• J3NDA

    Ahoj, toto téma si tu jistě rozebíralo mnohokrát, tak se předem omlouvám.

    Ale zajímá mě váš názor na můj konkrétní případ.

    Celý život jezdím jen v obyčejných keckách a na stará kolena jsem se rozhodl si pořídit nášlapy nebo platformy.

    Mám trekingové kolo a 90% jezdím po asfaltu a zbytek jen lehký terén. Žádný trail ani nic podobného.

    V letě jezdím 4 km do práce a o víkendu nějaký výlet podle času a počasí 50–150 km za den.

    Přikláním se k nášlapům, ale bojím se pádů. Když do prudkého kopce už nemůžu nebo podcením podřazení,

    tak se prostě bojím, že se skácím jak hruška. To samé při cestě do práce městem, kde zastavuji na křižovatkách,

    tak nevím, jestli jsou nášlapy úplně vhodné. Za každou radu a tip předem děkuju.

    0 0
    • AussigBiker  

      Naslapy, parkrat si das v nulovy rychlosti na drzku a pak si zvyknes. Pedaly dycky prodas s minimalni ztratou, horsi to je u treter.

      Jinak jeste taky se rozhodnout jaky tretry, spis turisticky asi pro tvuj styl jezdeni? Asi zadny pevny, s kterejma se neda moc chodit.

      1 0
    • J3NDA  

      Přesně tak, jsem turista, takže třeba výšlap na rozhlednu, na zahrádku na jedno, takže nějaké turistické, v kterých se dá chodit.

      0 0
      • Sulka  

        V tvem pripade bych strach urcite nemel. Od letoska mam svoje prvni naslapy na gravelu a jeste sem si hibu nerozbil.

        Mam tyhle https://www.bikeunion.cz/…edale-eh500/?… a ac sou utazeny na maximum, tak sem z nich vzdy kdyz bylo potreba nohu vypnul uplne v klidu. Sem s nima spokokenej, ale budu je asi menit prave z duvodu jak lehce v nich bota drzi.

        Civilni botky k tomu https://www.kola-radotin.cz/…pe-evo-black?…

        0 0
      • Žíža  

        Tak ono se nakonec dá i v klasických tretrach nějaký ten kilák ujít, ale jako startovací určitě doporučuji turistické. A vycvakavat si rychle zvyknes, dvě tři lehnuti a už to bude v krví 

        1 0
    • Slavik  

      Teď na podzim jsem poprvé po 15letech v nulový rychlosti nevycvak a taky žiju ;-)

      0 0
    • J3NDA  

      Já se mám rád, proto se těch pádů bojím. :-D Každopádně když už nášlapy, tak bych volil oboustranné a ne z jedné strany

      nášlap a z druhé strany platforma.

      0 0
      • keymaker  

        To jsem mel a po chvili me stvalo, ze musim pedal pretacet a slo to dolu, takze bych byt tebou koupil nejaka oboustranna spd a dal tam tu nacvakavaci platformu, abys ji mohl pak sundat, az te zacne stvat

        0 0
        • Jezevec70  

          Ta nacvakávací platforma docela klouže, Hlavně když je mokrá.

          1 0
          • keymaker  

            Nevim. Temer jsem ji nevyuzil :-) od te doby se mi vali na policce

            1 0
        • jmaselnik  

          Já to vozím roky a no problem. Mám teda kvůli váze tyto a naprostá spokojenost: https://www.kupkolo.cz/…000_z101301/

          Jinak jsem teď zaregistroval tohle: https://www.koloshop.cz/…-pedaly.html od oka mi to přijde zajímavé, ale neznám nikoho, kdo by s tím měl nějakou zkušenost.

          0 0
        • mais  

          mám spd s nacvákávací platformou a mám klasický patforma pedal (exustar cosi) a z jedné strany nášlap – nemusí každému, ale mně to tak vyhovuje nejvíc – jedu si zablbnout/ s dětma, do práce = platforma, jedu si rehabilitovat kolena = tretry a nášlapy – super na dovolené, že můžu přehodit boty za 30s a pokračovat

          0 0
      • AussigBiker  

        Jednostranny naslapy, to je asi nejvetsi blbost jakou muzes udelat, to ti to akorat znechuti. Troufam si tvrdit, ze je zde na bike foru vedecky dokazany, ze jednostranny naslapy nebrat.

