Náhrada již neexistujících dílů Deore Alivio

36 nepřečtených
  • rdc

    Zdravím, potřeboval bych poradit. Zde je specifikace kola, které má starší syn https://jizdni-kola.heureka.cz/…per-60-2014/#…

    V servisu mi řekli, že vyměnit není nic problém, servis není problém, ale díly, že prý prostě nejsou a asi dlouho nebo vůbec nebudou … Já se v tom nevyznám, ale když to prý koupím, servis a výměna proběhne. Tudíž potřeboval bych odkaz na kompatibilní náhradu ideálně ve stejné nebo raději v lepší kvalitě ( případně odkaz na stále se vyrábějící díly ) za :

    • přehazovačku SHIMANO Deore M591 počet převodů 24 / zde mi servisák řekl, že prý lze použít přehazovačku na 9 zadní kolečko, ale je prý potřeba hlídat délku…? SDS?? /
    • kazetu SHIMANO CS-HG31–8 (11–34)
    • přesmykač SHIMANO M190 (31.8mm)
    • řetěz KMC Z7 (108 links)
    • kliky SR SUNTOUR XCT (42×32×22)
    • střed.složení SR SUNTOUR cartridge (113mm)
    • řazení SHIMANO SL-M310 Rapidfire Plus ( 3×8 )
    • odpovídající bovdeny pro řazení
    • odpovidající hydraulické hadičky

    Neříkám, že vše se musí měnit hned, ale kolo bude dědit za cca dva roky mladší syn, který ho bude mít také pár let a když je již nyní problém sehnat díly, tak nechci riskovat, že za dva roky a následně poté neseženu už vůbec nic. Předem díky.

    0 0
    • PENE  

      Kdyz chces menit vse, co pouzit 1×12? https://www.cycology.cz/…ch-p1284390/?…

      0 0
    • fyluta  

      součet všeho + servis = nové kolo

      0 0
    • novas752  

      Je to nějaké divné. Třeba nechápu proč potřebují vyměnit řadící páčky, to by to kolo muselo mít najeto aspoň 40 000km aby byly skutečně až tak opotřebené. V 99% případů stačí mechanismus vyčistit čističem brzd nebo jiným rozpouštědlem a znovu namazat řídkým olejem.

      Jestli je to ojeté, vyměnil bych maximálně řetěz, kazetu, kladky přehazovačky, kliky s převodníky (XCT má převodníky nanýtované, vyměnit se samostatně nedají) + ten střed a maximálně tak vyvaklaný přesmykač.

      A nevidim důvod proč by se díly na 3×8 za 2 roky nedaly sehnat, to tu bude k mání ještě hodně dlouho, nejlevnější kola se na 3×8 stále ještě vyrábí/prodavají.

      0 0
      • rdc  

        Já neříkám, že budu měmnit hned vše, ale jak bude potřeba v dalších letech. Třeba právě na 3×8 mi říkali, že díly jako přehazovačky a přesmykače nejsou, nevím, jak jsem koupil, tak prodávám. Ty řadící páčky jsem napsal, protože mě zajímá cena, syn může bourat a zlomit je nebo jinak poškodit, tak abych byl připraven.

        Pořád si myslím, že nakoupit průběžně pár těch nových dílů a časem je prostě vyměňovat bude lepší, než pořizovat nové kolo pro dítě.

        Teď mě nakamenujte, říkal jsem, že tomu nehovím, ale třeba přehazovačka by asi podle mě mohla být tato? https://www.automotovelo.cz/…erna_z19772/

        to zadní kolečko asi toto? https://www.tsbohemia.cz/…d303678.html?…

        u dalších věcí se již jaksi ztrácím..

        0 0
        • novas752  

          No jo jenže momentalně jaksi není vůbec nic. Díly na kola celkově nejsou. Ať už je to 3×8 nebo nejnovější 1×12 nebo brzdy nebo vidlice.

          Šance že by spadl a zničil řadící páčku je mizivá. To se ničí málokdy.

          Přehazovačka jakákoliv mtb/treková Shimano 7–9 rychlostí s SGS ramínkem (délka aby napnulo řetěz na všech převodech).

          Kazeta ano například tato.

          0 0
    • Cabasekxxx  

      Můžu se zeptat jak je to kolo staré a kolik toho na něm syn najezdil? Pokud je všechno co jsi vypsal zralé na výměnu, tak kup nové kolo.

      A pokud ne, tak nechápu tu potřebu kupovat si díly do foroty, protože odpovídající náhradu seženeš vždycky. Dnešní nedostatek dílů má na svědomí úplně něco jiného než to, že by výrobce dané díly přestal vyrábět. Takže bych byl naprosto v klidu.

