• jannk

    Docela fest jsem ohnul patku na 105 silničce, ale překvapivě se mi ji ještě na cestě povedlo srovnat tak, že řadí ok. Takže teď nevím – vyměnit před cyklodovolenou nebo nechat? Všechno vypadá ok, nerad bych to zbytečně rozhasil, ale stejně bych nerad aby při prvním ťuknutí praskla…

    0 0
    • kubad  

      Pane Lorenc uvezu to?

      Asi bych si vzal sebou náhradní patku.

      0 0
      • jannk  

        Tak já vím, že si to musím rozhodnout sám … jen se potřebuji vypovídat

        0 0
    • Vrci  

      Objednat novou a vzít ji s sebou.

      0 0
    • roupik  

      Čekal bych že rupne, takze bud rovnou vyměnit nebo aspoň sebou do batuzku novou

      0 0
      • LM  

        Stačí vzít náhradní patku s sebou. Patku na biku už jsem rovnal minimálně 10× a stále drží :-)

        0 0
        • jannk  

          Ok dík. On to je GT Grade a ne bike, ale jdu zkoumat jaká tam je a shánět novou. Měnit ji ale hned nebudu, vypadá, že funguje ok

          0 0
          • atty  

            Pokud je patka srovnaná, nechal bych jí tam a používal, nicméně jednou načnutou patku můžeš klidně ještě třeba 10× rovnat a nepraskne a nebo taky rupne hned.

            Druhá věc je to, že i nová patka může být rovnou z výroby zralá k rovnání a jseš tam, kde jseš s tou starou… :)

            0 0
            • kyl  

              Už mám postavené asi sedmé kolo ale novou patku jsem nikdy rovnat nemusel.Asi štěstí na dobrej rám.Pokud je ale rám z výroby na prd,tak musí i rovnou patku pokřivit aby to fungovalo.

              0 0
              • atty  

                Jo, samozřejmě ideál, pokud to funguje rovnou a bez problémů.

                Ale s 11 a 12 sp. je to už hodně o přesnosti a kolmosti patky, takže tam se to dost projevuje a procento těch rámů/patek, kde se to musí dorovnat je vyšší (pokud to řazení má fungovat opravdu špičkově).

                Měnil jsem patku jen třikrát, ale pokaždé to raději závitovkou zkontroloval a na 11sp i přiohýbal, protože to nebylo ideál.

                0 0
                • makimaki  

                  Závitovku zašroubuješ do patky a zkontroluješ pouhým okem s osou zadní náby ze shora a z čela nebo jak to děláš, aby to bylo ok?

                  0 0
                  • atty  

                    Závitovku zašroubuju do patky a druhou závitovku upnu místo kola (mám na té druhé i stahovací matice a podložky, aby to simulovalo dotažení kola). A protože jsou závitovky cca. půl metru dlouhé, jde hodně dobře poznat, zda je to rovnoběžné a pokud není, dá se to vcelku dobře jemným tahem za tu zašroubovanou přihnout, jak je potřeba. Rovnal jsem takhle patku mnohokrát, nejen sobě a nikdo si nestěžoval (ba naopak :) ) – řazení mi musí chodit opravdu dokonale a rovná patka je bohužel naprostý základ.

                    0 0
                    • makimaki  

                      Díky za radu, musím to vyzkoušet, nyní používám patkorovnač od Kovysu a moc mně to s ním nejde.

                      0 0
                      • Goob  

                        Protože má vakl, předpokládám?

                        0 0
                      • romachain  

                        Já ho používám úspěšně!

                        0 0
                      • xtonda  

                        To je pěkně zkurvenej kus nářadí a ten vakl je to poslední, ale to že ta tyč je prohnutá musel vymyslet totální dement. Nedá se tím otočit dokola na kole s nosičem, je to nepoužitelné na kole s 20" koly. Vážně uvažuju, že koupím super-b nebo unior i když stojí skoro dvojnásobek.

                        0 0
                        • oddie  

                          Zbytečné to kupovat, závitovka s pár maticema a stará zadní osa s jemným závitem udělá lepší službu a není omezena průměrem kola…

                          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.