• HajnyMikovec

    Ahoj. Mam moznost koupit nejvyssi model Crussis. E-Full. Od kamarada, kolo ma tyden, najeto par km. Cena necelych 100t by sla za mnou. Je za ty penize k mani u konkurence neco podobneho nebo dostanu jinde neco navic? Ebike jsem chtel tak jako tak kupovat na podzim ted tim muzu vyrazne pomoct kamaradovi ktery mel pruser…

    Radsi uvedu vybavu celopera Crussis. Vpredu RS Recon 150mm, vzadu RS Deluxe 150mm. Bosh 4gen s 625Wh aku. Razeni Sram 1×12 a brzdy Shimano dvoupistek. Kola na pevnych osach, kokpit vcetne cele geometrie ramu stylu enduro nebo AM. Plaste pedaly gripy sedlo mi cekem dobre sedi tak to neresim. Jo a teleskopka pod zadeli to taky nechavam madsim a rychlejsim.

    Jedina slabina je dvoupist MT410. Vepredu to poresili 200mm kotoucem vzadu 180mm kotoucem. Nasi netolickou motokrosovou trat jsem s tim technicky v klidku s dustojnosti patrici k memu veku projel jako zamlada, ale vykon brzd nic moc. Po sesupu z Kleti dolu me napadlo to same co vynalezce ctyrpistku. Podle me jsou MT410 s rozumne vekym kotoucem vhodne na XC bika do 12kg. Tady ani nejvetsi kotouce uplne neresi vahu biku 24kg plus mych 80kg. Nastesti upgrade brzd na ctyrpist bych financne zvadnul mozna jeste do leta a pro MT410 vyuziti mam na jinem biku. Takze to nevidim jako zadrhel od koupe biku.

    Predem rikam, ze Crussis bych klidne bral. Uz jen proto abych sral skalni zamindrakovane trojplacky. Kteri hromade hliniku ktere ja rikam bez emoci bike nebo ebike rikaji Vase Vekoozubenosti a modli se k cemusi.

    Dekuju uctive za pripadne odkazy na podobne nove ebiky do ceny 100t vic penez nedam. Podminka je jen jedna – motor nejnovejsi Bosh nebo Yamaha.

    0 0
    • Kysky  

      32mm vidlici bych pod takovým strojem opravdu nechtěl :-)

      0 0
    • HajnyMikovec  

      Docela me prekvapilo kdyz jsem celej vcerejsek prohledaval shopy. Crussis si tu berou casto jako terc vtipu. Ted uz vubec nevim proc. Mezi tim co jsem nasel po webu ja, nemaji do 100t konkutenta. Nejbliz se k E-Fullu podobaly modely konkurence od 120t i vejs. Muj oblibeny Author nebo Rock Machine zkamali nabidkou ebiku uplne. Subjektivne se mi jejich desingy libi jeste mene nez u Crussis, ale to je subjektivni a nepodstatne.

      To mi hlava proste nebere. Ram Crussis je uplne ok. Za skoro 40 let co projizdim poruznu nasi netolickou trat kde se cele me mladi jezdily mistraky CR v motokrosu jsem se naucil poznat dobre a spatne navrzenej ci vyrobenej ram. A rikam, ze E-Full jede dobre dolu i nahoru, fakt solidni kompromis na ebike. Debon Air jsem zkusil prvne a je to ok. Odskok pekne naplno zadne hersteovani utlumu, proste napotreri jsem trefil spravne tlaky a dobry.

      Ebika porizuju na ucel ktery ma mit, tedy vikendove projizdky lesnima cestama Sumavy. Zadne skakani nebo tak neco tim trapim ram ocelovej. Proste ebike na pohodlne svezeni do kila.

      Jestli mi nejakej model konkurence v podobne vybave unikl prosim sem s nim. Preci jen je to hromada penez. Na predvadecky neni cas, rozhodnout se o koupi musim do pondeli.

      0 0
    • HajnyMikovec  

      Kysky: Ke sve skode uz neseduju leta recenze, jen sem tam poctu nahodne co na me vybehne. Tak se v novinkach moc nevyznam. Recon vidli jsem videl prvne. A najel na ni jen cca 100km. Je fakt, ze kdyz jsem valil dolu po asfatu pres 50km/h a zkusil dobrzdit, vibrovala vic nez jsem cekal. Kdyz brzdim v beznych situacich spolecne i zadni brzdou neni problem.

      Popravde ebika porizuju hlavne kvuli nakladnimu voziku Ato-m ktery budu tahat po Sumave. Pres tejden jizda par km do prace, o vikendech cundrovani v prirode s detma. Holt na zadech uz odrustajcim deckam bagaz po lesich tahat nedokazu. Jezdit s vozikem byt jednokolovym a trochu odpruzenym ma svoje specifika. Takze vidle Recon mi prisla celkem cajk a jak jsem popsal jedinou slabinu vidim v brzdach i bez voziku. Natoz s vozikem za sedlovkou. To se ti zmeni uplne rozlozeni sil. To brzdis mnohem vic zadni a mene predni nez jsi zvyknutej s klasickeho biku.

      Nebo je Recon opravdu zadelani si na maler?

      0 0
    • plzakj  

      Jestli je to “Bosh” tak to urcite bude super!

      0 0
    • novas752  

      Tak já nevím ale co si myslet o značce, která na svůj nejvyšší model trailového elektrofullu lupne průměrnou xc vidlici vyšroubovanou na trailový zdvih, slabé dvojpístkové brzdy a prvnou sedlovku…

      Na kolech kvalitnějších značek bys našel RockShox Lyrik, Fox 36 nebo 38.

