Nosič na tažné a nebo střecha?

297 nepřečtených
  • RMX

    Nemůžu se rozhodnout zda koupit nosič na střechu Thule 598 a nebo na tažné Thule Velocompact 926. Mám to tak 50 na 50 přikláním se spíš k tomu na tažné ale nevím zda to má smysl když ho použiji tak cca 2× 3× do roka. Převážet budu většinou 1 kolo max. 2. Díky

    0 0
    • Kanec  

      Rozhodně na tažné. Také vozím jen jedno a občas dvě kola. A doporučuji Westfalia Portilo BC60. Mnohaletá zkušenost a je to naprostá pecka. Teď mám nosič na střeše Thule a nebaví mě to. Tady stačí vzít tu kostku, nasadit, nahodit kolo a je to. A mnohem lépe se s tím jede.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Limitujici na strechu je, zda dosahnes. Mam nosice na strechu ale tak nejak vic pokukuju po nosici na kulu. Obzvlast, ze pak na strechu muzu dat rakev. Nosice na steechu maji vyhodu, ze je nemusis sundavat, pokud doma i v praci parkujes nekde na hlidanem. Stresni nosice jsou skladnejsi a povetsinou jeji (de)montaz zvladne i zenska…

      0 0
      • Breakpain  

        Tak, původně jsem chtěl kouli, ale uvědomil jsem si, že střešní jezdí celý rok na autě :) …

        0 0
        • Mr.Duck  

          A proc by to vzadu nemohlo byt cely rok? Nevim jak je to v EU, tady kouli vyndam a nosic dam misto ni do ctvrtcovy trubky, takze asi trilionkrat lepsi reseni nez na kouli, ale nepredpokladam ze to je ten hlavni rozdil proc by to nekdo na kouli nechtel nechat? Krome toho ze teda se svejma 7m delky ve meste proste nezaparkuju :)

          0 0
          • Breakpain  

            Parking ;)

            A tohle si nelajsnu ve městě nechat někde zaparkovaný, šance na krádež větší…

            0 0
            • Mr.Duck  

              :( Tohle mě hrozně sere že když si vybíráš co by se ti nejlíp hodilo tak musíš brát v úvahu i jak pravděpodobné je že ti to někdo ukradne. A hlavně že je na to každej zvyklej a nějak se to moc neřeší..

              0 0
      • Kanec  

        Za mě je lepší mít toto, než ty šílené tyče a příčníky. Nosič

        A dokonce je vozit celoročně na střeše. To už vůbec je nesmysl.

        0 0
        • Pavlos_S1  

          Animák hezkej, ale kdo vozí v kufru nosič?

          0 0
          • mirorek2  

            já třeba celý rok, ani ho z auta nevyndávám

            0 0
            • Pavlos_S1  

              Takže je ti vlastně k ničemu, když ho z auta ani nevyndaváš. :-)))

              Teď vážně. taky záleží co máš za plechovku a jak ten kufr během roku využíváš.

              0 0
        • Fazzy  

          V letní sezóně mám příčníky nepřetržitě. Pokud někdo dosáhne na střechu, neparkuje v podzemí a není designovej hnidopich na svoje auto, neni na tom nic nesmyslnýho. Pořizovací cena je zlomková, montáž kol primitivní, neomezuje parkování sobě ani ostatním, neomezuje výhled, neomezuje přístup do kufru, člověk se nemusí o kola bát když na chvíli někde zaparkuje a nenutí permanentně držák sundavat a nandavat, když nevezu kolo. Je to jen o prioritách.

          0 0
          • zdenal8  

            Akorát nesmí přijít nenechavec, co ti ty nosiče sundá a už je nikdy neuvidíš.

            0 0
            • Davidakta  

              To je o náhodě

              0 0
            • Fazzy  

              Uznávám, že nějaké víc nóbl modely by mohly nějakou svini nalákat. Nicméně sám tam mám jen nejlevnější Hakry za pár stokorun, které jsou navíc zamykatelné. Samozřejmě nic nepřekonatelného, ale pokud by je chtěl někdo rychle sundat, poškodí si už tak velmi laciné nosiče. Osobně tedy tohle riziko roky úspěšně podstupuju.

              0 0
              • Chalupář  

                Hakry jsem měl na autě leta a parkoval před panelákem nikdy nikoho nelákaly. Byly ošklivý ale funkční, pořizoval jsem je pro minimální šanci na odcizení vyšlo to.

                0 0
    • jIrI___  

      Za mě tažné. Nosič na tažn jsom používal na minulém autě a bylo to super. Teď bohužel nemám kouli, tak dávám kola na střechu a je to neskutečný opruz hlavně z časových důvodů – sundat krytky ze střechy, nasadit příčníky, přišroubovat příčníky, nasadit nosiče na kolo, navíc ti všechno vytahat ze sklepa a pak stěhovat zpět, při nasazování 40 min v čudu. S tažným jsem jen cvakl kouli spolu s nosičem do bajonetu a bylo hotovo (nosič z koule jsem ani nesundával).

      0 0
      • Davidakta  

        Já teda kvůli dvou kolům nic nenandavám a strčim je do auta. Na příčníkách mám namontované 4 držáky a jen to celé hodím na střechu. Měl jsem půjčený nosič na tažné a když jsem naložil 4 kola a naplnil kufr, tak jsem hrabal i na trojku :) kdybych měl SUV tak je to jasná volba.

        0 0
        • jIrI___  

          Jo, kola do auta jsem jednou zkoušel, ale celou cestu jsem se cítil tak nějak divně nesvůj, z pohledu mé bezpečnosti mi to nepřišlo moc ok. Proto jsem se znovu vrátil k podstupování té předvýjezdové procedury :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            No, asi by se dalo rict, ze jsi kolo moc dovre neprivazal a mel jsi to malo v pazi…

            0 0
            • blue.sun  

              Dovnitř auta se kolo musí přivazovat? Já to tam prostě hodím a jedu, neřeším… Tak nebezpečné, aby mohlo projít až dopředu, není.

              0 0
              • zdenal8  

                No aby si se pak nedivil.

                0 0
                • blue.sun  

                  To bych se asi tedy opravdu divil, kolo tam sedí natolik, že nemá kudy projít dopředu. Je opřené předním kolem o zadní strany sedadel. To by se muselo něco rozlámat, ale takové přetížení nedokážu vytvořit. To by spíš letěla taška s oblečením, ale ta je zase mezi sedačkami na zemi.

                  0 0
                  • zdenal8  

                    Můžeš to otočit na střechu, prostě cokoliv. Náklad máš mít zajištěn. Je to pak na zhodnocení policisty, kolik za to dostaneš. Třeba v Rakousku jsou za to prý slušné pokuty. Zdroj: autoklub ČR

                    0 0
                    • blue.sun  

                      Tak když otočím auto na střechu, bude kolo fakt ta poslední nebezpečná věc. :-D

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Nebo to bude ta posledni vec, ktera ti proleti hlavou…

                        0 0
                        • blue.sun  

                          Toho se fakt nebojím. Prostě nemá jak.

                          0 0
                          • Pavlos_S1  

                            Proč tu zbytečně vytváříte scénáře co kdyby. To raději ani nevycházejde z baráku. Je potřeba si uvědomit jako to v tom auťáku leží (stojí?), o co se která část o co opírá atd.

                            0 0
                            • blue.sun  

                              Já nic nevytvářím, prostě jsem jen popsal realitu. Tak to řekni ostatním, hm?

                              0 0
                              • Pavlos_S1  

                                Jo promiň. Nějak jsem si neuvěomil, že to bude jako by reakce na tebe v domění, že zachovám posloupnost. Jo příště kliknu/odpovím vej­š.

                                0 0
              • scota  

                No já kolo v kufru připevňují pásem za řídítka, ale preferuji střešní nosič kvůli bahnu.

                0 0
        • Mr.Duck  

          Zas teziste jak nakej motor za sedackou :)

          0 0
      • Smazaný účet  

        Nesundavej pricniky;) nebo nech dodelat tazne. Mne instalace tazneho ceka tedka. Mam nisice na strechu, ale sem tam taham i prives. No, a na strechu jeste nemam pricniky, past vedle pasti…

        0 0
        • jIrI___  

          Soused taky nesundával příčníky. Jedné noci se mu sundaly samy a přitom poničily střechu, výhody bydlení na sídlišti :D

          0 0
          • Smazaný účet  

            No to jooo…nenadels nic, i pricniky odletaji do teplych krajin…

            0 0
          • zdenal8  

            Tátovi se takhle na konci sezóny sundaly a uklidily nosiče na kola. Akorát už neví kam se uklidily. Naštěstí nic nepoškodil a normálně si to odemknul. Holt Thule. A kdybych mu to neříkal, aby to sundaval.

            0 0
        • blue.sun  

          Na spoustu aut už tažné doplnit nejde. Třeba nové Škody a VW – pokud nemáš z výroby přípravu na tažné, už to nejde.

          0 0
          • aymara70  

            Jo to je fakt. Byl o tom článek v nějakém auto časopise.

            0 0
            • zdenal8  

              Na auto.cz to bylo pěkně rozepsané. Docela sem koukal, co s tím je teď za vědu.

              0 0
              • blue.sun  

                Jo, a vše jen pro ušetření pár korun při výrobě. Zlatá Francie…

                0 0
            • Lance  

              Článek hír

              https://www.auto.cz/…odite-128002

              0 0
              • Smazaný účet  

                Hezky napsáno. Ale že tu bylo povyku, když jsem si dovolil napsat, že originální řešnení TZ na nových autech hold něco stojí.

                0 0
                • blue.sun  

                  Protože na první Oktáfku to šlo ubastlit za pětikačku, tak proč by to nešlo na novou, že?

                  0 0
                  • scota  

                    No a nyní to vyjde na cca 25 000 kč ;-) To víš inflace, inovace a certifikace.

                    0 0
                    • designer  

                      Aktuálně na nový Golf Variant 27 000 Kč… nejsem z toho úplně nadšený :-D

                      0 0
                      • K2  

                        Jen pro info odkaz na SVC – ceny pro Golf + nutno připočíst montáž

                        https://www.svcgroup.cz/…gurator/3105

                        0 0
                        • designer  

                          Dík za odkaz, vím, že to jde levněji a možná i líp. Ta moje cena je od VW dealera, jelikož si nechci komplikovat záruku na nové auto. Je to vlastně montáž na skladový vůz, v konfigurátoru z výroby to stojí „jen“ 21 tisíc.

                          0 0
                      • Mamut  

                        Pred rokom tazne pre Opel Combo +17 000 Kc rovno k novemu autu od dealera. A vlastne to ani nie je tak uplne orginal (pretoze tie boli nedostatkove), je to Vestfalia, ktora ale pre Opel zabezpecuje aj prvovyrobu. Takze taka druhovyroba z prvovyroby. V cene uz aj praca a preprogramovanie centralnej jednotky – stabilizacia sa chova inak pri pripojenom konektore tazneho a v ten moment sa aj neda zapnut udrziavanie v jazdnom pruhu.

