Nová zapletená kola na Trek Procaliber 9.6

21 nepřečtených
  • Dawe007

    Ahoj, za poslední rok mně 2× odešly ložiska na zadním kole Trek Procaliber 9.6. Jsou tam nějaký základní OEM 28špic Boost/Centerlock a co jsem se dočetl a nebo od servisáků, že nic moc.

    Chci si nechat zaplést nová kola a zatím favorit DT350 + XM421/32H. Jezdím hlavně XC občas nějaký lehký trail, ale žádné skákaní.. váha cca 105Kg., podle snídaně :D Čekám od kol hlavně pevnost a že to něco vydrží, váhově to asi bude lepší než ty co tam jsou, ale není to primární atribut.

    Máte nějaký jiný tip na fajn kombinaci ?

    0 0
    • brtníček  

      Který modelový rok to kolo máš?

      0 0
    • plzakj  

      Presne tohle provedeni mi ted vyplejtal Hnoj. Pozadavek byl na fulla styl jizdy, jako ty a o 10kg mene. Za mne idealni kombinace. Mosazny niple. Vazi to 1900g s paskou.

      0 0
      • Gwaihir  

        Na kolik to tak přijde? Boost přední dt350 stojí asi 2k, zadní 5k?

        0 0
        • novas752  

          Z německa se oba dohromady s XD ořechem dají sehnat za 250 euro, možná i míň.

          0 0
        • plzakj  

          Cely zaplety 11800,– s dopravou a paskou. Boost, CL, J-bend, XD orech. Dily si sehnal Hnoj sam.

          0 0
    • mirorek2  

      šel bych do karbonových ráfků, třeba LB

      0 0
    • Gwaihir  

      Podle čeho vybíráte ráfek?

      U toho XM421:

      je napsané, že je spíš allmountain/trail než XC.

      Váží 465g.

      Naopak třeba levnější X392

      má napsané, že je na XC allround

      Váží 440g.

      Asi ty gramy jsou plus mínus na stejno, ale jak poznám, čím se liší? Ty XM421 víc vydrží při velmi podobné hmotnosti?

      A to další číslo 28 nebo 32 je hádám v mm a určuje šířku pro bezdušový pásek?

      A jak se vybírají špice? Úplně přesně si to určitě pořeší ten, co to bude vyplétat, ale ať mám tucha, co to stojí.

      Dík.

      0 0
      • novas752  

        Ne, 28 nebo 32 je počet děr pro dráty. Na větší váhy nebo drsnější styl ježdění se doporučuje 32.

        Ráfky bych si vybíral na webech výrobců, tam je to popsané a rozdělené líp. Až pak hledat kde je mají. Takže https://www.dtswiss.com/en/

        Dráty se vybírají podle použití a ceny. Různé materiály a povrchové úpravy, různé úrovně ztenčování. A samozřejmě podle rozměrů náboje a ráfku, na to jsou různé kalkulátory, například DT Swiss https://spokes-calculator.dtswiss.com/en/ a Sapim https://www.sapim.be/…e-calculator.

        0 0
      • Cavendish  

        XM421 je ráfek s vnitřní šířkou 25mm. Takže páska 27–28mm a pro gumy 2,25–2,4 dejme tomu. V ceně máš podložky a hliníkové niple.

        X392 má vnitřní šířku jen 20mm. Páska tedy 22–23mm a gumy spíš 2–2,2. Hřbet je nýtovaný ale v ceně nemáš podložky a niple.

        Čísla 28 a 32 značí počet děr ráfku.

        Špice podle disciplíny a váhy jezdce. Dobrej poměr cena výkon mají Sapim Race za 13Kč (2–1,8–2). Pokud by si to chtěl lehčí tak D-Light (2–1,65–2) za 20Kč, ale už můžeš mít problém s tuhostí. Nebp ploché Cn Spoke Aero 424 (2–2,2×0,9–2) za 28Kč kus.

        Slušný náboje DT Swiss 350 tě vyjdou na 5500Kč.

        0 0
    • Gwaihir  

      Dík, už tomu pomalu začínám rozumět. Takže když mám na exceedu zapletená kola:

      Zapletená kola

      DT Swiss X 1900

      Materiál Ráfku: Hliník

      Zapletená kola

      DT Swiss X 1900 SH11

      Materiál Ráfku: Hliník

      SH11 značí ořech (shimano 9–11 pastorků, sram 9–10)

      Ale beztak nepoznám, z čeho přesně se skládá, že? Tuším, že tam bylo napsané, že je 25mm, teď má exceed 6.0 vpředu 25, vzadu 20mm.

      Ale bude to zřejmě toto.

      Takže mám přiměřeně dobrá, zapletená kola v ceně cca 9500 Kč a hmotnost: 870 g / 1015 g.

      A za cca 12000 Kč můžou být kola viz výše, ale váha bude podobná. Je tam nějaký poznatelný rozdíl?

      Dík.

      0 0
      • popokatepetl  

        x1900 mají náboje DT370, dráty 2mm a ráfky x432. Ted se dívám na canyon a oni májí opravdu na SL6 vzadu 20mm.

        Nevím proč, když se na to bezduše žvýká.

        0 0
      • plzakj  

        Ty kola se lisi hlavne v nabojich a rafkach. X1900 ma zakladni 370ky se 3ma praporkama. 350 ma rohatku. A ty rafky jsou taky odlisny. Na x1900 bude neco ze zakladni rady X (https://www.dtswiss.com/…ts/rims/mtb/), od xr nebo xm se to lisi konstrukci a meterialem, coz ma vliv na vahu, tuhost odolnost. To cislo za tim v podstate urcuje urcuje je model v danne rade, ktery se lisi vnitrni sirkou.

        Znatelny rozdil bude v dlouhodobe vydrzi a servisovatelnosti. Mam tam navic mosazny niple, aby nebyl treba za 3 roky problem docentrovat zarostly hlinikovy

        0 0
    • Gwaihir  

      Děkuji všem za vysvětlení.

      0 0
    • Dawe007  

      Máte nějaký tip na dobré zapletení výše uvedené sestavy v Brně?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.