      V Reconu ti pravděpodobně dost brzo začne lupat jak ve starý skříni, šasi neni na takové zatížení dělané.

      Pak si taky nejsem jistý jestli potřebuješ 150mm zdvihu, nestačilo by něco jako 120mm?

      0 0
      • Tencovozikmin  

        Chtěl pomoct kamarádovi a byl spokojený,ač nerozuměl a ty mu šlapeš po bábovičkách.

        0 0
    • scalar  

      Jarda potřebuje prachy na ligu:-)

      0 0
      • kovar  

        A navíc Jarda má teď problém s tou oborou v Lánech.

        0 0
      • myscho  

        Myslíte, že Jardovi tiež jeden dali? Alebo sa radšej potajme vozí na Sworkse? :D

        0 0
    • Radus  

      Novas752 to nemá cenu těmto lidem něco vysvětlovat . Ať si ten zázrak koupí. Ten kdo o tom něco ví tak si to nikdy nekoupí.

      0 0
      • McBlacky  

        Tohle vypada na “pokus o marketing na diskuznich forech’ takze ignorace…

        0 0
    • kubad  

      ber to super kauf za tu cenu a kamošovy taky pomůžeš

      0 0
    • Georrge  

      Jezdi na tom Jarda a nepotrebuje ani helmu! Tak super to kolo je!

      0 0
    • HajnyMikovec  

      Oboji dopadlo na vybornou. Ebike je konecne doma a slusny clovek se vyseka z nezavineneho pruseru. Nakonec trval na tom, ze kdyz nechci slevu zaplati mi upgrade brzd kterou sam mel v planu a oba jsme spokojeni. Vidlici veri, ja jeste procital recenze takze ji do budoucna neverim. Az to bude akutni tak ji take vymenim s jinou investici navic nepocitam.

      Diky za reakce. Potvrdili jste mi co jsem zjistil hned, ze brzdy jsou opravdu podprumer. A upozornili me na to co jsem nevedel, na podprumernou vidlici Recon. POMALEJSIM to reknu polopaticky. V zaplave vasich emocnich vyblitku jsem nezaznamenal kritiku jinych komponent takze tak:-) Predpokadam, ze kdyby ram nebo ramove komponenty tlumic motor prevody byl pruser uz to tady mam x krat napsane:-)

      Nedalo mi nezavolat na zkousku 3 prodejcum Crussis a zkusit se optat, zda mi pred koupi noveho ebiku jsou ochotni vymenit brzdy a vidlici. S tim, ze jen doplatim rozdil cen. S brzdama problem nebyl, vidlici byl ochotny vymenit pouze prazsky prodejce ostatnim se nechtelo kvuli urizlymu sloupku. Takze to v praxi jde. Cena za vymeny byla nejvic 600kc.

      Kdyz to tak pocitam, kdybych mel poradit dneska ebika nekomu s pozadavky jako ja a byli skladem, poradil bych mu to same. A ukazal mu pro ujisteni tuhle diskuzi:-))) Pac dat tam v obchodu rovnou ctyrpisty a pevnejsi vidlici poridil by AM celopero se solidni vybavou a motorem za cca 110.000kc. Coz je parada.

      Nakonec se mi potvrdilo co uz jsem mockrat slysel. Crussis budi emoce a to je dobre. Dost dobre se s nim vyhnu partickam radoby elitaru kteri tak radi soudi druhe cyklisty. Predstava, ze se dam nekde na cestach nebo u pivka do reci s nekterym takovym „bikerem“ a za chvily me budou bolet usi jako se mi to obcas stava ted se soucasnym ocelovym bikem – to uz proste nedavam. Na to uz nemam vek ani naladu. Takhle pro ne budeme s manzelkou jako cervenej hadr pro bejka a nikdo si nas s nima nebude spojovat. A to je moc dobre. Tak vam cimrmankove dekuju, brzdy a v budoucnu vidlici poresim. Uz to tu balim, ale vsadil jsem se o zejdlik, ze bude jeste nejakej forek s Jagrem. Tak do toho.

      0 0
      • psbiker  

        Elitáři s novým Turbo Levem už si tě srovnají.

        0 0
      • Gwaihir  

        Ono to z místních nikdo nejezdí, tak to se pak blbě kritizuje.

        Když prohlásíš:

        *Ram Crussis je uplne ok. Za skoro 40 let co projizdim poruznu nasi netolickou trat kde se cele me mladi jezdily mistraky CR v motokrosu jsem se naucil poznat dobre a spatne navrzenej ci vyrobenej ram.

        *, tak ti to taky nikdo nebude rozporovat.

        Ať ti to jezdí

        0 0
      • McBlacky  

        Cena vymeny 600kc plus teda cena te vidle nebo brzd ;)

        0 0
      • Tramvajar  

        Prisel sis pro schvaleni uz vybranyho kola, ne pro radu, to si priznej ;-) . Takze koupils dobre :-) .

        Osobne mi je putna, na cem kdo jezdi a neresim to. Dulezity je, co rika a jak se chova. Takze negativnim reakcim okoli na tebe se za sebe nedivim, kdyz te tak ctu…

        0 0
    • bikerGT  

      Co na to Jarda?

      0 0
    • Spyderco  

      Nemyslím, že vidle a brzdy jsou jediná slabina. O e kola se nijak nezajímám, ale celkem mě vyděsilo, že na kole kolem 100K a nejvyšším modelu značky je ta nejhorší sada od Sramu (SX)

      0 0
      • bikerGT  

        SX je topova sada. A na cruissis se hodi. Top k topu.

