Menší velikost silničního rámu?

59 nepřečtených
  • smallbrother

    Budu kupovat novou silnici. Měřím 185cm. Stávající silnice (Bareš) je vel. 58, ale tam mám dost závodní pozici kterou už nechci. Takže počítám spíš s 56 (M/L), ale koketuju s myšlenkou pořídit 54 (M) a vytáhnout sedlovku aby trochu pracovala. Na jaký problémy můžu narazit v oblasti řídítek? Krátký posed, představcem to už moc nedořenu. Nízká hlavová trubka. Co ovladatelnost?

    Máte nekdo zkušenost s použitím menšího rámu. Budou ty 2cm tak zásadní?

    Díky.

    Fotografie je pouze ilustrační. :)

    0 0
    • kubad  

      54 už bude krátké, abys to rozumě naladil budeš potřebovat hodně dlouhý představec, možná ani 130mm nemusí stačit a ovladatelnost dost utrpí

      0 0
    • karliner  

      Měřím 185 a kousek, jezdím na Authoru 54 (bez slopingu) a vůbec mi to nevadí. Je ale možné, že kdybych měl o fous větší rám, neztrácel bych nějakou energii, ale nevím, jak to zjistit.

      0 0
      • smallbrother  

        …a nemáš nějakou fotku jak to kolo vypadá?

        0 0
        • karliner  

          Zhruba takhle, ale jsou tam jiný kola, představec a vidlice.

          0 0
          • smallbrother  

            Díky. To je 54? Čekal bych víc vysunutou sedlovku. Na 185 máš asi kratší nohy, ne?

            0 0
            • karliner  

              Jo, sedlovka je na aktuálním setupu o kus výš (max 2 cm) a je tam o cm delší představec. To ale nemění nic na tom, že mám asi krátké nohy. Protože jsem si je nikdy neměřil, musí stačit informace, že Levisky 501 mám délku 32 :-)

              0 0
              • yetti  

                Tak to asi opravdu máš krátký nohy, protože já mám Levisky délky 32 při 172cm

                0 0
                • kubad  

                  já mám 183 a a taky kupuju délku 32 :D

                  0 0
                  • yetti  

                    Už jsem to psal níže: Mám na svou výšku hodně dlouhý nohy

                    0 0
              • alinceb  

                183cm a Levisky co mám teď na sobě jsou klasická konfekční velikost 34×34…:)

                0 0
          • alinceb  

            Na 185cm máš teda hodně krátký nohy…:) Na fotce je moje 58ka Bareš (smallbrother určitě poznal) a to mám 183cm…

            PS: Fotka je z Hochalpenstrasse mn.v. cca. 2200m n.m.

            0 0
            • smallbrother  

              …tak touhle fotkou jsi mi udělal velkou radost! :)

              0 0
              • alinceb  

                Neumřel – nějakou chvíli sem měl doma jen odstrojený rám, ale pak sem na jaře ulomil patku u F1ky a Bareš dostal šanci. Takhle na něm jezdím celou sezónu, protože panu Barešovi trvá oprava jako psovi pastva…:) Teď přijdou komponenty předělat z5 na F1ku a tenhle rám dostane asi nový lak a bude z něj rekreační silnička pro švagra…;)

                0 0
                • smallbrother  

                  …pěknej důchod. :)

                  0 0
                • Hroch obojzhivelnyj  

                  To je ten lak tak spatnej? neni to skoda praskovat?

                  Mimochodem, byl jsem ted ve vidni, a meli tam za vylohou novej ram na drahovy ocelovy colnago a bylo evidentne v prasku :( nic moc tedy.

                  Vedle byl ram Colnago Master a taky nazivo docela zklamani, mufny takovy neohrabany…

                  0 0
            • Pebe  

              já bych ty velikosti tak nedramatizoval, každý to čísluje jinak a kdo tomu aspoň trochu rozumí, tak si pohlídá především efektivní délku rámu a délku hlavovky. Zbytek se už dá jakž takž doladit.