                        Ze sa odpoja aj zadne sensozry, to dokazem celkom lahko pochopit, ale dost ma serie, ze s pripojenym konektorom sa zrusi aj zadna kamera. Pricom skrz biky celkom dobre vidno a obzvlast s rozmernym nosicom vzadu by to pomohlo.

                        0 0
                        • MI.KU  

                          Tak to je fajn info s tou kamerou – vím ze zadní senzory to odpojí určitě, kamerou jsem si nebyl jist.

                          Tak už mám stejně jasno.

                          0 0
                          • Slavik  

                            Že se odpojí nebo neodpojí kamera je už úplně jedno. Max. tam vidíš rámy kol :-)

                            0 0
                            • MI.KU  

                              Doufal jsem v nějakou mezírku ;)

                              0 0
                            • Mamut  

                              Je to nahovno. Odpaja to kameru bez ohladu na to, ci je nosic plny, alebo prazdny. Mozem tam mat len 1 bike a cez ten by som videl dobre. A keby som nevidel, cez 4 biky, tak na displayi uvidim uvidim ramy bikov, no a co. Takto neuvidim nic, ani keby som mal len v konektore nieco pichnute, co kamere vobec nezavadzia.

                              0 0
                              • pocestny  

                                Tak při couvání v kempu odpoj nosič ze zásuvky… no je to celé pěkně blbé na dnešních autech, jednou to budu muset taky řešit… :(

                                0 0
      • Kanec  

        Naprosto stejná zkušenost. Podepisuji se.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Volil bych na tažné, klady převyšují. Pokud řešíš cenu, tak jsou i levnější výrobci. Navíc takový nosič máš vlastně na furt.

      0 0
    • Pavlos_S1  

      Každej ti tu „doporučí“ to co zrovna vyhovuje jemu, ale rozhodnutí bude stejně jen na tobě. Byl jsem na tom stejně. Zvažoval pro a proti u obou možností. Nakonec jsem zvolil střechu s těmito nosiči Thule 599

      0 0
      • michomin  

        A já si říkal jak připevním e-kolo na střechu (kdybych ho měl) a hle – ono to jde.

        0 0
        • Pavlos_S1  

          Jestli máš SUV, tak doporučuju stoličku. Sám ji používám :-))

          0 0
          • xpj  

            Já vozím tříschůdkové štafličky, abych se dostal na střechu do rakve :-)

            0 0
          • Smazaný účet  

            Dela se offtoad stupacka na kolo = zahaknes za pneumatiku

            0 0
            • zdenal8  

              Tak ta stojí docela ranec. Ale na Ali mají stupačku, co se zahákne do zámku otevřených dveří. A je o dost skladnější. Už sem o tom taky přemýšlel, protože též mám problém, když dávám něco na střechu.

              0 0
              • Smazaný účet  

                1500 mi nepřijde moc

                0 0
                • zdenal8  

                  Tak 1500 nebo pětikilo je docela rozdíl. A když se na to koukám, tak 1500 je za těch pár trubek fakt dost.

                  0 0
              • oddie  

                Máš odkaz?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  mám

                  0 0
                  • Pavlos_S1  

                    :-)))

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    Hele stupatko na kolo auta je asi zajimave, ale jak mi to pomuze pri nahozeni kola na auto, kdyz strecha je tak nejak mezi kolama…teda mozna je u Jimnyho…

                    0 0
                    • Pavlos_S1  

                      Čeče u Vitary to mám podobně :-)) Jo hold máme kola na těch našich plechovkách nějak divně.

                      Požívám obyčejnou polystirenovou krabici olepenou isolepou.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        No tak u kugy by mi asi pomohlo stoupnout si mezi zadni kolo a prah. Pro stabilitu. Porad ale potrebuju nekde kolem sloupku byt vys, abych dosahl na vzperu nosice a tam je mi stupatko na kolo k prdu…leda by se dalo na predni a zadni a mezi ne plosina jako lavicka…

                        0 0
                        • krabica  

                          To je taky nápad, kupovat vysokou plechovku, když je člověk menšího vzrůstu a chtít pak ještě dát kola na střechu… :-D

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            No ja potreboval vetsi plechovku a ta vyska prisla nejak sama…njn…tak si nadelim na narozky tazne a pak nekdy nosil na kola…

                            Ale zatim ani nemam pricniky, tak nevim, jak to na tu plechovku nalozim nebo nenalozim…

                            0 0
                            • jIrI___  

                              Máš nějaký tip, kde tažné koupit nechat namontovat? Ptal jsem se měsíc zpět přímo ve Fordu na cenu kompletu vč. práce a částka lehce přes 20 tis Kč mi přišla celkem vysoká…

                              0 0
                              • Davidakta  

                                Nesmysl, zeptej se jinde

                                0 0
                              • Nutribird  

                                Pokud ve Fordu 20 000 tak u certifikované firmy věřím v 10 000 tak jako u té mé Sportage.

                                0 0
                              • Kanec  

                                10 tis? To je hodně. Ale záleží, jaké tažné člověk požaduje. Jestli s bajonetem, nebo napevno a podobně. A k tomu ještě elektriku.

                                Odkud jsi?

                                0 0
                                • Nutribird  

                                  Ono na SUV to víc leze do peněz, není to Octavia holt.

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    No, obecne na vetsi auto mas tazne s vetsim zatizeni a zaprahem. Na kugu je svisle zatizeni 100kg a brzdeny prives do tusim 2100kg. Ale souvasti tazneho jsou i dve vyztuhy do karoserie. Proste to neni jenom ohnuta tycky jak na fabku…

                                    0 0
                                    • zdenal8  

                                      Tak nejvíc tak stojí ta elektrika k tomu. Samotné tažné je kus železa za pár peněz.

                                      0 0
                                      • Mr.Duck  

                                        Ono to naohybat a svarit take neni uplne zadarmo.

                                        Sam sem si chtel u kamose svarit nosic na kola, spocital material, naky drobny kamosovi za pomoc a sel si koupit novej za $600 ze to vyjde levnejc.

                                        0 0
                                  • zdenal8  

                                    Tak ono je to hlavně tím, že ta elektrika k tomu už se nenapojuje u světel jako dřív, ale musí se tahat svazek někde od pojistkovky. Pokud teda už nemáš v autě přípravu a pak je to už všechno natažené dozadu. Není to jen tím SUV. Já sem dával při koupi auta za dodělání tažného u prodejce asi 17tis. Bral jsem skladovku a nemělo to přípravu (Tourneo Courier).

                                    0 0
                                    • tom.kh  

                                      Na některá SUV je to ještě horší… když jsem kupoval Kodiaq, tak koupit bez tažného je megavoser… v autorizáku ti nacení silnější zadní pružiny, větší alternátor, chladič, kabeláž, jednotku a samotné tažné s el. výsuvem koule… abys pak mohl tahat 2500kg… A tu cenu fakt nechceš… Takže tažné z výroby je pak jasná volba.

                                      0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      Nekdy je vzadu pripravena krabicka, do ktere to napojis. Zadne tahani z pojistek od motoru…

                                      0 0
                                      • Kanec  

                                        Tak, tak.

                                        0 0
                                      • zdenal8  

                                        Ano, to je právě ta příprava, kterou si objednáváš z výroby. Samozřejmě za příplatek nebo součást stupně výbavy. Pokud ji auto nemá z výroby, musí se to celý natahnout.

                                        0 0
                                • jIrI___  

                                  Jsem z Ostravy. Byl naúčtovaný vertikální bajonet (prý z odnimatelných nejvhodnější pro nosiče kol kvůli různým vůlím), kabeláž 7 pin nějaká extra, která umí odpojit parkovací senzory a hlídání mrtvého úhlu a pak tam ještě byla nějaká další fičura kvůli bezklíčovému odemykání.

                                  0 0
                                  • Kanec  

                                    Oj. To je daleko. Znám jednoho šikovného chlapíka, který se tím zabývá.

                                    Ale věřím, že v Ostravě budou firmy na montáže tažných. Do Fordu nechoď, odřou Tě. Mám Mondeo. ;-)

                                    Jinak pokud tam dáš bajonet, musíš ho mít vždy schovaný v kufru, pokud ho nepoužiješ. ;-)

                                    0 0
                                    • jIrI___  

                                      Toho schovávání jsem si vědom, měl jsem to na minulém autě. Pro mě to je přijatelnější řešení než vozit čouhající kouli pořád, ukrutně se mi to nelíbí :))

                                      0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      Tak on je dost rozdíl, to nějak zbastlit za 10, nebo použít originální řídící jednotky a kabeláže. Neznám přímo tyhle modely, ale když jsme to na autech řešili, tak je největší průšviv, pokud není el. příprava z výroby. Pak je to jak píše Jiří, Železo si může koupit a nechat namontovat kdekoliv, ale kabeláž, aby to u nových aut bylo pořádně, prostě něco stojí. Dávno je pryč doba, kdy stačilo elektriku nabastlit na kabeláž zadníjo levého světla.

                                      0 0
                                      • Kanec  

                                        O čem to tady mluvíš? Tady někdo něco bastlí? 10 tis. za tažné je prostě tak horní hranice a víc bych za to nedal a jelikož mám zkušenosti s montáží tažného u tří aut, tak jsem žádné bastlení u firem, kde mě technici tažná montovali, neviděl. První auto Citroen Xania, druhé Citroen C5 a třetí taktéž C5. Parkovací senzory, couvačka, mlhová světla, naprosto vše precizně “ubastleno” a za mnohem, mnohem menší peníze, než v origo servisu.

                                        0 0
                                        • Lance  

                                          Ja se k tomu co.psal kolega nad tebou ani nevyjadroval. Asi pan Múdrý. Souhlas s tebou

                                          0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          A umí to přemapovat motor, odpojit/připojit asitenty? Původní kabeláž nebyla při montáži nikde porušena? Vše bylo zapojeno jen do konektorů? Protože pokud ne, tak je to prostě bastl :D

                                          0 0
                                          • Kanec  

                                            Nejsi náhodou od Forda? Protože nabízet tažné s montáží za 20 tis. a více, je prostě zlodějina! A na tom si trvám. Také jsem tam byl a nechal si tažné nacenit. 23 tis. s tím, že by se muselo řezat do zadního difuzoru. Ne díky, ale nechci.

                                            0 0
                                            • Smazaný účet  

                                              Ne nejsem. Ale bavím se tím, jak se tu každej hned na první škrtnutí chytá. Pokud někomu nevoní cena za originální řešení (v postatě cena shodná, jak když si nové auto člověk konfiguruje), tak ať si tam dá druhovýrobu. Jen jsou to prostě odlišné věci.

                                              0 0
                                              • Kanec  

                                                Ale no tak. Nechme to být. Každý máme zkušenosti a nejsme v tom sami. Hlavně že víme, že všechno je “Made in China”. To je nadsazeno, abys neškrtnul náhodou.

