• Dufambe

    zdravim chci si koupit navigaci na kolo ,ale vubec s tím nemám zkušenost podle čeho vybírat co jsem se tak předběžně díval tak se mě líbil garmin dakota 20.Pokud ho nekdo mate budu rad za pripominky a nebo pripadne doporuceni jineho v te cenove kategorii do 6tisic

    http://www.alza.cz/…-d337523.htm

    0 0
    • Necris  

      Kdyby jste si jí pane nakonec koupil, dejte vědět, jak jste spokojen. Za tu cenu už zvaužiji i já.

      0 0
      • bestom  

        Já používám starší MIO A701 ,stojí dnes kolem 1000kč ,dá se do ní stáhnout turistické mapy ,nebo si vytvořit vlastní mapové podklady a používat pro navigaci,případně jakýkoli soft pod WM ,prostě všestraná věcička .Chce to nějaké pořádné pouzdro na řidítka a silnější baterii ,pak to vydrží skoro celý den.

        0 0
        • Blazer  

          Díky za tip, to mě připomělo můj stařičký Mio 350, hned jej jdu najít a vyzkoušet coby bike navigaci:)

          0 0
    • Jetson  

      Já používám Dakotu 10. Jediné co mi chybí, je uživatelsky nastavitelný celkový stav km (ODO). To mne omezuje ve využití i jinam než na kolo, protože chci mít povědomost o tom co najezdím právě na kole. Líbil by se mi občas teploměr, ale není nutný. Další zrada je v dodávaném software. Vytvoříš trasu, přeneseš do Dakoty a ona jí zobrazí jako úsečky od bodu k bodu bez ohledu na cestu. Nevylučuji, že to bude nějaká zrada v nastavení. Moc jsem v tom nešťoural.

      Jinak maximální spokojenost a Dakota 20 bude ještě lepší díky další výbavě (SD slot, výškoměr, …).

      0 0
      • zichis  

        co to koštuje, když chceš mít vždy platný mapy?

        A jak dlouho asi bude trvat, než se u novejch map objeví oznámení „Tento produkt již nepodporuje přístroje řady Gramlin Rachota“, dva roky, tři, čtyři?

        0 0
        • fousac  

          to jen tak nebude..

          garmin ma docela monopol a porad se vesele prodavaj i 6 let stary modely a myslim, ze jeste dlouho budou…

          0 0
        • malej honza  

          Já myslím, že je tam problém když do starýho přístroje chceš nacpat nový mapy, ale spíš z toho důvodu, že nové mapy jsou větší, podrobnější a přístroj to nezvládá tak rychle zchroustat. Takže je to pomalý, nikoliv nekompatibilní

          Sám mám oregona 450, ale teprve něco přes rok, takže má informace je pouze z doslechu

          0 0
          • MlokCZ  

            Některé starší přístroje neumí NT formát. Pro tenhle případ je to i nekompatibilní.

            Jinak ale souhlas, hlavní problém je s výkonem.

            0 0
      • MaPa  

        Zapřemýšlej nebo pohledej v manuálu rozdíl mezi Routou a Trackem (trasou a stopou), možná se těch úseček zbavíš…

        0 0
    • fousac  

      resil sem nedavno a vzal eTrex 30

      proti dakote:

      • citelnejsi display
      • vetsi vydrz
      • novejsi chipset s lepsim prijmem
      • podpora glonass (a galilea do budoucna)
      • lepsi kompas

      proti tomu

      • mozna slozitejsi scrollovani mapy joystickem

      a me osobne vic vyhovujou knofliky na ovladani, dloubani prstem do displaye na drnaciji polnacce mi nejak nesedlo…

      perfektni cudlik na rychly prepinani oblibenejch polozek…

      0 0
      • Jetson  

        Evidentně výrobce podcenil uživatele a tak je výstraha o ovládání za jízdy jen ve vztahu k řidičům.

        Ne, ale fakt. Co během jízdy potřebuješ ovládat?? Já mám hozená číslíčka a pokud potřebuji navigovat (asi 2×), tak mapu. Nic ale nepotřebuji za jízdy přepínat.

        0 0
        • fousac  

          pouzivam zoom u mapy a prepinam mezi mapou, pocitadlama, vyskovym grafem a stopakama (pro zaznam dalsiho logu treba casti trasy)

          0 0
      • TeryPV  

        nemůžu než souhlasit!!! Také jsme se rozhodoval jestli Dakota, Oregen, nebo eTrex…po vyzkoušení a porovnání všech pro a proti jsem pořídil eTrex 30. Má oproti jiným zmíněným parádně čitelný displej bez podsvícení. Světlo zapínám pouze v noci…Dokonce ani na něj nemusí svítit slunce, může být zamcračeno, můžu být v lese a stále je parádně čitelný:) To se o navigacích s dotykovým displejem z daleka nedá říct!!! Další věc je výdrž (která plyne z nepoužívání podsvícení), která je až neuvěřitelná… Krmím ho baterkama Enelope 2000mAh a vydrží něco kolem 20ti hodin!!! Navíc je to opravdu betelný stroj, u dotykáčů jsem měl pocit, že menší pád a dotykový displej praskne. Jinak pro mě je obrovské plus ovládání joystickem, protože mi to v terénu přijde mnohem pohodlnější a přesnější…ale to už je individuální :) Joa taky mi sedí jak je malý a lehký a při tom parádně použitelný:) Takže za mě eTrex 30!!!

