• EmpFis

    Dobrý den, jdu si k vám na fórum pro radu.

    Řeším momentálně koupi nového XC/DC kola, nutno dodat, že jsem MTB nepolíbený. Přecházím ze silničky (celokarbon, nájezd do 3,5k ročně).

    Co chci: Chci karbonového fulla (klidně mě někdo přesvědčte, že je HT lepší) budget mám do 150k.

    Dilema

    1. Má cenu investovat tolik peněz rovnou ze začátku i když nemám s MTB zkušenosti?
    2. Není lepší koupit nejlevnější celokarbonový rám s horší sadou a potom podle ježdění upgradovat?
    3. Co vlastně koupit a neměl bych přeci jen koukat i na HT?

    Další info o mně

    Pokud koupím kolo určitě chci objíždět XCO/XCM amatérské poháry, proto pokukuji po celopéru. Nicméně chci aby kolo bylo „pohodlnější“ i na vyjížďky s rodinou nebo kamarády.

    Horší komponenty pro mě nejsou problém (váhu shodím nejdřív u sebe), pokud bude ve výsledcích váha omezovat, budu v budoucnu upgradovat jak kola, tak sadu atd…

    Pár kandidátů

    Cube

    https://www.cube.eu/…hitencarbon/

    https://www.cube.eu/…dredncarbon/

    Canyon

    https://www.canyon.com/…-6/3016.html?…

    https://www.canyon.com/…-8/3018.html?…

    https://www.canyon.com/…-8/3160.html?…

    • pak Scott Spark, Trek TopFuel a podobné značky, které se tu doporučují.

    Předem děkuji za smysluplnou a vstřícnou diskuzi a pomoc při výběru. Díky!

    0 0
    • snas89  

      Tady bude veselo:)

      Můj názor:

      1. Má. Já šel stejnou cestou a vůbec nelituju. Nájezd jsem vůbec neřešil (teď cca 5k ročně)
      2. Záleží, co seženeš. Např. ten lux trail za 142 je dobrá koupě. Často je koupě nejlevnějšího karb. rámu vůbec jediná cesta, jak se dostat k nějakýmu modelu. Když seženeš už od výrobce cca kolo v nastavení, který chceš, tak se vyplatí asi spíš to.
      3. Za mě rozhodně full. Kór s tímhle rozpočtem.

      Z tvých kandidátů se mi nejvíc líbí Lux Trail CF 8 za 142 000 – víš kdy bude? Až se objeví na eshopu, podle mě zmizí tak za den:)

      Ale k výběru. Full a krabonový rám chceš. Celokarbonový (např. scoot má pořád tendence i v týhle ceně dávat zadní stavbu hliníkovou).

      Dc zaměření je za mě taky v pořádku.

      Ale investoval bych taky do výběru, vyzkoušení kol. XC/DC fully se liší tlumením a zamykáním:

      1. Specialized Epic s Brainem (ale v tvým případě bych asi zvážil i EVO bez brainu a s větším zdvihem).
      2. Zamykáním páčkou – Např. ten Lux..a většina kol na trhu
      3. DW link, který není potřeba zamykat (až na nějaký vyjímky…spíš lidí, než momentů). Např. Intense Sniper (můj profil). Těchto kol se už moc nedělá – je to dražší a náročnější na konstrukci.

      Fakt bych si dal už jako začátečník práci a všechny tři typy tlumení bych si vyzkoušel.

      A v dnešní době budeš limitovaný dostupností.

      0 0
      • EmpFis  

        Díky za názor!

        Přesně toho sem se bál, že mě někdo utvrdí v tom, že dát 150k za kolo je v pohodě. :-D

        Dostupnost je naprd, ale aspoň bude dost času na testování (pokud bude čeho)

        0 0
      • novas752  

        Spíš bych nejprve možná něco málo investoval do vyzkoušení různých kategorií kol – xc/dc, trai, enduro. Aby nekoupil dc a za čtvrt roku nešilhal po vyšších zdvizích, jak se to velmi často stavá. Já jsem před lety taky jezdil hobby xc a neuměl si sám sebe představit na 130mm+. No a dnes mám 160.

        1 0
        • MlokCZ  

          K tomuhle typu testování jsem byl vždy hodně skeptický. Když nemáš toho v pořádném terénu více odježděno, tzn. už aspoň něco technicky umíš a také máš nějaké zkušenosti už s více typy kol, tak při testování nejen, že toho moc nezjistíš, ale dokonce to může být i dost zavádějící.

          To postupné pošilhávání po větším zdvihu bývá poměrně časté (i když jsou i jak případy, kdy na vyšší zdvih někdo nikdy nepřejde a nebo i naopak se vrátí k nižšímu), ale právě jde o tu postupnost. Tedy nějaký čas jezdíš více v pořádném terénu díky tomu, že jsi třeba právě přešel na fulla nebo když začínáš, že jsi pochytil aspoň nějaké základy techniky. A pak může přijít na chuť na vyšší zdvih.

          Když ale rovnou zkoušíš buď třeba po předchozím ježdění jen na HT nebo i třeba jako tazatel vůbec bez předchozího ježdění na MTB, tak pak když rovnou zkusíš při testování nějaký vyšší zdvih, tak často převáží první ne zcela racionální pocity typu, že to vůbec nejede. A potenciál kola neotestuješ vůbec, protože nemůžeš vůbec hned do náročnějšího terénu, pokud nechceš být rozsekaný na prvním úseku.

          8 0
          • novas752  

            Minimálně mu to dá obrázek co je a není možné. Samozřejmě že enduro bez zkušeností neprojede jak se sluší a patří, ale to ani z xc zdaleka nevymáčkne maximum. A nějaký nástřel o čem to je, co ty kola zvládnou a nezvládnou si myslím dostane.

            Já když jsem se před mnoha lety plácal na obyčejném levném ht, jsem si vyzkoušel dobrý xc full a tehdejší enduro (v dnešní době spíš trail/allmountain) a byla to dobrá zkušenost.

            0 0
            • snas89  

              At tak nebo tak…s dc kolem na 100–120 zdvizich chybu neudela a to kolo ho jen tak limitovat nebude.

              A za par sezon se treba posune na vyssi zdvihy.

              Nebo taky ne:)

              0 0
              • esmo  

                Hele ale hlavní otázka, co mě samotného trápí.

                Můžu na DC kole se 120 zdvihama jezdit v lycře, nebo už to bude popírat přírodní a módní zákony?

                0 0
                • TK75  

                  Tak vždy můžeš být TY tím, kdo určuje trendy

                  :-D

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • novas752  

                  Kraťáky jo, ale vršek musí být flanelka. :-)

                  0 0
                  • esmo  

                    Tak to bych vypadal směšně…nedá se nic dělat, Top Fuel nebude…

                    0 0
                    • Edwin  

                      Na hadry se vykašli, hlavně jestli máš slušivý knírek.

