Nejde seřídit nová přední přehazovačka

222 nepřečtených
  • Mufi

    Stavím na rámu RB cyklokrosku a snažím se seřídit novou přední přehazku Tiagra 4700 10ti kolečko 2-taliř. Kliky mám FSA 46z/36z.

    Na nejměnším talíři a největším pastorku seřídím přesmykač tak, aby se nedotýkal řetězu (a tedy „nešustil“), jen na malilinkatou škvírku. Následně když se pokusím udělat to samé na největším talíři a nejměnším pastorku, nedá se to udělat tak, abych si nerozešteloval spodní pozici.

    Prostě buďto mi bude řetěz o přesmykač šustit na nejlehčím převodu, nebo na nejtěžším.

    Co s tím?

    0 0
    • Mufi  

      Je to moje 3. kolo a prostě na každém mi ten nejlehčí převod prostě šustil.

      Teď mám převodů míň a chci, ať mi jedou všechny jak mají. Ale prostě to zase nejde…

      0 0
    • Mufi  

      Jinak ten přesmyk je nastaven výškově i natočením dobře.

      Tam jde prostě o 2 věci:

      • buďto ta FSA klika má atypicky vzdálené talíře
      • nebo, a to si vzhledem se skušenostmi z předešlými koly myslím, to prostě nemá Shimano dořešené a zákazník se musí smířit se šustěním řetězu.
      0 0
      • Singlespeed  

        Pokud máš mezi převodníky jen 10 zubů rozdíl, zkus dát přesmyk trochu výše, obvykle to pomůže. Případně ještě trochu přihnout klec sikovkama, jak píšou kluci níže.

        0 0
    • Jirka24x  

      proste to vodítko trosku roztáhni

      0 0
      • Mufi  

        To je vtip?

        0 0
        • Jirka24x  

          pokud to nejde seřidit tak bych to tak udelal, pokud to neumis seridit tak servis ;)

          0 0
          • Singlespeed  

            Tam mu klícku přihnou, ani okem nemrknou :-).

            0 0
      • freerider159  

        přesně tak…

        0 0
    • novas752  

      Nehci z tebe dělat blba, ale o mezipolohách víš?

      0 0
      • jannk  

        mezipolohy mu myslim s jeho problemem moc nepomuzou :) susti mu to v krajnich pozicich

        0 0
        • novas752  

          No prave, jestli nahodou nema problem s tim, ze to shodi jen na prostredni polohu a drbe mu to na nejvetsim pastorku, pak to posteluje a zaradi na velkou placku kde mu to zase drbe na malym pastorku.

          0 0
    • doubeq  

      No a řetězová linka ti sedí? Mám za sebou podobnou bitvu, než jsem sehnal měřila a odhadoval to jen tak a linka ve správné vzdalenosti je důležitá, oproti zadní se může o nějaký milimetr až tři lišit, ale nesmí o moc, jinak nastává přesně tenhle případ.

      Pátrej na netu, jsou tam i vzorečky pro výpočet.

      A roztahovat vodítko na tiagreře je prasárna, 4700 už není úplný lowend a materiál je slušný, nicméně tomu pracovně říkám Sikyho metoda a u ultralevných kol za bůra je někdy k prospěchu vývoje :-D

      0 0
      • Singlespeed  

        Roztahovat vodítko je normálka. Zejména u bajků ještě před dobou jednoplackovou to běžně praktikovali i „repre“ mechanici (s jedním „repre“ roztahovačem byl kdysi rozhovor ve Velu, kde se o tom zmiňoval):-).

        0 0
        • doubeq  

          Repreroztahovač :-D a nesplet sis časopis, roztahovač je jak z porno branže :-D

          A u repre to musí vydržet závod a stačí, ale dej někomu v krámě kolo třeba za 30k s otiskem sikovek na smyku :-)

          0 0
    • Mufi  

      Víte, já nechápu,proč takový problém vůbec existuje. Horní a dolní dorazy na tom přesmykačí jsou úplně k ničemu. Prostě nanic. Nejsou vůbec aktivní. A to je přece chyba. Kdyby totiž na páčce byl nastaven větší krok, tak to co by bylo navíc, by se zastavilo o horní doraz. A bylo by to.

      Místo toho ty dorazy jsou k ničemu a skok nahoru/dolu nevychazi tak, aby to nedrhlo. Vždyť je to přece úplná pitomost, aby to takhle fungovalo. Je tam naprosto nulová tolerance.

      0 0
      • novas752  

        Je no, takový silniční smyky jsou.

        Nejprve nastavíš výšku a natočení klece, pak spodní doraz, pak předpětí lanka (některý smyky maj krátce před upínacim šroubem takovej přehazovací kolíček, zkus ho otočit. A lanko bývá předepnuto fakt fest, takže při utahování upínacího šrpubu je dobrý lanko si napnout kleštěma) a nakonec vrchní doraz.

        0 0
      • Al Stra  

        zkus se poptat u uživatele Kaplis, ten by mohl vědět co máš špatně

        0 0
        • KAPLIS  

          Kaplis tuší co je špatně, ale z pozice kotelníka si netroufá radit. Navíc by moje odpověď tazatele nepotěšila. Snad jen ať je vedení bovdenu jakékoliv nelogické a blbé, tak při správném napojení to seřídit jde bez problémů.

          0 0
          • Mufi  

            Jestli jsi mi chtěl říct, že neumím poskládat kolo, stejně jako jsi mě předtím nařkl, že si u vás v RB neumím vybrat jeho velikost, když potřebuju tak 3cm offset na sedlovce, tak to raději opravdu neříkej nic.

            (pro nezainteresované, velikost rámu u RBéčka nemá žádný vliv na pozici sedla vůči středu, protože sedlová trubka tam svírá vždy stejný úhel)

            Mimochodem… nevymyslel jsi to vedení bowdenů náhodou ty?

            0 0
            • KAPLIS  

              :-) a nebo tak. Ale že jsi to ty, tak ti tu radu dám. Přečetl jsem všechna témata kolem tvých problémů se vším možným. A věř mi, že tomu prostě nerozumíš. Tebou navrhované postupy řešení, problémy, které vyřeší zkušený mechanik bez mrknutí oka, nebo odmítání rad členů bf, kteří ví o čem mluví dokonale vystihuje tvé ego. Navíc jsi bezesporu špičkový psychoanalitik, jasnovidec, budoucí hvězda světového dizajnu a určitě mnohem víc. Moje opravdu dobrá rada jen pro tebe je, ať to zavezeš někomu zkušenějšímu. Nebo prostě dělej pokus omyl a hledej chyby všude jinde než u sebe. Jo s tím sedlem to je trošku vytrženo z kontextu. Ale mě je fuk. Mi moje kola fungují…

              0 0
              • Mufi  

                Ty jsi přečetl všechny moje problémy, ty mi lichotíš. Možná by jsi mohl ten čas ušetřit a jako odborník napsat, proč RB vede bowdeny takto, když každý laik jako já, co tomu vůbec nerozumí, (tedy váš typický zákazník) očekává, že vedení lanek přímo je na první pohled lepší řešení, než vézt bowdeny do všemožných zatáček, než se dostanou ke komponentě. Oprav mě, jestli se mýlím (já jsem přece ten laik a ty jsi profesionál), ale každá zatáčka bowdenu navíc zvyšuje vůli lanka a tedy problémy v řazení. Není to ten důvod, proč Shimano eliminovalo to oko na zajíce u MTB a dalo tam Shadow?

                A já jsem teda ten laik, ale když se po X let používá u bezblatníkových silničních kol, kde jejich uživatelé puntičkářsky pilují každý detail na kole již několik desetiletí, vedení lanek přímo podél rámu, s nulovým odporem, tak to asi muselo mít nějaký důvod, ne? Asi je to tak prostě dobrý? Ale to já jenom tak předpokládám, že je to lepší, než vtlačovat u gravel biku bahno do bowdenu. Ale možná se mýlím, já se nechám poučit a i omluvit se umím.

                Ještě by jsi mohl vysvětlit, proč RB ty RX a RR kola nestaví. Já bych vám ty 2500,– navíc za to, že mi to postaví „profík“ a navíc dostanu záruku, že někoho můžu otravovat u případných problémů, dal. Chtěl jsem mít kolo od chváleného českého výrobce, jinak bych si koupil něco jiného už postaveného.

