• Lahoda

    Leta jsem jezdila na kole jen s takovymi temi plastovymi klipsnami: https://images.app.goo.gl/…xTUwTXVSJFf6

    Pote jsem presla na naslapy, ale zcela uprimne se s nimi nedokazu absolutne szit. Pokud nevyslapnu nejakou stojku, nebo mi necekane podklouzne kolo, proste se nezvladnu vycvaknout a letim k zemi i skolem. 

    0 0
    • Coural  

      Co je Megapod vím. Chtěl jsem se dozvědět, co je Megpad, ale bohužel :-(

      0 0
    • Lahoda  

      Me nekam zmizel kus prispevku…

      0 0
    • Lahoda  

      Tak abych to dopovedela… Jezdim ted na pedalech, co maji z jedne strany platformu a z druhe naslap. Ale to precvakavani je proste na nic. Proto me napadly Magpedy, ale nestoji zrocna malo a bojim se, ze to bude slepa ulicka: https://www.elementstore.cz/…ed-enduro-P/?…

      0 0
    • Coural  

      To je v pohodě. Párkrát sebou flákneš a pak budeš vycvakávat jako profík. na ty magnety bych se vykašlal.

      0 0
      • Lahoda  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • Lišák  

      Nášlapy si hodně povol a jezdi. Ten pohyb na vycvaknutí si časem naprosto zautomatizuješ. Ještě se mně nestalo, abych letěl a měl kolo nacvaklý na botech. A letěl jsem mockrát. Pokud máš nový kufry, tak není od věci je i pedály (tam, kde se dotýkají kufrů) lehce máznout.

      0 0
      • Lahoda  

        Jezdim s nimi 3 roky. Mam je povolene a stejne s nimi litam… Proste se v te krizove situaci nedokazu vycvaknout. Asi mi chybi ten spravnej grif, to nevim. Ale uprimne mi ani hlava moc nebere, co je dobryho na tom, mit nohy napevno na pedalech, kdyz jedu treba nejakou technickou pasaz a kazdou chvili se muze stat, ze budu pitrebovat dat nohu dolu. Pak se akorat pro jistotu vycvakavam a je to o hubu snad jeste vic.

        0 0
        • Lišák  

          Tak platformy s pinama a k tomu odpovídající boty. A chrániče na holeně. Piny bývají zákeřný.

          0 0
        • Ivan  

          Ono je to dost o hlavě, a ta se někdy špatně přemlouvá. Pořiď si kvalitní, nízké platformy (třeba něco od HT), k tomu boty s odpovídající podrážkou (třeba 5.10) a budeš v klidu. Kupodivu ani ztráta energie při správném šlapání není nijak závratná.

          0 0
          • Lahoda  

            Mozna to bude nejlepsi reseni. Kamaradi me porad odrazujou, ze budu pomalejsi v kopcich, ale aspon budu fakt v klidu.

            0 0
            • LM  

              Je to malinko pomalejší, nemůžeš tahat pedál nahoru a v prudkejch stojkách zabírat obouma nohama najednou. Ale možnost okamžitě šlápnout na zem nebo opustit kolo za to stojí.

              Baví mne jezdit na hranici svých možností do poslední možné chvíle a teprve pak rychle šlapu na zem nebo skáču z kola pryč. Na nášlapy jsem zkoušel přejít 2× s roční pauzou mezi tím a vždycky jsem pak někde nestihnul vycvaknout nohu včas a skončil dobitej jako pes. Takže jsem se vrátil zpět na platformy, koupil pořádné pedály a boty a je to super.

              0 0
    • Lahoda  

      Na silnicnim kole mi naslapy nevadi, ale na MTB to s nimi proste nejak nejde a nejde…

      0 0
    • embi  

      Cau,

      Porid si kufry SH-56 https://www.koloshop.cz/…B-kufry.html je to fakt rozdil, vycvakne to uplne samo kazdym smerem vyjma nahoru. Neni na to potreba ten grif „patou napred“ jako u klasiky:)

      0 0
      • Lahoda  

        Tak to jsem neznala, diky za tip! Mozna jeste vyzkousim a kdyz ani to nepujde, budu jezdit na platformach.

        0 0
    • obda  

      Pokud nevyslapnu nejakou stojku

      Taky jsem s tím měl ze začátku chvilku problém, ale jednoduchým řešením je prostě zabrzdit – na vycvaknutí je pak času dost :)

      0 0
      • Lišák  

        Přesně tak. Proto jezdím i do kopce s ukazovákama na brzdách.

        0 0
        • LM  

          Hodně pomůže trénink rovnováhy. Máš pak mnohem více času se nějak srovnat a pokračovat dál namísto padnutí na bok :-)

          0 0
    • Webonaut  

      Ahoj. Magped můžou bejt dobrá volba a nemusí. Nejde to zobecnit. Jakou kombinaci pedálů a bot teď jezdíš? Jaký terén (např. lokality) máš ráda a případně v čem přesněji tě tam aktuální setup limituje?

      0 0
      • Lahoda  

        Mam turisticky tretry a pedaly kombinaci platforem a spd z jedne strany. Zacvakla jezdim jen v lehcim terenu, zpevnenych cestach, apod. Na silnici nemam zadny problem. Jak ale najedu do clenitejsiho terenu (nebo treba do bahna) , tak radsi vycvakavam. Naslapy mam hodne povolene, ale tyhle oboustranne mam pocit, ze jdou i tak dost ztuha. Klasicke SPD, ktere jsem mela driv, sly snaz. Ale stejne jsem s nimi horsi teren nedavala a jezdila a jednou nohou vycvaknurou a posunutou na pedalu o kousek dal. Ze to bylo dost o hubu, samozrejme vim. Ale pro hlavu to bylo lepsi reseni. Ja nejsem moc technicky zdatna,v terenu si neverim a jsem oaptrna. Jezdim par amaterskym zavodu v okoli a sedi mi spis jednodussi trate (treba v ramci nejakeho triatlonu). Ale v mistnim poharu mame i dve technicky narocnejsi, kde jsou i nejake single traily, prejizdi se nejake kameny, sjizdi schody a tak. A tam ja to proste s naslapama absolutne nedavam. Jenze kdyz jedu pulku zavodu na platforme, kde nema noha stabilitu, je to taky naprd. Tak to jezdim s tema svyma klipsnama, ale asi si umite predstavit, za jakyho jsem pak exota… 

        0 0
        • Webonaut  

          Já mám pocit, že problém máš hlavně v hlavě, a ten ti žádný pedály nevyřeší. Nebudeš spokojená ani s jedním z nabízených řešení. Na tvým místě bych zainvestoval nejdřív do kurzu technického ježdění. Podle toho co o sobě píšeš věřím, že tvý tělo na ty technický místa rozhodně má.

          Mrkni na kurzy co dělá Pepa Dressler. Je to neskutečnej borec s týmem skvělých lidí. Za víkend se obrovsky posuneš. U něj se trénuje zásadně na platformách, kvůli čisté technice. Šikovní jsou také na Rychlebských stezkách, mají tam i kurzy jen pro dívky a dámy, pokud by ses na takovým cítila líp. Tam můžeš, myslím, jet na čem jsi zvyklá.

          Můžeš to doplnit i o trénink na balanční podložce bosu, případně nafukovacím míči (stoupat si, dělat dřepy, přeskakovat o 180° na bosu, stoj a dřepy se zavřenýma očima) ať si potrénuješ balanc. Všímej si, jak moc ti přitom pomáhá tvůj core a přenes tu zkušenost do terénu.

          0 0
          • Lahoda  

            Kurz planujeme s dvema kamaradkama-cyklistkama uz dlouho. Ale mam malicke deti, tak to letos jeste na vikend uplne pryc nebylo. Ja jsem nikdy takhle technicky veci nejezdila. Jezdim na kole od mala, ale proste po normalnich zpevnenych lesnich cestach, max sem tam nejakej ten koren. Kdyz mi poprve kamaradi ukazali jeden sjezd ve svahu, co se jezdi na zavode, seriozne jsem si myslela, ze si ze me jen delaji srandu.

            0 0
            • Slavik  

              To Tě právě na těch kurzech naučí. V prvé řadě přestat se bát :-)

              0 0
            • Webonaut  

              Jo, to chápu. Taky mám malou dcerku :-). Jak jsem psal. Podle mě je ho hlava a s tou ti žádný pedály nepomůžou. To je jako kdyby ses bála řídit auto a řešila který si koupit aby ses bála míň. Když nemůžeš na víkend na kurz, řešil bych kámoše co umí technicky jezdit a má učitelský talent ať ti dá pár odpoledních lekcí. Prostě bych veškerou tu energii kterou směřuješ no výběru pedálů spíš namířil na odstranění bloku v hlavě.

              0 0
    • Slavik  

      Přešla jsi na nášlapy. Jaké? (značka, typ)

      0 0
      • Lahoda  

        Byly to nejake Force. Typ ti nepovim, jsou nekde hluboko pohrbene v garazi. 

        0 0
        • Slavik  

          A nesmrtelnou klasiku Shimano PD-M520 jsi nezkoušela? Nejlépe pro začátek vyměnit s kolegou, který ji už nějakou dobu má, aby Ti obrousil hrany. Vždycky jsem tak na měsíc půjčoval svoje obroušené a nikdo neměl/nemá problém…

          Nebo koupit na bazaru jeté (ne rozpadající se).

          0 0
          • Lahoda  

            Je to jedna z variant, ktere zvazuju. Shimana spolu s temi kufry, co jsou v odkazu vys. (Ja to psala i v tom predchozim prispevku, ale po odeslani odpovedi mi casto zmizi treba pulka zpravy. Nevim proc.)

            0 0
            • Slavik  

              Začal bych těma pedálama, ty M520 jsou docela při povolení měkký, až pak bych řešil SH56…

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Espen  

      Ještě mě napadá, když to tu tak čtu, jestli tomu nevycvaknutí nepomáhají ty turistické tretry? Normální tretry mají tuhou porážku a jak vytočíš patu, okamžitě vyskočí z pedálu. Ty turistické se přeci jen trochu zkroutí a nemusí to jít tak rychle v tom terénu.

      A nejspíše taháš i nohu nahoru a pak to drží.

      0 0
      • Lahoda  

        Tyhle maji podrazku pevnou. Rekla bych, ze je to neco mezi turistakama a MTB tretrama. Kdyby to nemelo tkanicky, spis bych to nazvala tou tretrou.

        0 0
        • Sinpa  

          Tak turistické mají většinou kufr utopený v podrážce, ať se s tím dá hodit. XC tretry naopak mají kufr čuníci ven.

          0 0
    • -b-n-x-  

      Magpedy nebrat.

      Jdi do normálních platforem.

      0 0
    • mr.antik  

      Za mě teda je jednoduší se s nášlapama naučit. Ale oboustrannýma kvalitníma a pořádně. Ať už to budou SPD nebo Time/Mavic, každý systém má něco do sebe ale v principu fungují stejně a jde jen o to, aby se na to vytvořil vycvakávácí reflex, takže vyloženě si dát několik dnů po sobě tréning vycvakávání.

      0 0
    • Lahoda  

      Tak diky vsem za rady, kluci!

      0 0
    • jakub  

      ahoj obnovím toto forum, jezdí na tom někdo?? zajímají mě ty endurový, děkuji za poznatky a info

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.