                      0 0
                      • esmo  

                        Mám takovej ten pubertální, počítá se to?

                        0 0
                        • TK75  

                          A vlaje, když jede fotrik rychle jako Concord lesem?

                          0 0
                        • snas89  

                          Podle toho, kde ho mas?:)

                          0 0
                        • Edwin  

                          Kup si v DM za 30 kč řasenku a domaluj si pořádnej chlapskej. Dokud se nebudeš líbat, tak to nikdo nepozná :)

                          1 0
                          • esmo  

                            Když to nakombinuju s nalepovacíma řasama, tak bych mohl udělat takovej ten nakroucenej. K tomu už by ta flanelka šla. Fajn, vydám se touhle cestou!

                            0 0
                • jeniiiik  

                  Co bys nemohl. Kámoš silničář v lykře a integrálce objel enduro závody v Koutech. :-D :-D

                  1 0
                • McBlacky  

                  na DC kole ted jezdit ještě nejde. kup si ho a pockej na letní DC specific kolekce.

                  2 0
            • Venda  

              Hele ja vim, ze je obecne na BF honba za obrovskymi zdvihy a ze bez nich se vlastne na kole neda jezdit, vsak sam to tak mam. Ale jeste jednou se podivejte do zadani, co tazatel ma v planu s kolem delat. Psal, ze chce jezdit xco/xcm zavody!! Ne objizdet bikeparky…

              2 0
          • EmpFis  

            Taky mi přijde lepší testovat jenom XC nebo DC kola. Libí se mi ta disciplína.. traily a bikeparky mě netáhnou.

            0 0
      • rafi  

        Taky bych do výběru přidal Epic Evo. Po roce na Evo Expert bych si to kolo koupil znovu.

        Letošní Evo Comp se vejde do uvažovaného rozpočtu, Slušná výbava; hazka a řazeni v GX se dá řešit někdy později, stejně tak případně kola. A asi by mohlo být i docela dostupné (asi záleží na velikosti).

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      1 0
    • JMT  

      Cube mas nekde zjistene ze je dostupne ?

      0 0
      • MlokCZ  

        Přesně, nejspíš už vůbec nebudou.

        Řešil jsem full Cuba pro někoho na podzim a už i na podzim smůla, nebyla ani šance objednat (co si prodejci neobjednali už někdy začátkem léta, tak smůla a ani to objednané nebylo jisté).

        Něco se pak postupně objevilo a sem tam ještě i objeví na bike-discount (tam je často šance i když v ČR už není).

        A když koukám právě na bike-discount

        https://www.bike-discount.de/…red-n-carbon

        tak to vypadá, že už spíš nebude vůbec.

        U modelů, které ještě budou, tak vždy mají nějaké datum, jako např.

        https://www.bike-discount.de/…grey-n-olive

        Uvedené datum tedy nikdy není ani jisté a občas se ještě posune, ale téměř vždy nakonec ještě minimálně jednou (někdy i vícekrát) dostupný daný model je i když třeba je to během pár hodin rozebrané (dokud je nenaskladní v eshopu, tak nejdou objednat, takže je to vždy vyčkávačka na daný termín a být rychlý).

        0 0
    • Alojs01  

      Prosim, co to je DC kolo?

      0 0
      • pumpy  

        downcountry kolo – zdvih kolem 100–120mm s krapet trailovou geo – bych dle sveho zhrnul, vice viz odkaz

        muzes si pocist napr na strankach canyonu

        0 0
        • TK75  

          A první (říkají oni) ofiko downcountry pneumatika… Vittoria Syerra :-)

          0 0
          • esmo  

            gamechanger :D

            0 0
          • jeniiiik  

            Nekoukal jsem na ni. Ale teoreticky XC vzorek a trochu odolnější boky a guma celkově. Má to celkem logiku. Ale takové gravel brýle, helma, trenýrky a ponožky, to je jiná. :-D :-D

            1 0
            • VojtaXY  

              za chvilku vznikne i specialni DC obleceni, ktere se bude lisit vzory a bude hrozne cool

              0 0
            • TK75  

              Jo já na ni koukal a bral bych jí…vypadá celkem rozumně

              Škoda že Spešl má u všeho od FT až po Butcher tu divnou rozměrovou mezeru 2,35 a potom až 2,6

              Trenýrky na gravel budou asi větší než trencle pro ziletkare :-D a hlavně se z toho nepo…

              0 0
            • Edwin  

              hodil jsem si to do porovnávače a vypadá to, že to pojede jak Mezcal, ale v terénu jak Barzo. Asi tomu dám někdy v budoucnu šanci – i když zase 2,4" je už na mě krapet zu viel.

              0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Sanity  

      Zdravím,

      1. Má. Před dvěma lety jsem bez zkušeností po konzultacích tady si koupil kolo, se kterým jsem dodnes spokojen. A řešil jsem totéž. Chtěl jsem celopero, karbon i s dobrým obsazením. Vybral jsem si orbea OIZ. Podívej:

      https://www.orbea.com/…at/oiz-m-pro

      Nebo ve verzi TR s vyšším zdvihem.

      0 0
      • EmpFis  

        Orbea se mi taky moc líbí, ale zatím to vypadá, že letos budu vybírat a snad příští rok koupim vzhledem k situaci na skladech. Hold zatim budu zůstávat na silnici a doufat, že se něco objeví.

        0 0
        • tomxxx  

          Pokud kolo nemáš, nemá cenu letos vybírat a příští rok kupovat, protože příští rok taky nic nebude. Musíš teď vybírat a nejpozději za 2 měsíce objednat a třeba to na příští rok budeš mít.

          2 0
          • EmpFis  

            MTB kolo nemám, ale asi dokážu ještě jednu sezónu jezdit na silničce. Budu ve stavu, že budu furt koukat a když mě něco trkne, tak to koupim. Mimochodem: zkušenosti s Trek Top Fuel 9.7? Dá se na tom jezdit XC/XCM?

            0 0
        • Pepe72  

          Asi si nejsi jistý jestli chceš MTB. Za mně jednoduchá a myslím že nej rada: Poskládej si HT29 s dobrými díly- budeš jezdit v terénu, a když přijde příležitost koupíš full rám a vše přehodíš s tím, že rám ještě prodáš. Hlavně si osaháš jízdu v terénu.

          0 0
          • McBlacky  

            to riskuješ že rám nebude, jejich dostupnost je horší jak celých kol :/

            navíc kazit si zážitek na HTčku :)

            1 0
          • snas89  

            Hele vidim to uplne jinak.

            Ta rozdrnacana prdel tsky muze znamenat, ze se na mtb uz nikdy nepodivas:)

            Ale ja nejak nechapu, kdyz vim, ze chci fulla, tak proc skladat ht jen kvuli tomu, abych zjistil, jakyho fulla chci?

