MTB kolem 20 tisíc, vyplatí se stavba?

57 nepřečtených
  • BikeRox

    Zdravím, nedávno jsem tu založil téma s tím, že bych chtěl MTB do 10 tisíc. Nicméně jsem tomu dal čas, něco pročetl, nechal se přesvědčit a rád investuju kolem 20.000 Kč.

    Něco o mně: víceméně začátečník, v létě jsem občas jezdil 30+ km, ale baví mě spíše lesní stezky a tak, což s mým s starým crossovým kolem nebylo pohodlné. Měřím 171 cm a vážím 60kg.

    Po pár kolech jsem koukal a našel jsem tohle:

    http://www.cyklonemcik.cz/…deore-epicon deore a epicon, což tu bylo zmíněno jako takové slušné mininum

    Nebo něco takového? Nevím, jestli je v tom zásadní rozdíl

    http://www.cyklonemcik.cz/…-raidon-xt-9

    http://www.cyklonemcik.cz/…-epicon-2013

    Nebráním se vašim tipům na jiná kola, ale hlavně se chci zeptat – lze postavit lépe vybavené kolo za podobnou cenu? Pokud ano, tak bych se tomu nebránil.

    Děkuji za odpovědi.

    0 0
    • nitraq  

      Leader fox by tím osazením myslím docela šel. Na Force i Ghost bych se vybodnul, devítkový osazení a občas i docela archaický modely. Stavitelům můžeš zkusit napsat, tipuju, že do těch 20 by šly ještě Deore brzdy M596 a asi i lepší kola třeba na nábojích Sram X9.

      0 0
    • Erknold  

      Tohle by ti asi nejlépe řekl stavitel v nějaké jeho nabídce.

      Nicméně od stavitele můžeš získat kola na průmyslech, což Němčík nějak nedělá, nebo z těch odkazů co sem lidi dávají to tak vypadá. Někdo je preferuje, nekdo ne. Průmyslové ložisko se prakticky nedá udržovat. Pro lenochy jako jsem já, co jen jezdí a nic moc neřeší, ideální varianta :)

      Rámu Leader Fox se vyhni, je to asi nejtěžší rám co se dá pořídit. http://e-shop.leaderfox.cz/…1000101.aspx

      Rám Force se dá běžně sehnat, takže na tom ti stavitel udělá snadno nabídku srovnatelnou. A možná ti nabídne i nějaký jiný rám (třeba s přípravou na nosič, pokud ho potřebuješ a tuten by to neměl, prd vidím na těch fotkách atd.).

      0 0
      • Milan1992  

        11,9 kg celkove je moc?

        0 0
        • Erknold  

          To určitě nění. Já se jen vyjadřoval k celému rámu, který za krásných 1800 přímo z Leader Foxu váží krásných 2,2 kg. Možná je to jen můj lajcký pohled, ale přijde mi to podezřelé. Možná nějaký stavitel napíše, že jsou super a vyplatí se to.

          Jinak celková váha pod 12 kg je krásná.

          0 0
          • Milan1992  

            no ten leader se mi prave jevi jako celkem solidni volba i kdyz ja taky o tomto ramu moc nevim kazdopadne jsem videl na nem stavet vic lidi takze mozna neco do sebe ma …

            jedine co moc nedokazu posoudit kvalitu techto naboju a kol celkove…

            0 0
            • Kosta  

              Každý má jiné priority, mně ten rám přijde (vlastně už přišel) za ty peníze bez konkurence, a že váží 2,2 kg místo 1,8 kg mě vůbec, ale vůbec netrápí. :)

              0 0
        • Toman  

          Kde ji, prosím, přišel na celkovou hmotnost 11, 9kg.

          Zrovna si to pročítám a vcelku mě tyhlety hmotnostní spekulece zajímají.

          V žádném případě, kluci, nechci prudit ani se hádat. Spíš jen úvaha selským rozumem. Jen mi mnohdy nepřipadá udáváná hmotnost kola adekvátní dílům, ze kterých je komplet složený. Vy věříte p. Němčíkovi, nebo odkud jste čerpali informace o hmotnosti? Standardní Xc rámy, Epicony, Raidony, běžné, težší výplety, žádné spec. odlehčené díly atd., a pak tyhle výsledné hmotnosti?

          Možná byste měli takového stavitele požádat, aby si nechal nakalibrovat váhu, anebo aby nelhal.

