• Dalas

    Zdravím, nezkoušel si někdo z vás cykloturistů postavit si sám vozík za kolo, kde by se vlezlo opravdu vše co potřebujete? Totiž vozit všechno v brašnách na kole se mi už nechce a vozíky co se prodávají jsou si myslím hoóóodně předražené (přitom se tam hovno vleze) a když kouknu na jejich konstrukci, tak zas složité by to být nemělo ne? Jde mi teď o jednostopý, což by mi vyhovovalo víc.

    Anketa: A když už, tak se zeptám, jak vozíte věci (myslím dálkáči cykloturisté)..

    0 0
    • t29  

      Několikrát jsem o tom přemýšlel, asi nejblíž tomu je tragač (pro čechy – trakař:) uveze dost, zbývá vyřešit uchycení ke kolu :)

      Kolo trakaře může být vyhozený příďák z mtb, základní rám žebřík z jeklů/kulatiny, dala by se tam dobastlit i brzda.

      0 0
    • onuce  

      Ahoj. Kdysi jsem měl dvoukolový vozík. Moc dobré to nebylo, když jedno kolo vozíku najelo v rychlosti na kámen, tak jej to vždy téměř otočilo… Pomohlo až odpružení kol spolu s jednoduchými třecími tlumiči. Pak již to celkem šlo. Ale stejně si myslím, že bude výhodnější jednostopý vozík stylu PAV.

      0 0
    • tomixx  

      Já to mám takto. Kolo i se psem a nákladem cca. 45 kg. A je to docela v pohodě. Jezdíme takto s manželkou, když jsem takto zatížen tak mi stačí :)) Letos jsem ujeli 700km. Trasa Plzeň, Jindřichův Hradec, Dačice, Znojmo, Přerov. Při cestě děláme geocaching.

      Jen to má jedno pravidlo. Co nevyjedeš sám nevytlačíš :) V lese je to v pohodě, jen žádné rychlé manévry, je to jako kamion, chce to čas:)

      0 0
      • jIrI___  

        Psík to má dobře zařízené, takové leháro :)

        0 0
      • tomixx  

        Jo a pes je zvyklý, jezdí s náma všude a samo že vybíráme takové cesty aby se proběhla. Když má dost, sama si řekne že chce nastoupit. Ve volieře za jízdy i spí.

        0 0
      • lenny_vej  

        To vezeš věci i manželce předpokládám… ?

        0 0
      • Dalas  

        nojo, takovej malej psík, to je vpoho:) No já přemýšlel že to udělám nějak ze starých kol-trubky atak a z kola 20" kvůli kolu:D ale nějakej malinko delší-větší, aby se mi tam všechno vpohodě vlezlo i se stanem, spacákem atd

        0 0
      • hawrda  

        A co Landštejn?Ten si stím nevyjel?:-)

        0 0
        • tomixx  

          Vezu tam vše, manželka si veze jen drogerku a věci na geocaching v brašně na řidítka. Spíme kde se dá, mejeme se na hřbitově, vodu od lidí( většinou přidaj něco k snědku :)) )

          Landštejn nebyl v plánu. Jeli jsme to v těch největších vedrech co letos v létě panovaly,9 dní jízdy v troubě na max. teplotu. Ráno okolo 25-ti stupňů, rekord na slunci 52, ve stínu 38 večer okolo 30. Příští rok na Saharu, máme natrénováno :))

          0 0
          • jIrI___  

            Já byl na těžko v Maďarsku (Bratislava → Balaton a zpět) a tam to bylo na takové poježdění parádní. Roviny, prázdné silnice, vstřícní lidé (třeba jsme měli vyhlídlý kemp, ale zdrželi jsme se a na místo dojeli až v noci a nemohli ho najít, tak jsme se ptali nějaké panimámy a ta nás rovnou nechala rozbalit stan u nich na zahradě a ráno nás ještě u stanu čekala snídaně a kafe v termosce :) ) a snad se všemi staršími ročníky se člověk v pohodě domluvil německy. Navíc v každé dědině jsou u cest modré pumpy s pitnou vodou, kde si jí člověk mohl načepovat kolik chtěl. Všechno jsme ale táhli v brašnách. Jet na takovou výpravu příště, tak se snažím někde půjčit ten vozík.

            0 0
            • Sally  

              No já bejt tebou tak vozejček nepořizuju, myslim si že se s nim člověk víc nadře než s bagáží na nosičích. Spíš doporučuju (jestli nemáš) nosič na přední vidlici, na lehčí věci jako oblečení nebo lehčí jídlo je to ideální. Jinak já spím jen ve volné přírodě a ještě se mě nestalo že by nebylo kde přespat. Mám zkušenost že čím chudší lidé, tím jsou přívetivější. Při cestě norskem jsem nikdy u nikoho doma nepřespal, zato v ukrajinských horách nebo v albánii, mě nechali přespat všude, pohostili mě, až mě kolikrát bylo trapně. Jinak k těm teplotám, letos v albánii jsme měli tři dny 39°C ve stínu. Takovej tréning, 12 ledna odlétáme na 5 týdnů projet natěžko Kambodžu, takže k teplotám se přidá vysoká vlhkost. Takže štastný cesty a já, i když vozejček mám taky, doporučuju všechnu bagáž na kole.