                                                0 0
                                        • Nutribird  

                                          Ono je to taky o tom, že v tom origo servisu může dělat lempl, který to dělá sem tam. Oproti tomu ten co se na tažné specializuje, to může sbastlit mnohem lépe.

                                          0 0
                                          • ceo  

                                            Ale taky to může být tak, že v autorizáku mají nejnovější manuály, zatímco specialista to udělá tak, jak se to dělá všude a jak to považuje za nejlepší z pohledu tažného a neví, že má někde dát výztuhu, která se tam jinak nedává a ani k ní nemá přístup…

                                            Specialista na všechny značky je nesmysl, takže reálně manuály ke všemu mít nebude… A ani když to udělá 50× neznamená, že všechno domyslel jako výrobce vozu.

                                            (Samozřejmě jde o hraniční případ opačný k napsanému)

                                            0 0
                                            • Nutribird  

                                              Tak na každé auto je tažné k tomu určené s certifikací a musí splňovat určité požadavky. Výrobce nemá svoje tažné, ale nakupuje je někde.

                                              0 0
                                              • zdenal8  

                                                Jo a ještě je k tomu tažnému od výrobce manuál a postup montáže na konkrétní vozidlo. Včetně toho, co z auta přijde sundat a kam se doplní výztuha, co je součástí tažného. Jako namontovat to tažné problém není. Ta elektrika k tomu je pracnější.

                                                0 0
                                            • zdenal8  

                                              Je k tomu návod, na auto co mám jako pracovní sem si to tažné montoval sám. Nic na tom není. Akorát tam naštěstí šla ještě 7PIN zásuvka zapojená jenom do světel. Montáž a zapojení ti pak zkontrolujou na STK.

                                              Specialista na všechny značky to namontuje v pohodě. Ke každému tažnému výrobce dodává manuál s montáží na konkrétní vozidlo.

                                              Problém je teď třeba u těch nových škodovek, že jsou tam ještě další dodatečně úpravy na vozidle jak už tu bylo zmíněno. Ale ono to asi bude postupně tak nějak u všech kuli t emisním normám.

                                              0 0
                                            • Mr.Duck  

                                              Slušnej servis si snad zaplatí přístup k manuálům ne. I když jsem dělal u dealera se servisníma informacema od výrobce, stejně se někdy používá návod třeba z AllData co si může zaplatit kdokoliv a je to docela aktuální.

                                              0 0
                                        • mikub  

                                          A co ti tam dali za tažné. Origo Ford dává Westfalii (která stojí desítku jenom železo). Mám zkušenost s tím proti odnímatelnému SVC a rozdíl je teda dost brutální. Nekupuješ to na rok, aby se nevyplatilo pár tisícovek přihodit.

                                          Takže ano, 20 je docela mordor, ale za 10 se šidíš na železe (tedy na svém komfortu).

                                          0 0
                                          • Kanec  

                                            Na vození dvou až tří kol? Neřeknu na tahání karavanu, nebo podválu s naloženým autem.

                                            0 0
                                            • mikub  

                                              Rozdíl je především při nandavání. Jedno zaskočí na svoje místo jak mávnutím kouzelného proutku, se druhým se musíš občas docela prát. Jedno nandá v případě nutnosti moje manželka, u druhého si o tom můžu nechat zdát. Jedno vůle nemá, druhé má.

                                              Je na každém, ať si zváží, co se mu vyplatí. Můj postřeh je, že komplet tažné za 10 versus 10 jenom železo je sakra rozdíl (a to si myslím, že ani SVC není úplný low-end).

                                              0 0
                                      • Davidakta  

                                        Zase bych to nepřeháněl. Ta slavná kabeláž stojí 3k bez slevy, to je levnější než kdyby to někdo bastlil na to tvoje levé světlo. :)

                                        0 0
                                      • mates555  

                                        Já to hodím pod tebe – neber si to na sebe :-) … pro zajímavost montáž tažnýho … https://youtu.be/pZ-wq7H8Hnk?…

                                        0 0
                                  • Lance  

                                    Nechaval sem.montovat na skodovku pevne za 5200,–. Samozrejme s certifikaci. Neni to porsche abych to nejak resil. Pokud bych chtel odnimatelne, tak by to bylo o 2 litry drazsi. Montaz v Opavě

                                    0 0
                • Smazaný účet  

                  car doorstep

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    jaká je nosnost? než to poškodí rám dveří…

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      No…ja to neznal a rikal jsem si, ze by to mohla byt dobra vec. Ale neco takoveho bych mel strach pouzivat. Nevim, zda by se neposkodilo oko nebo plechy okolo, kdyz bych se do toho vice neoprel…

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      Sloupky jako nosníky jsou tužší, a ze silnějšího plechu než kastle. Případně je možnost dát podložku, dle libosti těžšího soudruha. Já to nemám, ale možná to spolu se střešní truhlou na lyže objednám. Jinak k tématu, na cyklo upřednostňuji odjezd a příjezd z domu. Nevidím důvod proč svůj volný čas trávit vozením kol na autě, bydlím v pěkné krajině a užívám si takové to přespolní ježdění. Auto s rodinou naložím tak jednou za rok, čtyři kola na kouli a jedno na střechu.

                      0 0
                  • oddie  

                    To vypadá dobře.

                    0 0
            • Pavlos_S1  

              Tak to jsem ještě neviděl, ale neumím si představit jak to funguje, když stojím mezi kolama a hážu kolo na nosič.

              Tak jsem se na to podíval. Hmm, ale mám malé suv a zahaknutý na zadním kole by to i tak bylo mimo mou potřebu.

              0 0
      • kamaro  

        Přesně tak, každý bere jako nejvhodnější řešení to, co používá. Záleží také na velikosti auta a počtu cestujících. 2 lidi, Berlingo, sedačky ven, kola dovnitř do vyrobeného držáku. V podstatě celé léto jezdíme bez zadních sedaček s připraveným držákem, do kterého kola kotvíme pevnou osou – takže přední kolo jde ven. Ale je to rychlé, netrpí to počasím a z hlediska parkování je to také nejlepší řešení.

        0 0
        • Esi  

          Ano tohle je top pokud nepotřebuješ jet ve 4

          0 0
        • Pavlos_S1  

          Pokud bych dnes řešil auto, jdu rozhodně do něčeho podobného. Dát kola přímo do auťáku minimálně stokrát převyšuju všechny možné možnosti dohromady.

          0 0
          • Davidakta  

            Na to stačí obyčejné kombi.

            0 0
            • mirorek2  

              bych chtěl vidět, hodinu to rozmontováváš a přeskládáváš, nehledě na to, že do zahraničí nesmíš s koly nebo lyžemi v kabině osobáku…

              0 1
              • Pikaču  

                O jakem ZAHRANIČÍ mluvíš? Je 206 států na světě a kolo v autě když jedu solo vozim ( německo, itálie, rakousko…).

                Takže kde je zakázáno kolo transportovat v aute ( zadni sedacky a kufr).

                Navíc můžeš kolo prikurtovat nebo dát dělící síť.

                0 0
                • mirorek2  

                  už tě stavěli dopraváci s nákladem volně v autě?

                  EU, no né že můžeš kurtovat, ty to kurtovat musíš a na to já seru, je to nesmysl, šoupnu 20× rychleji kolo na stojan a jedu i když jedu solo

                  srat se s zabahněnym kolem do auta sundavat kola, tři kola do kombíku jak je tady podsouváno a podobné pic*viny už fakt ne :-)

                  0 0
              • Davidakta  

                Mě stačí sundat přední kola a odvezu v Octavii 3 kola a 3 lidi. Berlingo a podobné vozy, jsou super po kutilské úpravě. Bez úpravy je to stejné jak to kombi. Do zahraničí kola neřeším.

                0 0
            • Pavlos_S1  

              Stačí i nestačí. Také jsem cpal do zadu kola, jak už s odmontovaným kolem, tak i bez. Ale je furt opruz a vždy nějaká daň za něco. Otevřít zadní dveře, dát kolo do auťáku na stojáka, zavřít zadní dveře, tak takhle si to představuju dnes. Žádnej stres s rozbíráním a přemejšlením jak to dovnitř nacpat.

              0 0
        • pavlik6022  

          Partner tepee, 2 sedačky ven, 3 lidi + 3 kola bez sundavani predniho kola.. Ještě by tam vlezlo i čtvrté, ale dotyčný by si uz nesednul

          0 0
          • mirorek2  

            zmodrali ti kluci

            0 1
          • MilanT  

            Pavlik6022:

            To máš 29" kola v tom Partnerovi?

            A je to zřejmě běžná délka auta, ne prodloužená verze?

            A poslední, kola jsou nerozmontovaná?

            Já jen že nad tím uvažuji, ale kolegův partner se mi zdál vevnitř na 29" kola krátký a od té doby se poohlížím po Rifterovi Long.

            0 0
            • blue.sun  

              Ten Partner je určitě krátká verze, Long vypadá strašně. I do krátkého Riftera se kola vejdou (testováno).

              0 0
              • MilanT  

                blue.sun:

                Fakt se tam vejdou 2 29" kola bez vyndání předních kol???

                Mám 2 Epicy 29" a to by mi sakra ušetřilo prachy při koupi kdybych nemusel kupovat long verzi.

                Měřil jsem to a ty kola měří na délku v nejdelším místě 2m.

                0 0
                • pavlik6022  

                  Jsou to 27,5a dětská 26 ale tři 27,5 bez rozmontovani vlezou taky.

                  Jinak dvě sedacky jsou venku

                  0 0
                • pavlik6022  

                  Ano, krátká verze

                  0 0
                • pavlik6022  

                  Dvě 29 bez rozmontovani vlezou určitě taky, stocis řídítka a prednim kolem naskladas za přední sedačku

                  0 0
                  • MilanT  

                    pavlik6022:

                    Tak o tom stočení řidítek na stranu jsem již uvažoval, budu muset do salonu udělat pokus.

                    Nějak se mi to s dvěma koly zdá nereálné, ale třeba je to mylný dojem.

                    Jo a ty sedačky venku, to znamená že jsou úplně vyndané anebo jen sklopené „do podlahy“?

                    0 0
                • blue.sun  

                  Vejdou se tam i při sklopení nebo vyjmutí pouze delší části sedačky. Pokud sklopíš celé zadní sedadlo, pak úplně bez problémů.

                  0 0
                  • MilanT  

                    Jsem nalomenej, musím do toho salonu :-)

                    0 0
                    • pavlik6022  

                      Mám je úplně venku, mám je dělené na 3, jsou lehké, vytažení je otázka chvilky

                      0 0
                      • kamaro  

                        Jo, ale bohužel u nové generace Rifter/Berlingo zadní sedadla jsou pouze sklopit a né celé vytáhnout. Ve druhé generaci jdou lehce vytáhnout a ušetří tak spoustu prostoru, který se dá využít jinak.