              Například já mám Cicli 54 velikost, u Authora by to byla spíš vel.50, prostě to má každý jinak značené

              0 0
              • jecnak  

                Presne tak

                0 0
              • smallbrother  

                Takže na délku sedlový trubky vlastně nezáleží, ale délku hlavovky doženu už jen podložkama nebo sklonem představce. Tam ale, kromě toho že to může vypadat sakra blbě se už ovladatelnost, narozdíl od změny délky představce, nemění, ne?

                0 0
        • kubad  

          54 author je ehm ofiko 56cm :D

          u Authoru nemumí měřit

          0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            No 54 ma spis delku 59ky.. Normalni je 56×56 (v x l), tohle je 54×58. No a s takhle vysunutou sedlovkou ma Karliner teda taky hodne nestandardni geometrii.

            0 0
            • karliner  

              Co je na ní nestandardního?

              Rozdíl řídítka x sedlo je něco mezi 90 a 95 mm.

              Efektivní délka horní rámovky je asi 57 cm, délka hlavovky něco o fous přes 15 cm (přesně se mi to nechce měřit).

              0 0
              • alinceb  

                IMHO Hroch narážel na tvoji „geometrii“ a ne rámu…:D

                0 0
                • karliner  

                  Ruce jako lopaty a fotbalistický nohy :-)))

                  0 0
                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    No kdyz mas pri 185 cm na 54 ramu takhle malo vysunutou sedlovku, tak musis mit fakt extra kratky nohy.

                    Ehm, chrt s postavou jezevcika… :-)

                    0 0
                    • karliner  

                      Svinovacím metrem bez dopomoci podlaha – rozkrok asi 86. Ale ta sedlovka je o kousek výš, to je nějaká pradávná fotka.

                      0 0
                      • Hroch obojzhivelnyj  

                        86/185 vypada jako normalni rozmer, ja mam 84.5/179 a Lewisky taky 32. Odvolavam ze jsi divnej :).

                        Zkusime nekdy prohodit kola.

                        0 0
                    • alinceb  

                      Asi tak…:D Já mám zas hodně dlouhý nohy a pak mi na čtvercovým rámu vychází buď extrémní vysunutí sedlovky nebo krátký představec. Teď budu na F1ku zkoušet 9cm Cinelli, protože momentální 11cm ITM je moc dlouhý…

                      0 0
                      • yetti  

                        To jsme na tom podobně. Všechny rámy jsou mi hrozně dlouhý. U MTB to není až takový problém, ale na silnici jsem toho vystřídal hafo v různých rozměrech a nic mi nesedí. Buď mám dobře nohy a pak je mi to dlouhý a nebo to mám správně na délku a pak nejde naladit správný posez.

                        0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      IMHO prave naopak.

      Nerozumim cemu rikas zavodni posice- dlouhy nizky posed?

      Mensim ramem obecne ziskas kratsi jeste nizsi posed, delku pripadne dohonis predstavcem. Na Baresovi Jr. ho mas docela dlouhy. Delsi sedlovku ziskas ramem se slopingem.

      Tady si pocti, maji ruzne druhy fitu. Zavodni vychazi s mensim ramem, cim vic na pohodli tim vetsi ram a kratsi forbec.

      U ramy roste s velikosti obecne delka pomaleji nez vyska.

      Podle me bys mel zustat cca u velikosti 56–58, a vybirat kolo podle aktualni geometrie- efektivni delky a vysky hlavove trubky (pozor na integrovane hlavko a sloping.) Jinak vetsina vyrobcu uz dela silnicky ve dvou radach geometrii, zavodni a touring (treba Spesl Tarmac vs. Roubaix-ma o 2 cm vyssi hlavovku). Je to trosku slozitesi, kdyztak napis, mam krasny excelovy file pro zobrazovani geometrie 2 kol na sobe (ktery uz zmizel z netu :(, poslu mailem.