                0 0
                • Martin  

                  Zvyšuje vůli lanka? To jako fakt?

                  0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Nevím, strojil jsem si svýma „volšovýma rukama“ řazení jak na RR, tak RX – a neměl jsem se seřízením problém.

                  0 0
                • KAPLIS  

                  Tak ještě ti dám šanci. To že se kola a komponenty zdokonalují, je přirozené. Neznamená to ale že třeba 15let staré alivio je nefunkční *****, protože má zatáčku u přehazky navíc. Tak to prostě není. Vedení bovdenů jsem ti psal, že dokonalé není, ale opět to nemá žáden vliv na funkci celku. Jenom předpokládám, že osazené komponenty jsou kompatibilní. Jestli ano, tak to seříditelné je. Neuznávám představu, že seřízení silničního smyku je brnkačka. Naopak bych to hodnotil jako nejsložitější operaci. Zvláště pokud se to má udělat tak, aby se nemuseli řešit mezipolohy. To chce zkušenosti nebo štěstí. Lanka ani bovdeny se nemažou. Od toho tam je ten teflon. Na to namazené se ti akorát lepí bordel. Koncovka s brčkem je za pár kaček, nicméně i s kvalitní zatesněnou to funguje bez problémů. Pružina smyku je silná jak kráva a hned tak něco ji nerozhází. Problém s průchodností vedení poznáš spíš pří zvětšeném odporu při řazení nahoru. Píšeš že to blbne od novoty a po projetí „kaluže“ se to zhoršilo. Rovná se nefunguje to pořád, jen tě přešlo prvotní nadšení. Viděl jsem hodně případů, kdy si kolo servisovali nebo skládali lidi co nebyli úplně z oboru, byť si to mysleli a někteří dokázali vytvořit opravdu velká díla. Jestli u nového kola máš tak zásadní a neřešitelný problém, tak opravdu za někým zajdi, protože tebou odhalené závady a způsob jejich řešení jsou prostě mimo.

                  RR a RX kola se v RB nestaví, protože je po tomto malá poptávka. A je problém držet komponenty různých sad skladem a zároveň nabídnout rozumnou cenu v tak malém objemu. Řešením je individuální objednávka, která je však dražší.

                  A s tím bovdenem a jeho zatáčkách máš samozřejmě pravdu. Ale v praxi rozdíl mezi rovným vedením a vedením v ohybu nepoznáš. Navíc pružiny a přepákování řazení používají k pohybu daleko větší síly, než je odpor lanka v bovdenu, ať už ho vedeš jakkoliv.

                  No a jestli mi pošleš fotečku přesmyku směrem od zadního kola, zkusím ti vyloučit jednu docela často používanou chybu.

                  „Profík z kotelny“

                  0 0
                  • MartyM  

                    Naprostý souhlas, ten první odstavec je pravda pravdoucí ve všech ohledech. Po čtvrt století jsem na stará kolena pořídil silničku a smyk byl fakt oříšek seřídit, byť na MTB co jsem stavěl byla povětšinou trojplacka, tak jejich seřízení k perfektnímu chodu byla v porovnání se silničním naprostá brnkačka. Je otázkou jestli u mně to bylo vždy spíše o tom štěstí než o zkušenostech, to tvrzení je naprosto přesné! :-) Z celé diskuze zde je patrné, že Mufi nemá asi ani jedno a ještě to svádí na RB a nepřizná chybu ani boha. Ale snad najde kde je chyba a vyladí to ke své spokojenosti, ale z toho co psal tomu moc nedávám, když i předchozí dvě kola co stavěl měla identický problém… Není větší radost a uspokojení z vlastní práce, když si něco člověk opraví sám, nedejbože když najde svou vlastní chybu a napraví. Jak jsem nedávno stavěl tréninkový stroj pro moji, abych ušetřil koupil jsem smyk jen s horním tahem (na rám byl vhodný), nicméně nešlo z nějakého důvodu zařadit na největší placku a na páčce to šlo neskutečně ztuha. V dorazu to nebylo ani v nekvalitě lanka či bowdenu ani to nikde nebylo přiškrcené, ale pak jsem zažhavil všechny mozkové závity a bylo to špatně vedeným lankem k mechanismu smyku, zkusmo jsem přehodil ikdyž mi logičtěji vycházelo to původní vedení co jsem zapojil napoprvé a hle hladký chod a perfektní řazení na všechny placky. Radost, pohoda, sebeuspokojení… :-)

                    0 0
                  • beranek666  

                    Lanka v bowdenu jednoznačně mazat.

                    http://cykl.cz/…y-mohli-cist

                    0 0
                    • atty  

                      Co si myslíš, že Ti odpoví výrobce maziv na obecnou otázku zda „mazat nebo nemazat“? :)

                      K tomu je článek skoro 8 let starý a tak asi není úplně aktuální, vzhledem k současným technologickým trendům (ty se samozřejmě obecně tolik nemění v rámci mazání jako takového), ale zrovna u kvalitních bowdenů mazání celého vnitřku „prolitím“ mazadlem moc ideální není, možná tak u dorazů a koncovek, ale tam je taky na dlouhé debaty, zda to vlastně nenatahá víc bordelu dovnitř, než že to utěsní před vodou a blátem.

                      0 0
                      • matbiker  

                        Bowdeny a lanka určitě nemazat.

                        0 0
                      • beranek666  

                        Tak mazací plán především předepisuje výrobce zařízení, např kluzného vedení, nikoli výrobce maziva. A když se podíváš třeba na samomazna teflonova pouzdra pro lineární vedení, vždy výrobce uvádí, že mazání vždy zlepšuje funkci!

                        Viz SKF mazací plány, Hennlich a mnoho dalších.

                        0 0
                        • matbiker  

                          A kluzné teflonové pouzdro je zcela běžně ostřikováno vodou s pískem a běžně se po půl roce mění.....

                          0 0
                          • beranek666  

                            Mně se do bowdenu písek nedostane a mazivo + těsnění zabrání vniknutí vody.

                            0 0
                    • KAPLIS  

                      Mazání může zlepšit chod. Souhlasím. Ale když to napíšeš takhle, tak věř tomu, že málokdo tam nalije speciální a k tomu určené mazivo. Vezmou to co je po ruce a nedělají víc škody než užitku. Moje zkušenosti radi nemazat. Je to zbytečné, protože řazení funguje i bez toho bezvadně. Na životnost pak mají daleko větší vliv utěsněné koncovky. Nicméně to co tu mele mufi, je úplně mimo a jestli bovden mazal nebo ne je jedno. Ta jeho závada má úplně jinou příčinu. To se asi shodneme.

                      0 0
      • Mufi  

        Já už vím, kde je chyba. Ale nevím, jak to opravit.

        Lanko nejde dostatečně hladce a proto vodítko neklesne tak nízko, jak by mohlo. Když tomu pomůžu rukou, klesne znatelně víc a mezi řetězem a vodítkem je rázem díra jak dopr. To je způsobeno:

        1.) Moc malým průměrem otvoru na bowden v RB rámu – lanko drhne o okraj.

        2.) Pružinu v přesmykači pocákala voda s pískem z cesty – drhne to v ní a chrastí, takže má menší sílu. Viva la bezblatníkové kolo.

        3.) Do bowdenu se mi taky dostal písek a drhne to v něm. Nemám tam prachovku. Na celém kupkolo.cz se totiž nedalo koupit. Sakra.

        Ale zase, nešlo to seřídit, ani když to bylo čisťounké a nové, takže se to taky úplně nevracelo. Přitom lanka mám kvalitní teflonová a bowdeny mám Jagwire teflonové a namazané. Tak já už nevím, co jsem tam udělal špatně.

        Sere mě ale ten úchyt v RB rámu. Každý přece himl hergot fix ví, že to lanko z něj půjde k přesmykači zešikma. Zešikma! Tak proč není natočené nebo alespoň v rámu mimo střed. Místo toho tam musí v něm být lanko zalomené a ono musí drhnout. Proč? Na starém rámu mám k přesmyku vedené lanko shora a bowden je zasunutý dobrých 20cm nad pákou přesmykače, takže se v tom uchycení tolik neláme, neb nesvírá tak ostrý úhel.