                        0 0
                        • kamaro  

                          My vytahujeme do Berlinga přední kolo, zadním zacouváme za přední sedadlo a přední komfortně upnu přes pevnou osu do držáku z prostoru pátých dveří. Z hlediska bezpečnosti a připomínek orgánů je to řádně upevněný náklad.

                          0 0
                        • pavlik6022  

                          Tak to je velká škoda, vyjmutelne sedačky byl jeden z hlavnich praktickych důvodu proč jsem partnera bral

                          0 0
    • gersa  

      Zásadně dovnitř ;)

      Ale je potřeba k tomu mít uzpůsobené auto

      0 0
      • kamaro  

        Máš pravdu.

        0 0
      • jeniiiik  

        A kde pak spíš když je máš na posteli?

        0 0
      • tonik666  

        To je neskutečněj voser a pokud máš kola špinavá, nebo třeba chceš vyvážet, není to ani moc pratické, ani použitelné. Možná na delší cestu.

        0 0
    • Petulak90  

      Ahoj, ja jsem rozhodne pro nosic na tazne. Mam Ateru Stradu. Zalezi jak jsi narocny na funkce toho nosice. Od toho se odviji cena. Bacha na rozsah sklopeni nosice, pokud to chces za berlingo nebo partnera co maji velke pate dvere, nektere nosice by nemuseli stacit. A jeste pozor na svisle zatizeni tazneho zarizeni na aute. Ale pises, ze by jsi vozil max dve kola, tak to je v poho.

      0 0
    • oddie  

      Na tažné i na střechu. Na tažné 4 kola, na střechu další dvě + box, a jedem :)

      0 0
    • Lance  

      V roce 2012 sem koupil thule na strechu. Loni sem je prodal za stejnou cenu co je koupil. Nechal namontovat tazne a koupil nosic na tazne. Na strechu uz me to nebavi davat

      0 0
    • Lance  

      Jinak ideal je asi mit aspon 4 auta

      0 0
    • xpj  

      Ty možnosti jsou už tu mnohokrát popsaný:

      1. do auta
      2. na střechu
      3. na kouli
      4. na zadní dveře

      a každá má svá pro a proti.

      Někdo nechce rvát kola do auta, musí se třeba sundat kola nebo vyndat sedačka, ale zase je to o trochu bezpečnější než kola venku. Někdo má zase vysokou střechu nebo na ní vozí rakev. A někdo třeba nemá kouli nebo zjistí, že ty nosiče na kouli, aby za něco stály, stojí raketu.

      Takže teď je to na tom, vybrat si, co štve nejmíň :-) Já skončil u rakve na střeše a nosiči na guli (atera strada evo).

      0 0
    • Gwaihir  

      U mě je to jasné. Pokud má žena odvézt kolo, tak na střechu ho sama nikdy nedá. Za mě na tažné.

      0 0
    • Tehu  

      Prošel jsem si sestavou Proridu 3–4kol na střechu, ale po pár letech prodal a už používám 3 rok Thule na tažné. Mínus střechy je horší přístupnost, větší odpor větru, tudíž i světe div se u silného naftaka s velkým obsahem a nadstandardním počtem válců :D úbytek výkonu a nemalé zvýšení spotřeby, nemluvě o zhoršení jízdních vlastností za většího větru. Nevidím důvod se vracet ke střešním nosičům.

      Takže jednoznačně kvalitní nosič na tažné ;)

      0 0
      • jIrI___  

        U nosiče na tažné a jeho vlivu na spotřebu strašně záleží na tvaru auta. Já ho vozil za nízkým V50 a spotřebu jsem měl vždy o 1,8–2,3 l vyšší než bez něj. Kolega vozil stejný počet kol na stejném nosiči za Galaxy (± stejný výkon jako V50) a spotřeba vyšší o ± 1 l, tzn. ve výsledku lehce nižší než já s autem výrazně menším :)

        0 0
    • Premik  

      mám nosič na tažné i na střechu a pohodlnější je na střechu – naskládat 3 kola na tažné je kolikrát hrozné puzzle. Ale na střeše mě zase stresuje, že na kola nevidím a při své roztržitosti jsem schopný na ně zapomenout a někde je orvat, třeba při nájezdu na patrové parkoviště. Nejklidnější jsem, když jedu sám, kolo narvu dovnitř.

      0 0
    • RMX  

      OK díky tak to mám dilema tedy… Má někdo ten nosič na tažné Thule Velocompact 926 a zkušenosti s ním? Jak moc je skladný, dám ho vpoho do kufru? Na střechu Thule Proride 598 jak dlouho cca trvá než se sundá (mám klasické příčníky bez té drážky). Nechávat oboje na autě v Čechách, tak se s tím můžu rovnou rozloučit.

      0 0
      • Tehu  

        Yop, na tři kola s výsuvy na pláště, ano to vypadá že mám ;) Už si název nepamatuju, ale dle foto a popisu je to ono. Do trojkovýho BMW v kombajnu se vpoho vejde a to má hodně mizernej kufr.

        0 0
      • mikub  

        Já můžu potvrdit, že do Focusu 3 i Ovce 2 (oba kombíky) se v pohodě vejde.

        Kompletovat střechu netrvá v případě Thule nijak zásadně dlouho (cca čtvrt hodinky), ale stejně je to vopruz. Nacvaknout nosič na kouli je významě jednodušší.

        0 0
    • Velomiwookie  

      Jake doporucujete pricniky a drzaky na kola pomer cena vykon na obcasne prevazeni dvou kol? Mam passata s hagusama, tak jestli orgio na passata nebo thule pricniky a jake drzaky? Diky

      Vozil bych na tom karbon silnici i mtb tak jestli je treba nejaky ty karbon adaptery apod :)

      0 0
      • Breakpain  

        Oboje Thule či Atera …

        0 0
      • Kanec  

        Příčníky s drážkami. Origo passat bude asi za nesmyslný peníz, je to zbytečné. Mám Mondeo s hagusy a příčníky jsem vzal hliníkové s drážkou a nosič Thule Proride.

        0 0
        • Velomiwookie  

          Tak nejaky jety se daj sehnat za par korun, thule s drazkou nebo je to jedno? Pred 12ti lety jsem mel fabku od rodicu s nejakejma lowcost hakr pricnikama do dveri a hlinikovejma noname drzakama na kolo z obi a ucel to plnilo tak nevim moc jakej je rozdil… ty drzaky i nekde mam ale asi bych se bal dat do nich drahou silnicku ted :)

          0 0
        • Lance  

          Pricniky s drazkami uplne na hovno. Mel sem to. Dela to.kraval.jak cyp. Zlate obyc hranate hakry co sem.mel.predtim. ta guma co je do toho je na.nic. max prelepis paskou coz je opruz

          0 0
          • Kanec  

            Jak říká klasik. “Dle vkusu každého soudruha, že soudruzi”. Mě s drážkou připadají lepší na montáž nosiče. Ale jak jsem již psal v předešlé větě.

            0 0
          • Pavlos_S1  

            Tak s tímhle ani nevíš, že něco na tá střeše máš.

            0 0
        • Velomiwookie  

          akorat sem splasil origo za 900 od nekoho kdo bydli 10 minut od domu. Ted uz jen vybrat ty drzaky na kola

          0 0
      • felix.org  

        Mám na Passatu (B8) příčníky Thule Wingbar Evo. T drážka je super na montáž nosičů a hlučné nejsou, lehké pískání slyším jen když vypnu rádio, jinak o nich nevím. Nosiče klasika Thule Proride.

        0 0
    • oskar69  

      pardon

      0 0
    • Smazaný účet  

      Mám dva roky toto-https://www.ob­chodth.cz/6347-thule-easyfold-xt-934-taska-thule-9344.html- a naprostá spokojenost.Cena byla nižší /jiný prodejce/ a dělají to i na dvě kola.Mohu jen chválit.

      0 0
      • JMT  

        To mam taky a kdyz uz musi kolo na kouli, tak je to zatim ta nejlepsi varianta koulonosice co jsem zkousel.

        Mimo to mam i wingbary na strechu a 598 a to je taky celkem dobry. V obou pripadech, nosice na strechu i na kouli hrozne zalezi co to je za vyrobek. Srackovej nosic na kouli je pro zlost stejne jak srackovej na strechu a naopak kvalitni je v obou pripadech gut.

        No a k jezdeni s kolem vevnitr…jako jo, ale taky to neni kdovijakej zazrak. Vicemene tam vidim jen vyhodu v tom ze kdyz nekde zastavis, tak kolo hned nekdo necmajzne (na zavodech si muzes dojit pro cislo treba) a neni kolo na desti kdyz prsi.

        Stridam vsechny varianty a jako topovou idealni nevidim asi zadnou. Spis podle toho kam a proc zrovna jedu.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Mi připomnělo kdysi cestu do winterbergu, kde sme někdy uprostřed noci na cestě sundavali kola z nosiče dovnitř že to je jak padák, good times! Můj první bike park tuším, shit to je doba :(

          0 0
          • JMT  

            No to bylo specificky reseni prevozu no…pocitamze to musel bejt carnival s kolama vzadu na dverich nahore a v kombinaci s tim jeklem na rb dragster zacinala spotreba dvojkou no :-)))

            0 0
            • Mr.Duck  

              Jo no tak nějak to bylo, I na střeše dne něco měli? Já to řeším docela jednoduše, že mi začíná dvojkou ať dělám co dělám haha :)

              0 0
    • Dvojan1  

      Já používám tenhle od thule a funguje dobře. Montáž trvá 5 minut. Ještě jsem si dokupoval světelnou rampu. https://youtu.be/tSDwSrvQyYA

      0 0
      • Smazaný účet  

        Pro jedno kolo asi dibry, kolik to unese?

        0 0
        • Dvojan1  

          Je to na 2 kola. Takže 30kg. Zatěžuje to méně tažný než klasický držáky. Hlavně je to lehký a můžeš to mít pořád v kufru.

          0 0
      • Jožino  

        Ja pouzivam spokojene Thule 598 na strechu, montaz kol velmi rychla, na kouli jsem nechtel, na strese mi vyhovuje ze kolo neni tak spinave…

        Ale Thule Xpress 970 se mi fakt libi, o tom bych i uvazoval, 2 kola mi staci, vetsinou vezu jen jedno, manzelku a psa

        0 0
      • Espen  

        5minut? To mezi nandáním nosiče a kola ještě kouříš nee :-D.

        Mám taky už dva roky, super věc. Mohl bys dát odkaz na tu rampu jakou si kupoval?

        0 0
        • Dvojan1  

          Je to příslušenství Renault a Dacia. Vyjde to levněji než v krámě. Rámečk na SPZ – Express Hang On (7-pin) má číslo 7711210431 za 1100 a nosič kol na tažné zařízení Xpress Hang On (2 kola) 7711577326 za 1500.