      0 0
      • smallbrother  

        jo, ten fit caltulator jsem si dělal, vyšlo mi 56–58. :)

        Většina rámu (třeba to TCR nahoře) se teď dělá s minimálním slopingem.

        Chápu to tak že s nízkou hl. trubkou jsou nízko řídítka…

        Mně tyhle rámy na fotkách právě taky přijdou vzhledem k délce sedlovky spíš menší. Ale hlavně vypadaj daleko líp, než když tam ta sedlovka je zaražená.

        Takže bych měl hledat nějakou delší hlavovou trubku?

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Jj. Ale ono hrozne zalezi jaky mas zada a o kolik niz riditka nez sedlo ti budou vyhovovat. To je strasne individualni, cet jsem ze zlate pravidlo byvalo 90 mm, ale na profi kolech (na cyclingnews to byva u predstaveni kol jednotlivych jezdcu) to je od nejakych 65 do 150 mm (coz mi prijde extrem).

          Poslu ti ten excel, omer a naklep si tam toho Barese a eventualni novy kolo a uvidis kam se budes chtit dostat s riditkama.

          0 0
          • smallbrother  

            nj, když problém je v tom, že ten posed z Bareše už nechci. To budu muset někde vyzkoušet naživo, protože nevím co mi bude vyhovovat.

            Každopádně díky když to pošleš mailem.

            0 0
    • Greyhound  

      Ja mel driv 54ku Authora a to byly strasny stafle, spis 56ka jak pise kubad. Letos jsem presel na kratsi slopingovou 54ku Canyona a nemuzu si ho vynachvalit, o tridu lepsi svezeni a na mensim kole se mi jezdi mnohem lip, do kopce a i dolu jsem prestal na zavodech ztracet. Za me teda spis mensi kolo, ale na tebe rozhodne 56, 54 je tak na me (178cm).

      0 0
    • Joseph de Sax  

      pokud patříš mezi vosy na bonboně, tak jsi na správné velikosti…

      0 0
    • martinpav  

      Pokial nechceš závodnú pozíciu tak treba brať práve väčší rám. Majú dlhšiu hlavovú, horná rámová sa až tak markantne nemení a dlhšia hlavová ten posed ešte skracuje.

      Ako závodnú pozíciu beriem veľký rozdiel medzi výškou sedla a riaditkami.

      0 0
      • martinpav  

        Ešte príklad, mám 173 a vozím sa na 56-ke :) bez slopingu.

        0 0
        • Zdenda CUBE  

          Tak to ti vyhovuje extrémně dlouhý posed, já mám 176 a rámy vozím tak 53ky (ef.délka rámovky do 53) u většiny dnešních výrobců je to velikost rámu 50–53 (S-M)v závislosti jak to měří …

          0 0
          • martinpav  

            Je to skôr kratšia 56-ka, horná rámovka 54,5 + 9 cm predstavec, hlavová 15cm.

            Rám bez slopingu.

            0 0
      • roud  

        blbost už teď je na tom určo nataženej a větším rámem tomu určo nepomůže…

        0 0
        • martinpav  

          Skúšal si to niekedy? Stači o predåženie hornej rámovky skrátiť prestavec a máš rovnakú dåžku na rajdy a zároveň dlšiu hlavovú ⇒ menši výškový rozdiel medzi sedlom riaditkami.

          Príklad cannondale six:

          Predåženie hornej rámovky o 1,5 cm zvýši hlavovú o 1,5–2 cm podľa veľkosti.

          0 0
          • roud  

            tohle je demence kup si o 2cm delší rám a dej tam o 2cm kratší představec pokud třeba předtím měl 90mm uvidíš co ti z toho vznikne za bastl radši vzít menší rám a dát třeba 1cm podložku pod představec než ta kravina co tu vymejšlíš…

            0 0
            • martinpav  

              Ja si nič nevymýšlam. http://www.competitivecyclist.com/za/CCY…

              The French Fit.