        8 0
    • novas752  

      Neni moc co řešit, oboustranné nášlapy + turistické nebo za mně spíš měkčí mtb tretry. Nějaký značkový základ – Spešly, Shimano apod. Takové ty echt levné Forcy a Decathlony apod. spíš nebrat. Pedály PD-M520

      2 0
    • Pavell  

      Ja jsem jezdil odjakziva sileny plecky. Ale naslapy mam dlouho a muzu rict, ze oproti klasickym platformam to byla jeste zasadnejsi zmena k lepsimu, nez ta letosni investice do poradnyho bajku…o) Naucis se s nima pracovat rychle a zautomatizujes si vycvakavat i nacvakavat pod tlakem bez problemu. Klidne nejlevnejsi MTB M520. Kolikrat jsem s nima i brodil a funguji leta. Zadny jednostranny kombinovany ani ramecek neni potreba. Tretry jakykoliv…

      0 0
    • cyklista86  

      Ikdyby ses zezacatku parkrat „skacel jak hruska“ v nulove rychlosti na stranu, tak to rozhodne stoji za to. Jestli myslis jezdeni jenom trochu vazne a nejezdis tezky teren(kde jsou naslapy opravdu dost o hubu) tak tady neni o cem uvazovat. Zvyknes si na to rychle. Zezacatku staci jen pedaly povolit na max, aby jsi snadno vycvakl. Postupne budes vic a vic utahovat. Jak uz si na to zvyknes. Protoze u hodne povolenych pedalu je sance, ze vycvaknes ikdyz nechces a to muze byt hodne nebezpecny..

      0 0
    • Pepe72  

      Když zvolíš nášlapy, nesmíš zapomínat se přezout. Jinak jak píše Novas

      0 0
    • jozoxl  

      Chcel by som aj ja vymenit platformy za spd, ale tento rok som prvykrat mal pad cez riadidla v plnej rychlosti, tak co v takych pripadoch sa stane? Alebo tie spominane vyslapy do prudkych kopcov, ked uz to dalej nejde?

      0 0
      • Slavik  

        Normálně vycvakneš.

        0 0
      • Pepe72  

        Nášlapy jsou lepší když jedeš bomby do kopce nebo sprinty. Jezdím tak s platformama i nášlapama., střídám to podle cesty dolů.

        0 0
        • Pavell  

          Nášlapy se hodí krom extra nebezpečnýho terénu, kde hrozí reálně držkopád úplně všude…ideální pozice nohy, efektivní přenos síly, pohodlí nohy v tretře…

          0 2
      • Breakpain  

        Je to jak lyže, když poletíš přes řidítka, vypneš se ani nevíš jak ;-).

        1 0
      • novas752  

        Vycvakneš ani nevíš jak. Xkrát jsem se docela vyndal v plný a kolo mi přicvaknutý na noze nikdy nezůstalo. Nášlapy jsou na rychlou jízdu terénem dobré.

        0 0
        • LM  

          Záleží jak padneš. Doteď si pamatuju, jak jsem při nečekaném poletu přes řidítka ve vzduchu trhal nohama, abych se zapíchnul do hlíny už bez kola přicvaknutého k nohám.

          A i na DH nebo EWS se občas někdo válí s nohou stále přicvaknutou ke kolu…

          0 0
    • skaj  

      Nezaznelo to tu explicitne, tak radsi napisu. Shimano ma dva druhy kufru, jedny co jdou snaze uvolnit. Temi zacni, oznaceni SM-SH56. Vymenit je muzes vzdy, pedaly jsou stejne. Stejne tak sila je na pedalu stelovaci – muzes si vypinani nastavit pro uceni na minimum.

      Naslapy kup urcite oboustrane, jednostrane jsou omyl lidstva:)

      0 0
      • Murray  

        Já už jsem si všiml dřív ze jsem na bike fóru asi jedinej, komu jednostranný nášlapy “nevadí”, pravda 90% jezdím spd, ale když třeba v zimě je krapet poprasek nebo namrzlo, jedu kluzky kořeny po šikmý pěšince kde na jedny straně je skála a na druhy 40cm ode mě řeka, tak si tu platformovou stranu rad použiju, ale jsem asi měkkej, ostatní by to jeli naslaply a nepřemýšleli o tom

        0 0
        • Slavik  

          Kvůli jedný jízdě v zimě bych to neřešil…

          0 0
        • cyklista86  

          Mě nikdy nedelaly problémy silniční pedály které jsou tím predkem vždy nahoru. Takže zahaknes a zacvaknes.. To u těch mtb oboustranych mám kolikrát problém najít ten kufr abych zacvakl..

          0 0
        • Jason Voorhees  

          Nic si z toho nedělej, taky jsem jinej. V létě jezdim karbonový silniční nášlapy a tretry za šestku a v zimě platformy, kožený pracovní křusky, tlustší pneu se vzorkem a blatníky (kolo má o cca 1,5kg víc). No a časy a průměry mám na stejnejch trasách +/- stejný.