            Proste se s tim nes*rat, udelat si radost a koupit si kolo, ktery asi chci na prvni dobrou. Kdyz se spletu, stane se. Prodam s mensi stratou a jdu dal…

            1 0
            • Pepe72  

              Jasne, ale o HT psal ! No ted nechce nic :-)

              1 0
              • EmpFis  

                No teď sem zoufalej kvůli té situaci na trhu. :-D Tak si řikám, jestli prostě nepočkat, zatim zůstat na silničce a po zlepšení situace nekoupit fulla

                0 0
                • snas89  

                  čekej na smrt…ne na kolo:)

                  Jestli chceš…tak neřeš a běž do něj..skaldem se pořád něco sehnat dá…co bude za rok neví nikdo.

                  Neodkládej to a bež do něj…teď:)

                  1 0
                • tomxxx  

                  Tak třeba Intense Sniper v trail verzi koupit jde. Došel by ti v červenci, což je naprosto normální termín i kdybys kolo kupoval pred 5 lety v době blahobytu.

                  0 0
                  • jeniiiik  

                    Hele úplně nevím jestli bych těm termínům věřil v dnešní době. Řekl bych že je to takový předpokládaný když bude dobře.

                    0 0
                    • tomxxx  

                      No tak bych si koupil tohle a neřešil. Docela přemýšlím, že bych to vzal.

                      https://eu.intensecycles.com/…21-sniper-xc

                      1 0
                      • snas89  

                        Chybu neudelas:)

                        0 0
                        • tomxxx  

                          Nudná barva, horší tlumič a opruz s rozprodáním vsech dílů.

                          Pro EmpFise ale top, dal bych lepší záplety a nemusí řešit a uvidí, jestli mu takové kolo vyhovuje.

                          0 1
                          • esmo  

                            Fox Performance je horší tlumič? Já myslel, že jak je tam už to Performance, tak se jedná o druhý nejvyšší stupeň.ach já se v tom Foxu nikdy nevyznám :(

                            0 0
                            • snas89  

                              Asi myslel ve smyslu k mymu (kashima).

                              Popravde…nemyslim, ze bych ja poznal rozdil ve fci:)

                              0 0
                              • Dejv0  

                                Mám „jen“ performance a popravdě si myslim, že bych poznal h.ovno, funguje to. :)

                                1 0
                            • novas752  

                              Performance Elite je Factory bez Kashima povrchovky. Performance je vždycky jednodušší, u DPS nemá Open mode adjust. A furt je to jen malý tlumič, jsou i lepší.

                              0 0
                              • Lachtis  

                                Presne, mam jak tlumak i vidlu performance elite a oproti kashime, co jsem testoval, jsem zadny realny rozdil nezaznamenal. P elite funguje perfektne a su spokojeny

                                0 0
                                • orm  

                                  Vyuziju tuto diskusi a ujistim se. Veci od foxu jsem nikdy nevozil. Takze mezi performace a performance elite je rozdil? Nedavno jsem si porovnaval dva canyony a myslel jsem, ze jen zapomneli uvest elite v popisu, kdyz vsechno ostatni bylo stejne :-).

                                  0 0
                                  • novas752  

                                    Ano je tam rozdíl, obecně perf. elite je factory bez kashimy. Performance má osekané funkce – například vidlice nemají Grip2 nebo Fit4, ale pouze Grip tlumení, DPS tlumiče nemají ten open mode adjust, nové Float X tlumiče nemají v performance nastavení komprese atd. Ne všechny jejich produkty se dělají ve všech řadách a ne všechny jsou určené pro přímý prodej (napříklady ty Float X performance jsou jen OEM). Kromě toho mají ještě levnější řadu vidlic Rhythm, která je taky pouze OEM a oproti Performance je těžší byť funkčně stejná.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Je to tak.

                                      Jen bych doplnil, že u tlumiče je to podle mě úplně jedno a tam bych klidně cíleně bral performance verzi.

                                      U vidlic je to už složitější. Jednak tam kashima už aspoň trošku znát je (i když pořád žádný velký rozdíl, ale u tlumiče díky přepákování není rozdíl vůbec žádný), ale pak jsou tu ty již zmíněné zásadní rozdíly v tlumení.

                                      Ale ani u toho tlumení to nevydiím tak jasně:

                                      • Grip2 je jednoznačně výrazně lepší než zbytek, tam není co řešit
                                      • u Fit4 to ale už není tak jasné, já bych třeba dal přednost Grip patroně před Fit4
                                      0 0
                                      • novas752  

                                        No pozor, pro mnoho lidí je v podstatě Grip lepší než Grip2, protože je na nastavení daleko jednodušší a je tak menší riziko že to nastaví úplně blbě.

                                        Stejně tak na dnes dost populární hardtaily imho fox performance úplně dostačuje.

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          I když Grip2 nastaví jen dle výchozích hodnot z manuálu jen dle hmotnosti jezdce, tak bude chodit lépe. Takže to není jen pro opravdové ladiče. A pokud se na nastavení vykašlou úplně (ani odskok), tak ani Grip nebude chodit dobře.

                                          0 0
                                          • esmo  

                                            Nebyl tam rozdíl v tom, že FIT4 se dá komplet zamknout ale Grip ne?

                                            Něco takového mi utkvělo v hlavně z loňského Field-Testu na Pinkbiku…

                                            0 0
                                            • Dejv0  

                                              FIT4 nemá úplný lock, teď si nevzpomenu jak Grip, nechce se mi to jít zkoušet. :D

                                              0 0
                                              • esmo  

                                                Jeden z nich měl právě úplnej lock a tím oni vysvětlovali, že se na ten XC bike hodí líp…sakra musím to najít :D

                                                0 0
                                                • Dejv0  

                                                  Tak to bude určitě Grip, FIT4 mám na kole a lock to není.

                                                  0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    V obou případech (Fit4 i Grip) jsou tam rychle přepínatelné polohy open/medium/firm. A pak je otázka, co si, kdo představí pod lockem.

                                                    Stejně nastavená firm poloha může pro lehčího jezdce udržet vidlici zcela bez pohybu a tedy bude o tom říkat, že je to lock. A u těžkého jezdce to stačit už úplně nemusí a ten bude říkat, že to lock není.

                                                    A teď si nejsem jistý, jestli Fox u Fit4 umožňuje interní polohy firm, tedy jestli se to může i lišit kolo od kola, kde to bylo na požadavek výrobce nějak poladěné. Nejspíš to možné je, protože třeba v ebike provedení vidlic se u Fit4 a Grip ladí komprese trochu jinak.

                                                    Já mám aktuálně Grip patronu na všech kolech, tedy v různých provedení (F32 na HTčku, F34 na fullu klasice, F36 ebike verze na ebiku) a ve všech případech to firm poloha udrží, aby se mi při dupádní ve stoje vidlice ani nepohnula.

