• Haalf

    Ahoj, o odvzdušňování brzd Formula je tady napsáno hodně, ovšem mě by zajímala jedna věc, kterou jsem tady nenašel. Vlastním brzdy Formula The One (bohužel) a na páčce mám otočné kolečko na regulaci chodu páčky při brždění. Zajímalo by mě, v jaké poloze by toto kolečko mělo být, když brzdu odvzdušňuji. Vezmu-li v potaz, že je to „šroub“ tak v poloze uzavřeného šroubu, čili otočeného doprava páčka chodí málo, když ho „vyšroubuji“ otočím úplně doleva, páčka chodí blíže ke gripům. V jaké poloze by tedy tento šroub měl být, při odvzdušňování brzd?

    http://www.sicklines.com/…p/photo/6377 (ten šroub s černou gumičkou)

    Díky za odpověď.

    0 0
    • hovanec  

      Pokud to nastavuje jen vzdálenost páčky, tak bych to neřešil.

      0 0
      • Haalf  

        Vzdálenost páčky nastavuje to horní kolečko, tím si přímo nastavíš jak daleko chceš mít páčku od gripu v nezmáčknutém stavu. Ten šroub pak nastavuje jak moc musíš páku zmáčknout než začne zabírat, tak že bych řekl, že to má co dočinění s tou kapalinou, proto se ptám, kde by měla být když brzdy odvzdušňuješ, řekl bych, že když ten šroub zavřeš a pak naplníš kapalinou systém tak se jí tam dostane méně a naopak více? Nechápu právě jak toto točítko funguje, pokud někdo jo, mohl by mi to vysvětlit.

        0 0
        • hovanec  

          Pokud se pístek zasouvá do páky, tak bych to naopak vyšrouboval, pak tam bude teoreticky více prostoru pro kapalinu. Ale pokud to chodí, jak má, tak bych s ničím nešteloval a prostě to odvzdušnil.

          0 0
          • Haalf  

            Právě mi moc nepříjde, že by se to nějak výrazně přiblížilo chodem ke gripu, tak mě napadlo, jestli není chyba při tom odvzdušňování. Měl jsem ho momentálně zavřený. To co říkáš, je asi pravda no, pokud ho otevřu a naplním kapalinou, bude jí tam více, ale když ho budu chtít zavřít, kam ta kapalina půjde? Právě mi přišlo logické ho mít zavřený a následně, když bych si chtěl prodloužit chod, tak bych ho otevřel. Chtělo by to názor někoho zkušeného, který ví jak to funguje.

            Jo a ještě, pokud to funguje teda na principu zavření/otevření šroubu, tak by ten šroub měl být asi na každé páce přesně opačně že?

            0 0
        • skvedo  

          The One jsem v ruce neměl, ale podle rozkresu (odkaz dole) je píst páky řešen stejně jako u ORO, které jsem měl komplet rozebrané.

          Otáčení toho kolečka pod pákou otáčí celým dílem pístu. Sukýnkové těsnění 21 není symetrické ale jakoby šikmo seřízlé (detail tady vpravo). Jeho otáčením se mění vzdálenost kraje těsnění od průchodu do expanzky a tím i délka kroku po kterém se hlavní válec uzavře a systém je tlakován silou páky.

          Protože těsněním jenom otáčíš, nemá to vliv na celkový objem kapaliny a je tedy jedno v jaké poloze odvzdušňuješ.

          http://www.formula-italy.com/…rt-downloads

          http://www.formula-italy.com/documents/829

          Když se koukám pro porovnání na řezy Avid Elixir brzdou (jeden, další) tak tam je podobného efektu dosaženo prodroužením nebo zkrácením celého pracovního válce (pohybuje se místo kde se válec uzavírá) a protože Elixiry mají malou expanzku, je důležité mít to správně nastavené (vyšroubované na max, nejdelší chod, opravte mě jestli se mýlím) aby ti pak nechyběla v systému kapalina (odvzdušníš na přitáhlé a potom nastavíš volnější bite point).

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.