Oleje do vidlí...originál nebo neoriginál?...

23 nepřečtených
  • Gizmo

    Zdravim, mám dilema, spolu s novou drahou vidlí :-). Všude píšou, že se ma používat jen jejich oleje a podobně. Zajímá mě, jestli vy na to prdíte a lijete třeba oeleje do tlumíčů motorek nebo jak na to? Nechce se mi kupovat drahé oleje od RS…co vy na to? Vidle je Rock shox značky…Díky

    0 0
    • kubad  

      pokud chceš záruku stejně tě čeká 2-roky značkový servis a tam si vybírat nemůžeš – pak si tam dej klidně co chceš v historii je toho tady dost stačí hledat

      0 0
    • assassin  

      taky bych dal libobolnej tlumicovej… viskozity obcas u jednotlivejch vyrobcu i presto ze maji stejna cisla jsou ruzne… jo a jde namichat podle sebe…

      ja ted vaham jestli mam do marzochy nalejt 15W misto origo 7,5W.....

      0 0
      • Vilém  

        15W bude moc. Spousta lidi dava spis misto 7,5W 5W a prida trosku na utlumu.

        0 0
        • assassin  

          no ja mam odskok dotazenej na max a kompresi na max povolenou kvuli absenci hi-speed komprese.. kterou chci dodelat.. 15W mam totiz fajnovej primo od wilbers… ale jen 15w… zkusim, za zkousku nic nedam a myslim ze na hustej olej se lip doladujou trysky a planzety nez na ridkej… no uvidime… je cas prejit od teorie k praxi:)

          0 0
          • Vilém  

            Ted jsem koukal na tvoji vidlici a tam teda nemohu slouzit. Myslel jsem, ze je rec o XC modelech, treba rada MX.

            0 0
    • Gizmo  

      No jedine o co mi jde je to, aby se neco nestalo guferám…rika se ze proste neco je treba agresivni a tak si rikam jak to mam vychytat…mam tlumicovy repsol olej desitku…jeste dost…a drsne je ze do tyhle vidle se maji lit tri ruzne viskozity, na tlumeni je 5W, prava noha nahoru patru nejaka desitka a leva kde je pruzina patri patnactka :-)

      0 0
      • Jenda  

        hele se na to vykasli – tlumicovej olej v RS podle me neni treba vubec menit, tam se bordel nedostava, leda ze by ti vychcal. Co das za viskozitu na mazani – tj. do spodnich nohou resp. pruzinovy nohy je vicemene jedno rozhodne bych neresil jestli to bude 15 nebo 10. I na to tlumeni v manualu doporucuji rozmezi 5–15W samozrejme zalezi jak moc chces rychlou kompresi, odskok si doladis pomerne dobre (u lepsich vidlic i tu kompresi) no a na to mazani bych dal tu 15 at to tolik nikde neuchcava:-)

        0 0
      • miki  

        Myslíš si že motorky a auta mají těsnění a gufera v tlumičích z jiného materiálu?já klidně nalil do RS tlumičovej olej 10Wt Castrol do motorek .Možná by jsme koukali jak Fa RS koupí běžnej tlumičovej olej ,přidá svojí barvičku a je to olej RS.

        0 0
    • Smazaný účet  

      a jakej olej a kam nalit do epicona? mam ho noveho od milana ani ne pul roku

      0 0
      • Lišák  

        Psal jsem to ve vláknu „Epicon“, tady máš kopii _____________­________________________­__________________

        Lišák (19.01.2008 23:21:12) 77.48.82.xxx 8×> Epicon (^ odpověď na 7× ^) Rozhodně se nepasuji na odborníka na vidlice. Od toho jsou tady jiní. Můžu napsat jenom pár rad, které jsem porůznu posbíral a podle nichž se řídím.

        Olej ve vzduchové patroně je potřeba kontrolovat, aby tam stále nějaký byl. Stačí tak 5mm nad pístkem. Používal jsem motorový olej 10W-40, ale na radu Milana jsem pořídil RedRum od Rock Shox a dávám tam ten. Míchám ho i s motorovým olejem, který dávám do nohou vidlice. Je sice dost drahý, ale výsledky stojí za to. Protože mám Epicona i Blacka předělány na olejové mazání s „Evil Genius“, tak ten molitanový kroužek pod stíráky mažu taky RedRumem.

        Olej v nohách měním jednou za sezónu-pokud třeba jako vloni nenajedu 1000km. To ho tam klidně nechám a vyměním až letos. Dávám ho tam tak 18ml do každé nohy.

        V tlumiči by se měl měnit po záběhu vidlice, tzn. tak po 300–500km. To by bylo dobré vyměnit i mazací olej, protože je možné, že se do oleje dostanou nějaké drobné „špony“ způsobené záběhem. Další výměny v nohou dělám jak jsem psal a v tlumiči bych klidně ně nechal olej déle-je v uzavřené patroně a nedostane se do něho v podstatě žádná nečistota.

        Když jsem měl vidlice mazané vazelínou, tak jsem ji měnil vždycky po sezóně.

        Ještě je dobré vždycky po vyjížďce očistit vnitřní nohy a stíráky hadrem a na stíráky nastříkat silikonový olej. Udrží gumu měkkou po dlouhou dobu.

        0 0
    • DAWE25  

      Jak často měníte olej ve vidli?

      0 0
      • Jenda  

        zalezi jak v ktery – treba mazaci v Tore tak jednou za dva az 3 kkm, tlumicovej jsem jeste nemenil (7kkm) a na vzduchovej pistek kapnu kdyz menim ten mazac. Na marzocchach jsem to menil tak po 3 kkm. Do skareba jsem jenom prilejval neco na mazani – ten jezdi pritulka, jo vlastne jseste jsem tam menil tlumicovej pac jsem ***** ale to je na desli psani:-)

        0 0
        • Zdeněk-k1  

          Když je tady řeč o vidlici TORA tak se chci zeptat:Mám TORU 318-pružina(stavitelný zdvih)Po kolikati km měnit olej a kde??

          0 0
          • Jenda  

            tak kde – no nekde kde to nezasvinis kdyz ti vytece:-) a kdy – vymenil bych ho poprvy po zabehu rekneme cca 500 km kdyby tam byl nejaky bordel z vyroby no a potom tak jednou za 3–5kkm podle toho v jakym sajrajtu clovek jezdi

            0 0
    • Paja  

      Uz jsem to sem psal nekolikrat…kdysi jsem stejny dotaz poslal primo do RS, odpovedeli mi, ze muzu pouzit jakykoliv tlumic. olej do vidlic motorek. V navodu pry maji ten jejich proto, ze nemuzou testovat vsechny ve svete dostupny oleje.

      0 0
    • CZiko  

      já do své mařeny lil jakýkoliv syntetický, třeba motorovej:) nepřišlo mi že by pěnil o nic víc než ten co tam byl origo a hezky mazal:)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.