• bittis

    Zdravím všechny, začal jsem uvažovat o novém kole a přechodu na z 26 na 29. Chtěl jsem se zeptat, jestli má někdo zkušenosti s hliníkovým Ninerem Jet 9. Hodně se totiž obávám zadního zdvihu, který je jen 80mm a nevím, jestli by tam sedělo aj 100. Toto jediné mě od toho kola odrazuje, nyní jezdím zdvihy 120/110 a pod 100 jít opravdu nechci. Původně jsem uvažoval i o novém Nineru R.I.P. 9, ale ty prachy na to opravdu nemám. Snažil jsem se o tom najít nějaké info, ale moc toho nebylo, tak se snad nyní dozvím víc a předem za veškeré informace děkuju.

    0 0
    • alinceb  

      100mm full 26" není to samé jako 100mm full 29". Ber v úvahu rozdíl v chování 29er kol proti 26er při přejíždění nerovností… Ono i HTéčka 29er se často dělají jen 80mm i když 26er jsou dnes standardně 100mm.

      0 0
    • Bafoon  

      Řešil jsem jet/rip asi před dvěma roky a mám ripa. Rozhodni se podle toho co a jak jezdíš. Ideálně testovat-přímé srovnání. Já měl pocit,že potřebuju pohodlnější HT a nakonec mě v podstatě trošku mrzí, že jsem nešel do WFO :-)

      0 0
      • bittis  

        Jo na tu diskuzi jsem při hledání narazil a docela se mi ten tvůj RIP líbí, ale na druhou stranu představa, že s tím jedu Drásala…nevím:-D WFO by byl na moje ježdění (Chřiby, Hostýnky, Bílé Karpaty) trochu úlet. Chtěl bych jít právě do tohoto: http://eshop.ultrasport.cz/…cerna-m.html

        Jen jsem si myslel, že je vzadu zdvih 100mm, což by mi vyhovovalo víc, takže teď nevím jak bude pracovat zadní stavba, když bych tam dal jiný tlumič.

        0 0
        • Forester  

          Řešil jsem ten samý problém, JEt nebo Rip. Nakonec jsem skončil u CX :-). Ne, těch 80 je opravdu málo. Zkoušel jsem Jeta dvakrát na TestFestu a dokonce jsem jel i do Svitav. Ideální je Jet RDO (100–120/100), ale ten už je už byl pro mě mimo, 65 za holý rám prostě ne.

          Zkoušel jsem i Bafoonovu cestu z Polska, už jsme bzli dohodnuti na cca 45, bohužel přišla změna kurzu a byl jsem na 60.

          Klasický Jet je rychlý XC speciál, který tě žene rychle vpřed, ale pohodlí na něm moc neužiješ. To ten Rip je žehlička.

          0 0
          • bittis  

            Souhlasím, ze ideální by byla varianta v karbonu, jen na to mít. Taky ideální by bylo mít Jet na závody a Rip na traily a na pohodu. To právě nechápu, že na karbon dali zdvihy jiné než na hlínu…Ten starý Rip je teď na ultrasportu za slušné peníze, ale je to velikost L a já na svých 180cm potřebuju spíš M. Moc se mi líbí taky nový RIP, ale hliníkový rám za 49tis. je na mě moc, max bych dal za rám 40tis. Tak jsem se rozhodl spíš pro Jet, teda kdyby měl alespoň 100/100mm…takto opravdu nevím…

            0 0
        • PatrikL  

          ¼ahký a jazdivý 29" rám s vyšším zdvihom je Trance 29, mám taký pocit, že by mohol byť dokonca ľahší ako ten Jet… A zdvih 127mm nie je žiadne peklo. Alebo 100mm full s podľa mňa veľmi podareným rámom je nový x-control http://www.mojekolo.cz/…rol-629–2013 , dåžka zadnej stavby je prekvapivo nízka, má pevnú os vzadu, aj komplet je rozumne osadený za danú cenu…

          80mm zdvih by som nebral, väčšie kolesá to nezachránia.

          0 0
          • bittis  

            Ten Giant samozřejmě znám, ale chtěl jsem něco, co by mělo punc originality, než nějakou sériovku. Tím ale neříkám, že Trance 29" je o ničem, naopak je to kolo, o kterém bych po Ninerovi uvažoval hned. Jen teď opravdu nevím, chtěl bych kolo se kterým by se dal zajet občas nějaký maraton, ale taky aby bylo pohodové do trailů, což jsou právě zdvihy okolo 120mm…nebo minimálně 100 na 29" a myslel jsem si, že Jet v hlíně bude pro mě ideální.

            Chtěl bych si to kolo poskládat prostě podle sebe. Navíc teď mám jen na rám a kola nebo vidlu.

