• EmpFis

    Dobrý den, jdu si k vám na fórum pro radu.

    Řeším momentálně koupi nového XC/DC kola, nutno dodat, že jsem MTB nepolíbený. Přecházím ze silničky (celokarbon, nájezd do 3,5k ročně).

    Co chci: Chci karbonového fulla (klidně mě někdo přesvědčte, že je HT lepší) budget mám do 150k.

    Dilema

    1. Má cenu investovat tolik peněz rovnou ze začátku i když nemám s MTB zkušenosti?
    2. Není lepší koupit nejlevnější celokarbonový rám s horší sadou a potom podle ježdění upgradovat?
    3. Co vlastně koupit a neměl bych přeci jen koukat i na HT?

    Další info o mně

    Pokud koupím kolo určitě chci objíždět XCO/XCM amatérské poháry, proto pokukuji po celopéru. Nicméně chci aby kolo bylo „pohodlnější“ i na vyjížďky s rodinou nebo kamarády.

    Horší komponenty pro mě nejsou problém (váhu shodím nejdřív u sebe), pokud bude ve výsledcích váha omezovat, budu v budoucnu upgradovat jak kola, tak sadu atd…

    Pár kandidátů

    Cube

    https://www.cube.eu/…hitencarbon/

    https://www.cube.eu/…dredncarbon/

    Canyon

    https://www.canyon.com/…-6/3016.html?…

    https://www.canyon.com/…-8/3018.html?…

    https://www.canyon.com/…-8/3160.html?…

    • pak Scott Spark, Trek TopFuel a podobné značky, které se tu doporučují.

    Předem děkuji za smysluplnou a vstřícnou diskuzi a pomoc při výběru. Díky!

    0 0
    • snas89  

      Tady bude veselo:)

      Můj názor:

      1. Má. Já šel stejnou cestou a vůbec nelituju. Nájezd jsem vůbec neřešil (teď cca 5k ročně)
      2. Záleží, co seženeš. Např. ten lux trail za 142 je dobrá koupě. Často je koupě nejlevnějšího karb. rámu vůbec jediná cesta, jak se dostat k nějakýmu modelu. Když seženeš už od výrobce cca kolo v nastavení, který chceš, tak se vyplatí asi spíš to.
      3. Za mě rozhodně full. Kór s tímhle rozpočtem.

      Z tvých kandidátů se mi nejvíc líbí Lux Trail CF 8 za 142 000 – víš kdy bude? Až se objeví na eshopu, podle mě zmizí tak za den:)

      Ale k výběru. Full a krabonový rám chceš. Celokarbonový (např. scoot má pořád tendence i v týhle ceně dávat zadní stavbu hliníkovou).

      Dc zaměření je za mě taky v pořádku.

      Ale investoval bych taky do výběru, vyzkoušení kol. XC/DC fully se liší tlumením a zamykáním:

      1. Specialized Epic s Brainem (ale v tvým případě bych asi zvážil i EVO bez brainu a s větším zdvihem).
      2. Zamykáním páčkou – Např. ten Lux..a většina kol na trhu
      3. DW link, který není potřeba zamykat (až na nějaký vyjímky…spíš lidí, než momentů). Např. Intense Sniper (můj profil). Těchto kol se už moc nedělá – je to dražší a náročnější na konstrukci.

      Fakt bych si dal už jako začátečník práci a všechny tři typy tlumení bych si vyzkoušel.

      A v dnešní době budeš limitovaný dostupností.

      0 0
      • EmpFis  

        Díky za názor!

        Přesně toho sem se bál, že mě někdo utvrdí v tom, že dát 150k za kolo je v pohodě. :-D

        Dostupnost je naprd, ale aspoň bude dost času na testování (pokud bude čeho)

        0 0
      • novas752  

        Spíš bych nejprve možná něco málo investoval do vyzkoušení různých kategorií kol – xc/dc, trai, enduro. Aby nekoupil dc a za čtvrt roku nešilhal po vyšších zdvizích, jak se to velmi často stavá. Já jsem před lety taky jezdil hobby xc a neuměl si sám sebe představit na 130mm+. No a dnes mám 160.

        1 0
        • MlokCZ  

          K tomuhle typu testování jsem byl vždy hodně skeptický. Když nemáš toho v pořádném terénu více odježděno, tzn. už aspoň něco technicky umíš a také máš nějaké zkušenosti už s více typy kol, tak při testování nejen, že toho moc nezjistíš, ale dokonce to může být i dost zavádějící.

          To postupné pošilhávání po větším zdvihu bývá poměrně časté (i když jsou i jak případy, kdy na vyšší zdvih někdo nikdy nepřejde a nebo i naopak se vrátí k nižšímu), ale právě jde o tu postupnost. Tedy nějaký čas jezdíš více v pořádném terénu díky tomu, že jsi třeba právě přešel na fulla nebo když začínáš, že jsi pochytil aspoň nějaké základy techniky. A pak může přijít na chuť na vyšší zdvih.

          Když ale rovnou zkoušíš buď třeba po předchozím ježdění jen na HT nebo i třeba jako tazatel vůbec bez předchozího ježdění na MTB, tak pak když rovnou zkusíš při testování nějaký vyšší zdvih, tak často převáží první ne zcela racionální pocity typu, že to vůbec nejede. A potenciál kola neotestuješ vůbec, protože nemůžeš vůbec hned do náročnějšího terénu, pokud nechceš být rozsekaný na prvním úseku.

          8 0
          • novas752  

            Minimálně mu to dá obrázek co je a není možné. Samozřejmě že enduro bez zkušeností neprojede jak se sluší a patří, ale to ani z xc zdaleka nevymáčkne maximum. A nějaký nástřel o čem to je, co ty kola zvládnou a nezvládnou si myslím dostane.

            Já když jsem se před mnoha lety plácal na obyčejném levném ht, jsem si vyzkoušel dobrý xc full a tehdejší enduro (v dnešní době spíš trail/allmountain) a byla to dobrá zkušenost.

            0 0
            • snas89  

              At tak nebo tak…s dc kolem na 100–120 zdvizich chybu neudela a to kolo ho jen tak limitovat nebude.

              A za par sezon se treba posune na vyssi zdvihy.

              Nebo taky ne:)

              0 0
              • esmo  

                Hele ale hlavní otázka, co mě samotného trápí.

                Můžu na DC kole se 120 zdvihama jezdit v lycře, nebo už to bude popírat přírodní a módní zákony?

                0 0
                • TK75  

                  Tak vždy můžeš být TY tím, kdo určuje trendy

                  :-D

                  0 0
                • Foose  

                  můžeš jezdit v lycře se silničářema i v plandavém dresu v bikeparku!

                  0 0
                • depresy  

                  To taky řeším, mám všechno elastic a silniční blembák :)

                  0 0
                • novas752  

                  Kraťáky jo, ale vršek musí být flanelka. :-)

                  0 0
                  • esmo  

                    Tak to bych vypadal směšně…nedá se nic dělat, Top Fuel nebude…

                    0 0
                    • Edwin  

                      Na hadry se vykašli, hlavně jestli máš slušivý knírek.

                      0 0
                      • esmo  

                        Mám takovej ten pubertální, počítá se to?

                        0 0
                        • TK75  

                          A vlaje, když jede fotrik rychle jako Concord lesem?