        0 0
        • Mufi  

          Zkusím koupit koncovku s prachovkou a snad potom lanko nebude tak drhnout o úchyt v rámu.

          0 0
          • Mufi  

            Tady v manualu od Shimana na strance 9 jde vidět, na jaký systém je ten přesmykač dělaný:

            http://si.shimano.com/…2-05-ENG.pdf

            Lanko má jít už od spodní části rámu, ne tak jako to má RB, kdy:

            1.) Jde bowden nahoru, následně se v něm lanko, které je příliš zešikma, láme

            2.) Do takto vystrčeného bowdenu navíc stříká od kol, které nejsou dělané na blatníky, bahno

            3.) A navíc u tohoto systému vzniká jedno otočení bowdenu navíc, které zvyšuje vůle při tahání lanka v bowdenu.

            Nejsem vůbec odborní, ale asi má ten systém vedení lanek u silničky, které zásadně nemívají blatníky, nějaký důvod, ne?

            0 0
            • Mufi  

              Takto to má správně vypadat:

              https://www.merlincycles.com/…-768x513.jpg

              0 0
            • Mufi  

              A takto to má Duratec: http://www.vinohradskeslapky.com/…foto_322.jpg

              Bowdeny jdou pěkně jen ke krku, odtamad už jdou lanka napřímo k přehazovačce, kde jdou do oka na zajíce, a druhé lanko přímo do pˇresmykače. Nevyznikají tam žádné další zbytečné ohyby v bowdenech po cestě, jako to má RB. Když to vidím, tak už je mi jasné, kde je problém s mým přesmykačem a proč má to lanko takovou vůli. Příště, až budu kupovat rám, tak už budu chytřejší. Myslel jsem, že se můžu na RB spolehnout, když to všichni tak vychvalují, a vůbec mě nenapadlo, že nebude mít vyřešené takovéto elementární věci.

              0 0
            • Mufi  

              A takto to má RB. Jak jde vidět, lanko od přehazovačky se navíc nesmyslně musí křížit s bzdovým lankem. Nemuselo by to tak být, kdyby v RB přemýšleli a lanko brzdové nechali umístit na vnější stranu úchytů. To byla první blbost, které jsem si při skládání všiml.

              Takže já zkusím maximálně našponovat bowdeny v úchytech u rámu a zkrátit je co to jen půjde mezi rámem a řidítky, snad to trochu pomůže.

              0 0
              • vysmátej bajker  

                mužeš udělat trochu větší díru pro lanko.

                taky se dá trochu ohnout uchyt bovnenu.

                pro toto umístění bovdenu koncovka s brčkem a prachovkou je asi nezbytností.

                0 0
                • Martin  

                  To nevím, od roku 2015, kdy jsem si sestavil svoje RX, jsem na přesmykač v podstatě nesahal. A to se blatu nebo prachu nevyhýbám. Koncovka bez brčka mi zatím stačila. OP si spíš neumyl ruce.

                  0 0
                  • vysmátej bajker  

                    umístění konce bovdenu je na nejlepším místě pro nachytání všeho od zadního kola.

                    0 0
                    • Martin  

                      nevím, nemám s tím problém :)

                      0 0
              • jardalee  

                giant revolt to ma podobne ale mozna niz a funguje to normalne

                0 0
                • gersa  

                  De facto to takto mají silničky od nepaměti (ať už s bowdenem, nebo jen přes platový smyk pod středem) a nikdy žádný problém nebyl…

                  Můžeme diskutovat o tom, jestli je to dobré místo co se týče chytání nečistot, ale pokud to jiným funguje.....

                  BTW chvilku jsem dumal, co zase jsem prošvihl v novinkách výrobců, že už máme přední a zadní přehazovačku

                  0 0
                  • Mufi  

                    Máš pls nějaký příklad silničky, u které jde bowden až pod přesmykač?

                    0 0
                    • gersa  

                      Mám.....

                      Přesně takhle to mám na Favoritce (Jenom to mám bez blatníků a s demontovaným přesmykačem), kterou používám jako jezdítko po letišti.

                      Klidně ti to vyfotím, až budu v práci

                      0 0
                      • Mufi  

                        Dík za foto. No je to trochu jiný systém než má SHimano, ten na Favoritce je na to asi dělaný.

                        0 0
              • Mufi  

                Ale zase chápu, že v RB asi museli koupit t hloupé úchyty, které způsobují křížení brzdového lanka. Nemůžou hold všechno asi vyrábět......­.............. co bych pro to vlastenectví neudělal.

                0 0
                • krabica  

                  V tom není žádný problém, dělají to tak různí výrobci léta… Mám to tak na starém horáku a přesmyk funguje v poho.

                  0 0
        • antt  

          problém je v těch mazaných jagwire bovdenech s poteflonovaným lankem . . Ty poteflonované lanka chodí špatně i v mazaných xtr bovdenech.

          Teflon po teflonu klouže, ta vazelina to v tom úzkém a dlouhém bovdenu zabíjí, ale naštěstí jde snadno vystříknout WDčkem :)

          Lanko dej nerezové bez teflonu a změnu pocítíš na první Cvak :)

          0 0
          • Mufi  

            Ó bože, díky za tuto cennou radu, to by mě nenapadlo. Zkusím to.

            0 0
      • Martin  

        nějak netuším, co s tím kouzlíš :D

        Ultegra 6700 mi šla na první dobrou

        0 0
        • Mufi  

          Jakou mas pls znacku bowdenu? Ja tam mam Jawgwire a am podezreni, jestli ony nejsou ty bowdeny moc mekkne/ohebne, takze zvysuji vuli lanka u tohoto RB dlouhobowdenového systému..

          0 0
          • Martin  

            zlatou střední cestu, kterou cpu na všechno, co mi projde rukama

            https://www.kupkolo.cz/…-4-mm_z2556/

            0 0
            • matbiker  

              Jak píšeš, bobden Force na kola od 6t do 150 a absolutně bez problému…

              0 0
          • plzakj  

            Cim jsi zkracoval ten bowden?

            0 0
          • antt  

            myslíš vůli jakože tření? To ano, zvyšují

            0 0
            • Mufi  

              Nejen tření, taky to, že ty záhyby berou lanku chod z páčky, protože to vypruží.

              0 0
              • Martin  

                to jsou perly :D

                0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Vypruží? Když se zhoupneš a pořádně to odpružíš v kolenou tak tě střední, opakuju střední lavina nemůže ohrozit.

                0 0
                • Mufi  

                  Nevím proč to píšeš, každý dává např. bowden přední brzdy co nejpříměji, protože když je tam velký oblouk, tak to prostě pruží! A nejen bowdeny, ale i hadice od brzdové kapaliny, když mají někde nějaký provis, tak ten začne propružovat a zhoršuje tím přenos síly na brzdové kotouče. Jestli se mě snažíš nachytat na m laické terminologii, tak prosím.

                  Tak samo já, když na ten přesmykač v dolní poloze trochu zatlačím, aby šel níž, tak jde jasně vidět, kde se těch pár milimetrů schovává, je to v tom ohnutém bowdenu který se napřímí.

                  Navíc jde i vidět, jaký odpor klade vedení to vedení bowdenů podél rámu. I přes veškerou mou snahu bowdeny co nejvíce našponovat nejsou prostě rovné, jsou tam po celé délce malé záhyby a lanko nejde tak lehce, jako kdyby šly vduchem.

                  0 0
                  • pepek  

                    hadice od brzdové kapaliny, když mají někde nějaký provis, tak ten začne propružovat a zhoršuje tím přenos síly na brzdové kotouč – dost dobrý pro vlákno vtipy35

                    0 0
                  • Mufi  

                    A to jsou všechno drobnosti, kvůli kterým přesmykač nemá sílu lanko o ty 1–2mm vysunout a nevytvoří se pak patřičná mezera mezi vodítkem a řetězem.

