• Mr.Dan

    Extra lehká kola, ať už biky nebo silničky, mohou mít dle mých osobních zjištění i jisté nevýhody, kromě často snížené životnosti či zvýšené křehkosti komponentů, což nemusí být vždycky pravidlem (ba naopak a proto to neuvádím), jsou to:

    1. velmi malá setrvačnost. Zatímco z kopce se vám plečka nebo

    „ukrajina“ sama rozjede a na rovině drží rychlost a občas stačí přišlápnout, lehké kolo z kopce klidně i zpomaluje a na rovině se musí furt šlapákovat. Směrem do kopce však samozřejmě převáží jen samé výhody a sociální jistoty…

    1. nestabilita ve sjezdu nebo v terénu. Už jsem četl postřehy

    zkušenějších, že například na 10,5kg karbonovém enduru se ve sjezdu necítili zrovna dobře a že je fajn pod sebou cítit určitou masu a tím i jistotu a stabilitu, geometrie negeometrie.

    1. zvýšený faktor ukradnutelnosti. Zatímco e-bike se zamčenýma kolama

    k rámu vám jen tak někdo neodnese, s lehkým kolem vám kdekdo klidně i uteče, nedejbože když nasedne a šlápne do toho…

    Takže vy, kdož zoufáte nad svýma těžkýma neohrabanýma bikama, již nezoufejte, vyšší hmotnost má taky i zcela neopomenutelný výhody. ;)

    0 0
    • scalar  

      Na 10,5 kg enduru bych se také necitíl dobře :-)

      0 0
    • jezura  

      Ad 1.To znám,ne díky váze kola,ale jezdce.Já 70kg,190cm a většina známých s kterými jezdím váha 80+.

      0 0
    • Jamin  

      Jak jsem se bez těchdle vědomostí mohl doteď obejít!!!

      0 0
    • Tesco_Bike_Fan!  

      Dik na infu, hned jdu svou ziletku s 9 kilama zahodit a koupit v tescu neco pravyho. Ze ja vul utracel penize za carbonove spacery kdyz kdyz jsem mohl koupit kovove :D

      0 0
    • gazman  

      Nuda co? :-D

      0 0
      • iron.hide  

        skor si sam pred sebou ospravedlnuje, ze jeho tazka krava je vlastne OK. a veri tomu az tak velmi, ze to musel zverejnit.

        0 0
        • Mr.Dan  

          A která těžká kráva, prosím tě? Nepíšeš o 2 řádky výše, že 8,4 kg HT je super váha? :D

          0 0
          • Lišák  

            Nj, jenže bez pedálů! S nimi už je to gewicht jak schwein. ;-)

            0 0
          • iron.hide  

            ok fakt sorry, nepozrel som si tvoj profil.

            automaticky som si myslel, ze si dalsi z tych, co hlada nevyhody tam kde ziadne nie su, a ze urcite jazdis nejake 15 kilove endurove hovado :)

            sorry.

            0 0
    • kubad  

      Na TOS přišel sam nebo to někdo říkal v hospodě?

      0 0
      • mr.antik  

        Ta jednička je jako fakt? Že kdybych měl třeba 5kg silničku, tak to bude z kopce zpomalovat?

        0 0
        • Tesco_Bike_Fan!  

          a pokud by ses dostal pod 4,5 tak bude z kopce couvat :D

          0 0
        • Zdyn  

          No každopádně to bude pomalejší, než těžší kolo. Když už má někdo lehké kolo, tak by bylo ideální nahoře na kopci si do batohu narvat kamení a hned to bude dolů švihat rychleji.

          0 0
          • blaf  

            nebyl bych si tim tak jistej… :)

            0 0
            • Zdyn  

              No tak tím si jistej být můžeš. Čím těžší sestava jazdec+kolo, tím rychlejší je směrem z kopce dolů. Respektive tím větší síla celou sestavu táhne dolů.

              0 0
              • blaf  

                jestli se nepletu, tak rychlost soustavy na hmotnosti vubec nezavisi, v pripade nulove startovni rychlosti, pominemeli, ze pri vyssi hmotnosti bude o neco vyssi treni a tim ztraty (cim prudsi kopec, tim min se projevi)

                pokud to tak neni tak at me nejaky fyzik opravi a vysvetli

                0 0
              • Smazaný účet  

                je tam vetsi sila ktera to „tahne“ dolu, ale ruku v ruce s tim jde setrvacnost, ktera je „proti“ te urychlujici sile…kilova a tunova kula se ti na naklonene rovine rozjede stene…

                0 0
                • Zdyn  

                  Co je kula prosím te? :)

                  Takže dotaz:

                  Skokanský můstek a na něm skokan, co má 40kg a skokan, který váží 100kg.

                  Při zanedbání rozdílu v odporu vzduchu a při uvažování stejného tření, což si můžeme dovolit, budou mít dle tebe stejnou odrazovou rychlost?