        0 0
      • scalar  

        Cituji katalog:

        *„Pro řazení jsme použili špičkovou dvanáctirychlostní sadu SRAM Eagle SX 12s. Další komentář v tomto směru tak není třeba.“

        0 0
      • novas752  

        To už zjistí sám až bude muset do přehazovačky vždycky kopnout patou aby odřadila z velkých pastorků dolů. :-)

        0 0
        • Kysky  

          To dělají dost často i týpci v pelotonu, když koukám na televizi. Tak se aspoň bude cítit jako profík :-)

          0 0
    • michomin  

      Mykovče, za ty prachy kolo nic moc, spousta zbytečných keců, ale pomohl jsi kamarádovi (přece bys nám nekecal). A to se počítá!

      Dej vědět až ti praskne rám. Sice jsi pohledem poznal, že je dobře navržený a vyrobený, ale to víš, i Crusis může mít mouchy.

      0 0
      • Slavik  

        +1 Tehle komentář a celé vlákno by mělo patřit do Vtipů 71a :-)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • HajnyMikovec  

      Ocekavani splnene od ebiku i od mistnich Jagru. Dokonale.

      Ram a ramove komponenty bez vyhrad. Geometrii jsem doladil z endura vic do AM. Delsi predstavec o 1cm sel o 1cm dolu. Riditka jsem zariznul o 4cm. Nejvic funkcni pohon Bosh je proste mazec. Zakladni 1×12 od Sramu funguje zatim taky bez vyhrad. Brzdy nakonec menit nebudu. Slabsi vykon s vozikem nevadi. Zadek jde do smyku porad i jednim prstem. Na predku je pri brzdeni vaha vozejku uz cejtit. Od upgrade brzd jsem upustil prave kvuli voziku, konecne jsem pochopil jake ma vozik bohuzel v terenu nevyhody. Odpruzeni zadku bez vyhrad. Predek ujde, na to co jezdim. Je fakt, ze na enduro Recon neni. Na obcasny trail jako jezdi vetsina beznych bikeru by to asi stacilo, na to co jezdim dnes ja… uvidim. Bud vydrzi a bude makat, nebo ji napresrok vymenim letos se mi do toho nechce. Nebyla zadarmo tak at neco odmaka. Uvidim, treba jsou to o Reconu blaboly a zustane na biku coz bych samozrejme moc rad. Ze bych se mistnim Jagrum vysmal nakonec i ohledne Recona. Za deset let prace mechanika v netolickem cyklosportu jsem slozil pres 1000 biku a casto se me predtuchy pruseru nepotvrdii, ti lidi na tom cemu jsem daval max rok kolikrat jezdi furt. Prave tahle prace me naucila rozeznat cyklisty od pozerskych masirek typu zdejsich Jagru kteri me tak umi pokazde pobavit.

      Vozik Ato-m je opet ceskym triumf o ktery cesi nestoji. Svetova konkurence tohle nenabizi, teda ja nic nenasel. To co se k Atomu funkcnosti alespon priblizuje (Bob Ibex a Grozzer SohoXC) stoji v podobne vybave cca 2× tolik a vahove to prohravaji. Voziku jsem upravil zdvih a pruzeni. Do bedny dam 110L a nahoru na bednu jde v pohode pridelat spacak tarp i karimatka takze dalsich cca 20L. Vic kvuli tezisti neriskuju.

      Ac pocasi vypada podobne jako mindraky mistnich Jagru vyrazim. Radioamaterska expedicni vybava je nachystana ve voziku tak hura nakam nad 1000mnm delat dalkove spojeni. Lepsi nez sedet doma a onanovat nad katalogama Shimana a prudit ty stastne kteri spokojene jezdi. Kez bych tyhle Jagry potkal nekdy na nasi trati pri nejakem mem pokusu. Uz vidim jak mi zdejsi capkove do oci rikaji ty zavistive neprejici blaboly. Alespon by pak mohli nez splasknou alespon videt, jak jezdi ti kdoz umi jezdit na kazdem biku:-)

      PS pro pomalejsi. Kdyz mate ve vsi trat kde se jezdili mistraky v motokrosu tak na ni od mala vyrustate. Od trikolky a kolobrndy pres cyklotrial a bmx az po veke biky vseho druhu. Ctyrtaktni endura a dvoutaktni krosky nevyjimaje. Takze ano, kdyz mate moznost odmalinka znat zpameti nejtezsi trat v republice mate vyhodu. Treba v tom, ze mi staci par minut jizdy na to abych rekl, co presne od ramu a odruzeni muzu cekat za chovani v terenu. Tak zatim kocouri!

      0 0
      • Tencovozikmin  

        Taky se chodím po ránu ******.

        0 0
      • novas752  

        A nesmeji se ti na te mx ze je ta motorka nejaka slaba?

        0 0
      • myscho  

        Mne ide koleso tiež hneď do šmyku, ale že by som od toho nejako odvodzoval kvalitu brzdy…

        0 0
      • Lišák  

        Mohl bys mně, prosím, vysvětlit tvoje duševní pohnutí, v němž jsi ty – nejvícnejlepčí endurista, motokrosař, cyklista, motocyklista… zavítal na toto fórum plné Jágrů a ještě po nich chtěl, aby ti poradili?

        0 0
      • psbiker  

        Někdo jim zatajil elektrokolo, to musí být spiknutí zdejších ultras.

        0 0
      • michomin  

        Mikovče, e-muži nešťastný. Nejsi v duševní rovnováze. To napadání lidí na B-F ukazuje na tvou zlobu, na nutkání to někomu „nandat“. Jediný, komu to škodí, jsi ty. Navíc jsi se nepěkně odkopal. Jak lze asi tak hodnotit povýšené bojovníky ve virtuálním prostoru? No, nebudeme se tu napadat a urážet, viď?