              This fit is so named because of its legacy in the traditions of endurance road riding such as brevet rides and randonneuring. However, the French Fit isn't merely about touring, riding long, or even sitting more upright. It is about getting the most out of a bike that fits larger and provides much more comfort to the neck, back, and saddle position.

              While the Competitive Fit generally puts you on the smallest appropriate frame and the Eddy Fit sizes up a bit or raises the bars, the French Fit puts you on the largest appropriate frame. While this bucks some current conventional wisdom – and is, in fact, the least commonly used position of the three we espouse – it is still the position advocated by some of cycling's wisest and most experienced designers, who also happened to be riders who like to go fast and far with an ideal amount of comfort.

              This fit features a taller front end (with a larger frame and/or head tube extension and stem), handlebar to saddle drops that are much closer to level, and favors riders who are looking to ease stress on the neck and back, ride as long and as far as they like, and are not concerned with the looking like an aggressive professional. In comparison to the Eddy Fit, the rider has even more weight rearward and a slightly more upright position such that „hands in the drops position“ is close to the Competitive Fit's „hands on the hoods position.“ Some may say that this was not how modern race bikes were „meant“ to fit but we have learned that the French Fit's size up tradition works great on the most modern bikes.

              By increasing the frame size we raise the bars without radical riser stems and still create balance and proportion with respect to the important knee-to-pedal dynamic. It is important to remember that as frames get larger the top tube effectively shortens. This means that the longer top tube on a larger frame is appropriate because as the bars come „up“ and the ratio of saddle to bar drop lessens, the rider achieves a „reach“ from the saddle to the handlebars that is just right!

              We recommend this fit for riders who really want to be comfortable and fast over longer distances. Please note that the French Fit disregards all emphasis on stand over height (standing with the bike between your legs and your shoes flat on the ground) because the French Fit school believes that this measurement has little actual value regarding fit. An ideal compromise for those who can't shed their concern regarding stand over height is the choice of a „sized up“ compact design to achieve a higher relative handlebar position.

              Nevertheless, a French Fit can work with traditional, non-sloping frames as well. As an example, a person who might ride a 55cm or 56cm frame to achieve the Competitive Fit, might ride as much as a 59cm or 60cm in the French Fit. While bikes in the French Fit are not the racer's fashion they tend to look elegant, well proportioned, and ride like a dream.

              0 0
            • martinpav  

              A inak Hroch o pár postov vyššie píše to isté keby si sa ešte potreboval odreagovať.

              0 0
              • roud  

                Já si stojím za tím že je to ********** a ani hroch na tom nic nezmění stejně jako já si myslím že většina lidí v tomhle vlákně mu doporučí 56ku jinak neni pravidlem co větší rám to větší hlavovka…

                0 0
                • martinpav  

                  Je to tvoj názor. Já mám aj reálnu skúsenosť.

                  Myslím že nemá zmysel o tom ďalej debatovať, je na zakladateľovi vlákna aby sa rozhodol. Aj tak mu dá najviac vyskúšať viaceré veľkosti a rámy. Ak nechce meniť veľkosť tak Synapse alebo Roubaix by mohli byť dobrou voľbou.

                  0 0
                • karliner  

                  Stovky milionů, ne-li miliardy lidí si dodnes stojí za tím, že je ********** to, že člověk vznikl evolucí nebo že Země je kulatá a není středem vesmíru :-)

                  0 0
              • Martin  

                nedráždi rouda :) ten ví o čem mluví :D

                0 0
              • Hroch obojzhivelnyj  

                Vetsi ram nez ma nebrat, ale mensim tomu nepomuze, tak. Proste vybrat ram s vhodnym pomerem horni a hlavovy trubky.

                0 0
                • smallbrother  

                  jj, bude to asi 56. I když včera jsem si to tak rychle hodil do toho excelu a rozdíl není výraznej. Výška řídítek.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.