          0 0
          • skaj  

            Nejsi jinej, nemas jednostranne:) Tenhle setup je samozrejme v pohode:)

            Ne, vazne – podle me jsou jednostrane naslapy ukazkove kombinujici nevyhody obou reseni, misto vyhod.

            0 0
            • Jason Voorhees  

              Mám, tyhle ;-) …ale na zimu jsou pro mě prostě platformy pohodlnější no.

              0 0
              • skaj  

                Tak rec sla o SPD a ne SPD-SL:) Ale mas pravdu – tohle jsou jednostranne, co jsou modni policii pripustne:)

                0 0
                • Jason Voorhees  

                  Jo, sry, jednostranný spd mám na druhý silnici :-).

                  0 0
                  • skaj  

                    Tak tady uz je to na povazenou. U vetsiny jeste projdes, ale u silnicarske slechty samozrejme ne:) Tam musi byt samozrejme karbon na pedalu i bote:)

                    1 0
                    • Jason Voorhees  

                      OK, vyměním…a nebo nechám platforme, a až to šlechta uvidí, tak půjde do smyku :-D.

                      0 0
    • obda  

      Když do prudkého kopce už nemůžu nebo podcením podřazení, tak se prostě bojím, že se skácím jak hruška

      Trik je zmáčknout brzdu, abys nezačal couvat. Na vycvaknutí je pak času stejně, jak na rovině.

      1 0
      • raschi  

        Trik je zmáčknout brzdu, abys nezačal couvat.

        To by fakt někoho napadlo, že když leze z kola v kopci, že by si přitom nezabrzdil?

        0 0
        • obda  

          Možná by ses divil, ale ano. Ne plánovaně v plynulém výjezdu po šotce, ale když se nezadaří nějaká zmola a nebo prudký výjezd v terénu. Hodně lidí má automatickou tendenci si co nejrychleji šlápnou na zem, než ztratí rovnováhu.

          0 0
          • novas752  

            Oni spíš skoro žádnou rovnováhu nemají a pak jednaji zbrkle a křečovitě.

            0 0
            • Atilla  

              No, celkem rovnováhu mám a s CB nášlapy jsem si do kopce lehl několikrát. Stačí prudký technický výjezd, odjede ti kolo do boku na šutru a ležíš hned.

              1 0
              • JachymP  

                To je jasný, kdo nepadá s SPD v technickém výjezdu, tak nejede hranu. Jakmile sundáš nohu tak končíš, chce to točit i když vrávoráš a občas to vyjde :)

                0 0
        • babkanakole  

          Hlavně to není o nápadu, ale o tom, že je třeba to mít trochu zautomatizované.

          1 0
    • Mr.Duck  

      Když už je tu to téma, chtěl bych zase zkusit nášlapy, jen na trochu jiné použití, asi jen na DH kolo. Původně jsem je přestal jezdit protože mi vycvakávaly při whipu, to už doufám dokážu pořešit, ale co mi brání je strach že se dost rychle nenacvaknu.

      Chci něco spolehlivého, líbí se mi M820, ale pro někoho kdo jezdí i placky, jak těžké/jednoduché je v situaci kdy jsi napůl v nocontrolu (proč jinak bys vycvak žejo) vrazit nohu tam kde zhruba by měl být pedál a nacvaknout?

      A co vycvaknutí při velké kompresi? Nějak mě nenapadlo že to je problém dokud jsem neviděl jak Barelli na jednom lokálním dropu na dopadu vycvakl a hrozně se vysklil, vypadalo to že jen proto že se mu pod silou komprese trochu zbortila noha a tím se vycvakl pedál a bylo vystaráno na rodeo..

      0 0
      • cyklista86  

        na DH bych naslapy fakt nedaval. Staci se zamyslet proc nikdo ani mezi profikama nevozi naslapy na DH. Asi to nebude duvod jen tak ze srandy..

        0 7
        • chomejs  

          Proč máš potřebu komentovat něco, o čem evidentně nic nevíš?

          3 0
        • Atilla  

          Opět jsi odhalil jak nemáš přehled. Na DH vozí 98% lidí nášlapy!

          2 0
        • goofy  

          Ano, a přesně proto většina lidí na svěťáku nášlapy vozí… Asi bys jim to měl vysvětlit.

          0 0
          • cyklista86  

            Mekke backory s naslapama na platformovych pedalech mozna. Urcite ale ne klasicke tretry z tuhou podrazkou a pedalama co se jezdi na XC.. Co jsem se tak dival, tak treba ted na DH WCH zrovna treba zenska co vyhrala mela jen klasicke platformove pedaly bez naslapu uprosted…

            0 5
            • novas752  

              A tady se snad někdo baví o xc tretrách nášlapech?

              Nějak nechápu co tě nutí přispívat k tématu o kterém víš prd.