                          0 0
                        • snas89  

                          Podle toho, kde ho mas?:)

                          0 0
                        • Edwin  

                          Kup si v DM za 30 kč řasenku a domaluj si pořádnej chlapskej. Dokud se nebudeš líbat, tak to nikdo nepozná :)

                          1 0
                          • esmo  

                            Když to nakombinuju s nalepovacíma řasama, tak bych mohl udělat takovej ten nakroucenej. K tomu už by ta flanelka šla. Fajn, vydám se touhle cestou!

                            0 0
                • jeniiiik  

                  Co bys nemohl. Kámoš silničář v lykře a integrálce objel enduro závody v Koutech. :-D :-D

                  1 0
                • McBlacky  

                  na DC kole ted jezdit ještě nejde. kup si ho a pockej na letní DC specific kolekce.

                  2 0
            • Venda  

              Hele ja vim, ze je obecne na BF honba za obrovskymi zdvihy a ze bez nich se vlastne na kole neda jezdit, vsak sam to tak mam. Ale jeste jednou se podivejte do zadani, co tazatel ma v planu s kolem delat. Psal, ze chce jezdit xco/xcm zavody!! Ne objizdet bikeparky…

              2 0
          • EmpFis  

            Taky mi přijde lepší testovat jenom XC nebo DC kola. Libí se mi ta disciplína.. traily a bikeparky mě netáhnou.

            0 0
      • rafi  

        Taky bych do výběru přidal Epic Evo. Po roce na Evo Expert bych si to kolo koupil znovu.

        Letošní Evo Comp se vejde do uvažovaného rozpočtu, Slušná výbava; hazka a řazeni v GX se dá řešit někdy později, stejně tak případně kola. A asi by mohlo být i docela dostupné (asi záleží na velikosti).

        0 0
    • cioran-m  

      AC/DC

      1 0
    • JMT  

      Cube mas nekde zjistene ze je dostupne ?

      0 0
      • MlokCZ  

        Přesně, nejspíš už vůbec nebudou.

        Řešil jsem full Cuba pro někoho na podzim a už i na podzim smůla, nebyla ani šance objednat (co si prodejci neobjednali už někdy začátkem léta, tak smůla a ani to objednané nebylo jisté).

        Něco se pak postupně objevilo a sem tam ještě i objeví na bike-discount (tam je často šance i když v ČR už není).

        A když koukám právě na bike-discount

        https://www.bike-discount.de/…red-n-carbon

        tak to vypadá, že už spíš nebude vůbec.

        U modelů, které ještě budou, tak vždy mají nějaké datum, jako např.

        https://www.bike-discount.de/…grey-n-olive

        Uvedené datum tedy nikdy není ani jisté a občas se ještě posune, ale téměř vždy nakonec ještě minimálně jednou (někdy i vícekrát) dostupný daný model je i když třeba je to během pár hodin rozebrané (dokud je nenaskladní v eshopu, tak nejdou objednat, takže je to vždy vyčkávačka na daný termín a být rychlý).

        0 0
    • Alojs01  

      Prosim, co to je DC kolo?

      0 0
      • pumpy  

        downcountry kolo – zdvih kolem 100–120mm s krapet trailovou geo – bych dle sveho zhrnul, vice viz odkaz

        muzes si pocist napr na strankach canyonu

        0 0
        • TK75  

          A první (říkají oni) ofiko downcountry pneumatika… Vittoria Syerra :-)

          0 0
          • esmo  

            gamechanger :D

            0 0
          • jeniiiik  

            Nekoukal jsem na ni. Ale teoreticky XC vzorek a trochu odolnější boky a guma celkově. Má to celkem logiku. Ale takové gravel brýle, helma, trenýrky a ponožky, to je jiná. :-D :-D

            1 0
            • VojtaXY  

              za chvilku vznikne i specialni DC obleceni, ktere se bude lisit vzory a bude hrozne cool

              0 0
            • TK75  

              Jo já na ni koukal a bral bych jí…vypadá celkem rozumně

              Škoda že Spešl má u všeho od FT až po Butcher tu divnou rozměrovou mezeru 2,35 a potom až 2,6

              Trenýrky na gravel budou asi větší než trencle pro ziletkare :-D a hlavně se z toho nepo…

              0 0
            • Edwin  

              hodil jsem si to do porovnávače a vypadá to, že to pojede jak Mezcal, ale v terénu jak Barzo. Asi tomu dám někdy v budoucnu šanci – i když zase 2,4" je už na mě krapet zu viel.

              0 0
        • Foose  

          snad už vše je DC kolo, klasické XC by člověk spočítal na prstech 1 ruky…

          0 0
          • snas89  

            To bys taky mohl rict, ze uz je vsechno xc kolo:)

            Par let zpatky vznikl dc pojem tak trochu marketingove, kdy melo smysl ty kola odlisit od kalsickych xc koz, protoze to kolo bylo trochy jiny.

            Ted uz se to slilo…

            0 0
          • jonti  

            Presne tak, od roku 2020 uz asi nikdo nepredstavil novy XC full, ktery by neodpovidal definici DC – dlouhy reach a polozena hlava.

            0 0
    • Sanity  

      Zdravím,

      1. Má. Před dvěma lety jsem bez zkušeností po konzultacích tady si koupil kolo, se kterým jsem dodnes spokojen. A řešil jsem totéž. Chtěl jsem celopero, karbon i s dobrým obsazením. Vybral jsem si orbea OIZ. Podívej:

      https://www.orbea.com/…at/oiz-m-pro

      Nebo ve verzi TR s vyšším zdvihem.

      0 0
      • EmpFis  

        Orbea se mi taky moc líbí, ale zatím to vypadá, že letos budu vybírat a snad příští rok koupim vzhledem k situaci na skladech. Hold zatim budu zůstávat na silnici a doufat, že se něco objeví.

        0 0
        • tomxxx  

          Pokud kolo nemáš, nemá cenu letos vybírat a příští rok kupovat, protože příští rok taky nic nebude. Musíš teď vybírat a nejpozději za 2 měsíce objednat a třeba to na příští rok budeš mít.

          2 0
          • EmpFis  

            MTB kolo nemám, ale asi dokážu ještě jednu sezónu jezdit na silničce. Budu ve stavu, že budu furt koukat a když mě něco trkne, tak to koupim. Mimochodem: zkušenosti s Trek Top Fuel 9.7? Dá se na tom jezdit XC/XCM?

            0 0
        • Pepe72  

          Asi si nejsi jistý jestli chceš MTB. Za mně jednoduchá a myslím že nej rada: Poskládej si HT29 s dobrými díly- budeš jezdit v terénu, a když přijde příležitost koupíš full rám a vše přehodíš s tím, že rám ještě prodáš. Hlavně si osaháš jízdu v terénu.

          0 0
          • McBlacky  

            to riskuješ že rám nebude, jejich dostupnost je horší jak celých kol :/

            navíc kazit si zážitek na HTčku :)

            1 0
          • snas89  

            Hele vidim to uplne jinak.

            Ta rozdrnacana prdel tsky muze znamenat, ze se na mtb uz nikdy nepodivas:)

            Ale ja nejak nechapu, kdyz vim, ze chci fulla, tak proc skladat ht jen kvuli tomu, abych zjistil, jakyho fulla chci?

            Proste se s tim nes*rat, udelat si radost a koupit si kolo, ktery asi chci na prvni dobrou. Kdyz se spletu, stane se. Prodam s mensi stratou a jdu dal…

            1 0
            • Pepe72  

              Jasne, ale o HT psal ! No ted nechce nic :-)

              1 0
              • EmpFis  

                No teď sem zoufalej kvůli té situaci na trhu. :-D Tak si řikám, jestli prostě nepočkat, zatim zůstat na silničce a po zlepšení situace nekoupit fulla

                0 0
                • snas89  

                  čekej na smrt…ne na kolo:)

                  Jestli chceš…tak neřeš a běž do něj..skaldem se pořád něco sehnat dá…co bude za rok neví nikdo.

