• kungpao

    Zdar, ešte predtým ako začnem tak poznamenávam že do historie som sa díval a je tam prd. Takže zvažujem nákup ľahkých gúm do terénu, t.j. nie na šotolinové cesty, ale lúky, sem tam korene, sem tam šotolina, sem tam makadan, sem tam hlina, a hodne asfaltu kedže sa tam dajako treba dostať. Racing ralf zamietam, nakoľko mám pythony a tie mi stačia na také tie rýchle trasy, potrebujem ale niečo do neznámeho terénu čo ma podrží a pritom je to dostatočne rýchle. Po výborných skúsenostiach so Schwalbe Albertom na fulle by som potreboval na pevňáka gumu max. 2,1, pomerne rýchlu, ale aby podržala. Pythony sú fajn gumy, ale keď ide človek na maraton ktorý nepozná a navyše deň dozadu je popršané, tak sa moc musí sústrediť na to aby nespadol. Takže konečne otázka : vozíte niekto nobyho nica na zadnom? Nie je príliš veľký traktor?

    0 0
    • MlokCZ  

      Pro ten asfalt nevim nevim, teď jsem na novém kole zase znovu zkusil NN i dozadu (loni jsem to už také testoval) a vrátil se tam zase k RR a NN nechal jen vepředu (i když je to na fullu). V terénu v pohodě, ale na silnici je to vzadu oproti RR velký rozdíl (narozdíl od předku). Mě ale hlavně přijde, že narozdíl od předního (kde je ve vedení stopy, brždění a vůbec ve všem mezi RR a NN velký rozdíl a to i na suchu), tak vzadu to takový rorzdíl už není. Záběr samozřejmě o něco lepší je, ale na suchu je rozdíl minimální. Na mokru už je rozdíl výrazně větší, ale především na kořenech, na měkkém podmáčeném podkladu (jehličí) to už zase moc rozdíl nebyl.

      Pokud tedy chceš i více asfalt a hodně suchého tvrdého povrchu, tak bych šel do kombinace NN/RR raději než do NN/NN.

      0 0
      • MlokCZ  

        Vše co píšu platí pro šířku 2,25. V reálu je to všechno užší a 2,1 mi přijde už hodně úzká (i když ten rozdíl je cca 3mm na šířce mezi 2,1 a 2,25).

        0 0
        • kungpao  

          Na pevňáku mám úzku zadnú stavbu a kedže sa mi tam nezmestí Albert (2,25), tak zrejme sa nezmestí ani NN, ani RR. Osobne mi rozmer 2,25 vyhovuje ale keď to nejde tak to nejde…

          0 0
      • kungpao  

        Rozmýšlal som aj týmto smerom. V podstate sa stále nemôžem rozhodnúť medzi kombináciou NN/RR a NN/NN. Pre NN/NR hovoria : 90 % času jezdím v teréne len ak je sucho. Bývam v paneláku a nemám veľa času, takže radšej si po daždi odkrútim nejakú cestu alebo doma pri filme na trenažéri. Keď sa však dostanem do terénu, chcem rýchlu jazdu pri ktorej si netreba dávať príliš pozor na to po čom ide. Takže rýchlosť je v podstate rozhodujúca, ale nechcem sa dostať do takého stavu že pôjdem po zvážnici ktorá je bočne naklonená a budem zbytočne strácať, lebo ten plášť proste nedrží do boku. Pre NN/NR hovoria : kedže to chcem hlavne na maratony, kde platí taký trend urobme to čo najťažšie aby mali pocit že si za niečo zaplatili, tak záber bude lepší. Teoreticky my mala byť lepšia aj odolnosť voči defektom (ak samozrejme nerátame bočné prerezanie). Takže som tam kde som bol :-(

        0 0
        • MlokCZ  

          Nejjednodušší bude, když vyzkoušíš obojí. Kup si 2× NN a 1× RR a uvidíš. Ten RR vzdadu stejně sjedeš rychle a kdybys chtěl zůstat u NN/RR, tak máš rezervního NN dopředu.

          0 0
          • MlokCZ  

            A ještě je u Schwalbe bez snake skinu vždy dobré mít jeden rezervní plášť doma kdybys říznul.

            0 0
            • Fenous  

              Ten Snakeskin je jak jsem pochopil jenom po stranach? Takze behoun riznes tak jako tak? Ja mam obycejny Smart Samy a to je teda des, furt menim a lepim duse.....

              0 0
              • MlokCZ  

                Je postranách, ale řezají se právě ty boky. Já s tím problém nemám, ale jak už se tu rozebíralo, někdo řezal jeden za druhým. A když ho řízneš, tak je většinou po plášti a to třeba po 100km dost naštve. Jenže zase snakeskin verze je výrazně dražší, tak si vyber…

                0 0
                • Fenous  

                  Ja s prvnim SS ujel sotva 50 kilometru a byl k nepotrebe, dira tak 2 centaky…:-(

                  0 0
                • kungpao  

                  V 2,1 sa snake skin nerobí, inak by som ho samozrejme bral. Mám ho na Albertoch a bez problémov.

                  0 0
        • ememem  

          NN+RR 2.25 bola moja oblubena kombinacia ale s tou lepsou odolnostou NN voci defektom asi radsej zabudni, ja som na prednom NN dostal defekt tak ze som presiel po malinci resp. po jednej haluzi z malincia. druhy krat cez hobliny od lesakov a treti krat som ho rozdrapil definitivne o volaco zboku ani som neprisiel na to ze o co.Snake Skin by snad pomohol pri tom prerazeni, od defktu nezachrani. kupodivu RR vzadu to iste vydrzal bez namietok. ono su to oba dost rovnako citlive plaste.+/- asi ako python aj ked maju podla mna o nieco lepsie jazdne vlastnosti. ale vzhladom na malu odolnost uz nechcem ani jedno. a inac si myslim ze NN vzadu je uz trocha traktor. to uz je asi aj ss na tom lepsie. PS-len tak mimochodom som tam dal albert+ss oba alpencross a mam pokoj.

          0 0
    • Daan  

      NN podrzi, ale rozhodne se o nich neda rici ze jsou rychle… Pokud asfalt a louky tvori vetsinovy povrch, zapomen na NN jinak umres:-) Zkus treba Hutchinson Bulldog?

      0 0
      • kungpao  

        Buldog je o 300 CZK drahší na jednej gume a tiež o 100 gramov ťažší. Inak by som o ňom už uvažoval. Celkovo mám s Hutchinsonom dobré skúsenosti, ale musím nájsť ten najlepší kompromis medzi cenou a tým čo môžem dostať.

        0 0
        • Flinker  

          Odpoved na tvoju otazku je Smart Sam, vo verzii light 2.25 je velmi pohodlny, dobre drzi a po asfalte ide ako RR alebo Python, pri vyssom tlaku mozno este lepsie. A v terene drzi skoro ako Nobby. Bol som nim velmi mi prekvapeny, jazdim kombinace NN/RR 2.25/2.1 NN 2.1 RR 2.1 a NN 2.25 a SS 2.25 a ta posledna je skutocne „bombproof“ na vsetky povrchy.

          Na sucho su lepsie plaste, ale ked ide clovek do neznama musi byt pripraveny na vsetko.

          0 0
    • climber  

      Nazdar KungPao, tak tuhle kombinaci (NN/NN) jsem začal jezdit na novým oři. Osobně v ní nevidím vůbec žádný problém. Spíš mě překvapilo jak rychle NN vzadu ubývá.

      0 0
      • kungpao  

        Zdar Pavle, tak asi pôjdem do toho. A ak to niekde rozrežem, tak mi donesieš nový… :-) jo a dúfam že sa zase u nás ukážeš, naposledy sme toho moc spolu nenajazdili…

        0 0
        • climber  

          Teď do Žiliny nic naplánovanýho nemám. Snad nějak na konci léta. Možná tam zase pojedem s bajkovou bandou. Ale to budeme muset najít nějaký ubytování.

          0 0
    • ememem  

      caf, nie ze by som chcel rypat ale co je to SS 2.25 light? s kevlar. patkou sa SS 2.25 sa vyraba iba snakeskin alebo alpencross. drotove 2.25 maju uz bez akychkolvek uprav 580g to uz asi light nie je.sa pytam lebo musim uz volaco pomaly kupit pre manz. zrovna SS je kandidat.

      0 0
      • Flinker  

        Je to SMART SAM rozmeru 2.25 vo verzii light, teda s kevlarovou patkou a mam pocit ze aj rovnakou tpi ako ma NN.

        0 0
        • ememem  

          caf. zaprve namiesto tych 580g tam malo byt 850g. ale to je jedno.tu je na obrazku tohtorocny schwalbe katalog, ktory plast to je?fakt to tam neviem najst.

          0 0
    • kapr  

      Jezdím na Giant Reign 3. Je to trochu enduro. Chci letos projet Dolomity. Terén 70% asfalt a 30% terén. Testoval jsem kombinaci NN/RR a NN/RR vše v 2.25. Jednou výjezdem a sjezdem Milešovky a podruhe v Lužických horách. Kombinace NN/NN sedí jak přibitá, ale v pevném terénu nestíhá NN/RR. Do těch Dolomit uvažuji o kombinaci. RR/SS nebo NN/SS ale nevím zda 2.1 nebo 2.25. Je v tom skutečně tak velký rozdíl?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.