          0 0
    • detoxy  

      Za mě rozhodně na kouli. Lepší nakládání, lepší pevnost v zatáčkách. Nasazování v půl metru a skoro ve 2 metrech je dost rozdíl. A pak ty garáže…

      0 0
      • aymara70  

        A jak vypadají kola,když jedeš v bordelu na silnici. ? Za auty se všechno točí do víru.

        0 0
        • jIrI___  

          Zase záleží na tvaru auta. V mém případě bývaly výrazně více zašpiněné než na střeše.

          0 0
          • Pavlos_S1  

            Já mám krabici za kterou se to víří jak prase. Proto jsem zvolil raději střechu. Lepší rozpláclý mušky, než jemnej prach.

            0 0
          • Smazaný účet  

            Tak nejak to muzes odhadnou ze zapraseni zadi auta pri beznem provozu. Snad jenom votuneri a majitele kourivych kramu s vykuchanym filtrem se mizou bat, ze jim saze zaspini nebo zamasti kolo. Byly i nejake pripady o znicenem rafku od horkych vyfukovych plyni. Toto nastane pokuk je nevhodne umistena koncovka vyfuku a treba jeste k tomu behem jizky dojde k vypalovani dpf, ktere pomerne vyrazne zvedne teplotu spalin.

            0 0
      • danis7  

        S pořádným 29 bike se taky do garáže nevlezeš na šířku

        0 0
        • zdenal8  

          Úplně v pohodě. Vrata 4,5 m tam se vejde dost.

          0 0
          • Pavlos_S1  

            Ne každej má doma hangár a bydlí na zámku.

            0 0
            • zdenal8  

              Nj. Ale klasický vrata máš stejně tak 2,5 m. To se s kolem na šířku taky musíš vejít.

              0 0
          • danis7  

            Tak ty garáže jsem pochopil, že myslíš podzemní v shop centrech.

            0 0
    • aymara70  

      https://www.youtube.com/watch?… Trochu staré z roku 2013,ale možná napoví..

      0 0
    • kmekky  

      Ještě jeden aspekt. Za třicet let provozu jsem měl čtyři ťukance, z toho 3× ten za mnou nedobrzdil… Nejsem si jist, jak by se zachovala pojišťovna, kdybych jí vyčíslil škodu na kolech, které byly na tažném, na 300000,–…? Máte s tím někdo zkušenost? Já tedy, právě z tohoto důvodu, zatím na střeše.

      0 0
      • felix.org  

        Otázka je, zda těch 300k by byla škoda skutečná nebo jen tvoje zbožné přání o jejich hodnotě :-) ale bez vtipkování, pojišťovna viníka by samozřejmě měla nahradit skutečnou škodu, takže pokud by došlo ke zničení kol v hodnotě skutečně 300k, tak ji nahradit musí. Ano, pravděpodobně by se jí asi jen tak nechtělo, ale pokud bys tu výši škody prokázal, tak by musela.

        0 0
        • Davidakta  

          To je zase jiná písnička. Pro pojišťovnu to bude 100k, ale pro dotyčného to bude pořád 300k

          0 0
        • kmekky  

          Na střeše vozím čtyři kola, své plus přátel, když jedeme do hor. Takže ta hodnota není nějak přestřelená. Samozřejmě se bavíme o ceně nových kol. A právě tady by byl ten problém, kolik by pojišťovna zaplatila, když nová nejsou, že… Jak prokázat výši škody..? Když s tím najedu do garáže, nebo sejmu větev, dobře mi tak! Ale když v tom budu nevinně, to by mě štvalo daleko víc 

          0 0
          • felix.org  

            Tak bude samozřejmě rozdíl, jestli ta kola stála 300 loni nebo před deseti lety. Obecně se hradí škoda skutečná, čili hodnota těch kol ke dni vzniku škody. Prokazovat pak fakturama, inzerátama z bazaru, kalkulací opravy, znaleckým posudkem, fakticky čímkoliv. Nicméně v první fázi pojišťovna pravděpodobně podle pořizovací ceny a stáří vystřelí nějakou hodnotu kola ke dni vzniku škody a podle toho určí náhradu.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Když jsem pojišťoval kola v bytě, tak mi pojišťovačka řekla, že se to vyplatí do 3 let staří, max do 5 let. Sportovní vybavení hold na ceně klesá. Takže si při nehodě moc iluze nedělám.

              0 0
          • Davidakta  

            To jsi prostě v hajzlu a přátelé se musí spokojit s tím co vám vyplatí pojišťovna.

            0 0
      • Jožino  

        Souhlas, taky tukance zezadu, a kolo za desetitisice… radeji na střeše

        0 0
        • Smazaný účet  

          Vzhledem k uchycení kola si u většího ťukance nedělám iluze ani na střeše. Podle mě to kolo taky nebude OK

          0 0
          • Smazaný účet  

            Na youtube jsou testy koliznich situaci s nosicem na strese i na kouli…staci pohledat.

            0 0
            • Davidakta  

              Bouračka ti zkazí náladu vždycky :D Vůbec bych neřešil extrémy, třeba co bude s kolama když ti na auto spadne letadlo :D

              0 0
    • rasto  

      Mám zkušesnosti s oběma. Po té, co jsem přesedlal na kouli, jsem si vyčítal, že jsem tak neudělal už dříve.

      Kór pro Tebe, který budeš používat 2–3× do roka. Není důvod, aby měl v pohotovosti na střeše celou sezonu. Jednak kvůli vyšší spotřebě, druhak kvůli kriminalitě (nosič z koule pohodlně schováš při výjezdu do kufru). U mě převážila i bezpečnost při převozu, z koule Ti kolo neodlítne.

      Nosič na kouli nasadíš bleskurychle. Kolo se upíná ’na kouli’ mnohem pohodlněji, než abys jej musel zvedat do výšky – na střechu.

      Je to ale na Tobě, jak už někteří napsali.

      0 0
      • Smazaný účet  

        3–4 za rok neni problem nasadit ty pricniky. Naopak nosic na kouli ma vyhodu, ze ho nacvaknes a neresis instalaci pricniku. Obsem podminkou je, ze ho netahas pres pul mesta z garaze nebo nesnasis pet pater…

        0 0
      • Pavlos_S1  

        S koulí bych měl obavy, že někde s kolam škrtnu, když přečuhují do stran.

        0 0
        • Kanec  

          Naprostý nesmysl. Věř tomu.

          0 0
        • jeniiiik  

          Zrcatkama neskrtas? Taky precuhuji do stran. Je to blbost, max co skrtnes tak nosič, když je nějaký prudší nájezd/sjezd na silnici.

          0 0
          • Kanec  

            A kde co škrtáš? Nikde jsem nic neškrtal. Jo a v omezených pruzích na dálnici se s tím taky dá jet a úplně v klidu. Tak si to změř kolik to vyčuhuje. Hlavně si uvědom. Je to na kouli. Není to vlek. Kam točí auto, tam se veze kolo. Žádné vyčuhování se nekoná. Leda při couvání a parkování.

            0 0
            • Mr.Duck  

              To trochu záleží na autě. Já mám kola na nosiči minimálně 2m za zadní osou a už mi přijde že ty kola za mnou krouží docela rádius.

              0 0
        • Kanec  

          Spíše je horší neorvat větve, když je kolo na střeše a jedeš někde okreskou, v lese, alejích a podobně. Už jsem takovou orval. Takže kolo už vozím zásadně na straně řidiče. A dále ten pocit, že s tím jedu 130 po dálnici a že to uletí, ale neuletí, toho jsem se ještě za dva roky kola na střeše nezbavil. Na kouli toto absolutně neřešíš.

          0 0
          • Davidakta  

            Bezpečnost bych vůbec neřešil, když na ty kola nezapomeneš, tak není problém ani u jedné varianty

            0 0
            • Kanec  

              To si říkám také a často. Ale až tak po 50 km jízdy po dálnici se tak nějak přestanu touto myšlenkou zabývat. ;-)

              0 0
              • Davidakta  

                Ale to je dobře. Když vidím hovada jak letí 200 s kolama na střeše, tak mi to hlava nebere

                0 0
                • JMT  

                  ? Kde je rozdíl jesli jedeš 200 s kolama nebo bez ? Kdybys napsal že ti hlava nebere že někdo jede 200, nebo že někdo používá sračkový nosiče, tak nepíšu nic. Ale reálně mi přijde stejnej hazard jet 200 jako jet 200 s kolem na střeše poctivě upnutym v thule

                  0 0
            • Mr.Duck  

              No to si myslí každej, hlavně ti co pak přijdou do shopu a ptají se mě jak moc paseky nadělali když zrovna zapomněli. Chyby děláme všichni, a když to můžu srovnat tak jsem ještě neměl zákazníka kterýho někdo nabořil zezadu, za to střešních pionýrů už sem pár zažil :)

              0 0
    • Smazaný účet  

      Videl jsem srazku vozidel v kolone.demolice nosice na kouli i dvou silnicek.na srrese se kolum nic nestane.

      0 0
    • Nutribird  

      Používám nosič na kouli wjenczek alfa 3+1. Použití možná 3–4 do roka. Měřím 176 cm a mám Kia Sportage, na střechu bych kola rozhodně nedostal. Jednoduché, rychlé a bezpečné.

      0 0
    • RMX  

      Ten nosič Thule Velocompact 926 na tažné má ho někdo a zkušenosti s ním? Jak moc je skladný, dám ho vpoho do kufru? Jinak ty dražší nosiče na střechu sundávate je když někde nechávate auto při vyjížďce?

      0 0
      • mikub  
        1. Ano
        2. Záleží na autě. Moje zkušenosti se dvěma kombíky nižší stření třídy (Focus 3, Ovce 2) se vejde.
        3. Střešní jsem pouze při vyjížďce nesundával. Viděl jsem ale ve svém okolí, že kamarád málem přišel o Velocompact (z koule) během vyjížďky.
        0 0
    • embi  

      Za me patri kolo do auta. Samozrejme, kdyz jede vicero lidi (> 2), tak je to problem. Ale kolo na strechu mi prijde jako totalni volovina, zvysuje to spotrebu, v zatackach se to neda rezat, do garaze s tim nezajedu a jeste mi to na parkovistu u supermarketu slohnou… Nehlede na to, ze v lete se to zasere od musek.

      0 0
      • Pavlos_S1  

        Za mě patří kolo tam, kam si každej sám rozhodne. Nic není dokonalé. Vše má své plusy a mínusy, a každý si musi rozhodnout co jemu nejvíce vyhovuje. Průměrnou spotřebu mám tak o 0,5 vyšší. A řezání zatáček už dávno nechávám těm co mají řidičák tejden a myslí si, že jsou mistři světa. Normální člověk před zajetím do garáže kola sundá, když nemá hangár.

        Nevidím žádný problém v tom aby na parkovišti u sámošek někdo zůstal hlídat. Pokud jedu sám, kde je problém den předem si udělat/koupit sváču do auta? Radši ******** kolo od mušek než za krabicí natažném od dalšího vířícího se bordelu dle krabiciodního typu plechovky.