          Stavěl jsem manželce kolo na rámu RB velikosti S, vidlice RS Reba, výplety 1600g, pláště papíráky Schwalbe 2,1", FlyWeight duše, kliky Ritchey Logic, dutá stř. osa, všechno ostatní Ritchey WCS ( hlavko, sedlo, sedlovka, řidítko, forbec ), upínáky, objímky frézované lehoučké Mortop, kotouče Alu A2Z. A hmotnost na váze 10 Kg.

          Oproti uváděnému kolu zde jen na vidlici 200g, na rámu 700g, výplety určitě dalšího půl kila. Pláště + duše – odhauduji 200–300 dalších gramů. A díly WCS jsou opravdu lehké. To už jsme, odahuji na rozdílu víc jako 2 kg a to např. pan Němčík uvádí hmotnost bez pedálů ( dalších cca 400g ).

          Sám mám kolo podobé, jen rám RB XR 1600g, výplety F-RM3, vidli Manitou, díly Kore, Hope, FŸik. Hmotnost celku 12 kg.

          Prostě nechápu, jak udělat za 18–20 tisíc 11–12 kilové kolo.

          Vím, že hmotnost kola není stěžejní parametr, ale mnohdy se s takovým tím " považováním " na vyjížďkách setkáváme – zvláště ve vztahu k ženinu kolu, no a lidi potěžkají, a prý kolik to váží? Říkám asi 10kg. Nevěří, prý jeho ko mělo vážit 12, potěžkám, a má odhadem 14 kg.

          0 0
      • Krejca  

        Toho Maxe jsem sem ted chtěl taky hodit :-)to je myslím pěkná volba

        0 0
        • BikeRox  

          Díky za tipy :). Včem je ten max výrazně lepší než ostatní?

          0 0
    • Evilcleaner  

      ja jsem se jenom tak chtěl zeptat, to nikomu nevadí, že cykloněmčík tam míchá mnohdy ještě větší kudly než dělají výrobci? že používá komponenty, které se klidně deset roků nevyrábějí (zatím jsem zaznamenal nejstarší kliky 751, konec výroby 2002). že používá nejobyčejnější komponenty pro kokpit u kol 20+, to samé pozinkované dráty, super těžké masterdiscy, nebo raidony X3/LO u 29er?

      moc mě baví, jak tu někteří uživatelé pomlouvají setová kola a záhy doporučí něco od němčíka slepeno způsobem ‚co výprodej dal‘. vybíjet klín klínem.

      takže k otázce zda stavět, určitě ano, ale taky uvažovat nad celkovou sladěností a funkčností kompnentů a ne jen nad nápisem, protože mezi třeba rd-m591 a rd-m592 není rozdíl jen jedna jednotka;)

      0 0
      • BikeRox  

        Děkuji moc za upozornění, to se hodí vědět. V tom případě také nechápu, proč je tu relativně vyzdvihován tento obchod. Zkusím si to rozhodně zkontrolovat.

        0 0
      • Erknold  

        Možná proto někdo psal, aby si lidi nechali od Němčíka poslat úplně přesnou specifikaci před objednáním. Jelikož fotky ne vždy sedí úplně s popisem.

        A proč ho lidi odkazují, asi i kvůli tomu, že jeden z mála nabízí možnosti lehce upravovat specifikaci.

        Osobně jsem šel cestou stavby a naprostá spokojenost.

        0 0
      • Milan1992  

        v teto cenove relaci si myslim ze to ma celkem uchazejici…a je na kazdem aby si zkontroloval co ma na kole za komponenty mnohdy to tam ma popsane dobre takze se to da dohledat ten rok vyroby…

        ne ze bych ho obhajoval ale ukaz mi kde do 20 sezenes takove kola?

        normalni seriovky jsou na tom podstatne hur…

        zadna velka vyhra nemcik neni ale za dane penize si ymslim ze to kolo slouzi dobre…kazdopadne kokpit i kola vcetne vidli si tam muzes nechat dat jake chces…

        naposilej prosim ze seriovky podobne vybavene kola do 20 :)

        pokud podobne vybavene kola najdu jinde rad tam budu kupovat :)

        je pekne ze seriovky maji maji vsecky tycky potiskle svym logem ale komponenty a osazeni kola vcetne vidlice jsou v dane cenove relaci treagicke a dost casto tam nejsou komponenty 2014 ;)

        jo kdo ma moznost dat vic penez do kola tak je jasne ze sezene lepsi nez nemcik ale jak rikam zatim krom stavitelu moc lepsi na netu nenajdes…

        0 0
        • Evilcleaner  

          mno jenom na vysvětlenou. v dané cenové kategorii je jednoznačně nejlepší stavět. upozorňoval jsem na to, že němčík vs. setové kolo není v případě němčíka taková výhra jak se zdá. přičemž je fér říct, že pár málo doplatky se to kolo od němčíka zlepší radikálně při relativně malé změně ceny. spíš mě nasírá tím, že standard je ten splácaný maras a ne už rovnou kvalitní kolo. takže ano, pokud tomu člověk rozumí a vyladí tu specifikaci, tak dostane velmi dobré kolo za velmi málo peněz. pokud to vezme tak jak to tam je naflákáno na eshopu tak je to mnohdy retardovaný kočkopes.