                                                    Tu F36 mám v kombinaci s Float X tlumičem, kde je pak ta Firm poloha už úplně k h…u. A tím myslím nejen pro zaměření toho ebiku, ale i v tom, že Float X má jen polohu Firm, která se locku ani náznakem neblíží (což je dobře, je to v terénu použitelné). Takže pak v kombinaci tlumič na Firm a vidlice na Firm to vidlice udrží zcela (při dupání ve stoje) a tlumič ne a je to ještě více nepříjemné. Já tedy nemám rád, když se při dupání ze sedla více houpe zadní stavba a vidlice drží. To už raději nechám vidlici otevřenou ať se pohubuje více než zadní stavba.

                                                    0 0
                                              • novas752  

                                                Záleží jak na které vidlici a jak je vnitřně nastavená. Na 32kách a 34SC může mít úplný lock.

                                                0 0
                                                • Dejv0  

                                                  Jasně záleží no. Mám tu F34 SC FIT4 a to je houba, nicméně při jízdě do kopce ve stoje neznatelný pohyb, na místě propruží. Manželka má F32 SC Grip, teď jsem to šel zkusit a má úplný lock.

                                                  0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Ne, Grip má lock a to opravdu tvrdý. Grip je pořád z pohledu komprese XC řešení.

                                              Až Grip2 nejde zamknout ani náznakem, tam prostě jen ladíš HSC a LSC pro jízdu v terénu (a nemáš ani žádné rychlé přepínání za jízdy jako u Fit4 a Grip, ani nemáš rozsah nastavení pro opravdu výrazné omezení blížící se locku).

                                              1 0
                                              • JachymP  

                                                Potvrzuju, mám Performance 34 (grip) a zamknutí je úplně natvrdo.

                                                0 0
                                          • raw 4  

                                            Jednou bych chtěl, aby mi to někdo pomohl nastavit.. Zatím stále ladím

                                            0 0
                                  • Lachtis  

                                    Ano je. Elite je v podstate nejvyssi model, tedy ma vnitrnosti jako skutecne nevjvyssi, tedy Kashima. Jen s tim rozdilem, ze Kashima ma savle vidlice s tou zlatou, tedy lepsi povrchovou upravou. Coz by melo, teoreticky, prispet k jeste lepsi citlivosti, ze ta kashimano ma mensi treni. Nejsem odbornik, jsou tu kluci mnohem technicky zdatnejsi, tak me kdyztak upravi/ upresni, kdybych napsal neco blbe :-)

                                    0 0
                                    • tomxxx  

                                      Jo je to tak, ale pokud nejsi extrémně vnímavý jedinec, tak u XC 100 vidle to snad nemůžeš ani poznat. Ve výsledku je to jen o hmotnosti…

                                      Ja foxu s kashimou měl a že bych čistě z funkce poznal rozdíl třeba od Sida s chargerem, to fakt ne.

                                      0 0
                                      • snas89  

                                        Mam kashimu a jsem spokojeny.

                                        Oproti predeslymu sidu (s brainem:) vyzobava drobny nerovnosti uplne na jiny urovni.

                                        Oproti jinym foxkam bych poznal prd. O tom zadna:)

                                        0 0
                                        • tomxxx  

                                          Tak brain, to je kategorie mimo. To je vůči Rock shoxu nefér porovnání :)

                                          1 0
                                        • novas752  

                                          Protože vidle s Brainem je extra tupá záležitost, to by chtělo porovnávat s normálnim Sidem.

                                          1 0
                                          • Lachtis  

                                            Asi tak. Ja mam na ht normal sida a oproti fox performance elite na fullu je to tupe… jako spatna vidle to neni, ale proste fox elite je nekde jinde.

                                            0 0
                                            • novas752  

                                              Ona je to dobrá vidle, jen do ní dali špatnou patronu. :-)

                                              0 0
                                              • snas89  

                                                A kdyz brain uplne vypnes? Pomuze to? Nebo tak porad neco zustava?

                                                Zkusenosti mam jen se starsim (2015), nevim, jak funguje soucasny.

                                                0 0
                                              • Lachtis  

                                                Jen dotaz, upgrade patrony by sel/ cenove se vyplatil? Nebo je to blbost a jedine prodat a koupit jinou?

                                                0 0
                                                • novas752  

                                                  Upgrade by šel (zbytek té vidlice je prostě normální sid ultimate), ale těžko říct jak dobře půjde prodat samotná Brain patrona vs. celá vidlice. Charger vyjde cca na 10 když je dostupný. Celý Sid Ultimate by mohl jít sehnat za něco přes 20.

                                                  0 0
                                                • tomxxx  

                                                  Když to koupíš na Spešlu, je lepší celou vidli prodat a koupit si normálního sida. Klidně na tom i vyděláš. Kdo chce brain, tak sehnat nejetý za slušné prachy je unreal.

                                                  1 0
                                                • Atilla  

                                                  Jenže větší vliv má vzduchová komora. Máš tam tokeny?

                                                  0 0
                                                  • novas752  

                                                    Vytokenovaný pružení zlepší aktivitu v první půlce zdvihu (ale za cenu většího noření pod brzdou apod.), s odtrhem ale nic neudělá, ať je pružení jakkoliv tak to celé čeká dokud se v brainu setrvačností neotevře kompresní okruh.

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    u brain vidlic pozor na jednu věc. Z výroby jich hodně má blbě hladinu oleje a funguje to úplně na *****.

                                                    Pokud se to dá na servis, tak to zamyká a odemyká výrazně lépe. U nás ze 4 dvě byly funkční až po servisu :/ (SL a ULT 2021)

                                                    0 0
                                                  • tomxxx  

                                                    Servis znamená holandsko za čtyřku? A to funguje jak, máš tu svojí vidli, nebo stejně jak u tlumiče, že dostaneš úplně jinej?

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    Posílá se jen patrona, stojí to dvojku, posílá se konkrétní kus, neni to výměnou.

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    Ja se bavim o servisu oleje jenom. To ti udela kazdej na par minut. Jde o to, ze z vyroby tam je nepresne mnozstvi a casto i uplne jiny sracky. Pak lidi nadavaj na test bajky, pac ty se drti jak vypadnou z krabice.

                                                    0 0
                                          • snas89  

                                            Vim…prave proto jsem to zminoval

                                            0 0
                                    • orm  

                                      Napisu to jen jednou, ale diky oboum (novas752, Lahtis). Prislo mne divne, ze ten cenovej rozdil jen na slx vs. xt byl moc velkej. S lepsim odpruzenim to dava smysl.

                                      0 0
                            • tomxxx  

                              Beru to jen tak, že samotný rám (co ted nejde koupit) stojí o 700euro méně. Takhle bych koupil kolo s bordelem co vlastně nechci. Zas prostě fox věci jsou drahý jako pes a prodat to na bazaru nejeté je celkem snadný…ale oser.