                  Neodkládej to a bež do něj…teď:)

                  1 0
                • tomxxx  

                  Tak třeba Intense Sniper v trail verzi koupit jde. Došel by ti v červenci, což je naprosto normální termín i kdybys kolo kupoval pred 5 lety v době blahobytu.

                  0 0
                  • jeniiiik  

                    Hele úplně nevím jestli bych těm termínům věřil v dnešní době. Řekl bych že je to takový předpokládaný když bude dobře.

                    0 0
                    • tomxxx  

                      No tak bych si koupil tohle a neřešil. Docela přemýšlím, že bych to vzal.

                      https://eu.intensecycles.com/…21-sniper-xc

                      1 0
                      • snas89  

                        Chybu neudelas:)

                        0 0
                        • tomxxx  

                          Nudná barva, horší tlumič a opruz s rozprodáním vsech dílů.

                          Pro EmpFise ale top, dal bych lepší záplety a nemusí řešit a uvidí, jestli mu takové kolo vyhovuje.

                          0 1
                          • esmo  

                            Fox Performance je horší tlumič? Já myslel, že jak je tam už to Performance, tak se jedná o druhý nejvyšší stupeň.ach já se v tom Foxu nikdy nevyznám :(

                            0 0
                            • snas89  

                              Asi myslel ve smyslu k mymu (kashima).

                              Popravde…nemyslim, ze bych ja poznal rozdil ve fci:)

                              0 0
                              • Dejv0  

                                Mám „jen“ performance a popravdě si myslim, že bych poznal h.ovno, funguje to. :)

                                1 0
                            • novas752  

                              Performance Elite je Factory bez Kashima povrchovky. Performance je vždycky jednodušší, u DPS nemá Open mode adjust. A furt je to jen malý tlumič, jsou i lepší.

                              0 0
                              • Lachtis  

                                Presne, mam jak tlumak i vidlu performance elite a oproti kashime, co jsem testoval, jsem zadny realny rozdil nezaznamenal. P elite funguje perfektne a su spokojeny

                                0 0
                                • orm  

                                  Vyuziju tuto diskusi a ujistim se. Veci od foxu jsem nikdy nevozil. Takze mezi performace a performance elite je rozdil? Nedavno jsem si porovnaval dva canyony a myslel jsem, ze jen zapomneli uvest elite v popisu, kdyz vsechno ostatni bylo stejne :-).

                                  0 0
                                  • novas752  

                                    Ano je tam rozdíl, obecně perf. elite je factory bez kashimy. Performance má osekané funkce – například vidlice nemají Grip2 nebo Fit4, ale pouze Grip tlumení, DPS tlumiče nemají ten open mode adjust, nové Float X tlumiče nemají v performance nastavení komprese atd. Ne všechny jejich produkty se dělají ve všech řadách a ne všechny jsou určené pro přímý prodej (napříklady ty Float X performance jsou jen OEM). Kromě toho mají ještě levnější řadu vidlic Rhythm, která je taky pouze OEM a oproti Performance je těžší byť funkčně stejná.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Je to tak.

                                      Jen bych doplnil, že u tlumiče je to podle mě úplně jedno a tam bych klidně cíleně bral performance verzi.

                                      U vidlic je to už složitější. Jednak tam kashima už aspoň trošku znát je (i když pořád žádný velký rozdíl, ale u tlumiče díky přepákování není rozdíl vůbec žádný), ale pak jsou tu ty již zmíněné zásadní rozdíly v tlumení.

                                      Ale ani u toho tlumení to nevydiím tak jasně:

                                      • Grip2 je jednoznačně výrazně lepší než zbytek, tam není co řešit
                                      • u Fit4 to ale už není tak jasné, já bych třeba dal přednost Grip patroně před Fit4
                                      0 0
                                      • novas752  

                                        No pozor, pro mnoho lidí je v podstatě Grip lepší než Grip2, protože je na nastavení daleko jednodušší a je tak menší riziko že to nastaví úplně blbě.

                                        Stejně tak na dnes dost populární hardtaily imho fox performance úplně dostačuje.

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          I když Grip2 nastaví jen dle výchozích hodnot z manuálu jen dle hmotnosti jezdce, tak bude chodit lépe. Takže to není jen pro opravdové ladiče. A pokud se na nastavení vykašlou úplně (ani odskok), tak ani Grip nebude chodit dobře.

                                          0 0
                                          • esmo  

                                            Nebyl tam rozdíl v tom, že FIT4 se dá komplet zamknout ale Grip ne?

                                            Něco takového mi utkvělo v hlavně z loňského Field-Testu na Pinkbiku…

                                            0 0
                                            • Dejv0  

                                              FIT4 nemá úplný lock, teď si nevzpomenu jak Grip, nechce se mi to jít zkoušet. :D

                                              0 0
                                              • esmo  

                                                Jeden z nich měl právě úplnej lock a tím oni vysvětlovali, že se na ten XC bike hodí líp…sakra musím to najít :D

                                                0 0
                                                • Dejv0  

                                                  Tak to bude určitě Grip, FIT4 mám na kole a lock to není.

                                                  0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    V obou případech (Fit4 i Grip) jsou tam rychle přepínatelné polohy open/medium/firm. A pak je otázka, co si, kdo představí pod lockem.

                                                    Stejně nastavená firm poloha může pro lehčího jezdce udržet vidlici zcela bez pohybu a tedy bude o tom říkat, že je to lock. A u těžkého jezdce to stačit už úplně nemusí a ten bude říkat, že to lock není.

                                                    A teď si nejsem jistý, jestli Fox u Fit4 umožňuje interní polohy firm, tedy jestli se to může i lišit kolo od kola, kde to bylo na požadavek výrobce nějak poladěné. Nejspíš to možné je, protože třeba v ebike provedení vidlic se u Fit4 a Grip ladí komprese trochu jinak.

                                                    Já mám aktuálně Grip patronu na všech kolech, tedy v různých provedení (F32 na HTčku, F34 na fullu klasice, F36 ebike verze na ebiku) a ve všech případech to firm poloha udrží, aby se mi při dupádní ve stoje vidlice ani nepohnula.

                                                    Tu F36 mám v kombinaci s Float X tlumičem, kde je pak ta Firm poloha už úplně k h…u. A tím myslím nejen pro zaměření toho ebiku, ale i v tom, že Float X má jen polohu Firm, která se locku ani náznakem neblíží (což je dobře, je to v terénu použitelné). Takže pak v kombinaci tlumič na Firm a vidlice na Firm to vidlice udrží zcela (při dupání ve stoje) a tlumič ne a je to ještě více nepříjemné. Já tedy nemám rád, když se při dupání ze sedla více houpe zadní stavba a vidlice drží. To už raději nechám vidlici otevřenou ať se pohubuje více než zadní stavba.

                                                    0 0
                                              • novas752  

                                                Záleží jak na které vidlici a jak je vnitřně nastavená. Na 32kách a 34SC může mít úplný lock.

                                                0 0
                                                • Dejv0  

                                                  Jasně záleží no. Mám tu F34 SC FIT4 a to je houba, nicméně při jízdě do kopce ve stoje neznatelný pohyb, na místě propruží. Manželka má F32 SC Grip, teď jsem to šel zkusit a má úplný lock.

