MERIDA Big Nine carbon 3000-D - stojí za "hřích"?

126 nepřečtených
  • Michal z Hradce

    Ahoj bikeři,

    již nějakou dobu hledám HT kolo 29". Začínal jsem na 30.000, pak jsem se postupně vyšplhal na 50k a ted' mi hrozně moc padlo do oka toto kolo za 70k :)

    http://www.mojekolo.cz/…arbon-3000-d

    Mám chut' do něj jít, ptž je to první kolo, které plně splňuje mé požadavky na výbavu a vzhled, ale zase si říkam, ja by taky kua ne, když stojí takový prachy (2× tolik jako jiná, pro mě dostačující kola) a jestli jsem se nezbláznil, ža chci dát tolik za kolo! Peníze na něj mám, ale mám průměrný plat, jsem jen rekreační cyklista (ikdyž kolo je má nejoblíbenější sportovní aktivita) a určitě se stane, že mi v budoucnosti ty peníze budou na něco chybět – ale zase ne na nic zásadního – byt a auto mám, práci „jistou“ a rodinu zatím neplánuji..

    Jinak jediné, co se mi na tom kole úplně nepozdává, je malá vzdálenost mezi rámem sedlové trubky a zadním kolem – je to podobně blízko jako u tohoto kola http://www.bezvakolo.cz/…n-29-gtc-pro#9535 u kterého se kritizuje ulpívání bláta a jiného bordelu právě na onom místě a pak na přesmykači – nemohl by to být problém i u této Meridy?

    Tak co myslíte, stojí za ty prachy, nebo když se odmyslí subjektivní vzhled, tak by se dalo podobně vybavené kolo koupit levněji, nebo naopak za stejný prachy s lepší výbavou? Jak si vlastně dnes stojí Merida ve srovnání s „NEJ“ výrobci?

    Díky za typy

    Michal

    0 0
    • WEGO  

      To kolo se mi vůbec nelíbí respektive ten rám je hrozný. A 70K za kolo na rekreaci mi taky přijde jako šílenost, ale je to tvá volba. :)

      0 0
      • Michal z Hradce  

        Proč se ti zdá rám hrozný? Mně se naopak líbí prohnutá sedlová trubka směrem dozadu, což způsobí, že budu sedět dál od řídítek a tím pádem budu ohnutější v zádech a budu mít aerodynamičtější posed, na který jsem zvyklý z krosového kola :) Tomu napomáhá i delší představec řidítek..

        Navíc se mi líbí vrchní rám do oblouku, ikdyž netvrdím, že je to nějak praktické – po technické stránce rámům nerozumím..

        0 0
        • WEGO  

          přesný důvod ti nedám, sám ho nevím :) jen co jsem to rozklikl tak prostě na první pohled se mi to nelíbilo, nejvíc mi tam vadí ta vodorovná tyč rámu, která je zakřivená… ovšem ten co poslal kolega za těch 54K a v jiné barevné kombinaci už vypadá o poznaní lépe, ale i tak to není podle mého gusta, ale každému se líbí něco jiného, takže si z mého kibicování nic nedělej hehe

          0 0
        • fousac  

          sice netušim, na čem si jezdil do teď, ale obecně maj krosový kola naopak kratší vzpřímenější posez, tak abys nelitoval, až tě budou bolet zada, ruce a nikde se s takovym kamionem nevytočíš…

          0 0
          • Michal z Hradce  

            Mám přes 190cm, proto chci 29" a chci jezdit do terénu, proto horské kolo. Ted' mám starýho Authora Reflexe :) 22" a myslím že 29" nebude o tolik větší a ruce mám zvyklý z motorky :)

            0 0
            • fousac  

              rozhodne vyzkoušej, když už ne přímo tohle, tak něco aspoň papírově podobnýho a stejně velkýho.. a tím nemyslím, že to je 22" nebo XL, ale konkrétní rozměry kdejaký trubky…

              0 0
              • Michal z Hradce  

                U nás v HK ted' otevřeli pobočku Specialized a chci si jako Test Bike půjčit Stumpjumpera 29", tak snad podle toho poznám, jestli mi 29" sedne..

                0 0
    • vsn  

      co třeba: Stumpjumper Expert Carbon 29 ?

      nebo levnější verze COMP ale nemá BRAIN

      0 0
      • Michal z Hradce  

        Ano, vím že je to alternativa (kvalitní kolo) ale nelíbí se mi vzhledově, pak bych nechtěl vepředu „dvoukoláč“ (to bych se při vyšších rychlostech ušlapal) a navíc je ještě dražší, než-li Merida.

        0 0
    • Flegmatik  

      Nějak se ty ceny i u nových modelů liší :-) Tady to máš o několik tisíc levnější: /…inelite3000d

      0 0
      • Flegmatik  

        Asi tím, že to není karbon :-D Sorry.

        Ale přeci jen něco: http://shop.cis.cz/…rna-z_23224/

        0 0
        • nox159  

          no ono to bude tim ze v lednu merida zdrazila kvuli dolaru tohle je cena podle stareho ceniku…

          takze bych to spis videl na to ze neaktualizovali web…

          0 0
        • Michal z Hradce  

          Pokud se pro toto kolo rozhodnu, tak asi stejně budu čekat na výprodejovou cenu a budu doufat, že do výprodeje půjde :)

          0 0
          • WEGO  

            a nepřemýšlel si třeba o skládačce ? vybrat si např. tady rám ( http://www.racebike.cz/ ) , zvolit barvy podle ( i lesklý / matný ) sebe i polepy a zbytek na něj naflákat někde v cyklosportu. Nejsem žádnej odborník, ale myslím si, že zvolit komponenty v této cenové relaci dle svého výběru, není na škodu ba naopak. Navíc bys mohl i něco ušetřit…

            0 0
            • Michal z Hradce  

              Vždyt' v 29" HT nabízejí jen jeden rám a navíc v AL, nebo špatně koukám?

              0 0
              • WEGO  

                4 rámy v 29. Najed na ,,katalog kol a rámů > pevné 29'' > a máš tam na řádku 4 rámy. Ale s tím že maj jen AL rámy máš nejspíš pravdu. Každopádně bych se i tak podíval na nějaké rámy asi teda karbonové, když jej chceš a uvažoval o skládačce. Až pak bych se já osobně zaobíral sériovkama..

                0 0
      • Bouba  

        Díváš se úplně na jinak osazené kolo.

        0 0
    • toram  

      Dneska sem na 29 meridu koukal v obchodě, nevim jestli přímo na tutu, ale už vim co chci..:D A pokud za to ty peníze chceš dát tak proč ne?.. Kdybych je měl tak už je nový kolo doma a závody taky nejezdim..:D

      0 0
      • fousac  

        za ty prachy by byl v chalupě Ibis i kdyby na X.5 s epiconem a RM5…

        já tuhle diskuzi fakt asi nechapu…

        0 0
        • Kubiczech  

          Pokud bys chtěl 29" pevňáka, tak bys ho u Ibisu nevykouzlil. Nebo se pletu? Pro tebe je kultovka Ibis a pro někoho holt Merida.

          0 0
    • PatrikL  

      porovnanie nejakých merateľných parametrov s inými výrobcami http://www.mountainbike-magazin.de/…604413.2.htm?…

      Všetky dopadli veľmi dobre, okrem cannondale a lapierre, viac v samotnom teste :)

      Osobne by som zobral niečo úplne iné… HT od meridy za takú šialenú cenu nie je práve najrozumnejši­a kúpa.

      0 0
      • Michal z Hradce  

        Tak co jsem si to tak v rychlosti projel (německy neumím :) tak Merida dopadla průměrně a přitom jsou její soupeři většinou dražší, není to tak? :)

        0 0
    • Pumsc  

      vzal bych ten Cube a za 30 poladil,nějaký kola za 10–15tis.,kliky a další blbosti a poletí to…

      0 0
      • Michal z Hradce  

        Není to divný, kupovat kolo za 37k a za 30k ho ladit? Co by z něj zbylo? „Těžký“ karbonový rám?

        0 0
        • Pumsc  

          určitě 100× lepší jak kupovat Meridu za 70 na které jsou kola za 6tis.:),tyhle drahý kola,zvlášť nový modely budou vždycky někde ojebaný,ten Cube rám bych řek bude tuhostně srovnatelnej s Meridou,váha +,–200G sere pes…

          0 0
    • bosmilan  

      jestli se ti kolo líbí a jsi ochoten do něho investovat tolik peněz tak si ho kup.Jezdit na něm budeš ty,ne někdo jiný a tady ti stejně budou lidi většinou radit at si koupíš značku kterou oni preferujou.

      Výbava té Meridy je kvalitní a co se týká srovnání tak karbonové rámy Meridy patří k těm „nej“ a navíc jejich továrna vyrábí rámy některým „nej“ :-)

      0 0
    • Michal z Hradce  

      Chtěl bych slyšet nějaký věcný argument, proč tu Meridu nekoupit, něco ve smyslu, že je z hlediska výbavy předražená, že má neergonomický rám, nějaký slabý komponent, nebo nějakou jinou vadu, či že kdybych koupil kolo za 1/2 ceny tohoto, tak při rekreační jízdě nepoznám rozdíl a bylo by lepší koupit levnější kolo a to dřív si koupit kolo nové (myšleno tak, že cca za 5 let koupím kolo za polovinu dnešní Meridy, které bude vzhledem k pokroku technologie lepší, než-li dnes tato Merida – nezabývám se inflací :)

      Jde mi zkrátka o to, abyste mi koupi vymluvili, pokud je hloupá, nebo naopak utvrdilo v tom, že jsem si vybral dobře, přeci jenom je to hrozně peněz.. Díky

      0 0
      • Kubiczech  

        To máš ale těžký, budeš na tom jezdit ty a ne my. (: Někdo by vybral jinak, někdo stejně, někdo by stavěl na karbonovém rámu , někdo stavěl raketu na hlíníku a někdo by kašlal na osazení a za ty peníze si postavil nějakou kultovku.

        V zásadě mi osazení Meridy přijde celkem fajn, jen ty kola tam mohly dát lepší. Rám by měl být druhý nejlepší, co Merida umí, takže jeden z nejlepších 29" rámu obecně. Nejsem si ale moc jistý, že nějaká jiná velká značka nabídne to samé nebo lepší levněji.

        Otázka je, jestli by se to dalo na nějakém značkovém rámu složit. O tom nemám páru, to musí poradit někdo jiný.

        A jinak – řekni si, co chceš a podle toho vybírej. Jestli 29", jestli nutně karbon a tak dále.

        0 0
        • Michal z Hradce  

          Chci 29“ (vzhledem ke své velikosti a hlavně tomu, že standardní horák na 26“ je na mě hrozně pomalej, respektive se člověk našlape, když chce jet rychle) a chci HTčko. Karbon být nemusí, ale proč ho nechtít, za ty prachy :) Nebo jinak, žádné sériové kolo na hliníku se mi nelíbí zdaleka tolik, jako tohle a moc se mi nechce do nějakého skládání, ptz z hlediska vzhledu jsou myslím nejhezčí seriovky – dle mého názoru. A kdybych si chtěl složit kolo, tak by se mi třeba líbili jednotlivé komponenty, ale celek by mohl stát za h…o. Takhle když je to seriovka tak to člověk vidí a když se mu líbí tak přesně ví, do čeho jde :)

          Navíc jsem se už zde na fóru ptal, jestli bych ušetřil nějaký prachy, kdybych si kolo sestavil a bylo mi řečeno, že ne..

          0 0
          • Kubiczech  

            Další kolo… (: Chceš kolo od nějaké renomované firmy s vlastním vývojem nebo nevadí značka bez vývoje, co objednává rámy z katalogů?

            0 0
            • Michal z Hradce  

              Nemusí být od renomované firmy, jde mi o kvalitu a vzhled – btw. o Meridě si bohužel taky nemyslím, že by to byla nějaká super značka, nebo se mýlím? Takže klidně složit, ale jak jsem psal, mělo by to nějaký smysl? Ušetřil bych?

              0 0
              • Kubiczech  

                Meridu si řadím někam ke Spešlům, Trekům, Giantům a podobným, žádná kultovka, ale dobrá kola s renomé určitě.

                V tom případě bych se díval na kola typu Haibike, Cube, Radon, Canyon, Focus a podobně. Při podobném osazení jsou bez slev minimálně o deset tisíc levnější než ta Merida. Pokud se ti líbí ten MRX rám výše, tak komplet kolo na čisté sadě X9 a Rebou 2012 je za padesát.

                0 0
                • Michal z Hradce  

                  Ten rám se mi bohužel nelíbí..

                  Reba je lepší, než Fox?

                  A co řadíš výš? Např. Cannondale? Mě se líbí tento – http://www.mojekolo.cz/…ale-flash-29

                  Cube tento – http://www.bezvakolo.cz/…n-29-gtc-pro#9535

                  Spešl tento – http://jizdni-kola.heureka.cz/…012/galerie/

                  Giant tento – http://www.mojekolo.cz/…t-xtc-29er-0

                  Jsou to ale všechno kola mnohem levnější, než-li ta Merida, za tu jedinou bych byl zatím schopný dát takový majlant :)

                  Koukal jsem v rychlosti na Haibike a je pravda že má pěkná kola za dobré ceny, stejně jako Cube. Focus se mi také líbí, ale ten už mi nepřijde levnější, než-li Merida. Radonů a Canyonů jsem moc 29" HT na netu nenašel.

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    To je hrozně subjektivní. Cannondale mám na stejné příčce jako Meridy nebo Spešly, ale někdo je na ně ujetý víc. Já si třeba ujíždím na Ibisech, Ellsworth a z těch dostupnějších mám rád RB a Konu (:

                    Já bych třeba radši Rebu/Sida než Foxe. Objektivně jsou srovnatelné, U RockShoxu levnější servis.

                    Třeba tenhle Cube je při srovnatelném osazení o dost levnější než Merida, Focus Raven 29r 2.0 taktéž.

                    Ale koukám, že se ti ta Merida líbí, tak kup jí a hotovo.

                    0 0
                    • Michal z Hradce  

                      Vidím, že jsi fajnšmejkr :)

                      Ještě jeden dotázek bych na tebe měl, okopíruju ho z mého prvního příspěvku:

                      Jinak jediné, co se mi na tom kole (Meridě) úplně nepozdává, je malá vzdálenost mezi rámem sedlové trubky a zadním kolem – je to podobně blízko jako u tohoto kola http://www.bezvakolo.cz/ u kterého se kritizuje ulpívání bláta a jiného bordelu právě na onom místě a pak na přesmykači – nemohl by to být problém i u této Meridy?

                      Je to stejné, jako u tohoto kola, na který si mi poslal odkaz – http://www.bezvakolo.cz/…on-29-gtc-sl

                      Jo, a jak poznám, jestli má Merida bezdušáky a jaké mají bezdušáky výhody, popř.nevýhody?

                      Díky

                      0 0
                      • Kubiczech  

                        Na fajnšmekrovství jsou tu jiní. Stačí se podívat na kola, co mám v profilu a je jasno. (:

                        Ohledně těch vzdáleností nevím. Ta kola jsem neviděl a sám s tím na žádném kole problém neměl. Jestli si libuješ rochnění se v blátě takovým způsobem, kdy se kola přestávají točit, tak by s tím problém být mohl. Já bych to jako problém neviděl.

                        Kola na Meridě s velkou pravděpodobností bezdušová nejsou, takže bezduše zprovozníš za pomoci bezdušové pásky a tmelu. Výhody? Menší obvodová hmotnost, menší valivý odpor a tím pádem lepší zrychlení, možnost vozit nižší tlaky, díky tmelu i menší množství defektů (pokud na ně trpíš).

                        0 0
                        • Michal z Hradce  

                          Takže chápu to dobře, že pokud chci bezdušová kola bez nějaké bezdušové pásky a tmelu, tak si musím koupit bezdušový ráfek s bezdušovým ventilkem a k tomu můžu mít jakékoliv pneu, nebo musí být také bezdušové? A musím pak i v tomto případě komplet bezdušové sady dávat mezi ráfek a gumu tmel?

                          A co když budu mít defekt? Můžu pak (provizorně na cestě) použít duši? Půjde vůbec ta pneu ve venkovních podmínkách sundat, když bude přilepená tmelem? A jak pak najdu díru v pneu? To budu muset celý vnitřek pneu pernamentně vytmelit?

                          Sorry za to množství dotazů, ale vůbec nevím co bezdušáky obnáší..

                          0 0
                          • Kubiczech  

                            Je tady o tom spoustu vláken, tak si to pročti.

                            Ve stručnosti:

                            • Pokud nechceš pásku a tmel, tak musíš použít ráfky s označením UST(Universal System Tubeless), k tomu ventilek a UST pláště. Tohle řešeníje díky UST plášťům těžší, ale zase odolné defektům. Nicméně i takje dobré vozit vevnitř tmel, ale nutné to není.
                            • UST ráfky s ventilky a tmelem pak můžeš taky užít s jakýmkolipláštěm (ideálně TubelessReady plášť). Tohle řešení mi přijde asinejlepší, protože můžeš nahodit lehký plášť a nemusíš se otravovats lepením pásky.
                            • No a další možnost bezduší je do kteréhokoli ráfku instalovatbez­dušovou sadu (páska, ventilek) a s tmelem nahodit opět kterýkoliplášť (ideálně TubelessReady plášť). To kterýkoli ber s nadhledem,protože něco prostě nahodit nejde.
                            • A pak ještě něco mezistupňů jako jsou neUST TubelessReady ráfky,které svým profilem usnadňují nahození.
                            0 0
              • 159753  

                pokud chceš něco k meridě, tak je to původní thajwanská firma..vlastní fabriku a dělají kola pro mraky, mraky značek..

                na rozdíl od jiných má svůj vlastní vývoj..

                a mimo jiné vlastní např většinový podíl ke značce specialized

                já osobně jsem kdysi meridu nemohl ani cítit, nějakou záhadou se ke mně dostalo jedno jejich kolo a tak mi sedlo, že teď již mám třetí a hodně bych přemýšlel, zda bych šel do jiné značky..

                0 0
          • Vilém  

            Jestli myslis, ze 29ka bude rychlejsi, kdyz na tebe 26ka je hrozne pomala, tak jen abys nebyl zklaman.

            0 0
            • Michal z Hradce  

              Vím, že to nebude úplně ono, ale život je plný kompromisů :) Třeba časem ještě dokoupím silničku..

              Ale je přeci fakt, že na jedno šlápnutí na nejtěžší převod u 29" ujedu o 11,5% větší vzdálenost, než-li na 26", respektive když bych na 26" šlapal s určitou kadencí a jel bych 30km/h, tak na 29" se stejnou kadencí, na stejný převod, pojedu 33,5km/h, ne? :)

              0 0
              • fousac  

                pokud nejsi rambo, tak spis ne…

                0 0
              • Vilém  

                To samozrejme ano, ale stejneho vysledku bys dosahl zarazenim tezsiho prevodu, na 26ce. Nezapomen, ze 29kova kola jsou tezsi, tzn roztocit je da vic prace. Ale zase funguji jako setrvacniky.

                Kazdopadne radsi napred vyzkousej, abys pak nebyl zklaman.

                0 0
                • Michal z Hradce  

                  Psal jsem to na příkladu, že již budu mít zařazené nejtěžší převody, ted' už není kam řadit.. :)

                  0 0
                  • JayDee  

                    Ehm, ruku na srdce, jak casto jezdis 44/11 na 26"? Ja teda pokud jedu cca 50km/h+, coz pri normalni jizde moc casto nenastava… :) A cim dal tim vic fandim tomu, ze mas jemne odstupnovane prevody v rozsahu rychlosti, kde se pohybujes nejcasteji ( → idealni kadence) na ukor nejpomalejsich a nejrychlejsich prevodu…

                    0 0
              • pepek  

                Tak teď mi to teprve dává smysl. LOL

                0 0
              • fousac  

                jinak si teda myslim, ze to moc a zbytecne resis…

                od toho maj ty kola kolecek jak na orloji, aby si kazdej nasel prevod co mu vyhovuje…

                i kdyz mi nekdy pripada, ze tu jezdi sami supermani, co bezne jezdi 50–60 napohodu, coz je treba pro me rychlost, kde se radi ty posledni maly kolecka vzadu a urcite ne na rovine…

                0 0
                • Michal z Hradce  

                  Vím, že to asi dělám špatně, ale na svém trekingu (měl jsem jich víc :) od základky jezdím ± od 30km/h na nejtěžší převod a jsem tedy zvyklý na to pomalu šlapat a jet rychle, proto se trochu bojím 29" HT, kde mám sice o malinko větší kola, ale zase o dost menší velký přední koláč..

                  0 0
                  • nox159  

                    problem nehledej v kole ale v tom ze neumis slapat!

                    0 0
                    • Michal z Hradce  

                      To máš pravdu, já bych na HTčku potřeboval převody ze silničky :) Ale vážně, už se s tím snažím něco dělat, ale je to těžký, na kole tak jezdím od mého prvního kola s přehazovačkou (od 3. třídy) a zvyk je železná košile..

                      Nikdo mi nikdy neřekl, že to dělám špatně, tak jak jsem to měl kua vědět? :) Ale už na základce jsem tímto způsobem dokázal za den najet přes 300km (neříkam, že jsem občas nepřeřadil :)..

                      0 0
                  • JayDee  

                    zkus si odvyknout a zrychlis mnohem vic, nez prechodem z 26 na 29

                    0 0
                    • Michal z Hradce  

                      Zkusím, nové kolo bude dobrá motivace :) Ale 29" chci určitě, mám na ni výšku a jsem zvyklý na „velká“ kola..

                      0 0
      • siafu  

        vzhledem k tomu, že Meridy po sezóně bývají ve slevě, tak by mě o Meridě za plnou MOC nenapadlo ani uvažovat… jinak s rozpočtem 70 tis. už by stál za hřích Niner, protože to je porno, ale je otázkou, zda by se dal sehnat, postavit – možná ebay apod.

        0 0
        • Michal z Hradce  

          Již jsem psal, že pokud se pro toto kolo rozhodnu, tak asi počkám na výprodej, ale je tam riziko toho, že do výprodeje třeba vůbec nepůjde..

          Ten Niner, na který si zaslal link, je pěkný, ale Merida je hezčí :) Ale vážně, je to velikost „L“ a ja potřebuji min. „XL“ a plnou cenu bych za něj nedal..

          0 0
        • WEGO  

          vypadá hezky, ale kolo za 80K a bez odpružené vidlice. To je pěkně na p… (pytel) :)

          0 0
          • nox159  

            proc? :)

            0 0
            • WEGO  

              když už bych dal do kola 80K tak od něho čekám komfortní, pohodlnou jízdu a bez odpružené vidlice by se to dle mého názoru nedostavilo. Někdo namítne, že to je stejné jako by tam byla, ale mě by se jízda na tom kole nelíbila, už jen pro ten pocit, že tam není…

              0 0
              • nox159  

                ale to od kola za 80k cekas ty…

                a kdo chce komfort bere fula ne? ;-)

                0 0
                • WEGO  

                  tak jinak kdo si koupí MTB kole za 80K s absencí přední odp. vidlice je u mě šílenec :)

                  full je zas něco jiného..

                  0 0
                  • Vilém  

                    Co resis? Tak ji proda a koupi za to odpruzenou, pokud po ni bude touzit.

                    0 0
                  • Michal z Hradce  

                    Taky mi to přijde zvláštní, tato kombinace..

                    0 0
                  • nox159  

                    spatne si to naspal…

                    melo to byt: kdo si koupí MTB kolo za 80K s absencí přední odp. vidlice vi přesne co chce… :)

                    0 0
    • pižmoň  

      proc chces vubec 29?Ten Big Nine je dobre osazeny,je to bike na spickovem ramu,nejvetsi slabinou budou jen kola,takze pripadna vymena se ti zase prodrazi..muj nazor je,ze dat za ht na XTcku 70 je zbytecne moc.Misto 29ky zkus zvazit jeste moznost 26 fulla-mrkni se na Haibike Sleek SL (full),cena je bombasticka (45tis. za karbec ram a kolo v XTcku),za usetrene penize z toho muzes udelat slusnou raketu,takze i hmotnost bude velmi zajimava;-)

      0 0
      • fousac  

        ja sem zastance fullu, ale do Hradce? ;)

        tady myslim ma smysl na jeho 190cm ta 29", ze za tolik, je jeho boj, ja myslim, ze by mu stacilo kolo za pulku a stejne pozna prd rozdil…

        0 0
        • Michal z Hradce  

          To je dobrá poznámka, myslíš, že bych u kola za cca 1/2 ceny a na AL rámu nepoznal rozdíl? :)

          Mám totiž zálusk na toto – http://jizdni-kola.heureka.cz/…012/galerie/

          0 0
          • kubad  

            rozdíl poznáš, ale otázka je jestli je dost velký na takový nárůst ceny.

            0 0
          • 159753  

            no myslím že rozdíl mezi Al a carbonem poznáš 100%..

            můj názor je, že hlavní podle čeho se má vybírat, je rám a vidla, osazení dokoupíš za pusu kdykoli..ono vyměnit šaltr za litr nebo rám za dvacet je rozdíl..

            0 0
      • Michal z Hradce  

        29" chci kvůli své velikosti a hlavně že jsem zvyklý od malička jezdit na krosovém kole a přechod na 26" by pro mě byl šok.

        Kola bych si tam nechal, zas tak špatný být přeci nemůžou – jaký konkretní rozdíl bych při jízdě poznal, kdybych koupil 2×-3× dražší?

        A fulla bych asi nevyužil, nebudu jezdit takový terén, aby mi nestačilo HT (žádné extrémní sjezdy – bydlím v Hradci Králové a vyjíždky dělám hlavně přímo na kole z Hradce) a naopak se bojím, že by mě Full na rovinkách brzdil (větší hmotnost a hlavně určitej průhyb i při zamčeném odpružení). Dále je vyšší pořizovací cena (nebo na úkor kvality – odpružení navíc se musí někde podepsat) a v neposlední řadě bych musel dávat víc peněz do servisu (odpružení navíc).

        A u toho Haibike Sleek SL se mi nelíbí barva, líbil by se mi model 2012, ale ten je stejně drahý jako tato Merida..

        A ikdybych se náhodou pro fulla rozhodl, tak stejně bude na 29" :)

        0 0
        • Azmir  

          za 50k sice na hliníkovém rámu ale jinak super výbava: http://www.bike-discount.de/…-9–0-sl.html

          0 0
          • Pumsc  

            goood

            0 0
          • Michal z Hradce  

            Pěkný, ale dá se vůbec v Čechách koupit?

            0 0
            • Azmir  

              Nedá, ale když si to zadáš do hledání tak je to ověřený eshop, někteří na něm nakupují raději než na českých, reklamace údajně řeší hned a dobře, doba dodání je rychlá, rozhodnutí je na tobě já bych se toho nebál.

              0 0
              • Maty.dp  

                Já tam nakupoval už několikrát a absolutně bez problémů. Zboží bylo do týdne doma. Musíš akorát zaplatit dopředu převodem na jejich účet v eurech. Já to platím v bance v německu vkladem v hotovosti. Jinak ten RADON je paráda, já bych ho bral raději než MERIDU. Na tom samém eshopu mají i CUBE to bych zase bral já, moc se mi ty jejich kola líbí.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Proč bys měl platit převodem na bike-discountu, když tam jde platit jak kartou, tak paypalem…

                  0 0
                  • Maty.dp  

                    Jo napsal jsem to blbě. Já to platím vzdycky vkladem v SRN, protože mám německou banku cca 3 km od baráku a eura v hotovosti seženu v podstatně výhodnějším kurzu. Jinak samozřejmě může zaplatit kartou a pokud ho má tak paypalem. Já jen že bych se tohoto eshopu vubec nebál, je to absolutně v pohodě :-)

                    0 0
          • v POHODÌ klokan  

            Docela hustý. To bych i bral :-)

            0 0
        • fousac  

          zas to tolik nedramatizuj…

          full neznamena ze budes drit jak vul a stat na miste..

          dneska XC fully maj dost sofistikovany systemy, ze proti nejakymu starymu krosu to stejne pojede jak raketa…

          a az narazis na polnacku rozhamtanou od koni nebo klasickou ceskou rozmlacenou ulici ve meste, tak to rozhodne ocenis…

          a ani dvojnasobna cena komponentu nezaruci nejakou „kvalitu“ navic..

          stejne pocit z jizdy na kole je naprosto subjektivni a pokud to bude tvoje prvni „slusny“ kolo, tak si to stejne budes muset nejdriv osahat, vyzkouset a u pristiho kola uz budes vedet, na co si dat pozor..

          0 0
        • v POHODÌ klokan  

          Dneska už se snad každý full dá zamknout a pak jede v podstatě jako HT (až na trochu vyšší hmotnost). Ale chápu, že na ty terény, který bys chtěl jezdit, by ti stačilo HT.

          0 0
    • Bouba  

      Za hřích stojí, pořídil jsem si ho na letošní sezónu a nelituju. Mám na něm sice najeto jen pár kilometrů ale zatím si ho nemohu vynachválit. Cena je sice hodně vysoká ale vyplatí se. Pokud tě zajímají najaké podrobnosti o jízdních vlastnostech, tuhosti rámu atd. rád se podělím :-)

      0 0
      • nox159  

        11,5kg HT za 70k to mi prijde celkem dost…

        za ty prachy postavis chrtiho 26" fula se stejnou vahou…

        ( samozrejme beru ze se svoji vyskou bys to nemel s 26" koly jednoduche…)

        0 0
        • Bouba  

          Pro nox159: No proti gustu žádnej dišputát :-) Už se těším na tu 26“ fula v karbonu a s rámem velikosti 23“ to bude moc krásnej hybrid :-) Díky nechci.

          Celkem mě baví že se tady k tomu vyjadřují lidé co to kolo znají jen z obrázku nebo kolem něj někdo z vás snad prošel i v krámě? :-(

          Pro Michal z Hradce: já ti dokážu poradit jen s materiálem na kterém mám odjeto alespoň pár kilometrů. Samozřejmě v půlce sezóny asi budu moci říci víc (pozitiva – negativa). Moje rada zní, půjč si ho jako testovačku a uvidíš. Já to udělal loni v listopadu hned jak přišlo do ČR a po 3 hodinách testování a najíždění stejného okruhu na Big Nine a své 26“ jsem byl defacto rozhodnut. Nepopírám že jsem ho měl za trochu jinou cenu než se teď nabízí ale to už je na tvém zvážení.

          0 0
          • nox159  

            jak ty muzes vedet jestli jsem na tom kole jel nebo ne… z ceho tak usuzujes?

            jinak ja sem rikal ze na tvoji vysku by to vypadalo blbe… ale i tak za 70k to mas děsně těžké… o tom netreba polemizovat… :)

            0 0
            • Bouba  

              Pro nox159: Koukám že potrefená husa se vždycky ozve co? :-)) Tobě patřila pouze ta horní část odpovědi, neboj :-) To uprostřed byl spíše takový obecný povzdech. Jestli jsi na tom kole jel to jsem se tu nikde nedočetl. Pokud ano, tak prosím poraď (popiš své pocity z té jízdy). Klady a zápory toho kola. To jak se kolo chová ve sjezdech a jak ve stoupáních, co akcelerace??? Myslím že Michal z Hradce to ocení protože 70 tis. Kč opravdu není málo peněz a tak chápu že hledá co nejvíce názorů od lidí co to kolo alespoň trochu znají. Bohužel ani jeden z nás není testovacím jezdcem Meridy a tak já mohu nabídnout pouze své chabé dvouměsíční zkušenosti s tímhle bikem, co ty?

              0 0
              • nox159  

                29" kola mi nesedi protoze to nejede, pro muj styl jezdeni nemaji vubec zadny vyznam… oproti 26" HT neni v pohodli prinos temeř zadny… ( presne tenhle model jsem nezkousel, jel jsem nejaky top od speslu, neco od supu asi 2 modely meridy v hline … jak rikam nejak me to nepresvedcilo bych zkousel dale… )

                pokud cloveka netlaci vyska do velkeho kola tak bych se mu osobne vyhnul… – samozrejme to jsou jen moje osobni pocity, zmerene to nemam jak co jede…

                za me 29er ne ale to zde dotycny nepotrebuje slyset… :)

                0 0
              • Kubiczech  

                Vesměs se tu řeší osazení versus cena, popřípadě váha. Což vcelku dobře porovná i člověk, co to kolo viděl jen na obrázku. Ty ho jezdíš, takže místo obecného povzdechávání nad námi, kteří nemám to neskutečné štěstí ho vozit, můžeš už dávno sepsat ty jízdní dojmy. (:

                0 0
            • Kubiczech  

              Holt 29". Za hodně peněz a pořád je to těžké. Nicméně je fakt, že třeba Stumpjumper Comp Carbon 29er je o kilo lehčí a je výrazně levnější.

              Sice nevím, jak je vysoký Bouba, ale při tazatelových 190ti cm bych si z fleku pořídil hluboko pod 10kg nebo lehkého fulla. Žádná extrémní výška to není, ale výše píše, že je zvyklý…

              0 0
              • Kubiczech  

                HT hluboko pod deset. Co mi to za blbce vlezlo do telefonu. (:

                0 0
              • Bouba  

                Bouba má bez tří centimetrů dva metry a váží 98 kg :-) To je důvod proč zvolil rám 23“ který váží tak jak je na fotkách v profilu 11,5 kg vč. pedálů (váženo). Pánové snad tady nikdo nevěříte váhám uváděným výrobci, že ne? :-) Pro Michala z Hradce stačí vzhledem k výšce rám 21“. Pokud tam dá lehčí pedály, dozadu kotouč 160, lehčí řídítka a představec je rázem někde mezi 10,7 až 11 kg což je na 29“ v téhle velikosti hezká váha.

                Nox159: nevím kolik měříš a kolik vážíš ale od určité výšky je 29“ spíše výhodou než handicupem. Možná ale na tvou nabídku stavby fullu na 26“ bude slyšet Jarda Kulhavý, který podle tebe úplně zbytečně jezdí na 29“ a tahá tak cca 1 kg navác oproti ostatním závodníkům. Jo a když tak úžasně stavíš kola proč se nějakým nepochlubíš v profilu? :-)

                Na závěr: až do loňské sezóny jsem jezdil na 26“ velikost rámu 21,5“ a myslel jsem si že větší kola patří jen na silničku. Každý biker přece ví že 26“ je to pravé. Potom jsem zkusil několik 29“ od různých značek, neříkám, že Merida Big Nine je ta jediná volba ale mě sedla. Někomu sedne zase něco jiného. No a zjistil jsem že pro velké lidi jsou tu velká kola a že Garry měl před lety pravdu i když se mu většina lidí smála. No a teď na jeho vynálezu jezdí polovina světové špičky (i tech menších jezdců).

                0 0
                • Vilém  

                  Nevim jestli tak uplne verit tomu, ze velky Jarda jezdi na tom, co si sam vybere.

                  0 0
                • nox159  

                  186–188cm a mam dlouhe nohy

                  vyjadruj se jednotlive k lidem a necpi to vsechno do jednoho postu protoze v tom delas desný gulaš :D

                  a vytahovat tady kulhaveho tim si to uplne zabil marketing je mocna zbran jak je videt ;-)

                  jinak k te stavbe o ktere se tady bavime: tak ram anthem 22k reba 5k sada XT 15k kola 10k plaste + NT 2k riditka predstavec sedlovka 4k sedlo 1k pedaly 1k = jestli dobre pocitam tak cca 60k a mam lehciho 26" fula v hliniku nez ty svoje HT v karbonu a to se vyplati ne? ;-) realne vazeno samozrejme :)

                  btw: ta profilovka mi pripomina petysu kousek po startu je to mozne? ;-)

                  0 0
                  • Bouba  

                    nox159: těch 186 cm měříš normálně a těch 188 cm když se tady vytahuješ, nebo jak to vlastně je? :-D

                    0 0
                    • nox159  

                      zmeř se rano a pak se změř večer a pak se omluv za blbe kecy k tomu, kdyz neviš ;-)

                      je to fotka z petysi teda?

                      jinak to je vse co k tomu napises? :)

                      0 0
                      • Bouba  

                        Myslím že už odbíháme hodně daleko od tématu tohoto vlákna a nikoho to tady asi kromě nás dvou nezajímá, takže končíme.

                        PS: fotka je ze závodu Pražská 50ka ale to je jedno …

                        0 0
                • Kubiczech  

                  Pro tebe je 29" asi jediná rozumná volba, ale se 190cm má člověk výběr. To jsem tím svým příspěvkem myslel.

                  S tou světovou špičkou na na velkých kolech je to sice krásné, ale situace venku mezi normálními cyklisty tomu nějak neodpovídá, co? Ale jo, kdyby mi za ti platili, tak to taky chválím kudy běhám. (:

                  0 0
      • Michal z Hradce  

        Čus, tak to je paráda, kdo by mi mohl k tomu kolu říci víc, než jeho majitel? :)

        1. Zeptám se za kolik a případně kde si ho koupil – pokud za méně,

        než je běžná cena a pokud bych ho tam mohl koupit i já? :)

        1. Jaké má jízdní vlastnosti na rovince (asfalt, šotolina) a v terénu,

        jestli se to dá nějak popsat, nebo s něčím srovnat? Je „rychlé“? :)

        1. Není na asfaltu hlučné? (kvůli vzorku pláště)
        2. Pak jsem si všiml, že má oproti jiným 29kám o něco níže posazená

        řidítka (vlaštovky, nebo jak se jim říká) a navíc trochu delší představec – zdá se mi to, nebo ne? Jde mi o to, abych za jízdy moc „neležel“. Chci jezdit dlouhé trasy, tak aby mě neboleli ruce a záda.. Jinak na trekingu nijak netrpím, ale u horáku je posed asi trochu delší..

        1. Vylepšoval sis na něm něco? Pár lidí tady kritizuje „laciná“ kola

        → bezdušáky asi nemá, co? Všiml jsem si na fotkách (naživo jsem ho ještě neviděl) že má plášt' poměrně jemný vzorek – vydrží něco?

        1. A jak vypadá ve skutečnosti? Lépe než na fotce? :)

        Sorry za množství otázek, ale nechci nechat nic náhodě. :)

        Zkusím si ji někde půjčit, ale nevím kde. U nás v Hradci prodává Meridy V.Kulhánek, ale nevím o tom, že by zapůjčoval testovací kola..

        0 0
        • Vilém  

          Uvazovat o kole za 70tKc a ptat se jestli jsou plaste hlucne? No ja ti nevim:)

          0 0
          • Michal z Hradce  

            Že bych si je kdyžtak rovnou nechal vyměnit, ne? :)

            Nebo snad znamená, že když kolo stojí 70 tisíc, tak bude mít tiché pláště? :)

            Vím, že se asi ptám na věci, na které by se zkušený biker nezeptal, ale po technický stránce jsem se o kola nikdy nezajímal, až do teď jsem to nepotřeboval, ale u kola za 70k nechci nic nechat náhodě..

            0 0
            • Vilém  

              Ne, bylo to mysleno tak, ze castka kterou vydas za pripadnou vymenu, je v pomeru k porizovaci cene, vcelku nic.

              0 0
        • Bouba  

          Ahoj Michale,

          Odpovídám na tvé otázky:

          K bodu 1) koupil jsem ho od kamaráda co má cyklo centrum, obávám se, že na takovou cenu se nedostaneš. Myslím ale, že Merida nebo Cyklo Point nabízí slevu 10% v rámci jejich věrnostního programu. To si ale prosím ověř, nejsem žádný jejich dealer, mrkni na www.cyklopoint.cz

          K bodu 2) na rovině, zpevněném terénu, šotolině nebo mírně rozbitých cestách je 29“ rozhodně rychlejší než 26“ ale až ve chvíli když jí roztočíš do otáček. Pokud budeš, ale porovnávat akceleraci z nulové rychlosti bude 26“ hbitější a rychlejší. Když se ale obě kola rozjedou 29“ jede lépe. Navíc daleko lépe žehlí drobné nerovnosti. Cca 1 kg navíc, které má tohle kolo oproti srovnatelné 26“ poznáš teprve až do kopce kdy tvoje rychlost klesne pod 10 km v hodině. Potom kolo trochu ztěžkne a chce to více síly do pedálů. Jinak se s ním také projíždějí ostřejší zatáčky, vracečky atd. Na to jsem si asi zvykal nejdéle. Pokud pojedeš rychle do prudké zatáčky za někým kdo jede na 26“ a ty budeš kopírovat jeho stopu tak se tam s největší pravděpodobností nevejdeš. S 29“ si musíš tyhle zatáčky více najíždět ale to se dá naučit. Tzn. 26“ je v takovýchto pasážích hbitější. Nicméně 29“ ti to vrátí ve sjezdech kde se nebudeš tolik bát to pustit a díky větším kolům můžeš jet stopu na kterou by si s 26“ troufl málo kdo. Při prudkých stoupáních kde musíš jít na špičku sedla a u 26“ se ti zvedá přední kolo, 29“ tento problém nemá, nebo nastupuje až později.

          K bodu 3) záleží co si tam dáš za vzorek. Standardně je tam Schwalbe Racing Ralph a to zrovna není silniční plášť :-)

          K bodu 4) posez na 29“ je trochu vzpřímenější než na 26“ díky masivnějšímu “krku“ rámu. Já mám vidlici v profilu seříznutou a vyhozené z ní všechny 3 podložky tak jak se kolo originál prodávalo a stejně mi pořád přijde, že sedím na mě až moc vzpřímeně. Jsem zvyklí na závodnější posez tzn. budu ještě řešit negativním představcem. V tvém případě doporučuji se na kole projet. Představec se dá vždycky vyměnit to je otázka stokorun, max. několika tisíc záleží do jaké značky půjdeš.

          K bodu 5) kola jsou dle mého názoru velmi slušná obě váží bez plášťů a os cca 1800g což je na 29“ slušné. Já osobně dal pryč vlajky, špatně se mi na nich jezdí a zbytečně mi zvedají posed, místo nich tam jsou 60 cm rovná řídítka PZ Race. Nicméně gripy jsou tam dost tragické, takový černý molitan … vůbec nevím jak to pány od Meridy napadlo :-( Na kolo za takovéto peníze dát tuhle hrůzu. Nicméně znova úprava za několik stovek.

          K bodu 6) podívej se do mého profilu, máš ho tam nafocené v reálu ve velikosti 23“. Musím ale přiznat že ve 21“ vypadá lépe :-)

          Nic se neděje, klidně se ptej dál. Když budu moci poradit, tak rád poradím a podělím se o zkušenosti.

          0 0
          • Michal z Hradce  

            Díky za vyčerpávající odpovědi..

            Včera jsem se byl zeptat u Kulhánka (největší prodejce kol v HK, který navíc nabízí prakticky jen Meridy) jestli by byla možnost si tu krasavici na den/dva půjčit, prý se ozvou, tak snad to vyjde.

            Jinak jsem si dal na plochu wallpaper s tou Meridou a při prohlížení jsem dostal strach z malé vzdálenosti zadního kola od rámu. Pak jsem se podíval na tvůj profil a koukám, že u tvého kola je ta vzdálenost větší, nejprve jsem myslel, že je to tím, že máš 29ku. Ale rozdílů bylo víc – jiné kliky, sedlo, brzdové kotouče, pláště apod. Jsou asi totiž dvě verze té Meridy, ale minimálně v Čechách se prodáva ta „tvá“ verze – dle ofiko katalogu – a jsem za to rád, ptž je hezčí? :)

            Ještě k těm pláštům, jak píšeš, že to není zrovna silniční plášť, tak jsem se chtěl zeptat, jestli nejsou na asfaltu nějak nadměrně hlučné? Přeci jenom nebudu jezdit jen v terénu.. Ikdyž podle fotky vypadají že by mohli být OK – žádný „drapáky“ jak z krosový motorky to nejsou :) Navíc při výměně za nějaký „jemnější-silničnější“ vzorek (jestli vůbec nějaký takový je – abych si z toho neudělal silničku :) bych už pak zas asi mohl mít problém v terénu, co?

            A ještě dotaz k řidítkám, vlajky – vlaštovky, nebo jak se jím říká, který jsou v základu, se mi líbí, ale jsem zvyklý na rohy. Koukal jsem, že sis rohy taky přidal, ale ty sis měnil řidítka za rovná. Co si myslíš o kombinaci vlajkových řidítek + rohů? Jeden prodejce mi říkal, že to nejde dohromady, že je to neergonomický..

            0 0
            • Bouba  

              Ahoj Michale,

              pláště opravdu neřeš. Já jezdím na kole MTB maratóny a tyhle pláště mi vydrží max. půl sezóny. Pokud i s tím dáš tu práci a budeš pláště mezi sebou v průběhu sezóny prohazovat (přední za zadní a opačně) tak jim životnost o něco prodloužíš protože se budou sjíždět rovnoměrněji. Někdo to doporučuje někdo je spíše proti tzn. záleží na tobě. Jinak 29“ má větší trakci než 26“ a tak si můžeš i do těžšího terénu dovolit o něco hladší vzorek. Stejně tě cca za rok bude čekat jejich výměna (teda nevím kolik najezdíš).

              Mezera mezi zadním kolem a rámem je dostatečná. Minulou sobotu jsem jezdil v bahně a i přesto že se na rámu něco usadí tak při následném sjezdu to zase opadá. Nemusíš mít tedy strach že by se ti mezi rám a zadní kolo dostalo tolik bahna že by to nejelo. I když to se může stát i na předním kole a vidlici, obzvlášť když se jezdí v marastu. Mě se to loni stalo jen na jednom závodě (lepivej jíl), takže znovu bych neřešil.

              Rovná řidítka a rohy, vlajky bez rohů, vlajky s nima … diskusí na toto téma tady najdeš několik. Nedokážu ti říci co ti bude vyhovovat jen ze své zkušenost: Na Treku jsem měl originál vlajky, hodil jsem na ně rohy (viz. druhé kolo v mém profilu). Špatně se mi na tom jezdilo (potřebuji nižší závodní posed) a tak jsem vlajky vyměnil za rovná řidítka. To samé jsem teď udělal i na Meridě. Tahle volba je znovu na tobě.

              Kolo si určitě vyzkoušej a uvidíš jak ti sedne :-) Ladění správného posedu je potom taková malá alchymie, každý z nás totiž očekává trochu něco jiného. Nicméně výměna představce, řidítek, přidání rohů to jsou jen drobné oproti pořizovacím nákladům kola.

              0 0
              • Michal z Hradce  

                Díky moc, utvrdil si mě že to kolo chci, teď jenom se rozhodnout jestli ho koupit za dva měsíce (rekonstruuji byt a dřív na to kolo nebudu mít čas) nebo to s vidinou slevy risknout, počkat na podzimní slevu a doufat, že ho seženu třeba pod 60.000..

                0 0
                • camralek  

                  Já se taky připojím s kladným názorem. Ve výbavě to kolo podle mě nemá slabinu, možná ty kola nejsou špička, ale zlatý střed. Kvalitou rámu si můžeš být jist, jak už tu bylo řečeno, u meridy se vyrábí rámy spousta značek. Vidlici fox jsem měl na kolech loni i předloni a nedám na ni dopustit. JEstli 29tku nebo ne to už je strašně ohraná písnička. Za horší akceleraci a trochu vyšší váhu dostaneš spoustu pozitivních vlastností. Pro vysoké lidi je volba víc než jasná. Big nine má pevnou osu ve předu i v zadu což ji na váze ani výrobních nákladech neubere, ale přidá na tuhosti. Táké se mě na tom kole hodně líbí carbonová sedlovka s průměrem 27,2 která určitě také pobere hodně nerovností. Určitě se tu najde spousta lidí co ti postaví lehčí kolo za míň peněz, ale lehčí neznamená vždy lepší. Podle mě je lepší mít kvalitní kolo než nějakou slátaninu abys byl za každou cenu originální.

                  A jestli dát za kolo tolik peněz? Když na to máš a chceš to, tak si to kup. I když na něm nebudeš závodit, vyjížďky si užiješ víc než na kole za dvacku. Možná bych fakt chvilku počkal na tu lepší cenu. Hodně záleží na cenové strategii. Některé znaky jsou více agresivní hned od začátku jiné raději zlevňují. (Ty na začátku levné už pak nemají z čeho.) Tak držím palce při rozhodování a tiše závidím. :D

                  0 0
    • Vítekbiker  

      Potřeboval bych trošku poradit :) Chci si koupit rám BIG NINE XO, ale nevím jestli 17" (h.t. 598) nebo 19" (h.t.619). Měřím 178cm, do teď jsem měl rám FLX 20" (h.t. 605), který byl OK. Spíše mi zamlouvá ta 17", ale zase budu mít hodně vysunotou sedlovku. Jezdím závodně XC. Děkuji :)

      0 0
    • Kamikaze 591  

      Jestli údaj v záívorce „h.t“ znamená efektivní délku horní rámové tak určitě 17"

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.