          0 0
      • Toman  

        Podívej, pokud si někdo od p. Němčíka koupí určité kolo v dané konfiguraci za danou cenu, tak mu je patrně výběr dílů lhostejný. Rozhoduje cena.

        Pokud ale chceš mít kolo neotřelé, výběrem dílů tak trochu originální, celkově sladěné, i funkčností komponentů, jak uvádíš, tak to asi nepůjde za malou cenu. Zkus si ho tedy postavit sám. On to není žádný problém. Sežere to pouze spoustu času sháněním všech dílů, tak aby jsi naplnil své požadavky. Potom budeš potřebovat pár kusů nařadí, několik hodin času na poskládání a můžeš vyjet.

        Nejvíc dá zabrat to shánění dílů, zváště, když začneš vybírat barvy, různé úhly, délky komponent. Pak zjistíš, že nabízejí cokoli a když chceš objednat, tak najednou to není v červené, to nemají v délce takové, sedlo pouze v bílé, pak sháníš požadovaný průměr sedlovky – pokud chceš mít např. řidítko, forbec a sedlovku se stejným logem, případně k tomu hlavovku, tak zjistíš, že pořídit takový komplet je otázka shánění, volání, psaní atd.

        Zaleží tedy, jak je zákazním náročný a jaké možnosti má stavitel.

        Pak ti kolo přijde domů a zjistíš, že ty gripy jsou fakt tlusté, nebo moc tvrdé, bowdeny jsou zbytečně dlouhé, hadice k brzdám také, že ten forbec by chtěl místo 100m raději jen 70 mm a tak dále.

        je tedy výhodnější si vše poshánět a postavit sám.

        Ten někdo musí také z něčeho žít a zadara to stavět nebude a už vůbec to kolo nedoladí do posledních detajlů, na to prostě není za dané peníze čas.

        Ber to, prosím, pouze jako můj názor.

        0 0
        • Evilcleaner  

          hehe:-) o tom jaký problém je co sehnat, kolik stojí nářadí, jak dlouho trvá kolo postavit a hlavně jak dlouho trvá jej s zákazníkem vybrat vím poměrně dost;)

          0 0
          • maajkee  

            No letos mi to co se nějakých dílů týče příjde katastrofální, pořád něco není :/

            0 0
    • BikeRox  

      Tak vzhledem k tomu, že nejspíše všichni ze zdejších stavitelů mají plné ruce práce, tak to na stavbu nevypadá.

      Nemá někdo ještě nějaké tipy na MTB kolem 20k?

      Ten zde doporučený Maxbike ( http://www.cyklonemcik.cz/…0-slx-epicon ) jsem tu hledal na foru a veskrze na maxbike lidi nadávají, tak nevím, co si myslet.

      Děkuji

      0 0
      • Dag  

        Bych zkusil oslovit prvně ty stavitele. Jednoho místního jsem oslovil před týdnem a chtěl jsem kolo 18–20tis, 26kola velS. To co mi nabídl za 19tis bych určitě nekoupil ani ve výprodeji a termín byl do týdne.

        0 0
        • BikeRox  

          Můžeš mi říct, o koho se jednalo? Psal jsem maajkeemu, hnojovi i scalarovi. A nikdo z nich neodpověděl, respektive scalar tuším má plno.

          Díky

          0 0
          • Dag  

            Psal jsem tomu třetímu. Chci to pro známou. Psali jsme si před týdnem. Známá zatím odfrčela na dovču. Tak nevím, jestli se situace nezměnila.

            0 0
          • CCCR  

            Hochu, jsi v beznadějné situaci plné dilemat!