                  0 0
                  • blaf  

                    kula = koule (asi) :)

                    0 0
                    • Zdyn  

                      Jo jenže toto neuvažuje odpor vzduchu, což se v praxi moc často neděje:). Jakmile se začne s odporem počítat, tak ti tam ta hmotnost začne hrát poměrně důležitou roli (i při stejném součiniteli odporu).

                      Je to stejné jak volný pád. To je v podstatě limitní případ nakloněné roviny.

                      0 0
                      • Georrge  

                        to máš sice pravdu, ale pořád se mi nějak nezdá, že by 2kg na kole šlo nějak poznat z kopce… tam se to podle mě víc chová jako celek jezdec/kolo, a když celek váží 92kg nebo 90kg tak je to rozdíl lehce přes 2%, to mi nijak dramatické nepřijde :)

                        ty 2kg poznáš hodně tam, kde potřebuješ s kolem pracovat, což ale jízda z kopce kde jen sedíš moc není…

                        0 0
                        • Zdyn  

                          Jasnš, že 2kg neudělají velkej rozdíl a jde o celou sestavu jezdec-kolo. Je jedno, kde ta hmotnost bude. Jak jsem někde psal, tak ideáloní by bylo si nahoře na kopci narvat batoh kamením:)

                          0 0
                          • Mr.Duck  

                            A neni, a stokrat dokola. Kolo kopiruje teren daleko vic jak jezdec = nejede po tak primy ose jako jezdec ⇒ tezsi jezdec se bude zasekavat min jak tezsi kolo.

                            A jestli se bavime o „nakloneny rovine“, cili silnici, tak je cas prehodnotit k cemu je kolo!

                            0 0
                        • Rygor mortys  

                          Jenže odpor vzduchu je konstantní při určité rychlosti, takže ani tak nejde jestli zrychluje, ale max. rychlost z kopce bude dosti rozdílná…ty dvě kg vám můžou urychlit sjezd ne o 2% ale více, protože rychleji dosáhnete max rychlosti a máte ji i vyšší…

                          0 0
                      • Smazaný účet  

                        ale to se uz odchylujem od puvodni diskuze, takze koncim.

                        0 0
              • Tina  

                Zdeňku, teoreticky máš pravdu. V praxi však má super ľahká silnička náby s kvalitnými keramickými ložiskami, ktoré sa točia ľahšie ako nejaké low cost náby. Takže aj ľahšia silnička môže byť s kopca rýchlejšia.

                0 0
                • Zdyn  

                  Pravdu mám i prakticky. Je snad jasné, že se vyjadřuji pouze k hmotnosti jako měnícímu se parametru, přičemž vše ostatní je stejné (tření v nábojích, odpor plášťů atd.). Jinak by to nemělo valný smysl porovnávat.

                  0 0
                  • Venda  

                    Nevím co furt řešíte. Z praxe je vidět (krásně třeba časovky TdF), že když jedou po rovince, tak maj vysoký kola kvůli setrvačnosti a aerodimace (v krajním případě disk), když jedou do kopce, maj to odlehčený a není to tak dávno, co Kreuciger ztratil na časovce, protože na vršku kopce nevyměnil kolo za těžší. Oni to spočítaný maj.

                    0 0
                    • blaf  

                      jenze to neni o tom, ze nevymenil kolo za tezsi, ale za special, ty duvody budou jinde nez vaha… i u specialu je trend snizovani vahy, jen to neni za kazdou cenu, tuhost tam je dulezitejsi

                      0 0
              • T.lama1  

                Teda, to číst Newton, tak se radši stane baleťákem.

                0 0
        • Mr.Dan  

          No moc dobře si pamatuju, jak nás kdysi kámoš vezl Trabantem, z docela hódně prudkýho kopce vyřadil a fakt to zpomalovalo! Tak to mi tedy vysvětlete. :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Vem si uplny extrem jezdce na ovalu…nekdo si pridaval oluvka do vypletu aby melo kolo vetsi setrvacnost a pru najeti do zakruty ho to nezpomalilo..ta setrvacnost tu je a pomaha k plynule jizde…proste ten silovy impulz dupnuti do pedalu tezke kolo (jako to kulate, tak cele jizdi) roztahne do mensiho zrychleni a pozvolneho zpomalovani(od­pory). Efekt je je o to vice patrny, kdyz do toho dupes jak na punkovem koncertu…

            0 0
            • JSt  

              olovem zatezoval sosenka kola na hodinovku a ke koncu ho pry ta vyssi hmotnost potrapila…

              0 0
            • Mr.Dan  

              Olůvka nemám, ale ježka jak kráva v zadním kole ano. :)

              0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Bod 1

      Každej den ráno si zopakuj: Musím si přečíst (a pochopit) zákon o zachování energie.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Mi je jasne ze liga je liga, ale mene hlavickovat, jasny?