        0 0
      • Coffin Corner  

        Jak to bude fungovat s Glonassem? To si zkombinuje data s Navstarem, nebo se přepne do samostatného režimu?

        0 0
        • fousac  

          prijima to oboji druzice zaroven…

          (samozrejme lze nastavit, co chces chytat)

          0 0
    • Tomcat  

      Entry modely navigací podle mně namají proti telefonům co skoro nabídnout.

      …Dotykový TFT displej s rozměry 3,6×5,5 cm

      2,6 palce, rozlišení 160×240 bodů, 256 barev

      Navigace a mapy: Základní vestavěná mapa světa + TOPO Czech (1:25 tisíc / licence je na zařízení))…

      Za 5 něco je nic moc.

      0 0
      • Willy.pv  

        Napada me treba, vyssi odolnost, lepsi vydrz baterii, citelnejsi displej. Urcite by se toho naslo mnohem vice.

        Docela dlouho jsem pouzival Garmin etrex legend (Zadarmo k sekacce), dnes bych sel asi do etrexe 30 jen se mi vubec nelibi ten drzak na riditka, ty stare to meli vyresene mnohem lip.

        0 0
      • TeryPV  

        Jo jasně…a Furt hledáš nabíječku, nosíš mobil v pouzdírku, aby náhodou nehapal…:) Je vidět, že nevíš o čem mluvíš :)

        0 0
        • Tomcat  

          Nehledám furt nabíječku. Na tuhle GPSku nabíječku potřebuješ taky. Nebo myslíš že to maká ma vzdušnou vlhkost.

          Mobil házím po zemi naprosto normálně, když ho rozsekám opravit nebo kupuju nevoj. Myslíš že tu léhle pidi navigace na které není nic pořádně vidět to je jinak?

          Řekbych že vím o čem mluvím. Za to ty si neměl nikdy ani pořádnou novou navigaci ani mobil (smarthon).

          0 0
          • TeryPV  

            ty jsi opravdu vtipný :-D Ty mi chceš tvrdit, že Ti telefon vydrží 20 hodin v nepřetržitém provozu …:-O No táááák…nebud vtipný…No jo když má někdo na to kupovat při každým pádu, nebo zmoknutí telefon, tak bych řekl, že má na to si koupit pořádnou navigaci…takže nekřepči a nevymýšlej:) Víš já nemám jen výkřiky do tmy jako Ty…tolik telefonů co mi prošlo rukama, tobě asi nikdy neprojde, takže můžeš být klidný, v ruce jsem držel kde jaký Smartphone. Nicméně, pokud Ti vyhovuje výdrž baterky pár hodin a neskutečně nepřesná a nepoužitelná navigace, tak si ji používej, nikdo Tě nenutí:)

            0 0
            • Tomcat  

              Pořádná navigace taky stojí 14–20litrů a není na dvě tužkové baterie. Ta o které tady je řeč nevydrží 20hodin provozu a hlavně se na ní dost blbě dívá.

              Pokud se jedná o výlety na kole a né expedice. Většina nový a smartphonů a offline software stačí.

              O pořádné navigaci může uvažovat ten kdo jde do extrémů a jde tam jak se říká o život. Takže vysokohorská turistika, kkajak na moři expediční využití.

              0 0
              • fousac  

                proti tomu, abych si z bikemapu stahnul 300km cary po mape, mel ji na riditkach pred ocima a jel podle ni a nemusel na kadzy krizovatce stavet a dumat, kudy dal, na to je zrovinka ten etrex bohate dostacujici, kdezto s mobilem nemas moc sanci…

                p.s. etrex 30 vydrzi v pohode 20hodin..

                0 0
                • Tomcat  

                  Tak tam je to o použití

                  Já se navigací nenechám vést. Používám ji tak ukaž mi na mapě kde teď sem. Kde je můj cil. Zaznamenej tu bod zájmu. Jak jme teď vysoko atd…

                  Výlety dělám krátké nablind s navigací. Nebo dlouhé bez navigace.

                  0 0
                  • fousac  

                    vsak at si kazdej dela co chce…

                    proste i tyhle zakladni navigace najdou vyuziti…

                    pravda, cena neni uplne lidova, garmin si monopol rozhodne uziva… ale zas maj cas se s tim piplat, takze maj precizni a promysleny masinky a nejsou tlaceny vypoustet rocne do obehu 30 nedodelku jak se s oblibou deje u mobilu a dalsiho harampadi…

                    0 0
                    • MaPa  

                      Z mých zkušeností tedy podpora vyřešení chyb ve firmwaru garminů vs. vyřešení chyb v softwaru programu (jmenovitě Oruxmaps který je zdarma!) 0:2 – vyjádřeno v čase 4roky:1týden.

