Proč zakládáš nové vlákno? nebylo to tu jen tento týden asi 100×?
a tuším, že ještě párkrát bude. Musím uznat, že tenhle virál se tý agentuře podařil :-)
Mě to přišlo real. A pokud je to nahraný, tak za jakým účelem. Spíš mě štve, že sem to kámošům rozeslal jako nej bombu a vono je to pěkně profláklý…
Real? V kilu v pohodě předjíždí auto a šlape si jako nic? :D :D
Holt má poskládané převody do rychla. Nevidím důvod, proč by to real nemohl být. Vždyť i lidi tady z B-F jezdí s klasickými převody 80 km/h po rovince, jak jsem se dozvěděl v jednom z vláken.
Za autem na silničce přes 100 km/h dáš, ale už ne vedle něj, natož abys ho ještě předjel.
ukazes mi to nekdy?
Teď už ne. Měl jsi se ozvat před takovými 5 a více roky :-)
to jako ne ze bych tomu uplne neveril…
z vlastni zkusenosti se s trochou snahy (a obrovskym zatnutim zubu) na krec da z kopecka rozslapat bikovejch 44*11 na 60kph, CXovejch 50*11 skoro 70kph a silnicnich 52*12 na 72,5kph… kolikrat sem na strakonicky (placata highway z mesta ven) videl trenujici silnicare v haku (5cm) za autem, jak si jedou pohoda 65–70…
ale stejne bych to chtel videt…
z kopecka si davam na biku 70km/h bezne a nemusim ani zatinat zuby a mit nohy v kreci…
Čti ještě jednou, Fousac psal rozšlapat! tzn. ne to pustit z tak prudkého kopce, že již není třeba šlapat a stačí zalehnout nad řídítka. Tvých 70 km/h na horáku je minutová kadence zhruba 138 na 26" kolech a 44/11 převodu. To většina z nás už musí zatínat zuby, aby měla řetěz v tahu. Já to mám tak, že pravidelně dokážu rozjíždět horáka tak na 56 km/h, pak už je to jak kdy.
Za autem je to dost podobný jízdě z kopce. Navíc i fousac psal „z kopečka“…
Nejvíce jsem jel na silničce 106 km/h. V poslední zatáčce serpentin ze Suchého vrchu jsem dojel kamión a v tom mírném rovném klesání do Červené Vody to rozjel až na těch 106. Převod jsem měl 53×11. V lehce zvlněném terénu se dá jet za kamiónem 80 – 90 km/h pohodlně prakticky furt pryč.
fakt jo? „a nevymyšlíš si Cave?“
53*11 při délce klik 175mm a rychlosti 106km je kadedence šlapaní 165ot/min
Pokud je to za kamiónem, tak to dokonce není ani o tom, že by to bylo zcela bez odporu vzduchu, ale dokonce vznikající vír vzduchu za autem cyklistovi ještě pomáhá.
Když to bylo směrem z kopce, tak se klidně i jen v mírném klesání mohl těch 106km/h vést bez šlapání.
A ani nevylučuju, že by RT krátkodobě ušlapal kadenci 165ot./min.
A celé tohle je pouze o té kadenci nebo o tom, jak se to rozjede samo při sjezdu. Potřebný výkon za kamionem i na rovině bude dost malý a výkonem by to tu zvládnul z BF asi každý. Jiná věc je ten lehce vlnitý terén, kde budou i mírné výjezdy.
Problém vidím jinde. Jednak mít možnost se chytit toho kamiónu a pak velkou nebezpečnost takové jízdy.
píše : " Převod jsem měl 53×11. V lehce zvlněném terénu se dá jet za kamiónem 80 – 90 km/h pohodlně prakticky furt pryč."
kadence nad 125?to už šlapapeš do prázdna
80km =125
90km=140
nad 115 to už pohodlné teda není
jízdu ve vaku za autem mi vysvětlovat nemusíš.
Ale 165ot nedáš ani se 170mm klikama
Navíc kamion jezdící nekde po okresce 106 km/h je celkem rarita, neznam takoveho střelce a to ze jsou kamionaci jinak celkem hovadka… Jinak kamionak te proste nevidi i kdyby jsi kdovi jak na neho maval, kricel a svitil jak vanocni stromek, jsi pro neho jenom otravny hmyz takze jet za nim je celkem sebevrazda, prislapne pred zatackou brzdu a nestacis se ani pomodlit, takovych uz bylo, o dírach ve vozovce ktere proste nemuzes uvidet kdyz mu visis na narazniku ani nemluvim…
No. Osobně sem kdysi jel po okresce na favoritotrekkingu 65km/h za Tatrou 148. A to byl pěknej hukot, teď bych na to neměl koule už. Se mam moc rád.