                              A hlavně design se mi nejvíc líbí asi ty modrý traily/fro

                              0 0
    • okam_z_brna  

      Tak když vynecháme dostupnost, tak prostě nejlíp vychází Canyon.

      Kamarád má teď nově právě Lux Trail CF8 za 142 a je spokojený. Když to třeba osazením srovnám s Epicem EVO za 150 tak není co řešit. Epic je dražší, má hliníkový kola, horší sadu, teoreticky horší teleskop a brzdy a chtějí za něj o 8k víc) Ale to už nechám na každým co je mu bližší.

      Ještě ohledně XC DC kol se podívej na:

      Santa Cruz Blur TR – https://www.santacruzbicycles.com/…S/bikes/blur

      Megamo New Track R120 – https://www.megamo.com/…in/new-track

      0 0
    • Gwaihir  

      Přidej si další kolo na seznam :)

      https://eu.intensecycles.com/…022-sniper-t

      0 0
      • HadVoe  

        diky za tipy na megamo a intense. oboje nadherny kola. ač můj favorit byla orbea, tak bych šel dnes do jednoho z těchto. oboje krasny promyšlený stavby s tlumakama nahoře jak mam rad :) a z tveho vyberu bych šel do kuby. a vždy karbon..

        jinak k dotazu. jezdim nejvic XC a občas traily a rad si zablnu. ona i praha ma dostatek schodu a skočíků :).. a tak po HT na 120 jsem hledal univerzal fulla taky 120+ v rozumné váze/ceně/kon­figuraci až jsem narazil na skladově dostupného SUPa který ma 140/130 (zvýšeno na 150/130) a těch cm navíc zdvihů vůbec nelituju. v rychosti mě to neomezuje a z pohodlí jsem nadšen. se vůbec divim, že jsem všechny ty parky na tom HT dával…mno. dokud chudak neprask :). vyšší zdvih na „univerzala“ je už asi opravdu moc.. jak píšou ostatní – asi nekoupíš kolo co chceš, ale co je skladem.. i když „díky“ válce v UA dle obchodníků zákazníci odříkavaj objednaný dražší kola, neb se bojí budoucnosti – zkus obvolavat.

        0 0
    • tomxxx  

      Podle mě se ubíráš správným směrem. Lux trail je cenově stále dost dobrá koupě, ale dočkáš se ho podle dostupností v zimě. Za mě verze CF8 je zbytečně drahá kvůli elektrice na teleskopu a řazení. U canyonu se ale nevyplatí koupit horší model a vylepšovat.

      Jediný o čem vím, co se dá koupit hned jako samotný rám je Intense Sniper Trail (2900 euro) (píše o něm snas) a za zbylé peníze do těch 150 bych si uměl poskládat kolo jako víno, jen to není řešení pro každého.

      Další možnost jakou máš vzít Epic Evo Comp nebo Expert, loňské jsou k sehnání s „15% slevou“.

      Cube podle mě momentálně nesehnatelný, leda si už zajít objednat na příští rok.

      Santa Cruz Blur je fajn, ale asi ho neseženeš.

      0 0
      • pumpy  

        Jeste mas dostupny Ghost lector

        https://www.bike24.com/p2398862.html

        1 0
        • tomxxx  

          Vidíš, toho jsem zapomněl, tohle je top za ty prachy.

          0 0
          • Atilla  

            Reach 490mm ve velikosti M? To bych jezdil na Sku se 183cm.

            0 0
            • jonti  

              To cislo samotne nedava smysl, je tam extremne postavena sedlova trubka a sedlovka s velkym offsetem, pro porovnani s beznym ramem a standardnim teleskopem s reach 0mm se musi odecist z udavaneho reache 25mm.

              1 0
              • Atilla  

                Jenže to je když na kole sedíš. A sedíš jen do kopce…

                0 0
                • jonti  

                  Mas pravdu, to mi nedoslo. Ja mam inseam 91 cm a proto dlouhy reach beru jen jako pozitivni zmenu vsude. Lector je jedno z mala modernich kol kde by mi vyhovovala velikost L.

                  0 0
                • Pepe72  

                  +1

                  0 0
            • peter3531  

              L-ko vpohode pri 184cm, treba to najskor vyskusat.

              0 0
        • EmpFis  

          Ten se mi moc libí, ale nevím co s tou velikostí. Na mých klasických 174cm jestli M nebo S. Na silnici preferuju menší, tužší rám, ale nevím jestli je menší rám stejný výhoda i na MTB.

          0 0
          • jonti  

            Neni. Nino Schurter meri jeste min a predchozi model Sparku vozil M.

            0 0
            • tomxxx  

              No já teda nevím, ale myslel jsem, že vozil právě naopak S s delším představcem. Minimálně ze začátku, když jsem o sparku RC přemýšlel.

              Nicméně ja bych si na svých 173 kupoval M. S je strašně malinký.

              0 0
            • tomxxx  

              Tak máš pravdu, má M, já měl za to, že je blázen jako Kulhec

              0 0
    • esmo  

      Když nám dáš svoje proporce, tak ti třeba i navrhneme něco konkrétního, co je skladem (͡ ͡° ͜ つ ͡͡°)

      0 0
    • MartinKun  

      Ahoj, přidám se s dotazem. Vybírám nějakého fulla na mtb maratony a celkově vyjížďky podobně závodům KPŽ.

      Momentálně mám Grand Canyona v karbonu, ale rad bych full kvůli pohodlí.

      Mám ve vyberu

      Canyon Lux 7 https://www.canyon.com/…-7/3134.html?…

      Orbea Oiz M30 https://www.orbea.com/…/cat/oiz-m30

      Případně levnější hliník Orbea Oiz H10 TR. https://www.orbea.com/…t/oiz-h10-tr

      Nechci za kolo dávat víc jak 100k Kč.

      Můžete říct Vaše zkušenosti s výše uvedenými koly?

      Merim 202cm a rozkrok 96cm.

      Díky za rady a případně tipy na jiné kola.

      0 0
    • Seeed  

      Čus, po zkušenostech s touhle značkou bych doporučil i toto kolo:

      https://www.rosebikes.com/…ol-4-2697041?…

      0 0
    • Forester  

      Nechci zakládat nové vlákno, tak to přidám sem.

      Potřebuji/Chci nové kolo, XC full, karbon, 120/120 max. Co zásadně komplikuje výběr je požadavek na možnost montáže přesmykače. Nechci zde spustit flame, že to dnes přeci není potřeba, protože rozsah 1×12 je dostatečný nebo že neumím šlapat. Pro mě je to zásadní podmínka.

      Aktuálně mám Kona HeiHei 2020, hliníkový model, původně 1×12, který jsem předělal na 2×12. Z pohledů převodů vyhovuje, ale chtěl bych se posunout trochu dál (snížit váhu), ale hlavně udělat si radost.

      Děkuji za každý tip nebo inspiraci!