      0 0
      • rdc  

        Kolo má kluk 3 roky, kupováno jako rok jeté, za přibližně 2 roky do něj doroste mladší a ten ho bude podle mě používat také asi 3–4 roky. Jak jsem psal, není to zralé vše na výměnu, ale chci mít díly v zásobě, když prostě dnes nic není.

        0 0
        • osobne  

          Vykašli se na to, levnější koupit nové kolo. Navíc tyhle díly musí vydržet 20 let. Ani ten sedmirychlostní řetěz dítě nikdy nevytáhne tak, aby se musel měnit.

          0 0
          • novas752  

            Nové kolo v podobné býbavě = minimálně 10. Za to by to přestavěl na 1×12 včetně přepletení náboje.

            0 0
            • osobne  

              Podle toho jak se ptá, to neumí ani sám koupit, natož přestavět, servisu by za to zaplatil trojnásobek. Pro něj vyjde levněji koupit nové kolo, protože při tom může staré prodat.

              0 0
      • novas752  

        To je zase blbost, když počítám hodně, vyjde to na max 5000. Za 5000 dnes nové kolo nesežene, něco s podobnou výbavou je za 10–15.

        0 0
    • boo-beek  

      Upřímně, nechal bych to kolo s co nejmenšími náklady dva roky dožít a pak za dvojnásobek ceny potřebné k úpravám (můj odhad je 5k včetně práce, ale nechce se mi hledat) koupil něco bazarovyho nebo kolo z Decathlonu. To kolo je tak na pivo nebo do práce, kdy člověk přežije, že ho třeba někdo ukradne. Fakt nemá smysl tohle držet při životě víc než za náklady na řetěz a duše. 2 roky jsou dlouhá doba na šetření takové částky, a může to být i motivace pro kluka, aby si přispěl. Obojí bude výrazně lepší, I v současný situaci se občas objeví za 10k bazarová kola na 26" s výrazně lepším a novějším osazením (2/3×10, občas i 11s, vzduchová vidlice). A kolo Z Decathlonu prostě bude fungovat líp než tohle a bude v záruce.

      0 0
    • rdc  

      Děkuji všem za rady a nehádejte se kvůli mně co vyjde levněji a co dráž… -:) ale fakt bych si raději koupil díly a postupně je podle potřeby vyměňoval. Kluci nejsou závodníci, jsou to vesničtí jezdci, takže vyměňovat díly mi přijde prostě levnější než kupovat nové kolo.

      Když jsem to tak počítal ( jo mimochodem přesmykač jsem našel tento, ale zase nevím, jestli může být… https://www.moolbike.cz/…ore-3x10-ds/?… ) tak přesmykač 400, přehazovačka 900,zadní kazeta 400 když nebude v akci, řetěz 200, kliky třeba 1000 ( asi takové??? https://www.primesport.cz/…590004006099 ), a jsem zatím na asi 2900 Kč. Plus tedy teoreticky to řazení, bovdeny a případně střed. Když nerupne rám, tak to bude pořád vlastně nové kolo -:) s nadsázkou..

      0 0
      • osobne  

        Ty to asi nechápeš, ale ty díly nepotřebuješ měnit, vydrží klidně 20 let. Co ti to v tom servisu nakecali, to by mě tedy zajímalo.

        0 0
        • rdc  

          Ale to neřekl servis, že by bylo potřeba měnit ( kolo neviděli, dával jsem tam kolo mladšího kluika a také jsem s sebou měl krabici nových dílů aby je tam prostě dali a měl jsem klid ). Na kolo staršího jsem se ptal, co mají a co nemají skladem. Skladem téměř nic z toho co jsem psal.

          Já si udělám elektriku, zedničinu, truhlařinu, občas i se svářečkou… postavím si pergolu, králíkárnu i voliéru…ale prostě seřizování jízdních kol jde zcela mimo mě.

          Já to beru jako u auta – opotřebovaný díl se mění a nikoliv opravuje. Tak jsem jen tady požádal, zda byste mi mohli dát odkazy na konkrétní typy těch komponentů ( i kdyby nebyl skladem, podle názvu si to pak třeba vyhedám jinde ). No a já budu mít zásobu dílů na dalších těch pár let, co se kolo bude využívat, kluci budou spokojení, že mají vlastně pořád nové kolo a já budu spokojený, že nebudu muset nic seřizovat a opravovat, jen jednou za rok s kolem zajet na servisní prohlídku.

          0 0
          • jonti  

            Nakoupil bych si do zasoby spotrebne dily:

            lanka, bovdeny, retez, kazetu, brzdove desky, stredove slozeni.