                                                  0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Ne, Grip má lock a to opravdu tvrdý. Grip je pořád z pohledu komprese XC řešení.

                                              Až Grip2 nejde zamknout ani náznakem, tam prostě jen ladíš HSC a LSC pro jízdu v terénu (a nemáš ani žádné rychlé přepínání za jízdy jako u Fit4 a Grip, ani nemáš rozsah nastavení pro opravdu výrazné omezení blížící se locku).

                                              1 0
                                              • JachymP  

                                                Potvrzuju, mám Performance 34 (grip) a zamknutí je úplně natvrdo.

                                                0 0
                                          • raw 4  

                                            Jednou bych chtěl, aby mi to někdo pomohl nastavit.. Zatím stále ladím

                                            0 0
                                  • Lachtis  

                                    Ano je. Elite je v podstate nejvyssi model, tedy ma vnitrnosti jako skutecne nevjvyssi, tedy Kashima. Jen s tim rozdilem, ze Kashima ma savle vidlice s tou zlatou, tedy lepsi povrchovou upravou. Coz by melo, teoreticky, prispet k jeste lepsi citlivosti, ze ta kashimano ma mensi treni. Nejsem odbornik, jsou tu kluci mnohem technicky zdatnejsi, tak me kdyztak upravi/ upresni, kdybych napsal neco blbe :-)

                                    0 0
                                    • tomxxx  

                                      Jo je to tak, ale pokud nejsi extrémně vnímavý jedinec, tak u XC 100 vidle to snad nemůžeš ani poznat. Ve výsledku je to jen o hmotnosti…

                                      Ja foxu s kashimou měl a že bych čistě z funkce poznal rozdíl třeba od Sida s chargerem, to fakt ne.

                                      0 0
                                      • snas89  

                                        Mam kashimu a jsem spokojeny.

                                        Oproti predeslymu sidu (s brainem:) vyzobava drobny nerovnosti uplne na jiny urovni.

                                        Oproti jinym foxkam bych poznal prd. O tom zadna:)

                                        0 0
                                        • tomxxx  

                                          Tak brain, to je kategorie mimo. To je vůči Rock shoxu nefér porovnání :)

                                          1 0
                                        • novas752  

                                          Protože vidle s Brainem je extra tupá záležitost, to by chtělo porovnávat s normálnim Sidem.

                                          1 0
                                          • Lachtis  

                                            Asi tak. Ja mam na ht normal sida a oproti fox performance elite na fullu je to tupe… jako spatna vidle to neni, ale proste fox elite je nekde jinde.

                                            0 0
                                            • novas752  

                                              Ona je to dobrá vidle, jen do ní dali špatnou patronu. :-)

                                              0 0
                                              • snas89  

                                                A kdyz brain uplne vypnes? Pomuze to? Nebo tak porad neco zustava?

                                                Zkusenosti mam jen se starsim (2015), nevim, jak funguje soucasny.

                                                0 0
                                              • Lachtis  

                                                Jen dotaz, upgrade patrony by sel/ cenove se vyplatil? Nebo je to blbost a jedine prodat a koupit jinou?

                                                0 0
                                                • novas752  

                                                  Upgrade by šel (zbytek té vidlice je prostě normální sid ultimate), ale těžko říct jak dobře půjde prodat samotná Brain patrona vs. celá vidlice. Charger vyjde cca na 10 když je dostupný. Celý Sid Ultimate by mohl jít sehnat za něco přes 20.

                                                  0 0
                                                • tomxxx  

                                                  Když to koupíš na Spešlu, je lepší celou vidli prodat a koupit si normálního sida. Klidně na tom i vyděláš. Kdo chce brain, tak sehnat nejetý za slušné prachy je unreal.

                                                  1 0
                                                • Atilla  

                                                  Jenže větší vliv má vzduchová komora. Máš tam tokeny?

                                                  0 0
                                                  • novas752  

                                                    Vytokenovaný pružení zlepší aktivitu v první půlce zdvihu (ale za cenu většího noření pod brzdou apod.), s odtrhem ale nic neudělá, ať je pružení jakkoliv tak to celé čeká dokud se v brainu setrvačností neotevře kompresní okruh.

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    u brain vidlic pozor na jednu věc. Z výroby jich hodně má blbě hladinu oleje a funguje to úplně na *****.

                                                    Pokud se to dá na servis, tak to zamyká a odemyká výrazně lépe. U nás ze 4 dvě byly funkční až po servisu :/ (SL a ULT 2021)

                                                    0 0
                                                  • tomxxx  

                                                    Servis znamená holandsko za čtyřku? A to funguje jak, máš tu svojí vidli, nebo stejně jak u tlumiče, že dostaneš úplně jinej?

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    Posílá se jen patrona, stojí to dvojku, posílá se konkrétní kus, neni to výměnou.

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    Ja se bavim o servisu oleje jenom. To ti udela kazdej na par minut. Jde o to, ze z vyroby tam je nepresne mnozstvi a casto i uplne jiny sracky. Pak lidi nadavaj na test bajky, pac ty se drti jak vypadnou z krabice.

                                                    0 0
                                          • snas89  

                                            Vim…prave proto jsem to zminoval

                                            0 0
                                    • orm  

                                      Napisu to jen jednou, ale diky oboum (novas752, Lahtis). Prislo mne divne, ze ten cenovej rozdil jen na slx vs. xt byl moc velkej. S lepsim odpruzenim to dava smysl.

                                      0 0
                            • tomxxx  

                              Beru to jen tak, že samotný rám (co ted nejde koupit) stojí o 700euro méně. Takhle bych koupil kolo s bordelem co vlastně nechci. Zas prostě fox věci jsou drahý jako pes a prodat to na bazaru nejeté je celkem snadný…ale oser.

                              A hlavně design se mi nejvíc líbí asi ty modrý traily/fro

                              0 0
    • okam_z_brna  

      Tak když vynecháme dostupnost, tak prostě nejlíp vychází Canyon.

      Kamarád má teď nově právě Lux Trail CF8 za 142 a je spokojený. Když to třeba osazením srovnám s Epicem EVO za 150 tak není co řešit. Epic je dražší, má hliníkový kola, horší sadu, teoreticky horší teleskop a brzdy a chtějí za něj o 8k víc) Ale to už nechám na každým co je mu bližší.

      Ještě ohledně XC DC kol se podívej na:

      Santa Cruz Blur TR – https://www.santacruzbicycles.com/…S/bikes/blur

      Megamo New Track R120 – https://www.megamo.com/…in/new-track

      0 0
    • Gwaihir  

      Přidej si další kolo na seznam :)

      https://eu.intensecycles.com/…022-sniper-t

      0 0
      • HadVoe  

        diky za tipy na megamo a intense. oboje nadherny kola. ač můj favorit byla orbea, tak bych šel dnes do jednoho z těchto. oboje krasny promyšlený stavby s tlumakama nahoře jak mam rad :) a z tveho vyberu bych šel do kuby. a vždy karbon..

        jinak k dotazu. jezdim nejvic XC a občas traily a rad si zablnu. ona i praha ma dostatek schodu a skočíků :).. a tak po HT na 120 jsem hledal univerzal fulla taky 120+ v rozumné váze/ceně/kon­figuraci až jsem narazil na skladově dostupného SUPa který ma 140/130 (zvýšeno na 150/130) a těch cm navíc zdvihů vůbec nelituju. v rychosti mě to neomezuje a z pohodlí jsem nadšen. se vůbec divim, že jsem všechny ty parky na tom HT dával…mno. dokud chudak neprask :). vyšší zdvih na „univerzala“ je už asi opravdu moc.. jak píšou ostatní – asi nekoupíš kolo co chceš, ale co je skladem.. i když „díky“ válce v UA dle obchodníků zákazníci odříkavaj objednaný dražší kola, neb se bojí budoucnosti – zkus obvolavat.