                    0 0
                    • hrota  

                      Proč hledáš chybu všude jinde, jen ne v sobě… Nejsem kdovíjak zručný mechanik, ale se smykem jsem nikdy neměl problém správně nastavit a pokud už nastavit nešel, tak jsem měl buď špatně lanko, klec nebyla vodorovně a nebo byla moc vysoko. Když na to nestačíš, odvez to do servisu a uvidíš, že to někdo zručnější dá do kupy. Těch kol nejezdí málo a žádné houfy vláken o neseřiditelných smycích tu nevidím… Zkus se zamyslet, si dost starý na to, aby si praktikoval přístup ala " Všichni jsou blázni, jen Já jsem letadlo…"

                      Každopádně mne to celkem baví číst, tak klidně pokračuj :D

                      edit: Vidim, že se Ti to snažil vysvětlit další kolega, ale došly mi nervy dřív, než sem tam doroloval..

                      0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    U přesnosti řazení bowdenem záleží, krom kvality lanka, kvality bowdenu a kvality montéra, už jen na tom, jak velkou vůli máš mezi lankem a vnitřní stěnou (u čisté soustavy). Jenže to se projevuje stejně až při kritických stavech, kdy přenášená síla neodpovídá konstrukci bowdenu a bowden deformuješ. Na kole tuto vůli řeší zůstatkové napětí lanka mezi polohami (občas mimo tu nejpovolenější).

                    Proto mi třeba na silnici chodí přehazovačky s velkým obloukem naprosto čistě a bez problému – v délce vedení to není. IMHO celá konstrukce MTB s přímým vedením lanka (od shadow) není primárně kvůli odporu při řazení, ale zejména kvůli zachytávání za oblouk bowdenu o překážky a poškozování při pádech.

                    Těším se na další zprávy z bojiště!

                    0 0
                  • novas752  

                    To s tou hadicí je fakt dobrý. :)

                    To abych si na kolo vymyslel nějakej napínák na hadice. :D

                    0 0
    • mr.ricardo  

      To je zase jednou vyzivne vlakno :) mam pocit, ze hlavni problem je v uzemneni naradi …

      0 0
    • konarider1  

      Mufi se vrátil :-D Popcorn a kvalitní pití už sem si donesl, můžete začít :-D

      0 0
    • Martin  

      Mno, koncovka je sice na raně pro bordel od zadního kola, ale fakt s tím nemám problém. Na přesmyku jsem od sestavení nic nedělal.

      0 0
    • doubeq  

      Hoši, stává se z toho fakt slušná fraška, Mufi zkrátka odmítá přiznat, že není tolik kovanej. Mufi je to jednoduchý…na smyku je nálepka na seřízení výšky, pak stačí vodítko mít rovnoběžně s převodníky a dodržet řetězovou linku a nezapomenout na nějaký štelování lanka, když ho dual nemá a de to samo…a teď mě zab :-D

      0 0
      • Mufi  

        To já přece vím, není to můj první přesmyk, i štelování lanka jsem si koupil…

        0 0
        • Martin  

          tak si ještě umyj pořádně ruce

          cituji: Je to moje 3. kolo a prostě na každém mi ten nejlehčí převod prostě šustil. – takže sis nikdy neuměl nastavit správně přesmykač. tudíž to nesváděj na RB troubo.

          0 0
          • Mufi  

            Ale já si ty předchozí 2 nestavěl, troubo, ale kupoval.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Tak proč ho stavíš když o tom víš prd.

              0 0
            • Martin  

              no a co? já nemluvím o stavbě, ale o seřízení :D buď máš patřičné zkušenosti a pak není problém přesmyk správně sladit, nebo máš v rukách nasráno a pak to nech na servis nebo na někoho zkušenějšího, kdo ti to ukáže, ale neobviňuj ze své neschopnosti okolí.

              0 0
              • Mufi  

                Já říkám, že to vedení bowdenů na RBéčku je na houby. Tečka. Jsem přesvědčen, že kdyby to bylo přímé vedení lanka jako u silniček, tak s tím nemám teď problém. A tím vším ovšem netvrdím, že to nejde seřídit tak, jak to je. Ale já to tak neumím. Ano, dal bych to mechanikovi, ten se na to podívá, poladí, ohne mi klícku a vrátí mi to jako vyřešené.

                Jediný člověk tady napsal, že toto dlouhé vedení teflonového lanka v namazaném bowdenu klade moc velký obpor a není vhodné. To je zatím jediná kloudná rada z celé této diskuze.´Já ty Jagwire koupil už namazené a k nim Jagwire teflonová lanka, myslel jsem, že je to tak lepší.

                0 0
                • Martin  

                  Tomu vedení nic není! Pokud by to byla konstrukční chyba, tak to dělá víc lidem! Já to vozím bez problémů od podzimu 2015.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  Tak ten rám tu vozí více lidí a nevím že by se to tady nějak více řešilo.

                  0 0
                • Singlespeed  

                  Teflonové lanko + bovden namazaný uvnitř plastickým mazivem taky není zrovna nejlepší nápad :-). Máš prostě smůlu, že cokoliv koupíš je nahouby :-).

                  0 0
                • Singlespeed  

                  Poslední možnost je použít jiný přesmykač. Třeba starší typ Tiagry, který má jiný tvar tažného ramínka, tedy může být i jinak přepákovaný.

                  0 0
        • doubeq  

          No dobře, ale jak to vidí ostatní a jen ty ne, tak děláš něco jinak. Schválně, kolik si dal podložek pod misku středového složení?

          0 0
    • Mufi  

      Fakt mě tady štvou ty narážky, že prý proč to stavím, když to neumím.

      Mám ještě motorku a dělám si na ní všechno, od výměny oleje po seřizování ventilových vůlí. Je to snad proto, že jsem nějaký super mechanik? NE! Je to proto, že ke každé japonské motorce je výborně napsaný servisní manuál a všechno, VŠECHNO se z něj vyčte. A udělat na motorce kompletní servis a eventálně odstranit nějakou poruchu je teda složitější věc, než si postavit kolo.

      Založil jsem tady to téma, protože chod přesmykače je notně omezen a to až tak, že sežízení dorazů je naprosto k ničemu. Důvod toho je, že přesmykač si nedokáže více natáhnout lanko. V poloze ramene přesmykače by mu přitom stačil tak 1mm lanka navíc, aby mělo vodítko více než dostatečnou mezeru od řetězu.

      Kromě vedení bowdenů v rámu RB, které vytváří nadměrný odpor v tahu, oproti klasickému vedení lanek v silničce, zde byla jen jedna kloudná rada a to, že při použití teflonových lanek a teflonových bowdenů není vhodné bowden doplňovat mazivem u systému vedení bowdenů, jaký používá RB. Za tuto informaci děkuji.

      Já jsem si koupil teflonový bowden Jagwire, který už v sobě mazivo má, a k němu jagwire teflonové lanko. Nenapadlo mě, že taková kombinace se na můj rám nehodí.

      Bowden pořeším a uvidíme, jak se to zlepší.

      Co se týče RB rámu, musel jsem pilníčkem a vrtačkou přizpůsobit držák bowdenu pod přesmykačem, aby se lanko o držák neodíralo. Příjde mi opravdu nevhodné, aby dlouholetý výrobce rámu měl držáky přivařené v této krátké vzdálenosti od přesmykače a tímto způsobem, protože lanko tam svírá jednak moc ostrý úhel a druhák drhne o držák. Nemyslím si, že žíjeme v době, kdy většina českých výrobků byly typu „dodělej si sám“.

      0 0
      • Singlespeed  

        Jen tak mimochodem. Řadicí/brzdové páky máš taky Tiagra 4700?

        0 0
      • Rorejs74  

        Pošli fotku s detailem jak máš do přesmykače ( přední přehazovačka ) uchycený to lanko. Ono i na tom dost záleží u této generace.

        0 0
        • krabica  

          To po něm nechtěj, tohle už nezvládne. Ještě by mu někdo poradil, co má blbě a to by jeho ego nedalo… :-D

          0 0
          • Rorejs74  

            No zrovna tohle je taková roztomilá vlastnost téhle generace. U těch předchozích jsem to snad nikdy neřešil a fungovalo to.

            Ale určitou šanci teda dávám i těm nekompatibilním pákám, jak píše kolega vejš :)

            0 0
        • KAPLIS  

          Taky je to můj favorit proto jsem taky chtěl tu fotku. No nic pošlu ji Teda já a dodám, že na tomto kole to i přes nenamazané a nemoderně pokroucene bovdeny funguje vše ok. Ale možná se pletu. Vždyť mufi odhalil, jako první na světě, že tyto rámy mají brutální výrobní vadu a jsou nepoužitelné.