                      Ano, Garmin si monopol užívá a upřímně řečeno dělá i pěkné mašinky, ale každý kdo si jen trochu na navigaci zvykne a chce jí používat pro své konkrétní použití musí Garminovské řešení buď znásilnit nebo jít jinam. Pokud ovšem nic měnit nechce, je Garmin/Holux určitě nejsnazší cesta…

                      0 0
                      • TeryPV  

                        Jasně…Ty jsi určitě ten případ, když během navigace vypínáš displej…sorry, ale někdo kdo řekne, že u navigace není třeba stále zapnutý displej, snad nemůže ani tušit k čemu navigace je ..:)

                        A čím častější aktualizace nemusí vždy znamenat víc muziky…stačí se podívat třeba na Microsoft a jejich produkty…furt něco aktualizují, vylepšují a furt to nefunguje…

                        A dále…Kdyby něco co je zdarma fungovalo lépe, bylo lepší než něco co se vyvíjí za určité peníze a tudíž je to placené, tak by asi třeba takový Garmin dávno zkrachoval, nebo minimálně přestal prodávat mapy…a tomu tak není…

                        Například super Apple mapy ani neví, že Zlín se už dávno nejmenuje Gottwaldov…

                        Tady platí jeden fakt…Zařízení, které se specializuje na určitou funkci je vždy lepší než něco co umí od každého něco…To je prostě jako fotit telefonem..prostě polovičaté řešení…:)

                        0 0
                        • MaPa  

                          Jen pro pojmy/dojmy. Je rozdíl mezi aktualizací map a vlastního firm/softwaru. V obou z mých zkušeností je na tom garmin reps. jeho dodavatelé hůře než mnou používaná konkurence.

                          Těch případů kdy free aplikace na Androidu jsou lepší než placené, nebo dokonce specializované je fakt mraky. Ale když srovnám marketing, tak je jasné že tvoje „masa“ se o tom nedoví, možná jí to ani nezajímá jak tě tak čtu. Nikomu to neberu a jak je vidět Garminu to vychází a ještě dlouho vycházet bude. Je to fungující firma a já jí přeju ať je ještě dlouho úspěšná, přeci jen to byla především ona kdo přivedl GPS mezi normání lidi.

                          Skóre nahoře je MÁ zkušenost. Jev, kdy zapnutí course zastaví probíhající aktivitu a zahájí novou byl i na garminem sledovaném fóru vyhodnocen jako bug, bylo to x-krát posláno Garminu k nápravě a po čtyř letech je to furt stejné. Na druhou stranu jsem chyby v softwaru Orux poslal na mailovou adresu a do týdne vyšla aktualizace chyby opravující. Přečti si jen zdejší fórum jak garmin vydal firmware s chybami kdy lidem zamrzal hardware.

                          Narozdíl od foťáku, kde je nějaká představa o optice a jejího ovlivňování elektronikou a softem, u cyklonavigací jde jen o čistou elektroniku, software a odolnost – tedy je jedno v jaké krabičce to dostaneš.

                          0 0
                          • TeryPV  

                            A zrovna u Outdoor navigací jde o krabičku hlavně:)

                            Nemá to cenu…každému co jeho jest:)

                            A k té mase…by mě zajímalo kolik bláznů vozí polovičaté řešení jako Ty a kolik používá Navigaci :-) Myslím si, že by jsi byl překvapen:)

                            0 0
                            • MaPa  

                              Dobře. Takže v čem je Garmin lepší?

                              http://www.youtube.com/watch…

                              Ani jeden Garmin co jsem měl v ruce nemá takhle odolné krytí displaye.

                              IP67 je na kolo zcela postačující.

                              0 0
                              • TeryPV  

                                Takové video natočím s jakýmkoli telefonem když budu chtít :)

                                Ne dobře teď vážně…Například můj strýc 120kg spadl s Coloradem na ostrou skálu displejem na přímo…a světe div se…nic…:) A kolik takových telefonu se dělá…Jaký mám výběr…a co budu dělat s mokrým dotykovým displejem…A co celkový telefon, co vydrží…A jak dlouho to vydrží…

                                Ale to jsou otázky, které si tu neodpovíme…

                                už to nechci řešit…řeknu to tak…pro mě je důležitá, výdrž, jednoduchost, odolnost a ůčelnost…to mi zatím žádný telefon, nebyl schopný dát…a dokud nebudou v telefonech jaderné články tak ani nedá…:)