      0 0
      • VojtaXY  

        Tak to hodne stesti.

        Nove, full a presmykac dneska jen tak nesezenes.

        4 0
      • Kaire  

        Některé varianty předešlé generace Scott Spark. Pouze ne-RC varianty. Vše až na premium a ultimate mělo hliníkovou zadní stavbu. Taky nevím jestli tam nebyla v rámci generace úprava. Smyk dostaneš určitě na r.17/18. Jsou to ale raritní kusy, moc jich nebylo.

        0 0
        • Forester  

          Ta AL zadní stavba to diskvalifikuje. A kupovat si 5 let starý kolo, to taky nemám v úmyslu. To si mohu nechat Konu. Zkouším pátrat, zda něco nenajdu v aktuálních modelech. Nějak nechci věřit, že nikdo nepotřebuje 2×?. Ale zatím to vypadá, že nic :-(

          0 0
          • novas752  

            No nepotřebuje no. Celokarbonový moderní xc full který zvládne přesmykač, to bude dost velkej oříšek. Ono totiž absence přesmykače umužnila udělat daleko líp zadní stavbu v oněch místech, takže výrobce by byl blbej kdyby toho nevyužil.

            3 0
      • Gwaihir  

        Horko těžko to najdeš na HT, na fullu jsem to neviděl snad nikde.

        0 0
        • Forester  

          jj, neviděl jsem … ale tak třeba někdo jo :-) … každopádně hodně smutný příběh :-(

          0 0
          • McBlacky  

            Proste to nikdo nechce ;)

            Mozna nejaky minivyrobce, zamozrejme za adekvatni cenu. Asi ani u noname china to nenajdes, pokud nebudes brat x let stary letaky.

            Pripadne jit cestou upravy ramu – kdybys vedel ze se to vejde tak udelat “navarku” neni pro lidi pracujici s karbonem problem.

            1 0
            • Forester  

              Já to chci, ale asi je nás málo … ještě, že na novém gravelu přesmyk mám :-)

              I toto mě napadlo, ale určitě jsem to slyšet nechtěl :-(

              Tušil jsem, že si nakonec Konu budu hýčkat a nechám si ji … je fakt, že skoro nikdo nevěřil, že to předělávám z 1z12 na 2×12 :-)

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
      • Charlie_R  

        Superior 2019 má ještě přípravu na přesmykač, ale nové už těžko seženeš.

        https://superiorbikes.com/…ite-team-red

        0 0
        • Forester  

          asi se špatně dívám, ale žádnou přípravu na přesmyk tam nevidím … u Kony je to vidět, viz obrázek

          0 0
          • Charlie_R  

            Ono to je špatně vidět. Na svém to mám takto. Nebo je to jen na vodítko?

            0 0
            • Forester  

              za mě je to na vodítko. Pro přesmyk to vypadá jako na tý Koně výše – destička.

              Ale třeba se pletu, no …

              1 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                2 0
      • Carloss  

        https://www.merida-bikes.com/…-twenty-3000 Mirindy vypadají, že všechny modely one twenty s hliníkovou zadní stavbou mají přípravu na přesmyk. Karbonové zadní stavby už bohužel :(

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Forester  

          bohužel, toto kolo mě nikam neposouvá … je to obdoba současné Kony HeiHei, kterou jsem dostal na 13kg … za cenu Meridy

          0 0
      • pabe  

        Ještě se zkus podívat na KROSS EARTH, ten ještě přípravu na přesmykač má i v karbonové verzi s hliníkovou nebo karbonovou zadní stavbou, v příslušenství je montážní prvek, který se připevní na sedlovou trubku do připravených otvorů a můžeš namontovat buď vodítko nebo přesmykač, je tam i díra na bovden.

        0 0
        • Forester  

          Díky za tip! Našel jsem tedy jen s hliníkovou zadní stavbou, ale něco je :-)

          edit: tak je i s karbonovou .. 4.0 :-)

          0 0
          • orm  

            Tak to mozna bude mit stastny konec :)).

            0 0
            • Forester  

              :-)

              přiznám se, že mě nenapadlo, že držák na vodítko lze použít i jako montážní bod na představec … tím se možná skupina rozšíří

              tady to trochu komplikuje sdílená páčka na dálkového zamykání tlumiče a vidlice :-)

              0 0
              • Carloss  

                On montážní bod na vodítko ještě nemusí znamenat že na to půjde nabastlit i přesmykač :(

                (z hlediska šířky a konstrukce zadní stavby atd..)

                0 0
                • Forester  

                  rozumím … ale otevírá to jakousi možnost :-) … ono se to kryje s požadavkem na prostupnost zadní stavby. U sebe víc jak 2,25 plášť nedávám … ale to zase není nějaká dramatická limita

                  a teď honem ven na kolo, je fajně :-)

                  0 0
    • Forester  

      Asi bych tuto část uzavřel. Děkuji všem za příspěvky.

      A ať to jezdí!

      1 0
      • Dazz  

        Ještě bych upozornil na základní rozpor ve tvém požadavku a to odlehčení kola a zároveň 2 x něco …

        ať to jezdí ;-)

        0 0
        • Forester  

          To není rozpor :-). S Konou na 1×12 jsem začínal na 14,5kg. Skončil jsem na 2×12 a 13kg :-). Takže za mě dobrý :-).

          Jasně, máš pravdu … ale zase nevozím teleskopickou sedlovku, takže jsem na tom vlastně lépe :-).

          0 0
    • MartyXD  

      Mohu se zeptat co jste nakonec vybral za bike ?

      0 0
    • pumpy  

      Čau,

      aktuálne řeším, že bych nahradil svého reactora nějakým bajkem s nižším zvihem kolem 120mm kůli jezdivosti, ale možná by stačilo koupit nějaké jezdivé pláště (Ardent, rekon, vitttoria syerra, …) a vymena vidle z 36 na 34 = ale to si asi vnitrne finacne neobhajim.

      Možná mě řeknete, že si ničím moc nepomohu, ale má představa je nějaké více jezdivějši kolo, než je reactor. Kolo je to super, ale na traily nemám už moc času a nejsem skokan. To kam se vždy dostanu, sjezdu i na Primalovi (akorát to vic drncá).

      Jezdim spíš corss country a sem tam trail, když se někde po cestě objeví = tzn nějaké DC kolo by pro mě bylo ideál.. Do výběru se mě dostalo viz tabulka s Geo dle pořadí je i jak se mě libí.

      Určitě je spousta dalších adeptů, které mě nenapadly.

      Ale jaký je Váš názor? má to cenu? Které z těch kol by byl ideál? Diky a vím, že se rozhodnoum musím sám, jen prostě asi potřebuji nakopnout,

      0 0
      • novas752  

        Nemyslím si že by sis novým kolem měl nějak výraz ě polepšit. Dal bych tam rychlejší pláště a možná výplety. Vidlici neřešit.