          0 0
      • Mufi  

        Je mi jasné, že RB se k tomuto bude stavět tak, že jak to je, tak to stačí, a ono to vždycky nějak seřídit jde a já to neumím. Takto se totiž problémy řeší na východě a především v Indii a doufám, že hoši z Opavy touto cestou směřovat nechtějí.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Už jsi RB kontaktoval? Nebo se budeš ventilovat jen tady?

          0 0
          • Mufi  

            Kontaktoval, je tu KAPLIS.

            0 0
            • KAPLIS  

              Já v žádném případě nereaguju jménem RB, ale svým. Navíc RB nemá nic společného s tím že si neumíš seřídit přesmyk, který si sám montuješ. Znovu ti napíšu že jsi mimo a hledáš chybu tam kde není. Ale tvé reakce tady byly docela zábavné, tak se to dalo. Už to ale začíná být nuda.

              0 0
        • whom  

          A už jsi zkusil to lanko sudat (odpojit) a podívat se, JAK a KAM v tu cvhíli chodí přesmykač? Nevadí tam řeba něco jiného.....?

          0 0
      • jardalee  

        prijde me divny ze to fakt drhne o to ocko ja mam presmyk na stole teda jenom soru :) a ta pruzina je hrozne silna a na spodni poloze to zastavi az sroub naky lehky drhnuti to musi hrave prekonat

        0 0
    • Bubaaak  

      Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké … To samé platí, když jsi debil.

      0 0
    • doubeq  

      Hele Mufi, kdybys byl z Pardubic nebo okolí,tak se snad slituju a dáme to dokupy spolu :-D

      0 0
    • Mufi  

      Tady jsou fotky. Za povšimnutí stojí krásně zlomené lanko. Netušil jsem jak pěkně to na fotce vynikne.

      Zrovna jsem zkoušel otáčet na opačnou stranu ten pin u lanka na přesmykači, jestli se tím něco nezlepší, ale chová se to v podstatě stejně.

      0 0
      • Singlespeed  

        Zalomené lanko lze v tomto případě odstranit použitím jiného přesmykače. Třeba klasického bajkového down swing Shimano s univerzálním (horním i spodním) tahem lanka. V tomto případě povede lanko zespodu přímo, bez ohybu.

        0 0
        • Mufi  

          Bohužel se obávám, jestli by takový přesmyk fungoval s pákama a taky, jestli by jeho ramínko nebylo moc blízko plášťům, už tady je místa tatak na 35mm plášť.

          0 0
          • Singlespeed  

            Navíc bych řekl, žes to lanko provlékl přesmykačem blbě, přesně tak, jak tady někteří zkušení předpokládali :-).

            0 0
            • Mufi  

              Neprovlekl, je to tam dobře, to tam ani jinak nejde dát.aby lanko zapadlo do drážek. Podívej se jak to má na fotce Kaplis, stejně. Akorát jsem obrazel ten pin u kterého se ohýbá lanko, takže to vypadá vizuálně trochu jinak. Jen jsem experimentoval.

              0 0
              • Singlespeed  

                Tak, alespoň něco máš dobře ;-).

                0 0
                • doubeq  

                  Nemá ho dobře, ukazatel Cable IN je krásně vidět a mě vede lanko jinak, dle ukazatele, Tiagra4700, funkce bez váhání.

                  0 0
                  • Mufi  

                    Mám ho dobře. Ty totiž nevíš, že je tam ještě konvertor. Nejsi totiž takovej koumák a nečtěš manuály.

                    Baví mě ten konvertor. Pohne kablíkem o 0.000-prdlačky, aby to bylo podle Shimana tipťop, a mezitím v RBéčku realizují svůj ďábelský plán to kompletně ****** a vytvořit atyp vedení lanka jeho totálním zalomením a umíštěním do úplně jiného úhlu vůči přesmykači, než jak to zamýšlel výrobce.

                    0 0
                    • Martin  

                      jediný, kdo něco posral, jsi ty ;)

                      0 0
                      • doubeq  

                        Stejně nás tady jen trolí a chláme se, ja se snažíme :-D

                        0 0
                    • doubeq  

                      Dobrá, máš pravdu, manuál jsem nečetl, ale nic to nemění na tom, že mě to funguje :-D a teď koukám, že ho mám dobře. Trochu ostuda no, ale jak říkám, funguje.

                      0 0
          • Singlespeed  

            Bajkový funguje dobře, mám ho na dvou kolech s berany.

            0 0
      • Mufi  

        Ještě pzn. jak jsem už řekl, ten doraz bowdenu jsem musel pilníkem rozšiřovat…

        0 0
      • Martin  

        Zalomené lanko nemá absolutně na nic vliv. Mám ho vedené stejně a chodí mi to bez problémů. Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde.

        0 0
        • mr.ricardo  

          Jj, taky to mam na getecku takhle zalomeny, jenom zhora. Na funkci to nema vliv.

          0 0
      • krabica  

        Mně přijde, že máš blbě zakončení bowdenu v dorazu, koncovka by měla končit až u šipky.

        0 0
        • gerrard  

          To skoro vypada, ze tam ani koncovku nema.

          0 0
          • gersa  

            Taky bych řekl

            0 0
            • gerrard  

              Tak jeste hur, ma ale je tak siroka ze nejde do navarky, takze problem odhalen.

              0 0
        • Mufi  

          Koncovka je tak obyč chrom, než mi příjdou utěsněné. Víc tam každopádně zasunout nejdou.

          0 0
          • krabica  

            Většinou jsou kovové trošku širší a nepasují, pokud tam nemáš rovnou brzdové, které jsou širší určitě… U té přední brzdy ti to taky nesedí a láme se to v koncovce.

            0 0
          • gerrard  

            Aha no pak se ale neni cemu divit, takto to fungovat nebude.

            0 0
        • Smazaný účet  

          Mi hlavne prijde, ze pres svou znalost vsehovesmiru a zkusenostni prevysujici vrchovoleho mechanika Tour to svyma upravama totalne doprasil (chtel jsem napsal ******** ojebal, ale budme slusni)

          0 0
      • Mufi  

        Já vám už asi prostě vysvětlím, kde je chyba, aby to pochopil i KAPLIS, kterému moc nejde geometrie a fyzika.

        0 0
        • krabica  

          Komu není rady, tomu není pomoci…

          0 0
        • gersa  

          Tohle (jak uz tu nekdo psal) patri do sekce ftipy

          0 0
        • MiKED  

          Je vážně problém dát to někomu, kdo to umí seřídit?

          0 0
        • KAPLIS  

          :-) a nebo tak. Na tvoje malůvky kašlu. Nejsem Šesťák tak tomu nerozumím. Ale i při své evidentní omezenosti se dokážu najíst alespoň lžíci a když mě občas pustí z ústavu, tak si dokážu sestavit a seřídit seřídit kolo. Narozdíl od sečtělého inteligenta, což si ty. Po tvoji analýze v jiném vlákně, mi došlo, že jsem nechtěně zmínil vlákno, kde se nějaký chytrák neuměl změřit. A mlel tam hrozně chytré keci. To jsi byl ty :-) . Že moje znalost geometrie je nulová je snad jasné. Nezajímá mě to. Naštěstí poznám co mi pasuje. A nemusím přes internet řešit jestli se rozkrok měří po šulina, po koule nebo snad hluboko do tmy. A vlákno dizajnovky vs RB je taky výživné. Doporučuji všem co se v dobré víře snaží pomoct aby si prokleply tvůj profil a nemarnili čas. Pokud se ovšem nechtějí pobavit.

          Omlouvám se za to, co jsem si o tobě myslel. Už, si to nemyslím…

          0 0
        • tromboonen  

          Sleduju to tady jenom z povzdálí a zkoušel jsem i radit, ale koukám, že je to spíš sociologickej než technickej problém, držím palce, nejlepší způsob jak získat radu je nadávat poradcům :)

          0 0
          • Mufi  

            Kaplis jeste nic kloudneho naporadil ani tady, ani v predchozim vlakne. Vseho vsudy nerekl nic, jenom ze sestelovat presmykac neni tak jednoduche.

