• Forry

    Ahoj,

    mám doma novej gravel- Giant Revolt Advanced 2 2020, najeto jen cca 900km, ale čím dál tím víc mi blbne přehazka…:/

    Zkoušel jsem si jí seřídit, dorazy, napnutí lanka, ale bez úspěchu. Ať dělám co můžu, na prostředních pastorcích to neskáče, ať už nahoru, nebo dolů, nezávisle na nastavení. Neuvědomuji si, kdy se mi to povedlo, ale na přehazce je škrábanec, tak mě napadla ohnutá patka? Nemám žádné zkušenosti, do servisu bohužel nemůžu a i s náradím je to mizérie, měrku a rovnač patky bohužel nemám. :/ Mohl by být problém v patce, když se jedná pouze o prostřední pastorky, nebo by to bylo v celém rozsahu? Případně neměl by prosím někdo radu, jak si to v domácích podmínkách zjistit, případně opravit? Moc rád bych si zajezdil na Rouvy trenažéru, než se to zase venku uklidní, ale nemůžu. Patku mám tuhle: https://www.topfun.com/…er-yeti.html , popravdě nevím, jakou koupit případně v Česku.

    Omlouvám se, děkuju moc za jakoukoliv radu.

    0 0
    • Forry  

      Zkusil jsem pár fotek, ale bohužel nejsou moc vypovídající…

      0 0
    • Vrci  

      Blbne to i se zadním kolem nebo jen na trenažéru?

      0 0
      • Forry  

        Bohužel s obojím, jako pres kopírák :/

        0 0
        • Vrci  

          Zkus do patky natočit delší závitovou tyč. Vyber v krámě tu, co se kutálí „klidně“. Ještě mě napadá málo uražená kazeta. Prohazuješ ji nebo máš dvě?

          0 0
    • tomxxx  

      Nez se zacne resit cokoliv jineho, chce to srovnat patku. jelikoz nemas rovnacku, posilam navod jak to doma srovnat bez rovnacky. Potrebujes jen dve zavitove tyce.

      https://m.youtube.com/watch?…

      Nebo si kup rovnacku a nech si ji poslat, to je po inbusu a sroubovaku nejdulezitejsi naradi.

      0 0
      • Forry  

        Vypadá to tedy na problém v patce? :-) Určitě vyzkoušim, díky moc!

        0 0
        • tomxxx  

          Ohla patka dela to, ze vzdy seridis jen nejake pastorky a zbytek seridit nejde. Jestli vis condelas pri serizovani, pripadne treba nedrhne lanko nedokazu posoudit.

          Jestli ale serizujes a nic se nedeje, mam obavu, ze spis nevis co delas.

          Jeste radeji napis, jak tu prehazovacku serizujes.

          0 0
          • Forry  

            Bohužel je dost možná chyba i na mé straně. :D

            Ve stručnosti- zařadil jsem na nejmenší pastorek, odpojil lanko, nastavil spodní doraz, došponoval lanko, připojil, nastavil horní doraz na největším pastorku, potom už jen zkoušel, jak jde řadit nahoru/dolů, doupravil to napnutím lanka, poupravil posledním šroubem vzdálenost horní kladky od pastorků na největším převodníku podle návodu. Krajní převody nahoře i dole bez problémů, pouze na prostředních pastorcích má řetěz vůli přeskočit jinam, rachtá.

            Na fotce je vidět škrábanec, kam mi kolo přesně spadlo. Bylo to hned třetí den, co jsem si kolo pořídil :-( Kolo jsem hned potom zkontroloval, všechno mi přišlo v pořádku, i řazení. Potom během cca 900km mi přišlo, že řazení je čím dal horší, hlavně na těch prostředních, při řazení jsem se jim musel vyhýbat. Když zkusím točit šlapkou směrem dozadu, přijde mi, že se konkrétně spodní kladka společně s vodítkem řetězu drobně předozadně hýbe (jako kdyby ji něco pravidelně stáhlo s sebou, či jak to popsat) – třeba to nehraje roli. Když jsem zkoušel sledovat při otáčení převodníky, přehazovačku, kazetu, nikde jsem ale potíž neviděl. Lanko mi přijde také v pořádku.

            0 0
            • tomxxx  

              A prostřední pastorky myslíš jen třeba prostřední 3, nebo všechny kromě krajních?

              0 0
          • Forry  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • scortis  

      Ahoj, využiju tématu. Má cenu kupovat do rezervy patku přehazovačky?

      Já jí třeba nikdy neulomil, ale spousta lidí tu píše jak ruší patky jak na běžícím páse. Nejezdím žádné extrémy, maximálně jednodušší traily po lese. Tak přemýšlím jestli mám vyhodit pětikilo za věc co nejspíš reálně nevyužiju, ale kdyby se mi to přeci jen povedlo tak při současné dostupnosti dílů a době přepravy tři týdne nebudu jezdit.

      Ps: Vím že se tu určitě objeví něco typu „Pane Lorenc , uvezu to?“, ale mě zajímají reálné zkušenosti lidí co jezdí podobně jako já tzn. tráví více času na zemi v sedle než ve vzduchu nebo s kolem zahozeným do nejbližšího stromu :)

      0 0
      • pepek  

        Nemusíš skákat, stačí nabrat šikovně větev do řetězu. Což při stavu, jaký je teď v lesích, je hned. A u číňana je patka za pár korun.

        0 0
      • MatS  

        To je jak pojistka. Platis si ji, ale treba ji nikdy nevyuzijes. Ale co kdyby.

        Stejne tak patka. Kdyz mas rezervni, mas jistotu, ze kdyz znicis tu co mas na kole, tak zas budes jezdit.

        Je to tvuj boj. Ja treba jezdim to co ty a nikdy jsem ji nezlomil. Ale stejne mam rezervni. Tech par korun za to stoji.

        0 0
      • ronda  

        Jen co si honem vzpomenu – jednou drát z ohradníku v hluboké trávě, jindy klacek v lese, pak šutr od pláště zadního kola , taky hluboké listí napodzim (vůbec nechápu jak, ale stalo se). V jeden moment jsem jich měl doma dvacet (vyrobených), dneska něco přes polovičku. V báglu furt sebou. Na druhou stranu zase mi nikdy neprasknul řetěz a někdo co chvíli čaruje s nejtovačkou. Jo a na treku jsem nikdy nic takového nemusel řešit.

        0 0
      • Kouba_2005  

        M8m rezervní a teď se mi hodila, přestože jsem nelehnul a ani nenabral klacek. Osudnou jí byla namotaná slunečnice, co trčela do cesty. Takže za mne rozhodně pořídit a voziz s sebou.

        0 0
      • tomxxx  

        Kupuju si rezervní, třeba na dovolený je to hodně velkej opruz, když ji jebneš a nemáš. Taky záleží co máš za kolo. U spešlu přijdeš do prvního conceptu a máš pátku, u canyonu to musíš objednat z říše a u někoho třeba až v USA.

        0 0
    • novas752  

      Rezervní patka se vyplatí i kdybys jezdil pouze zpevněné cesty. Nikdy nevíš kdy lehneš nebo to barveš o nějakej klacek. A patku ssebou, vyměníš to a jedeš za 10 minut dál. Jinak by to byla konečná někde kdesi v lesi.

      0 0
    • snas89  

      Rozhodne. Nevim, kolil mas v zadu pastorku, ale u 12 sad je to pomalu na kazdorocni preventivni vymenu patky.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.