                                0 0
              • TeryPV  

                Já myslím, že Ti „fousac“ odpověděl:) nepsal bych 2é hodin kdybych to neměl vyzkoušené. Ano eTrex 30 vydrží reálně v plném provozu přes 20 hodin:) Pokud nevěříš, tak nemel tady kraviny a utíkej zkoušet:) Budu rád, když mi ukážeš jediný Smartphone kolem 5k, který vydrží minimálně polovinu…žádný??? :) Navíc meleš kraviny i s viditelností, protože reflexní displej, kterým disponují Garminy je na slunci, at už přímém nebo nepřímém, nesrovnatelně lépe vidět, než jakýkoli smartphone a to dokonce bez jakéhokoli podsviceni…Opět nemel kraviny a první vyzkoušej, než něco vypustíš z úst…:) Takže doporučuju nekecat, neztrácet čas a zkoušet…jinak doporučuju nemlet kraviny na foru:)

                0 0
                • Tomcat  

                  Tady taky ale byla řeč o Dakota 20

                  0 0
                  • TeryPV  

                    No co vidím tak o obou…Nicméně Dakota má rozdíl oproti eTrexu jen ve výdrží, která je cca o čtvrtinu horší, a hůře čitelný displej díky dotykové vrstvě. ale proti Smartum je to pořád LUXUS…A to platí o většine outdoorových navigacích.

                    0 0
                    • Tomcat  

                      Reagoval si na mně a já reagoval na zkladajicí příspěvek a ten byl na tu Dakotu v nabídce Alzy! O Trexu se nebavím ten jsem měl možnost používat jen právě expediční.

                      0 0
                  • Jetson  

                    Dakota 20 nevím, ale Dakota 10 přes 20 hodin vydrží. Když byla nová, tak jsem jí nechal na 3 cykly baterek eneloop jet.

                    0 0
            • MaPa  

              Asi ti prošly rukama špatné telefony, nebo hodně paušalizuješ.

              Navigace na kolo nemusí být jen o výdrži 20hod. Poslední rok mi stačí 7hod a záložní zdroj v kamelu.

              Naopak někteří místo výdrže zase ocení možnost přepínat si svoje vlastní mapové podklady které nejsou aktualizovány jednou za rok/dva za poměrně velké peníze a s tím související možnost pořizování si mapových podkladů do zahraničí za zlomek cen topo map. Někteří zase ocení možnost si přizpůsobit zobrazení svým potřebám apod.

              Tyhle výkřiky moje řešení je nejlepší je u cyklonavigací blbost. Dej každému možnost si najít kombinaci co mu vyhovuje.

              0 0
              • TeryPV  

                Tak zaprvé, neřekl jsem že je nejlepší…ale je prověřené a používá ho většina lidí (myšleno outdoorové navigace)… To, že Ti stačí 7 hodin, což je tak max co může Smart vydržet je Tvoje potřeba, ale pochybuju, že většině to stačí…a hlavně řešit mám nabito nemám nabito…U navigací na baterky je výhoda, že když dojdou, prostě a jednoduše koupíš tužkovky a jedeš dál…ale to je individuální…

                Jinak je vidět, že jsi taky nikdy Garmin neměl v ruce. Za prve eTrex umí vlastní mapy (z hlavy si nepamatuju jaké formáty) takže bez problémů můžeš použít třeba OpenSorce mapy. Za druhé Garminy si můžeš přizpůsobit jak chceš, barvy, profily, zobrazení mapy, zobrazení menu…atd atd…takže prosím, první vyzkoušej a pak kritizuj:)

                Já nikomu nic nenutím, každý má svůj vlastní rozum, aby si udělal obrázek a věděl co je dobré a co ne…Jen nemám rád chytrolíny, kteří říkají, „mě to stačí, to je na hovno“ když mají jen to svoje a nic jiného nevyzkoušeli…

                0 0
                • MaPa  

                  Jo jasně…a Furt hledáš nabíječku, nosíš mobil v pouzdírku, aby náhodou nehapal…:) Je vidět, že nevíš o čem mluvíš :)

                  Jezdím s „chytrým telefonem“ už skoro rok, předtím postupně se dvěma garminy od roku 2006. Takže si troufám tvrdit že o tom něco vím a proto hned také píši že požadavky na navigaci tohoto typu jsou silně individuální. To že něco používá masa pro mne rozhodně není měřítko použitelnosti nebo výhodnosti.

                  K té hodnotě sedm. Jde zvýšit např. tím že stále nemáš zapnutý display, což opravdu, ale opravdu nepotřebuješ stále. Dále pak v garminu neběží telefoní modul, takže pro porovnání uvedeme také telefon do tohoto stavu, atd… Uvádím hodnotu sedm jako čas který jde v pohodě dosáhnout (a propo většina lidí které znám a mají outdoorové garminy nepotřebují víc než sedm hodin)…

                  Custom maps umí ale jen jednu sadu dlaždic, neumí tedy např. používat Shockart, OSM a lokální mapy najednou a mezi nimi přepínat. O velikosti pokrytého území se taktéž nebudeme bavit.