        0 0
    • tomxxx  

      Podle mě se ubíráš správným směrem. Lux trail je cenově stále dost dobrá koupě, ale dočkáš se ho podle dostupností v zimě. Za mě verze CF8 je zbytečně drahá kvůli elektrice na teleskopu a řazení. U canyonu se ale nevyplatí koupit horší model a vylepšovat.

      Jediný o čem vím, co se dá koupit hned jako samotný rám je Intense Sniper Trail (2900 euro) (píše o něm snas) a za zbylé peníze do těch 150 bych si uměl poskládat kolo jako víno, jen to není řešení pro každého.

      Další možnost jakou máš vzít Epic Evo Comp nebo Expert, loňské jsou k sehnání s „15% slevou“.

      Cube podle mě momentálně nesehnatelný, leda si už zajít objednat na příští rok.

      Santa Cruz Blur je fajn, ale asi ho neseženeš.

      0 0
      • pumpy  

        Jeste mas dostupny Ghost lector

        https://www.bike24.com/p2398862.html

        1 0
        • tomxxx  

          Vidíš, toho jsem zapomněl, tohle je top za ty prachy.

          0 0
          • Atilla  

            Reach 490mm ve velikosti M? To bych jezdil na Sku se 183cm.

            0 0
            • jonti  

              To cislo samotne nedava smysl, je tam extremne postavena sedlova trubka a sedlovka s velkym offsetem, pro porovnani s beznym ramem a standardnim teleskopem s reach 0mm se musi odecist z udavaneho reache 25mm.

              1 0
              • Atilla  

                Jenže to je když na kole sedíš. A sedíš jen do kopce…

                0 0
                • jonti  

                  Mas pravdu, to mi nedoslo. Ja mam inseam 91 cm a proto dlouhy reach beru jen jako pozitivni zmenu vsude. Lector je jedno z mala modernich kol kde by mi vyhovovala velikost L.

                  0 0
                • Pepe72  

                  +1

                  0 0
            • peter3531  

              L-ko vpohode pri 184cm, treba to najskor vyskusat.

              0 0
        • EmpFis  

          Ten se mi moc libí, ale nevím co s tou velikostí. Na mých klasických 174cm jestli M nebo S. Na silnici preferuju menší, tužší rám, ale nevím jestli je menší rám stejný výhoda i na MTB.

          0 0
          • jonti  

            Neni. Nino Schurter meri jeste min a predchozi model Sparku vozil M.

            0 0
            • tomxxx  

              No já teda nevím, ale myslel jsem, že vozil právě naopak S s delším představcem. Minimálně ze začátku, když jsem o sparku RC přemýšlel.

              Nicméně ja bych si na svých 173 kupoval M. S je strašně malinký.

              0 0
            • tomxxx  

              Tak máš pravdu, má M, já měl za to, že je blázen jako Kulhec

              0 0
    • esmo  

      Když nám dáš svoje proporce, tak ti třeba i navrhneme něco konkrétního, co je skladem (͡ ͡° ͜ つ ͡͡°)

      0 0
    • MartinKun  

      Ahoj, přidám se s dotazem. Vybírám nějakého fulla na mtb maratony a celkově vyjížďky podobně závodům KPŽ.

      Momentálně mám Grand Canyona v karbonu, ale rad bych full kvůli pohodlí.

      Mám ve vyberu

      Canyon Lux 7 https://www.canyon.com/…-7/3134.html?…

      Orbea Oiz M30 https://www.orbea.com/…/cat/oiz-m30

      Případně levnější hliník Orbea Oiz H10 TR. https://www.orbea.com/…t/oiz-h10-tr

      Nechci za kolo dávat víc jak 100k Kč.

      Můžete říct Vaše zkušenosti s výše uvedenými koly?

      Merim 202cm a rozkrok 96cm.

      Díky za rady a případně tipy na jiné kola.

      0 0
    • Seeed  

      Čus, po zkušenostech s touhle značkou bych doporučil i toto kolo:

      https://www.rosebikes.com/…ol-4-2697041?…

      0 0
    • Forester  

      Nechci zakládat nové vlákno, tak to přidám sem.

      Potřebuji/Chci nové kolo, XC full, karbon, 120/120 max. Co zásadně komplikuje výběr je požadavek na možnost montáže přesmykače. Nechci zde spustit flame, že to dnes přeci není potřeba, protože rozsah 1×12 je dostatečný nebo že neumím šlapat. Pro mě je to zásadní podmínka.

      Aktuálně mám Kona HeiHei 2020, hliníkový model, původně 1×12, který jsem předělal na 2×12. Z pohledů převodů vyhovuje, ale chtěl bych se posunout trochu dál (snížit váhu), ale hlavně udělat si radost.

      Děkuji za každý tip nebo inspiraci!

      0 0
      • VojtaXY  

        Tak to hodne stesti.

        Nove, full a presmykac dneska jen tak nesezenes.

        4 0
      • Kaire  

        Některé varianty předešlé generace Scott Spark. Pouze ne-RC varianty. Vše až na premium a ultimate mělo hliníkovou zadní stavbu. Taky nevím jestli tam nebyla v rámci generace úprava. Smyk dostaneš určitě na r.17/18. Jsou to ale raritní kusy, moc jich nebylo.

        0 0
        • Forester  

          Ta AL zadní stavba to diskvalifikuje. A kupovat si 5 let starý kolo, to taky nemám v úmyslu. To si mohu nechat Konu. Zkouším pátrat, zda něco nenajdu v aktuálních modelech. Nějak nechci věřit, že nikdo nepotřebuje 2×?. Ale zatím to vypadá, že nic :-(

          0 0
          • novas752  

            No nepotřebuje no. Celokarbonový moderní xc full který zvládne přesmykač, to bude dost velkej oříšek. Ono totiž absence přesmykače umužnila udělat daleko líp zadní stavbu v oněch místech, takže výrobce by byl blbej kdyby toho nevyužil.

            3 0
      • Gwaihir  

        Horko těžko to najdeš na HT, na fullu jsem to neviděl snad nikde.

        0 0
        • Forester  

          jj, neviděl jsem … ale tak třeba někdo jo :-) … každopádně hodně smutný příběh :-(

          0 0
          • McBlacky  

            Proste to nikdo nechce ;)

            Mozna nejaky minivyrobce, zamozrejme za adekvatni cenu. Asi ani u noname china to nenajdes, pokud nebudes brat x let stary letaky.

            Pripadne jit cestou upravy ramu – kdybys vedel ze se to vejde tak udelat “navarku” neni pro lidi pracujici s karbonem problem.

            1 0
            • Forester  

              Já to chci, ale asi je nás málo … ještě, že na novém gravelu přesmyk mám :-)

              I toto mě napadlo, ale určitě jsem to slyšet nechtěl :-(

              Tušil jsem, že si nakonec Konu budu hýčkat a nechám si ji … je fakt, že skoro nikdo nevěřil, že to předělávám z 1z12 na 2×12 :-)

              0 0
              • depresy  

                Není nějaký držák pod BSA misku?