              0 0
      • Vilém  

        Ty jsi dobrej dabel:)

        0 0
      • Čárlí  

        typickej gramař

        0 0
      • Peatreas  

        Jaj, kola, zejména zadní, si asi u toho tak neodpočnou jako hafan :D

        0 0
    • romachain  

      Léto 2009, cesta Brno-Krk přes Rakousko (Alpy), Slovinsko. Vozík je skvělá věc.

      0 0
      • Foose  

        a zpět?

        0 0
        • romachain  

          No týden jsme se váleli u moře (každej den na jiný pláži na ostrově, takže jsme ho projezdili křížem krážem) a zpátky nás stáhl kamarád autem. Tandem na střeše.

          0 0
      • Dalas  

        si taky myslím, že vozík na takovédle cesty bude lepší jak oplácané celé kolo brašnama. Právě jsem přemýšlel, že bych koupil i přední nosič včetně brašen..ale to se mi fakt nějak nechce. V létě projedu bud křížem krážem republiku a nebo někam-bud Itálie bo Chorvatsko

        0 0
        • Rychlej turista  

          Jakým jazykem to mluvíš, bo bo je česky protože :-)

          0 0
          • Dalas  

            no vidiš že rozumíš:D

            0 0
            • Rychlej turista  

              Jenomže tu spojku jsi použil nesprávně, bo tak jak jsi ji použil, to spojení nedává smysl :-)

              0 0
              • Dalas  

                říkám si, jestli tam nemělo být „nebo“

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Mělo. Pokud ti to uteklo a nenapsal jsi to úmyslně, tak se omlouvám, bo se to stát může. Ale všiml jsem si, že tato spojka se nesprávně používá dost často.

                  0 0
        • oddie  

          Kdysi jsem jezdil s předním nosičem od Sport Arzenalu, jezdilo se s tím v pohodě. Ještě ho mám někde doma. Na sólo cesty bych rozhodně volil tuhle variantu spíš než vozejk. Spíš ale s dnešním vybavením by mi dneska bohatě stačily zadní brašny, letní spacák je dneska třetinovej než co jsem tehdy vozil, stan poloviční…

          0 0
          • Dalas  

            no já stan mám pro dva+předsíň pro kolo a dalších sto věcí-„kdyby něco“:)a je fakt, že občas se něco dycky šikne

            0 0
            • oddie  

              Co nemáš, nepotřebuješ ;)

              Dobré je na to chodit pěšky s báglem na zádech, to tě naučí, co si zabalit, co je skutečně potřeba a bez čeho se v klidu obejdeš.

              0 0
              • bikekralik  

                hehe, takle jsem to začal taky praktikovat, a místo 90ti litrového báglu teď už chodím jen s rukama v kapsách :D

                0 0
                • oddie  

                  No, to není úplně špatná varianta, ale když vyrazíš na pár dní někam do hor, kde je v noci pod nulou a nikde nic, je jen s těma rukama v kapsách docela zima a hlad ;)

                  0 0
              • Dalas  

                potřebuju stan,spacák,ka­rimatku,trochu jídla,hodně pití-už jen tyhle věci potřebují hodně prostoru a něco váží..dále něco z lékárničky (je mi jasné že „borci“ takové věci nepotřebují:D )oblečení i na převlečení,hy­gienické potřeby,..myslím že to stačí na menší vozík ne?? ;) -podotýkám cesta minimálně na několik dní-ne si vyjít ven za barák na kopec..

                0 0
                • oddie  

                  Já jsem jezdil na 2–3 týdny. A stejně tak na podobnou dobu totéž beru do báglu na záda, plus ještě zrcadlovku…

                  Stan (malej), spacák (letní) a karimatka (nafukovací Lite) se mi dneska vejde do horní kapsy tunel. báglů, kde jsem kdysi vozil jen spacák (karimatka se smotaná dávala přes to a stan taky). Na jídlo jsem měl vyčlěněnou jednu boční kapsu, na oblečení druhou. Lékárnu mám standardně v brašničce v rámu, i když jedu úplně nalehko. Pití – voda je leckde, jinak se daj dvě velké PETky navěsit na ty bágly.

                  Když jsem jezdil s předními bágly, oblečení jsem dával tam (kvůli vyvážení), pak jsou zadní bágly komplet jen na jídlo, a není s tím pak problém jet tejden bez nákupu (pouze s dobíráním vody).

                  Nevymlouvám vozejk, ale přijde mi, že s takto sbaleným kolem se pořád jezdí líp než s tím vozejkem…

                  0 0
                  • Dalas  

                    myslíš jako stabilitu nebo to, že nemusíš za sebou nic táhnout? No já když jsem doteď jezdil jen se zadníma brašnama, na nich ten stan a všecko, tak jsem tu stabilitu neměl nic moc, ale zvykl jsem si na to. Ale musel jsem občas sledovat, jestli nic z tama nepadá, neboť tam toho bylo fakt dost. A při zastavení byl problém to někam opřít a když už jsem to opřel, tak dycky tou stranou, kde jsem zrovna něco chtěl z tama vytáhnout:D Tohle bych právě chtěl vyřešit tím vozíkem, že si tam udělám menší postranní tyčky, které nebudou zavazet a přitom se opře jak vozík, tak to udrží opřené i kolo-teoreticky by to tak mělo fungovat. Na kole totiž nic krom brašničky nechci mít. A z vozíku se mi lehčejc něco vezme, všechno bych měl po ruce a ne vyhrabovat ze dna brašen-co si budeme povídat žejo;) Prostě vše potřebné navrch brašen dát nejde..

