Novy XC ram kvuli problemum s krcni pateri - zavodni XC full, nebo karbonove HT

29 nepřečtených
  • Baracuda

    Poprosil bych o radu.

    Mam po lonskem urazu krcni patere porad bolesti krku. Nynejsi ram je No Saint Luzifer. Myslim, ze se te pateri moc nelibi vibrace a rany, tkere pri jizde dostava, tak uvazuju o jinem ramu ktery by mi mohl pomoct, zaroven ale porad chci aby to bylo „ostre“ kolo. Do ramu ale nechci investovat vic nez 30tis, takze mam dva eventuelni favority – za carbon HT No Saint Max Ari, jako full Giant Anthem. Co si o tom myslite a pripadne, co navrhujete vy?

    Anketa: Jaky ram navrhujete?

    11x
    92%
    1x
    8%
    0x
    0%
    0 0
    • Pedro RB  

      Na krční páteř bude mít velký vliv i nataženost posedu. Divil sem se, co udělala změna představce za o 2cm kratší. Ale jestli jsi rozhodlý řešit to i rámem tak hlasuju pro FS.

      0 0
    • biker007  

      a zkusil si sirsi plaste na nizsim tlaku, popr. bezdusaky? rozil v pohodli mezi nabusenou 1.9 a bezdusakem 2.2 je obrovskej a neprijde mi ze by kolo bylo v terenu nejak vyrazne pomalejsi.

      0 0
      • Baracuda  

        Vozim klasiku Pythony 2.0 s tlak tak 3–3.5Atm… Myslim, ze investice do poradnych bezdusovych kol, nebo do toho ramu by byla skoro identicka.. ale 2.2 klasiku plaste bych mohl vyzkouset… Jeste jsem na strankach Trinninty nasel tohle www.trinnity.cz/DetailPage.asp?…

        Vypada to moc pekne, stejny tlumic jako na Anthemu… Jen je otazka, jak se to chova… A jestli nebude precijen levnejsi a stejne efektivni kratsi a vzprimenejsi posez a sirsi, min natlakovane plaste…

        0 0
        • MlokCZ  

          Podhuštěné pláště určitě pohodlí zvýší a Pythony na 3–3,5atm. jsou dost nabušené. Ale stále je to zcela minimální rozdíl oproti full x HT.

          0 0
          • MlokCZ  

            Ideální pak kombinace obojího, tedy full + pořádný balóny na nižším tlaku.

            0 0
            • roud  

              Ty vole na tom bych nechtěl jezdit full s podhuštěnejma pláštěma to sou ftipy xD xD xD

              0 0
              • MlokCZ  

                Počkej pokud jednou budeš mít zdravotní problém (což ti samozřejmě nepřeju), pak tě vtipy přejdou.

                Jinak je tedy otázka, co jsou přesně podhuštěné, pokud už 2,25ky na 30/35psi (nebo někdy dokonce 25/30psi co jezdím), tak přesně na takové kombinaci jezdím.

                0 0
                • roud  

                  nedělám žádný ftipy ale myslim že full s air tlumičem vyřeší vše sam sem jeden měl a na pohodlí si stěžovat nešlo… Příde mi kravina ještě k tomu podhušťovat gumy…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To ale není jen kvůli pohodlí, to je především akorát tlak do terénu. Tedy na mojich 70kg. Mě naopak přijdou ty tlaky, co tu spousta lidí jezdí jako šíleně přefoukané. Na tvrdém povrchu to sice zrychlí, ale v terénu to pak stojí za prd. Samozřejmě pokud někdo váží více, tak musí adekvátně foukat více.

                    Klidně bych někdy vozil tlaky ještě o něco nižší, ale to už by byl problém s cvakáním i při tom objemu plášťů.