            0 0
            • Dag  

              si mu ale poradil. Odpověď k tématu jak se patří…

              0 0
          • maajkee  

            Napiš v září, to už bude hromada času :)

            0 0
          • Erknold  

            Stavitel je živnostník. Stejně jako truhlář apod. Buď je dobrý a má plno a čekáš třeba měsíc a mezi tím ladíte co chceš a nebo může hned a to většinou znamená, že je to bastlíř, který nemá zakázky a sbastlí a zmamrdí cokoli :)

            To že neodpověděli, nebo mají plno, znamená, že se topí v práci, jelikož jsou dobří (v penězích asi ne, jelikož to by zase tolik práce neměli). Nadarmo se neříká, kdo si počká, ten se dočká.

            Já jsem si počkal a nelituji ;)

            0 0
      • Krejca  

        Tak trochu nevím na co na Maxe lidi nadávají,je to jen nápis na rámu a Němčík na nějnahází nějaké komponenty a bud to zbastlí,nebo se sejde rozumná skladba a pak to funguje :-) jinak kdyby ti nevyšel nikdo ze zdejších borců zkus BEMI lehce to najdeš na netu,ted mi stavěl pro sestru,deore komplet 3× 10 ,vzduch ,lehký rám,velká spokojenost,žádná eko verze.

        0 0
      • vdovala  

        Ja bych se vykaslal neco stavet u nekoho…:)Minule jsem si nechal na cenovem portalu seradit kola podle ceny a sledoval jenom vybavu…dostal jsem se asi na 24 000 a vratil sjem se i tak k Leader Fox Out Line 2013.To co nabizeji za 18 000 nenabidne asi zadne kolo.Truvativ doplnky jsou vcelku OK,sedlo San marco a vybava vsechno v Deore-SLX.Za stejnou cenu ti najdu cannondale a vybava Altus Acera :)Kdyz ti nevadi 200 gramu navic tak klidne jsi do toho Leaderu.Ja sam mam ale model 2014 a uz ma i hezkou vahu a vybava SLX XT…nejlevnejsi najdes za 23500..ale verim ze lepsi vybavu ti nikdo neda :)…ale sto lidi sto chuti…

        0 0
        • pepek  

          A co ty krátký kliky, Mlho?

          0 0
          • vdovala  

            nemam zadny problem s klikama :)Spis mi delali problem riditka…ale vzal jsem lastovku z Focuse a prehodil to..pritelkyni uplne vyhovuji :)

            0 0
    • Luma  

      Asi pred mesicem,jsem delal kalkulaci sousedovi na 29" kolo na Deorecku 2 krat 10 Raidon Air vidlu atd.a dostal jsem se na cca 19tisic i z praci.Takze myslim ze by nebyl problem postavif 26" popripade 27,5" .na komplet sade Deore.

      0 0
    • wakili  

      dost jsem se tu poučil, ale i tak bych se chtěl ještě zeptat na váš názor na tohle kolo

      http://www.cyklonemcik.cz/…-raidon-xt-9

      chtěl bych k němu epikon vidlici a rád bych věděl jestli vám to připadá ok

      pak, sice jsem myslel, že mám úplnou představu, ale pak jsem narazil na tenhle inzerát

      http://www.cyklobazar.cz/…op-nemecko-/

      jsem laik takže ten inzerát mi akorát tak říká že to kolo je o dost levnější, ale nevím jestli by nestálo za to pokud by bylo v dobrém stavu, děkuji za všechny reakce

      0 0
    • Tomšík  

      Hele mám stejný problém! Na začátek musím říct, že jsem sháněl kolo za 15 tis, po přečtení několika diskusí a článku jsem zvedl na 20k. Našel jsem také Němčíka a kola, která mají ucházející osazení vůči ceně. Vybral jsem několik kol, a chtěl jsem se informovat, jelikož je to psáno i u kol v eshopu ať se před koupí zákazník informuje. Pan Němčík se mi zdá skoupý na slovo, a z mých pěti otázek odpoví sotva na dvě… Tak nějak mě odradil jeho přístup, a i jeho eshop. Protože když něco člověk vybere zjistí, že třeba rám na něj nemá skladem. Týká se to i toho Ghosta co jsi předeslal. Seriovka od známé značky má za tuto cenu osazení Alivio Acera a vidlici , která je průměrem v pružinovkách. Rozhodl jsem se, že koupím Leader Fox Maxx 2014. Můžu se vykašlat na výběr komponent, protože za ty prachy jsou parádní, vidlice, která by měla být už docela jezditelná. A že někdo nadává na rám, či co, haha jestli má o půl kila více, ježišmarja… Stejně to je vyráběné všechno žluťáky. Prostě za ty prachy dostaneš solidní kolo, a myslím, že když nebude člověk lítat bůhví kde a bůhví jak, tak se mu i pěkně odvděčí. Neukamenujte mě za můj názor. Díky

      0 0
    • Tomcat  

      Stavba kola není nikdy levnější než kusovka.