                    0 0
                    • oddie  

                      Spíš že musíš něco táhnout, stabilita s vozejkem naopak bude spíš lepší, podle mě.

                      0 0
                      • Dalas  

                        tak to by mi tak myslím nevadilo něco za sebou táhnout. Musí být nějaké označení-praporek apod na vozíky? hlavně aby mě nesejmuly auta

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          V zakone o provozu na pozemnich komunikacich je max. povolena sirka vozejka 80 cm, jenom nevim, esi to plati pro pesaky nebo i cyglaky, bo takovy dabl kruzr ma cca 90cm, ni? Kazdopadne bych se na nejake centimetry vybodnul, staci pouzivat hlavu a monocajta v metrem poslat pro kalibracni protokol;)

                          Praporek bych tam urcite povesil, je zde veliky prostor pro fantazii:DD

                          0 0
                          • onuce  

                            Ahoj. Copak je to prosím monocajt? Dík.

                            0 0
                            • jIrI___  

                              Policajt je produkt polymerace monocajtů, takže za monocajta můžeme označit vlastně každého policajta, který ještě neprošel z osobních nebo služebních důvodů polymerací.

                              0 0
                              • onuce  

                                Aha, tak to jo. Já měl strach, že to má být opak policajta, jenže to by musel být právě polycajt.

                                0 0
                              • Smazaný účet  

                                +1

                                0 0
                            • Mamut  

                              Depolymerizovany policajt. Policat vznika polymerizaciou monocajta.

                              0 0
                              • onuce  

                                Jenže, jak již jsem marně upozorñoval výše, takto vzniká polycajt, ne policajt!

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Jak znamo z reklamnich plagatu „Akce Praha!“ (py*o!:D), jsou to tvrdi kluci, takze opodstatneni to ma;)

                                  0 0
                                • Mamut  

                                  A este mi ukaz pol[iy]cajta, ktory chape rozdiel medzi tym. Takze si myslim, ze ak to nevadi im samym, tak ani mne.

                                  0 0
                    • Smazaný účet  

                      Hlavne s vozejkem muzes jet na fullu, takze naprosty komfort:)))

                      S brasnama na nosici je nejvetsi prdel, kdyz ti cestou kopcem dolu uleti a pak se pro ne musis vracet a hledat je:D

                      0 0
      • pustipav  

        kde se dá najít taková baba – máš to dobře zařízené… pohledná a jezdí:)

        0 0
    • nemeto  

      Nedávno jsem potkal dva a ti měli na oji (něco jako trailgator) velké kolo (28") a na něm na nějaké konstrukci zavěšené brašny. To mi připadalo docela dobré řešení.

      0 0
      • Dalas  

        jo nad tím jsem přemýšlel taky..něco podobného se i prodává „http://www.y­outube.com/wat­ch?v=6ijnEr1kn98“ ale pro lepsí stabilitu a víc místa mi přijde lepší ten ležatej

        0 0
        • nemeto  

          Tak to je přesně ono, co jsem viděl.

          0 0
    • Nimrod  

      tohle mi celkem zajímá…

      jak se připojuje klasicky vozík za kolo? nikdy jsem to neviděl, tak nevím, ale dost mi zajímá, jak je to vyřešené

      přidávám pár fotek z netu titanovýho fat mootse s titanovým moots vozíkem pro inspiraci :-)

      0 0
    • Dalas  

      Tak jsem nakoupil pár starých kol a stačil pořezat pár trubek na výrobu vozíku:)Trubky z kol jsou celkem bytelné a lehké..

      0 0
      • oddie  

        Dobrá směs :)

        Takhle jsem kdysi vyráběl vlek na windsurf, ze dvou vidlic, ale nedodělal jsem jej…

        0 0
    • LUDVICEK  

      Ahoj, upozorňuju, že nedělám reklamu. V létě jsem koupil tento

      http://aukro.cz/…nakladu.html

      vozík(akorát od jiného prodejce) a můžu říct že i když je to čína a týden jsem větral tu tašku, tak zatím slouží bezvadně. já jsem ho koupil za 2000 a za tu cenu podle mě nemá smysl něco svařovat. Akorát si pohlídej, jestli chceš mít na zadním kole rychloupínák nebo ne.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Ja je resene spojeni voziku s kolem, kdyby se vozik chtel pohybovat nahoru/dolu (treba pri sjezdu z patniku). Nejake kluzne vlozky/loziska v miste, kde se to rpipoji na osu zadniho kola?

        Otazkou je, zda by se to nedalo posvarovat aby to bylo lehci..6Kg mi prijde dost…druhou otazkou je, zda my smysl tady gramrit:)

        0 0
        • romachain  

          Detaily toho spojen jsou podobný jak na B.O.B., pohybuje se to v tom směru co píšeš volně. A 6kg je dobrá hmnotnost. Sám mám to stejný v ocelovým provedení a má to kilogramů 9 a není to na obtíž.

          0 0
        • Mamut  

          Asi pred mesiacom som prehrabaval web na podobne voziky a pod 5.5kg nebol asi nikto (ani hlinikove). A to mavali aj nizsiu nosnost ako 35kg.

          Takze 6kg za 2000 vyzera dost dobre.

          0 0
          • jeffino  

            Záleží taky dost od typu použití, protože pokud se vydáš např. někam do mongolska, kde to dostane určitě dost zabrat a posere se ti něco uprostřed ničeho, tak z vozíku nikam nic nepřeložíš, v tom mají brašny asi výhodu.

            0 0
            • Mamut  

              Vdaka brasnam mas o 25kg zatazenejsie zadne koleso a ram a dostanu vyrazne viac zabrat ako normalne. A k ti prdne koleso alebo ram, tak tiez nic nikam neprelozis.

              0 0
              • Nimrod  

                tak proto existují přední nosiče, že jo, aby se ta váha lépe rozložila… krom toho srovnáš i těžiště. ale chápu, že na odpruženou je to na hovno a chce to spíš něco hodit na řídítka a do rámu, co je těžké

                0 0
                • jeffino  

                  jj, takhle to má nějak vyřešená Salsa Fargo, ale názory na jízdu na tomhle kole se různí.

                  0 0
                  • Nimrod  

                    v čem je ta salsa jiná, než ostatní celopevna, pominu-li berany?

                    0 0
                      • Nimrod  

                        nějak mi furt uchází to, v čem je to tak vyjímečné…

                        0 0
                    • jeffino  

                      29"kola a taková „čopří“vidle se kterou se „prý“blbě manévruje…taky na předek toho moc nenaložíš, to kolo mě docela zajímá, četl jsem reakce lidí co dávali např. západní tibet na kole a tvrdili, že do těch podmínek to je ideál.

                      0 0
                      • Nimrod  

                        z toho začátku, cos napsal, to vypadá dost bídně :-)

                        jinak v 29" kolech nevidím nic extra, hlavový úhel normální, vidli dáš jakou chceš (nicméně i originál vypadá, že by tam šel nějaký nosič)… furt nerozumím

                        0 0
                        • jeffino  

                          No je to asi spíš marketingovej záměr udělat trailový kolo, se kterým se dají jezdit traily na „těžko“.

                          Nikdy jsem na něm nejel, tak vyvozuju pouze z toho co se dočtu a tahle značka se u nás taky moc neprodává, je to prostě asi takovej hybrid, kterej je bud úplně super a nebo úplně na hovno…

                          0 0
                        • jeffino  

                          Furt nějak premýšlím v čem je ta Salsa jiná, možná to je v tom jezdit hodně nalehko dlouhý štreky a umět si s tím nějak poradit, což by mohla být trochu výzva a absolutní opak nadupanýho vozíku.

                          http://www.gnatlikes.com/

                          0 0
                          • Vilém  

                            Ja zas premyslim, co jineho v ni vidis. Mozna tak o stupen polozenejsi hlavovy uhel, ale nikde zadna vyrazna odlisnost, od ostatnich geometrii. Je tam delsi hlavova trubka, ale to je dane pevnou vidli a posedem v dane kategorii kol.

                            0 0
                          • Nimrod  

                            souhlasím s vilémem, prostě takhle jezdit můžeš na skoro všem, nemusíš mít zrovna tu salsu, můžeš mít cokoli jiného… pokud ti jde o absenci nosičů, tak se mrkni třeba na http://www.flickr.com/…designworks/ nebo http://www.revelatedesigns.com/

                            0 0
                            • jeffino  

                              Jasně, ty kola z těch odkazů(pevná vidle) vypadají ±stejně jak salsa, já právě nějaký takový kolo hledám a pokud by salsa byla za dobrou cenu tak bych ji vzal, je blbý že si to člověk nemůže projet a porovnat(teprve po nějaké delší štrece zjistíš opravdový klady a zápory kola), taky bych na kolo toho asi musel naložit víc(chtěl bych dát něco delšího a dost mimo civilizaci), takže je otázka jak by se to kolo chovalo a jestli by nebylo lepší normální mtb(trochu potuněný).

                              0 0
                            • witmar  

                              Super inspirace.. některé brašny jsou fakt super..

                              Asi budu šít pro sebe na míru:-)

                              0 0
              • jeffino  

                To můžeš pořešit kvalitníma ráfkama a drátama navíc, pokud praskne rám tak je to blbý

                0 0
                • Nimrod  

                  to řeší ocel… jak už tu padlo, svářečku nebývá tak těžké najít…

                  0 0
            • Smazaný účet  

              Zelezne provedeni bude vyhodou, necha se to pri trose stesti nekde svarit:) Otazkou je jaka ja v mongolsku ploska koncentrace svarecu, kupodivu se tohle v zemepise neuci…narozdil od toho co se kde pestuje:(

              A jinak 90% problmu byresi kus bratu, nejake kapesni naradi a bzz-pasky.

              0 0
              • oddie  

                Jestli se něco najde skoro všude, tak je to svářečka, na to se můžeš celkem spolehnout.

                0 0
          • vysmátej bajker  

            mám ho a má 10KG.

            0 0
            • Mamut  

              Mne sa ta vaha na obyc. ocelak zdala nejaka nizka. 10kg je to iste ako jeho zelezny konkurenti, len je lacnejsi

              0 0
    • Joseph de Sax  

      dříve jsem si zrobil pro pitbuly psí sulku, psi mě tahali až 40km/hod a já jsem je trénoval. Nyní jsem tu sulku předělal na traka za kolo a svezu na tom za podzim do krbu 20kubíků dřeva z míst, kde se nikdo jiný pro dřevo nedostane.

      Kola mají samozřejmě oboustranný radiální výplet a zavěšení traku k rámu pomocí křížové spojky.

      0 0
    • Dalas  

      trubky zapadly suprově do sebe:) vozík dostává už nějaký tvar

      0 0
      • jIrI___  

        Jak máš řešené upnutí za kolo (tahač :) )?

        0 0
        • Dalas  

          zatím to mám řešené na šroubky na nosič brašen-ale pořeším jinak, protože by to tu hmotnost nemuselo časem vydržet..

          0 0
      • šlapatko  

        Zlaté české ručičky.Dotáhni to do konce.Zajímá mě výsledek.Škoda že nemám svářečku a zkušenosti s ní.Taky bych postavil vozejk a nějakou fešnou kolobrndu do města.Velké kola, dřevěná deska a kotouče:-)

        0 0
        • Dalas  

          taky nemám svářečku;) všechno dělám uchycení šroubama

          0 0
          • šlapatko  

            Spoje budou dost skřípat a vrzat.Nebude špatné, všechny spoje zasilikonovat.Nebo něco podobného.Držet to bude i bez svárů, proč ne.

            0 0
        • jecnak  

          Ja ji mam a svaret umim a presto bych si koupil radsi hotovku za 2000 na kterou byl odkaz vyse.

          0 0
          • Dalas  

            tak to už bych se radši možná poohlédl po těch dražších, kvůli kvalitě..kdyby mě tam mělo něco rupnout někde kdoví kde:( představa nic moc. Ale šlo mi taky o úložný prostor a tydle všechny vyráběný vozíky nenabízejí nic moc. Takhle si ho stavím na moji míru:)

            0 0
            • LUDVICEK  

              No tak rupnout ti to jen tak nerupne. A když, tak je to ocel – takže to zavaříš. Já myslím, že až na otočný kloub je tam všechno festovní. Koupil jsem ho na radu romachaina a nelituju.

              0 0
      • oddie  

        Nechci ti kazit radost, ale ta položená dlouhá trubka a za tím položená vidlice, to se ti leda ohne, až na to něco dáš.

        Navíc pokud to chceš šroubovat a ne svařit… to už by bylo rozumnější si to komplet připravit a odnést k někomu na svaření, když nemáš svoje.

        0 0
        • Dalas  

          nakreslil jsem, jak to asi vypadá vevnitř-není to jen jedna trubka co vede k vidlici, ale hned čtyři + vidlice…všechny trubky do sebe zapadly tak, že jsem je tam musel trochu zasunovat-takže držely i tak. Na několika místech jsem je sešruboval a drží jak vřed a o zohnutí zde nemůže být ani řeč. To aby vozík vydržel opravdu hodně-na to jsem myslel hned na začátku a myslím na to stále:) Váhu neřeším, ale trubky jak jsem psal jsou velmi lehké a dost pevné.

          0 0
    • merlot  

      Mám tohle asi 3 roky

      http://www.extrawheel.com/cs/3/classic/

      a není špatný. Původně jsem si myslel že budu muset dost přesně dodržovat vyvážení obou báglů, ale není žádný problém pár kilo navíc na jedné straně.

      Vozík dobře kopíruje stopu kola, není potřeba v ostrých zatáčkách najíždět.

      Už se ale vyrábí jen nový typ Voyager s brašnami, ten neznám.

      0 0
      • jeffino  

        V čechách není asi žádný prodejce ? Jenom od těch Poláků ?

        0 0
    • Dalas  

      ze začátku jsem si říkal, že si přes zimu pohraju a zkusím udělat vozejk a koukám že za chvíli už nebudu mít co dělat:D což je škoda, protože mě to dost baví..

      0 0
      • onuce  

        Když to tu tak pročítám, tak by se mi asi nejspíše líbil upravený trailgator. Ten se upíná pěkně na sedlovku a dá se po použití i dobře složit. Neviděl jsem nikde detail úchytu pro vozíky s upínáním na zadní osu, ale mám pocit, že tam vzniká riziko odření laku při montáži, demontáži a možná i při provozu. To bych rozhodně neriskoval.

        0 0
        • Vilém  

          A za ten trailgator zaprahnes co? Dalsi kolo? Jednostope voziky zde popisovane se chytaji za upinak, ktery je pro to upraven, nema se tam co odrit. Riskujes ty vubec to, ze s tim kolem vyjizdis? Co kdyz narazis na nejaky kaminek a ten ti ho odre?

          0 0
          • onuce  

            No tak tam by se uplo nějaké upravené torzo staršího bicyklu s držáky na brašny. Jinak s kamínky počítám, proto samozřejmě exponované plochy rámu polepuji transparentní isolepou. Hlavně spodní část dolní rámové trubky atp. Má to i další pozitivní efekt, totiž odletující štěrk nezpůsobuje nepříjemné kovové cinkání. Kupodivu zde však panuje nepochopitelná averze vůči polepům. Kdo chce kam…

            0 0
            • jIrI___  

              Ale kdeže. Čím víc polepů, tím víc bajk. Taky to tak praktikuju.

              0 0
              • onuce  

                Vidíš! A mně se smějí.

                0 0
            • Vilém  

              Tady je detail upinaku podobne koncipovanych voziku. Nema se kde co odrit, je to vykyvne nahoru dolu. Teziste voziku a tim i celeho kola zustava nizko, jde to snadno a rychle odpojit a pouzivat kolo samotne, coz by se o tom tebou zamyslenem reseni rict nedalo. Navic by to vypadalo jako tezkej bastl.

              0 0
              • onuce  

                Dík za odkaz na detail. No já Ti stejně nevím… Ono trefovat se tou vidlicí na zadní stavbu kola a nerýpnout do laku na druhé straně, kam nevidíš… U těch fotografovaných kol je většinou namontován i klasický nosič a pak již tedy není co ztratit. Nedokážu si totiž představit instalaci těchto nosičů bez alespoñ drobných oděrek laku způsobených při montáži.

                0 0
                • Vilém  

                  A co na to kouknout shora? To bys videl obe strany. Navic vzdalenost patek oje voziku je nemenna, takze pokud se trefis na jedne strane, tak musis i na druhe.

                  Muzes mi rict, co tak strasneho by se stalo, pokud bys ten lak opravdu poskodil?

                  0 0
                  • onuce  

                    Jasně, tomu rozumím. Jednou, dvakrát, xkrát se nic nestane. A pak… Pak jednou v rychlosti a ve stresu… Vozík může být dost těžký a rýha tedy fatální. Nechci ovšem nikoho strašit. No a co že by se stalo? Copak tu někdo někde nepsal, že kolo musíš mít rád? To je myslím velká pravda. Může být zcela super, ale když se Ti z nějakého důvodu znelíbí, tak již to prostě nebaví.

                    0 0
                    • Vilém  

                      A tobe se znelibi, nebo prestanes mit rad sve kolo, kdyz se na nem objevi skrabanec? Co je na tom fatalniho? zacne to korodovat a upadne, nebo co? Co kdyz by ti treba spadnul ten trailgator? Tam by mohlo dojit k fatalnimu poskozeni na viditelnejsich mistech, nez jsou zadni patky.

                      0 0
                      • onuce  

                        No já nevím, jestli jsem jediný, komu vadí defekty laku. Co ta témata „odlouplý lak“ apod.? Ono to poničené místo pak nějak neustále přitahuje oči. Uznávám samozřejmě, že z funkčního hlediska se o žádnou závadu nejedná. Ale to by pak mohli klidně prodávat třeba růžová kola, kdyby na tom skutečně nezáleželo.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Jedna vec je nekvalitni lak, ktery se loupe pri prejeti nehtem nebo hluboky dlousy sram na laku a druha je nejake odreni patek pri nasazovani nosice nebo otukana trubka od kamenu. Ja to resim tak, ze pokud ma nejaky sutr silu udet sram na laku na mem kole (komaxit), tak neni izolepa ktera by ho zastavila(a lepit pruhy hrube 3M folie se mi nechce)…

                          Svoje kolo mam rad, ale porad je to jenom vec ktera ma slouzit k zabave a ne k tomu aby te zoétrocila a omezovala(tudy ne, tu sou kameny, co kdybych si to podrel)..

                          0 0
                          • Dalas  

                            přesně…moje kolo je můj velký miláček, i když je trochu podřené-ale to jsem i já a přesto se milujeme:D

                            0 0
                          • onuce  

                            No ono mít na kole sram je horší než šrám, to uznávám :). Omlouvám se, ale tohle jsem si nemohl odpustit.

                            0 0
                      • pepek  

                        On si dělá prdel, to jinak už není možný. Kolo s návarkama na V, s podřeným lakem a jezdící nakřivo prostě nemůžeš milovat, co je na tom nepochopitelnýho ? :-)

                        0 0
            • Smazaný účet  

              O kolo se strachuju do prvniho skrabance, pak je to to uz volnejsi. Takze doporucuju udleat prvni skrabanec jeste cestou z kramu nebo pri vylovani a pak uz jenom klidne jezdeni nez nejakych zbytecnych polepu a strachu z kazde nasrane musky:DD

              0 0
              • onuce  

                Přesně tak. A co se pokusit prvnímu škrábanci předejít? O to se právě snažím. Za nás se říkalo: Prevence je základ socialistického zdravotnictví. Ale platí to myslím paušálně.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Prvnimu skrabanci nema smysl predchazet, protoze prijit proste musi. Ono se staci nekde vysypat;)

                  0 0
            • merlot  

              Já tedy nevím, ale s nějakým podobným bastlem bych jel maximálně pro nákup do blízkého obchodu. Na dlouhou cestu bych bral něco spolehlivého a vyzkoušeného. Proč si přidělávat problémy kterých se i bez toho vyskytne dost. Je to samozřejmě jen můj názor, někdo se třeba rád zoceluje v řešení všemožných potíží :-)

              0 0
        • Dalas  

          odření už vzniká jen tím, že dáš na rám kola;) Aneb jak psal Vilém, odření vzniká tím, že už vůbec jezdíš na kole a můžeš si tam lepit co chceš, tomu nijak nezabráníš. A jestli máš auto, tak raděj taky nejezdi..tam asi hlavně na přední kapotu nelepíš nic viď? Tohle fakt neřešit:D protože stačí jednou na kole spadnout a nepomůže ti nic..