Že to ty neumíš, neznamená, že to nejde… Kadence 125 rozhodně není zdaleka do prázdna, pokud umíš šlapat. Tu 70ku vytáhnu i na bajku se 42/11 z kopce bez háku a to je tam ještě dost blbej asfalt, kadence bude někde přes 140, nechce se mi to počítat.
co tu meleš řeč je o rychlostech přes 80km až 106km
o 70km rychlostech se tu ne bavím
Tak 70km/h na bajku odpovídá přes 85km/h na silničce, když si přepočítáš převody ;-). Jen jsem ti tím sdělil, že kadence nad 140 není pro dost lidí zdaleka nemožná a že 125 rozhodně není do prázdna, pokud umíš šlapat. V háku za autem ti odpadá aerodynamický odpor, naopak ti ještě „fouká do zad“, takže jde hlavně o to, zvládnout utočit tu kadenci, čehož se na bajku a silničce dosahuje stejným způsobem :).
Proč by někdo nemohl dát 165ot./min?
Když jsem zkoušel svoje maximum, tak už s hodně bídným provedením a jen po cca 10s jsem dal na 175mm klikách cca 190–200ot./min (ten interval proto, že to bylo dle sledování rychlosti a přepočteno pro daný převod a není to moc přesné). Testováno na nejlehčí převod na biku do mírného kopce, aby se to při klesnutí kadence zase hned samo zpomalovalo.
160ot./min dokážu udržet už déle než jen 10s. Akorát mám k tomu h…o výkon.
Za tím kamiónem to je, jako bys měl obrovský setrvačník. Je to hodně podobné, jako bys jel uprostřed velkého balíku. To taky bez problémů točíš velikou kadencí a u toho kamiónu ti navíc pomáhá ten podtlak za ním, či co tě tam drží.
Chybí ti tam směr proudění, pak bys pochopil, o čem mluví. Napovím, vzadu ta část mezi nulovejma bude mít rotaci.
125 je v pohodě .. cca 120 šlapu na špici když jedem „kolotoč“ protože když bych dal těžší převod tak bych neměl sílu
takže 160 se musí dát v pohodě ušlapat … zítra zkusím když si vzpomenu a dám report :)
jinak 84km/h jsem ušlapal na biku při 44×11 což je kadence cca 170
takže reálných je podle me i to kilo (při 50× 11 to je 175 což někdo možná i dá)
A tihle by mohli za tím kamionem i 140km/h :-)
no a kolik je to watu? 20 sekund vydrzim na elyptickym trenazeru no-hands 250 kroku za minuty aniz by se rozvibroval, pak uz to nevydrzim stabilizovat. pres minutu s tim, ze se zacne klepat uplne bez problemu. odpor vzduchu nula podobne jako za kamionem, kde te to jeste nasava v urcitym rozsahu vzdalenosti. jinak hodinu na prumernych 170 stride per minute pri 260W vydrzim taky dokud vydrzi moralka akorat ze me leje jak z kyblu a to nejsem zadny profi sportovec. kdyz toho mam ten tyden uz plny kecky tak je to ale na hrane krece do zadnice…
no a zelenou vlnu na 4km stiham taky v jedne vetsi vesnici. okruh ma znacenych 60km/h.
Nepočítá se „stride per minute“ jako jeden krok? Tzn, kadence šlapání by byla poloviční? Jinak si nedovedu vysvětlit těch 170 v průměru na hodinu. Pokud by to bylo jak píšu, tak by to bylo 85rpm, což je už celkem rozumnej průměr.
ne. spm je od doslapu stejnou nohou do doslapu stejnou nohou. stejne jako rpm cela otacka. pak by si mel totiz chybu u asymetrickych levych a pravych rozsahu pohybu by si musel rikat krety jestli levy nebo pravy „ten tvuj krok“ myslis.