              2 0
            • JakeF  

              Jo, to určitě kachna myslel, že si na to vezme karbonový XC boty… Možná ho pro jistotu upozorni, že existujou i silniční, aby si náhodou nevzal ty :)).

              2 0
              • novas752  

                A červený kufry. Totalní kontrola bajku!

                0 0
                • -b-n-x-  

                  A teď mě napadlo: zkusil už někdo v lidské historii udělat naslapy na motorku?

                  :-D

                  1 0
            • Atilla  

              na DH bych naslapy fakt nedaval. – tvoje vlastní slova!!!

              To že byla zrovna trať kde se jí vyplatilo vzít flat, neznamená že 98% lidí co ho jezdí nevozí nášlapy a navíc DH boty nejsou žádné turistické bačkory.

              0 0
        • Mr.Duck  

          Chtěl jsem napsat že potřebuji názor od lidí co něco takového jezdí, ale myslel jsem že to je zbytečné, tak povýšeně dodatečně : prosím hledám jen odpovědi lidí co o tom něco tuší :)

          Jde mi jen o to, že na nohy občas musím myslet. Nemám problémy s tím že by mi nedržely na pedálech, ale občas v rychlé rozbité sekci se mi maličko posune noha a zbytek úseku nemyslím na nic jiné. Je mi jasný že s tím nášlapy pomůžou, ale přeci jen někdy tu nohu sundám a pak ji většinou musím hodně rychle nastolit a nějak se toho bojím. A mám čas nad tím špekulovat protože ani nevím či na to kotník až se zahojí :)

          0 0
          • mirorek2  

            Budu taky na jaro zkoušet nácvaky po letech na platformách a mám stejné úvahy. Platformy super, naučil jsem se bhop, drží to jak sviňa (five ten + oneup pedály) ale tak jako ty myslím při posunu nohy v terénu jen na tu nohu.

            Zkusil jsem na jednu jízdu spd a staré shimano boty a je to super, vadí mi jen dvě věci. Kufr potřebuju pro větší jistotu právě v kompresích posunout o dost víc dozadu, což ty boty neumí a chci mít oporu platformy s piny, ne jen nacvaklý kufr. Divně se to pak vrtí.

            Nacvakával jsem naprosto přirozeně (né v letu, nejsem Barelli), nemyslel na to, vlastně větší pohoda, než hledat pozici na platformě.

            Vychází mi z toho mallety en/dh s klecí a piny, v botech ještě jasno nemám, ale 5.10 se zapuštěným kufrem by to mohly splňovat. Musím vyzkoušet.

            0 0
          • matbiker  

            Toto je trochu problém, ať máš sjezdové nášlapy jaké chceš. Ani ne tak v kompresích a skocích, ale v rozbitém terénu, kdy někdy vycvakneš kvůli záchraně nebo vyvážení. Když pak nohu nenacvakneš napoprvé, tak je problém v tom rozbitém terénu tu nohu odlehčit a přesunout do kufru a budeš na to myslet stejně jako u platforem. Ale neměnil bych, bez nášlapů bych byl z kopce dolů úplně ztracený.

            0 0
          • Atilla  

            Po zranění kotníku jsem sezonu jezdil v nášlapech Mallet DH. Na spoustě věcí to bylo super, ale nacvakávání v rozbitém terénu mě teda nikdy moc nešlo.

            Výhoda CB, že je nikdy nevytrhneš a je to zároveň i jejich nevýhoda. Zase díky velké ohrádce a pinům se dá kus odjet i bez zacvaknutí. Já mám největší problém s tretrama, protože většina je hrozně úzká, nebo má kufr umístěný zbytečně moc u špičky. Jinak si dokážu v BP představit na nich zase jezdit. Ulevit nohám a kotníkům a neřešit polohu na pedálech. Na druhou stranu v pomalé technice jsem radši za platformu, ale to je o skills, že jo Remy :)

            0 0
            • TK75  

              Nacvakavani mi dělá problém často …stačí šlápnutí, bahno, sníh a kolikrát pak sjíždím nenacvaknutej a místo abych koukal co jedu tak řešim nohu.U hátéčka, když jsem se snažil přejít z platforem na spd, to bylo vysloveně něco za něco…spd dobrý z kopce a na jízdu, ale hrátky přes šutry, výjezdy to mi s nohou v naslapech fakt nešlo… zlatý platformy

              1 0
          • blaabla  

            Hele co zkusit Time? Já jsem vozil Shimana, CB, Time, Ritchey, jestli se to dá počítat, a Time jsou o světelný skok přede všema. Jenom ne ve výdrži…

            0 0
          • MichaelSimek  

            Ja sice zadny kruty sjezdar nejsem, ale kuci tady mistni co jsou tak vetsina je na obyc trail shimanach a ja jim taky nemam moc co vytknout. Sice jsem par levych pedal rozbil, ale to bylo tim ze jsem se o ne vubec nestaral. Jinak s nacvakavanim zadny vetsi problem nemam, a kdyz se mi to parkrat stalo, tak jsem to odjel normalne nezacvaklej a bota na pedalu drzela dostatecne.