        0 0
        • pumpy  

          Výplety tam mám eie, takže za mě asi dobry. Pláště jezdím rekon vzadu a dhr2 vepředu.

          Možná se pletu, ale třeba kolo s víc postavenou sedlovou bude slapavejsi. Ale já tě geometrii zas tak moc nerozumím.

          Jinak jaké kombo plastu?

          0 0
        • MJ24  

          no reactor a třeba Lux co má v tabulce musí být sakra rozdíl

          0 0
      • Paja  

        Máš v té tabulce chybu, Lux Trail je 120/110.

        1 0
        • pumpy  

          Diky. kazdopadne se situace trochu zmenila a vcera si jedna dama odvezla Rectora – toz musim najit nove kolo a chci nejake DC kolo.

          prave vybiram mezi

          SNIPER T EXPERT

          2022 SNIPER T

          rozdil je 1000Euro a rozdily jsou brzdy TRP vs deore a NX vs GX.

          Kola budu davat EIE. takze je ted otazka jestli tech 1000E navic za to stoji (pro mluvi jen barva, ze ta sedo,cerno,zluta se me asi libi nejvic.

          no a nebo Ripley – Ibis je ma srdcovka – uz jsem mel dva a vim ze DW link funguje,

          Lux trail – pomer cena vykon asi dobre – ale to kolo me nejak nepadlo do oka.

          0 0
          • TK75  

            Trochu mimo, ale napůl vážně bych já prodal i drncavej primal a vzal novej ibis dv9 2023

            Jinak se mi líbí Epic Evo a nebo YT Izzo

            :⁠-⁠)

            0 0
            • pumpy  

              nejsi daleko, po DV9 jsem take koukal namisto primala. ale zkusil jsem prodat reactora a vyslo to. takze DV9 treba pristi rok :D (anebo fatbike :D )

              kazdopadne YT me nejake nezaujalo, i kdyz bylo ve vyberu. Je to se mnou tezke.

              0 0
              • J1RKA  

                nejni to tezke, jsem v podobne situaci, a taky resim co, ale asi vyhraje stavba, nepospicham nato, letos to jeste protrpim na HT ale pristi rok uz chci neco fest pohodlnyho :d

                0 0
                • pumpy  

                  stavba, ale na jakem ramu ? ja nemam problem si kolo postavit

                  0 0
                  • J1RKA  

                    to je prave ten nejvetsi problem, pac ty ramy stojej nesmysl, ale chci spis XC 120/110 prip < 120 >

                    0 0
                    • tomxxx  

                      Dobrá cena za rám je pod 3000 euro. Jinak je nejlepší koupit nejzákladnější model, ideálně s tlumičem, který chceš, a vše sundat.

                      0 0
                      • J1RKA  

                        ja vim, ale trha mito srdce a to nevis, ze potrebuju ty kola 2 :D

                        0 0
                        • tomxxx  

                          No a kolik by měl stát rám? Ono za ty 3000euro postavíš kolo o desítky tisic levněji než je hotová sériovka (nepočítám nějaké super slevy). Rámy drahý většinou nejsou, spíš jsou drahý kola obecně.

                          0 0
                          • nomecz  

                            od kdy prosimtě ? u většiny značek je cena rámu a prvního základního modelu rozdíl pár tisíc

                            1 0
                            • J1RKA  

                              tohle je presne vono, aby si obhajili cenu kola tak nasadeji nesmysl za ram, pokud by samotnej ram stal 20tkc tak nikdo neproda ani jedno kolo :D

                              0 0
                            • tomxxx  

                              Základní model má většinou jiný rám, shitový tlumič, bezcenné komponenty – SX a NX se prodává celkem špatně atd. Ale souhlas, je to značka od značky, případ od případu, sleva od slevy. Já taky skončil u základního modelu a né rámu, ale u jiných značek by se mi třeba vyplatil rám.

                              0 0
                          • J1RKA  

                            nejvic me stve, ze poskladaji kolo komponentove celkem cajk, ale kola jsou tam jako z zebrinaku, mam cas do zari, to jedu na posledni dovcu a pak se zacnu pidit tohle bejt cely na rocku tak to snad i vezmu, ikdyz ta barva je fakt ulet :D

                            0 0
                            • nomecz  

                              co je presne na tech DT spatneho ?

                              0 0
                              • J1RKA  

                                na DT 1200 naprosto nic, :D ale uz nechci FOXku, kamos mito nechce servisovat, nehlede, ze chci urcite teleskopku v elektrice a hazku taky. pak jetu treba tenhle canyon ale …

                                0 0
          • becis  

            Ahoj,

            já koupil pro tyhle účely Treka Top Fuel, dal na něj XC pláště (Ardent race a Ikon) a je to senzační kolo. Měl jsme v merku v podstatě všechny kola co píšeš, ale nakonec bral Treka z důvodu nejagresivněj­ší geo.

            0 0
          • nomecz  

            priplacet 1000E za tohle je nesmysl za ty penize si koupis bokem o tridu az 2 lepsi sadu a razeni

            0 0
            • pumpy  

              No právě 1000E za barvu. Moc mě to nejde obhájit vnitřně

              0 0
          • tomxxx  

            Pozor na Snipera, nemá UDH patku, takže může být pak blbě prodejný a nepůjde na něho dát sram Transmission (ale to neštve každého), jen nové kolo to asi chce future proof. Je to škoda, protože je to super kolo.

            Jestli nezávodíš a nepotřebuješ lock tlumiče na řidítka, vzal bych Spura.

            Luxe Trail bych vyškrtl, to je z výběru asi nejhorší možnost.

            1 0
            • Dazz  

              Jj Spur ;-) Asi nejlepší volba.

              0 0
            • pumpy  

              nezavodim, jezdim pro radost,

              UDH patku asi resit nebudu, kdyz bude upgrade tak me asi postaci zakladni AXS, ja nejsem zas tak narocny jezdec a hodne lidi co pak kupuje kola, nedela moc upgradu. UDH patka pro me neni limitujici vec.

              0 0
            • pumpy  

              Spur nebo Sniper T oba dva jsou fajn kola, ale asi si je nikde moc nezkusim.

              Spur 132k v deore kitu (Sid vidle) a vse deore a kola Stans)

              Instense T 82K cca – verze – expert (Fox performance vidle, NX sada a TRP brzdy kola E13)

              rozdil 50 tis – to je pomerne dost, nejsem extra ladis pruzeni – myslim si ze rozdil mezi tem vidle ja lama nepoznam (jako jsem trebaano nepoznam mezi fox perf a perf Elite).

              0 0
              • tomxxx  

                Sniper má dobrej základ – rám, vidlice, tlumič, ale zbytek je celkem trash – NX a záplety. Blbý je, že to nemá XD ořech, což by mi vadilo.