                0 0
                • orm  

                  nebo to pridelat objimkou na sedlovou trubku, nebo to uz se nedela :-)? U sideswing presmykace nepotrebujes ani tu zarazku na ramu a privedes bowden v celku k premykaci a na ram to pridelas paskama. Nebude to vypadat kdovi jak, ale fungovat by to mohlo. Jeste je otazka jak velke prevodniky pobere ram.

                  0 0
                  • Forester  

                    Co jsem koukal, tak sedlové trubky již nejsou moc kulaté, ale mají různé patvary … což diskvalifikuje to použití běžné objímky

                    0 0
                • Forester  

                  sorry, není mi to úplně jasné … jako že nějaký adaptér od středového složení? … to jsem ani netušil, že něco takovho existuje … nebude to málo tuhé?

                  0 0
                  • orm  

                    Misto jedne podlozky u stredoveho slozeni das presmykac. To je duvod proc ma shimano u misek stredoveho slozeni na drive side dve podlozky. Jedna lze pouzit na presmykac. Kazdopadne v soucasnych sadach uz takovy presmykac neni.

                    0 0
                    • Forester  

                      … takže taky slepá ulička :-)

                      hmmm … asi se budu muset smířit s aktuálním stavem … v budoucnu měnit převodníky dle aktivit

                      0 0
                      • orm  

                        Muzes napsat jakou bys volil kombinaci prevodu, kdyz ti to kazeta 10–52 nepokryje? Nikdo jiny nez shimano dvojprevodnik uz nema. Shimano umoznuje mit maximalne 10z rozdil mezi prevodniky a prehazka pracuje jen s kazetou 10–45. Rozsah bude o neco vetsi, ale myslim, ze to za to srani s prehazovanim prevodniku nestoji a ze to delat nebudes :-). Podle toho kde jezdis a jakou mas vykonnost dej prevodnik 32, 34 nebo 36z a jezdi :-).

                        1 0
                        • novas752  

                          No pro lidi co jezdi v rovinach a parkrat do roka vyjedou do hor ma docela smysl treba 38 a 32.

                          0 0
                          • orm  

                            Ted jsem koukal ze vitez kpz ve znojme mel prumer 36km/h. Tipuji ze to jel s jednoplackou. Samozrejme zalezi co kdo preferuje. Nejsem odpurce 2×, ale uz to na modernim mtb proste neni a vetsinou ani nejde.

                            0 0
                            • Forester  

                              Bohužel, nemám výkonnost toho vítěze a ani se mu neblížím. Jinak bych samozřejmě vozil jeden 36 převodní všude :-).

                              0 0
                        • Forester  

                          volil bych aktuální kombinaci převodů, tedy 36/26 a 10–45. Tedy, uvažuji, že nasadím převodník 24 místo 26. Z předchozího kola (2×11) mám vyzkoušeno, že přesmykač pobere bez problémů i rozdíl 12 zubů (měl jsem 36/24 a 11–42).

                          Jsem z Polabí a občas jedu do hor, přesně jak píše Novas. A do toho se pokouším o nějaké delší závody, kde se každý převod navíc hodí.

                          Jako, určitě jde přehazovat převodníky. Třeba 36 když budu jezdit okolo baráku a 32 když pojedu někam dál. Ale to fakt nechci. Přesmykač mě nijak neomezuje a dělá z kola příjemnýho univerzála.

                          Ale chápu, že doba je jinde …

                          0 1
                          • tomxxx  

                            Promiň, ale vymyslíš fakt kraviny. Tak lehký převod jako je 24/45 nebyl ani na trojplacce na dámských kolech. Na tom se prakticky už ani nedá jet efektivně.

                            1 0
                            • orm  

                              Take bych to spise posunul nahore a dal treba 38–28. 28/45 na 29" bude odpovidat ± 22/32(34) na 26" kole.

                              0 0
                            • Forester  

                              Nepřu se, že převod 24/45 je zbytečný. Aktuálně mám 26/45 a za zbytečný ho nepovažuji. Pokud mám kolo naloženo, tak je to celkem dobrý vyprošťovák.

                              Předmětem diskuse je ale full rám s možností přesmykače. Převod 1×12 mé potřeby nepokryje.

                              0 0
                              • Foose  

                                už jsi si to dával do kalkulačky o kolik převodů přijdeš?

                                1 0
                                • Atilla  

                                  26/45 – 0,63

                                  38/10 – 4.16

                                  36/51– 0,77

                                  36/10 – 3,94

                                  0 0
                                  • orm  

                                    Hej ty pomery jsou spatne. To se pouziva kdyz chces porovnat 26 s 29" nebo jinym rozmerem, ale pokud porovnavas stejny rozmer, tak pouzij realne pomery. 38 lomeno 10 fakt neni 4.16 :)).

                                    0 0
                                    • Atilla  

                                      Ale on má 26":) Tedy aspoň v profilu a v kalkulačce jsem pak zapoměl na výpočet přepnout na 26", tak sorry.

                                      0 0
                                      • Forester  

                                        Jestli je to ke mě, tak mám 29 Kona HeiHei, ročník 2020.

                                        Poměry jsou uvedené níže :-)

                                        0 0
                                • Forester  

                                  jasně, mám excel :-). Používám Shimano.

                                  36/26 10–45 — 3,6 a 0,58

                                  30 10–51 — 3 a 0,59

                                  32 10–51 — 3,2 a 0,63

                                  34 10–51 — 3,4 a 0,67

                                  Nevychází to. Pořád něco chybí. Nehledě na to, že přesmykač řeší rychlou změnu převodů 36/26 na jeden klik, to mi tu chvíli, co jsem používal 1×12 hodně chybělo.

                                  0 0
                              • MlokCZ  

                                Pokud potřebuješ u těžších převodů 36z placku, tak to opravdu pro 1×12 nemá řešení.

                                Já potřebuju taky lehké převody, u 2×11 na klasice mám 34/24 + 10/42 kazetu. 24/42 nejlehčí potřebuju teď opravdu dost (ještě více než dřív), co jsem začal jezdit jen 165mm kliky (pro moji problematickou šlachu super věc).

                                S 1×12 bych ale neměl žádný problém, prostě bych v klidu dal 30z placku (tedy nejlehčí ± stejný) a neměl s tím problém ani na rovinatých trasách. Zase zvlášť s těmi 165mm klikami, kde točím často vyšší kadence.

                                0 0
                                • Forester  

                                  jj, na předchozím kolem jsem to měl obdobně, 36/24 a 11–42.

                                  Ale jak jsem psal, jsem z Polabí. Převodník 30 pro mě není řešení … průměrnou kadenci za jízdu na biku mám kolem 75. Na gravelu je to lepší, jízda je plynulejší, ale nad 85 (průměr) se běžně nedostávám.

                                  0 0
                                • novas752  

                                  No ale 30z převodník je na rovinaté trasy popravčí četa pohonu.

                                  moderní celokarbonový xc full s přípravou pro dvojpřevodník dnes prostě nesežene, takže buď bude prostě muset prohazovat převodníky 36 nebo 38z na roviny a 30 nebo 32z na hory, nebo z toho udělat 2 kola – ostatně moderní xc/dc full dělaný na dnešní xc závody je někde v Polabí dost zbytečná záležitost celkově.