        Takže, zbav se zloby, přestaň bojovat na internetu a bude ti líp.

        0 0
      • kubad  

        Nechápu ze se tady s téma ignorantama zahajujes. Bych se na ne tady vykašlal ne E bike forum to ocení víc. Super kolo gratulace :)

        0 0
    • HajnyMikovec  

      Vzdyt je to tak poucne. Dokonce nekteri (ti co nerozumi psanemu slovu zato jsou psychiatri) ztraci posedni zbytky soudnosti. Cekam kdy seberou odvahu na obligatni vyhrozovani „vsak my si te najdeme“ a napichneme te pro vystahu firme Crussis na rezavou sedlovku. Maji to tezky tihleti cimrmankove kdyz jsem je podruhe pozval at mipe a Crussis prijedou nadavat do oci primo na trat kde mi muzou ukazat v cem se mylim:-)))) A s klavesnici a Jagrem si tam nevystaci:-))))))) Stejne drtiva vetsina z nich kteri maji klasicke celopera a blaboli cosi enduru jezdi v terenu asi jako uz leta ja, na pohodu hlavne nerozbit sebe a draheho bika. Je to fakt komicke co to tu je obcas za egoisticke zamindrakovane nedocenene jedince. Skutecnym TrailHunterum kteri odjezdi vidlici a kterych tu moc nebude a ke kterym se leta nepocitam se omlouvam.

      Dik za tip na ebike forum znal jsem jen tohle protoze uz na webu travim minimum casu. Take dekuju tem kteri napsali vecnou konstruktivni kritiku. Brzdy asi necham, ale pocitam s moznou investici do budouci vidlice jestli se s vozejkem moc rozvasnim. Dekuju prozatim i tem kteri se ovladli a nenapsali nic.

      0 0
      • Tramvajar  

        HajnyMikovec 17.5.2021 16:56:

        Už to tu balím.

        Když ona je ta frustrace silnější než schopnost dodržet vlastní slovo, což… :-)? Užívej :-).

        0 0
      • novas752  

        No ono možná mx trať není úplně místo, na kterém se podvozek toho kola nějak extra prověří. Rozježděná hluboká hlína nedovolí jet nějak moc rychle, žádné moc prudké sjezdy, je to ± rovinaté = žádné značné převýšení, zatáčky mají velký poloměr, žádné ostré komprese, prudké skalky, na kole skočitelné skoky…

        0 0
        • pepek  

          Hajný (+Crussis) musí jezdit jak mašina, jinak to není možný :-)

          0 0
          • scalar  

            Třeba časem udělá z toho vozíku sajdkáru a vyveze i rodinu.

            0 0
      • Jamin  

        Nemáš zač, kvůli takovejmhle vláknum na bf chodim ;-)

        0 0
      • AussigBiker  

        Je to fakt komicke co to tu je obcas za egoisticke zamindrakovane nedocenene jedince.

        Tak to kazdopadne :)

        0 0
    • HajnyMikovec  

      Tak máme doma nejen eFull, manželka ma eAtland. Paráda! Dosud jsem mel kola nenápadného designu, konečně mame kola i hezká na pohled což manželka náležitě ocenila. Děkuji za další vyplody v příspěvcích takový materiál znovu a znovu jsem nečekal:-) Diky zraneni par mesicu promarodim tak jsem mel cas precist si i jina vlakna zde a shlednout co mi youtube nabidl. Preci jen nesleduju novinky dlouho. Na rozloučenou rady tem co o ne stoji. Konečně totiž vim, proč se x mladejch trápí na nevhodnych kolech za které dali desítky tisíc kolikrát úplně zbytečně. Muze za to YouTube a podobni Jagrove jako se vyskytli tady. Tak jestli tohle bude cist zájemce o nákup ebiku at nevyhazuje zbytečně peníze.

      Ti z vas co nejezdí jako profici jenom sjezdove discipliny nepohlehejte dojmum z katalogu. Nepotrebujete (pokud nepatříte mezi mistni Jagry) top produkty top značek. Dřív jsem je kupoval, zbytečně. Méně movitejsi kamarádi kteří koupili obyčejné bíky či komponenty odjeli to same co já. Prasklý ram nebo vidlici znám jen ze závodu profiku na které jsem občas v mládí jel kouknout jako divak. Pokud radi oslnujete kamarády nebo spis kamarádky, pak je to něco jiného. U ebiku je primární ram motor baterka. To ostatní je sranda a vzhledem k bazarovym cenám se da vše ostatní vyřešit. Jinak ram eFulla stejně jako rámy světových značek se dělají v Asii v jednom továrním komplexu. Liší se geometrii a kvalitou zpracování. Představa, ze koupim v podobne ceně řekneme do 150t ram jiné značky a tím eliminují riziko poškození rámu je úplně mimo. Pokud jde o hliníkové rámy je materiál prakticky stejný, výrobní proces také, svařování také.. chytremu napovez hloupého kopni:-) Ram eFulla prostě v Asii hodili do placu a někteří prodejci po něm v nabidce sáhli. Kromě Crussis co vim tak stejny, temer stejny, pouziva Apache Quruk. Což pro Jágry je jiste také povl.

      Z YouTube člověk získá dva dojmy. Řidítka musí byt široké s téměř nulovou delkou predstavce. Blbost. To vyuzijou jen ti kteří nejezdí, ale létají jen směrem dolu pres překážky. Jakmile chcete na biku hlavně jezdit, nepodlehejte téhle mode. S dlouhejma riditkama daleko nedojedete, pokud .mate běžnou figuru bikera je 700cm az moc. Poptejte se ortopedu. S delším predstavcem je bike prostě stabilnější takže kdo neleží na biku zadek za zadním kolem a neskace pres sutry jen smerem dolu vykaslete se na tuhle modu. Vždyť se na tehle bikach nedá dojet ani do prace jak je to na jízdu nepohodlne.