      0 0
    • scret  

      hmm, 10,5kg enduro?:))

      0 0
      • Smazaný účet  

        Chtel bych videt:)

        0 0
        • gazman  

          Neprovokuj:-D

          0 0
        • Mr.Dan  

          No dobrá teda, tak teda 12kg. ;) A jinak o kus nahoře s tím olůvkem chápu, rozumím a potvrzuje to bod 1, kterýmu se tady všichni tak vysmívaj. Ha!

          0 0
          • bolekkrutor  

            Njn, jenže tomu cubulovi, coby „enduro“ kolu chybí jedna dost zásadní a relativně těžká věc…

            0 0
            • antt  

              teleskop, s reverbem by to víc jak těch 10,5kg nemělo :)

              0 0
            • Tomínos  

              Já jich vidím víc, kola na enduro, pláště na enduro, teleskopická sedlovka a pedály.

              0 0
              • logoman  

                Proc kola, carbon rafky vozi plno lidi, ty tune maji dokonce napsany na FR :-)

                Plaste jsou jaks taks. Zadnej nesmysl jako RR apod. Teleskopka by mohla byt to je pravda, ale zase neco na tom kole pujde usetrit 1×11, tohle ma presmyk, proste se to bude pohybovat blizko 10.5 i s pedalama a sedlovkou.

                Jeste talas je taky o dost tezsi nez treba pike ;-)

                0 0
                • Tomínos  

                  Ano máš pravdu, je to bytelný enduro stroj…

                  0 0
                • scret  

                  plaste? pocitam ze tam budou klasicky slupky NN… takze jednu, max. dve vyjizdky by to vydrzet mohlo:)))

                  34 vs Pike nejsou zas takovej rozdil, cca 100g… Von Pike v 650b taky nevazi tech 1800g:)

                  0 0
                  • logoman  

                    Co to je slupky NN? Jak se to rozpadne?

                    http://gewichte.mtb-news.de/…n-hans-dampf

                    Tohle se taky rozpadne?

                    Nasel jsem pike 1860–70g 650B, 34 talas 26" 2005g :-)

                    0 0
                    • scret  

                      zvlastni, nejaka hodne podvyzivena verze… nebo spatna vaha… 26ky HDcka v SS maji skoro k 750–800g… Muj FA papirove 650g – v realu 750:)

                      jinak slupky – mysleno verze EVO – lehke, ale napikacu odolnost… boky riznes o kazdej sutr…

                      0 0
                      • deekay  

                        jenze to maji HD 26×2.35.. moje mely cca 760–770g

                        a ano, specialne HD se rozpadaji v libovolny verzi :D

                        resp maji snahu ze sebe udelat slick, jak z toho litaj bocni spunty :D

                        0 0
                        • scret  

                          no vsak pisu, a pochybuju, ze by HD v 650b byly skoro o 100g lehci… Divny ne?

                          HD – vsak dobra guma, vjedes do terenu a mas drapak, a jakmile se dostanes po nejaky dobe na silnici, mas slick:)))

                          Ja mam ted az perverzni nutkani zkusit dopredu toho novyho NN 2015…

                          0 0
                      • logoman  

                        Ja mal evo FA 2.4 a nic se nikde neroztrhlo, vzorek se trochu drolil.

                        0 0
                        • scret  

                          ja o voze, ty o koze.. tezky pak:)

                          0 0
                          • logoman  

                            Nechapu.

                            0 0
                            • scret  

                              vidim:)

                              0 0
                              • logoman  

                                Tak proc mi to neobjasnis?

                                0 0
                                • scret  

                                  ok, pro pomalejsi:)

                                  vyjadroval jsem se k tomu Cubu, kde jsou NN… pocitam, ze kvuli krasnymu udaji na vaze tam vrzli tenky Evo slupky…

                                  A pak mi pises, ze jsi mel FA a nic se netrhalo…

                                  Me se samozrejme taky FA SS netrha, prtze narozdil od NN Evo ma ve stejnym rozmeru cca 250g gumy navrch:))

                                  0 0
                                  • logoman  

                                    To co pises nedava smysl. Evo slupky nic neznamena.

                                    Evo jsou jejich top gumy. Pod tim maji performance.

                                    SS je trochu zvysena ochrana coz velka cast jejich EVO gum pouziva. (mozna vsechny nasel jsem si par gum a vsechny to meli)

                                    Muj albert je EVO SS.

                                    Nobby nic v 2.35 pravde­podobne jako non SS ani neexistuje …

                                    http://www.tiremaniacs.com/…details.aspx

                                    0 0
                                    • Georrge  

                                      2,35NN bez SS existoval, už ale není…

                                      každopádně mám takový pocit, že 2,1" gumy (a je jedno jestli NN RR RoR…) mají tenčí stěny, než 2,25" verze, a 2,35" měla ještě silnější stěny… takže 2,35 NN bude docela použitelná i bez SS, si myslím :) samozřejmě jen tam, kde stačí vzorek NN, rozjebat se dá všechno.