        0 0
      • blue.sun  

        Když bude někdo chtít, ukradne ti kolo i z auta, je to otázka pár minut.

        0 0
      • drumlin  

        Kolo do auta nepatří, nedají se řezat zatáčky, furt to lítá po kufru ze strany na stranu a dělá bordel :-D

        0 0
      • HKou  

        Me naopak kolo na strese spotrebu dost dramaticky snizuje, neb s tim muzu jet max 120 km/h :) Navic musky na kole mi vadi min nez bahno v interieru auta.

        0 0
        • Pavlos_S1  

          Taky jezdím kolem 120 km/h, tedy po dálnici. Dvakrát jsem prubnul zatěžkávací zkoušku. Jednou 150 a jednou 160 i přesto, že je v návodě jasně naspaná 130 :-)) Stodvacet mi přijde jako maximálka ideální.

          0 0
    • Davidakta  

      Vůbec neřeším jestli mi někdo něco ukradne. Rádio z auta na noc nevyndavam, kola taky neřeším. Tak proč bych měl přemýšlela příčníkama za 1500?

      0 0
    • RMX  

      Chtěl bych se zeptat pokud budu převážet 2 kola na nosici na tažném pro 3 mužů prostřední pozici nechat volnou a nebo se to musí skládat hned za sebe? Díky

      0 0
      • rasto  

        střed můžeš nechat volný. kola se o sebe neopírají ani jinak nejistí. jsou použe přikurtovány k nosiči.

        naopak, bude lepší usazení, nebudou si zavazet.

        0 0
    • koldas  

      Zdravím, trochu to tu obnovím. Nové auto si žádá nové příčníky a držáky na kola na střechu. Zatím se v tom teprve začínám orientovat. Na starém autě jsem měl nosiče 15 let staré.

      Proto uvítám radu, typ na nějaký ten typ nosičů, které nebudou za zbytečnou raketu. Výrobce vím, spíš mi jde o konkrétní typy a jak je to s kompatibilitou s příčníky. Musím pořídit obojí.

      díky za pomoc

      0 0
    • MI.KU  

      Zdravím také trochu oživím.

      Na starém autě jsem měl nově nosič na páté dveře a max spokojenost na pár jízd.

      Bohužel auto mi zrušil zkušený řidič kamionu takže jsem pořídil nové.

      Nosič na páté dveře zde nejde použít (ani jiný typ – plastový spoiler)

      Takže se rozhoduji mezi střešním nosičem Thule ProRide a Thule UpRide plus příčníky, nebo montáží tažného a Thule nosičem na 2–3 kola. (Potrebuju na 2 ale s výhledem do budoucna).

      U střešního se mi líbí poloviční cena – do 20 tisíc v pohodě komplet i s výměnou lišt. Možnost časem dokoupit další nosič a vozit 3 nebo 4 kola. Fixace kola není za rám ale za pevnou osu vidlice nebo za přední kolo což je fajn – karbonovej rám.

      U nosiče na kouli je fajn snažší manipulace (zas jen cca 3–4 do roka) a nemusím hlídat vjezd do garáže, zas na druhou stranu stejně se tam na délku s nosičem nevejdu blokoval bych ostatní ale třeba někde v podzemce.

      U nosiče na kouli se bojím toho, že se to bude houpat a protáčet, u nosiče na střechu zas horší vlastnosti v zatáčkách a vyšší spotřeba (no na těch par výletu asi nepodstatná) ale třeba i hluk po dálnici.

      Tažné a nosič na něj je 40 tisíc. Takže jednou tolik. V autorizáku jen tažné 25 tisíc (mimo za 20)

      Je to na Mazdu 3 hatchback model 2020

      0 0
      • MI.KU  

        Nikdo nic? Nejde mi o pohodlí dát kola na střechu nebo na kouli ale spis o to co je bezpečnější – lépe upevněny nosič a lépe upnutá kola a zde mi řešení u stresniho nosiče kdy je kolo za pevnou osu přijde asi lepší pro karbonové rámy.

        U nosiče na páté dveře což je pak stejný systém jako u nosiče na kouli jsem dával na rám ochranou vlozku tak taky to tak jde řešit ale….

        Co je tedy bezpečnější?

        0 0
        • Slavik  

          Nosič na 5. úplně na hovno, na střechu je to trošku lepší, ale taky na hovno. Koule vítězí :-)

          0 0
          • MI.KU  

            Nosič na 5 dveře mám a je fajn – rychle se upevní a nandavani bylo pohodlne a i s kolama šel otevřít kufr.

            Thule ClipOn.

            0 0
        • jIrI___  

          Vozil jsem kola na střeše, pak na tažném a teď zase na střeše. V bezpečnosti bych neviděl rozdíl, na tažné se kola výrazně lépe nakládají, ale konkrétně na mém autě byly po sebemenším deštíku neskutečně špinavé. Ostatně to byl jeden z hlavních důvodů, proč jsem je začal dávat zpět na střechu. Ve výsledku je nosič na tažné uživatelsky výrazně příjemnější, jediné negativum je snad jen horší parkování. A pak ty nečistoty, toto ale záleží na tvaru auta.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Kdyz pomines spinu, tak s kolama na tahnem jeste muzes dat na strechu rakev. Pokud teda z nejakeho duvodu potrebujes vice mista na veci a nechces cely rok jezdit v dodavce.

            A pak je tu vyska. Soucasne auto ma 1.7 vysku, neco pridaji pricniky…a uz abych tam dal kolo, tak budu potrebovat stolicku:D Kamos ma tak 165 cm a na svoje auto kola na strechu proste neda…

            0 0
            • MI.KU  

              Výška mého auta je 1435 mm

              0 0
            • jIrI___  

              Jak píšu, to je ten komfort u nosiče na tažné. Mám auto vysoké taky 1,7 m, sám měřím 188 cm a bez stoličky je to na hraně, raději malou skládací vozím :)

              0 0
              • MI.KU  

                Já 1,4 m a sám 186 bez bot ;) a kola mají 10kg – už sem zkoušel a zvednu je v pohodě s velkou rezervou v tom není problém.

                0 0
          • MI.KU  

            Jo tak jak je spinava silnice nebo po dešti tak mám zadek neskutecne zadělanej takže kola budou taky.

            Mě jde spis o to ze u koule hrozí ze se při prosím pohybu nosič začne protacet a narazí do auta, nebo jak jsem viděl recenze levnějších dokonce se za jízdy sklopí.

            Vzhledem k tomu ze by mě cely systém – tažné a nosič vyšel na 40 tisíc tak dost pochybuji o tom zda pro mne má výhodu.

            Máme dva Epicy takže 10kg jeden a mám 186 cm a Mazda 3 je poměrně nízká takže hodit to na střechu pro mne není problém 3 do roka a do garáže s nosičem na tažné stejně nemohu takže bych si to musel stejně naložit na druhem parkovacim místě které mám venku.

            Na střeše pravdepodobne do garáže taky nevejdu – musel bych to změřit – je to garáž na 12 aut vrata jsou velká dodávka tam projede ale zda se vejdou i kola nevím. Takže bych to taky nakladal venku.

            Na střechu mě to s výměnou lyžin a pricniky a dva nosiče vyjde do 20 tisíc.

            Beru ze spotřeba bude vyšší no tak místo 5,5 pojedu za 8 na 3 jízdy ročně je mi to fuk na kouli by mi to taky litr přidalo.

            Spis se mi líbí ze nosič je upevněn na pricnikach 4 body a nosič na 2 bodech a kolo je pak uchyceno za pevnou osu nebo fixovano za přední kolo což se mi líbí víc než ho upínat za karbonový rám.

            Ale na střeše jsem nikdy nevozil, s nosičem na tajném jsem jel jednou a dost se to tam houpalo – nějaké prý mají popruhy za 5 dveře ale to u mne nepřipadá v úvahu.

            Pricniky a střešní nosič bych vždy po převozu sundaval, stejně tak tažné na bajonet i s nosičem.

            Původně jsem více tihnul k taznemu ale těch 40 vs 20 tisíc je dost silný argument a kouli jinak na nic nepotřebuji.

            0 0
        • mikub  

          Tak všechno tady bylo omílané mnohokrát. Někdo je příznivcem střechy, někdo koule.

          Můj pohled (před koronavirem, teď se moje cestovní návyky trošku změnily):

          Protože jsem kolo vozil skoro každý týden, byl jsem línej sundávat zahrádku ze střechy (nemusel jsem řešit nebezpečí ukradení, protože parkuju na svém). Takže jsem s ní jezdil prakticky celej rok a pořád mi to pískalo nad hlavou.

          Potom jsem pořídil auto s koulí a nosič na ní. Od té doby mě ani nenapadlo cpát kola na střechu (jen v případě, že jsem jich musel vézt 6).

          Takže pro mě je benefit nosiče na kouli ten, že na autě nic není a když potřebuju převézt kolo, tak během chvilky je :)

          Nevýhoda: občas se mi někdo lepí na zadek auta. No říkám si, jestli vůbec tuší, že cena těch kol na držáku výrazně převyšuje hodnotu toho vozu a bojím se o ně. Na střeše mi ty kola pocitově přišly tak nějak víc schovaný.

          0 0
          • MI.KU  

            Já vím když většina lidi řešila pohodlí nandavani.

            Jak sem psal mám novou Mazdu 3 a dodelavka tažného a nosič je 40 tisíc.

            Když koupím nosič na tažné potrebuju vozit 2 kola – časem třeba bude potřeba vzít 3 nebo 4. A už budu muset prodávat nosič a kupovat větší.

            U stresniho si koupím dva nosiče a když budu potřebovat víc tak dokoupim kdykoliv.

            S tím lepenim na zadek je to pravda ale mám ještě jednu věc. Velmi malé a šikmé zadní okno takže prakticky nic nevidím – naštěstí mám kameru – ale pokud tam budou kola jednak nevím zda něco uvidím a za druhé vím ze se odpojuji zadní parkovací senzory, otázka je zda i kamera.

            U stresniho bych byl bez problému a u obchodaku v pohodě zastavil s tím ze zůstanu hlídat a polovicka skočí nakoupit. Tak sme to dělali vždy.

            Parkovací místa mám dvě – jedno ve společně garáži kam s taznym 100% nemohu a se střešním tak na 60% ne – musel bych změřit kam až vyjede brána kolik je nade mnou místa.

            Druhé venku na oplocenem parkovišti navíc s výhledem z terasy takže pohoda – mohou tam jen lidi z baráku vjezd je přes bránu na dálkáč. Takže naložit si kola v pohodě a pak nanosit tašky a jedem.

            Variantu rakev a kola nezvazuju jelikož jsme sami 2 a dite sice plánujeme ale 1 max 2 kdyby to tak vyšlo. Takže do kufru se věci vejdou i s kočárkem nebo vozíkem za kolo když na to přijde a ještě je místo uvnitř auta.