            U ostatnich veci to je jako u auta, nahradni masku ani blatniky doma nemas, i kdyz se to pri bouracce rozbije casto.

            0 0
          • MatS  

            Nakoupíš si komponenty starých standardů a pak ti praskne rám. Nebude spíš lepší dětem občas koupit nové kolo i s ohledem na jejich vzrůst?

            0 0
          • osobne  

            Já bych do zásoby nic nekupoval a preventivně nic neměnil. Ale když máš takový paranoický strach o to, abys měl v zásobě zbytečné komponenty na případnou výměnu, tak si teď můžeš výhodně nakoupit funkční ale použité komponenty do zásoby ve vhodném inzerátu.

            https://www.bike-forum.cz/…vbu-kola-3x8

            0 0
      • iiki  

        Ten přesmyk je na 10 sp., tj. užší vodítko, 8 sp. má šírší (řetěz 8 sp je širší).

        Kliky jsou na jiný druh kola (počty zubů),(lze použít, na přání už jsem to na 26" osazoval, do terénu to le není moc vhodné)

        0 0
      • oddie  

        Kupovat na takové kolo díly do zásoby je kravina jak noha. Kolik toho na tom ty děti najezdí? Když hodně, tak pár tisíc? Myslíš, že na to bude potřeba měnit přesmykač??? Pár tisíc to kolo dá na jeden, dva řetězy, jediné, co bych měnil, jsou bovdeny a lanka. A že by lowcost díly v budoucnu nebyly? To dřív ty tvoje děti budou mít fousy, než tyhle díly dojdou.

        0 0
    • rdc  

      Moc díky za komenáře, ale prozatím jsem se nedozvěděl, jaké momponenty mám koupit. Zkusím to tedy ještě jednou.

      • je tu prosím někdo ochoten dát mi odkazy na konkrétní vhodné komponenty, viz zakládající komentář?

      Mimochodem servis kola pro mladšího kluka již proběhl. Měnilo se za zcela nové díly následující:

      • přehazovačka
      • přesmykač
      • řetěz
      • zadní kazeta
      • ložiska středová
      • brzdové páky
      • levé i pravé řazení Revoshift
      • brzdové špalky přední i zadní
      • vodítka brzd
      • řadící bowdeny
      • bowdeny k brzdám
      • lanka
      • přední plášť
      • gripy

      ( snad jsem na nic nezapomněl )

      Cena servisu včetně všech nových dílů ( 95% dílů jsme měl předem koupených ) byla 3400 Kč. Jsem spokojen, kluk také, protože je na své kolo zvyklý, kolo je zase „jako nové“

      0 0
      • Cabasekxxx  

        Dozvěděl si se, že máš koupit je to, co opravdu potřebuje výměnu. A to několikrát. Na auto máš taky kupu náhradních dílů v garáži? Tobě bych chtěl dělat servisáka.

        0 0
        • Barak  

          Proč řešíš jeho motivaci? Dostal odpověď, že je to nesmysl, ale kdyz to přesto chce, jeho věc, jeho prachy, jeho bike…

          0 0
          • Cabasekxxx  

            Jo, to máš pravdu. Ale když mě by někdo napsal desetkrát, že kupovat díly do foroty je nesmysl, tak se nad tím alespoň zamyslím. Jinak podle soupisu nezůstane nic až na rám, sedlo a řídítka. Ale kdo chce kam.

            0 0
      • t29  
        • Hazka M591 pořád jde sehnat, pokud ne tak M592, M3000 nebo cokoli jiného od Shimana na 8–9sp. Dlouhé ramínko = typ SGS
        • Kazeta HG31 jde nahradit kazetou HG41 případně HG51 (ale ta je jen 11–32).
        • Smyk mě nenapadá, možná tak Altus M310, devítkové a vyšší smyky jsou pro užší řetěz, asi by fungovaly ale víc škrtaly
        • řetěz HG40
        • kliky Force Eight3.1 s osou Force BSA 118
        • řazení páčkové M315, M360 nebo otočné SL-RS45

        Pokud nakupuješ díly sám tak e-shopy znáš, jinak google/heureka atd.

        0 0
      • cibi  

        „rodinný standart“ je mu mne 3*8 takže pár rad ke konkrétním komponentům:

        • po pravdě má z tohotoco píšeš má smysl mít doma záložní přehazovačku, ostatní díly jsou nezničitelné/ resp natolik běžné že je doma nemám.

        Většinou sice stačí v přehazovačce vyměnit kladky + ji vyčistit ale záložní může zachránit víkend..