                    0 0
                    • roud  

                      vozim 4,5–5 barů neustále a pokud s tim opravdu nevlítnu na naky ultrašutry tak to nevadí a problémy s defektama ani nako nemam letos jen jeden nebo dva :O) na silničce vozim 9barů :O)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Dá se jezdit na všem, já taky kdysi jezdil výrazně vyšší tlaky, když jsem měl hlavní prioritu aby to jelo. Ale jak to drží v terénu s menším tlakem je nesrovnatelné. Na 4,5–5 barů ve větší rychlosti v trošku rozbitějším terénu je to superustřelující kolo a poskakující koza :-)

                        0 0
                      • Bully  

                        100% souhlas s Mlokem. Ale pokud jezdis lehkym terenem, nemas se rad a nevadi ti minimalni grip, foukej to takhle :o) Ja jsem se v lete diky sve nevedomosti omylem zucastnil jedne „polosilnicni“ MTB padesatky a kdyz jsem videl, kde se pojede + jaky kola maji na tenhle „teren“ ostatni, napraskal jsem 2.1 plaste na XC fullovi snad na skoro 3,5 baru (mam cca 64 kg). V rychlosti mi to nepomohlo skoro vubec, zato jsem byl naklepanej jak rizek. Jinak foukam ±2,3 baru.

                        0 0
                        • roud  

                          Za deset let třeba přehodnotim svůj přístup ale ted se bude jezdit hezky natvrdo :O)

                          0 0
            • Baracuda  

              Ted na to koukam – ty mas to CUBE AMS PRO – chapu to teda dobre, ze jsi hodne spokojeny?

              0 0
              • MlokCZ  

                No jak se to vezme. AMS Pro je pro daný zdvih dobré kolo, ze začátku jsem byl nadšený (první full a před ním jsem neměl otestována ani jiná kola jako mám teď). Teď s ním spokojený nejsem, tedy před pár týdny jsem ho předělal pro manželku, takže už na něm nejezdím vůbec. Mě na něm vadila jediná věc, ale zcela zásadní, ten zdvih byl prostě málo. AMS 125ka je pro mě minimum. Místo AMS Pro bude na příští rok Stereo, které je opět ještě mírné posunutí do vyšších zdvihů oproti AMS 125ce.

                A pak jedna věc není ideální na mojem AMS Pro a to tlumič. Je docela dost progresivní, takže i přes mírně degresivní samotnou zadní stavbu byl výsledek skoro moc progresivní. Díky tomu jsem jezdil větší sag pro využití celého zdvihu než na AMS 125ce s RP23 a tedy rozdíl zdvihů tak nebyl 100 × 125, ale spíš jako 90 × 125. Mezi těmi koly je v pohodlí prostě ohromný rozdíl a přitom 125ka jede jen nepatrně hůře (rozdíl velmi malý).

                Pokud chceš s jistotou něco kolem 100mm zdvihu, tak je to určitě taky dobrá volba (zvlášť když je teď s RP23). Anthem bude tedy ale pořád o něco větší raketa.

                0 0
    • Rychlej turista  

      Nejlepší by asi bylo poradit se s doktorem, jestli by třeba spíš nepomohla změna posedu (třeba vzpřímenější).

      Jinak se připrav na to, že je to na hodně dlouho, než se to jakž takž dá do pořádku a i tak už to nejspíš bude zlobit furt.

      Mě žvejklo auto v létě r. 2000 a teprve skoro v zimě jsem mohl sednout na kolo. Asi měsíc jsem jezdil jen několik km a to jen na hodně podhuštěných gumách na bajku a po hladké silnici. Pak jsem gumy nafoukl a zase měsíc trpěl. Pak jsem sedl na silničku a začalo to nanovo. Rok mi trvalo, než jsem jakž takž na kole vydržel delší dobu a teprve další rok jsem dal dlouhého silničního KŠ ve volném tempu a v závodním až třetí rok po tom, co mě seškrábli ze silnice. A to jsem měl jen kompresivní zlomeninu 1. bederního obratle. A i tak se to občas ozve a pak třeba i měsíc, dva, když slezu z kola, tak dělám, že si ho prohlížím, protože se nemůžu narovnat :-D

      Časem ale zjistíš, co ti nedělá dobře a pokud se tomu vyhýbáš, tak se dá celkem dobře exixtovat.