            0 0
            • blaabla  

              Právě v tom je možná pointa. Ono pokud člověk vycvakne uprostřed rock garden, tak nechce jet dalších X metrů/desítek metrů s „nějak položenou nohou“, ale chce to tam rychle vrazit zpět. A to mi šlo jednoznačně nejlépe na Time pedálech.

              0 0
              • MichaelSimek  

                jak jsem psal stalo se me to jen parkrat a vzdy jen na par metru…a to toho mam celkem na nich najezdeno dost, znicil jsem rafek casteji nez nezacvaknul :)

                0 0
        • Breakpain  

          Jsi zcela mimo ;), defakto nenajdeš nikoho z profi, kdo vozí flaty, všichni nášlapy…

          0 0
          • blaabla  

            Přesně tak. A výjimky, jako je Sam Hill akorát potvrzují pravidlo, že flaty jsou na dh k ničemu. Jedna vlaštovka jaro nedělá.

            0 0
        • honzarb  

          Uff, presne naopak.

          0 0
      • mr.antik  

        Mně se tohle s nechtěným vycvaknutí stává taky (pedály Time) a jsou tam dva zásadní vlivy:

        • buď jsou kufry moc navolno – oběhaný kufry nebo těla pedálu nebo obojí – sice jde hezky lehce vycvaknout/nac­vaknout ale někdy prostě až moc lehce
        • blbě nastavený úhel na vypnutí – normálně si to nastavíš a jseš v pohodě, ale pod zatáží holt ten kotník umí povolit. Nebo nějaký křivák na dopadu, to těžko ovlivníš

        Chce to prostě zkoušet, který systém ti sedne (za mě co se našlapávání týká tak Time/Mavic s ne-uplně-novýma kuframa), za tolik peněz ze středu nabídky nestojí.

        0 0
      • novas752  

        Nacvaknou se na první dobrou v nějaký lehce vyhrocený situaci zrovna dobře nejde. Ale narozdíl od těch malých spd pedálů se na tom tak nějak dá stát aniž by byl člověk nacvaknutý. Vozil jsem Sainty pd-m820, teď mám platformy.

        Že bych vycvakl v nějaký kompresi se mi nestalo (ale fakt nejezdim to co Barelli žejo :-) ). Ono vycvaknout ten pedál když je dost v zátěži je docela problém protože se do podrážky okolo hryznou piny a nejde s tim moc kroutit. Párkrát se mi ale stali že mi z pedálu vykopl nohu nějakej trefenej šutr/pařez.

        0 0
      • JakeF  

        Já dřív vozil Sainty a teď poslední 2 roky mám HT X1 a jsem s nima spokojenej. Do Saintů se mi právě blbě nastupovalo, v tom jsou HT lepší. Nicméně že by to byla jistota a v bordelu jsem nacvaknul hned zpátky pokaždý, to ani náhodou…

        Na druhou stranu jsem měl s HT problémy s vycvakáváním, v jednom úhlu se zapřela špička boty o pedál a prostě to nešlo ven žádnou silou. Teď mám jiný boty a ztracenou půlku pinů a už se to neděje, takže asi jak si která kombinace sedne.

        Že by se mi někde vycvakly, když jsem nechtěl, to se mi nestalo ani s jedněma. Ale Barelli přecijen jezdí trochu větší vraždy než já :))

        0 0
      • Breakpain  

        Osobně mi pokud jsi zvyklý na flaty přijdou fajn CB. Mají velmi podobný feeling a nacvakává se do nich snadno i v bahně.

        Nevýhoda šlehače je, že pokud plácneš spodní stranou zámku o zem, může se otevřít. Stalo se mi jednou za 3 roky … Pokud chceš systém, co nato tolik netrpí, tak cokoliv jiného – Shimana, HT … (ale nepřijde mi to jako něco strašného … spíš CB trpí na mosazný kufry, které se rychle opotřebují a tak se často mění).

        Osobně jsem od CB utekl k HT, což je někde mezi CB a Shimany, ale to jen proto, že jsem chtěl dát nášlapy i na BMX, kam prostě CB nejsou vhodné. Jinak osobně mi v terénu nejvíc seděly právě Mallety… jen tam není ten ostrý pocit při zacvaknutí, jako jinde.