        Takže přehazovač:

        Pro 8 rychlostí používám Shimano Deore M – RD591 resp 592 (ta je lepší- shadow… ale hůře dostupná)

        Přesmyk – nevím, zatím jsem nemusel měnit.

        řetěz používám Campagnolo C9 anebo u kol které jezdí podstatně méně Shimano HG70/71

        Překvapivě slušně řadí i řetěz KMC, jen má horší povrchovou úpravu- rezne

        Kazeta.. buď pracně sháním většinou z německa Shimana LX/XT nebo používám 8 rychlostní Force, 12–32 zubů

        je pravdou, že to Force řadí malinko méně čistě.

        ložiska středu… mám na všem čtyřhrany na osách ZVL resp původní Shimana řady LX/XT (dnes nedostupné)

        brzdové páky/řazení – používám integrované Shimano rapidfire (Alivio-XT) tj neporadím. Toto stačí občas vyčistit a namazat.

        špalky – tříbarevné BBB resp dají se i tříbarevné Autory. Koolstopy jsou hodně dobré ale ty BBB jsou stejně muziky za míň peněz.

        Vodítka brzd – máš na mysli ty ohnuté trubičky? většinou původní, někde ty „elastické“

        https://www.kupkolo.cz/…hebne_z2126/

        řadící bowdeny- původní nebo náhradní origo Shimano. Většinou stačí vyměnit ten poslední kousek bowdenu před přehazkou… pokud se o kolo aspoň trochu staráš. Je dobré dávat na ten poslední bowden koncovky „s brčkem“

        brzdové bowdeny- metráž s teflonovou vložkou, buď Shimano, nebo Jagwire

        lanka – broušené nerezové- nevím značku, podle popisu prodají snad v každém obchodě.

        pláště , gripy- toto je individuální, neporadím

        Většinu komponentů kupuji přez kupkolo, TS Bohemii Koloshop a můj oblíbený obchod u nás v Hadišti :-)

        0 0
      • Prazak0  

        Přehazovačka mi vydrží dlouhá léta, na jednom kole slouží více než 25 let a není důvod ji měnit. Podobně jako přesmykač. U přehazovačky pro osmičkové řazení chce použít novou takovou, která je pro 8 nebo 9 pastorků. Pro běžný rozsah kazety, tj. do 34 z. fungují i silniční přehazovačky, lépe s dlouhým ramínkem. Silniční Claris nebo Sora. U MTB přehazovaček jde o to, aby byla na max. 9 převodů, desítková by měla jiný tah.

        Řetěz – jakýkoli osmičkový nebo sedmičkový, vyhovují mi KMC, dosti vydrží a nejsou drahé. Někdy se prodává pod českou značkou jako Force ap., výrobce je ale třeba YBN, KMC atd. Funguje vše, jen některé řetězy méně vydrží (kupodivu mizerné jsou Shimano a zejména Sunrace).

        Kazeta – jakákoli osmičková kazeta, otázka je, jak velký má být největší pastorek, jestli 28, 32 nebo 34 z.

        Střed – zapouzdřený střed pro čtyřhran, tak střed opravdu vydrží strašně dlouho, tím myslím min 30 tisíc km, spíš více. Navíc moc nestojí, pár stovek, jde o to dodržet jeho délku, která je daná pro jaké je kliky. Kliky se oběhají spíš, resp převodníky a lepší rovnou koupit nové kliky. Brzdové špalky, řazení, bowdeny – prostě koupit, co je, Špalky by měly být podobné, trošku jiný rozměr nevadí. Nevím co o tom psát. Psát jaký vybrat plášť a duši? Zrovna tady to nemá cenu do zásoby. Lety guma degraduje a je na vyhození, nemusí se vůbec jezdit.

        Je dobré se učit dělat servis sám. V service rádi vymění, co není ani potřeba. Proč neprodat další zboží plus servisní úkon? Typicky výměna řetězu.

        0 0
    • rdc  

      Velmi děkuji cibi a t29. Prozatím jsem „dal do košíku“ toto.

      Kazetu musím ale objednat jinde, neboť zde není skladem, plus ještě doobjednat jeden plášť a pedály, které jsou prasklé. Nejsem si jist těmi bowdeny ( dal jsem 3,5 metru ). Jinak tedy asi dám zčásti na rady a toto co píši by bylo prozatím vše…

      0 0
      • cibi  

        prosimtě řadíci bowden 3.5 metru? to máš podle mého tak na 2 kola a ještě zbyde.

        Změř si reálnou potřebu.

        0 0
      • Vilém  

        Teflonovy lanko casto spis prinese problemy s razenim. Uplne staci brouseny nerez.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.