            Jde mi tedy čistě o to převézt 3 do roka dvě kola – časem možná 3 max 4.

            To střešní mi přijde čím dal tím víc variabilní.

            0 0
            • jIrI___  

              Dělají se i nosiče na tažné, ke kterým se dá dokoupit ližina pro další kolo (2+1, 3+1). Ale z tvých příspěvků tak nějak cítím, že je ti bližší nosič na střechu, tak do něj prostě jdi :). Nijak často kola převážet neplánuješ, tak ten trošku větší opruz s nakládáním na střechu přežiješ.

              0 0
            • mikub  

              Ta střecha není žádná tragédie.

              S odpojením kamery bych nepočítal. Stejně tak bych nepočítal, že v ní ale uvidíš něco jiného než držák.

              Obchoďák bych neřešil, tam nemám problém ani s nosičem na kouli (musíš ale počítat s tím, že nezaparkuješ hned u vchodu).

              Vidina Mazda 3 + 2 děti mi přijde hodně optimistická. Tam už by se rakev hóóódně hodila. Ale na druhou stranu, většinu tý investice budeš muset udělat tak jako tak (hagusy + příčníky).

              Pro mě by bylo opravdu rozhodující, jak často chceš ty kola vozit. Pokud párkrát ročně, pak klidně střecha. Pokud párkrát měsíčně, už bych nad tou koulí přemýšlel.

              0 0
              • MI.KU  

                Hej myslíš jako že je to malé auto? Vždyť je to jak Octavie. Ano kufr je papírově malej, v reálu má však výrazně větší objem ve velikosti a rozměrech Scaly (měřeno) spíše větší – o 5 cm širší, což mi v klidu stačí – teď jsem vezl 3 ženský na dva týdny na dovču, těch krámů měli plno :D

                Kočár jsem tam dal a místa tam zbylo dost. Hodit nějakou tašku na zadní sedadla taky jde.

                Ano rakvička by se mohla hodit pokud bych chtěl odvážet opravdu hodně krámů a i proto se mi líbí ta varianta střešního – že už bych měnil lyžiny a měl příčníky, tak pokud by byla potřeba stačilo by dokoupit rakev.

                Hagusy se zde nemontují – jen se vymění lyžiny v karoserii za variantu s otvory a příčníky se pak montují rovnou za kotevní bod.

                0 0
                • mikub  

                  Hele, nakonec je to tak, že jakýkoliv auto mám, vždycky je plný po střechu :)

                  Z toho důvodu jsem zastavil zvětšování aut. Řekl jsem si, že čím větší auto budu mít, tím víc věcí do něj budu muset nanosit. Osobně mi jako minimum přijde kombík nižší střední, ale tohle má každej jinak ;)

                  Jinak, papírově má ta Mazda kufr přibližně 60% velikosti Octavie. Nad roletou ani to ne. A bohužel, s rodinou je to dost zásadní ukazatel.

                  0 0
                  • MI.KU  

                    Ano ,,papírově” když vemeš metr zjistíš, že šířka a výška po plato je stejná a octávie má +20 cm na délku.

                    Nekoukám se na ,,papírové litry” jelikož je to zavádějící údaj, měřil jsem si reálné rozměry u řady aut včetně třeba VW Sharan který má v praxi velmi podobné rozměry (velmi překvapivé).

                    Mě kufr stačí, jelikož mi stačil kufr i v Yarisu.

                    Zvažoval jsem třeba Corollu v kombíku, ale tam mi vadili zas jiné věci, ale kufr měla pěknej ;)

                    Abych se přiznal ,,koncern” jsem si sice prošel ale ty auta mě ničím nezaujali a nesplňovali mé další požadavky jako motor, interiér, ovládání.

                    Je to boj dnes si vybrat auto :) a MX5 mi neprošla, že prý je sice fajn, že se dá hodit kufr na nosič na zadní víko ale, že prý to nemá zadní sedačky (ženský řeší detaily) a tak to nevypadá jako rodinné auto :D a když jsem naťukl BRZ/GT86 tak mi bylo řečeno jestli o té rodině opravdu uvažuju (takže jsem nakonec rád že prošla trojka která sice není vrchol rodiného ideálu, ale použít se to dá a vlastně hned jak jí viděla tak se taky zamilovala).

                    0 0
                    • K2  

                      Děti jdou údajně nacpat do Nisanu GTR.

                      Nezvažoval jsi rodinné stíhačky typu Impreza, Lancer, GTI, Audi S3 nebo S4?

                      0 0
                      • MI.KU  

                        Hezky hezky ale problém není ve výkonu problém je v tom, že jsem chtěl malé lehké auto za dostupnou cenu s atmosférou a zadním náhonem ;)

                        To že jsem musel skončit jinde je věc druhá :D

                        0 0
                    • jIrI___  

                      Řešení tvého rodinného problému , ale asi k křížkem po funuse :)

                      0 0
                • K2  

                  MI:KU Začni příčníkama a střechou. Stejnak to využiješ na letní + zimní dovolenou s rakví

                  nejedná e o zbytečnou investici. Tažné můžeš dokoupit později, když střecha nebude stačit (zatím si nastuduj rozdíly mezi značkovým a neznačkovým tažným – možná ti to ušetří dost peněz. Já třeba koupil levnější elektroniku, která neodpojuje couvací senzory, S tažným jezdím cca 4× ročně a to pískání při couvání chvíli vydržím)

                  mikub Máme 4 člennou rodinu a Octávka (sedan nebo kombi je to jedno) + tunel v kufru na lyže + tažné je pro mě vyhovující auto. Dostatek prostoru na běžné výlety. Na letní a zimní dovolenou přidám rakev, 4 kola vozím na tažném. Moje kolo (29 nebo 27 full) se mi vejde do kufru se sklopenými sedačkami bez rozebírání.

                  Za mě Oktávka spokojenost.

                  0 0
                  • MI.KU  

                    Já u toho střešního už zůstanu. Pískání by mi vadilo dost ale to je na každém, ostatně u mne to jde snadno vypnout čudlíkem nebo v systému ztlumit a asi i vypnout a nechat to jen na grafice.

                    Rakev opravdu nepotřebuju i když se někdy hodit muže třeba na zimu na hory (běžky jsou ve hře)

                    Teď jen pořešit jestli zvolim TopRide, UpRide nebo ProRide. Ale spis jsem chtěl jiné uchycení než za rám.

                    0 0
                    • K2  

                      Toho uchycení za rám bych se nebál – rám musí unést 100 kg jezdce, když to pustí po šutrech a kořenech z kopce dolů – to je jiný mazec než kolo uchycené ve třech bodech namáhané vlastní váhou a dynamikou auta. S bouračkou a kolama na střeše nemám zkušenosti, ale na internetu určitě půjde něco dohledat

                      0 0
                      • MI.KU  

                        Tak při bouračce je to už fuk ne? Tam jsou pak jiné starosti než co je s kolama. Navíc pojišťovna uhradí pokud to přežiju.

                        Já se ani tak nebojím toho ze by to nedrzelo jako spis toho že se to bude víc hejbat než když to bude chycené za přední osu.

                        0 0
                        • K2  

                          To nejlíp prostuduješ na D1, když se za nějaké auto s kolama zařadíš :-)

                          Dle mě to drží dobře, na místo uchycení páky můžeš nalepit na rám čirou fólii

                          0 0
                          • MI.KU  

                            Já na to mám od Thule takovej ten chránič karbonových rámů.

                            Je fakt ze jsem to měl v tom ClipOn a gen má čelisti jako nosiče na tažné – tedy malé – spodní rámovku to neobejme musel sem to chytat za sedlovou trubku.

                            Ten ProRide má jiný úchyt. Zas s TopRide se dostávám s výškou kola do 80cm plus 140cm auto a něco příčníky cca 230cm celkem a měl bych šanci zajet i do garáže.

                            S jinými nosiči budu + 25cm.

                            0 0
            • skaj  

              Resil jsem neco podobneho, a protoze jsem taky nechtel pridelavat tazne, koupil jsem

              https://www.saris.com/…t/gran-fondo

              Pridela se to relativne rychle – cca 5 minut (srovnatelne s tim nandat pricniky od Thule). Kolo to drzi bezkonkurecne ve srovnani s cimkoliv, co jsem zatim potkal (nejake nosice na pate dvere/kouli od Thule a stresni nosic Proride, nebo jak se jmenuje; neznam nosice s upnutim za pevnou osu, ale ten bych nechtel k Mazde 3, protoze co pak s tim prednim kolem). Me se libi, ze se tam kola nijak nemlati o sobe, nemaji sanci se potkat. A na malem aute asi budou polohou nekde mezi „na strese“ vs „na patych dverich“, takze by se to nemuselo tolik spinit.

              Nevyhoda – neni to nijak zamknute k autu, s nozem to normalka odriznes a jdes. Dalsi nevyhoda – nandavani bylo na prvni pokus slozitejsi (mel jsem prekroucene reminky a eu verze je jina nez us, takze navody nesedi 100%), ale uz si to sedlo.

              0 0
              • jIrI___  

                To vypadá hodně pěkně. Odkud jsi kupoval?

                0 0
                • skaj  

                  Smi se to tady? https://www.s1w.cz/

                  Moc fajn kluk, se kterym jsem tam mluvil. Puvodne jsem chtel jiny, ale dostupnost byla az nekdy v srpnu a on mi doporucil tenhle. Ze na tom sam vozi enduro kola na Transporteru. Ja mam totiz Toyotu Proace a vubec me nenapadlo tenhle nosic zvazovat.

                  0 0
              • MI.KU  

                Tak toho bych se bál.

                Na 5 dveře mám tohle i jsem včera dával inzerát že ho prodám jelikož na nové auto mi nepasuje.

                https://youtu.be/uEQtRMovRi0

                Kdyby pasoval nebo se dělala jiná varianta pro moje auto koupím to hned znovu.

                0 0
                • skaj  

                  Jasne, to chce zkusit. Samozrejme dalsi dealbreaker je, pokud lyzujes. Pak asi chces kupovat pricniky (protoze rakev) tak jako tak.

                  0 0
              • MI.KU  

                To přední kolo se dá přikurtovat k rámu nebo ho hodíš do kufru – tam vleze jako nic.

                0 0
                • skaj  

                  Hele ja sam nemam rad rady od starsich apod. Ale tohle mi neda:)

                  1. prikurtovat k ramu – tak to je zcela urcite voser, co nechces delat (nehlede na to, ze te opravnene sunda prvni policajt)
                  2. do kufru, kam se vleze jakoby nic – moznost to je, ale ze by mi prisla prakticka…

                  Zacnu zesiroka – pises, ze mozna planujes deti. Takze narozeni za treba 2–3roky. Pak dite jezdi na odrazedle a malem kole. Realne jsi tedy 7–8let od doby (a mozna i vic), kdy budes potrebovat vozit tri kola na nosici. Samozrejme zalezi, na jak dlouho tohle auto planujes, ale abys neresil zbytecne dopredu.