            0 0
        • Bafoon  

          Jestli jsi četl to vlákno rip/iq tak jsi masochista :-)

          Popravdě JETa jsem chtěl, ale k testování jsem se nedostal. Do ruky mi přišel RIP a u něho už zůstalo. Většinou něco hrr koupím a po čase začnu přemýšlet o něčem jiném, ale s RIPem to má tendence přesně obrácené. To kolo mě baví víc a od xc mě to táhne víc k blbnutí :-)

          Nastavení tlumiče (mám rok 2011) je továrně hodně do citlivosti, trojka propedal v podstatě nebyla moc znát. Na radu Mloka jsem si to nechal přenastavit, aby mi to víc sedělo a teď nemám výhrady. V podstatě teď svého RIPa můžu vozit v trailverzi i xc verzi – změna plášťů/kol a propedalem. Tedy…přenastavoval jsem to v začátcích, teď už propedal v podstatě nepoužívám. Z jiných tlumičů mě hodně lákalo odzkoušet x-fusion pva (novější verzi rcx nebo tak nějak). Tam vycházela citlivost taky dobrá a powerwalve lepší než i upravený fox rp23 – v podstatě by to udělalo HT. K reálným testům jsem se ale nedostal – pva verzi v rozměru pro ripa mi zatím vyprodali a 8k se mi do pokusů dávat nechtělo (úprava foxe u bikelive stála cca 1000kč).

          Malého Drásala jsem jel. Nejezdím na výkon tyhle závody, ale jak píšu výše – uměl bych si tam svého ripa odladit celkem v pohodě.

          Můžu citovat kubada – vezmi ripa, není to o tolik pomalejší o co víc je s tím srandy :-)

          Ale znovu, neradím ti co vybrat, na to přijdeš sám – jen svoje zkušenosti s ripem.

          0 0
          • bittis  

            Jo četl jsem to cele, ale nebylo to až tak hrozné:-D Já teď vozím na Scott Spark 30 (2011) tlumič DT Swiss M210 (110mm) a docela mi vyhovuje, jen kdyby na skoku nešel několikrát na doraz, ale to bylo dané tím, že jsem docela letěl…ale nestává se mi to zas tak často, jen když je možnost, tak si rád skočím. Takže jsem se toho 80mm tlumiče opravdu bál. Říkal jsem si ještě, že bych na toho JETa na drzo nacpal 100mm, ale tuším, že by to byla asi velká prasárna pro zadní stavbu.

            Drásala jsem jel 4× a z toho 3× dětského, ale delší je podstatně lepší a zábavnější.

            Docela by mě zajímalo, jak je na tom RIP do kopce? Určitě to záleží na komponentech, váze, nastavení, atd. Ale jen rám JETa je o 0,5kg lehčí…je ale jasné, že RIP je určený na jiné ježdění.

            Ještě mě právě zaujal ten rám Trance, jen kdybych ho pak nemusel přestříkat na jinou barvu…A docela by bylo zajímavé porovnat právě Trance a RIPa.

            Kdyby byl ten rám nového RIPa o 9tis levnější, tak do něj jdu hned, takto budu muset asi ještě chvíli počkat, jelikož mě přijde teď škoda kupovat o generaci starší rám, když vyvinuli nový.

            Díky za poznatky určitě je vezmu v potaz:-)

            0 0
            • PatrikL  

              Tak hmotnosť sa dá ľahko porovnať: Trance s tlmičom vo veľkosti L má približne 2781g. Rip vo veľkosti M má podľa http://www.competitivecyclist.com/…2–10691.html hmotnosť s tlmičom 3390g. Nový Rip by mal byť ľahší. V M-ku s tlmičom podľa http://reviews.mtbr.com/…formed-rip-9 by mal mať 3175g

              0 0
              • bittis  

                Dík za tu hmotnost u Trance, u RIPa jsem ji věděl. Zajímaly by mě ale spíš jízdní vlastnosti obou kol v přímém porovnání. Takže si ty kola budu muset asi někde půjčit. Jen nevím jak u Giantu velikostně, když mých oblíbených 19 nebo 18,5 nedělají. Takže bych volil spíše 18, jen se bojím, aby to s tou krátkou zadní stavbou a délkou celého kola zase moc nepřehnali (viz testování na mtbs). Hravost kola je jedna věc, ale pak aby nebylo těžiště až moc vzadu.

                0 0
                • PatrikL  

                  Tie údaje o hmotnosti Trance som bral z testu v tomto časopise: http://www.pdfmagazines.org/…04–2013.html . Sú tam aj nejaké iné merania a celkové zhodnotenie.

                  Tá zadná stavba nie je nejaká extra krátka, toho by som sa nebál.

                  0 0
                  • bittis  

                    Máš pravdu, že určitě vědí, co vyrábí a dali si na tom záležet. Budu to muset otestovat a uvidím, jak mi to sedne.

                    0 0
            • Bafoon  

              Sparka na skákání?! Hem :-) Tak na videích s Jetem dělají pro mě nepochopitelné věci, ale nevím – z toho co píšeš mi tam vychází rip/trance a poladit to tlumičem no ;-)

              0 0
              • bittis  

                Nelítám na tom vysoko ani daleko, ale prostě si rád skočím, když mám tu možnost:-) Ten nový RIP vypadá úžasně, ale nyní na něj nemám, takže budu muset zůstat při zemi a být realista. Takže vyzkouším Trance a pokud mi sedne, tak koupím rám, ale radši ho nechám přelakovat. Ta barva je prostě hrozná:-D Tlumič tam dávají Fox FLOAT CTD Factory, Boost Valve, Kashima Coat, moc nevím co od něj očekávat, vím jen, že je to asi to nejlepší od foxe a má ty tři polohy, což by mi mohlo vyhovovat.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.