Nejlepší výrobce vidlic - který?

109 nepřečtených
  • Georrge

    Pozor! Nejde o anketu o výrobce s nejzvučnějším jménem!

    Jaký je podle vás nejlepší výrobce vidlic, co se týče poměru kvalita/výkon/ce­na/výdrž? Čili které vidlice mají nejlepší odtrh, nejhladší chod, nejlepší tuhosti, nejsnažší sersis a případné opravy, nejlepší možnost tuningu, nejméně se kazí a nejvíce vydrží? Případně které nabízí v praxi využitelnou nějakou fíčuru? A to vše za co nejlepší cenu?

    Dost se v poslední době mluví o velkém poklesu kvality vidlic marzocchi a fox, zato o rock shoxech se tu mluví velmi pozitivně, a to zvláště v souvislosti chodu a odtrhu. Swissky jsou naopak považovány za necitlivé.

    Tak který výrobce je na tom momentálně nejlépe?:)

    PS: nevlezly se RST, Manitou a možná jsem ještě na někoho zapomněl, tak ho když tak napište :)

    Anketa: Nejlepší výrobce vidlic po technické stránce?

    BOS
    0x
    0%
    4x
    6%
    Fox
    22x
    33%
    0x
    0%
    4x
    6%
    2x
    3%
    32x
    48%
    2x
    3%
    0 0
    • JakeF  

      Já bych ani neřek, že se o RS mluví nějak pozitivně… Prasklý o-kroužky jsou vcelku běžná závada, hodně lidí díky vysoký progresivitě nevyužívá efektivně zdvih a odtrhem jsou na tom zhruba stejně jako Foxky, lepší kusy možná o něco málo líp.

      0 0
    • Ondry  

      nejlepší vidlice je ta co mám já, ale nebudu říkat jakou aby jste mi to nemohli vyvrátit :)

      0 0
    • Vilém  

      nebylo lepsi to nazvat „Hádací thread vol.3“?

      0 0
    • romachain  

      Cannondale!

      0 0
    • duk  

      v XC podle mě cena:výkon = RS , sice nic moc životnost, ale za ty prachy dobrý. Zkušenost mám se základní Rebou a základním Sidem, charakteristika obou mi celkem sedí.

      0 0
    • romanbmx  

      Rád bych hlasoval, ale nemám zkušenosti se všemi značkami.

      Osobně jsem zkoušel FOX, Marzocchi a RS Suntour, a co se týká těch nabízených poměrů vede, a celkem jasně RS Suntour :)

      0 0
    • mr.antik  

      těch hledisek je tolik, že se to prostě říct nedá…

      0 0
      • cat  

        jn, celkem otazka o nicem to michat vsecno dohromady.

        0 0
    • Evilcleaner  

      jako dost se divím že jsi tam dal takové věci co tu většina třeba nezná ani, třeba german answer nebo bos a nedal sice nijak zvlášt dobrého ale mnohem vlivnějšího výrobce jako manitou:-))

      jinak za mě RS, aspon co se xc/am vidlic týče, jinam moc nevidím. sice v poslední době mají takovou ojebávací strategii že postupně zhoršují některé modely (recon silver, toru už naštěstí zrušili úplně) ale funkčnost vesměs velmi dobrá, tunitelnost milanem taky dobrá, servis naprosto skvělý, závady se sice objevují ale jsou dobře popsány a většinou jednoduše odstranitelné.

      0 0
    • maajkee  

      Manitou je podle mě v poslední době dost opomíjená značka, přitom bych neřekl, že to jsou špatný vidlice.

      No a samozřejmě jako romachain, chybí mi tu jednoznačně ikona vlastního vývoje vidlic – CD! :)

      0 0
      • scalar  

        Musím souhlasit, Manitou už jde zase nahoru. Z vlastní zkušenosti musím pochválit R7, mám ji 3 roky na tréninkovém kole – šlape jako hodinky, není potřeba skoro vůbec servisovat (ještě jsem nemusel měnit olej). Do SIDa, kterého mám na druhém kole a najedu s ním tak 1000 km ročně už jsme na servisech musel nacpat tak 5000,– kč (4 roky provozu). Pochopitelně R7 nemusí svou tuhostí a chodem vyhovovat každému :-)

        0 0
        • Atilla  

          To ti u RS praskla patrona, nebo za co tolik?