            0 0
            • tromboonen  

              Vod týpka co říká přesmykači přední přehazovačka mi to připadá jako docela odvážný post, ale proč ne, doba je taková, jen směle do lidí, co se Ti snažej poradit :)

              0 0
              • Mufi  

                Anglicky je to Front derailleur a rear derailleur, přední a zadní přehazovačka (ok, tak výkolejka, je to z francouzštiny). I v české literatuře se používá označení přední a zadní měnič. Ty tomu jako většina ostatních tady nerozumíš o nic víc.

                0 0
                • MiKED  

                  Reinkarnace číslovky…

                  0 0
                • tromboonen  

                  Aaaa, pán je kromě mistra světa a brouka pytlíka i lingvista… Když to tak bravurně zvládáš, tak si přečti nějaký návody třeba v papuánštině, místo toho abys tady nadával lidem co si dovolili Ti poradit…

                  0 0
        • mr.ricardo  

          Tyjo, to je fakt diagnoza :)

          0 0
        • Martin  

          bože, ty jsi ******. kdyby to byla konstrukční chyba, tak řazení na pilách nejde nikomu. prostě si přiznej, žes někde něco pokazil ty a jenom ty.

          0 0
        • Bubaaak  

          když tě to tak sere, tak zespoda řízni závit a jebni tam smyk pro lanko..

          https://www.bike-eshop.cz/…ast-na-sroub

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Proč řezat závity, když máme samořezné texy?

            0 0
            • tromboonen  

              TVL z přemíry práce už trochu halucinuju, ale fakt jsem to přečet pětkrát a vždycky jako „samořezné texty“ = ale na texty tady soudruha tazatele to docela sedí, ne?

              0 0
    • konarider1  

      Tak mám pocit, že tam Mufi narval místo řadícího bowdenu brzdovej a k tomu i koncovku na brzdový bowden.....:-D

      0 0
      • Rorejs74  

        No podle některých těch fotek to tak fakt vypadá. Navíc i zmiňuje, že to musel pilovat aby to tam vůbec vlezlo alespoň kousek. Ale tak je teda ten úhel celkem ostrej.

        0 0
      • Bruca  

        Však bowden jak bowden, ne? :-D

        0 0
    • tromboonen  

      Většinou se mi vyplatilo stáhnout ofiko návod od Shimana a provést pečlivě všechny kroky… nevím, co přesně má ta 4700 za fíčury, jestli je na objímku nebo navářku (na navářce se u některých seřizuje sklon klece šroubem co se opírá o rám), nedělá se tam taky ten ojeb se dvěma polohama držáku lanka podle jeho sklonu??? Mělo by to mít podobnou technolohgii jako nejnovější vyšší řady, ty to maj…

      Zkus ten návod, jinak dát to nahoru většinou taky pomůže

      0 0
      • doubeq  

        Mistr návod prostudoval i pozpátku, výš mě s tím utřel ;-)

        0 0
        • tromboonen  

          Sorry, nečet jsem každý písmeno, jestli to tak je, tak to mistr buď neprostudoval dostatečně, nebo udělal někde chybu :)

          0 0
    • TJK  

      kdyz koukam tak mi prijde ze ma kratkej bowden… pak logicky chybi texh par mm protoze bowden neni napevno oprenej do koncovky… nehlede na to ze ta koncovka i lanko vypada celkem fakt divne…

      Mufi: ta tvoje malivka pro sestaky je blbost… protoze to nema na nic vliv… mel sem to takhle uz na x kolech a vsude to fungovalo celou sezonu… tam chybu nehledej

      0 0
      • KAPLIS  

        Je to marný, je to marný, je to marný. Ten bovden natahuje aby tam nebyly zatáčky. Bo každý ohyb zvyšuje tření a nepřesnosti řazení. A to v řádu stovek procent. Z hlavy nevím, ale určitě se najde někdo kdo na toto matematicky vyjádří :-)

        0 0
        • Mufi  

          To jsem tam dal ze zoufalství, protože mi nezbývá než laborovat.

          0 0
          • KAPLIS  

            Laboruješ ještě protože nevíš která bije. Odpovědi, které nechceš slyšet, označuješ za nesmysly. A argumentuješ stylem bohorovného raketové inženýra, který všechno četl a většinu už i dvakrát. Co si myslíš o mě a mých radach je mi jedno. Faktem je, že tobě kolo stále nefunguje.

            0 0
            • Mufi  

              Furt že nevím která bije. Tak už mě konečně pouč, ne? Pořád tady jenom plácáš a nic kloudného neřekneš. Ty jsi v podstatě ještě žádnou konstruktivní radu nedal. Jenom že je to na RB rámu seřiditelné a že to není taková sranda. Stejně jako v minulém threadu o velikosti rámu, kdes mě sprdl, že chci sedlovku s offsetem 3cm a koupil jsem si tedy u vás malý rám. Až potom mi někdo jiný vysvětlil, že úhel sedlové trubky se nemění a tudiž na to velikost rámu nemá vliv. Takovéhle blbé připomínky ty dáváš. Už tady nic nepiš, prostě běž z tohohle threadu pryč a nevšímej si mě. Já tady potřebuju dořešit přesmykač a ty reálně poradit nechceš a já mám takový dojem, že vlastně ani neumíš. Ty jsi prostě nějaký montér, kterému dají v práci kupu komponentů a on skládá kola, jedno za druhým, a v rámci těchto mantinelů tomu rozumíš.

              A tohle téma už je vyřešeno. Někdo zkušenější než já a očividně i ty řekl, že je s těmi novými přesmykači od Shimana problém. Takže jiný přesmykač. Tečka.

              Tak si ještě párkrát poznamenej že mám volšový ruce a můžeš jít.

              0 0
              • KAPLIS  

                Moje jediná dobrá pro tebe byla, ať to zavezeš ukázat někomu zkusenejšimu. Možná by jsi měl štěstí a narazil na někoho stejně šikovného jako já a možná i šikovnějšího. Mohl si třeba poznat nového kámoše nebo se třeba něco přiučit. Já se taky si snažím dělat hodně věcí sám, ale dokážu uznat že někdy na to nestačím. Na tvůj povzdech, že je škoda že se RX nastavějí standardně v továrně a že by si klidně zaplatil 2500 za sestavení mám pro tebe překvapení. Že neuhodneš za či práci by jsi vlastně s téměř 100 procentní jistotou platil :-) . Teď jistě cítíš úlevu, že to tak dobře pro tebe dopadlo. To že s řešení problému ti nedokážu poradit tak jak chceš slyšet nebo prostě mě nenapadne tvůj konkrétní, neznamená, že když bude kolo na stojanu ho nedokážu dát do pořádku. Přečti si své analýzy zpětně a způsoby řešení k tomu a sám si vyhodnoť co s toho byl problém. Psal jsem ti ze ho hledáš tam kde není. Opět věc kterou si nechtěl slyšet. No nic tak už jsme se dozvěděli o vlivu ohybu bovdenu, o nesmyslnosti vedení kabeláže u některých výrobců, odhalili jsme dokonce i zásadní konstrukční nedostatky. Poučili jsme se z matiky i fyziky. Taky téma cizích jazyků neuniklo. Teď ještě to Shimano. A kolo stále nefunguje…

                Jo a nikdy jsem ti nepsal že máš levé ruce, protože to nemusí být nutně pravda. Že si mimo se vztahuje k problému s předním měničem. A to s tou geometrii interpretuješ opět po svém. Říkal si že potřebuješ sedlo 4cm dozadu. Pak si zjistil že stačí 2,5. No a pak ti někdo vysvětlil, že se velikostí rámu nemění pozice sedla vůči středu. Opak jsem ale opět nikdy netvrdil, ale klidně to používej. Je šokující, že ten lepší konfigurátor ti toto nezdůraznil. Protože jeho výsledky si jistě vyhodnotil správně. Jen Teda nevím, kde se po tak dokonalé teoretické připravě vzala potřeba hýbat sedlem o 4cm.

