Zdravim,
takze mam problem s nefunkcnim zamykanim TurnKey na vidlici RS Tora 302. Celou jsme ji rozebral, tesneni jsou vpohode, mnozstvi oleje dle manualu 145ml. Nicmene vidlice chodi porad stejne, zamcena ci odemcena. U kamaradovy vidlice Dart3 je taky turnkey a ten po zamknuti umoznuje male propruzeni vidlice a pri vetnim pruraz(ta mala plastova soucastna na fotkach 2.3. je tlacena na dosedaci plochu pruzinkou). Zkouseno na miste rukou.
Cely turnkey je postaveny na dvou soucastkach, ktere tvori ventil omezujici prutok oleje. Pro rozebrani jsem nenasel nic viditelne poruseneho, ale ze spodni strany zamykadla(prvni fotka) je zavit a nic v nem nebylo. Zvenitr na dirku zavitu prileha gumove tesneni ktere je na soucastce zavirajici otvory na zamykadle. Na druhe fotke jsou videt tri kapkovite drahy, Mam za to, ze pri zamknute poloze ma dosednout cerne tesneni na otvor po zavitu a uzavrit ho. V otevrene poloze se cela zafiraci soucastka nazdvedne a tim umozni lepsi prutok.
->Nema byt neco v zavitu nasroubovane? Nejaky ventil omezujici prutok oleje?
Dalsi vec, co mne udivila je, ze kdyz je vidlice zamcena, tak je stale castecne otevreny prutok oleje. Pri otevrene vidlici proteka olejem jednim z tech delsich otvoru(viz treti fotka, na ktere je videt profil zaviraciho mechanismu). Pri otaceni ze tento otvor postupne uzavira a tesne pred uplnym uzavrenim se zacne trochu otevirat protilehla sterbina. V okamziku uplneho zavreni je asi 1/4 protilehleho otvoru uzavrena. takze olej ma porad kam proudit a vidlice se nezamkne.
Je toto standartni chovani, nebo se turnkey pokazil(
nekdo psal, ze se je mozne ho odrovnat docela snadno), nechybi v tom zavitu nejaky ventil nebo se jedna o nejaky servisni zavit pro snazsi montaz?
Dekuju.