          0 0
          • scalar  

            Ty investice byly postupně, výměny olejů, gufer, nějakých těsněníček a stejně navzdory providelnému servisu odešly vnitřní nohy.

            0 0
            • Atilla  

              Mě stojí výměna oleje pitstop 74kč, tak se divím gufera stojí 500kč, takže bych je musel měnit 2× za rok abych se na tu cenu dostal. Tenhle rok na Totemu asi 2.5kkm a bez zádrhelu.

              0 0
            • duk  

              jj, ta povrchová úprava vnitřních noh je dost špatná. Mně odešly na SIDovi po jedný sezoně a to jsem ho v půlce sezony servisoval a o vidlici se celkem starám.

              0 0
        • alinceb  

          To rád slyším, bo mám doma teď dvě R7ky. SPV 100mm Platinum jezdím rok a půl (tak kolem 2tis.) a zatím je super i mých 90kg a 180mm kotouč (žádný vakl, žádný servis, žádný problém). Teď budu pro přítelkyni montovat jetou R7 80mm Elite Absolute a uvažuju ještě nad tuningem – tak uvidíme…:)

          0 0
          • vitki  

            nazdar, ja mam R7 80mm Elite Absolute vytunenu od milana a je to uplne ina vidlica. Doporucujem tuning.

            0 0
            • scalar  

              Nemůžeš obecně doporučovat tuning, obvzlášť u R7, někomu naopak vyhovuje její nastavení z výroby.

              0 0
              • McBlacky  

                navíc je rozdíl mezi modelovými roky.

                u tovární absolute je největší ******* štelovátko na pravý noze. Titěrný a jde dost ztuha, přínos mezistupňů je minimálně velmi diskutabilní. Já si dokonce myslím, že je úplně na hovno :) a starší open/lock s větší páčkou bylo mnohem lepší.

                0 0
                • MartinT1  

                  No vidíš a já zrovna štelovátko na pravé noze u R7 považuji za supr věc a vyhovuje mi více než open/lock. :-)

                  Jinak jsem ji letos poprvé po 1,5 roce (6000 km) rozebral a vyčistil. A myslím, že to vůbec nepotřebovala, olej byl pořád jako nový.

                  0 0
                • vitki  

                  s tym stelovatkom som nikdy problem nemal, aj ked na 95% vyuzivam 2 polohy a to 1. (otvorene) a 3. ale aj tak si myslim, ze lock z riaditok je lepsia vec a uz by som si absolute system nekupil.

                  0 0
              • alinceb  

                Vidli bude mít přítelkyně na lehké XC (šotolinka a lesní cesty), takže bych rád co nejvyšší citlivost. Co jsem tak četl ve vlákně „Milan“, tak mám ale co se týká úpravy asi smůlu…:(

                0 0
                • scalar  

                  proč?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Oznamil tam, ze z nebude brat cizi vidle na tuning. Bylo to v reakci na jednoho stourala ktery se dozadoval zaruky na upravenou vidli a kdo vi co jeste. Osobne si mylsim, ze je to o domluve…jako vzdy;)

                    0 0
              • vitki  

                Neviem si predstavit komu to vyhovuje, jedine zavodnikom. Pre jeho priatelku bude tuning velke +.

                0 0
                • maajkee  

                  Neviem si predstavit komu to vyhovuje, jedine zavodnikom

                  Trefa :)

                  0 0
      • scret  

        bohuzel Manitou si to totalne podelalo s presunem vyroby, resp. nejspis zmenou tovarny, kdy odchazely k zakaznikovi totalni shity a i hlavni portfolium znacky se zamerilo na levny vidle:((

        Nastesti poslednich par let se zase zvedaji z bahna, ikdyz stale chybi sirsi zaber nabidky, co byl kdysi…:(

        Ale jak jsem psal, treba takovy Minute x Reba je v poho…

        Spolehlivost neni vubec spatna, tlumeni mely vzdycky dobre!