                0 0
    • TJK  

      kdyz sme u tech nefunkcnich nesmyslu… tak blbej uhel lanka, silnicni smyk predelany speen adapterem na horni tah, 3plackove kliky s 2 plackama, MTB kazeta a kupodivu nikde nic neskrtalo ;)

      0 0
    • DaD  

      To, že se nevrací přesmyk až dolů po odřazení, je všeobecně problém těchto řad přesmyků. Myslím tím ty modely s vysokou, ale příliš kolmou a konstrukcí. U některých rámů to jde nastavit celkem dobře a u jiných je to porod a ani to nejde stoprocentně. Mají sice možnost nastavení vchodu lanka pod utahovací matici, ale ani to kolikrát nepomůže. Je tam doslova mrtvý úhel a řazení z nejnižšího bodu na první mezipolohu jde někdy opravdu ztěžka a nejde s tím nic udělat. Proto i dolů to nejde a přesmyk zůstane viset na lanku i když doraz je vyšroubovaný. Rukou ho jde následně stlačit níž a vznikne prostor pro řetěz, ale na pákách s tím člověk nic neudělá. Například udělat dobře přesmyk s mezipolohama na Cervelu s klikami Rotor je peklo na zemi. Tam vychází lanko z rámu snad přímo pod utahovací maticí přesmyku a k tomu jsou kliky příliš blízko rámu. No něco úžasného! Pokud vychází lanko z rámu jakoby na levé straně, tak nebývá problém.

      Kdybys koupil starší a nebo novější řadu, tak tento problém nemáš. U novějších řad je sice přesmyk konstrukčně složitý snad jak samotné řazení, ale funguje.

      0 0
      • novas752  

        Ty nový přesmyky na způsob side swing jsou epický. :)

        0 0
        • DaD  

          Jj, já na to poprvé čuměl jak chleba z tašky. Je to dobře udělané. Klec se dá poladit nezávisle na lanku, předpětí lanka se řeší přímo na přesmyku a odpadá ta bradavice na bovdenech (tedy já ji nevozím a ladím to na přímo) Ta horní mezipoloha mi ovšem přijde jako skoro malá. Odskočí to opravdu jen malinko. Zatím to tedy pokaždé stačilo, ale při španělu velká-velká je to fakt o prsa…

          0 0
      • Mufi  

        Díky za odpověď. Vypadáš jako jeen z mála tady, co tomu rozumí. Mohl by jsi ještě prosimtě upřesnit, co přesně podle tebe na rámech omezuje funkci té, jak ty říkáš, nové řady přesmykačů? Chápu to dobře, že ty přesmyky nemají rády, když bowden vede vysoko a lanko z něj tedy jde zešikma?

        Např. domnívám se, že se systémem vedení lanka bych ten problém neměl. Nicméně lidi se mi tu vesměs vysmívají, že je to blbost.

        0 0
        • MiKED  

          On se ti snažil pomoci každý, ale neposloucháš. Stačí si přečíst, co ti tu všichni psali.

          Četls manuál k tomu přesmykači? Máš pořádně nasazený správný bovden? Koncovku? Máš správně napnuté lanko? Správně seřízené dorazy?

          Nedovolil bych si o sobě říct, že bych byl extra servisák, ale shodou okolností jsem dneska večer nasazoval de facto identický přesmykač a seřídit ho trvalo tak deset minut.

          0 0
        • DaD  

          To jak vysoko bovden vede není rozhodující. Tam jde spíše o to z jaké strany vede. Pokud je vývod lanka blíže k přesmyku tak vzniká větší mrtvý úhel a je pro nastavení mnohem horší, než když vede jakoby více z leva (při zadním pohledu na kolo) V tomto případě je na vině Shimano a neviděl bych problém v tomto výrobci. Mohli sice tu navárku malinko pootočit, když je tak vysoko, ale to lehce spraví jehlový pilník.

          Ten velký mrtvý úhel bohužel i velmi omezuje pohyb přesmyku dolů a tak vzniká ten problém, že to dře když se jede malý převodník a velký pastorek. Když to povolíš, aby jsi udělal místo dole, tak si zase rozhodíš polohy na velké placce.

          Tohle se klukům z Japonska moc nepovedlo:(

          Kdyby jsi měl ten přesmyk, co je na obrázku, tak to máš seřízené za chviličku. Ty fungovaly bezvadně a já nevím co jim jeblo, že to tak zpackali. Ono tedy zpackali. Když lanko vychází více zleva, tak ta velká páka funguje parádně a krásně lehce, ale spoustu výrobců to má podobně jako ty a je pak problém. Některé modely Cannondale umí také pěkně potrápit s tímto smykem…

          0 0
          • tromboonen  

            Darwin v tom má jasno, devoluce schopnosti poradit si s jednoduchou mechanickou záležitostí si žádá 1×, doufejme, že za pár generací se projeví evoluce a budem všichni švihat 30–200 kadenci na 200% dnešního výkonu a pak to bude OK :)

            0 0
            • DaD  

              Když tohle je občas fakt porod. Mě tam přišel postarší pán s krásným a dost drahým kolem na Duře a přesně tohle ho hodně prudilo. Měl bříško a tak jezdil často nejlehčí do kopce, ale uměl to i z kopce a tak jezdil občas i nejtěžší převod. Nemohl to škrtání poslouchat a chtěl to udělat. Tak jsem s tím blbnul a stejně to nebylo ono. Dole v pohodě, ale když si do toho na zkoušku stoupnul tak mu to škrtalo na nejtěžší. Řekl jsem mu, že už zbývá jen „poladit“ přesmyk kleštěmi. Nejdřív se zarazil a pak mi řekl ať to udělám. Nalepil jsem na kleště gumu, abych vodítko neodřel, a klec trochu roztáhl. Jinak to tady s tím bazmekem prostě nešlo a staré dobré „něžné násilí“ se opět uplatnilo…

              0 0
              • KAPLIS  

                Toto tady někdo radil hned nahoře. Následovala panická reakce tazatele kterému se jistě před očima objevil obraz kde nějaký negramotný hňup bere do ruky rezavé kleště, ohlodaný šroubovák a velké kladivo. Tak nevím, jestli si teď nespadnul z lopatky.

                0 0
              • antt  

                kleště jsou nutnost. Úzké, dlouhé, na nich smršťovačka a poladit přesmykač do vrtule :)

                0 0
    • Mufi  

      Takže měřil jsem řetězovou linku (chain line). Od středu domečku doprsotřed mezi talíře je to 43mm. Shimano Tiagra 4700 přesmykač je dělaný na 43.5mm. Řetězová linka je v pořádku.

      Takže aktuální stav:

      • Řetězová linka ok – mám tedy v pohodě FSA Gossamer kliky i středové složení Ultegra BBR60
      • Bowdeny prostříklé WDéčkem, nikde nic nedrhne.
      • Lanko je v přesmykači správně.
      • Přesmykač je správně natočen a ve správné vyšce.

      Napadjí mě už jen 3 možnosti:

      • Něco je s pákou
      • Něco je s pružinou v přesmykači, že je příliš slabá
      • Systém vedení lanka u RBéčka, který neposkytuje přesmykači dostatečnou páku pro vytažení posledního kousku lanka
      0 0
      • gerrard  

        Dokud nebudes mit koncovku lanka co bude zasunuta v navarce tak Resit cokoliv jineho je zbytecne.

        0 0
      • konarider1  

        Mne napadla ještě možnost č.4 – volšový ruce

        0 0
        • gersa  

          Tahle moznost me napadla taky a jeste je tu i problem c5 – hlava

          Ale aspon se tu vsichni naramne bavi a Mufi si toho ani nevsiml

          0 0
        • tromboonen  

          Volšový ruce, sebevědomí supermana a internetový dovednostě Mylouše Zemana, v Alabamě by se podle mě nenašlo víc hambatejch obrázků na seřízení smyku než nadávek soudruha tazatele tady, a to jako máme osídlovat Mars doprdele? Nerad to říkám, ale 1× začíná dávat smysl i na kolech kde ty převody smysl nedávaj, když je soudruh příliš tupej na seřízení „přední přehazovačky“ a ještě schopnej vynadat každýmu kdo se mu snaží poradit, tak mám pochybnostě jestli má cenu se obtěžovat.