      Bike musí mít krátkou zadní stavbu, čím kratší tím hravejsi. Zase blbost. Krátkej zadek vyuzijou ti co předvádí triky, což je hadam 0,5 az 1% bikeru. Kteří ovšem do kopce tlačí:-) Opak je pravdou. Dlouhej zadek vám dovolí nejen jezdit brutální krpaly i nahoru, ale když chcete směrem dolu prosvistet tipycky klopenou zatáčku je to velká výhoda, zadek mate víc pod kontrolou a mnohem lépe se z klopenky „odpichnete“. Takže jestli se nechystate na triky, krátkym zadkem jen ztratite. Třeba probirany eFull ma zadní stavbu 488mm což je mazec, extrem, prostě zadek biku vas nezradi nejen při škrábání na vrchol, ale ani směrem dolu z kopce. Dosud zadnej bike kterej jsem mel možnost poslat nahoru nevyjel motokrosovou trat tak lehce. Neresme motor, vyjedu to i na XC biku bez motoru. Mluvím o povedené geometrii eFulla na allmountain.Tyhle novinky které každý kdo ma do zadele díru vychvaluje využije opravdu tipnu max 1% bikeru. Nebo snad někdo věří tomu, ze by to vyrobci rámu nedělali už dávno? Prd. Jen poptávka zmatených hochu z yourube videii výrobce nutí vychvalovat to.

      Dnešní móda je trailbike. Kdykoliv slyším slovo trail chce se mi plakat. My jsme odjakživa jezdili po silnici nebo v terénu. Lehkém středním těžkém. To co na YouTube předvádí mládeznici – to co většinou nazývají trailem je prostě bud střední nebo těžký terén který jsme jezdili a jezdime prostě na MTB. Tím, ze tomu rikate trail vypadate v očích mladezniku zajímavé, u dospělých bikeru to budí úsměv na tváří. Obzvlášť, když naprosto drtivá !!! většina bikeru jede dolu asi jako ja to jel na XC biku. Je pravda, ze jsem na „traily“ vyrazil jen jednou. Je pravda, ze z mnoha návštěvníků jsem viděl dva skákat jako borci na YouTube. Zbytek jel dolu stejně jako ja, kdyz jsem jel nahoru kdepak ti kluci byli?

      A poslední vec. U eFulla mi na dávali hlavně kvuli vidlí Recon. Crussis je k smichu když na eFulla dali Recona. No nevím. Urcite netvrdim, ze je Recon skvela vidlice. Ale. Potkal jsem kamose na HeavyTools trail biku a mel ho tam taky. Doporucuju napřed se podívat kolik výrobců ho dává na bíky které nazývá trail bike. A opěvovány Rock Machine? Ten dává na cituji TRAIL BIKE vidlici Rock Shox Judy:-) Vysroubovanou na 130mm. Na celopero za 110.000kc i na pevnaka za 90.000kc:-) Může mi nějakej Jágr vysvětlit proč? A proč se Rock Machinu za Judy na tezkych e-trail bike všichni Jagrove nesmejou a naopak ho doporučují? Já jen, ze na manželky eAtlandu podle katalogu mel byt Recon na 100mm. Ale pac nebyli dali tam Judy na 100mm. A řeknu vám, Judy teda žádná sláva. Proti Reconu. Tak jak to je s tím slavným Rock Machine? Nebo tím, ze na něm zavodi Prokop je vše odpuštěno? Jak na tohle Jagrove odpoví se moooc tesim.

      0 0
      • novas752  

        Proč? Protože je to nejlevnější model, kolo osazené tak aby ten rám mohli prodávat jako celé kolo a ne jen rám. Nejlevnější verze daného modelu nebrat, to platí automaticky obecně o všech kolech všech výrobců, pokud má daná modelová řada 5 a více verzí, i to druhé nejlevnější je většinou dost ohlodané.

        Prokop taky nezávodí na Reconu, ale na DVO Onyx SC D1 nebo Diamond D1 = vidlicema srovnatelnýma s RockShox Lyrik a Zeb, nebo Fox 36 a 38.

        A stejně jako Judy neni oproti Reconu žádná sláva, tak to samé platí o Reconu vs lepší vidlice. Judy má pouze 30mm nohy, Recon je 32, trail/enduro vidlice od RS mají 35, Zeb pak tedy 38.

        0 0
        • HajnyMikovec  

          Díky za věcný příspěvek. Co pises s tím souhlasim. Me šlo o něco jiného. Hned zkraje tady byla hrozná sranda, ze Crussis dává na trail bike Recona který je tak maximalne na XC. A prý at pořídim pořádnou značku kola tuším nejvíc byl zmiňovaný RM. No a RM jako firma dela to same. To mi přijde komické, ze neznali doporučují to same co hani. Pac po večerech onanujou právě nad top modelama nejen RM:-)

          Prokop závodí na DVO. To je fakt. Co nevím je jak často a za kolik dělá servis běžný jezdec který to co nabízí DVO (luxusní možnosti nastavení) zdaleka nevyužije. Co bych s tím dělal já netusim.

          S tvym hodnocením Judy a Recona souhlasim. Ale jsem čím dal víc turista a čím dal víc pomaleji sjizdim dolu. Tak jsem doopravdy zvedavej jestli Recon vydrží.

          Ale. Když jsem začínal, meli sjezdaky hlavu 66 stupňů. Dneska to ma kdejakej bike. Dneska se používá na enduro jak pises vidle kolem 38mm, nejsem si jistý a hledat to nebudu, ale na tom se dřív jezdil sjezd. Takže jedna věc je sledovat a kupovat nejnovější trendy. Druha věc je jezdit na tom co je a funguje.

          0 0
          • novas752  

            No jo, jenže Crussis to dává na nejvyšší model, lepší značky to maj na tom nejlevnějšim…

            Shodou okolností na DVO už téměř rok také jezdim a servis to vyžaduje úplně stejně jako ostatní značky – i ten Recon by měl být servisovaný, jinak přichází o citlivost a hlavně se ty ocelové nohy bez dostatečného mazání začnou poměrně brzy vydírat, povrchová úprava začne „blednout“ až se proleští na spodní asi poniklování a poté na samotnou ocel.

            Vývoj vidlic a geometrií sleduje vývoj jednotlivých disciplín. Jak ty moderní kola zvládnou víc a víc, tak se tomu přizpůsobuje i náročnost terénu ve kterém se to používá a rychlost, kterou se v těch místech jezdí. NAvíc spousta věcí už tu byla, například RockShox Totem měla dokonce 40mm, to dnes asi žádná jednokorunková vidlice nemá. Vývojově starší RockSHox Boxxer má jen 35mm, novější Zeb 38mm, byť to není sjezdová, ale „jen“ enduro/freeeride vidlice.

            0 0
            • JakeF  

              Nekrm ho, evidentně to je reklama…

              0 0
            • HajnyMikovec  

              Vidíš, já to bral tak, ze se snaží dělat ebiky nejlevneji. A eFull je jejich jediné celopero. Ale mas pravdu v tom, ze je to vlastně jejich nejdražší ebike. Před nákupem jsem googlil něco o te znacce. A našel nějaké staré rozhovory s majitelem Crussis. Z tech jsem možná blbe pochopil, ze si nehraje na konkurenci proslulým značkám. Dokonce tvrdil, ze Crussis původně dělal do solaru na baráky. A napadlo ho, ze k solarum bude jako dárek davat nějaké elektrokolo aby demonstroval chatarum a spol k cemu všemu je sakra drahej solární systém dobrej. Pak si všiml, ze většina ebiku v CR byla v nenápadně designu. A řekl si, ze do CR bude dodávat ebiky v kriklavych barvách. Je to samozřejmě každého vec jak na tu značku kouká. Mě to přišlo pravdivé a co vidím a ctu a po par telefonech s prodejci (chtel jsem dokoupit co bohužel nenabízí) se mi to potvrdilo. Nikde si nehráli na něčí konkurenci. Prostě mi na hulvata řekli pane, Crussis je brand, kola prodává jen tak jak je vidite. Žádné doplňky a nebo něco navíc necekejte. TV nemam, reklamy se snažím ignorovat. Ale to, ze si vybrali pro reklamu Jágra to snad dokazuje nebo ne? Kdyby chtěli konkurovat treba Rock Machinu tak by si za mnohem menší částku zaplatili nějakého aktivního bikera no ne? To, že jejich kola prezentuje hokejista na tréning kondice (ne na zavody biku) alespoň me podsouvá, ze Crussis je proste pro veřejnost. Ne pro fajnsmekry nebo echtbikery. Na webu sice prezentují kde co, ale to u všech prodejců beru s nadsázkou.

              Já spis čekal, ze servis DVO bude vzhledem k tomu co umí hlavně dražší. Ale nezjistoval jsem si to. Prostě vim, ze 1× ročně servis udělám a zaplatim at uz stoji cokoliv. Sam to neumím a servis je nutný to už jsem pochopil dřív, když jsem tomu nevěřil a pak kupoval novou vidly. Jestli mas přehled klidně nápis kolik stoji servis vidle a tlumiče u DVO a u RS. Docela me to zajímá.

              S posledním odstavcem taky souhlasim. Hranice techniky a díky tomu výkonu lidi se posouvaji nejen v cyklistice. Jen jsem zmínil, ze o tom čemu se dnes posmívají na AM biku (výrobce sice říká trailbiku) se před 20 lety nezdálo ani sjezdarum. Nic víc nic min.

              0 0
      • Chlebovnik  

        Pokud jde o hliníkové rámy je materiál prakticky stejný, výrobní proces také, svařování také.. chytremu napovez hloupého kopni:-)

        Hustý. Ale už to nehul.

        0 0
    • HajnyMikovec  

      Těm kteří jen závidí a neprejou ebikerum doporucuju tenhle odkaz. A v něm bod c.11 který je konkretne o Jagrech z Bikefora.

      https://blogovna.sportovna.cz/…ektrokolech/?…

      0 0
      • JachymP  

        Já ti fakt závidím, ani ne tak ten crussis, ale jak ti to pálí. To se hned pozná! Nic ve zlým ;)

        0 0
      • MéďaPusík  

        Gratuluji k e-biku z říše snů a děkuji (myslím, že mluvím za všechny zde na fóru) za přínosné informace. Váš Jágr

        0 0
    • HajnyMikovec  

      Jeste poznámka k Judy SL, kterou dává Rock Machine na své e-trail kola. Ta vidle ma nohy 30mm a nejsem si jistý, ale nebudou ocelove. Sice tezsi za to pevnejsi. Na rozdíl od ocelových nohou Recona na 32mm. Záhada jmenem Rock Machine stále není vyřešena:-)

      0 0
      • novas752  

        hliníkové vnitřní nohy má Judy pouze v provedení Gold, Recon taktéž. Před lety měly ocelové nohy pouze stříbrné chromování, hliníkové nohy byly anodizované s takovým žluto zlatým odstínem, proto to Gold označení.