        0 0
        • maajkee  

          Já jsem byl nadšený z Blacka Super.

          0 0
          • scret  

            Black Super Air LO 2004 byla moje nejlepsi vidle! Teda mysleno XC vidle.Paradni chod, spolehlivost taky super…

            Muj novy RVL RLT Ti 2011 je taky super a jsem z nej nadseny..

            0 0
            • deekay  

              Ja jsem s RVL taky spokojen funkcne, az na vakl, kterej se nastesti nezvetsuje. Co jsem koukal na netu tak u RVL celkem casta zavada.

              Nicmene pri jizde nic necvaka neklokta atd.

              0 0
              • scret  

                ten muj ma cca pul sezony (musel jsem ze zdravotnich duvodu predcasne ukoncit sezonu:( ) a vakl nema zadny…

                A ostatni majitele taky nic moc nepsali, tak mozna to bude jen vyrobni tolerance u par kousku…

                Ale uvidim po tyhle sezone… teda jestli budu moct sednout na bike:( novy CMaxy SX na ceste, XTR kliky doma, tak bych byl docela nasr… kdyby to letos neslo:((

                0 0
                • deekay  

                  vakl se udela pomerne zahy a uz se nezvetsuje – tzn asi jak pises, vyrobni tolerance a zezacatku to drzi nez se to zabehne.

                  0 0
              • migo  

                :) Moja ma vakel hned od vyroby, ale ked je zanorena trochu, tak je to OK.

                0 0
            • maajkee  

              Black Super Air LO 2004

              jj, myslím, že jsem měl stejný model a od tý doby jsem na XC asi nic lepšího nejezdil.

              0 0
              • scret  

                asi jsi to nebyl ty, kdo ho ode mne kupoval co?:)

                Sel tenkrat z domu ve 100% stavu, chtel jsem novinku – R7 a pak z ni byl akorat nasr…:) nastesti po sezone sla k milanovi a uz se to Blackovi priblizilo:)

                0 0
                • maajkee  

                  Ten můj byl modrej :)

                  0 0
                  • scret  

                    Jo, uz vim, byl na Jekyllovi… To byla nejaka OEM ne?

                    0 0
                    • maajkee  

                      Asi jo, páč jinýho modrýho blacka jsem neviděl :) Nebo ho někdo nechal stříknout do barvy k něčemu, těžko říct.

                      0 0
                      • scret  

                        davaly se k nejakejm kolum, ale bohuzel uz si nepamatuju k jaky to bylo znacce…:(

                        A jediny origo modry (metla) Black byl 02 rocnik – 80mm zdvih, vaha tusim 1450g a mazani jeste Microlube…

                        Jinak muj vycet Manitucek: Spider R, SX-R 2×, Mars Comp, Black Elite 02, Black Super 04, Sherman, R7… snad jsem na zadnou nezapomnel:)

                        A jezdeny k tomu aspon chvili samozrejme jeste nejaky Skareby, Magnum R, Nixon… uff, a to je snad vsechno:))

                        0 0
          • cat  

            jj, uz nikdy nebudu mit z vidlice takovou radost, to je zaruceny, poprve jen jednou:)

            0 0
    • Smazaný účet  

      Tuning-test

      0 0
    • Kubiczech  

      Jelikož mám dvě vidlice od RS, tak bych dal hlas právě téhle značce za Rebu. A pak jí ho vzal za Lyrika.

      0 0
    • Luk02  

      Přes všechny mínusy asi RockShox – ale bylo to těsný…

      0 0
    • logoman  

      Za lego pristup RS …

      0 0
    • navlcinci  

      Ještě bych přidal v Česku málo známý,ale v zahraničí uznávaný X-FUSION. Mám osobni zkušenost z mod. Velvet RL a je to dobře zpracovaná ,citlivá vidlice, střeva vše z hliníku bez plastových dílů a vcelku bezproblémová na servis.

      0 0
      • deekay  

        Myslim, ze xfusion ted do toho docela slapnul, pokud to takhle pujde dal, urcite budou smele minimalne konkurovat RS a Foxu.

        Trebas Vengeance 2012 vypada velmi slusne.

        0 0
    • La Piér  

      Uf, to je dementní otázka. Jaký je nejlepší výrobce aut? Jaká je nejlepší pekárna? Jaký je nejlepší stát?

      Jí vozím FOX 36 TALAS 160mm, protože mi nejlépe vyhovuje kombinací svých vlastností. A jestli je nebo není tenhle model nebo výrobce nejlepší je mi úplně jedno. Normální člověk si vidlici nekupuje kvůli „nejlepšímu výrobci“, ale kvůli vlastnostem konkrétního vybraného modelu.

      0 0
      • Georrge  

        ježiši…ani nevím jestli má cenu na tohle odpovídat, ale tak zkusím to.

        Vlákno slouží k tomu, aby se sem psaly zkušenosti s jednotlivými výrobci, aby se ukázalo u koho v případě zájmu vidlici vybírat a u koho ne. Pokud totiž nemáš zkušenosti vlastní, je dobré obrátit se na zkušenosti jiných.

        A že to u aut tak není? Ale je. Běžně se dělají žebříčky spolehlivosti celých automobilek, ne jen jejich jednotlivých typů. A pokud jeden výrobce dělá hodně velmi kvalitních a oblíbených modelů, pak je tu předpoklad že i zbytek modelů bude na tom podobně.

        A že se neškatulkujou auta? Pff, a jak. Francouzké auto se dost serou, ale jsou stylové. Italské jsou přetechnizované a moderní, ale taky se dost serou. Německé jsou kvalitativně výborné, ale jinak nudné a dost drahé. Neplatí to ovšem o německém Fordu, který staví výborné auta za rozumné ceny. Naproti tomu škodovka je u nás předražená a nenabízí nic co by ospravedlnilo její cenu. A hyundai a kia? Výborná kvalita, dlouhá životnost, rozsáhlá výbava, ale levnější materiály které ovšem neovlivňují životnost. Proto i výborná cena. Moc lidí si to ale nepřipouští. Japonské auta jsou zase držáky.

        A nejlepší pekárna? Jednoznačně betina, jejich chleba nemá konkurenci.

        Nejlepší stát? Švédsko, Monako a Švýcarsko.

        Žebříčky nejlepších výrobců se dělají všude, a to proto, aby lidi kteří v obraze nejsou, se do něj dostali.

        Ale já vím, ty jsi sežral šalomounovo hovno a proto už nic nepotřebuješ zjišťovat, páč už všechno víš.

        0 0
        • hs74  

          Tvoje hodnocení aut je…ehm…minimálně velice odvážné…

          Hlavně ta část o kvalitě korejců.

          0 0
          • Georrge  

            moje hodnocení vychází ze statistik, hyundai se několik let po sobě umístil na špici celosvětového žebříčku spolehlivosti. Loni to myslím vyhrálo porsche, hyundai byl druhý. Nechci teď kecat, nepamatuju si přesně pořadí, ale v první trojce byl určitě. To o něčem vypovídá.

            Pokud ovšem máš s nějakým korejcem špatnou zkušenost, tak tě budu přesvědčovat marně, to je pochopitelné. Já například mám s korejcem jen ty nejlepší zkušenosti. Ostatně máme doma osum let hyundai elantru, má nalítáno skoro 100kkm a za tu dobu byla největší závada přibržďující ruční brzda, stačilo promazat vedení a třmen brzdy, a zase bylo to. I po osmi letech provozu na našich silnicích nikde nic nevrže, nic neodpadává a všechno funguje jak má.

            0 0
            • La Piér  

              No tak auto se 100 tisíci je spíš dobře zajeté. O nějaké spolehlivosti lze mluvit po násobně větším nájezdu.

              0 0
              • deekay  

                Todle platilo pred x rokama :D

                dneska 100k = hura ukoncit operak a vzit si nove :D A chudak ten nestastnik kdo si to koupi :D

                0 0
              • scret  

                ale no taak:) 8let a 100tkm – tzn. ze je to spis auto na mestske popojizdeni a tam se o nejakem zajeti pri tehle km mluvit proste neda:))

                0 0
                • VLAN  

                  Tak normální průměr je cca 15000Km za rok :)

                  0 0
                  • scret  

                    njn, nekdo to ale najede treba za 2mesice:)

                    ale na mesto to opravdu vidim cca tak tech 15tkm rocne, s tim, ze auto neni v provozu cely den…

                    0 0
                • La Piér  

                  Mluvit o nějaké výjimečné spolehlivosti po ujetí pitomých 100 tisíc je prostě nesmysl.

                  Těch 8 let je jen indicie pro případného kupce, aby zjistil, jak se s autem jezdilo. Je velký rozdíl 5 km denně vs 30 km jednou za týden.

                  0 0
                  • scret  

                    zrejme jsi zvykly na neco jineho, ja neznam snad zadne auto, ktere by fungovalo spolehlive 8let, ikdyz melo najeto malo…

                    A to kupujeme auta vzdy nova…

                    0 0
            • Papinak  

              Tvoje hodnocení je úplně debilní…

              0 0
        • La Piér  

          Nepochopils, nevadí.

          Jinak např. to se spolehlivostí německých aut je kolosální nesmysl, stačí se podívat na žebříčky… Některá německá auta jsou velmi spolehlivá, jiný jsou velmi nespolehlivá. Škodovky předražené? A proč tedy Superb doslova zválcoval Passata – právě zásadně lepším poměrem cena/výkon. A dalo by se dlouze pokračovat.

          A proto je podobné zobecňování vede k šílenému zkreslení a je zcela nesmyslné.

          Kdyby někdo vyhlásil, že FOXky jsou nejlepší vidlice, ale tobě by vlastnostma nejvíc vyhovoval jeden konkrétní model RockShoxu, co by sis koupil?

          0 0
          • kubad  

            FOX Py_o 36Talas je ve všech testech nejlepší

            0 0
            • La Piér  

              Co to je za pitomost?

              0 0
              • kubad  

                místní kolorit :D z Reba Pyco sem udělal Fox Pyco, je potřeba znát historii.

                a ty testy žádná pitomost není tak to prostě vychází Talas má vždy Super a vítěz testu, jak 32 tak 36

                0 0
                • La Piér  

                  Já tyhle testy beru s rezervou. Vím totiž, jak fungují (sice v úplně jiném druhu výrobků, ale princip bude shodný). Ale to je bohužel vlastnost dnešní doby.

                  Jinak u 36 Talase 160mm bych si uměl představit větší citlivost na počátku zdvihu a menší noření při brždění – typicky když valím z kopce dolů a vlítnu do šutrů, kde potřebuju prudce brzdit.

                  0 0
                  • kubad  

                    přesně s popsal problém 32 a 36 Talase. nechápu že to v těch testech nepoznají, i když to noření jde u 36 trochu poladit nastavebním. u 32 ještě nížší tuhost

                    0 0
    • vysmátej bajker  

      za mě Reba,Sid z kterýma mám zkušenost.Fox je myslím trochu tužší a možná i citlivější ale má dražší nákup i servis,nemám delší zkušenost jen půjčená kola.RS si servis dělám sám.Trochu horší tuhost u Sida než Reba ale po nasazení RWS už je to lepší.Takže pro mě RS cena-funkce-výdrž-váha dobrý poměr.

      0 0
    • killme  

      RST pi*o! :)

      0 0
    • pepek  

      Öhlins, co jiného?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.