          0 0
          • platypus  

            No jo, ale tady evidentně Sytý hladovýmu nevěří, řeším s přesmykem (teda neřeším, už mám teď jasno) ten samej problém co popisoval DaD, pokud jsem zatlačil na levou páku klec smyku se ještě posunula a řetěz na posledním pastorku (11t) nebyl slyšet, pustím páku a řetěz na posledních dvou škrtá o klec a radši volím tuhle cestu kompromisu než když by to mělo škrtat celou celých patnáct minut do kopce

            0 0
    • Mufi  

      Ok, problem solved. Díky všem všem za rady.

      Roztáhl jsem vnější vodítko řetězu (to vitřní by nešlo dobře) a rázem je všechno ok. Normálně to řadí, konečně jsou co k čemu i mezipolohy, můžu používat celý pastorek na velkém i na malém talíři.

      0 0
      • KAPLIS  

        Jirka24× 28.10.2017 10:57 – Vem sikovky a příhni to.

        Mufi: to je vtip?…

        Mufi dnes po půlnoci: problém solved. Přihnul jsem to…

        0 0
        • Mufi  

          Ozyvaly se i nazory, ze je to prasárna.

          0 0
          • tromboonen  

            Ozývaly se i názory, že seš prase :)

            0 0
            • Al Stra  

              jup

              0 0
      • konarider1  

        Neděkuj, raději tady každýmu pošli 500.- na účet.....

        0 0
      • plzakj  

        Jezis, to bylo napinavy skoro jak Onuceho vidlice.

        0 0
    • doubeq  

      Mufi, prostě to rozeber, musí tam být 4mm ŘADÍCÍ bowdeny, který po zkrácení zabrousíš, na ně právné koncovky, řadící lanka. Potom srovnej přesmykač nebo přední měnič, jak chceš, tak, jak má být, nastav spodní doraz. ALE HLAVNĚ SI UŽ ZKONTROLUJ TU ŘETĚZOVOU LINKU, jestli víš, co to je a proč je důležitá, jelikož ses bránil odpovědi na zmínku o ni. Když bude proti zadní lince ve stejné nebo velmi podobné vzdálenosti a ty budeš mít vše výše popsané správně, tak už jenom natáhneš lanko podle návodu, dopneš ho štelováním a musí to řadit správně. Jistě ten výpočet pochopíš, jelikož jsi velmi sečtělý a vzdělaný podle tvých reakcí a dokažeš uznat vlastní chyby, viď ? :D

      0 0
      • doubeq  

        Aha, Mufi to řešil sikyho metdou, to jsem přehlédl…Mufi,ty prase jedno :D

        0 0
    • Alhas  

      Jsem se pobavil.

      0 0
    • Richards  

      Tak teď nevím jestli se mám těšit na následující téma – Nejde seřídit zadní přehazovačka :-) nebo to pak raději ani neotvírat.

      0 0
      • exxonvaldez  

        Tak hlavně že se podařilo vychytat ty jemné niance lanek a bovdenů:-)

        0 0
      • Martin  

        na to se taky těším… dětskými krůčky kupředu

        ale pořád nechápu, proč mistr koupil RB a ne nějakou pěknou dresingovku :D

        0 0
      • Smazaný účet  

        Navazim erar chipsu a plechovky s pivem a napjate vyhlizim dalsi vlakno:)

        0 0
    • Goratrix  

      Sada 105 5800 s tymto tiez ma problemy, na nete je kopa videi a clankov ako s tym bojuju aj expert mechanici :-) Dokonca az tak ze Shimano vyrobilo updatovany presmykac FD-5801:

      http://www.bikeradar.com/…-5801-50639/

      "To accommodate the wider (135mm) rear spacing of disc-equipped bikes while keeping the minimum rear-centre sensible at 410mm, the latest groupsets have slightly wider spaced chainrings and a redesigned chainring tooth profile.

      As a result, the new derailleurs required a slightly wider range of movement and a subtly redesigned cage."

      Tak je mozne ze s Tiagrou je to podobne, bud sa s tym treba zmierit alebo pockat na update.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        To není update, to je něco úplně jiného, než původní 5800.

        Že se na silničkách rozmohly kotouče, pevné osy a hlavně proletěla módní vlna gravelů, to vše na 135 mm zadní stavbě (nebo pevné i širší), znamená, že se soudruzi ze Shimana s klasickými silničními převodníky zákonitě dostali s 11 sp kazetou na hranu možného, při krátkých zadních stavbách až za ni. Tak to vyřešili vydáním dalšího přesmykače, co je na tom divného.

        0 0
        • tromboonen  

          Co je na tom divnýho? Mileniál si postaví prasopsa a diví se, že mu nefunguje zprasenej smyk, kterej ani neumí seřídit… a kdo za to může? Zasraní Japonci šikmoocí, kdyby radši zůstali u navijáků… mám nutkání nakoupit do zádoby rámy kompatibilní s dvoupřevodníkem a pár smyků, co kdyby :)

          0 0
          • Martin  

            klep hřebík na hlavičku, hlavně s tím mileniálem :D

            0 0
            • TJK  

              na to sem ani nekoukal… dost veci to vysvetluje :-D

              0 0
              • tromboonen  

                Já taky nekoukal na profil, ale ta dikce to tak nějak docela jako by s váma souhlasím naznačuje, prostě všichi jsou kreténi, já jsem sice vemeno co ani nepochopí návod, ale zato originál, asertivní a svůj, když mi někdo poradí poté co se zeptám tak je ******* a vynadám mu… doprdele jako bych slyšel svýho fotra, asi stárnem, ale tahle nová mladá generace by fakt zasloužila tvrdší ruku, doprdele zase slyším fotra… doprdele asi brzo vymřem :)

                0 0
                • TJK  

                  tak jestli je tohle cil nasi evoluce tak mozna dobre :-D

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Klikl jsem na profil a je to jasný…

                    0 0
                    • TJK  

                      jen pro doplneni.. neni treba komentare.. obsah sam o sobe je jasnym komentarem :-D

                      0 0
                      • tromboonen  

                        TVL ty ikonky kde diskutuje/témata fakt nejsou zbytečný… zatímco polovina politiků lobuje za možnostě nosit pod maskáčovejma večerníma šatama útočné zbraně, tak nám tady roste generace co s klávesnicí, nedostatkem gramatiky a přerostlým egem zvládne vyuvraždit nebo alespoň vymřít inteligentní život v minimálně naší galaxii :)

                        0 0
                    • tromboonen  

                      Koupím kravku, ale jestli ***** nebude vypadat jako jednorožec s diamantama na ****** tak sorry jako, snažte se jestli chcete mých 2,50 kreténi :)

                      0 0
                • Mufi  

                  Když tě tak seru, tak by tě ještě mohlo ****** víc, že beru 40k hrubého po 2 leté praxi a za pár let si jdu pro 90k – to víš, inženýr mileniál, se špatnou gramatikou, co si neumí ani přečíst manuálk seřízení přesmykače a ještě si chce stavět celé kolo. Ne, že bych se tím chtěl na Internetu chlubit, to ne, nepotřebuju se předvádět před loosery, navíc peníze nejsou všechno, žejo, ale jen jsem si tak říkal, že bych tě mohl ******, když jsi taková ******.

                  0 0
    • DaD  

      Tak prý proto, aby to chodilo s nejnovějšími standarty, áno? A to, že to nechodilo jak má, s těmi stávajícími, je tedy asi vedlejší.

      Tak hlavně že to umí okecat…

      0 0
    • Al Stra  

      Myslím že může dojít k nutnosti použít sedlovku s větším čí menším offsetem v závislosti velikosti rámu -)

      0 0
      • tromboonen  

        Já myslím, že by to moh dotáhnout na Ministra Cyklostezek jakoby možná jako tak úplně…

        0 0
        • tromboonen  

          uzly na drátech, odkaz se tam nedostal… http://forum24.cz/…e-poslancem/

          0 0
          • Martin  

            Já si jakoby myslím, že asi jakoby mufi bude tak nějak jakoby Kazmův projekt :)

            0 0
            • TJK  

              To bych spis rekl ze bude Onuce.. :-D

              0 0
              • Martin  

                Onuce je jakoby kvalitně promakaná záležitost, to jako jakoby klobouček tak nějak jako dolů :D

                0 0
            • tromboonen  

              Ale zas někdo takovej tu vyloženě chyběl, nest'ce pas?

              0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce