Náhrada rychloupínáku za pevnou osu

28 nepřečtených
  • alfiery

    Ahoj všem.

    Předem se omlouvám za asi pro Vás hloupý dotaz. Na zadním kole mám tenhle náboj https://www.cyklonemcik.cz/…a-6d-8-9-10s. Bohužel obešel do věčných lovišť.

    Chci se Vás zeptat, zda by ho bylo možné nahradit nábojem s pevnou osou. Pokud ano, co všechno bych k tomu potřeboval?

    Předem děkuji za Vaše rady.

    0 0
    • novas752  

      To nezáleží na náboji ale na rámu, pokud jsou v rámu klasicky U drážky kam se náboj nasazuje tak to na pevnou osu předělat nejde.

      0 0
    • Bubaaak  

      Ano možné to je, je třeba pouze:

      Převařit patky rámu, nebo vyměnit rám, případně předělat náboj z pevný osy na RÚ

      0 0
    • Petr L2  

      Nebo to nechat na RU a dát tam RWS osy od DT. To je takové řešeni na půl cesty :-)

      0 0
      • Ricci  

        Jj, jedine rozumne riesenie ked nie je moznost pevnej osy, RWS mam a spokojnost :-)

        0 0
      • Filippo  

        Jo nebo jakýkoli náboj na 10×135 mm a 10mm upínák, např. Novatec D772SB

        0 0
    • alfiery  

      Takže by to šlo seskládat nějak takhle?

      https://www.netbike.cz/…sc-10x135mm/

      a k tomu

      https://www.netbike.cz/…--alu-packa/

      0 0
      • okm  

        Ano, šlo by to tak. Novatec taky dělával něco s možností 10×135 a vyšlo to levněji. Pak určitě Hope, ale tam to bude asi ještě o něco dražší než DT350.

        0 0
      • Petr L2  

        Vždyť to píšu, ty RWS osy se dělají i v průměru osy RU, takže nemusíš řešit konverzi nebo nový náboj

        0 0
    • Markony  

      Ano tuhle kombinaci mam ne svém kole a funguje na 100%

      0 0
    • alfiery  

      Díky všem za radu. Na zadním kole už to funguje. Náboj DT Swiss 240 10×135 mm a k tomu RWS rychloupínák.

      Chci se ale zeptat…Existuje i nějaká možnost pro přední náboj. Mám možnost koupit přední náboj DT Swiss 240 pro 15 mm osu. Existuje nějaký konverzní kit pro RWS rychloupínák 9 mm?

      0 0
    • zhuffa  

      Nechali jsme si s kámošem udělat redukce z pevné osy přední 20, resp. 15mm na 9mm rychloupínák/pevnou osu a zadní z 12mm na 10mm. Aby se to všechno vešlo do vidlice/zadní stavby na obyč rychloupínák. Kdyby měl někdo zájem, soustružník má ještě nastavený soustruh:)

      0 0
      • zhuffa  

        Jde, samo, udělat i jiné rozměry. Chtěl teda 100 za kus (200 za sadu), ale kdyby toho bylo třeba víc, asi by slevil.

        0 0
      • Tomcat  

        Trochu to máte poletené nebo divne napsané , ale redukcí navic těžko uděláte z většího něco menšího… Pokud vidlice a je jedno jestli zadní nebo přední má patky na 9mm těžko se tam vejde osa 15+redukce.

        Na tohle nejsou redukce, ale konverzní sety kde tu su měníte protože redukovat na tom neni co. „Přechodka“ vždy nestačí a co délka osy..... ;-)

        0 0
        • MatS  

          Toto maji hezky vyreseno u nab Fulcrum. Pak redukcni osa od Reverse Components a je to.

          0 0
          • Tomcat  

            Jasně jenže v určité kombinaci. Nejdou vyměnit jen vnější válečky na konci náboje , ale mění se třeba celá osa. První výměně osy se objevili v dřevních dobách díky průmyslovým ložiskům. Tedy devadesatky.

            Už protože krom průměru osy 20, 15, 12, 10, 9… může být i jinak osa dlouhá. 100, 110, 135, 142, 148, 150, 157….. a hlavně jinak uchycená. U předního náboje na tuhosti rozdělenou „osu“ na segmenty tolik nepoznate ale na zadní působí větší síly a víc rozkouskovaný náboj a ložiska blíže středu jsou poznat. A nezapomeňte na osové umístění kotouče a kazety….

            Nejjednodušší je tedy, přední 20mm na 9mm rychloupinak a zadní 135mm rychloupinak na 10 nebo 12 pevná osa.

            A aby v tom byl guláš už úplně existuje rychloupinak a pevná osa dohromady….. :-D

            0 0
            • MatS  

              Vzdyt jo, Fulcrum meni nejen typ osy, ale i sirku naboje. System one hub fits all.

              A ta osa od Reverse Components je pevna 12mm osa zredukovana na koncich na 10mm, aby sla upnout do patek. Na jedne strane ma matku a na druhe klicku. Takze vlastne to je taky rychloupinak :-)

              0 0
        • zhuffa  

          :) tady se nic neschová! Ty vložky (abych tomu neříkal redukce) na fotce jsou fakt blbě. Už jsou udělané nové.

          Šířka náboje musí samo být stejná jako šířka vidlice/zadní stavby nebo menší.

          To na fotce je do Maviců,kde je ke kolu několik redukcí, i na QR, takže to do rámu 100/9 / 135/10 šlo dát i bez této úpravy, ale 9 (10)mm QR musí být nutně tužší, pevnělší než 5mm. Taky jsem si to potvrdil ve zdejších diskuzích. Bylo by škoda to nevyužít. Proto tenhle kutilský zásah.

          Já pak mám př. kolo, 100/15, které bylo bez redukcí. Přes takové vložky a s 9mm QR v „obyč“ vidlici. Foto kdyžtak pořídím.

          0 0
          • milan.v  

            Jsem zvědavý, jak to bude vypadat, přemýšlím o něčem podobném na zimáku, kde mám RWS rychloupínáky…

            0 0
    • Doyle  

      Využiju tohle vlákno. Po prodané silničce mně doma zůstalo zadní zapletené kolo na klasický rychloupínák, které jsem používal pouze na trenažér. Teď jsem pořídil novou silničku s pevnou osou 12×142. Existuje koupit nějaká redukce, pomocí kterých bych to dostal do nového rámu? Vyrobit by to bez problémů šlo, teď ale nemám čas s tím někoho otravovat. Pokud někdo víte, pošlete odkaz, díky.

      0 0
      • MatS  

        Podivej se, zda vyrobce naboje nedela vymenne koncovky na predelani naboje na pevnou osu. Jinak to nepujde, pak leda preplest kolo na jiny naboj.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.