Jo, už vidím, že tím myslíš něco jinýho, než cyklotrenažér… Pak to zase ale těžko srovnávat.
elyptical bez ruk je zhruba jako cyklotrenazer s nizkym sedlem ze sedla. jenom je tam jina cara kterou obkrouzis, ale vysledek je cca jedno a to stenjy kolecko. naopak jeste mozna tezsi, protoze se nemuzes zaprit o staticky riditka – teda jsou tam takovy ludry, ale na me jsou moc blizko sebe a brani dychani. pokud se chytnes tech pohyblivych, tak se zpomalis cca o 12–30spm
Takže na bajku ze sedla běžně jezdíš kadence kolem 170rpm?
pokud zaridis, aby byl odpor vzduchu 0, tak ti to predvedu.
klidne kasparka z mirneho kopce :)
taky bych se rad podival ;-)
tak ono umet kasparka neni uplne k zahozeni. kdyz to rozfofrujes a kmitas dostrany a nahoru-dolu jak jojo, tak zadny terno. ale ted co vykradam strechingy z bojovych umeni a suchou pripravu z krasobrusleni, gymnastiku a jeste par dalsich… ti povim zustat trcet panvi a horni polovinou tela ve vzduchu na jednom miste jak pribitej tech 20 sekund je docela vykon.
No hurá, o tom přesně mluvím… Proto jsem říkal, že to není moc srovnatelný, protože dát na bajku ve stoje 170rpm hodinu je prakticky nemožný.
sezen si nizkej ram a uvidis, ze to pujde. zaklad je jenom dostat se dostatecne nizko. na sjezdoym ramu to pujde.
Co s tím má co společnýho výška rámu?
technika – rozsah pohybu v koleni a kotniku. prdel musi jit hodne nizko.
jinak to ve stoji neudelas.
prosim natoc to, musi to byt hodne zajimave :)
To ti nevím, na tom eliptickým trenažéru mi naopak přijde, že člověk stojí dost vzpřímeně…
a jestli chces tech 250spm 20sec bez rozklepani celyho trenazeru, tak jdes do sedu-drepu podle toho v ktere uvrati je noha a panev a horni polovina tela se ani nehne.
170spm je jeste dostatecne pomaly na to, aby si mohl stat vzprimene a kmitat nahoru-dolu horni polovinou tela
ale nesmis se kolibat na stranu to te zpomali ke 120–160 podle vykonosti.
Můžu se zeptat, jak se jmenuješ ve skutečnosti? Tipuju musíš bejt minimálně mezi 10 nejlepšíma v republice, případně trenér některýho z nich… Natoč těch 250rpm na video ;-). Fakt mi přijde, že se shodnem, akorát ty bereš ty čísla jako jednotlivý šlápnutí, ne jako celou otáčku klikama :).
no ja to zkusim prepocitat pri nejake 60spm jestli to nahodou neprogramoval idiot ten trenazer. ale spm fakt ma byt doslap-doslap.
btw. jinak pred vanocema co sem se tak bavil se zvedavymi sousedy na vedlejsich trenazerech kolik mi ukazuje tepy a na kolik to beham spm, watu kalorii a hodin si me pak jedna mistrine co tam chodi trenovat obhlizela ctrnact dni jestli sem nekecal, takze tomu asi taky nechtela verit. ja akorat nemuzu jezdit zavodne, protoze do kopce bych v techle tempech potreboval pres 5kW a to neudycham.
A já bych řek, že meleš kraviny, ale protože jsem dneska slušnej, tak to neřeknu :). Watty záleží podle převodu, takže i pokud bys jezdil tyhle kadence reálně na kole, můžeš si tam dát nižší převod a jet stejnou kadenci při nižší wattáži. Kažodpádně pokud tě tam byla okukovat nějaká mistryně, tak mi to určitě budeš moct brzy ukázat sám třeba na některým ze závodů Českýho Poháru :).
ja mam pocit ze ma zmatek v jednotkach a interpretaci svych vykonu…
Tak o tom žádná, na 5kW bys potřeboval hrubým odhadem tak 3 špičkový profesionály a ještě by to dali jenom pár vteřin :).
a o tom to je. pokud mam jet hodinu svizne, tak musim tepat na stejny frekvenci jinak nevydrzi moralka, protoze telo zacne protestovat (-10 az +15 tepu proti rychlosti slapani) a tohle do kopce udrzet, abych na tech lehkych prevodech nespadl na stranu nebo nepostavil na zadni mi nejde a na nejakych jetelych prevodech to jsou sileny waty uz i na prumernym kopci.