                  Ačkoli mám „neoutdoorovou“ xperii mini, nejenže nemám problém s tím jí na řidítkách používat stejně jako garminy, navíc jsem s ní nejednou hapal a věci co s ní jezdím asi masa taky nedává, ale navíc je menší než většina garminů. Uznávám, že odolnost musím řešit dodatky tipu Skinz, na druhou stranu existují i odolné smarty které mají stejnou odolnost jako ty garminy a cena je plus mínus rovnocenná.

                  Nákup baterek jsem vyměnil za energobanku. Vydrží daleko víc než čtyři sady baterek, tzn. tato stránka už vadí pouze hodně úzké sortě lidí, kteří s navigací jezdí dlouhé „expedice“. Hodně lidí to taky řeší tím že má víc baterií, mě banka přijde lepší. Dokonce lepší než shánění AA nebo AAAček a určitě i levnější…

                  Než se vrtat v souboru .typ (kolik z té tvojí masy to umí?), si to v mnou zvoleném softwaru (narozdíl od jediného firmware garminu) mohu nakonfigurovat vše v menu. Lépe to už uměl jen OziScreenDesigner, ale to už je garminovskému lidu úplně vzdálená představa si jednotlivé zobrazovací stránky nakonfigurovat úplně sám včetně ovládacích prvků.

                  Poslední větu ani nekomentuji, konec konců Tvé příspěvky v tomto duchu mě vedly k první reakci… Nikdy jsem tu na fóru netvrdil že garminy jsou k ničemu, konec konců když si přečteš poslední větu mého minulého příspěvku tak poznáš že jsem k různým řešením tolerantní, protože jsou to pokaždé požadavky uživatele které je třeba splnit. Ale rozhodně měl Tomcatův první příspěvek trochu pravdu…

                  0 0
                  • TeryPV  

                    Dle Tvého příspěvku, jsi buď Garmina držel v ruce 5 minut někdy v roce 2006 a nebo fakt nevím…

                    Zaprvé odolnost (proti nárazu, dešti, otřesům) je u navigace několikanásobně vyšší…a Zrovna Xperii mini jsem vlastnil několik měsíců taky a vím co se s ní stane když spadne na zem…Už díky tomuto to nemůže být vhodná cyklonavigace…možná na silnici…

                    Dále citlivost mobilů na GPS signál, je naprosto tristní v lese, mezi skalami, ve městě…prostě kdekoli není přímý výhled na oblohu…a to je fakt…

                    Co se týče zaplého displeje…proboha k čemu mi je navigace, když musím vypínat displej??To můžu jezdit rovnou dle mapy…A telefon, ve stavu bez GSM nevydrží při zaplém displeji ani těch 7 hodin, protože zrovna GSM modul není rozhodující prvek výdrže baterie (mimo případ, kdy je člověk mimo signál a telefon se jej snaží hledat)…

                    Co se týče „Energobanky“…možná super věc,ale co když dojde…hledat elektriku, vozit nabíječku…proč…??? Ale tohle je o prioritách.­.nicméně vím jak pohodlné je zapnout a vím že funguje a ne že musím přijet domů a nabíjet, abych mohl zítra vyrazit znovu..navíc Energobanky, náhradní akumulátory (nemyslím AA nebo AAA akumulátory) mají velký samovybíjecí efekt…načež například baterky Enelope ho mají naprosto zanedbatelný a když je vytáhnu po měsíci z batohu jsou stále plně nabité…Já rozumím, že jsou lidé, kteří jsou schopni vozit na zádech autobaterii, protože jejich Smart je nejlepší super na světě…ale kolik takových lidí je :)

                    Co se týče změny vzhledu, menu atd. u Garminů…prosím vyzkoušej si nový eTrex a pak můžeš hodnotit…

                    A co se map týče…To je o potřebách…ale pochybuju…a to silně, že někdo přepíná mezi mapami…pokud chci navigaci na kolo, tak turistickou a tam nevidím důvod přepínat…

                    Ano vše je individuální to ano…Ale mě osobně taková polovičatá řešení přijdou nesmyslná…ale je to můj názor…

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      jenom poznamka k enerobankam…vet­sinou jsou v nich Lipol aku ktere se samy nevybyji. mam nejakou koupenou na dealextreme. Garmina 705, ktery s prehledem vydrzi cely den, jsem s nim vydrzel zivit asi tyden a jestejsem dobil kamaradovi chytrofouna. (vaha je docela minimalni a zanetbatelna pokud se jedou delsi akce s batohem..)

                      Osobne je mi nejvice sympaticka cesta rozumne navigace (ano, 705 neni na navigovani zrovna peko) a mobilu, o ktery se nemusim az tak moc starat. Za dulezitejsi povazuju mit funkcni mobil a tak pri vybiti GPS neriskuju, ze se nedovolam(pri nejakem pruseru).

                      Citlivost posoudit nedovedu.