          0 0
        • merlot  

          Už jsi někdy zkoušel upínání vozíku na zadní osu nebo si ty problémy jenom představuješ? Extrawheel taky tak upínám a upřímně řečeno nevím co bych měl dělat abych kolo podrápal. To se ti spíš povede se složeným trailgatorem (taky ho mám) když vyskočí ze špatně zajištěného přepravního kroužku.

          0 0
          • onuce  

            No vida. Zkušenost z praxe. Tak jo. V tom případě beru vše zpět. Dík.

            0 0
            • merlot  

              Tady http://www.extrawheel.com/…move_navody/ je video, kde je mj. pěkně vidět způsob upínání na zadní osu. Uvidíš že průměrně nešikovnému člověku (jako jsem třeba já) to musí jít bez problémů.

              0 0
              • onuce  

                Jo jo, tohle je profesionální. Měl jsem spíše na mysli nějaké amatérské konstrukce.

                0 0
          • vysmátej bajker  

            jak je ta udělné tz kluzné plochy-ložiska nebo nějaké kluzné pouzdra?

            z čeho je ta vydlice za co se upíná -železo?

            0 0
            • merlot  

              Jsou tam kluzné kuláky, vidlice je ze dvou kusů nějaké dost kvalitní lakované oceli. V místě kde se k ní připojí vozík se nechá napružit min. o 20cm

              0 0
      • Foose  

        není ta plocha zbytečně předimenzovaná? aby ti to nechytalo o zem když budeš přejíždět nějaký nerovnosti.

        0 0
        • Dalas  

          plocha je pro mě přesně akorát:)Jako je fakt, že o větší nerovnosti to bude škrtat, ale i tak nic hroznýho se neděje prože je tam stále vůle jak nahoru a dolů, tak i do stran, ale v tom případku musím jet opatrnějc radši. Ale vozík budu brát jen na delší cestu a to pojedu jen vždy po silnici nebo jen v max lehčím terénu. Jinak do cca 2–3 dnů mě postačí nosič s brašnama..

          0 0
    • Sally  

      Podle mě je vozejček za kolo dobrej jen pro srandu na sud s pivkem na nějakej čundr :-) Na cestování podle mě možná tak na silnici a tam já nerad jezdim. Většinou v cizině zabloudim a to tak že přenášim kolo skrz roští a potoky. S vozejčem pro mě nepředstavitelný. Jezdil jsem s oběma druhy vozejčků a jednostopej je lepší, dvoustopej se chce na každym většim kořenu otočit na bok. Já jsem ten svůj jednostopej vozejček spíchnul za odpoledne, večer už se na něm vezl 50l sud na kalbu. Náklady byly 420 korun za slabostěnej jekl, jinak co dům dal. Používám ho několikrát do roka, jede se s nim pohodlně i v terénu, jen to chce pamatovat na váhu, v kopci se člověk slušně nadře.

      0 0
      • merlot  

        Pěkný, kolik to váží prázdný?

        0 0
        • Sally  

          Práznej má jen něco přes 6 kilo, z toho voděodolná překližka navrchu přes půl kila.

          0 0
      • Jakobo  

        Vyborne, krasna prace! Mohl bys vysvetlit upnuti na kole? A ten priheftly naboj v kloubu je bez lozisek? Mistr svarec!

        0 0
        • Sally  

          Krásná práce to určitě není, ale díky. Vozík je ke kolu přišroubovanej tam kde se se upíná nosič, pak pod rychloupínákem a hlavně je zapřenej o spodní vidle. Snad je to vidět na fotce. je to klasika 3 mm plech ořezanej podle tvaru rámu, na něj navařenej kus kulatiny osazenej na soustruhu, na něm na konci kousek závitu akorát tolik aby dotažená kloubouková matka nechala vůli vidlici od vozíku a ten se mohl kývat nahoru dolu. Ten náboj co je v kloubu má ložiska na svym místě, jenom v místě drátů jsou závity. Je to vidět na fotce. Výroba trvala pár hodin, takže nejsou nikde obroušený sváry. Chtěl jsem aby byl co nejlehčí, takže je vyrobenej z jeklu 40/10 s 1mm stěnou. Jen u kloubu je silnější plocháč a pak na upnutí ke kolu. Ale váha je doopravdy suprová, ještě jsem chtěl místo tý voděodolný překližky použít hliníkovej slzičkovej plech, ale zrovna žádnej nebyl po ruce. Šířka vozíku je prostě odskoušená, širší být nemůže, abych v terénu v zatáčce neškrtnul. Délka je položenej 50l sud + 5 cm. Směrem dozadu se vozejček o trošku zužuje. rám je nad zemí zhruba 15 cm , takže se daj v pohodě vyjíždět i větší obrubníky. Jen kolečku se na vysoký obrubníky díky velikosti moc nechce. Ale jde to. Už se na něm pár lidí povozilo, takže s tuhostí rámu není problém.