                                  0 0
                              • tomxxx  

                                Tak na bike packing to je jiná, to pak chápu. Co ale nechápu je pak kolo 120/120 na bike packing :)

                                0 0
                                • Forester  

                                  jako že 120/120 je hodně? Mám to jako max. Současných 120/100 mě na Mílích nelimituje :-), naopak, v řadě případů to hodně pomůže a kolo ve sjezdech odpustí chyby, které by na HT nedopadly dobře

                                  0 0
                                  • tomxxx  

                                    Tak záleží co je naložený. Jestli 5 kilo rozprostřený na kole, tak ok, jestli 15kg na zadku, tak si to nedovedu představit.

                                    Ale jako řešit, abych měl kolo univerzální na polabský stezky, traily a i míle mi přijde ujetý. Na míle si to kolo stejně „postavím“ jak potřebuji, protože převodník, kazeta a řetěz bude po tom stejně na vyhození :)

                                    0 0
                                    • Forester  

                                      nevím, kolikrát si ty míle jel, ale že bych po každý účasti vyhodil převodník, řetěz i kazetu, to asi ne … řetěz je spotřebák, měním v půlce, zbytek normálně jezdí v i dalších sezónách/Mílích

                                      Bohužel, nemám místo na další kolo … už takhle je v garáži našlapáno. Takže to řeším nějakým univerzálem … jednoho mám, chci ho nahradit, toť vše.

                                      0 0
                                      • tomxxx  

                                        Nejel a ani po tom netoužím, ale viděl sem ty kola, když bylo hnusné počasí :)

                                        0 0
                                    • Dazz  

                                      Ještě ujetější mi to přijde, když má ve stáji ještě gravel. Když chci jet rychle beru Gravel, když do terénu beru DC … tomu všemu uzpůsobím převody a není co řešit :-)

                                      2 0
                                    • orm  

                                      Drive takove kolo k dostani bylo (26" full, 3×9), ale dnes uz neni, dnes kazdej potrebuje vice kol, aby uspokojil vsechno co jezdi :-).

                                      0 1
                                      • novas752  

                                        No to jo, akorát to bylo ve všech ohledech na houby.

                                        4 0
                                        • orm  

                                          V cem to bylo nahouby? Ne kazdej ma potrebu jezdit na horskem kole to co se ted tlaci, ze by se na horskem kole melo jezdit a zbytek drncat na gravelu. V nabidce uz nejsou jezdive fully s jeste rozumnym sklonem vidlice a, pro tazatele, s moznosti montaze presmykace, kvuli vetsimu rozsahu, ktery pokryje vsechny moznosti pouziti. Misto toho se radi dalsi kolo. WTF.

                                          2 0
                                          • Forester  

                                            AMEN !

                                            0 0
                                          • Atilla  

                                            V čem tě omezuje poležená hlava?

                                            0 0
                                            • TK75  

                                              To je ta největší pověra…jak položená nejede a nejede do kopce atd, potom na to člověk sedne a reálně zjisti že je to naopak na vyjezd lepší a ani po rovině to nicemu nevadí :-)

                                              1 0
                                              • orm  

                                                Dlouhe kolo poznas. Ze sis zvykl je neco jineho. Pokud dlouhe kolo nevadi, kde bude ta hranice? 67, 65 nebo az uz 64 a niz stupnu? Porad to nepoznas pri jizde po rovine a do kopce? S polozenou vidlici jde ruku v ruce i zmena polohy sedlove trubky. Na tom se pak krasne slape. Attila ti pak rekne ze efektivni nastaveni posedu pro slapani se uz neresi.

                                                0 0
                                                • Atilla  

                                                  MTB – mountain a to je většinou do kopce. Na a když je to do kopce, tak strmý úhel sedlovky opravdu funguje. No a naopak z kopce je 63 prostě Bajo;)

                                                  3 0
                                                • JakeF  

                                                  Strmejsi sedlova trubka priblizuje pozici casovkarskejm specialum… Chces rict, ze tam nemaj efektivni posed na slapani? :))

                                                  1 0
                                                  • orm  

                                                    A zbytek geo casovkarskeho kola je take stejny jako u mtb?

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Jak si to nastavis… Nedaval bych rovnitko, ze strmejsi sedlova trubka je min efektivni.

                                                    0 0
                                                  • orm  

                                                    Vytrhavas to z kontextu. Polozena hlava, delsi kolo, vzprimena sedovka trubka to jde ruku v ruce. Jedna samotna vec toho tolik nemeni, ale jako celek, ti to posouva kolo jinam – technicka jizda dolu, prudky kopec nahoru.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Jestli na ty rovine bude vubec nejakej rozdil, tak to jsou pro hobbiky zanedbatelny nizsi desetiny km/h.

                                                    1 0
                                                • novas752  

                                                  No bacha, ona ta moderní dlouhá geometrie posedu pro šlapání do kopce neni vůbec blbá. Díky vzpřímenější sedlový trubce sedíš víc před osou zadního kola což omezuje stavění se na zadní. Položenější hlava umožňuje přednímu kolu lépe překážku přejet než se o ní šprajcnout, to samé samozřejmě 29 kola oproti 26". Hůře se s tím točí ostré zatáčky v malé rychlosti, ale oproti nějakému 15 let starému stroji právě nemusíš zatáčet tolik, dneska mnohem víc kořenů a kamenů raději přejedeš než abys okolo nich kličkoval.

                                                  1 0
                                                  • orm  

                                                    Ja moderni geo znam. Ted povez jak se s tim jezdi svizne po rovine :)). Je to vzdy neco za neco.

                                                    0 1
                                                  • JakeF  

                                                    Docela normalne se s tim jezdi svizne po rovine… Tam ani nevadi, ze to je trochu tezsi.

                                                    2 0
                                                  • novas752  

                                                    Líp než se starou. Šlapeš pod sebe, sedíš trochu výš protože trochu blíž středu horizontálně = máš větší drop na řídítka, jseš víc aero, kdo jezdí po rovinách často, dá si tam vnitřní rohy, které jinak ničemu nezavazejí a valí = šířka úchopu okolo 480mm (720 – 2×120 za gripy). Je to v rychlosti lépe ovladatelné takže se to zdá klidnější a pomalejší, ale to je klam stejně jako s tlakem v pláštích.

                                                    1 0
                                          • JakeF  

                                            Na Scalpelovi nemam problem jet ani silnicni vyjizdku, ani celkem technicky traily.

                                            Presmykac tam ale samozrejme nedas, ten pri rozsahu 1×12 uz oceni tak malo lidi, ze se kvuli tomu nevyplati prodluzovat zadni stavbu.

                                            0 0
                                          • novas752  

                                            Ale jako řešit, abych měl kolo univerzální na polabský stezky, traily a i míle mi přijde ujetý

                                            S 26" xc fullama vybavenejma 3×9 to bylo mimo zpevněné cesty jednoduše prcárna a po silnici to nejelo o nic líp než dnešní xc fully. Ono je to jako u všech hybridů, zvládne to obojí ale ani jedno z toho ne moc dobře. Dnešní xc mtb jedou o něco málo hůř po silnici, ale o parník líp v terénu v kopcích.

                                            0 0
                                            • Forester  

                                              Tak přeci to není tak dávno, co byly, v omezené míře jako nejnižší modely ještě jsou, 29' fully s přesmykačem.

                                              Stejně, jako jsou lidi, co nevyužijí teleskopickou sedlovku, tak naopak jsou lidi, co chtějí větší rozsah převodů. Nevidím v tom nic závadného a nemusíme se přesvědčovat o tom, kdo je hloupější. Nejezdím na kole týden a mám celkem představu, co potřebuji.

                                              Ať to jezdí!