      Pokud bereš komponenty, které nejsou z bazaru, nejsou výprodej , nebo nejsou OEM, bude to vždy dražší.

      0 0
      • kubad  

        ale jdi ty kecko

        0 0
      • johninho017  

        je velký rozdíl stavba doma a nechat si kolo postavit. Pokud si necháš kolo postavit, tak téměř vždycky budeš mít lepší kolo než sériovka v dané relaci. Kolo jsem si nechal postavit a jsem naprosto spokojený

        0 0
        • Tomcat  

          Rozdíl v cenové kategorii kterou cílí on opravdu není.

          Tady se nebavíme o kole za xxx xxx,– ale za 20000,– což je entry lowend dané kategorie.

          On je velký rozdíl v cenách, pokud někdo odebírá díly v stovkách až tisících, nebo kdy těch dílů vezme pár.

          0 0
          • johninho017  

            právě naopak bych řekl že v cenové kategorii 15 až 30 tisíc je stavba v porovnání se sériovkama nejvýhodnější

            0 0
          • johninho017  

            a stavitelé díly po stovkách odebírají, takže ceny mají jinde než je běžna maloobchodní cena

            0 0
          • nitraq  

            Však v cenový kategorii 15 až 20 je ten rozdíl asi nejvýraznější. Už jako malýmu mi říkali – když něčemu nerozumíš, tak se k tomu nevyjadřuj.

            0 0
            • Tomcat  

              To je jen zdání protože v dané kategorii nemáš na výběr různé materiály , nebo konstrukční řešení.

              Ty kola jsou z jedněch a těch samých komponent jen s jinou barvou a samolepkou. Jednou je to Mxm pak Apache, pak Merida atd…

              Rozhodně nemáš na výběr ocel, hliník, karbon. Vidlice jen Suntour a RST, brzdy to samé atd…

              0 0
              • scalar  

                Takže podle Tebe jsou všechny hliníkové rámy stejné, všechny vidlice Suntour stejné atd.?

                0 0
                • Tomcat  

                  A všiml sis o jakou cenovou kategorii jde ? Co tam chceš vymyslet za zázrak? To je nejspodnější patro produkce.

                  0 0
                  • nitraq  

                    Divil by ses, ale právě v těch nižších hladinách jsou ty rozdíly největší.

                    0 0
                  • scalar  

                    Třeba rozdíl mezi vidlicemi Suntour XCT (XCM) a Suntour Epicon (obě se dají na kolech v této cenové kategorii najít) to demonstruje nejlépe.

                    0 0
                  • Erknold  

                    No ono také ne každému vyhovuje to, že na sériovém kole je dražší přehazovačka než vidlice nebo náboje. Hlavně, že je pak napsáno „osazeno Shimano XT“ :)

                    0 0
      • maajkee  

        Ale ale :)

        0 0
      • Deathwing  

        takze stavitel si od tebe vezme 20 tisic k nim prida 3–4 tisice ze svyho nakoupi komponenty, slozi kolo tak aby bylo lepsi nez seriovky …

        a ted mi rekni kde je vydelek

        0 0
      • Krejca  

        :-) tak to mě pobavilo :-))))

        0 0
      • oddie  

        To je pravda, vždycky je to dražší, taky všechny Scalarovy nabídky stavby, co sem kdy kdo dal, to jen potvrzují… :D

        0 0
    • ulipik  

      vyplatí se počkat na osvědčené stavitele. Já objednal pro dceru loni v lednu a kolo bylo úžasný za cca 17.000 s ohledem na hmotnost a design, jaké bych nikde v Shopu nekoupil. Jde o to, že ví kde je co v akci a kde je jaký výprodej kvalitních dílů a z toho to poskládá. Sám jsem se divil nad cenami některých komponentů. Letos v červnu jsem se Scalarem mluvil a byl v jednom kole, že nestačí ani odpovídat. Ale jinak domluva mimo sezónu super.

      0 0
    • BikeRox  

      Tak přátelé, chtěl bych toto téma uzavřít s tím, že jsem nakonec počkal na Scalara a nelituji stejně jako mnozí ostatní :)

      Děkuji všem za rady a připomínky. Jsem rád, že jsem nakonec dostal kvalitu za dobrou cenu a už můžu vesele jezdit.

      Tímto děkuji i Scalarovi, s kolem jsem naprosto spokojen.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce