Merida LRS versus Specialized EPIC

29 nepřečtených
  • gerrard

    Ma nekdo zkusenosti s obema koly? Je nekdo schopny je porovnat? diky

    0 0
    • šlapatko  

      Asi moc neporadím ale každý ti poradí Specialized,bo tu panuje averze k Meridam:)

      0 0
    • jakub  

      no myslim si ze merida LRS je pohodlnejsi, EPIC je sportovnejsi… cili ze tvrdsi…

      0 0
    • coffield  

      Epic je až místy hoooodně necitlivý. A stojí nějakou tu korunu navíc.

      0 0
    • jakub  

      jj v podsate chces srovnavat XC raketu (spesl) a pohodlne endurko(merida…)

      0 0
      • Vilém  

        endurko s 80–100mm zdvihu? :)

        0 0
      • Gorgov  

        merida a pohodlná? a merida LRS rozhodne neni endurko, uz vubec ne pohodlny.

        0 0
        • Hurka  

          no tak to zas pr. všechno záleží na nastavení LRS. můžeš ho mít i hodně pohodlné a dobře reagující na manší nerovnosti, hlavně pokud máš vyšší zdvih a nafouknej méně jak SPV tak hlavní komoru. no a idelání je v kombinaci s SPV vidlí – to je docela věda to sladit ale jednou nalezené správné hodnoty vzhledem ke stylu jízdy, hmotnosti jezdce a požadovaného komforu pak dávají výborný společný výsledek.

          0 0
        • hanz  

          jezdil jsem jí s germanem a pohodlná teda rozhodně byla…endurkem maj na mysli spíš transmisiona

          0 0
    • Marcinka  

      Něco bych si dovolil taky napsat. Brácha měl Meridu Trans Mission LRS (sice ne závodnější, víc do XC řezaný bike Mission, který je Epicu bližší-pro porovnání to ale může stačit). Já na tom bajku taky něco málo najel. LRS zadní stavba se zdvihem 120 mm se jeví jakoby tam byl zdvih nižší (80, max. 100). Tlumič se při jízdě po rovině skoro nehne (máš pocit, že sedláš HT). V terénu však zdatně reaguje na středně velké (menší kameny, klacky) a velké (příčné kořeny, rigoly od vody, balvany) nerovnosti. Nevýhodou je „přehlížení“ menších nerovností.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Podle fotky… nebylo to taky trochu SPV? ;)

        0 0
        • coffield  

          To je pravda, tohle SPV přesně dělá – nejen na LRS, ale na každém kole :-))

          0 0
          • lendl  

            Mal som stare LRS, tusim len 70 mm zdvihu, s obycajnym tlmicom German doplneny pruzinou a bolo to velmi pohodlne vezenie. Problem bola spolahlivost tlmica a zadnej stavby.

            0 0
      • JSt  

        LRS zadní stavba se zdvihem 120 mm se jeví jakoby tam byl zdvih nižší (80, max. 100). na kolika jsi sedel fulech, at uz 80, 100 nebo 120, ze si dovolujes takove soudy?

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Presne. Zdvihu je vzdycky malo! :)

          0 0
        • kesu  

          no nic proti ale transsmision se fakt jevi ze nema ani nahodou 120mm,podle myho to na rekneme drsnejsi XC nechodi dobre,vybral bych neco jinyho..Treba idrive 5 ale i speedster (a ten ma pocitove ulne nejvetsi zdvih:D)mi vedle toho prisel daleko ale daleko zehlivejsi

          0 0
    • Marcinka  

      Když pro Tebe není jednou z nejdůležitějších věcí velký komfort, je Merida v poho. Pro zaryté odpruženáře to ale není, myslím, to pravé ořechové (ostatně ani Epic). Né jenom Mision, ale i Trans Mission bych zařadil do XC kol. Na Enduro má moc dlouhou geometrii (nataženější posed)…a nejen to. Enduro je až nová řada Merida AM (All Mountain) s čtyřramenným závěsem. BTW:Souhlas s Vilémem…Kuba se splet.

      0 0
      • gerrard  

        Mel jsem puceneho Trans mission speeda a co se tyce odpruzeni tak to bylo to co jsem ocekaval, predpokladam ze Epic se chova vicemene podobne. Co me ale na Meride vadilo byla celkem velka nestabilita pri pomale jizde do kopce, tak me asi spis zajimalo porovnani jizdnich vlastnosti co se tyce ovladatelnosti a stability nez co se tyce odpruzeni.

        0 0
      • hanz  

        já ti nevím..jezdil jsem lrs na 80mm a bylo pohodlný dost, epik proti tomu bude víc chrtí bajk(i když ted se dá už nastavit aj na aktivní) a co se týče geometrie tak merida byla rozhodně koza a nic dlouhýho…kdybych měl zařadit tydle kola tak epik je xc, lrs80 je taky xc a trnasmision je už docela enduro

        a s spv tlumákem nabušeným je i 120mm dost mrtvých, mě naopak celej lrs system přišel jako dost aktivní a pohodlnej.

        0 0
      • kafac  

        Bych prave spis rekl ze Transmission je dost kratkej

        0 0
        • Hurka  

          ani náhodou – Transmission je dlouhý jaxviňě… při mých 185cm jsem L-ko, které je ve všech rozměrech OK musel „zkracovat“ použitím jenom 60mm představce a stejně jsem na něm na můj vkus dost sportovně „položen“. Jinak LRS je OK, potvrzuji jeho již tady popsané vcelku dobré vlastnosti, jenom mám pocit, že ta zadní stavba je mnohem měkčí než u Epicu (do stran), ale to je asi mojí hmotností 100kg… v těžkých stoupáních mám pocit, že se to při záběru celé prohýbá doprava. zkrátka LRS je na transmissiona a vyšší zdvihy nedostatečné, je jasné proč Merida od něj letos u AM upustila. Mission je při svém závodním určení OK.

          0 0
          • Hurka  

            jo a potvrzuji názor Marcinky – je to XC stroj. Enduro, do kterého jdu je úplně jinde. Možná ani to letošní AM není opravdovým endurem, ta geometrie je pořád delší než vyšší…

            0 0
          • kafac  

            Ja merim 180cm mam ram 20" a predstavec 100mm, vlastovky otoceny uplne dopredu a sedan danej dozadu..... 18" ram byl tak kratkej, ze jsem se na nej ani neposkladal......

            0 0
        • Mamut  

          Mission (neviem ako Trans…) je v 22" o 2cm dlhsi ako pevna Merida 23.5" z 1997. Ale vtedy robila Merida extra kratke ramy.

          0 0
    • marta  

      Tak ja jsem na stejnejch trasach celej vikend jezdil trans mission 2006 a epic 2006 (ale uz to bude 3/4 roku tak zazitky uz nejsou cerstve). A kdybych si mel vybirat z techhle kolo tak vezmu epica. Duvod je preciznejsi zpracovani ramu v detailech i celkove (subjektivni nazor). Co se tyce jizdy tak epic ja fakt rychlej, nejrychlejsi full na kterym jsem jel, ale je pravda, ze je pomerne dost tvrda ta zadni stavba (ale to co ma vzit tak vezme) – sjezdy jsem jezdil stejne rychle jako na meride a nemel jsem pocit, ze jsem nejak vic vyklepanej. Tlumic ikdyz je nastavenej na nejvetsi citlivost tak se me ho na asfaltu nepodarilo rozhoupat.

      Merida je pohodlnejsi a s SPV se da docela vyhrat a pak je to pohodlnej full, kterej dobre jede do kopce. Od slapani se tlumic ani nehne at je nastavene spv jakkoli.

      0 0
    • Hynas  

      Jak bych vám to asi řekl…noo, já meridy zkrátka nerad :o)

      0 0
      • Hurka  

        hele, to je věc vkusu, obecně jako majitel Transmissiona pozoruji divnou zášť hlavně u lidí kolem Brna, kde má Merida „hnízdo“ – asi je to tím, že jich tam jezdí hodně… Já na to nějak nekoukám, důležité jsou vlastnosti a „Value for money“, které jsou u ní dost vysoko (alespoň počínaje loňskými modely). Není to kultovka, ostatně jako každé takové kolo je to věc spotřeby a důležité jsou vlastnosti, které se posuzují individuálně. Ostatně já sám letos jdu do Specialized Enduro, ale pořád váhám, jestli si Transmissiona nenechám, protože je to kolo k určitému typu terénu a stylu jízdy a mne vyhovuje. Na enduro je Enduro, na XC např. transmission. Nejsem a nebudu závodník, takže pro mé účely radši LRS než Epic – to abych se vrátil k tématu.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.