Prosimtě, kolik ti je? Meleš tady fakt absolutní kraviny… Při stejný wattáži naopak vyšší kadence proti stavění na zadní spíš pomůže, protože šlapeš plynulejš. Pokud bys měl padat na stranu, tak to vypovídá jen o tom, že tu wattáž máš mizernou a nedokážeš do kopce udržet slušnou rychlost, čemuž by odpovídala i ta vysoká tepová frekvence. Ono i těch 260W na eliptickým je celku srandovní hodnota, vzhledem k tomu, že na tom stojíš celou váhou, pokud teda nevážíš hodně pod 50kg.
Tak, ve stoje to opravdu nehrozí.
nerozumim ti ani slovo :D
Já jsem proti Rychlému turistovi totální lemra, výkonem se vůbec nemůžeme srovnávat.
Ale vyšší kadence než píšeš dám naprosto v klidu. Na 44×11 na 26" biku vytočím až na 75km/h (samozřejmě jen když je dostatečný sjezd, jinak bych to neutáhnul).
Teď jsem na 29tku dával nejtěžší převod jen 42/12, původní 44/11 byl zbytečně hrozně těžký na větší kola.
A zkoušel jsem hned v jednom sjezdu jak to jde s točením do vyšších rychlostí a 60km/h v pohodě i po mírně delší dobu (v řádu minut), tedy kdyby byl tak dlouhý sjezd k mání (jinak bych to na rovině samozřejmě neutáhnul).
A na 70km/h bych to krátkodobě (desítky sekund) vytočil.
Obvod kola mám nastavený na tacháči u tohoto biku 2280mm.
Čekal jsem, kdo to tady vytáhne.
Podívej se, jaký převod má ten borec na tom kole, navíc ten chlap je trénovaný jak hajzl.
Chtěl vědět jak dá 100km/hod za autem. Na biku má normální převody. Nebavím se o tom jak na úvodním videu předjíždí dodávku, to je nesmysl.
jaky agenture a viral na co? to mi asi nejak uniklo… dik… ;)
Původní video na vimeu bylo od uživatele „studio lexel“.
a Studio Lexel má klienta 4Ever
Video je najednou smazaný a dál žije na ostatních video-serverech vlastním životem. Náhoda? Spíš bych brzo čekal pokračování :-D
no vidis.. ja sem si toho ani nevsim… tak ti teda pekne dekuju… ;)
to sory.
nectu vsechny vlakna, musel bych se z toho zblaznit
Vsechny nemusis, staci posledni 3 dny :-)
Protože je to debil no :)
Tak 100 to tady určitě nebylo. Maximálně tak 5–7 x. A já myslím , že si to ještě pár vláken zaslouží.
Už jsem se bál, že dneska o tom téma nikdo nezaloží.
+1 :)
Čim to je, že ještě než se mi načetlo video, tak už jsem věděl co tam bude?… :D :D :D
Čím to je, že jsem to vlákno ještě ani neotevřel a už jsem věděl jaké video bude uvnitř :-D
Co já vim…třeba si se ve fotostroji času kouknul a viděl si to…já takový možnosti nemam…
no boze, len som testoval 27,5" ;)
dej si facku
Každý chce svých 5 minut slávy! :o)))
viděl jsem to i u nich na stránkách než se to tu všude objevilo… http://4ever.cz/o-nas/video
Ještě někdo si myslí, že jet kilem na kole je reálné?
a to spurteři třeba Mark Cavendish vozí 170mm dlouhé kliky
místní borečcí to vole palí za tatrou po dalnici né?
a jedno na čem třeba i na sjezďaku
Ta kadence není nějak drastická, docela masakr, že to ušlápne sám na sebe, to musí bejt wattáž jak hovado, i když to je krátkodobý. A myslim, že to kilo by za autem ušlapal v naprostý pohodě, protože rezerva v kadenci tam je evidentní.
No dobře, ale tohle je světový sprinter a jede 80 kmph, zatímco frajer na videu dlouhodobě jede přes kilo…
A vůbec, to je prostě kokotina o tom vůbec diskutovat…
Jo tak, já myslel, že narážíš na to, jak se řešila nahoře maximálka za autem… Osobně bych i u toho sprintera tipoval že měl lehkej vítr v zádech nebo to bylo mírně z kopce, protože pokud jde alespoň trochu věřit tý kalkulačce, tak by to dávalo ještě hodně přes 2000W.
Nejspíš to bylo trochu s větrem nebo z kopce jak říkáš. 78kmph při tréninku mi přijde i u profíka moc. Ale zase byl rozjetý motorkou, což je trochu jiné než za cyklistou.