          0 0
          • vysmátej bajker  

            to okolo upnutí(jak je ten náboj) prasklo?

            0 0
            • Sally  

              Jo přesně, ne že by to prasklo úplně, ale při vezení soudku se mě zdálo že to nějak plave. Až doma jsem zjistil, že je z boku prasklina v místě vybroušenýho sváru. Vybrousil jsem ho pryč, povařil a sváry nechal na místě, od tý doby jsem s ním už několikrát jel a sváry drží. ťuk ´tuk Jen jsem se už nedostal k tomu abych vozík umyl a nastříkal.

              0 0
      • vysmátej bajker  

        to by jsi ho mohl vyrábět,myslím že by bylo dost zájemců :).

        Výhoda vozíku je že těžiště kola je trochu níže a možnost na místě odpojit a jezdit po okolí.No a jasně pro fula na kterého se brašny dávají hůře.

        0 0
        • Sally  

          Zájemců je doopravdy hodně, kapacitu na to mám, pracuju na živnostňák s ocelí, ale přesto to nejde. Na sériovou produkci jsou pokud vím potřeba atesty a to je na mě moc byrokracie. Takže udělám jen pár vozíků pro kamarády a tím to hasne. Navíc už vím co kde vylepšit. Příští vozík bude ve stylu weber monoporter, zbyly mě tady slabostěný nerezový jekly, takže bude povrch alá RB brutal finish. No nechte se překvapit. Ale vyrábět ho budu až se vrátím v únoru z Kambodže, kterou hodláme projet.

          0 0
    • Dalas  

      tak a vozíček jde do finále:D přidělán ještě hliníkový plech, pár odrazek:) a nový plášt na vozejkové kolo, přestříknutý černým matem..mám nějaké samolepky, tak to zítra ještě polepím a bude to profivozejk:D Trochu jsem to odzkoušel s rozloženým závažím něco přes 20 kg (nic se nekroutí-nevrže-nerachotí), ale o víkendu ho prubnu trochu víc.

      0 0
      • jIrI___  

        Na rychloupínáku to máš přichycené nějak otočně nebo jen napevno stáhlé upínákem?

        0 0
        • Dalas  

          nemám to vůbec na rychloupínáku..mám to v té díře na obr.4 dané šrouby a na nich je vozík zaháknutý-takže je to čistě pevně v rámu. Ty poslední šrouby tam vůbec být nemusí..ale mám je jen zakontrované. Defakto todle jen přidělám doma před cestou a pak sdělám až přijedu domů-jinak s tímto vůbec manipulovat nebudu. Vozík se odhakuje v místě mezi vozíkem a kolem

          0 0
          • jIrI___  

            Jo, už je mi to jasné. Jsem si říkal, k čemu je tam ta 4. fotka, na které v podstatě nic není :). Pokud jsem to teda správně pochopil, tak vozík se nemůže volně pohybovat „nahoru/dolů“, což myslím není moc dobré (viz třeba sjezdy z obrubníků). Na tomhle by chtělo asi ještě zapracovat. Jinak ale pěkná práce.

            0 0
            • Dalas  

              jsem psal, že je to na šroubech-jakoby volně-takže může nahoru i dolů a je tam jen minimezerka a pak dva zakontrované šrouby které tam ale být nemusí-ale radši je tam mám..takže jak nahoru a dolů, tak i do stran;)

              0 0
              • Dalas  

                sorry..dvě zakontrované matky:)

                0 0
      • Sally  

        Vozík super, uvidíš jak se s ním bude jezdit, má docela vysoko těžiště. Jen myslim že z tý zadní vidlice to kolo při prudkým nájezdu na obrubník vyskočí. Nebo je tam tak hluboký zahloubení na matku?

        0 0
        • Sally  

          Teďka koukám že asi tak vysoký těžiště mít nebude. Nějak jsem si předtím nevšimnul. Předpokládám že už jsi s ním zkoušel jezdit. Zkus ho víc naložit a jet prudkej kopec, je to jako by tě někdo držel za sedlo. Zejtra na vozejčku vezu 50l sud 43 km do orlických hor, to bude porod. Na fotce je jen 15 l soudek.

          0 0
          • Dalas  

            zadní kolo je přidělané stejně jako ostatní na kole-tedy ne na rychloupínáku ale klasika matky pevně přitáhlé. No nějak víc ho nakládat radši nebudu:D Ne že by toho víc neuvez, ale všechny věci co si budu brát sebou myslím nějakých 35 kg nepřekročí. Nejradši bych si postavil něco takového:D http://www.youtube.com/watch…

            0 0
            • Sally  

              No tak to je dobrý, sice jen na silnici, ale sranda dobrá.

              0 0
          • Smazaný účet  

            kdybys to udelal o kousel delsi, muzes tam vrazit maly dvoutakt a pouzivat ho jako forsaz do kopcu;ú

            0 0
            • Sally  

              Ale to by pak už ten vozejček nepatřil na bikeforum žejo.

              0 0
    • visions  

      tento taky nevypada spatne.

      http://www.tout-terrain.de/…e/index.html

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce