Myslite ze kdyby Morati zacalo znovu vyrabet, ze by se zase prodavalo a dokazalo jeste ziskat pomalu uhasinajici slavu?
Piste svoje nazory…ja osobne bych byl urcite pro a neco bych si koupil
dAn
Myslite ze kdyby Morati zacalo znovu vyrabet, ze by se zase prodavalo a dokazalo jeste ziskat pomalu uhasinajici slavu?
Piste svoje nazory…ja osobne bych byl urcite pro a neco bych si koupil
dAn
Anketa: ano ci ne?
to hlasovanie tusim nejak nejde.
Ale ja si myslim, ze keby zas zacali, tak si niekto nieco od nich kupi. Ja si myslim ze by sa mohla urobit taka kampan, do kazdej domacnosti jedno morati, a potom by im to slo super. Alebo aspon do kazdej domacnosti ucastnika BF. Povinne vlastnictvo. Nieco ako vstupne do anglickeho panskeho klubu, kto nema rolls sem nepatri.
Ale akoze ked moc sces titanovy ram, tak robia ich aj inde. Ale dnes v dobe fullov resp dostupneho karbonu neviem ci az tak treba na tom titane trvat… mozno nostalgia, alebo ked sa sce volado moc ukazat a povytahuvat jak sopel.
Myslím, že vstúpenci značky by do toho išli, otázne je ale, čo by návrat firmy spôsobil vo svete, Morati bolo hlavne o inovácii a závodných strojoch a nie o bežných užívateľoch…
ale coby, tu na bf je plno hobikov s moratakmi. O zavodnikovi (aspon nejakom z top 20) neviem ziadnom… :o))
nemel blbosti a hledej, zjisti si kdo na tom v době kdy Morati šlapalo a něco znamenalo i ve světě jezdil.
ja myslim teraz, sak ten titan ma byt neznicitelny ci tak cosi :D
ty znáš někoho z top 20 kdo si sám vybírá kolo?
ty znas niekoho kto nie? Kubade zas si mimo.
ne 99,9% fasují kola od sponzora moc vymýšlet se nedá
kubade zas ides popriet elementarnu logiku? Ani sa mi to nechce vysvetlovat ti zas nieco.
není co popírat to je realita – prostě za čí team jezdí toho matroš vozí, a takový profíci aby jim přelakovávali rámy tady nejsou :-)
Elementarna logika specialne pre teba: 1) asi ze ked nalejes do tymu vlastne miliony tak neposadis nakoniec zavodnika na nieco na com nebude schopny byt konkurencieschopny. 2) asi ze ten titan nie je to jedine najdokonalejsie na tomto svete, lebo by to vozila cela spicka, a samozrejme ze to nevozi. Jedno ci od morati ci od niekoho ineho.
Dalsie lekcie niekedy nabuduce.
Jsi z Marsu? ;-)
ano, muzi su vraj obvykle z marsu. Zeny z venuse ci odkial… :D
v tom prípade si ty obzvlášt z Marsu!
titan je nákladný na výrobu a opracovanie… preto je tu karbon – naviac sa z neho dajú vyrobiť rôzne diely rôznych vlastností…
sak hovorim, morati je t.c. mrtve. Ale mozno tiez prejdu na karbon. Z Azie :DDDD
morati màtve je, titan ale tak celkom nie… je to o marketingu, karbec vyzerá „cool“ naviac je lacnejší tak prečo by ľudia kupovali niečo iné…
ok, tak mi vysvetli cim prekonava titan karbonovy velomaterial tak, aby sa nemusel brat ohlad na rozdiel v cene?
životností
no to sa zial pleties. Este nieco ine?
no to se žial neplatu…jistě (jako většina zaslepenců) uvedeš životnost holého karbonového vlákna – ta je jistě vysoká
jenže karbonové komponenty jsou jako čokoláda – není to 100% kakaa :-)
a hlavní problém je v tom, že ty karbonový vlákna jsou dohromady spečený nějakou pryskyřicí a ta je kámen úrazu, protože má malou životnost…a materiál pak po čase praskne „po vláknech“ – tedy vlákna zůstanou neporušena, ale komponent jako takovej je v háji…
ok, ale ten titan, ten je ako vecny, ano?
já jsem někde něco takovýho psal? snažíš se tady o nějakou manipulaci a chceš mi podsouvat něco, co jsem neřekl? taktika SS výslechů…
no cosi si tu splietal so zivotnostou, tak som len chcel vediet ci mas sajn o zivotnosti a nejakych mechanickych vlastnostiach titanu aj mimo to co sa ako kalerab talci do hlavy potencialneho publika…
ano ma – kukni do jeho profilu kolko Moratiek vlastní…
nieco vlastnit nikdy neznamenalo nieco vediet
lenže ich predpokladám vlastní dlhšiu dobu, keďže firma neexistuje, jazdí na nich a držia… to hovorí za všetko
ked budem striedat 5 priemernych ramov dokola, tak mi vydrzia do smrti, mozno aj mojim detom. Cize to nehovori nic
tak si nakúp 10 Olpranov z Bau-maxu a jazdi…
sem mu chtel rict neco podobnyho. jestli neveri, at mi venuje 5 prumernych hlinikacu, ze uz mu je prasknu do 10ti let vsechny.
ty kola jsem (až na toho softaila) neměl nový
cyklokroska například jezdila závodně (profi) v Budvar Teamu…pak jí měl nějakej mlaďas cyklokrosař (taky závodně ježděno) a teď jí mám cca dva roky já…a dával jsem tady na ní sjezdy co se normálně jezdí na biku, nejlépe fullu :-)
ti zhniju
O něčem mluvit nikdy neznamenalo něco vědět, tys toho živoucím důkazem :)
Tohle je zajímaný, můžeš v té úvaze trochu pokračovat prosím? Platí to i pro konstrukci s nestejnosměrným vedením vláken? Jak takový karbon může prasknout „po vláknech“?
Navíc, slyšel jsem, že ta pryskyřice se „kazí“ působením světla (nevím čím přesně) a že tedy hodně záleží na kvalitě laku. Je to pravda?
rád bych pokračoval, ale zas tak do toho nevidím…přirovnal bych to k upletený rohožce – vlákna jsou křížem, ale stejně to „pracuje“
ten lak asi tu životnost zvedne, ale určite ne na úroveň titanu
obecně bych řekl, že v karbonu snadno docílíš přesně určených vlastností a získáš tak relativně levný komponent na limitovanou dobu použití
naopak v titanu musíš šikovnou konstrukcí přeprat nežádoucí vlastnosti materiálu a za vyšší cenu získáš komponent „na věky“ (tím nemyslím že to nejde zlomit, ale že ten materiál sám o sobě nestárne)
Jaaaj, rad by si pokracoval, ale nejak dosli znalosti a skusenosti, tak vytahujes esesakov a Paroubka? Nie si vadny trochu?
A na zaklade coho usudzujes ze zivotnost karbonu nedosahuje tu titanu? To si asi jediny odbornik v galaxii ktory to takto jasne vidi… Dost odvazne tvrdenie, kedze karbon sa da upiect ozaj vselijaky.
„relativně levný komponent na limitovanou dobu použití“ no jasne, to vis ze jo… v kozmickom badani sa isto budu pouzivat zrovna materialy tohto druhu! :DDD
Ty sa s tym fakt dost peres. Po tej znalostnej stranke teda.
ty hele Tassajaro, uz si nech to rejpanicko......jak to tu tak ctu asi to nikoho nezajima…:-D
ty jsi fakt hňup
Prosimtě na co si tu hraješ? Nikdo tu na tebe není zvědavej, pokud chceš normálně diskutovat tak se zamysli nad tím co píšeš, jak odpovídáš – nesmysly a většinou odpovědi na úplně něco jinýho. Asi chceš být zajímavej, ale věř mi, že lidi na fóru se chtěj něco dozvědět a ne číst po tobě nesmyslný příspěvky, kde se jen a jen chceš hádat a někoho napadat.
kludne citaj len prispevky, ktore sa zhoduju s tvojim svetonadorom :D Moje moze vynechavat, ich cteni neni povinny.
He he, porad jsi neprisel na chut ten mlecnym cokoladam? :)))
BTW nedavno jsem dostal kolekci cokolad ze sveta, vsechno procenta mezi 29–40%, prestoze byly mlecne. Guatemala, Kostarika a tak podobne. A musim rict, ze tak uzasnou cokoladu jsem v zivote nejedl a ze mam celkem srovnani po tom, co jsem leta byl kazdou chvili v Belgii…
Hrozí mi u Ti rámu poškodenie od odskočeného kameňa ako pri karbone?
ano hrozi.
nehovorím o meteorite… ale o odskočenom kameni
titan ma jednu neprijemnu vlastnost popri vselijakych velmi vyhodnych: vryp inak nepodstatnych rozmerov ku ktoremu tymto sposobom lahko pri cyklistike, este viac pri mtb mozes prist, ma tendenciu sirit sa do trhliny ktora je schopna sposobit destrukciu ramu. Tieto vrypy by sa mali zalestovat, aby sa tomu sireniu predchadzalo. Mozno tu k tomu niekto bude mat nieco viac.
Ty mě bavíš, předpokládám že chceš jen provokovat, zkoušel jsi někdy udělat vryp do titanu ?? Nemyslím lak na rámu, ale do kovu, když chytíš takovej kámen aby jsi udělal ten škrábanec kterej bude zasahovat skrz lak až do rámu, tak pokud by jsi měl karbonovej rám tak už z toho máš skládačku. Mám na silničce titanovou sedlovku a vryp do ní teda neuděláš :-) jde to hodně blbě i pilkou na nerez.
morati mali nejaky lak? Som bol v tom ze to je holy kov.
No dobre dobre, ja viem, je to carovne, neprestrelne a vryp do toho spravi iba diamant, a mozno ani ten nie.
:D
je s tebou sranda chlape :)
sak je to stary stihac (medviedok)
Ááá, už jsem myslel, že tohle vlákno Hribikovi unikne, ale už je vtipálek tady :)
samozřejmě že je možný ten rám poškodit, ale narozdíl od karbonu to jde zavařit (když praskne)
ovšem na to, aby titan prasknul by to musela bejt šlupka jak blázen – koupil jsem do spodní rámový trubky dost velkej šutr ve sjezdu do Karlštejna, na XTR převodníku mi to urazilo pár zubů a na rámu se udělal důlek…jinak nic :-)
Jde zavarit? Mas predstavu o tej technologii? To nie je ako ocel ktoru ti zavaria hocikde.
dneska to dělá kdekdo…
sak to tak aj vypada ako ked to robi „kdekdo“ :D
A to je ten vzhlad este druhorady, skor by som sa zaujimal o nosnost zvaru (pri tych rohoch to teda smrtelne nebude ked to prdne, ale pri rame uz ina vec)
Me se libi jak kdyz ti nekdo da dukaz, ze se to zavari tak to hned shodis ze stolu s tim ze to je „osklive svareny“.
Uz si videl spravovanej karbonovej ram?
spravovanych karbonovych ramov tu bolo vela, kludne pouzi vyhladavanie. (Nehovorim ze by som to chcel, ani ze som priaznivec karbonu, ak by mal niekto ten dojem)
Praveze ta kvalita zvaru je pri titane klucova vec, preto som pisal ci ma dotycny sajnu o com toci.
ale kvalita není vzhled – opravovaný svar nebude nikdy takový, jako tovární, protože není zabroušený, neprošel spolu s komponentem závěrečnou tepelnou a povrchovou úpravou atd…
ved pisem ze vzhled je druhorady, prvorada je pevnost zvaru a ked sa to technologicky nezvladne (a co viem tak v More s tym mali co robit aby splnili co titan a pouzitie pre cyklistiku vyzadoval) tak je taky zvar nebezpecny. Cize ked to robi „kadekdo“ tak sa tomu prilis verit neda, co je v MTB neprijatelne.
(a co viem tak v More s tym mali co robit aby splnili co titan a pouzitie pre cyklistiku vyzadoval)
myslis ze pouzitie pro cyklistiku ma vyssi naroky nez pouziti pro letecky prumysl? napoveda – najdi si co bylo primarnim byznisem mory.
neboj sa, viem dobre. Len zvaranie ramu bicykla ma svoje specifika.
a jaká to jsou specifika oproti výrobě leteckých dílů (turbín)? ó pouč nás, nevědomé, mocný a vševědoucí tassajaro!
Až si zítra orazí píchačky, tak nám to jistě vysvětlí, měj chvilku strpení. Na Cyrila a Metoděje, nebo Aštara VW Sharana si lidé taky museli trochu počkat.
http://blackmountaincycles.blogspot.com/…itanium.html
Na fotkách rám po výměně spodní rámové trubky, přivařený úchyt kotoučovky. I titan se koukám dá pěkně opravit když to někdo umí… Je tam odkaz na Steve Pottse co to dělal, v blogu tam o opravách píše celkem zajímavý věci. A jeho rámy i pevná vidlice taky pěkný!
Ano – titan sa so zodpovedajucou technologiou da opravovat prakticky donekonecna. Lenze v tom je ten hacik, ze so zodpovedajucou technologiou (ked teda neuvazujeme este aj o potrebnom know how, ale kto uz ma techniku, zvycajne sa da cakat ze aj vie co s tym ma robit). Co z toho vyplyva je, ze cena opravy bude taka, ze sa oplati uvazovat ci ram nahodou uz nevyradit…
Inac link - fajn. A je aj vidno, ze titanova ramarina sa uzivi aj v malom, takze ti co tvrdia ze postavit znovu na nohy morati je nerealne neviem, kde to beru – prosto v serioznom podnikani sa neda cakat ze navratnost vsetkych investicii bude 2 roky.
Dalsia vec vsak je to co tu malo odznelo: vo vyslovene pretekarskom pouziti nie je az tak priaznive, ze titanovy ram nie je uplne z tych najtuhsich. Preto je pri karbone prijemne, ze z neho sa da urobit aj nekompromisne tvrdy ram, aj relativne pohodlny. Ale to neznamena, ze titan by si nenasiel priaznivcov inde, mozno prave tych fajnsmekrov ktori jazdia sportovo, ale pohodlie uz hra rolu, rovnako hmotnost a imidz, a su ochotni utratit vyssiu sumu. Ved aj tu to vidno, ze isty zaujem by asi bol. Len akosi teraz tusim predsa len leti viac ten karbon…
Jakkoli si o tvých přípěvcích myslím to co většina ostatních tak na tom druhém odstavci něco je, taky mě překvapilo, že se to dá provozovat až takhle malovýrobně. A s tím třetím vlastně taky souhlasím, byť teda když jsem nedávno viděl na Berounském bikemaratonu Hrušku jak to na Litespeedu neskutečně drtí do kopce kde většina lidí tlačila tak jsem si říkal, že i na titanu se dá pěkně závodit :-D
spousta lidi tady resi omezeni pro zavodeni dana materialem , ale rekl bych, ze pro mtb ma naprosta vetsina lidi limity uplne nekde jinde, t.j. ze je vliv materialu ramu zanedbatelny v porovnani s ostatnimi faktory ovlivnujicimi vykon – kondice, technika jizdy …
ty jsi vul :-)))
fajn. dej mi titanovy a karbonovy sjezdovy kolo – komplet sadu chranicu co muzu zlikvidovat a vysvetlim ti co je to zivotnost.
sjezd neni cyklistika! :DD
Stejne tak cyklokros pro nekoho.
Nejdriv zkus a pak povidej.
na svefte je vic mist nez jen velodrom.
nechces si rozsirit obzory?
z toho co píšeš je jasné že o matroši rozhoduje sponzor, nic víc nic míň takže potvrdils přesně to co sem napsal kus nahoře – další lekce příště :-)
v konecnom dosledku rozhoduje pretekar, pretoze sponzor mu nebude vnucovat nieco na co si nie je pretekar ochotny sadnut. Cize jedine co to dokazuje je, ze to morati asi nie je (pardon, nebolo…) az take najsamdokonalejsie, kedze sa da plne nahradit cimkolvek zo sucasnej produkcie.
Hned som si hovoril ze sa mi nechce vysvetlovat ti to a ze je to zbytocne, lebo to nie si schopny chapat a vstrebat…
proč nejdeš ty svý rozumy vyblejt na hajzl.
aby som sa tam v mise nemusel pozerat na nic co by mi ta mohlo pripominat
:-))
Neboj, za chvili mu konci pracovni doba a pak bude zase cely vikend klid.
by ma zaujímalo kde taký človek robí…
Tipnul bych statni sprava.
mal som tajný tip, že je študent na internáte/ koleji a doma nemá pripojenie… :D
Taky moznost.
to uz je jasnej Ing, mozna dvojitej ci trojitej.....tyhle rozumy jen tak nekde na netu nenactes :-D
Jestli to nebude do rodiny s inženýrkou Kačenovou :-D
to zboziznalectvi by sedelo ;-)
KačA nová, KačA nová!!! :)))
či už to Kače Nová, alebo Kača Nová, stejne je to Kača Stará
Som myslel, ze uz som to tu objasnoval, ako som prisiel k rente, ale mozno to bolo inde… to je jedno, nejdem to uz rozmazavat, ludia potom zavidia.
renta ti nedovolí přispívat na internet v jinou než pracovní dobu? :)
nebudem to rozmazavat, povedzme je to sucast strategie nech sa nezruti to co bolo dosial…
takže by teoreticky stačilo naprášit šéfovi, že místo práce zevluješ na internetu, a byl by od tebe pokoj? :)
možná pro jistotu abuse@telecom.sk :-)
sotva, ale pokusit sa mozes :DD
Inde? Tohle není jediná diskuze kterou navštěvuješ? To jsem si oddechl, že svá moudra šíříš vícero směry :D
naopak zájmem sponzora je propagovat svoje zboží a proto závodníka platí, aby ho vozil, pokud se mu to nelíbý může jít jinam.Aby si diktoval závodník na to nemá u nás nikdo u nás jméno :-)
a kto zas spatne pochopil ze „top 20“ sa automaticky mysli „u vas“? :D
a kdo řekl že TOP 20 myslíš svět?
jinak jeden týpek :-) říkaj mu Jeff ještě loni jezdil titan a je v top 20
a co som mal asi tak podle kubada mysliet, Mluvici top 20 alebo co? :D
Ach jo, jeden…
LOL ty si prostě kousek typl bych že Top 1 na BF
no jo, dosli argumenty. Ked kapitujules, tak to vyzera takto zbabelo?
ano utloukls mě argumentama, každy si to tu přečte nemusím dál komentovat
:-)
Ale tak Olkyc je preci jen silna konkurence ;)
postavím dvě naprosto shodné škatulky od sirek… která je lepší??? :)))
jinak o top 20 začals ty takže tvoje chyba žes to neupřesnil nesváděj to na mou chybu :-)
hele tassajara ses nakej strasne chytrej, kubad to mysli uplne jinak.....tak poradne cti…driv na titanu zavodila ceska repre a slo jim to stejne jako jim to jde na stupidnim karbonu…simunek na moratce udelal mistra sveta…dneska je to jinde, karbon se rozmoh, dela ho kazdej, ano proc ne, tak na tom i zavodi…precijen titan leze kapku vic do penez nez blbej karbon
cize si teda tym chcel naznacit, ze ceskej repre nepomohli ani tei super dokonale titanove morati, spravne? :D Kadekto bol majster aj na niecom inom… prosto normalne pretekove ramy akurat s marketingovym hogofogo kolem, lebo titan je kouzelny a podobne, pozname.
Prosimtě, kdy udělal Šimůnek na Moratce titul mistra světa???
a proto Martinez vyhrál MS v XC v roce 1997 na Moratce přelakovaný na Sunn :-)
a inac by isto nevyhral, zejo.
to je spekulace hodná Paroubka…
Tvoj oblubeny politik? No to klobuk dole.
:-) asi tak
na Moratkách jezdil Team Spořky pokud si dobře pamatuju a Česká repre taky
a skoro celá světová CX špička…občas taky na přelakovanejch, což byla sranda, páč ty titanový vidlice byly prostě nezaměnitelný :-)
tak uz ma tassajara asi jasno… :-D
neboj sa, s morati som sa v case ich cinnosti stretaval.
Tak pak máš fakt blbou paměť, když opravdu neznáš nikoho z top20, kdo Morati jezdil:)
Ale ono to ani není tak o špatný paměti, jako spíš o nudě, touze do někoho rýt a urážet, dělat s hovnem v hlavě velký ramena a při tom se schovávat pod pláštíkem anonymity ;-)
ty si treti kto nepochopil rozdiel medzi jezdil a jezdi…
„O zavodnikovi (aspon nejakom z top 20) neviem ziadnom… “
A z tohoto tvrzení má být patrno, že myslíš přítomnost?:) A fakt si myslíš, že dnes někdo v tom tvým top bude vozit zaniklou značku? Komu by tím dělal reklamu? Ale tohle se ti tu mnozí snažili vysvětlovat, ale ty to z pozice vzdáleného „pozorovatele“ víš samozřejmě nejlíp, jak to mají zařízeno profesionální závodníci:) Asi tak jak s těmi vidlicemi- nikdy jsi „lepší“ vidlici neviděl ani z rychlíku, ale na základě zkušeností s nějakým základním modelem víš přesně co a jak :)
Myslím,že se to týká spíš české Top 20,kde to přelakovávání moc nefunguje.Jinak ve světě se to občas děje (semtam časovkovy kola apod.)
to sa tu stava viacerym, ze pod top 20 si dokazu predstavit len svoju narodnu top 20 – smutne no poucne :D
Na přelakováné moratce získali tituly mistrů světa Miguel Martinez a Christophe Dupouey a tuším že to byl tým Sunn, ale v kterých letech, to ti neřeknu.
viz „Sgt Pepper (12.06.2009 13:41:16)“
Ty musíš mít hodně malýho pindíka :)
to popíráš elementární logiku, myslím že je naopak hodně velkej :-D
Stihac a Medvidek se vrátili v nové formě a perou to hlava nehlava.
No ****** von je velkej, ale pindíka má malýho :D
tak možno sedlo si vyberie, ktoré mu ide na prdel, ale bike, komponenty, alebo nebodaj značku to nie!
sa zobud.
zo spánku písať neviem…
Hej a jazdec F1 si tiež vyberá auto, alebo ešte lepšie značku pneumatík, motora a podobne nie?
Tassajara je mimo, ale co se té F1 týče, tak když přišel Barrichello ještě do Hondy, tak dlouho si stěžoval na brzdy, až si vydupal Brembo pro sebe a tenkrat je dostal i Button…Ale to je trochu něco jiného..v podstatě to že změnit sedlo nebo „maličkost“ jako brzdy je trochu něco jiného než značku auta/kola.
asi o tom trochu nemas predstavu. Toto je sice BAJK forum, ale ked chces k motorizmu, nech sa paci: pretekar v profityme nemusi ziadat inu znacku (cohokolvek), pretoze dany vyrobca mu velmi ochotne urobi podla jeho zelani vlastny produkt v danej specifikacii a s danymi vlastnostami. V podstate akykolvek. Ale zas niekto o koze a my o voze…
Pamatám si, že raz tu boli obrázky biku J. Absalona a nezdalo sa mi žeby tam mal nejaké špeciálne veci… Orbea na Srame to bola… a tú mu dodal tým, pretože má zmluvu s Orbeou a Sramom.
no ved ano, ale tu zmluvu za teba nikto nepodpise, to nie je povinne. Mozes zostat nezavisly a pouzivat co len chces, alebo uzavriet zmluvu s niekym o kom vies ze ti vyhovuje a jeho veci budes ochotne vozit. Alebo ina vec ze tim moze mat zmluvu, a ked tam vstupis tak si viazany tym co dohodol manazer, ale ten nepojde proti vlastnym. Je to trochu zlozitejsie… A samozrejme ze veci co zmluvne vozis nevozis bezplatne, takze ked si no.1 ako bol Absalon mozes si vybrat to naj na svete a nehrozi ze s tym nejako nebudes spokojny. A ked budes, vyrobca ti rad doda cokolvek aby si spokojny bol, aj keby mal vyrobit jediny kus cisto pre teba. Bezne byvalo v 80. a 90. rokoch, ze Colnago robil ram zavodnikom na mieru, isto to bolo bezne aj v dalsich ramarskych firmach, akurat dnes je trochu problem lebo sa rozmery karbonovych ramov nedaju tak lahko modifikovat ako to byvalo pri oceli.
Ty si naivně myslíš, že jezdci jdou na dračku a že si můžou vybírat mezi tunami nabídek od závodních teamů. To jen dokazuje, jak málo tomu rozumíš. Naprostá drtivá většina závodníků je ráda za vůbec nějakou slušnou smlouvu. Zvláště teď.
O kvalitnych je eminentny zaujem vzdy, lebo chces aby logo tvojej firmy vozil na hrudi chlap co bude v cieli prvy. Sedy priemer samozrejme nema to co spicka. To je tak vsade.
No koukám, že jsi expert na světovou týmovou cyklistiku. V praxi to vypadá asi takto. Stáj ABC jezdí na kolech značky X. V polovině sezóny se majitel stáje ABC sejde s majitelem značky Y a ten učiní nabídku ve smyslu dám ti o 10 % více kol zdarma a k tomu ještě tolik a tolik peněz. A pkud se dohodnou, tak leader stáje, který loni v cyklistickém časopise velebil kola X jako ta nejskvělejší a nejvhodnější pro jeho styl jízdy bude příští rok to samé říkat o značce Y. Nikdy nevěř profesionálnímu cyklistovi jeho recenze materiálu. Jediné co si většinou mohou vybírat je model sedla té značky, kterou stáj používá, ale jinak toho asi moc nebude. A jak jsme psali o přestříkaných Moratkách, tak to je většinou jen díky tomu, že se najde dobrá vůle všech účastněných stran v takové rošádě.
ignorujes co som pisal uz minule, ale je tu vela prispevkov, tak ti to zopakujem: ako sef timu by si musel byt padnuty na hlavu keby si svojich cyklistov, na vysledkoch ktorych si priamo zavisly, posadil na material, ktory im bude branit dosiahnut v ramci svojich moznosti maximum…
Jaký bude rozdíl v top kolech jednotlivých výrobců?
nastastie minimalny, ved o tom je aj rec, aj v zmysle titan vs karbon a pod.
Ve výbavě týmů rozhoduje hlavně finanční síla výrobce aby byl schopný to táhnout ze svojí kapsy. Je celkem logické, že je dán nějaký standard kvality, váhy, komponentového vybavení, ale kolo vždycky bude těch cca 9 trubek a o tom to je. A jestli je dnes třeba L. A. spojován s Trekem, tak i proto, že Američané jsou nacionalisté v dobrém slova smyslu. Jinak klidně mohl jezdit třeba na Orbee a taky by to šlo.
To tu cely cas tvrdim: aby bol jazdec schopny vyhrat, zdaleka nie je nutne aby mal titanovy ram, moze byt karbonovy, hlinikovy ci dokonca ocelovy. A uz vobec nie je nutne, aby niesol nalepku morati…
Ale popíráš skutečnost, že morati se na rozdíl od jiných českých a nejen českých výrobců může pochlubit titulem mistra světa, i když byla přestříkána na Sun. A to je to oč tu běží, protože zde rozhodně neměl vliv kapitál Morati ale jen a výhradně kvalitní materiál. Na druhou stranu ale netvrdím, že dnes nemůže pryskyřice nabídnout více, protože se necítím vzdělán v této problematice, ale každý metalurg ti řekne, že titan je z hlediska zpracovatelnosti opravdovým aristokratem mezi kovovými materiály a pokud ho někdo umí dělat, tak je vždy považován za první ligu, protože málokterý kov je tak choulostivý na technologickou nekázeň jako právě titan.
Titul majstra ako vidis iste sam podla sucasnosti znacky morati nehovori nic. Ktorakolvek znacka (ktorakolvek!) moze vliat peniaze do timu, kupit najlepsieho pretekara, postavit na mieru spickovy ram, zaplatit trenera a toto cele opakovat tolko rokov, kym toho majstra nebude mat. Nastastie si racionalny manazer uvedomuje hlupost takehoto utracania inde potrebnejsich prostriedkov.
A ta chulostivost titanu, to je teraz ako vyhoda? Podla mna to vyhoda nie je… z hladiska vyroby isto nie. Ale neviem ako si to myslel. Akurat tak z pohladu snoba je teda samozrejme ta technologicka chulostivost vysoko zaujimava, pretoze signalizuje vysoke naklady a teda titanovy ram = joooj to bude bohaty panko :D
Meleš dohrmady jabka s hruškami. Nedokážeš diferencovat a hlavně správně vyhodnoti informace o kterých se zde bavíme. Na začátku byla otázka zda by morati mohla dnes fungovat. Moje odpověď byla že ne, protože titan je ,,mrtvý ,, stejně jako ocel / mimochodem můj rám je z True Temper a na hlínu nebo pryskyřici by jsi mě neposadil /. To ale nemá nic společného s tím, že mimo Authoru v trialu nebo v BMX a Favoritu kdysi v dávných dobách nemá žádný český výrobce titul mistra světa. No a poslední informace kterou jsi očividně nezpracoval je fakt, že titanový rám musí být kvalitní už jen z podstaty zpracovatelnosti titanu. No a jestli je titanový rám snobárna to je naprosto iracionální záležitost a je zbytečné o ní hovořit. Já kdysi titanový rám hodně chtěl, ale neměl jsem na něj peníze. A nešlo vůbec o snobárnu, ale o krásu kulatých tenkých trubek v nenápadné šedi titanu. No a tak jezdím na oceli. Nikdo už na ní také nikdy nebude závodit, ale jestli je to nějaké měřítko kvality, tak jen pro někoho kdo vůbec nic netuší. Nikddo ti zde snad necpe to, že byla morati špička, ale na druhou stranu proč ty se snažíš tvrdit, že to byl shit…
Já se dívím, že máš ještě trpělivost na toho méďu reagovat. O:-)
Víš co říkával Werich :-)
Ten dělá to a ten zas tohle … :))
Zabavne, ako si zakladas na tom ze tvuj ram je z True Temper, a ze „na hlínu nebo pryskyřici by jsi mě neposadil“… Potom mi vysvetluj, ze „A nešlo vůbec o snobárnu, ale o krásu kulatých tenkých trubek v nenápadné šedi titanu.“ Prosim ta co je take krasne na sedych gulatych trubkach? Podla mna to o tom snobstve v tvojom pripade praveze bude… (promin) Skoro by som povedal klasicky pripad :o)
Inac mam obavy ze so spracovanim citaneho textu mas problemy skor ty nez ja, pretoze 1) este raz ti opakujem, majstrak ziskany na akejkolvek znacke o malocom hovori, pretoze timovy borec malokedy jazdi na seriovom rame. To je asi ako prist do showroomu Citroenu a cudovat sa preco tam nemaju WRC specialy :D A keby aj seriovy bol, nic to nemeni, lebo dana kategoria bicyklov od roznych vyrobcov je velmi vyrovnana, rovnako aj pretekari a o vyvoji preteku casto rozhoduje nahoda, stastie, momentalna dispozicia, nie material.
Tak ti poviem: vcera som nasiel titanovy ram, ktory by sa mi aj pozdaval, aj dokonca ma geometriu ze by vyhovoval, aj financne by som to zvladol, ale som sa potom sam seba pytal: preboha naco by mi to bolo, ked mam doma 2 biky ktore mi poskytuju radost kazdy jeden kilometer co s nimi mimo asfalt prejdem. A ci sa niekde v maratone umiestnim 50. alebo 250. mne to je totalne jedno (a vobec nie je iste, ci by titanove kolo taky rozdiel v umiestneni zabezpecilo – skoro isto nie). Takze tak. Kazdy chalan chcel mat ferrari, ale v skutocnosti to malo muzov, ktori si sen splnili, ked zistili ake to v skutocnosti je, boli casto aj trochu sklamani…
To je výhradně tvůj boj, tvoje nasranost a tvoje prudičství. Jo a na svým kole si opravdu zakládám. No a když nevíš co je hezkého na tenkých trubkách, tak proč by jsme spolu dále měli trati čas? Měj se…
no myslim ze to tusim, sam mam ocelovy ram, ale ze by to pre mna znamenalo nieco mimoriadne, to sa skor sustredujem na pozitok z jazdy samotnej.
Nedavno som narazil na dvojicu toho typu co nemam XT mam XTR a zas sa mi raz strasne krasne v praxi potvrdilo, ze je to v nohach a plucach, pripadne nadseni…
Jinými slovy; pokud se člověku něco líbí a udělá si tím radost a je to věc, která není důležitá pro život, či je jakkoliv nadstandartní, protože stejnou službu udělá mnohem obyčejnější věc, tak jde o snobství.
V podstate ano, ale zavaznejsie je to posolstvo ktore o sebe snob siri, a to ze jeho dusevny rozmer siaha len tak daleko, ze peniaze ktore ma nazvys utrati sposobom povysujucim beznu spotrebnu zalezitost na svoje osobne bozstvo ktoremu je schopny sa klanat, nadchynat sa niecim prostym a nepodstatnym, a nema pritom predstavivost ako vyuzit dane prostriedky zmysluplnejsie. V tom je aj vyzva ktoru reprezentuje majetok – velmi zamozny clovek oproti zamoznemu musi ovela viac premyslat, aby dokazal peniaze utracat zmysluplne a neprepadol vabidlam luxusu ci nevkusu… preto lahko spoznas ked je niekto majetny a nema kulturu a vkus. Aristokracia malokedy utraca na okazaly kuxus. Atd atp.
Ale preco ty mas nejake nutkanie sa so mnou bavit to prilis nechapem.
Já se s tebou nebavil, já si jen pro sebe udělal takové shrnutí:) BTW, mohl by sis do profilu vložit co máš za kola? Nebo to sem alespoň napsat? Vím, že nejsi snob a tak se tu nebudeš svým majetkem chlubit, ale zkus se nad to povznést a alespoň jednou udělej výjimku;) Moc by mě zajímalo, jestli máš základní kolo za pár šušňů na altusu, nebo něco snobštějšího :-)
ano presne, na altusu, ako si vedel? Ale prehadzovacku mam LX!
Pche.. a to tu moralizuješ s LXem? Snobe! :D
ano ano, za ten poklesok s LX sa hanbim, ale zas pomaham vzdy v stvrtky podvecer starym paniam cez prechod ako nahrada
tak altus?!? to už je pekná snobárna! čo tak tourney?
a vlastne celé shimano je snobárna. sú aj iný výrobcovia.
napr. ja mám prehadzovačku ktorá funguje úplne spolahlivo napriek vaklu a dokáže radiť naraz o štyri pastorky smerom hore aj dole. a možno by dokázala aj viac, ale mám tam len 5kolečko.a nieje to shimano ani sram.
btw viac jak 5 kolečiek vzadu je tiež snobárna.
„možno by dokázala aj viac, ale mám tam len 5kolečko“ LOL
Aristokracie ze malo utraci za luxus? Hele, kdyz uz chces psat ty svy provokativni kraviny, co jsou vzdycky a zasadne proti vsemu a vsem, tak si aspon zjisti fakta a nepis vosloviny, jsi pak jen za magora ;)
neprekrucaj, luxus a okazaly luxus su 2 rozne veci. Ked citujes tak cituj presne.
Dobra, nebudu prekrucovat. Ze aristokracie neutraci za okazaly luxus?
Ano, presne tak. A vopred ta upozornujem, ze Paris Hilton ani ti americki rapperi so zlatymi retazami na krkoch nie su „aristokracia“! :DD
podle sebe soudím tebe?
Tohle asi nema smysl komentovat…ale ciste pratelska rada – bez se nekdy podivat na nejaky zamek ;) A nemyslim ten na sedlovce
Zamky a hrady sa nekupuju ale dedia, a nedokazes si predstavit co to je za bremeno spravovat a udrziavat, nehovoriac renovovat nieco take.
Jo? Faaaaakt? No nepovidej…
po kom zdědil Karel IV Karlštejn?
Po Medviedkovi a ten po Stihacovi ;)
Komponenty a sedlo si někteří profíci vybírají. Přelakovanejch klik je na TDF každoročně dost a sedla – to je kapitola sama pro sebe.
zas jeden co minul pointu – viz vyse…
vlez mi na záda trubko :-D
tassajara – ty si mimo
teď už je mimo, padla.....ale až zejtra zase přijde a štípne si lístek v píchačkách tak to zase začne :-)
Podobnost s Olkyčem čistě náhodná :O)
Ale Olkyc píchá na svým, u tohodle individua pochybuju, pač s tím, co tady předvádí, by s podnikáním skončil ještě dřív, než by začal :)
myslím, že užívateľ bike-fora čo ma Moratku a udržiava si ju nie je len tak nejaký „hobík“
to mas pravdu, to je veteranista :DDD
Ivelo.cz tam byl o morati článek, takže budeš možná čumět pod kym vším to kolo jezdilo…
pocuvaj meridabiker, a preco sa vobec pytas? Som myslel ze si podla nicku aspon stotozneny s filozofiou firmy merida. Co si nejak nespokojny so svojim bicyklikom? :D
spokojeny sem, o to zadna ale to jen proto ze sem jaksi student a na moratku nejsou penize…ted sem sehnal jejich CR 1.1 mam to doma a nejak postupne davam dohromady…ale urco kdyby se neco zase naskytlo tak bych do toho sel…
Ovsem je pravda ze dneska je tech titanu na trhu dost, ale tohle byla takova klasika, je pravda ze dost inovovali a spis se na tom zavodilo nez aby si na tom vozili zadky pupkaty dedkove jako dneska na tech echt karbonovejch kolech.....
Klasika?? To sudis na zaklade coho?
A dost inovovali? Co take? Nieco mi asi uniklo… Inac si to trochu aj protireci, „klasika: a "dost inovovali“…
klasika v ponímaní ľudí… a že čo inovovali??? mali, dokonca neviem či dodnes nemajú najľahšie kľuky na svete.
a to znamena ze boli ako najlepsie tie kluky, ked boli najlahsie? Kopa karbonovych kluk je lahka draha ale makka, co je na tom vyhodne ked ti unika sila rovno cez prvy clanok ktorym ju posielas na zadne koleso…
Keď to vozili na svete a žali s tým úspechy tak im tá sila až tak neunikala ne?
hmm ale spousta carbonových klik je lehká i pevná dost tak těžko soudit co?
no to si povedal ty, takze to nic neznamena. Ale technologicky ziadny problem, akurat to teda nebudu zrovna tie najlahsie
když tak čtu tvoje příspěvky tal si říkám že budeš odborník jako prase, na BF je tě rozhodně škoda
myslím, že kubad má odjazdených toľko komponentov od rôznych výrobcov, že práve jeho názor niečo znamená…
no každopádně bych to uzavřel jednoduše, karbonové kliky se stejnou váhou jak alu budou ve většině případů tužší.
nemáš zač rád tě zase poučím :-)
kubade, od teba sa clovek jedno rozumne slovo nedozvie… Napisal som ze v ramci karbonovych kluk tie najlahsie isto nebudu zaroven najtuhsie, a ty do toho zamiesas hlinikove a mudrujes… Prekrucat klamat zavadzat, to je fakt velka skola. Uz jak mlok.
:D
které lehké kliky nedostatečně tuhé konkrétně myslíš?
to je nejak podstatne teraz?
nemáš argumenty ? je to podstatné když něco napíšeš dolož to
jinak je to jen výkřík jednoho kecálka „Kopa karbonovych kluk je lahka draha ale makka“
kluky zn. Triexpert v cene cca 13000 Kc. Staci? :D
říkal sem carbonové, né laminátové :-)
no jo, dosli argumenty, tak sa treba aspon tvarit povysenecky zejo kubade. Hovorim, s tebou o comsi zacat = strateny cas.
mě došly argumenty?
3Expert sou podle tebe lehké kliky?
k smíchu, navíc díly a rámy od této firmy v sobě moc karbonu nemají :-)
Triexpert = nejnižší možná kvalita Tchajwanskýho karbonu…ale je to levný, to je pravda :-)
přesně jak píšeš :-)
karbon hejbe cyklistikou, to je jasny, ale tak ne vsechno je o tom jak strasne tuhy to kolo je a ze prenese 90 procent na silnici.....sou i lidi ktery nebusi 30 000 km rocne a maji to jako srdecni zalezitost.....pro ty sem tu polozil ten dotaz a zalozil tenhle clanek, je jasny ze kazdymu se libi neco jinyho…respektuju to, karbonaci se drzi karbonu a titanaci titanu…
presne tak, nejlehci kliky udelalo morati, Mbary taky jejich, u HC 1.4 ta zadny stavba, pecka…kdyz se kouknes na ostatni titanovy ramy maji designove vyreseny detaily, ruzny frezovany casti a tak ale na funkcnost a jizdu moc nekoukaji, na to hralo morati pac staveli zavodni ramy, ne kola pro hobika na jezdeni do hospody na pivo kde kazdej obdivuje peknou barvu a vyfrezovany patky
„kdyz se kouknes na ostatni titanovy ramy maji designove vyreseny detaily, ruzny frezovany casti a tak ale na funkcnost a jizdu moc nekoukaji“
No to si ale dobre zabil! Menuj mi jedneho vyrobcu titanovych ramov mimo Rusko a Aziu, ktory nehladi na funkcnost a jazdne vlastnosti.
koukni na Van Nicholase a jejich zadni vyfrezovanou stavbu
ty si sem prisel rejpat nebo se bavit k tematu?je ale pravda ze rejpalove jsou taky treba :-D by se pak nerozhorela takova debata :-D
no Van Nicolas ale zase neni mimo rusko a asii.
při tom jak teď číňani skupujou firmy po celym světě je vlastně ještě něco mimo Asii?
Myslím,že jejich pevny vidlice taky ještě nejsou překonany…
asi urco ne, precijen tech pevnych vidli na biky se moc nedela a jeste min lidi je vozi…
pouč se:
Já bych asi nepsal „dost inovovali“, ale svýho času jejich horní trubky zadní stavby svařené ze dvou částí pro zpevnění na brzdách; „poloodpružená“ zadní stavba; rovná pevná přední vidle a kliky. To všechno byly na tu dobu dost inovativní nápady – oproti jiným českým firmám docala jízda. Nicméně je to už jen zavátá historie…
na rámu od Mory jsem nejezdil, ale jednu pevnou MTB vidlici máme doma a protože mám přímé srovnání s vidlicí ocelovou i karbonovou, tak můžu /za sebe/ říct, že vlastnosti titanové jsou nepřekonatelné /funkčně i hmotností/ . pokud by tedy došlo k reinkarnaci značky, tak by mě ze sortimentu zajímaly opět pevné vidlice, rám bych si asi / i vzhledem k očekáváné ceně/ nekoupil a např. kliky se dají vyrobit lépe z jiných materiálů / zrovna ty od Morati nebyly údajně moc podařené, prý praskaly/
ad kliky – praskala první verze, druhá už ne, problém byl, že díky tý první verzi měly špatný jméno a tak se jich do oběhu moc nedostalo :-(
o tvém prohlášení že "kliky se dají vyrobit lépe z jiných materiálů " by se dalo polemizovat…
Praskala prvni verze klik. Pak tam pridali dirku na odvod plynu, pri svarovani a byl klid.
Kluky – IMO firma ktora pusti medzi ludi neovereny, nefunkcny a nebezpecny produkt nema narok na prezitie. A tiez som nazoru, ze kluky je lepsie robit z cohosi ineho.
Není to tak dávno co kola stahoval Mavic, to jako že tahle firma moc dlouho nevydrží? :-D
Připomnělo mi to IceAge, jak šli kolem zavátého Stuonhendž a poznámka: „hm, dlouho nevydrží“ :-D
to z tych kreslenych rozpravok nejak akoze mas dojem ze este morati funguje? :DD
Narážím na ten Mavic ty chytráku, takže by mě zajímalo „Kolik jim dáváš“ :-)
O celokarbon klikách přirovnáš Triexpert :-D, to o něčem svědčí, jen tak dál, pitomců jako byl olkyč je potřeba .)
to že Morati skončilo nemá nic společnýho s jejich schopností udržet se na trhu. Morati bylo součástí Mora Aerospace. To koupil Honeywell a manažerským rozhodnutím Morati zařízli…
Jaaaaaj! :DDD Ty si ale prostacek.
Ano prisiel velky zly skaredy ujo co rozpraval anglicky a tzv. manazerskym rozhodnutim Morati zarizl :D
A ty sa teda nazdavas, ze to „manazerske rozhodnutie“ sa dialo asi na zaklade coho? Ktory manazer si dobrovolne zrusi vo firme zivotaschopnu diviziu? No jedine ze to bolo spiknutie celeho sveta voci priaznivcom vyznavajucim nabozenstvo titanoveho buzka :D
A este taka vec, kedze motari bolo uzasne a najnajnaj, tak preco by povodny tim nebol schopny rozbehnut to same nezavisle na More, z vlastnych prostriedkov? Ved uspech bol (podla teba teda asi) zaruceny. Lenze nejak sa nic take nekonalo…
Jsi magor, bez sve teorie sirit jinam. S lidma z Mory jsem byl v pracovnim styku a bylo to jak se tu pise. Nemeli na tom zajem, vyroba kterou provadi oni je mnohem ziskovejsi nez nejaka maloseriova vyroba ramu a komponentu. A kdyz chteji vyuzit prostory a technologie, proc jimi mrhat na neprilis vydelecne cinnosti?
JJ, suhlas, neskutocne bludy pise, tak isto aj s tym ze si jazdec v time moze vyberat bajk :-D totalna kravina, bavil som sa o tom s nasim repretentantom, jazdi aj svetovy pohar…ale vsak medviedok je najmudrejsi :-D
kterykoliv. staci, kdyz potrebuje lidi do jine, ktera vynasi jeste vic.
Keby to bolo takze zivotaschopne, tak to funguje nezavisle. A to sa nestalo…
Mozna tak v pohadkach. Staci chvili pracovat ve velkym koncernu a rychle poznas ze i veci ktere si na sebe vydelaji nemaj sanci na zivot pokud o to manazer nestoji.
Neviem ako ty rozumies slovu „nezavisle“, ja to chapem ako opak „ve velkym koncernu“ :D
ale to je jedno…
Nezávisle – Ta technologie se z bicyklov prostě nedá zaplatit, takže kdy jim technologii uřízli, tak to prostě nikdo z nuly nerozjede. Ale to ti určitě nestačí, ty víš vše.
no obvykle je pak cistka ve vedeni, protoze se nesoustredi na ziskovejsi aktivity. aspon takhle to funguje za louzi. na vlastni kuzi jsem to za posledni tri roky mel moznost videt. co je zisk 60mil usd, kdyz druha divize hleda lidi a jedna hlava jim tam na tech produktech co tlaci udela 5× vic na zisku…
A safra „Gin“ už je zase z lahve. Už to nepij !
Že na toho brouka Pytlíka ještě vůbec reagujete…
já jsem věděl, že olkyč má bratra… Jeden nemůže být tak blbej…
Myslíš Meridu?
Nie, teraz myslim morati a ich kluky:
„Ovšem vůbec prvním hotovým výrobkem byly kliky, paradoxně ten zřejmě nejnáročnější díl na zpracování titanu, který také později přinesl značce zápornou reklamu, když několika jezdcům praskl přímo v závodě. Analýza ukázala na možné problematické místo ve svaru u oka, druhá generace nových klik, která se však už nikdy do výroby nedostala, měla vylepšené uchycení oka, ale kvůli technologické náročnosti a odpovídající vyšší prodejní ceně ji vedení odmítlo.“
Hned na zaciatku som pisal, ze najlahsie kluky na svete nebudu zrovna optimalne riesenie… :D
Ne. Titan je dnes v cyklistice skoro stejně ,, mrtvý ,, jako ušlechtilá ocel. Je náročný na technologickou kázeň a je i drahý a to v dnešní době rychloobrátky a vikslvajlantového konzumu není ta správná kvalifikace. Je otázkou, čím se těch pár firem, které dnes dělají titnové rámy živí, protože těžko říct, kolik kol se prodá ročně. Je to ale spíše otázka na technology, kam se může titan nebo ocel dále ubírat a zda může konkurovat pryskyřicovým rámům. Myslím si, že by se moratka stavbou kol neuživila, protože když je amíci zařízli, tak nikdo neměl nějak zájem dál pokračovat a ani Zatloukal, který byl asi mozkem Morati dál titan nedělá.
no, s tím titanem je to dneska tak, že spíš pár firem titan prodává a jedna (Litespeed) ho pro ně vyrábí. Tedy v tom západním sektoru. Jak je to s ruskými a čínskými rámy nevím, ale počítám, že ta výroba kol bude přilepená k něčemu většímu, jako to bylo u Morati…
Tak nějak to bude. Ono i v pryskyřici to nebude o moc jiný, protože když se dneska podíváš do katalogu kol a odmyslíš si loga, tak je nerozeznáš od sebe. To je taková unifikace jako v automobilovém průmyslu. koupíš A8 a tam najdeš některá tlačítka jako ve Fábii 1,2 HTP. Všechn o je dnes jen o tom, by to bylo co nejlevnější. No a myslím si, že až na pát top výrobců karbonových rámů je to ostatní jen práce nekvalifikovaných asiatů, kteří jen něco skládají do forem.
Ten stav je zapricineny tym, kolko sa najde ludi skutocne ochotnych dat prednost ramu za 1.000–2.000 usd pred ramom za 200–500 usd. A je jedno ci z uhlikovych vlakien alebo z titanu. Nejaky klenot by chcel mat doma kazdy, ale zdaleka nie vsetci zaujemcovia zotrvaju pri svojom nadseni vo chvili ked pride na lamanie chleba a treba dat na pult danu sumu, to si kazdy najprv uvazi ci taky ram skutocne potrebuje a dokaze vyuzit, a potom sa rychlo zisti ci vyrobca s nejakou exotikou ma sancu prezit alebo nie. Morati je jeden z prikladov.
to že Morati skončilo nemá nic společnýho s jejich schopností udržet se na trhu. Morati bylo součástí Mora Aerospace. To koupil Honeywell a manažerským rozhodnutím Morati zařízli…
Strategiu „obohrana gramoplatna“ poznam a na mna neucinkuje. Hore mas vysvetlene ze toto je somarina.
Hore mas vysvetlene ze jsi vůl ;-)
Ked labilnej osobe bez urovne dojdu argumenty, vyplavi sa na povrch osobnosti ta primitivna podstata. Klasika, nijak si ma neprekvapil :o) Skor nesklamal moj dohad…
No aspon ze Ty mas nazor hotovy – zkus hadat, jaky maji vsichni ostatni ;)
Ty jsi opravdu houževnatá osobnost:) Tvé zkušenosti (čti: rádoby dedukce, které náhodně vygeneroval tvůj chorý bezmozek) jsou jen snůška hovadin. Sice se mohou zakládat na pravdivém a ze skutečnosti vycházejícím předpokladu, se kterým ty dále pracuješ (avšak pouze s ním), ale od skutečnosti se ve velice ranném stádiu odpoutají, neboť abys došel ke správnému výsledku, tak musíš vzít v úvahu dalších xy argumentů. Tyto jsou ti zde předkládány, ale ty jsi tvrďák a nenecháš se jimi zvyklat;)
Ano, manažer nezruší prosperující divizi (správný předpoklad), ale zruší prosperující divizi, pokud ji může nahradit divizí, která prosperuje víc (argument, který ty nevnímáš). Závodníků ve světovém top 20 opravdu moc není (správný předpoklad:)), ale ne natolik, aby si mohli vybírat veškerou techniku a tým/sponzoři by se z nich mohli ****** (argument, který ty nevnímáš). Na tvůj styl ježdění ti stačí „vidlice“ kterou máš, upravenou citlivku neoceníš (správný předpoklad), ale full se 120mm zdvihy je diametrálně odlišný, určen k jinému ježdění a očekává se od něj něco jiného (argument, který ty nevnímáš).
Vycházíš z jakýchsi svých zkušeností, na jejichž základě hodnotíš věci, které jsi nezažil, nevyzkoušel, neznáš a poradit si o nich nenecháš. Dokonce už i Wojtek toto pochopil a nespamuje tu hovadinami:) a to myslím nepotřebuje další komentář:)
Kapišto Medviedok? ;)
nie si ten typ co by mi stal za cas a namahu cosi mu vysvetlovat, lebo neposobis ze si v stave comusi rozumiet
Ukázka tvých omračujících argumentů?:) 10% tvých příspěvků jsou vymyšlené slátaniny, 90% tvých příspěvků jsou tyto povýšenecké arogantní, radoby protivníka uzemňující žvásty :)
Naco sa s nim vobec bavit, kasli na neho, je to clovek , ktory za kazdu cenu je proti vsetkym, a tesi ho ked sa mu podari niekoho vytocit
a definoval si ho uplne presne
Osobně se také přikláním k názoru, že Morati skončilo proto, že v rámci megakoncernu nemělo perspektivu i když možná něco málo vydělávalo a proto bylo zastaveno…
O tom, že na rozhodnutí asi něco správného bylo svědčí, že nikdo o pokračování vývoje a výroby neprojevil skutečný zájem…
a jak by se to dalo zařídit, když Zatloukal & spol měli jen dokumentaci, neměli veškerý technický zázemí (brutálně drahý) nutný pro výrobu a testování??? na tom se už jely výhradně letecké díly…
Pryč je doba kdy se vyráběly veci co vydrželi.Dnes je z manažérského hlediska důležité prodat výrobek co hezky vypadá a za co nejvíc peněz a nepotřebují aby jsi ho měl 20 let ale co nejdříve koupil zase jejich další výrobek.Bohužel je to tak
jak se to veme. kdyz mi neco nevydrzi a mam moznost volby, poohlednu se jinde. u ramu moznost volby je.
Naprosto přesně. Konzumní společnost zaměřená na průměrnost s rychlou obrátkou a co nejmenším podílem ruční práce a hlavně SLEVY SLEVY SLEVY. Podívej na komponenty Smyk LX z roku 1997 jsem loni nebo předloni sundal z kola po snad 50 000 km a dodnes ho ještě jezdí kamarád. Nový XT po jedné sezóně vakl, kliky Race Face, dříve krásná frézovaná loga, dnes jen barevný / v lepším případě / potisk a mohl bych psát až do nekonečna. Někdy si jen říkám jestli po naší civilizaci zbude alespoň 10% toho, co nacházíme po našich předcích a ono to přežilo až do dnešní doby.
zrovna u veci jako ram, kliky, riditka… kdyz povoli v opravdu blbou chvili, tak te velmi efektivne dokaze odstranit jako zakaznika z trhu, takze pro me je to duvod nesnazit se bojovat salamovou metodou koput karbon za 100 hadru a 4× to za 2 roky reklamovat a nechat si vratit prachy a koupit znova, az mi zaplati za to, ze k nim uz do obchodu neprijdu si koupit dalsi kolo.
No právě je to všechno na jedno brdo…Například Apache = Carrera (Halfords) o dalších ani nemluvě.
tak. a pokud se zde najde opravdový fanda na titan /nebo ocel/, tak proleze net a rám z vysněného materiálu někde objeví a nechá si ho prostě poslat zvenku. my ostatní spokojeně skončíme u duralu nebo karbonu. a pak – když morati s výrobou kulminovalo, tak se cena pevného rámu pohybovalo kolem 30000, což bylo hodně nadsazené a dávali tím jasně najevo, že je nějaký tuzemský cyklista moc nezajímá
30000 je třetinová cena oproti konkurenci…proč by to měli dávat levněji?
Pretoze neprezili :D
to že Morati skončilo nemá nic společnýho s jejich schopností udržet se na trhu. Morati bylo součástí Mora Aerospace. To koupil Honeywell a manažerským rozhodnutím Morati zařízli…
To máš pravdu, protože se o tom hodně npsalo, ale je ještě i druhá strana mince a to je to, že očividně nešlo dál pokračovat pod někým jiným nebo úplně sám za sebe, protože to byl běh na dlouhou trať / podle Zatloukala / a asi nebyl nikdo, kdo by to zafinancoval. Jinak pro Honeywell to byla jen kapička v moři a spíš se přikláním k názoru, že neměli zájem dál nechávat kvalifikované odborníky na titan ,, hrát ,, si na kolařské divizi.
:-))) Dobry Ty!
A jinak jestli si pamatujete, ke konci vyroby Morati brutalne podrazilo (ram pak vychazel okolo 80ti tisic), coz ale bylo kvuli tomu, ze museli, pod hrozbou sankci. Tomu se ve svobodnem svete volneho trhu rika ochrana proti nekale konkurenci nebo podobny nesmysle :) Proste Francouzi to neumeli vyrobit lip, Amici by neradi sundali cenu, tak se na Morati udelal natlak, ze prodavaji za dumpingove ceny…
jo jo jo, cely svet chce ceskym zlatym rucuckam delat zle… teda moravskym.
Tak jinak, jestli si Serzo pamatujes, Vy ostatni, uplne vsichni krom tassajary pamatujete… :)
No, vypadá, že Medviedkovi padla, další perly zase až zítra :)
vim, rval jsem si tehdy vlasy, páč jsem chtěl koupit rám HC 1.3 ještě za levno, ale tak dlouho jsem váhal…až jsem pak kupoval celý kolo z druhý ruky myslím za 55000,–
Nechci se vám do toho moc motat, ale v Anglii se prodávají titanové rámy Cotic Soda nebo Charge Ti Duster kolem 1000 liber, o fous dražší je Cove Hummer. Všechno to jsou velmi kvalitní a výborně v testech hodnocené rámy z materiálu 3al/2,5V (Charge je tedy z materiálu Tange 3al/2,5V).
to je tedy víc než 2× tolik, co stály Morati rámy (před vynuceným zdražením) :-)
ono to asi nejde moc porovnávat, ale 1.000 liber je o fous víc, než 30.000
Ono za časů Morati byla libra taky jinde, než teď.
to asi jo, serža ale píše, že 30.000 JE třetinová cena oproti konkurenci, ale popravdě, nevím, kde by se dala nová Moratka koupit, takže jde asi o zmatení jazyků :-)))
máš pravdu, to jsem psal…porovnával jsem to ale s konstrukčně konkurence schopnejma rámama (Litespeed, Merlin…)
to co uvádíš ty jsou jen svařený titanový trubky (kvalitní, to je pravda) z ruskýho titanu…nevím, jestli je to s Morati srovnatelný, nikdy jsem to neviděl, natož sedlal…
poslední nová Moratka se dala koupit minulý léto :-) Mám jí doma :-D stálo mě 60000,– celý kolo (rám HC 1.2, M-bary a titanová vidle + zbytek)
Morati nedělalo z ruskýho titanu?
Já tomu tedy zase tak moc nerozumím, ale třeba zrovna ten Charge Duster vyhrál test titanových HT v MBR UK, takže to asi taková šunka nebude, ale chápu, že nemáme tady u nás moc na co být pyšní, tak aspoň to Morati :-))) Ale kola jsou to krásný, to zase jo.
Mimochodem, někde jsem četl, že Šimůnek kvůli prasklé Moratce (myslím, že mu rupla vidlice, už si to moc nepamatuju) přišel o titul mistra v cyklokrosu a měl se tehdá vyjádřit, že na ten šmejd už nikdy nesedne, nevim co je na tom pravdy, budu se ho muset někdy optat, až pojedu přes Kamenici.
Kdyz se podivam na Duster Ti, tak konstrukce je proti Morati hodne pozadu. Stejny jako ty rusky a cinsky ramy. Proste udelat ram stejne jako CrMo akorat ze s titanu. To podle me neni nejlepsi reseni.
no nevim nevim, pred nejakym casem sem ho v kamenici potkal a prohanel se prave na moratce
BTW Morati titan = Ti3Al,2.5V and Ti6AL,4V (opsáno z katalogu)
Pokud si dobre pamatuju, tak cena ramu byla nekde kolem 12–15t, pro cesky trh. Pak se zacli bourit prodejci v ostatnich zemich a tak vic nez dvojnasobne podrazili. Nemohli si dovolit ztratu zahranicnich odberatelu.
To asi nemelo byt pro me, nebo jo?
No jen jsem to tam nahodil v souvislosti se zahraničím.
Cumim jako puk, na tom madarskym odkazu jsem v jednom zip archivu nasel svoje fotky :) Ale matne si vzpominam, ze jsem si kdysi davno s nejakym madarem psal…
Stejně si trubka, že si tu svou Moratku prodal. :-) A nesnaž se oponovat. :-)
Az pritahnu z Kanady titanovyho Dekerfa, tak budes rikat neco jinyho :)
dobrý odkazy, oba dva – díky!
to Velo už mám, ale ty Maďary jsem ještě neviděl, mají tam metrák suprovejch fotek…třeba ta 1.4 s Ti sedlovkou, M-barama, rohama a pevnou vidlí, k tomu šedý Pythony…UÁÁÁÁÁÁ!
k úplný dokonalosti tomu chybí jen Morati kliky v.2 :-)
máš velké mezery :-) je to tuším "tohle kolo ":/fotogalerie/nase-biky/detail-4000.html
aha :-) mezery ani ne, jen nemám ty stovky kol v hlavě a neznám většinu lidí z BF osobně, natož abych věděl, co mají za kolo…
BTW jsem k tomu kolu na BF už psal komentář :-)
jezdíš na morati a nemáš přehled o konkurenci (: to já bych znal všechny morati na BF nazpaměť (:
to kolo mě zajímá jen když ho můžu koupit…a to u tohohle asi nehrozí :-(
Asi rok 2003 a zřejmě jediná dráhová Moratka.Na fotce se silničním diskem,dráhovej jsem zrovna doma neměl…
to je mazec :-) ale ten 1.1 rám nebyl moc tuhej v krutu (zadní stavba), to bys měl lepší 1.2 (už s BBoxem a monostay)
jo,byla dost měkká,proto ji pak nahradil obyčejnej Fort 7005…sice nic exkluzivního,ale pro tenhle účel byl lepší
a z tohohle jsi udělal silničku? na ty naše tankodromy myslím dost dobrej rám :-)
Jak bys ji z toho udelal? Nema to hak prehazky, nema to navarky at uz na bowdeny, nebo na packy. Byla by z toho nadherna superluxusni festka.
jak byla by. dyt je ;-)
je to jak píše Vilém,silnčka by ztoho udělat nešla,nemá to navárky a jsou tam horizontální patky.Musím dát nějak dohromady peníze a zkusit ji získat zpátky.
tak jsem se těšil že si tu přečtu něco hezkého o moratkách a tak tu tassajara zam*dal celé vlákno, že se tu nedá nic číst. ach jo
Přesně tohle jsem chtěl napsat. Jak by tady bylo krásně, kdyby tady nebyl ten *****.
Jaaaaj prepaaacte, nechcel som vam pokazit zabavu – to ste mali hned objasnit, ze tu chcete kolektivne slintat a onanovat nad obrazkami historickych kostitrasov! :DDD
Choď do piči, *****.
:D Klidecek. Ty mas teda nervy v hajzli.
mistře, a co bys řekl na takový sweet wings? ty maj i se středem kolem 470 gramů (vychází jenom o trošku na víc, jak morati s phil wood osou ) a neviděl jsem jediný zlomený.. ;-)
urcite pekny kusok, len takychto veci je milion a nielen vo velobranzi, dajme tomu pekne dotiahnute do detailu, skvele vlastnosti a zavratna cena, ale pre 98% uzivatelov nema utrata za takyto sperk realny vyznam, pri jazde by ani nespoznali rozdiel. Asi ako ked sa ta spytam je bentley super auto, ci nie, no jasne ze je, ale preco ho potom nemame vsetci v garazi? ;)
Kauza kluky morati je ale vykricnik v inom zmysle: niekto mal prehnane ambicie ked sa v hi-end segmente pusti do vyroby niecoho co potom praska pred ocami divakov a novinarov v pretekoch, co ohrozuje uzivatelov na zdravi a zivote, no ma tu drzost za to pytat exkluzivnu sumu, tvarit sa ako majster sveta apod atd atd Lapsus a trapas.
všichni děláme chyby, proto je na druhý straně tužky guma ;-) …oni to pak zvladli a byly ( a jsou ) nejlehčí kliky, co nepraskaly… trošku mi uchází smysl toho, co tu řešíš
Co zvladli? Ved potom uz tie kluky nevyrabali. Aspon podla clanku vo Vele…
A vyrobca velomaterialu v dnesnej dobe nie je niekto kto si moze dovolit vyvoj za jazdy, teda testovanie prototypov na platiacich zakaznikoch… To si vo vychodnej Europe este nie celkom uvedomuju, ale verim ze aj sem z EU raz pride tzv. zodpovednost vyrobcu za produkt, co je jeden z momentov preco dam vzdy rad prednost niecomu z USA pred niecim inym.
to, že je sériově nevyráběli ještě neznamená, že neni pár exemplářů a že nepraskaj
to, že praskaly… no je fakt, že je do oběhu dávat nemuseli, nicméně to riziko je skoro u všech ultra lehkejch komponentech. a pokud si myslíš, že tě amerika zachrání před zlem, tak si to mysli dál :-)
Pristup ked pravny system citelne tresta vyrobcu za zlyhanie jeho vyrobku a tebe sposobenu ujmu velmi ucinne nuti vyrobcov pustat na trh len produkciu splnajucu iste naroky na spolahlivost, kvalitu, robustnost… Byvali casy ked americke vyrobky boli povazovane za najlepsie. Nehovorim ze to stale plati, ale ich pomer cena/vykon je stale skvely. Ak nieco z USA mas, budes vediet o com hovorim. Samozrejme ze Amerika nie je ani spasa ani bez chyb, ale v mnohom su daleko pred nami, a zdaleka nemyslim len tovar ci hmotne veci. To by bolo na dlhu diskusiu.
„Já kdybych pánové před vás postavil dvě krabičky od sirek, ale dvě naprosto stejný krabičky, a o jedný z nich vám řekl, že je z USA, tak která by pro vás byla lepší, co?“
A este taka vec – ako velmi ma zmysel roit kluky z titanu… kluky potrebujes tuhe, a ta vzacna vlastnost titanu neprenasat vibracie sa asi da lepsie vyuzit inde. Sice su fakt lahucke, ale aj tak… ani nejak extra pekne na dnesne pomery nie su :o)))
na to ti musí odpovědět někdo, kdo je jezdí, jaký mají vlastnosti
BTW kde si dosiel na tych 470 gramov? Ja som nasiel na nete toto:Sweet Wings crankset with BB 566g (arms 199g and 266g, BB cups 101g) Ale je to mozno iny typ.
někde na mtbr jsem to četl… ale možná si to už blbě pamatuju, přeci jenom je to už nějaký pátek… takže tady máš dost možná pravdu a já se omlouvám
máš pravdu, maj víc… teď jsem našel, že 520. ale stejně jsou úžasný :-)
ano uznavam su :o)
Inac pozeram ze s nimi tiez mali nejake problemy:
Most every failure was at the axle/arm weld or at the axle near the threaded hole
Hovorim, titan na kluky moc nejde :o)
zas tak zlý to asi neni… na mtbr je jeden čípek a ten má dvoje z roku cirka '95 ( přesně si to fakt už nepamatuju ) a psal něco takovýho, že je nikdy neprodá :-)
Mimochodom, hned prva veta v tom linku, spominaju sa tam cro-moly cranks Takze nie su tie kluky nahodou takto ocelove? :o)) Som povodne myslel ze to ma byt akoze titan.
No prosto tieto plechove kluky, jedno ci ocel ci titan ma nejak nenadchli… A ze tam pise ze ich nikdy nepreda, no mozno preto ich nemoze predat ze ich nikto od neho nechce kupit! :o)))
pokud vím, tak se dělaly dvě verze, ocelová a titanová
jinak k těm váhám, našel jsme zajímavý údaj na mtbr:
I believe I am about ready to purchase these steel Sweet Wings cranks. Reason being: I did some research which I would like to share with all those interested.As we all know, XTR cranks are somewhat of the industry standard (can you say Shimano Gestapo). So, having LX cranks right now (light but heavy), I wanted to compare cost vs. weight saved from my current situation. These values can be used to compare other cranks as well. The prices and wights were obtained from Cambria Bicycles mail order as published at the end of October. No items were on sale. These are listed in order of weight, which in most cases (except for the rip-offs) related inversely to price:Sweet Wings (crank & b.b.): 437 g / $419 (same $ per gram saved as XTR) Kooka Bonnie – Ti(crank & b.b.): 557 g / $314 (same $ per gram saved as XTR) Syncros Revolution(?) – Ti (crank & b.b.): 634 g / $458 (biggest rip-off) Race Face Turbine LP – Ti (crank & b.b.): 645 g / $278 (+$ per gram saved) Cook Bros. E – Ti (crank & b.b.): 648 g / $324 (second biggest rip-off) Shimano XTR (crank & b.b.): 671 g / $250 (good price)So, for a Joe going from LX to Sweet Wings, you'd spend alot but save alot of weight (344 g – 3/4 lb.). Going from LX to Kooka, you'd spend less but save less weight (208 g – 1/2 lb.). Going from LX to XTR you'd spend the least but save the least weight (166 g – (-)1/2 lb.). I didn't compare the others, because for what you spend, you don't get a very good return for weight savings. Warranties vary. Sweet wings has the least warranty period (1 year), Kookas are lifetime and Shimano's are in-between. Sweet Wings are the least because they rust, which is greatly impacted by your riding style. Their finish should protect against this as much as possible (why not make aluminum Sweet Wings, eh?). The other cranks don't matter because their too much of a rip-off. Performance? When you get into the price ranges mentioned above, the average humanoid can't discerene a difference (unless your Data on Star Trek or weigh 250 lbs.) Sweet Wings has fixed all the problems mentioned below for their '98 model year (as per the guy on the phone, 11/14/98) AND they will be compatible with Shimano XTR rings – THAT'S THE CLINCHER. Colors? Who cares about powder coated yellow? If you fall for this, your the same kind of person who wears water-soluble spandex to the races with river crossings.I'd give them 5 stars if they had a better warranty and a finish that didn't rust.HAVE I WRITTEN ENOUGH YET???
je to řečí kerou zrovna moc neumim, ale vypadá to, že swety vycházej lehčejc jak morati s osou?!
tak ja rozumiem, len nerozumiem ludom co riesia hentake voloviny :o) Prosto najlahsie (a pripadne najdrahsie) kluky-kde ma byt pointa? Ked by som siel na amaterskom maratone podat svoj zivotny vykon, tak budem uplne kludny ked moj HT bajk v plnej zbroji bude vazit do 11.5 kg a ful do 12.5…
Kdyz uz je tady tohle vlakno…
Nevite nekdo o mbarech 130–140mm? Chci trochu pomoct bratrankovi se stavbou kola… Ma doma uplne novy ram HC1.4 a bojim, aby to nezprasil nejakym kycem. Pocitam, ze vidle na kotouce se bude shanet blbe a to samy sedlovka, tu uz jsem taky dlouho nikde nevidel.
Jen tak mimo rec, kam se chodi na nove HC1.4 ?
Ram koupil, kdyz se po ukonceni vyroby vyprodaval sklad. Davali tehdy vsechno za pulku, pokud dobre vzpominam. Akorat se porad nema k tomu ho osadit…
Stastny to clovek. Nad HC1,4 jsem slintal par roku nazpet na sportlifu a rikal jsem si, ze jednou bude muj.
Tak tak, o tech frezovanych patkach a monostay se mi driv i zdalo :)
Taky jsem si tehdy pár věcí pro budoucí využití ve skladu koupil a taky se pořád nemám k tomu to dokončit :-D Akorát jsem přehodnotil co z toho postavím takže kdyby někdo věděl o vidli na véčka tak bych pro změnu věděl o M-barech…
ok, tak se nekdy potkame na blesim trhu :)
to nikdy nepostavíte…ale já bych to od tebe koupil, ať to neleží ladem ;-)
a můžeš si bejt jistej, že na tom pak budou M-bary, sedlovka i vidle :)))
To verim :)
Ze se to nepostavi komplet je mi jasny, ale zrovna mbary, obzvlast takhle dlouhy, se obcas nekde objevi.
no, ale kdyby ses rozmyslel…když to bude fakt nový a ukážeš mi účet, tak ti za to dám co to stálo + 20%
Ry jsi z levnyho kraje! Na fetisistech se vydelava 200%! :DD
chápu že tě mrzí, že si to nemůžeš dovolit…to lidi jako ty obvykle dělají – pomlouvají to, co je mimo jejich finanční možnosti ;-)
možná kdybys byl chytřejší a líp se ve škole učil, mohl jsi mít lepší práci a víc peněz a nezahořknul bys vůči nám, uspěšným :-)
Ked by som v tom videl zmysel, kedykolvek mam doma cele titanove kolo, nie m bars… Alurat teda ze potom by sa morati nevolalo.
Mám dotázek:
Kamarád touží po tomto kole. Mám mu ho poplivat, nebo schválit?
moc nechapem aky ma zmysel mat titanovy full. Ale ked nevie lepsie utratit 4000 usd ako za ram bicykla, preco nie :o)
Promiň, tebe jsem se neptal.
to nevadi, na veci to nic nemeni… :D
Sic to nebylo adresované mně, ale já bych se na takovémhle typu kola na titan vykašlal a koupil bych ho v duralové verzi, která se mi ostatně líbí víc.
no co hovorim.
nic, ty jenom trousíš hovna :)
mě se líbí, tudíž mu ho schvaluji :-)
určitě se dá koupit kolo lepší a za méně peněz, ale jestli se mu líbí a love mu nebudou scházet – proč ne?
tak naco sa pytas.
a on se na neco ptal?
kankrlicek (16.06.2009 14:48:15) 77.236.193.xxx 8×> Morati (^ odpověď na 7× ^)
Obsah tohoto příspěvku byl blokován zakladatelem vlákna
Mám dotázek:
Kamarád touží po tomto kole. Mám mu ho poplivat, nebo schválit?
A odpovidal jsi snad kankrlickovi?
Nech ho, má v tom guláš :)
vileme dovol otazku: ty mas pristup na internet? :DDDDD
Kankrlíček se zeptal a Karliner mu odpověděl. Ale chápu, už je to na tebe dneska dlouhý, neboj, za chvilku si odpíchneš a můžeš jít domů ;-)
Podla mna je to jedna a ta sama osoba, akurat ked videl kam sa ubera diskusia tak sa takto nehanebne pokusil zvratit vyvoj formovania rezolucie BF k tomu tifulu :D
:) Ty jsi šerlok! :)
Mno chlapci, jste odhaleni, ted uz to mate marny :-D
Člověk by řekl, že už ze sebe většího hňupa udělat nemůžeš, ale ono jo:) Nepřekvapuješ tím i svýho ošetřujícího psychiatra?;)
Tak uz i paranoia:(
tak to je se mnou už hodně špatný, když svým multinickařením nevojebu ani toho největšího osla na b-f…
8o)
…kterej tu mimochodem vystupoval uz asi pod 4ma nickama.
konkrétně v tomhle případě mi to přijde jako nevyužití možností titanu…asi bych volil spíš hliník…
titanovej pevňák nebo softail…a u cyklokrosky bez diskuze :-)
no, to je jeden pohled na věc – kolo z exkluzívního materiálu, jehož vlastností plně nevyužije, ale to kolo je krásný, na první pohled drahý a exkluzívní, což spoustě lidí může stačit ke štěstí
neříkám, že to je špatně, takhle funguje mraky oborů, na čínských digitálkách taky poznáš kolik je hodin a přesto si spousta lidí kupuje hodinky ze zlata a vyzdobený diamantama (a vlastnosti těch materiálů nevyužijí), stejně tak Ferrari je naprosto nepraktický auto, přesto když si ho chceš koupit, tak musíš rok čekat atd.
Si mal rovno napisat, ze to je pre snoba. Pre toho je to idealne kolo.
:D
… a ani nemusi rozmyslat aku velkost vybrat, je to jedno, h;avne ze to je leskle a drahe.
a možná není cyklistika o penězích, možná to není o tom „čím víc titan – tím víc cyklista“, možná ti titanový rám nezaručí 1. místo v závodě a možná tě dá borec na kole za 15k a možná to pak bude docela trapas,… třeba si koupit i titanovou vložku do kalhot – když to člověku udělá dobře tak proč ne že jo – hlavně že je člověk šťastnej a má dobrej pocit z výletu 8-D … pís howada – jen jsem nakouk a jdu zase o dům dál – tak čaó 8) ps: lepší na kolech jezditi, nežli se na fórech hádati přejetá_veverka 2009 8-O
Ty vole, mesiáš!
Ked toto tvoje one prijmeme ze to je ok, tak sme sami podlahli tej demencii konzumu. Nevkusu, diktatu mody-marketingu. A opustili zdravy sedliacky rozum.
Lebo nie je vacsia zvratenost, ako ze si vyvolavas stavy rozkose utracanim za nieco co ani nedokazes pouzivat, ale vlastnictvom toho sa chces stavat do svetla nejakej vynimocnosti, jedno ci pred okolim alebo pred sebou samym. Take sebaukajanie nakupovanim… dufam ze tak sam neskoncim.
právě jsem si Tě zařadil mezi hvězdnou pěchotu Olkyče a Radka Hulána
nejak je mi to volny tak sa s tym netrap ;)
To vis, nekdo se ukaji stavbou biku a nakupovanim komponentu, ktere se mu libi. Nekdo se ukaji zavisti, domnelou vlastni vyjimecnosti a ponizovanim druhych, pri kterych ponizi akorat sebe. Tak co je lepsi?
No lepsie to rozhodne nie je a robit by si to nemal – dve veci naraz sa nedaju robit poriadne, tak by si si mal vybrat len jedno, aj ked teda aj ta zavislost na nakupovani je dost uboha a trapna.
:DD
Nechcete někdo založit nové vlákno morati kde by se vedla opravdu smysluplna diskuze a uživatelé kteří melou kraviny (všici víme koho mám na mysli) by prošli cenzurou? A objevili se tam i naky hezky fotky ?
cely jsem to tu procetl a jako clovek ktery nema rad nasili radsi navrhuju rozbit tomu blbovi hubu!:) Porad premyslim o tom jak muze byt nekdo takovy hovado, to snad neni ani pravda…
ale ON mi to zahy jiste rad osvetli:)
az zitra, doma nema net… nastesti
jinak vim, ze je to hodne tezke, ale resenim by byla, krome blokovani, ktere muze provadet jen zakladatel dredu, naprosta ignorace tech jeho zvastu
bohuzel si myslim ze je natolik psychicky odolny ze ignorace by nejspis nepomohla:( nejlepsi by snad bylo toho cloveka uplne vymazat z B-F…
jo jo jo! Inkvizice se uz schazi, uz se stavi hranice! :DDD
Ano, zapalme hranici s nazvem BAN! Ano, zas se vrati pod jinym nickem, ale i tak…
nasadit palecnice a ono by mu zklaplo:))
jemu ide len o jedno, uz som to niekde pisal, ****** co najvacsi pocet ludi a dobre sa na tom zabavat, za kazdu cenu byt proti vsetkym a proti vsetkemu, tzv „opozičník“ :-D
nema cenu reagovat na jeho blbiny
Tož ať ho někdo založí, někdo rozumnej a schopnej blokovat příspěvky.
Jen tak náhodou,když už je takové pěkné téma,…kámoš prodává rám morati i se sedlovkou a mbarama. Ram je to myslím 1.1. Sice nebyl ten nejpokrokovější, ale dle zasvěcených závodníku měl nejlepší geometrii. Podrobnosti bych vám zjistil. Ale je to rám na postavu kolem 175–180cm a vím že má odrbané samolepky. Případně se ozvěte na mejl:-). O fotky bych mu řekl.
ten mejl ti nefunguje, můžeš mi prosím bližší info napsat do mýho mailu? cenu, je-li to opravdu ta 1.1, cenu, stav atd…
Díky
ty už máš moratek 3 prde*e, ať taky zbyde něco na ostatní ! (:
Spravne, Serza by mel dostat Morati BAN! :) a nebo naopak nejakou zvlastni cenu za zachovavani narodniho bohatstvi :)
Serža potřebuje následující věci:
rám HC 1.3 nebo HC 1.4 velikosti 19" (L) – pak bych mohl prodat HC 1.1 :-)
rám CR 1.1
rohy…nejlépe 2 páry
silniční vidli, jednu sedlovku a jeden představec
tím by byl můj titanový park dokonalý :-)
Zarizujes nejake vetesnictvi? :DDD
Rád bych se zeptal v jakých velikostech se vyráběl HC 1.4 ?
navrhujem znarodnit :-D
A co s tym potom, ked to nikto nebude chciet, dat chudobnym nech maju na com jazdit na socialku pre podpory? :D
na tom nezalezi, hlavne aby ked sme uz s pomocou eu rozkulacili zivly, aby sme pristupili k dalsiemu bodu budovania komunizmu, a zlikvidovali zlych, prehnitych kapitalistov-imperialistov, ktori, aby mali 5 moratiek, vykoristuju robotnicku triedu a skodia tak nasej socialistickej slopocnosti! petiletce zdar!
navrhujem spracovat v tom podniku na sijacie stroje (co tam robila ta sudruzka, ktora nemala doma sijaci stroj, a chcela si ho poskladat po suciastkach, co pokradla z roboty, doma, a pokazde jej z toho vysiel samopal)
kde ty na to chodis, ved ty si to pamatat nemozes :o)
jen pro info:
prodávám softaila – viz bazar