                  A ted to kibicovani od starsiho, co tim uz prosel a porad si to pamatuje, jeste jednou se omlouvam. Az budes mit dite, tak rozhodne nechces davat do kufru odrazedlo, kocarek, veci na pisek a milion dalsich picovin*k a k tomu dve predni kola (co se tam kdysi vesly jako nic:) Ty chces v ramci sveho dusevniho zdravi naskladat veci tak, aby kdyz to budes mit vsechno uvnitr („Milacku, dej mi ted vsechny tasky, jdu to nalozit“) tak jsi s usmevem ulozil dalsi tri tasky co pritahne zena s miminem pri nastupu („Vzdyt je jasny ze prinesu jeste tasku na prebalovani, gulas a kabelku! To si dam pod nohy, nevim proc ses protivnej!“).

                  Rovnou pisu odpovedi na caste komentare ostatnich, at se pak nemusim zdrzovat:

                  1. Nekdo jezdil maluchem na tri nedele k mori. Super, znam taky takove pripady. Narozdil od nich, ja jdu na dovolene na kolo, lezt po skalach, k vode (jenom helmy pro 4 lidi zaplni kufr malucha) – ne se valet v kempu s obcasnou prochazkou.
                  2. Moje zena takova nebude. Kazda takova bude, protoze to znamena, ze je dobra matka. Sestimsmir.
                  0 0
                  • Slavik  

                    +1 Každej si v tom musí tak trošku poplavat :-)

                    0 0
                  • MI.KU  

                    V pohodě ;)

                    Hele auto plánuju tak na 10 let.

                    Děti výhledově…. spíš hned a spíš jedno, žijeme spolu nějaký čas (dva roky) a narozdíl od 10 let mladší polovičky mě táhne ke 40. Takže to dítě budu řešit už brzo :D Druhé cíleně nechci a polovičce jedno stačí takže to jen kdyby se něco po….

                    Spíš je ve hře varianta někam pojedem s někým dalším na kola – někde splašit další nosič na střechu nebude problém.

                    S těma policajtama máš pravdu ale buď na to mají držák za asi 1000,– nebo hold do kufru v obalu (aby se nic nezamazalo).

                    Vozit sebou milion pi…covin nehodlám proste decku se vezme kočárek nebo když se půjde na kola tak vozík a je to – žádná kombinace kočárek vozík odrážedlo, chce to tvrdou výchovu – spíš polovičky ;)

                    Pokud bude vzadu dítě je tam plno místa na tašky, eventuelně bude místo vepředu.

                    Nejezdíme nikam na měsíc – takže jen víkendy nebo max nějaká týdenní dovča.

                    K moři a td raději letadlem – autem bych se na to…. A kdo by se ve 40°C pachtil na kole.

                    Takže tak.

                    Nechám si vyměnit ty lyžiny koupím pricniky a dva nosiče a je to.

                    Ale díky moc všem za názory nakonec mi to pomohlo

                    0 0
                    • skaj  

                      V tomhle asi budem mimobezny:)

                      „Pokud bude vzadu dítě je tam plno místa na tašky, eventuelně bude místo vepředu.“

                      Tasky vozit uvnitr v aute nechces. To je nebezpecny jak prase.

                      Vozit sebou milion pi…covin nehodlám proste decku se vezme kočárek nebo když se půjde na kola tak vozík a je to – žádná kombinace kočárek vozík odrážedlo, chce to tvrdou výchovu – spíš polovičky ;)

                      To si vzdycky rikam proc? Jenom protoze jsem si koupil maly auto? A ja si kolo vezmu, diteti ne? Vzdyt je to naopak super, kousek jede na sedacce/ve voziku, kousek po vlastni ose. Do ted si pamatuju na dovolene, kde jsem koukal na skalu a jen kvuli malemu autu jsem nemohl jit lezt:(

                      K moři a td raději letadlem – autem bych se na to…. A kdo by se ve 40°C pachtil na kole.

                      Za me prave naopak:) Ve 3 vyrazim od baraku, v 11 se koupu. Rychlejsi nez se dopravit na letiste, tam cekat… Dite v letadle muze byt peklo:) A kazdy rano v sest muzes vyrazit na projizdku po okoli a vratit se s cerstvym pecivem.

                      Asi se holt shodnem jen na tom finalnim resenim:)

                      0 0
                      • MI.KU  

                        Tašky s hadrama klidně v autě vozit budu – pokud dam za sedačky klidně i něco tezsiho. Sak se to dá i přikurtovat a dopředu to neprolítne (není kudy)

                        Když budu chtít na kola budu chtít jet 100 – tak pokud bude dite s námi půjde rovnou do vozíku a nebudem se zdržovat – pokud pojedu na dovcu s odrazedlem nebudu si brát kolo pac bych si to na kole stejně neuzil.

                        Jo šestka v kombíku by byla řešení, jenže já s tím autem jezdím v 95% sám a tak kvůli tomu nebudu jezdit něčím tak velkým ;)

                        Ok já tomu děcku až bude to odrážedlo vezmu ,,slibuju” :D

                        0 0
                  • HonzaP9  

                    S těma taškama pod nohy jsi mě dostal – jak kdybych slyšel vlastní ženu. Akorát ona mi neříká „miláčku“, ale „taťko“, což mě čím dál víc sere, protože její taťka fakt nejsem… Ale bez ohledu na to je neskutečný, jak s dítětem naroste objem bagáže. Ve dvou jsme jeli vlakem s batohama. S malým děckem z toho najednou byl kombíkovej Megane narvanej po střechu. Teď máme děti dvě (8 a 10 let) a teprve poslední cca dva roky jezdíme pravidelně se zataženou roletou na kufru (stále Megane Grandtour, jen novější verze)…

                    Jo a k tématu: Všechny pro a proti už byly řečeny. Jediná věc, která mi uchází, je, jak někomu může narůst spotřeba s nosičem na tažným o víc jak dva litry. To musí jezdit rychle jak hovado, ne? Momentálně mám nosič na kouli a nárůst spotřeby tak do litru max. Bez kol jezdím 130–140km/h, s kolama spíš něco přes 120, takže se to celkem vykompenzuje. Na střeše to šlo nahoru nejmíň dvakrát tolik.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      S nosičem na kouli záleží na tvaru auta. U mě ten nárust spotřeby byl srovnatelný s koly na střeše, tzn. kolem 2 l navíc, na jiném autě byl při stejném jízdním stylu zhruba poloviční (paradoxně větší/širší auto znamenalo větší zvýšení spotřeby). Rychlosti dodržuju, na dálnici jezdím spíše pomaleji, přes 120 km/h výjimečně.

                      0 0
            • K2  

              Zkoušel jsi se mrknout kolik by stála instalace tažného mimo Mazda servis?

              Já jsem měl na Oktávku pevné tažné i s elektronikou a prací za cca 5 tis Kč, ale je to pár let zpátky.

              Ano, mohl jsem si koupit sundavací Westfalii s plnou elektronikou za 15 tis nebo jít do Škodovky a nechat tam ještě více, ale nechtěl jsem tolik investovat a s tažným za 5 tis jsem byl plně spokojený

              Držák na kola si půjčuju od kamaráda. Spotřeba se díky zadnímu nosiči takřka nezvedne.

              Na střeše to je poznat hned.

              Výhoda střešního je zase v tom, že s ním můžeš i jezdit, když tam kola nejsou a jsou skladnější

              Nevím, jestli máš hagusy, nebo jestli budeš kupovat Mazda příčníky

              Ty tvoje ceny jsou poměrně vysoké, na něco co používáš pouzepříležitostně bych se mrknul na B-F bazar nebo Cyklobazar

              Kupoval jsem Škoda příčníky a Thule držáky kol na bazaru, ale vybral jsem si inzeráty, kdy to prodávali majitelé včetně krabice a cena byla cca 60% (do zástavárny bych pro Thule věci nešel :-)

              0 0
              • MI.KU  

                Jj koukal sem. V autorizaku tažné za 25 tisíc. Mimo je to kolem 20 tisíc (Brink, Westfalia)

                Je to fungl nové auto, takže aby mi to dělal někdo někde na koleni to opravdu ne – rozhodne chci odnimatelne jelikož nehodlám jezdit s koulí ;)

                Zatížení tam mám povoleno 80 kg takže v tom by neměl být problém.

                Co mě dál odrazuje, že se mi v tom bude nějakej ,,jouda” hrabat a bůh vi co tam zfušuje.

                0 0
                • K2  

                  Mrkni i na levnější varianty, např: https://www.svcgroup.cz/…gurator/3101?…

                  Mi to montoval „nějaký jouda“ a vše bylo v pohodě 6 let a novému majiteli slouží dále

                  Najdi si nějakou dílnu, která se na to specializuje a má reference (ty najdeš i googlu)

                  K servisu bez referncí bych nešel

                  0 0
                  • MI.KU  

                    14000 plus pak montáž a to už bych si raději vzal ten Brink/Westfalii což je ověřená kvalita a cenově podobně – tam jsem do 20 i s montáží komplet.

                    0 0
              • MI.KU  

                Jen se tam vymění lyžiny a příčníky se montují na přímo do kotevních bodů bez hagusů.

                0 0
            • ppavon  

              Jestli chceš převážet dvě kola 3× v roce, jak pišeš, kouli bych vůbec neřešil, jestli ji nepotřebuješ na vozík. Já vozím 2 kola tak 10× do roka, jinak jedno v autě. Pořidil jsem nosiče na střechu, koule by pro mě byla cenově mimo a vozík nevozím, kdybych jezdil každý víkend tak možná ano. Mám nízké auto, takže dát cokoliv na střechu není problém. Kdybych měl vyšší auto(repsektive byl by pro mě problém dát to na střechu) nebo vozil rakev, jdu určitě do tažného.

              0 0
              • MI.KU  

                Hm asi jo co to tak prochazim asi pro mne bude střecha lepší řešení.

                Na střechu by se měla vejít v klidu i užší rakev a 2 kola.

                Na kouli sice mohu dat 80kg a na střechu jen 75kg ale zas nosiče kol na střechu jsou lehčí a rakev vlastně moc nezvažuju to jen kdyby někdy bylo jooo potřeba tak i tak by se to dalo.

                Hlavně by mi ale u koule asi vadilo že prd uvidím při couvání a ta cena je fakt na to mé použití nesmysl, auto mám nízké 1,4m já sem vysokej a kola lehká po 10kg.

                Hlavně se mi líbí že mohu časem kdykoliv dokoupit další nosiče, kdybych třeba měl 1–2 děti nebo bychom někam chtěli ve větším počtu vyjet na víkend na kola.

                U toho nosiče za pevnou osu jsem našel i doplněk – vidlici na přední kolo, ale myslím ze to budu řešit obalem a hodím to normálně do kufru.

                Eventuelne budu zvažovat variantu nosiče za přední kolo taky to nevypadá zle.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.