      0 0
      • MlokCZ  

        To máš z toho, že jezdíš na těch tvojich kostitřasech :-)

        Já měl také problémy se zády loni po pádu. Vadilo mě skoro všechno od ležení, přes sezení (sezení na špatné židly bylo to nejhorší), přes delší chození. No a na kole na silničce se ze začátku nedalo vůbec, ale na fullu to šlo hned na začátku a to byla jediná z mála činností, kterou jsem vydržel už 3 měsíce po tom pádu déle jak dvě hodiny. Teď po roce už je to celkem ok a už by se dala pravděpodobně i ta silnička, ale tu jsem loni prodal (důvodem ale nebyl ten pád, prodal bych ji stejně), takže už to nevyzkouším.

        0 0
      • Baracuda  

        Za doktorama nemuzu – jeste bych podle nich nemel tak dva roky jezdit… Co mi nedela dobre – jet delsi dobu po necem hodne hrubem, proste dlouhodobejsi otresy… Jinak, s tim, jak dlouho se davas dohromady, to jsi me moc nepotesil…:-(

        0 0
        • Rychlej turista  

          Tohle fakt nějak výrazně urychlit nejde, ale zase doktory nesmíš brát tak doslova. To už bys pak nemohl vůbec nic. Hlavní je, jak se cítíš a abys něco nedělal přes závit. A taky si dávat pozor na to, co ti nesvědčí.

          Pro páteř jsou nejhorší ty neustálé drobné otřesy. Na tohle parádně pomáhají pohodlné pláště v kombinaci s karbonem.

          0 0
    • přišlapávač  

      se tady s no saint maxari carbon roztrhl pytel, příští rok jich bude zase jako po dešti :-) …vzal bych full

      0 0
    • kesu  

      rozhodne FS,ja sem po urazu zad a HT pro me nepripada v uvahu Zkousel sem vselijak menit posez a vyrazny zlepseni mi to neprineslo.

      0 0
    • Baracuda  

      Diky moc vsem za rady a postrehy. Protoze letosni anthem uz bohuzel neni k sehnani ve vel. L, tak objednavam tu designove osklivy pro rok 08…

      0 0
    • Stereo  

      A nebylo by lepší kvůli zádům přestat tahat ty strašné váhy v posilovně a nepít tolik Jaggera? :)

      Jinak můj problém ze zády samozřejmě vyřešil Speedster. I když ten je na Tebe asi příliš pomalý.

      0 0
      • Baracuda  

        No, ze to rika zrovna clovek, ktery s tema Jaggerama zacal, ze? ;-)

        Jinak vec druha je, ze me neboli zada, ale krk :-) Speedstera mas moc peknyho, ale na me je to bohuzel fakt moc turisticka zalezitost… Doufam, ze mi tohle neoplatis na Mallorce tim, ze me tam nekde totalne utrhnes a utavis..:-)

        0 0
    • kámen úrazu1  

      Pominu rám a nahuštění plášťů, v tom Ti poradili druzí. Stejně tak tu zaznělo, že důležitá bude dýlka posedu. Příliš natáhlý se zakloněnou hlavou, abys dobře viděl, krční páteři neprospívá. Ještě tu nezazněla další veličina a tou je přilba. Čím nižší váha na hlavě tím líp pro krk, roli hrajou i gramy. Z tohoto hlediska by bylo nejlepší ježdění bez přilby – záleží na posouzení rizika pádu a úrazu hlavy. Na silnici je to riziko menší než v terénu, pokud ale chceš jezdit na sněhu, v mokru, na námraze…

      0 0
    • nobody  

      já třeba řešil z důvodů krční páteře zvýšení řidítek představcem 35st., ale teď jsem dal tenhle (viz foto) představec a přidal podložky pod představec. A moje otázka, je nějaký problém s 4 podložkama pod představcem, není to moc? Řeším bezpečnost, aby to neprasklo a ne vzhled apod. Krk vidle je zasunutý v přesstavci po vrchní šroub, tzn. víc než 2/3.

      0 0
    •  

      Ticho! Všechny vás zabiju!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.