                      0 0
                      • TeryPV  

                        No u LiPol Baterii to nebude tak markantní, ale bude tam znatelnější než u baterií, jež se za tímto účelem vyrábějí…ale budiž :-)

                        Jinak souhlas s tím , (zapoměl jsem to zmínit) radši ať mi umře navigace než mobil:)

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          U Li-xxx a eneloop je samovybijeni, troufam si rici, na stejne urovni…a taky jak pises, po mesici vytahnes a porad jede…v tech energobankach budou taky lipoly…

                          0 0
                    • jIrI___  

                      Ty jsi prodejce Garminu?

                      0 0
                      • TeryPV  

                        Ale prd…přečti si to celý…Jde o Outdoorové navigace obecně :) Jestli Garmin, Holux, nevím co ještě…to mě fuk :-)

                        0 0
                      • TeryPV  

                        A to ještě „nedávno“ jsem mluvil jako Ti co na mě reagují…ale pak jsem poznal obrovskou sílu těchto přístrojů…kdo nepozná neví :-)

                        0 0
                    • MaPa  

                      Už ne pro Tebe, ale pro případné čtenáře uvedu proč já používám Xperii+Orux a ne Garmina na těch bodech které tu uvádíš ať si to případný čtenář v klidu posoudí.

                      Odolnost. Xperie mi spadla na zem nesčetněkrát, na kole x-krát a to i ve skalách teď na Ticinu. Vozím jí v držáku na představci. Zatím šlape. Nicméně, kdyby v době kdy jsem jí kupoval byla na trhu Xperia Active, měl bych větší jistotu, páč ta má ochranu úplně stejnou jako outdoorové navigace.

                      Je pravda, že já pro příjem GPS signálu používám BT přívěšek. Nicméně i v době kdy ho nevozím (krátké švihy, cesty do práce apod.) je přesnost cca stejná jako SIRF star III což považuju za dostatečný standard. Řada mobilních GPS čipů má jiný problém – bez A-gps (tedy zaplých dat) těžko chytají první fix. Xperie co mám já s tím naštěstí problém nemá. Naopak, některé novější Garminy (Edge 800 a 500) mají dle mínění uživatelů horší čipy než garminí standard.

                      Display se zatmaví po s-sekundách sám. Já tedy když jedu, tak sleduju kam jedu, a na navigaci se dívám minimálně. a) jedu naslepo jen podle mapy – na rozcestí mi ten jeden klik kamkoli na plochu displaye nevadí b) jedu podle předem vyklikané trasy – na zásadní křižovatky mě upozorní navigace pípnutím x-metrů před rozcestím, nebo pokud jsem sjel y-metrů z cesty tak pípne abych věděl že se mám podívat. s, x a y jsou volitelné. Můžu tě ubezpečit že většinu vyjížděk opravdu nezastavujeme kvůli navigaci nebo řešení kudy na rozcestí dál. V zahraničí, kde je v horách dokonce daleko řidší síť odboček pak telefon i vypínám a zapínám jen pokud navigace pípne na zásadních rozcestích. A světe div se, nebloudili jsme ani jednou.

                      Já jsem tu někam na fórum vystavoval kolik xperie mini v různých módech fungování navigačně vydrží. Je mi jedno co si myslíš, jsou to změřená fakta.

                      Energobankou můžeš dobít mobil nejen sobě ale i ostatním, můžeš s ní dobíjet v dnešním světě cokoli až po světýlka na kolo. I tahle levná DX energobanka se nesamovybíjí. Když se podíváš na rozměry uvidíš že s autobaterií to nemá co dělat. Nabíjíš jí otočením kablíku z jakéhokoli USB, např. z nabíječky na telefon.

                      Co se týče vzhledu tak jsem to popisoval x-krát. Pokud mi garminí způsob vyhovuje ok, pokud ne jsem u garmina v háji. V chytrém telefonu si můžu buď vybat program (Orux, Locus, Rmaps,…) a někde si dokonce zobrazování upravovat (v Orux způsob dělení menu, vlastní lišty, vlastní tlačítka, …) Já si to vyzkoušel, hodnotit můžu dle sebe což tady od začátku činím.

                      Pokud jsem v ČR, stačí mi turistická a OSM. V případě že je v turistické nějaká chyba, v OSM většinou už ty cestičky zakreslené jsou a jde se dopátrat kudy dál. Na druhou stranu v čechách je ta síť cest tak hustá že to snad ani není potřeba. Na druhou stranu když jedu někam do zahraničí, jsem rád že s sebou mám Singltrail mapu, nějakou místní topo třeba 4land na které jsou značeny místní trasy a i OSM, protože tam jsou cesty vyznačeny nejpřesněji páč je někdo projel. V Alpách už taky většinou navigační chyba bolí trochu víc díky menší hustotě cest. Opět je to prostě bonus který když neznáš nevadí, ale já jsem za tu jistotu rád, zvlášť když vedu dalších pár lidí.

                      Nechápu kam furt chodíš na ta polovičatá řešení. Je to prostě možné řešení ať se to tobě líbí nebo ne (z mého pohledu dokonce lepší než to tvoje). Minimálně dobrých padesát lidí co se mnou střídavě na vyjížďky jezdí ti potvrdí že to použitelné je.