        A co se týče zacvaknutí ve sjezdu, kdy vycvakneš – je to svalová paměť, čím více to trénuješ, tím snazší to je. Základ, alespoň u mě je, ale nestřídat dva rozdílné typy nášlapů, protože pak se to mixuje – na všech kolech mám stejný systém a pak svalová paměť funguje krásně.

        Za mě – pokud jen na MTB / DH ⇒ Mallety od CB.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Diky vsem za vstup. Ty HT byly moje druha moznost, CB jsou mi nejak nesympaticky ale vim ze jsou na DH popularni. Jen mi vetsina lidi co je vozi rekla vice mene to same – super na DH, ale servisovat je potreba porad. Snazim se tak nejak mit „bezudrzbovy“ kolo, abych resil jen kdyz se neco opravdu po*. Ale zas jestli je to s odstupem lepsi pedal nez ostatni, asi by stal za pokus. Uvidim jestli nesezenu nejaky na vyzkouseni az se rozjezdim.

          0 0
          • novas752  

            CB oproti ostatnim nášlapum žerou kufry. Nevim jestli to jde řešit nějakým alternativním kufrem. Teď jsem na PB viděl titanové asi za 65usd. :-) Ale titan je taky docela měkký.

            No a co se týče samotného pedálu, i v těch Saintech je potřeba občas seřídit ložiska a vyměnit vazelína. I ve všech ostatních. Třeba v OneUp alu platformách jsem měnil origo ložiska asi po 3 týdnech. :-) Endury Max mi tam už drží bez problému dlouho.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Tak jasný, nečekám že na Saint nebudu muset sáhnout, ale obecně jak z netu tak od lidí kolem slyším jak CB je potřeba řešit (a jak říkám, většině to za to stojí) zatímco o shimano SPD často slyším naopak jak jsou nesmrtelné. Někdo tu psal že HT by bylo tak někde mezi. Ale zase jsem někde za hranicemi četl, že ht po krátké době nefungují jako nové a že Saint prej ano. Vlastně asi v komentářích pod recenzí m820 na pinkbike.

              Hrozně rád bych si všechny vyzkoušel, jen ta investice do bot mě odrazovala když nevím jestli to chci. Ale asi je na čase, boty bych viděl na nějaký spešl, vypadají slibně a mám je za dobře, tak pak jen vyzkoušet různý pedály asi..

              0 0
              • novas752  

                Jestli to neni tim že Shimano dominuje trhu včetně hrozného kvanta lidí, kteří tomu moc nenaloží. CB se vozí buď jako Ultralight XC šlehače nebo pravě v EN/DH. Ale asi ano, 2 dobrá AC ložiska/konusy v Shimanu jsou nejspíš odolnější než malinký průmyslový radiál nijak extrémní kvality + kluzné pouzdro v CB.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Těžko říct. O spolehlivosti spd mi vyprávěl i kámoš co jezdí wc. Ale tohle je komponent kde mi jde hlavně o jistotu při jízdě, se servisem se nějak vypořádám. Je u CB teda problém spíš v trvanlivosti ložisek, nebo i něco kolem mechanismu upínání?

                  Už jsem byl nášlapům dost blízko ale tohle mě docela odradilo – po 14m20s – https://youtu.be/qvrwCao1Oh8

                  0 0
                  • novas752  

                    Si myslim že s timhle by ale neudělal vůbec nic ani s platformama. Když to s tebou takhle zacvičí že ani nevíš. Kámoš si při trochu podobnym pádu měsíc zpět přetrhal kotník. Kolo 90° bokem ke směru pohybu, vyskočil z něho ve směru pohybu, došlápl natvrdo těsně před kořen o který se bokem šprajclo chodidlo a křup…

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Mě právě přijde že to cvičilo až po tom co mu to vyplo, ale nejsem si jistej. I to tak docela zní z jeho popisu.

                      0 0
              • JakeF  

                Já měl CB kdysi na XCčku asi 3 měsíce… Zaprvé jsem se pořád měl nohu venku, protože jakákoliv rána do pedálu znamenala vycvaklou botu. Zadruhé se do nich nastupovalo ještě hůř než do Shimana. A zatřetí se už po těch pár měsících solidně přidíraly ložiska… Ale lehký byly, to jo :))

                Ale byly to XC a už to je nějakej pátek zpátky, ty DH dneska můžou bejt lepší.

                0 0
          • mr.antik  

            Tak když se CB musej servisovat, tak vem Time, tam opravdu servis netřeba, jesttli vezmeš plastový MX nebo hovový DH a co se týká ložisek apod tak to není potřeba řešit. Jen prostě občas vyměnit kufry a jsou taky náchylný na jebání pedeálama o zem.

            Co se týká výdrže kufrů tak nedokážu posoudit, já to mám cca tak že co vydržej kufry tak vydržej boty. Lidi co mají rádi superpevný zácvak (dle mého spíš naškodu), tj. těžší lidi, kdo to vozí na XC apod, tak tě klidně může zásobovat ojetýma kuframa, který budou dle mého tak akorát na enduro :-)

            0 0
          • Breakpain  

            No nevím, servis vyžadují i HT a i Shimana, sice jsem neměl Sainty, ale podle mě budou mít největší výdrž právě Shimana – co se servisních intervalů týče. U Malletů DH cca 1× ročně uděláš výměnu servisního kitu. Protože jsem je používal jen v BP sezóně – tzn 6 měsíců v roce, každý víkend – tak jsem nato sahal tedy až po druhé sezóně. Největší smrtnost mají ty kurfy :-) …

            HT X2 po sezóně budou chtít buď kit a nebo dotáhnout, to neumím posoudit. Nemám teď k dispozici obě ruce, tak musím počkat, než to zvládnu rozdělat ;.-).

            Měl jsem Mallety celkem 4 sezóny a že by to byl servisně nějaký ******* v mých podmínkách… vůbec. Nebýt BMX, nadávám na spotřebu kufrů a jezdím je dál ;.-).

            Výhoda Malletů je ještě ta, že když nezacvakneš, tak ten šlehač vlastní vahou rozevřeš a stojíš na té platformě. U ostatních systému stojíš i na zámku a nedrží to tolik. Rozhodně nezacvaklej jsem měl na CB vcelku jistotu … to u HT tak rozhodně nemám, i když jsem se přizpůsobil :-).

            1 0
    • -b-n-x-  

      Asi taky bych poradil naslapy.

      Nicméně bych zmínil jednu věc. Ježdění v zimě.

      Vloni jsem jezdil celou dobu v naslapech (do práce). A dvakrát jsem měl takový pád na ledu. Kdybych měl platformy, tak si troufám tvrdit, že bych stihl dát na zem nohu, a předejít tak otlucenemu boku. Jednou zleva – dodnes mě bolí rameno, jednou zprava.

      2 0
      • novas752  

        Jo tak vyloženě v zimnim počasí – namrzlo, sníh, sračky jsou spd trochu blbost. Na to jaou ty platformy lepší. Když to klouže furt a všude tak pak nemyslíš na nic jinýho něž že si k tomu přikurtovanej. Spd má v těžšim terénu výhodu jen při rychlé jízdě. Že ti z toho prostě nevypadne noha pokud o něco nejebneš pedálem.

        0 0
      • obda  

        V zimě jsem taky přešel na platformy. Mj. nehrozí zamrznutí kufrů, zvláště pokud člověk střídá tlačení s jízdou ;)

        0 0
    • matbiker  

      Jinak já na Enduru jezdím cca 25 let staré DX spd pedály, mají tu výklopnou klec a uvažuji o nových Saintech, jen nevím, jestli se nebudou chovat trochu jinak, když je to vlastně napevno.

      0 0
    • holmes  

      Ahoj, nevím čemu říkáš : na stará kolena, mně je 74. Jezdil jsem dlouho v nášlapech, skácel z nuly a nevycvakl včas za jízdy ani nevím kolikrát, ale nikdy nic dramatického. Jezdím už také podobně jako Ty, skoro vše asfalt nebo zpevněné cesty. Loni jsem vyměnil spd za platformy a už bych se nikdy zpět nevrátil. Jsou pohodlné, bezpečné, nemusím řešit boty. Pokud nehoníš čas nebo výkonost, tak jak trefně říká celý život jeden můj kamarád : NEMÁŚ ? – NEPOTŘEBUJEŠ !!!

      0 0
      • novas752  

        No pokud bychom se měli řídit tím heslem tak všichni chodíme pěšky. Bez bot.

        0 0
      • mr.antik  

        Co se týká výbavy kola jsem celkem konzervativní ale můžu říct že tohle heslo je dobrý tak k historkám u piva. Samozřejmě spousta novinek jsou jen blbosti a módní trendy, nicméně nášlápy se vozej na sportovní MTB 30 let, takže uplně blbost to není a boty se řešit musej na platformách řešit taky.

        0 0
    • holmes  

      Já ale přeci vůbec nekomentuji sportovní mtb. Pisatel píše, že jezdí celý život v keckách, tak to asi nebude nějaký profík. Dále píše o starých kolenech, takže asi taky žádný mladík. Opakuji znovu, že mě je 74 let a zodpovědně mu mohu říci, že v tom případě spd nepotřebuje, zejména když píše, že se toho bojí. Proč se na stará kolena trápit něčím, co celý život neměl. Ve starším věku už to není až na vyjímky o nějakých dávkách, ale o pohodě a radosti z projetí v přírodě. A to úsloví bylo samozřejmě trochu nadsázka, ale funguje.

      1 0
    • hobik22  

      Ahoj. Zkusím oživit vlákno. Mám ve výběru pedály PD M 520. Hodně se tu o nich píše. Ale zajímal by mne ještě názor, či zkušenosti na pedály s tím rámečkem. PD ME 700 nebo PD ED 500. Použití MTB. Dík

      0 0
      • KoudakT  

        Jezdím je už pěkných pár let a jsou super. Nevím, co by tě konkrétně zajímalo.

        0 0
        • hobik22  

          Třeba jestli ten rámeček nějak neomezuje při nášlapu, jestli rámeček funguje i jako plošná opora pro botu, ne jako u normálních pedálů bodově. Jezdím delší trasy na pohodu, tak mne napadlo zda nebudou vhodnější s tím rámečkem.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Rámeček pomáhá spíš při našlápnutí. Rozhodující jsou ty boční plošky pedálu vs. podrážka.

            0 0
            • hobik22  

              Sakra. Tak to asi vemu ty 520. Ještě můžu vzít botu do obchodu a porovnat podrážku s pedálem.

              0 0
              • novas752  

                Pokud máš xc tretry nemá smysl brát jiné pedály než xc = bez ohrádky. Pokud máš turistické nebo enduro/dh boty tak tam to smysl má – bota se o tu ohrádku opírá, zvětšuje se styčná plocha, zmenšuje se vakl – pro vyloženě en/dh jsou tu i pedály Saint pd-m820.m které maj ohrádku respektive spíš platformu okoo zámku venku a jsou tam i pijy jako v klasickém plochém pedálu.

                0 0
      • Smazaný účet  

        Lepší jsou ty XT rámečkové s tretrami Shimano na to určené.

        0 0
        • hobik22  

          s jinou značkou bot si nerozumí? Boty mám loni nové., tak zatím nechci měnit.

          0 0
      • embi  

        PD ME 700 super pedaly:) doporucuji na enduro

        0 0
    • KoudakT  

      Neznám nikoho, kdo by se na začátku ježdění s nášlapy nevysypal. Ale taky většina lidí, co na ně přešla, už na nich zůstala. Pádu bych se nebál, zvlášť když jezdíš na pohodu. Prostě si je serid maximálně na volno a jezdí. Jak si zvykneš, nebudeš chtít jinak.

      3 0
      • -b-n-x-  

        No a já na nich teď jezdím dva roky a stejně z toho pořád nemám dobrý pocit. A kvuli možnému ledu si na zimu teď budu dávat platformy.

        0 0
    • jmaselnik  

      Zkoušeli jste někdo tohle? : https://www.koloshop.cz/…y-cerna.html

      Nestát to tolik, mohla by to být zajímavá alternativa.

      0 0
      • Lišák  

        Test od TH.

        0 0
        • jmaselnik  

          Super díky! Asi nic pro mě.

          0 0
          • Lišák  

            Já řešil jaké nášlapy, abych na nich, po nuceném vycvaknutí ve složité terénní pasáži, kdy se potřebuju odrazit nohou, mohl bezpečně odjet i s nezacvaknutou botou. Platformy s pinama jsem několik měsíců zkoušel, ale potřebuju mít nohu nacvaknutou.

            Nakonec jsem to, díku B-F, vyřešil.

            Naprostá spokojenost!

            0 0
            • TK75  

              To je fajn…já to střídám, ale teď teda mám platformy pořád co je hnusně

              0 0
            • Smazaný účet  

              To je škaredý :)

              Já nakonec M8120 se Shimano tretrama vzal na milost. A to nacvaknutí je lepší. Jsem zvědav, jestli to bude o něco lepší ve sněhu, kdy nejde nacvaknout. Nejhorší v zimě byly M9100, ty totálně zamrzaly, což jsem u M520 nezažil.

              0 0
              • Lišák  

                Mně se líbí. ;-) A stejně – když na kole jedu, tak je nevidím.

                Na FS mně v minusových teplotách zajíždí sedlovka. Nechce se mi do toho vrtat, tak budu jezdit na HT. Tam sedlovka funguje i v mrazu.

                Než bude ledovka, budu používat 520 a Ikony, až to bude klouzat, tak nasadím pinový platformy (když nejezdím nic technickýho, tak mi nevadí, ale odvázenej z nich nejsem) a zimni obyč boty a pláště Kenda Klondike s hrotama.

                0 0
    • mikš  

      já jsem si zvykl používat šlapky,moje volba,tak prosím nekomentovat

      0 4
      • VojtaXY  

        Nekdo ma manzelku, nekdo partnerku a nekdo chodi za slapkami.

        2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.