                                              0 0
                                              • novas752  

                                                No moc těch fullů s přesmykačem už není ani v těch levnějších hladinách. To tam je spíš nějaká levná jednoplacka. Jak už jsem psal výše, absence přesmykače značně zjednoduší konstrukci rámu v přilehlém okolí = výrobce kola s radostí hodí přesmykač přes palubu aby mohl navrhnout lepší rám a nemusel na přesmykač brát ohledy. Poptávka po přesmykačích je tak malá že to výrobcum nestojí za ty komplikace. Mě třeba projdou na stojanu asi stovky kol s 1×12 ročně, s mtb 2×12 jsem dosud dělal jednou jedinkrát na nějakém hardtailu od Cube. Takže asi tolik.

                                                1 0
                                                • Forester  

                                                  možnost montáže přesmykače :-)

                                                  máš určitě pravdu, moc nejsou … ostatně, to je důvod, proč jsem vznesl dotaz, jestli někdo neví víc :-)

                                                  Diskuse už se točí v kruhu. Vzal jsem si z toho, že nejsou … a já se s tím musím nějak vypořádat … asi víc potrénovat, abych utáhl 34 převodník :-)

                                                  Ať to jezdí!

                                                  0 0
                                          • Dejv0  

                                            Kolik si toho najezdil na těch fullech s nerozumnym sklonem vidlice? Naopak současný fully jsou někde jinde, stačí jen vhodně obout a jezdit co tě baví. Přesmykač je na fullu bullshit, sorry jako.

                                            4 0
                                            • orm  

                                              Delku toho kola citis a pro jezdeni krajnou to nepotrebujes. Pro tebe ano, ani ja ho nevozim, ale chapu, ze to nekdo chce a mrzi mne ze uz se kola pro lidi, kteri se jen chtel toulat krajnou a chtej mit jedno univerzalni kolo, nedelaj. Ta volba zmizela. Misto toho tu mas xc kola delana do cim dal tezsiho terenu nebo gravel.

                                              0 0
                                              • Dejv0  

                                                Ale nezmizela a neřikej mi, že týpek co jezdí krajinou a nic neřeší bude hrotit hlavovej úhel. Naopak ten dnešní full je mnohem víc uni, podle nálady a gum na tom hrotim kopce nahoru dolu nebo se vozim krajinou, dávám gravel nebo xc/dc. Tvl moc se to řeší, stačí prostě jezdit na tom co je a ne hnípat nad minulostí. :D

                                                3 0
                                                • MlokCZ  

                                                  Přesně. I když jedu jezdivou vyjížďku (třeba když po větším dešti nechci do sraček do terénu, takže to není až tak málo často), tak mám mnohem raději moderní geo (já tedy mám aktuálně 65,3° hlavu, takže ne takový extrém jako tu vozí jiní).

                                                  A na klasice na HTčku, kde mám geo nejvíc oldschool, tak mi ta geo už vůbec nesedí, i když samozřejmě se na tom jezdit dá. Kdybych na tom HTčku jezdil více, tak si pořídím jiné s modernější geo.

                                                  1 0
                                                  • J1RKA  

                                                    zrovna resim prechod na FULLa, asi zvitezi < ORBEA > nicmene na jednom ramu je zdvih, bud 100/100 XC verze nebo 120/120 TR verze, a tam je prave polozenejsi vidle.

                                                    prechazim z chrtiho XC, idealni by bylo ty kola projet o vikendu, ale asi je nikde nesezenu jako testovaci.

                                                    nicmene:

                                                    REACH XC 456 TR 446 moje kolo 425

                                                    STACK XC 600 TR 608 moje kolo 618

                                                    nejak se klonim k ty TR verzi, ale … nejezdim nic brutalniho dolu, ale mam rad pomerne sviznou jizdu

                                                    diky

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    Pokud to nemáš vyloženě na závodění a máš možnost se někde svézt z kopce, nejen po rovinách, tak bych bral to 120.

                                                    0 0
                                                  • J1RKA  

                                                    zavody uz opravdu nee :D

                                                    vpodstate jezdim nejvic Jizerky a pak prilezitostne Krusny hory. takze nic brutalniho, ale jsem nakole 5–7 hodin vkuse

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    Klidne 120. Pri takovym vytrvalostnim tempu te to o nic nezbrzdi a v horach se to vyuzije raz dva.

                                                    0 0
                                                  • J1RKA  

                                                    diky

                                                    0 0
                                          • tomxxx  

                                            A není to tím, že v době 26 jsi byl mladý mazák a teď v době 29 už tlačíš? :) (Vtip, nechci urážet)

                                            Protože v době těch 26 s 560 řídítky nevím o ničem, co by bylo proti dnešním kolům lepší. A to neřešme úhly hlavovky, to je takové šílenství poslední generace kol.

                                            2 0
                                            • orm  

                                              To ze chapu potreby nekoho jineho neznamena, ze to jsou i me potreby. Ja mam 29" s jednoplackou a k tomu gravel a jsem spokojeny. Presmykac uz nemam na zadnem svem kole.

                                              1 0
                                          • mr.nikdo  

                                            Zapomnel jsi napsat hate na vnitrni vedeni lanek a bowdenu…

                                            Ale jako souhlas. Ta retezova linka u 1×12 je peklo…

                                            0 0
                                            • orm  

                                              To je peklo :). Nastesti to mam jen na gravelu a taham jen jedno lanko, ale vzdy u toho nadavam :)).

                                              1 0
                                              • novas752  

                                                Ne ne, tam extrémně závisí na tom jak je to vymyšlený. Na některých kolech je to fakt peklo, hlavně na těch starších kde za to inženýři ještě nedostali dostatečnej pojeb :-), na některých kolech s vedenim trubičkama je to na montáž snad i příjemnější než vnější vedení, jen se to prostrčí a hotovo.

                                                0 0
                                                • mr.nikdo  

                                                  A pokud jsou to jen pruchozi trubicky a na na cely bowden, tak je musis menit…

                                                  Ono opravdu vedeni venkem bylo lepsi.

                                                  Nemlatilo to. Slo to lehce opravit/vymenit…

                                                  0 0
                                                  • novas752  

                                                    Mám na mysli průchozí trubky na celý bowden. Jednim koncem do rámu bowden nebo hadici do rámu strčíš a druhym koncem bez další pomoci vyleze. Je to udělané tak že to taky nijak nemlátí (mimochodem i vnější vedení bowdenů a hadic mlátí pokud je blbě udělané) a výměna je snažší než toho vnějšího – nemusíš to nijak stahovat stahovačkama nebo takovýma těma nácvakama na návarky.

                                                    1 0
                                                  • mr.nikdo  

                                                    A kolik takovych ramu je?

                                                    Za jakou cenu?

                                                    Hmmm.

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    Naštěatí jejich počty rostou. A nejsou to vždy jen ty nejdražší kusy, teď to budu mít na Propainu, rám lehce přes 50 = spíš jeden z těch levnějších.

                                                    0 0
                                                  • jonti  

                                                    Canyon Lux WC to ma tak napul – pro zadni brzdu i razeni je vedeni ramem celeho bovdenu, pro teleskopku volne.

                                                    0 0
                                                  • mr.nikdo  

                                                    Ma to vice jak 50 % ramu s vnitrnim vedenim na trhu?

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    To ne. Pokud mluvime o aktualnich karbonovych tak asi 15% bych tipoval. Coz je i tak mnohem vic nez treba 3 roky zpet.

                                                    0 0