                      Dlouhou dobu jsme jezdili podle nemapové navigace a rovnou ti říkám že to bylo super a dalo se to úplně v pohodě. Taky tomu lidi nevěřili ale teď už vědí že to není tak složité.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        ta energobanka je slusna, mam ji a funguje fajne..viz co jsme psal vyse…

                        0 0
                      • TeryPV  

                        A už Ti spadla na kámen displejem, nebo z jedoucího kola, nebo Ti zmokla v průtrži, nebo spadla do vody…asi ne protožejinak by jsi ji už neměl…To jsou fakta…Navíc jsem ten telefon měl a nevydržel vůbec nic..

                        Jinak opět tvrdím, že jsi žádnou novou GPS v ruce neměl, protože například nové eTrexy chytají družice v řádu sekund max několika málo desítek sekund…

                        Tvoje použití je dosti specifické…člověk. který si koupí a chce využívat navigaci ji chce na to, aby ji mohl používat, dívat se na ni a plánovat… A pípaní při rychlejší jízdě v terénu…moc si to nedokážu představit… Ale to je Tvé opět polovičaté řešení :) Na co pípat..mrknu a vidím :) Také by jsi používal vizuální navigaci, kdyby jsi nešetřil baterku…

                        Jo tenhle vzhled myslíš…tak v tom jsem Tě nepochopil…ano samozřejmě v tomto máš pravdu…Nicméně kdo si GPS kupuje tak s tím počítá… Navíc proč měnit něco co funguje…a osobně mi ovládání Garminů hodně sedí…mají to vychytané :) Co se týče ostatních navigací tak netuším…

                        Co se map týče je to o tom kdo co používá…ale málo kdo je takový Geek (nebo jak se to píše) jako Ty…tohle je dle mě naprosto podřadné…

                        A v poslední řadě…když si koupím GPS tak mám vše…Ty očividně s mobilem mušíš nosit GPS modul (který se nabíjí)a energobanku, která je v podstatě další zařízení náchylné třeba na vlhkost a další zátěž…u GPS sbalíš jedny tužkovky s sebou navíc a neřešíš…

                        Ano je to tak…použitelné to je…ale to koneckonců Skládačka taky…ale jezdit na ni do terénu nebudu :)

                        0 0
                        • MaPa  

                          Nevím, ne (držák), ano (ve skinz, o odolných telfonech už jsme si psali, tehdy nebyly), ne. Mám ji.

                          Pročti si moje příspěvky k navigaci tady na B-F za posledních šest let – možná tě to přesvědčí. O to jak rychle se garminí čipy chytají jsem nikde nic nepsal.

                          Při jízdě nikdo nic neplánuje. Pokud člověk zastaví, pak nevidím jediný rozdíl v plánování na garminu nebo na telefonu, obojí je hodně velký ojeb páč display je setsakra malej, takže to v podstatě nedělám. Si to nepředstavuj a zkus. Já ale vizuální navigaci používám, např. při průjezdu městem, nebo třeba na Točný kde je cestiček hafo, ale v 80% normálního terénu to nepotřebuju.

                          .

                          . (dík za kompliment)

                          Vozím ho proto že jsem ho měl předtím na záznam trasy. S telefonem se fajn doplňujou, navíc z tý energobanky se dobíjejí zároveň, najednou. Sbalíš tužkovky nebo energobanku je celkem jedno, stejně těch sedm nebo dvacet hodin nejedeš v kuse, takže čas dobíjet se vždycky najde (expedice jsme vyloučili). Ale jo, vozím víc věcí, zase je xperia menší než garmin, což je pro mne třeba daleko důležitější než energobanka v camelu.

                          0 0
      • Willy.pv  

        V zadnem pripade jsem nechtel shazovat pouziti smartphonu jako navigace, ale rict ze turisticka GPS za 5tis. nema proti nemu co nabidnout to uz jsem reagovat musel. Osobne bych si na kolo smartphon nedal, uz i te turisticke navigaci to nedela upne nejlip (myslim vibrace). Nekolikrat jsem musel resit vypadeny konektor mezi hlavni deskou a tlacitky. Ale je pravda ze jsem tak jezdil min. 5let. Pokud budes jezdit stim tvojim telefonem pravidelne tak mu davam max rok.

        0 0
      • Palo TT  

        Za velku vyhodu tu spominanych Garminov „strednej triedy“ (Etrex30, Dakota20) voci mobilom povazujem aj barometricky vyskomer (ale ten mnohym pouzivatelom vobec chybat nebude).

        Pri vyssom rozpocte dost chvalia Oregony 400,450(nemam osobnu skusenost).

        http://www.gpsforum.sk/…ic,3180.html

        Pri nizsom rozpocte vidim ako postacujuce spominane lacnejsie varianty. Ak uz ma clovek nejaky vhodny mobil a je technicky zdatnejsi, da sa pouzit ako free doplnkova navigacia (napr. trekbuddy + mapy z MOBACu) ku Garminom. (resp. potom staci k mobilu kupit uplny low end nemapovy Garmin z bazaru na logovanie, prip. celodennu navigaciu sipkov).

        Pre technicky velmi zdatnych je moznost pouzit patchovany firmver do Garminov a custom birdseye (.JNX) mapy (=velke rastrove mapy).

        http://www.gpsforum.sk/…,4249.0.html

        0 0
    • michalrysina  

      Co by jste doporučili za navigaci na kolo. Požadavek je jen ten abych si do toho hodil trasu a pak na kole občas zapnul a viděl kde jsem. A aby to mělo nějakou tu možnost prohlížení map. Jinak jiné zvláštní požadavky nemám, kromě toho aby to nestálo moc. Díky

      0 0
    • MUSA  

      Toto jsem řešil nedávno a vyhrála to tahle http://www.amio.cz/…697–97l.html . Doživotní aktualizace map 1:10 000, 3" dispej, dobrá výdrž na tužkovky, super na geocaching, dobrej držák na kolo a hlavně je dost betelná a odolná.

      0 0
      • Dufambe  

        Ten je fajn ale ma cena byl kolem 5 vic na to nemuzu uvolnit.

        0 0
    • DragON  

      Dakotu 20 jsem si nedávno pořídil, zatím s ní mám najeto cca 100 km (používám na kole a na geocaching), jinou navigaci jsem zatím neměl, takže mých pár prvních postřehů:

      • jsou špatně rozeznatelné zelené a modré turistické značky (žlutá ačervená OK)
      • v lese, v šeru je display hůř čitelný
      • při geocachingu jsem vypozoroval odchylku (záleží na terénu) kolempěti metrů

      Ale celkově jsem s ní spokojen

      0 0
      • Jetson  

        V lese v šeru. Chvilku mi trvalo, než jsem náhodou zjistil, že když krátce zmáčku tlačítko pro vypnutí, tak se konečně dostanu k možnosti nastavit kontrast/intenzitu podsvícení. Předtím jsem to pořád hledal v menu.

        0 0
      • inova  

        K tomu geocachingu – žádná navigace tě nedovede vždy přesně na 0 m, kde se skloníš a najdeš kešku. Jsou určité situace /např. skály/, kdy máš přesnost 20 metrů a jsi za to rád. Nějakých 5 metrů, o kterých píšeš, to je luxus :-)

        0 0
        • DragON  

          Jasný, těch 5 metrů je takovej průměr, v horším terénu (les, u skály) je to třeba kolem těch 10ti. Ano, je to celkem dobré, ale překvapilo mě, že třeba i někde v přehledném terénu (např. u louky), kde je dobrej výhled to někdy ukazuje přesně a jindy to „cestuje kolem“ třeba ve čtyřmetrovým kruhu.

          Ale obecně su spokojenej, bral jsem ji hlavně kvůli záznamu trasy (včetně výškovýho profilu), občasné navigování po předem připravené trase, kompas kvůli dohledávání kešek. Za ty prachy je to myslím si dobrá koupě.

          0 0
          • inova  

            Říká se, že i mokré listí po dešti může signál zhoršit – proto je jeden den přesnost lepší a jindy to lítá. Ale dokud je to v přiměřených hodnotách, tak je to asi fuk.

            0 0
        • kolombo  

          Odhadovat přesnost navigace podle přesnosti u keše dost dobře nejde, protože většina keší je blbě zaměřená :-)

          Myslím, že praktická přesnost GPS je tak 10 metrů, což nestačí geodetům, ale na ježdění na kole a hledání kešek, to bezpečně stačí :-)

          0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Mám oregona 450 + držák na kolo a nemám sebemenší problém. Takže si nemyslím, že bys zrovna Ty nějaký měl mít:)

      0 0
    • Mirek_29  

      prošel jsem si O300 etrexem a teď mám 62s nechtěl bych na kolo nic co mám dotikový displej a co není na tužkové baterky. Dakota je sice za krásnou cenu ale není čitelná na sluníčku tak jako Oregony.

      0 0
      • Blunderbuss  

        Mohu se zeptat, jak je na tom s příjmem signálu v obtížných podmínkách (lesy, údolí, atd.) GPSMAP 62s v porovnání s O300 a eTrexem? Je to +/- stejné nebo je 62s o poznání lepší?

        0 0
    • fousac  

      jen tak ciste pro informaci, uz i Mio se pustilo do cyklo navigaci

      i kdyz se teda k tomu tvarim dost skepticky.. pominu-li absenci „vychodnich“ map – coz by urcite slo vyresit – tak ani ostatni parametry nijak neoslnuji: nic moc vydrz, zastaralej a slabej cip, ani cena se netvari moc lidove..

      no nechci sejckovat, treba to nebude tak strasny a hlavne konkurence na tomhle poli muze bejt jen ku prospechu…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.