        0 0
        • HajnyMikovec  

          Diky za vecny příspěvek. Mas pravdu. Ted jsem to zkoušel magnetem, obe vidle maji nohy ocelové.

          0 0
    • michomin  

      Mykovče, píšeš to dobře, ale dělej ty příspěvky kratší, ty dlouhé se nedají přečíst bez újmy na duševním zdraví.

      Mimochodem, co to máš pořád s těma Jágrama? Něco ti provedl, že mu nemůžeš přijít na jméno?

      0 0
      • Tencovozikmin  

        Snad ty jeho pitchoviny nečteš?

        0 0
        • michomin  

          Celý ne, to bych nedal. Nicméně, něco jsem přečetl a nabyl jsem dojmu, že snad není takový prosťáček, aby to myslel vážně. Nebo se pletu a má to v hlavě vymetený.

          0 0
      • HajnyMikovec  

        Promiňte vsichni, ale před par lety jsem po nějakých nepeknych zážitcích ohledně male dcery utrpěl cosi, doktoři tomu rikaji postraumatak s poruchou komunikace. Sam si to neuvědomuju. Budte radi, ze jen píšu. Kdybych točil videoprispevky nepřál bych vám zažít muj mluvený projev když se rozjedu a nikdo me nezastaví:-( Ted navíc jsem přišel před asi mesicem v praci o oko a to druhy ma co dělat tak si ani nekontroluju hrubky. Co nesprasim já dokurvi za me Android klavesnice

        Popravdě mam rad sport. Člověk proti člověku nebo člověk proti přírodě. Kolektivní hry me nikdy nebrali. A furt všude poslouchám jak všichni melou zasvěcené o hokeji a fotbale. Nejvíc ti co vůbec nesportuji. Aby každá taková debata skončila tím, to už dávno není sport, ale jen byznys. Proto fotbal a hokej striktne ignoruju. Az když se tu do me pustili jako že jsem pořídil Crussis protože jim dělá reklamu hokejista – to me nastvalo. Proti osobě Jardy Jágra nic nemám, pro něj taky ne. Ale uznavam, ze je elita ve svém oboru. Což me nezajímá. A to, ze kladne proslavil CR po celem svete za což ma můj dík. Jak jinak by jsi nazval členy kteří píší příspěvky s nulovou informační hodnotou a jediné konkrétní co zaznívá furt dokola je jméno Jágr? Nechci použít výraz potomci, Jagrove mi přišlo výstižnější.

        0 0
        • BabbaJagga  

          Já sice nejsem psychiatr, ale těch poruch se u Tebe rozhodně muselo sejít víc. Napsat o Jágrovi, že „…kladne proslavil CR po celem svete za což ma můj dík…“ a hned v další větě nahradit pitomce výrazem Jagrove, to mi přijde skutečně pozoruhodné.

          0 0
        • Tom-T45  

          No je fakt, že ty zdejší dlouhé příspěvky s nulovou informační hodnotou mě taky zaujaly…

          Tak ať to jezdí a ať Ti Tvé nadšení vydrží.

          0 0
    • HajnyMikovec  

      Aby nedošlo k omylu. Pote co jsem zjistil, ze tady moc argumentu nezazni, zato jsem tu potkal vetsinou radobyelitare pisu spis pro zábavu a hlavně pro ty kteří chteji z nějakého důvodu Crussis pořídit. Aby viděli jedno…ze vaše modly stoji na hliněných nohach. A nebali se koupit ebike od značky, která si da na ram samolepku Czech brand. Kdo neví co ten výraz znamena at se zeptá v RM, u Authora a jiných českých echtbikerskych značkách. Treba vám to vysvětlí. Ikdyz. Moc se jim chtít nebude. Oni jsou totiž to same. Jen a jen brand i když tvrdí zákazníkům něco jiného:-)

      0 0
      • Tencovozikmin  

        Bez to prodavat jinam,se divim ze ti to admin zere ty tvoje srance.

        0 0
      • BabbaJagga  

        Já Ti nevím, Mikovče, prvního Authora jsem si pořídil někdy zjara 1996 a už tehdy jsem věděl, že tenhle brand se nevyrábí v ČR…

        0 0
      • JakeF  

        Strc si tu reklamu do ****** a odjed na ty plecce zpatky odkud jsi prijel.

        0 0
      • cibi  

        Stejný rám byl Scott v(bohužel si nepamatuji označení) roku 1995,

        • Merida Dakar 790–1996
        • a Author Sector 1997.

        Krásné Tange Cr-Mo, triple butted

        Jen připomínám, že značku Merida zavedla tuším 1993(2?) firma která vyráběla na Taiwanu rámy pro Scott.

        0 0
        • HajnyMikovec  

          Myslís takovej Author Sector? Vidím to jako dnes, když jsem ho uviděl v krámu. Ten nadhernej ram mi okamzite učarovalal. Když jsem na něm poprvé uviděl Manitou vidlí s cernejma nohama, poprvé uviděl dutou osu středu, poprvé paralentogramove vecka, poprvé řazení integrované v brzdových pakach mel jsem malem orgasmus:-) Paralentogram jsem kvůli snadnému čištění později vyměnil za klasické vecka. Dnes lituju. Kromě pedálu (SPD už nejezdim ale mam původní schovany) a pneu a spaliku brzd a retezu je to jediný ne originální díl. Musím vartovat bazary rad bych je na bika vrátil. Pac je to muj miláček. Ty zadni patky nebo ten frezovany mustek se nikdy neokouka. Nebo to vystupujici 3D logo na horni ramove trubce to je proste ocelovej masakr. Crussis je jen dopravní prostředek na kterém si i zasportuju ačkoliv to tu nikdo neuzná.