To, že by dal kilo za autem je mi jasné. Možná i víc.
Jednou si pamatuji jednu časovku, kde jel Fabian s uragánem v zádech kolem 80kmph. A to je světový časovkář s top vybavením, takže i nějakých 55kmph na biku mi přijde nereálné udržet delší dobu pro běžného člověka.
http://www.youtube.com/watch… Aerodynamicky podobná situace jak za autem a kadence bude ještě o dost víc, než těch 165, co by bylo potřeba…
to hádáš od oka s toho videa?
Hádáš snad od oka, že to je míň? Počítat se mi to fakt nechce ;-).
maximalni znama kadence ve sprintu je tusim tesne pod 330spm. nejaky maly rusak. pri 2m se to posunuje k 250–270spm
Máslo. Polovina B-F by ho předjela na AM fullu.
k tomu na dalnici se nevyjadruju ale 80ka za dodavkou na biku je realna a k tomuhle videu na 60km/h to to kratkodobe myslim dostanu i ja…
Viz. to, co napsal Jiří nad tebou…
rikas ze 60km/h na silnici s vetrem vzadech neni kratkodobe realne?
Teď už tomu přidáváš i vítrv zádech… hm hm, a kolik by sis tak představoval ten vítr?
vychazim z toho co pisete vyše lehce z vetrem nebo lehce z kopce…
ja myslim ze ta 60ka je fakt realna… tady u nas mirne z kopce jsem visel za jednim casovkarem co tady trenoval mozna tak minutu a to se jelo pres 60km/h
Hele…vim ze to neni linearni, ale i takova lama jako ja jsem byl schopen vyslapat a chvili udrzet 50Km/h na trekingovym kole…takze tech 60 na silnicce pro vytrenovanou lamu by mohlo byt realne..;)
Bavíme se o biku…
borec z tveho videa jede na silnici tak jsem to taky tak myslel… pokud jsem se blve vyjadril tak se omlouvam…
bylo to mysleno 80km/h za dodavkou na biku nebo 60km/h sam na silnici…
Aha, no… asi ses blbě vyjádřil. :-D Nebo jsem to blbě pochopil. Teď už to chápu. 60km/h na silnici už by šlo. :-)
80km/h nevím, to bych musel vyzkoušet, nikdy jsem na biku takové kraviny nezkoušel. :-)
ja zkousel a jde to… ale uz bych se do toho nepoustel kdybych nebyl s ridicem domluveny… je to nekdy o hubu..
tech 60km/h na silnici zkusim v utery na konci treninku uvidim jestli to pujde.. pokud ne zkusim to na zacatku :D
Jen blb může věřit tomu, že na MTB lze jet v tak malém klesání přes kilo. Jel jsem na MTB se silným větrem v zádech na plný kule z Poledníku na Modravu což je 3× větší sklon než na tom videu a dal jsem s vypětím všech sil pouze 83 km/h!
100km/h na dálnici na kole se dá. Jenom to chce trochu jinou techniku: http://www.youtube.com/watch…
Některým tady věřím, je jich dost, no a zbývající…vždyť je dnes APRÍL.
jak tu řešíte tu kadenci tak jsem si to zkusil a na druhý pokus jsem dal přes 200 (snad 206 nebo tak nějak mi to ukázalo) ale je fakt že nad 170 už to bylo docela nepohodlný a nad 190 už šílený … do 160 uplně bez problémů.
Ono asi ale bude rozdíl jestli zkoušíš v malé rychlosti na kašpara nebo v 80km/h za kamionem (i bez kamionu) na nejtěžší převod. :-)
tak jsem to dneska zkousel na konci treninku a netahl jsem to do extremu
na silnici za kamionem 80km/h tepy lehce nad AP takze jde jen ciste o to kdo co utoci o fyzicku skoro nejde… ;-)
a k tomu videu vyse jak jede ten borec tech 78km/h jak jsme se bavili, takze rovina lehky vitr do zad jel jsem sam a 57km/h, a pritom uplne na max jsem jeste nejel ( nemam jeste najete ani objemy a co hlavne nemam ani oholene nohy… v sezone si tipuju ze 60–65km/h je realne pokud me nekdo roztahne… )
jinak na jsem chciplina, poradne prase bude mit na rovine vykon daleko vyssi… ;-)
Tak pro ty co tomu opravdu věřili. http://www.youtube.com/watch…