                0 0
                • pumpy  

                  no kola bud prodam, nebo pujdou na HT Primal (v profilu)

                  Na toto kolo budu davat EIE kola(co zbyly po prodeji) a tam mam MS spline orech, tzn bud komplet razeni shimano, nebo bych k tomu dokoupil AXS

                  0 0
                  • Lachtis  

                    Naopak microspline, tedy shimano kazeta s AXS je nejlepsi. Sam radsi jezdim na tomhle setupu, nez na cistem sramu s axs.

                    0 0
            • pumpy  

              Muzete me prosim trochu porovnat Geometrii reactora, Snitepra T a Spura v M a L ? Na reactorovi to nebylo zle, jezdilo se me na nem hezky i kdyz nevim jestli nebyl reach moc kratky ale asi to bylo v pohode.

              Jde spis o to, ze mam nabidku za sluzne penize na Spur v Lku, ale vaham, jestli to neni velke kolo na me pouziti.

              Mam 173cm, inseam 79cm.

              Diky a sorry ze porad otravuji.

              0 0
              • theedge  

                Spur v Lku na tvych 173 je za mne nesmysl. S tvou vyskou jezdit Reach 480 je moc. Mam inseam cca stejnej jako ty a sedlovka 460 je taky moc pokud chces vozit teleskopickou sedlovku.

                Za mne Spur v Mku je idealni.

                0 0
                • sheenecek  

                  I tech 455 se mi zda hodne na jeho vysku :)

                  0 0
                  • theedge  

                    Mam 175 a 455 jezdim s 50 predstavcem a je to v super. Dneska je to na tuto vysku uz standard. Ale delsi uz asi ne. Kdyz tam bude mit 40 predstavec tak si myslim ze optimum.

                    0 0
                  • ceo  

                    Dost záleží na stylu. Jestli jezdí víc vepředu, no problém.

                    Já si vybral na 178cm 470 reach a pod 460 bych nechtěl jít. Zkoušel jsem i 490, a dalo se, ale nejlíp jsem se cítil na 470.

                    Predstavce 30mm, e zase to natahuju 820 riditkama s backsweep jen 6

                    0 0
                • pumpy  

                  Díky moc, já si myslel že je to velký rám. Ale potřeboval jsem se nechat přesvědčit než bych ho jel zkouset

                  0 0
                • murpina  

                  Ahoj, taky se přidám s dotazem. Měřim 188cm, myslíte že by pro mě bylo to Lko vhodné, nebo už mám koukat po XL.

                  Díky.

                  0 0
                  • Breakpain  

                    Vetsinou jsi mezi, takze si muzes vybrat. Ani na jednom to nebude propadak.

                    0 0
              • ceo  

                REACH 480 na 173cm je hodně. Řekl bych už přes míru. Jezditelne to asi ještě bude, když by byl 30mm představec a řidítka s velkým backsweep, ale optimální už za mě ne.

                Proč neuvazujes o SC Tallboy?

                0 0
                • pumpy  

                  Abych pravdu řekl to kolo mě ani nenapadlo. Ideal by bylo za kolo dát kolem 100k. To by splňoval jen asi sniper T u zbytku bych musel krapet pritlacit na pilu.

                  0 0
              • krabica  

                Příště si ušetříš práci tímto: https://geometrygeeks.bike ;-)

                0 0
                • pumpy  

                  Dík to jsem neznal

                  0 0
                  • TK75  

                    Akorát tam občas někdo ty hodnoty zadá špatně, nebo zdvih na jaký to je, u ht je někdy v sagu nebo bez atd…chce to si to lehce ověřit i jinde

                    0 0
                  • Stavel  

                    NEBO

                    0 0
                    • krabica  

                      Tam si musíš naklikat geo sám, ale zas to vyprdne číslička která jsou dost zajímavá, jako třeba horizontální vzdálenost středu sedla a řídítek…

                      0 0
              • pumpy  

                Panove, nemate nejaky link na PL nebo DE obchod, kde by toho Spura meli za lepsi penize nez u nas ?

                0 0
            • Emp14  

              Proč je ten Lux tak špatný ? Díky

              0 0
              • novas752  

                Protože je to je jednočep – flexpivot. Je to sice lehký a efektivní pro šlapání ale zoufale tupý. Virtuály Intense/Ibis jsou sice těžší ale to odpružení je jinde.

                0 0
                • jonti  

                  To neni systemem ale provedenim. Scott Spark ani Spesl Stumpjumper jsou stejny system a necitlive nejsou.

                  Ale s hodnocenim luxu souhlasim, mam wc, ne trail, ale je postaveny az prilis na efektivitu slapani. Zvazuji tam nechat zmenit nastaveni tlumice pro zvyseni citlivosti.

                  0 0
                  • Emp14  

                    OK, díky oba.

                    0 0
                  • novas752  

                    No na svou kategorii klasický Stumpjumper nijak moc velká žehlička taky neni. Je to obecná vlastnost flexpivot řešení. Prostě tam něco ohýbáš což funguje jako dodatečná pozitivní pružina navíc.

                    0 0
                    • embi  

                      Nova merida se 160mm zdvihu je taky flexpivot a bude zehlit dobre. Ten ohyb je tak malej, ze se to v tech silach ztrati.

                      0 0
                    • boo-beek  

                      No, on je ten Stumpjumper taková spíš tupička než žehlička :D Na začátku zdvihu člověk rozhodně ví, co se děje pod kolem, ale tak nějak to odpružení otupí hrany. Mně to celkem vyhovuje, pocit kontaktu s terénem je fajn a rozhodně je to výrazně živější, než cokoliv, co jsem měl předtím (ale je pravda, že to nebyly srovnatelný kategorie, no).

                      Otázka taky je, jak je na to potřeba ladit tlumič – originální Fox je degresivní (DCXL, DRXF) s Evol komorou, takže se asi tak nějak počítá s tím, že začátek zdvihu jde nejdřív přes ten flexpivot.

                      Kdybych si ho tak jen koupil o velikost větší, achjo… :D

                      0 0
              • tomxxx  

                Lux není vyloženě špatný, ale je to v podstatě XC rám z roku 2018, jen mu položili hlavu. Zato XC Lux už má nový přepracovaný rám. Moc jsem tenhle krok Canyonu nepochopil. Přijde mi trochu ujetý kupovat si dneska už tak „staré“ kolo, které vlastně není ani ničím zajímavé. Plus ty základní modely jsou celkem těžký, na to že to má flexpivot.

                0 0
                • embi  

                  Lux WC je dobry kolo. Lux trail ted nedava smysl. Spis novej neuron.

                  0 0
      • murpina  

        Ahoj a co Rocky Mountain Element?

        1 1
        • tomxxx  

          Tobě se to kolo líbí? Určitě to pojede top, ale je to děsně hnusný a vzhledem k tomu kolik to stojí…

          1 0
      • 4daš  

        Kdyby jsi měl zájem, budu