          Sice se prý integrované řazení neosvědčilo, ale me vyhovuje dodnes. Ebiky tam nejsou kvůli machrovani. Dost lidi mi predhazuje, ze jsem PR pracovník Crussis. Tak jen, ze jsem je vážně pořídil.

          0 0
          • VladaC  

            Paralentogram je parallelogram naspeedovanej paralenem? (Pardon, nejsem suterén v cizích termitech.)

            0 0
          • cibi  

            Tak to máš něco novější, 1997 byl ještě s cantilevery.

            a patky mám jiné taky…

            (ale ano, mooc hezké)

            0 0
            • HajnyMikovec  

              Popravdě jsem v te dobe biky dost střídal, bylo toho moc. Svého Secrora jsem koupil někdy kolem 2003 presne to už nevim

              0 0
            • Morchella  

              Jsem si téměř jistý, že XT s paralelogramem jsem kupoval na jaře roku 1996.

              0 0
              • cibi  

                No, tak to by mohlo být taky o tom, že jsem měl Meridu 790 se sadou LX (1996)

                XT myslím mělo už V – brzdy.

                Rám pro cantilevery měl vedení k zadní brzdě kolem sedlovky.

                tabulka s sadama komponentů zde:

                http://www.fa-technik.adfc.de/…Gruppen.html#96

                a klasika před měsícem ten odkaz fungoval :-(

                0 0
    • HajnyMikovec  

      Tenconeco: Divim se, ze te admin nezabanuje. Stejně jako ostatní co urazi jiné diskutující. Úroveň diskuze předčila ma ocekavani. Pověsti o inteligenci nelhali. Ale nakonec je tom usmevne, počítat Jagroviny. Je mi jasny, ze az nekteri prekroci dalsi pomyslnou hranici bude vlákno smazane. Protože ma tohle forum v bikerske komunitě už tak dost pošramocenou pověst tak admin jisté nestojí o další důkaz úpadku fóra. Jo a mas to popleteny. Nic neprodávam, naopak jsme prikoupili hardtail eAtland. Jednak zase nikdo nic tak šikovně poskladane nenabizi a navíc se mi potvrdilo, ze se tím alespoň odlišuje od hloupych elitaru a od ještě hloupejsich Jagru. A máme volny vstup mezi normální bikery a ebikery. Kteří jsou i tady a raději mlčí.

      BabaJaga: To se mylis. Můj první Author mel ram od RB, tedy vyrobeny v CR. Jen pro pořádek. Bylo to hadam taky před koncem minulého stoleti. To, ze ty vis, nic nemění na realitě. Ze v obchodech lidem tvrdí, ze to je české kolo. Možná značka Author je registeovana v CR, ale zbytek jen je brand z Ciny. Nevím zda to jde dohledat, ale majitel Autoru tuším se jmenoval Havlena či tak po návratu ze své první cesty do Ciny mluvil celkem otevřené.Každopádně samolepku na rámu Czech brand nebo jiné přiznání jako u Crussis jsem u jiných českých značek nenašel.

      0 0
    • kubad  

      jsem strašně rád že sis dobře vybral – spokojeně užívej a jezdi

      0 0
    • MavasH  

      Tak aspoň už víme, co bylo to „Mikovec vrací se z pole a svalí s mohutným žuchnutím na stůl svůj…“ :-)

      0 0
      • easton  

        +1

        :D

        0 0
      • HajnyMikovec  

        Tos neměl. Asi si něco udělám. Udělám si ze dřeva kyj a zabíju te:-))))))

        0 0
        • MilanT  

          Ty kluku Mikovců,nenech se odradit :-)

          Myslím že máš celkem recht co se brandů a podobných kvalit různých kol týče.

          Příspěvky máš hezké,čtivé a docela bez překlepů,chválím.

          Jistě to bereš tak že selský rozum platil vždy a platit bude i do budoucna.

          Jsem názoru že každý ať si pořídí co chce a klidně se může diskutovat o všem (slušně).

          Crussis do každé rodiny :-)

          0 0
    • Jamin  

      Jeden muj známej ve fabrice crussise skládá, prý tam soutěží kdo jich udělá za směnu víc, tolik asi ke kvalitě. Nepochybuju že jinde to bude jiný, ale vytvořit celý vlákno a sám do něj neustále přispívat jenom abych si obhájil jeho koupi, je teda moc už i na mě.

      0 0
      • Smazaný účet  

        To je snad v každé „kompletárně“ kol, pokud se nejedná o opravdu speciály, že se jede na výkon. Všichni sázejí na to, že to servis prodejce doladí než to prodá. A je celkem jedno co je to za značku. Prostě pokud jsou to běžná spotřební kola a ekola, tak to sekaj jak Baťa cvičky. Pokud se HajnýmuMíkovcovi neposere rám, tak vše ostatní jde pořešit a vyměnit. Pokud člověk kouká na běžný efully (ne jen crussis), tak do cca. 150tkč je tam těch kompromisů více než dost. A kupovat konkrétní kolo jen podle reklamy to snad neee. I na toho fulla jde dát teleskopka, XTR brzdy a pohon ze SRAMu přehodit třeba do Shimana ne? Vidlice a tlumič jdou snad taky vyměnit? Jinak člověk co na kole umí může mít pod prdelí i střední modely a udělá s tím víc než pozér na biku na 300tkč.

        0 0
        • novas752  

          To dost záleží na výrobci jak dobře chodí kola z fabriky složená. Na jednom stráví mechanik 40 minut a kolo je seřízený v topu, na druhém podobném od jiné značky klidně přes 2 hodiny.

          0 0
    • HonzaRez  

      Zamykám.

      0 0
    • Dazz  

      To je placené vlákno ?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.