                                      0 0
                                    • scret  

                                      dobra tedy jeste jednou, EVO mysleno EVO bez ochran… tzn. papirova verze…

                                      samozrejme, ze vsechny lepsi verze jsou EVO – EVO, EVO SS nebo EVO DD… Pokud bych psal onejaky verzi s ochranou, napsal bych to rovnou..

                                      Uz jsem ale fakt nezjistoval, jestli se ve 27,5 jaka verze delala nebo ne… Myslim, ze v tom casto nema jasno ani samotny schwalbe:))

                                      0 0
              • gazman  

                Přesně tak, takhle je to kolo zase jeden show bike postavený na váhu ovšem bez zřetele na odolnost a vůbec použitelnost, to je prostě na píču takové reklamní modílky.

                0 0
                • scret  

                  lip by se to ani popsat nedalo:)

                  0 0
                • Tomínos  

                  Jo, přesně takhle jsem to myslel, jen neměl odvahu to takhle natvrdo napsat :-)

                  0 0
                • antt  

                  jako mít kolem 65kg, tak se toho nebojím. Na žádné veliké prasení to nejspíš nebude, ikdyž do ví… Na volně šutry do beskyd to nebude to pravé ořechové… :)

                  0 0
              • Radek Broz  

                Těch kol bych se nebál, pláště na některý tratě asi budiž.

                Zásadní je, že tam není sedlovka – bez toho to prostě fakt nejde, pokud to myslíš trochu vážně. Jezdil jsem bez ní letos na jaře, když byla v reklamaci a jo, vozit se na tom dá, závodit absolutně ne. Sedlo je tam dost diskutabilní.

                Na druhou stranu je tam zbytečnej přesmyk a nesmysly okolo, + dá se dát lehčí vidle.

                Ale stejně by mě zajímala reálná hmotnost, nevěřím moc ani 10 kg bez pedálů v Sku.

                0 0
                • mr.antik  

                  mě se to taky nějak nezdá, chtělo by to vydět rozepsaný na váhy po komponentech.

                  Kdysi tu někdo dával někdo odkaz na LV cca 12kg a to už bylo na hraně…

                  0 0
                  • scret  

                    s 1×11 by se asi teoreticky kolem tech 12ti dalo… Viz.kubaduv bike…

                    0 0
                    • Radek Broz  

                      Plnohodnotný enduro na nějakým z lehčích rámů a s 34mm vidlicí a high-end komponenty může dneska bejt podle mě něco málo pod 12kg, níž už se to dostat nedá. Proto si myslím, že t+ch 10kg u Cube je nesmysl.

                      0 0
                    • logoman  

                      Jenze ono to ma o kilo lehci ram …

                      0 0
                      • scret  

                        to je kolik? a pocitano s cim? muj ram vcetne hlavka, osy, tlumaku a podsedl.objimky ma v Lku rovny 3kg…

                        0 0
                        • logoman  

                          To jim tam musis napsat jak to mysli :-) V clanku pisou 1.8 bez tlumaku.

                          0 0
                          • scret  

                            njn, takze to muze bejt jeste navic bez hlavka, osy atd.:)

                            neboli to jsou takovy dohady o nicem, az to uvidim na vaze, pak OK…

                            To je jak s tim novym reignem…

                            0 0
                            • logoman  

                              http://www.technik.x4biker.com/…-b-cube.html Tady pisou 2.08 s tlumakem.

                              Prislo by mi zvlastni postavit show bike kde machruji s vahou, ktere nedosahli.

                              0 0
                              • scret  

                                tak jako tak si s tojim stale za tim, ze to neni enduro…

                                AX lightness sedlovku by si spousta lidi nedala ani na XC, natoz na kolo, na kterym se i povyskoci… Plaste bych tipoval na slupky, brzdy R1 budiz, ale na dlouhy sjezdy to taky nebude, ikdyz na to kolik vazej, jsou schopny…

                                0 0
                                • Radek Broz  
                                  • je to bez pedálů, + velikost 16"+ bez teleskopu to prostě na enduro není+ to sedlo moc použitelný taky není + gumy budou ty nejtenčí šlupky bezdduší… Ale ani tak se mi to nezdá:)
                                  0 0
                                  • scret  

                                    sedlo je individual, jezdim nekdy na nudli a v pohode… samozrejme, ze prvni vetsi pad by ji asi ustrelil:)

                                    gumy – jasny, uz jsem psal…

                                    pedaly + 300g…

                                    0 0
                                    • Radek Broz  

                                      Pedály spíš aspoň kolem 400g, na menších se to taky moc jezdit nedá.

                                      0 0
                                      • scret  

                                        tak, pokud by clovek gramaril… XTR anebo lehky platformy (treba syntace za nehoraznost)… ale da se…

                                        0 0
                                        • Radek Broz  

                                          Lehký platformy asi jo, to je fakt. Mně nenapadlo, že to vlastně nějaký lidi jezdí takhle. Já prostě potřebuju aspoň Time X-roc. I když kluci jezděj i na malejch XC Shimanech.

                                          0 0
                                          • mr.antik  

                                            Tak Shimano nejsou uplně lehký, Time taky ne, ale určitě se dá vymyslet nějaká šílenost typu Xpédo nebo jen taková ta osička na kterou se nasune bota :-)

                                            0 0
                                            • mr.antik  

                                              BTW kdyby někdo věděl o titanový ose pro Time pedály, tak se m s tim :-)

                                              0 0
                                          • scret  

                                            aha a ja myslel, ze jsem snad jedinej posledni na planete, kdo vozi na kole 160/140mm naslapy, prtze to neni IN:))

                                            0 0
                                            • alinceb  

                                              Trošku flejm:

                                              Platformy vozí jen ti, kteří nemají rovnováhu a v technickém terénu by nevycvakli…:D

                                              0 0
                                            • TJK  

                                              cajk.. ja mam na ibisu ted taky SPD :-)

                                              0 0
                                    • TJK  

                                      zas tak krehka neni.. ona neco vydrzi.. ale jasny ze kdyz ji posles do kameni tak ji rozemelec po par padech.

                                      0 0
                                      • McBlacky  

                                        asi by šla i po blbým dopadu kola přes sedlo, případně kdybys to zasek se sedlem nahoře a prdelí nad pláštěm tak bych si nevsadil, že ji neurveš nohou – i solidní hliníky takhle ohneš.

                                        na čistý ježdění samozřejmě v klidu :)

                                        0 0
                                        • TJK  

                                          ver mi ze ji jen tak neurves… pri skoku vytrzeny nohy z pedalu a mejch plnejch 100kg dopad na HT natvrdo na spicku a prezila… sice v ni ruplo a pak skvikala obcas ale jinak OK… takze ten karbon je vyrazne pevnejsi… ale zase mas pravdu.. kdyz ji napalis ranu na ostrej tvrdej kamen tak ji asi rozloupnes…

                                          0 0
                                          • scret  

                                            spis si myslim, ze kdyz to trefis sikovne na sutr, tak proste odpalis sedlo od lyzin…

                                            Jinak snese dost, to je fakt… vzdyt kubad ji vozi v klidu..

                                            0 0
                                • Dejv94  

                                  Ideální XC full pro dědky na cyklostezku :-D :-D

                                  0 0
                            • mr.antik  

                              i kdyby udělali kilo na rámu, tak furt tam visí někde další 1kg, spš skoro 2kg na komponentech – a to myslím top drahý lehký funkční enduro komponenty vs. top drahý karbonový polofunkční atrapy.

                              Pro srovnání, např. např. topmodel Reign Advacned má 12,5kg bez pedálů a už není moc kde brát…

                              0 0
                              • Radek Broz  

                                Přesně.

                                0 0
                                • logoman  

                                  Jen blbejch 350g da vymena riditek, brzd, predstavce ;-), kola taky klidne 300g, sedlovka + sedlo 500–600g? U reigna.

                                  0 0
                                  • goofy  

                                    No představec a řidítka dejme tomu. Brzdy jsou takové těžítka?

                                    Sedlovka a sedlo 500–600g? Co bys tam proboha chtěl dávat? Kola –300g už budou taky solidní papíry.

                                    0 0
                                    • logoman  

                                      Ja to bral oproti tomu cubu, co ma to sileny sedlo a sedlovku.

                                      0 0
                                      • logoman  

                                        Jeste k brzdam

                                        r1 carbon

                                        http://gewichte.mtb-news.de/search…

                                        RSC

                                        http://gewichte.mtb-news.de/search…

                                        Kola maji o 130g lehci naboje nez kombo dt 240

                                        Rafek tezko rict, treba 400g? Jestli jsou na tech dt ex471 rafky, pak maji v 650b vahu 500g …

                                        0 0
                                        • goofy  

                                          Jo tak. Takže jsi z toho chtěl udělat další nefunkční kolo… Tak to jo… :-)

                                          0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            Ale gramy, kua, gramy! To pak leti samo, s lehcim kolem muzes lepe pracovat v terenu a tka neodstava takovou cocku…a takove ty dalsi srackokecy:)

                                            0 0
                                          • logoman  

                                            Ze ty sis precetl jen muj prispevek a ne to nad tim? :-)

                                            Ja reagoval na to kde je skryta vaha u reigna oproti tomu cubu. R1 brzdy jsem vzivote nevidel, nevim jak funguji … Stejne jako tune komponenty, karbonovy rafky a vicemene vsechno co na tom kole je :-D

                                            Klidne se se mnou podel co ti to vydrzelo pripadne nekomu od koho tyto informace mas :-)

                                            0 0
                                            • goofy  

                                              Já to pochopil tak, že chceš ještě mermomoci shazovat váhu na tom Reignu… Pokud ne, tak to vlastně bylo cele zbytečné, protože Antik psal, že Reign má 12,5 kg a není moc kde brát, aby se na tom ještě dalo jezdit. Ty jsi najednou začal házet stovky gramů, kde jde ušetřit, tak jsem ti psal, že to je **********, protože se to rozsype na prvním rockgardenu. Toť můj názor.

                                              0 0
                                              • logoman  

                                                Ne z diskuze jsem pochopil, ze jim vaha na tom cubu nesedi protoze uz tak lehky reign vazi 12.5 a i kdyz z nej odectes kilo porad ti tam visi pres kilo vahy nacez jsem nadhodil jen par komponentu kde ji cube dokaze vyrazne shodit.

                                                „i kdyby udělali kilo na rámu, tak furt tam visí někde další 1kg, spš skoro 2kg na komponentech – a to myslím top drahý lehký funkční enduro komponenty vs. top drahý karbonový polofunkční atrapy.“

                                                Ohledne rozsypani bych napsal tem co vozi karbonovy rafky z lightcycles, o tom nic nevim, ale rikas ze to je na **** …

                                                0 0
                                                • scret  

                                                  takze po cely ty dlouhy debate jsme dosli k tomu, co jsem rikal hned na zacatku, zadny enduro, jen vysokozdvihy XC:))

                                                  0 0
          • scret  

            to ma ale do endura dost daleko:) spis takovy vysokozdvihy XC…

            0 0
    • raf007  

      Měl bys to své extra lehké kolo ještě odlehčit :-)

      Pak už uvidíš jen samé výhody :-)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Negrmařim. Mam pod sebo rád kus materiálu.

      A ať mi nikdo neříká, že i když je kolo sice z lehkých ale kvalitních materiálů, tak i ty kvalitní materiály maj svoje meze pevnosti.

      Sedlovka, řídítka, rám…

      Prostě gramařit můžou 70ti kilový chrtíci.

      U 105ti kilovýho chlapiska by bylo grmaření spíš nebezpečný.

      0 0
      • Pavel  

        Tak je jasný, že coby kovaný … můžeš sedlat jen kované kolo zn. Ukraina. ;-))

        0 0
      • gazman  

        Nesouhlas, jde postavit i velmi lehké a přitom bombproof kolo, jen je třeba mít chechtáky a chtít je vydat na tohle. A to je právě problém, protože ti co nemaj nebo nechcou pak vymýšlí debilní teorie, že lehký bike nevydrží, protože zaprvé podobné kolo nikdy neměli a za druhé je sere že ho nikdy mít nebudou.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Ale notak. Myslíš, že profi 70 kg jezdec má kolo na 3 roky?

          Taky mu daj po sezoně radši nový, protože ta únava materiálu tam je.

          A teď si vem, že by měl 105tikilovej pořez 3 roky intenzivně sedlat profi lehký kolo.

          Jo, máš pravdu, nikdy na něj mít nebudu.

          Ale materiály maj prostě svoje meze taky.

          0 0
          • scret  

            jenze ackoliv se ti to asi nezda, ten 70kg profi jezdec tomu nalozi asi tak 100× vic nez ty se svyma 105ti kg:)))

            0 0
            • gazman  

              +1 a taky bych zmínil jednu věc a sice že konkrétně uhlíkové komponenty, patřící k těm nejlehčím, nejdražším a nejpevnějším navíc nestárnou tak, jako ty duralové.

              0 0
            • Rygor mortys  

              Ale 105kg jezdec poměrně jednodušeji překročí mez kluzu materiálu. Karbidové materiály jsou velmi křehké (mají blízko sebe mez kluzu a pevnosti) a místo narušení, zohnutí či naprasknutí se celý skelet rozletí na kusy.

              Takže nevidím relevantní to, že lehčí člověk naloží kolu více, když nedokáže při jediném pořádném prásknutí vyvynout dostatečnou sílu tak jako o 50% více těžký člověk.

              0 0
          • Zdyn  

            No jo, jenže ta hranice,odolnost, gramaření není jasne daná. Při použití lepších materiálů může mít lehší komponent lepší výdrž (odolnost, pevnost, životnost,…) oproti těžšímu z horšího matroše. Navíc může mít i horší konstrukci a nebo může být hůře vyroben. To znamená, že obyč sedlovka za 200,– s váhou třeba 400g nemusí a pravděpodobně ani nevydrží, to samé, jako sedlovka za 2000,–, která má 250g.(příklad)

            Ale jasné, že někde se pak dojde na hranici, kdy ta lepší sedlovka půjde s hmotností tak nízko, že už bude zase pevnější ta obyčejná.

            0 0
            • gazman  

              Lehké neznamená nejlehčí možné, jak píšeš, je tam hranice a proto říkám že lehké a odolné kolo postavit jde, ale musíš u toho myslet, mít zkušenosti ať svoje nebo z důvěrného zdroje a pak ty prachy.

              0 0
          • gazman  

            Jakou únavu materiálu máš na mysli, s tohodle hlediska si srovnej dural a uhlík.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Ono cyklický namáhání karbonu taky udělá divy, hlavně s epoxidovým pojivem toho karbonu.

              0 0
        • FatBoySlim  

          nebo ho nechtej

          0 0
          • gazman  

            Možná i takový se najde, ale myslím že ne, že pokud by borcovi co tohle tvrdí někdo podobnou mašinu nabízel současně s obyčejným kolem vzal by si to dražší lehčí, lepší. Jinak by to byl dle mého nějak nemocný jedinec.

            0 0
            • gazman  

              Teda myslím nabízel zadara.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Bral bych lehčí. A použil jenom převodnou soustavu a možná i brzdy. Na zbytku bych postavil kolo svojí pani, ta má 50 kilo takže by to měla asi na dlouho.

                Já mám prostě strach jezdit na těhle lehkejch kolech.

                To samý když něco vyrábim, taky to záměrně předimenzuju.

                Na svojem mam v zadu novatec s ocelovou osou a 10mm provlíkací osou vlastnoručně vyráběnou a opět poněkud víc pevnější a těžší než byla original.

                To samý řídítka, používám se zesílenou stěnou.

                Vidlici XCR protože má prostě ocelovej sloupek a ocelový nohy, nikdy bych nesednul na kolo s duralovým sloupkem, možmá tak s tim hodně zesíleným a nebo tapered…

                0 0
                • gazman  

                  Stacilo napsat ze mas uchylku?

                  0 0
                • Zdyn  

                  Zrovna ta XCR vidle je dost špatnej příklad. Konkrétně její ocelovej sloupek i ocelové vnitřní nohy vydrží méně než kvalitnější Alu vidle (REBA třeba).

                  0 0
                • scret  

                  bodejd lepsi jezdit na srackoidni vidli, ktera se pravdepodobne rozpadne jinde, ale hlavne, ze pultunovej ocelovej sloupek zustane celej:))))

                  0 0
                • Georrge  

                  verit zaslepene oceli je docela spatny pristup, zvlast kdyz ocel u levnych veci je pevnostne mozna i horsi, jako dural na drazsich komponentech :D

                  ale proti predimenzovanym komponentam nic nemam, nekdo ma rad jistotu… ale je rozdil jestli to jsou predimenzovane komponenty, nebo nechutne tezke komponenty ze srackovych materialu.

                  0 0
                  • Radek Broz  

                    Když voni mu furt cpali vtěch Televizních novinách, kolik tun oceli se vyrobilo a jak je to super.

                    0 0
                • Radek Broz  

                  Nemáš pravdu. Třeba X0/XX1 přehazovačka, přestože je lehčí, vydrží mnohanásobně víc než třeba X7. Lehkej rám taky nemusí bejt náchylnější ke zničení. Fakt to není o tom, že co je lehčí, je „ošizený“ a nic nevydrží. A věř, že to funguje MNOHEM líp.

                  0 0
                  • gazman  

                    Souhlas, X0 tři sezony a furt v pohodě, X7 každý rok nová a nakonci sezony totální vakl. Zkoušel jsem obě varianty a nakonec zjistil, že se oplatí koupit drahý šaltr, který vydrží násobně víc než levný a ještě se nemusíš na konci každé sezony rozčilovat, že si to ***** řadí jak chce.

                    0 0
                    • Georrge  

                      …dokud vás větev nerozdělí :)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Jako i ta X0 je vice klackuvzdorna nez X7/X9…uz jenom dosedavi plochy sroubu dorazu jsou vetsi. Na na X9 sroub proste vyryl drazku do materialu a hazka se namotala do vypletu, minimalne to vyryti u X0 nehrozi…

                        0 0
                        • Georrge  

                          tak nekdo, kdo nikdy klacek do hazky nenamotal tak to resit nemusi, ostatne i ja uz jsem presel na X0 :) co me dost prekvapilo (je to devitka) je sila pruziny od raminka, sice se tezko radi, ale od vymeny jsem neslysel klepat retez… asi i sundam ochranu ramu.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Toz mi to mlati i s XO a am v krabuci dve na resuscitaci bo chytly nejaky klacek a jsou trochu dokroucene…ale radily porad:)

                            0 0
                      • gazman  

                        No při DH se to zas tak často nestane, v enduru to pár krát bylo, ale výhoda drahé hazky je taky ta, že se dá komplet rozebrat a když už máš v krabici dvě rozjebané z minula, máš díly na opravu té třetí:-D

                        0 0
            • goofy  

              No já bych byl divný, ale bych bral ten, který se mi víc líbí… :-D Teda pokud by to nebylo srovnání totál křáp a top plasťák. To by pak bylo nefér a celkem jasné. :-)))

              0 0
              • gazman  

                Blá blá blá:-D

                0 0
                • goofy  

                  :-D Já mám prostě rád hliníkové rámy, no… Co nadělám… :-D

                  0 0
                  • Radek Broz  

                    Jsi holt fanda veteránů, no;)

                    0 0
                    • goofy  

                      Asi to tak bude, no ;-)

                      0 0
                    • scret  

                      neni to spis obracene?:) neni spis ten, co jezdi na bakelitu milovnik starych casu, kterymu chybej na silnicich trabanty?:))))

                      0 0
                      • tomxxx  

                        No když budeme hodně důkladní, tak oni ty karbonový rámy jsou v podstatě starší než hliníkový, pokud se nepletu…

                        0 0
        • ememem1  

          plati len do istej miery, nepatrim ani do jednej kategorie ale vylahcovat bike za kazdu cenu ma uz prestalo bavit. mam tiez cca 100kg ale proste iste hranice su, fyziku celkom neojebes. mozno ak by boli pouzite nejake komicke materialy ale to by bolo cenovo asi uplne mimo.

          0 0
    • Pajas04  

      Bod 1 je hrozná blbost. Při jízdě z kopce závisí na celkové hmotnosti soustavy jezdec + kolo (při zanedbání odporu vzduchu pak na hmotnosti nezávisí vůbec). A jestli má kolo při hmotnosti sestavy 80kg o 2kg méně nebo více udělá 2,5%…to poznáš?

      Bod 2 – bohužel nemohu soudit.

      Bod 3 je opět hrozný nesmysl – mít těžší kolo jen proto, aby se případnému zloději hůře neslo je jeden z nejhorších argumentů, co kdy padl na bf, a to je tedy co říct.

      0 0
      • Mr.Dan  

        Nepochopil's nad­sázku, ale to tady řada lidí taky ne, takže v poho…

        0 0
    • Standa  

      Manželka má 45kg a já 75. Z kopce jsem vždy rychlejší. Když si vyměníme kola, jsem opět rychlejší. Na kolo se zbalí určitě lépe než já. Pro mě není o čem debatovat.

      0 0
    • Cryzyy  

      Ale dneska se venku na kole dalo jezdit, nebo ne ? jsem zvedavej co tady bude za srandy az napadne snih…

      0 0
      • Georrge  

        na snehu se neda jezdit?

        0 0
        • Pavel  

          E? Jak to může někdo říct?!? Teprve na sněhu je to přece ta supr fajna zábava!! :)

          0 0
      • Smazaný účet  

        Dneska byla u nas zima a navic se mi nechtelo:)

        0 0
        • Pavel  

          U nás byla taky zima a taky se mi nechtělo, ale nakonec 80 km kolem Pálavy a jezer na cyklokrosce. :)

          Pod Pálavou v „autokrmítku“ dršťkovka a gulášek a v cíli v Břeclavi starostův svařák… ;-)

          Fajny den na kole. Ale kosa byla, ne že ne…

          0 0
          • Smazaný účet  

            Hmmmm…ja si dal na obed svickovou se sesti a pak jsme tak pochrupaval az do vecera:)

            Ale jak bude v tydnu slunicko, tak se projedu:)

            0 0
            • Pavel  

              Vyjet tu svícu se šesti? :)

              0 0
            • Rychlej turista  

              Tak to má být, bo tak je to správné :-)

              Ležel jsem celý víkend, protože mám za listopad splněno – 1 613 km a tedy těžce nad plán :-)

              Ale alespoň nazout zimní gumy na plečku jsem teda mohl :-)

              0 0
              • mr.nikdo  

                Ty kraso, ja za listopad tezka 0.

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Koukal jsem do svých záznamů od r. 1995 a tolik jsem v listopadu ještě nikdy nedal. Ke splnění celoročního plánu 13 488 km mi schází 314 km a to už za prosinec dám, i kdyby trakaře padaly :-)

                  0 0
                  • Pavel  

                    Mne chybí 62 km do desítky a mám taky splněn celoroční záměr… :)

                    To už bych dát asi mohl…

                    0 0
              • Pavel  

                Tywoe, já mám za listopád třetinu… :-DD A to mám od r. 2005, co „zase“ jezdím na kole nejvíc (myšleno v listopadu)…

                0 0
              • Smazaný účet  
                0 0
                • Rychlej turista  

                  Když je hezky, tak si po obědě beru dovolenou :-)

                  Tak parádní a suchý a slunečný listopad nepamatuji. Před dvěma to ale byl na oplátku zase děs – sluníčko zapadlo v půlce října a vyšlo až někdy v březnu.

                  0 0
              • Smazaný účet  

                Ja mam za listopad 6Km, tak to nechci honit a zbytecne se pres tech 10Km neprevalit.)

                0 0
    • Mr.Dan  

      Mimochodem jsem včera v tramvaji koukal pánovi „přes rameno“, že v novym Velu je o gramaření velkej článek. Četl to někdo?

      0 0
      • scret  

        jj, vo houne…

        0 0
        • Mr.Dan  

          Budu se tvářit, že jsem to nečekal. :) To víš, takový typický zimní téma…

          0 0
          • Marskatin  

            nedávno gramřili pro 53×11 a teď to opríšili ve Velu. No a v té 53×11 to aspoň trochu o něčem bylo…

            0 0
      • mastihuba  

        nic ultra :) lehký kola jsou k inspiraci i tady na foru.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.