Mavic Crossride disc VS normalne 32spicove kolo

81 nepřečtených
  • macendy

    zdravim bikery.rad by som vedel vas nazor na zapletane kolesa.chcel by som kupit nove kolesa a neviem sa rozhodnut.lebo mam trocha problem vyskladat set co by mi vyhovoval a na kolesa mavic crossride som nasiel velmi slusnu ponuku aj s plastami.mavic sa mi velmi lubi len jednemu kamosovi sa to nepozdava lebo je trochu problem s nahradnymi dielmi ked nieco odide a ze to ma 24 spicov.jazdim fulla Jamis Dakar XLT, ma to zdvihy 130/125, vacsinou take agresivnejsie XC a maratony

    0 0
    • gekon69  

      nevahaj a zober ich !!!

      0 0
    • pegas  

      hisssttttttttto­ooooooooooooo­rrrrriiiiiiii­iiiiiieeeeeee­eeee:-D

      0 0
    • kubad  

      s ohledem na kolo a na to co je chceš to není ideání volba. jedině pokud si muší váha :-)

      0 0
      • macendy  

        a co je pre vas musia vaha ? ja mam aj s vystrojou nieco cez 70kg ale mam 16 rokov takze to urcite nie je moja finalna vaha :)

        0 0
        • kubad  

          to by šlo

          0 0
          • macendy  

            tie crossridy ma tahaju lebo mam na nich perfektnu ponuku.kolokram.sk ich ma za 5350sk aj s dusami michelin C4 a plastami conti mountainking 2.2 supersonic.a mam problem vyskladat si 32 spicove kolo za dobru cenu lebo nechcem naboje od shimana kvoli konusom a za dobru cenu som zatial nasiel len novatec DO41/42 SB a ostatne len DT a od nich su nove 370 drahe a cerity len s centerlockom.a na tom novatecu ma aj tak skre hmotnost zadneho naboja…pisu 494g a nechcem vediet aka bude skutocnost…

            0 0
            • kubad  

              s tvou vahou bych je klidně vzal – cena je lákavá, díly na ně jsou běžně k sehnání.

              0 0
            • K2  

              Jedny z nejlehčích nábojů za dobrou cenu jsou Authory – jezdím je cca třetím rokem a spokojenost. Ořech se nesmí umývat wapkou :) – jinak je potřeba rozebrat a namazat. Od té doby nemyju a není problém :)

              0 0
          • macendy  

            a keby som tam chcel dat kotuc 180mm tak by to bol problem ?

            0 0
        • jIrI___  

          Ja mam 76kg a mam taky Crosstidy. Nepozoruju ze by se kola nejak extra moc krivily nebo byly mekke. Mama je 2 roky a drzi bez problemu, osmici jsem na nich centroval mozna tak jednou a to jsem nasil do stromu. Nevim co na Crossridech vadi ostatnim (mozna ze to nejsou Crossmaxy…) ale ja jsem s nima spokojeny.

          0 0
          • macendy  

            ak ich mas uz 2 roky tak potom nemozes mat verziu o ktorej sa bavim.tieto su crossride 07 disc…na zaciatku som dal aj obrazok.tie starsie by som nezobral…vobec sa mi nepacia a maju cez 2 kg

            0 0
            • Dag  

              Ty 07 mam taz. Vazim neco kolem 95kg. S rozcentrovanim by problemy nejsou. Jedine co mi vadi je jejich krouceni a nejistota pri jizde a prejizdeni podelnych nerovnosti. Treba prejizdeni z vyjetych koleji atd. Jinak si na ne nemuzu stezovat.

              0 0
            • jIrI___  

              jo, sorry, jsem si nevsim, mam 06. Ale zas takovy rozdil v nich neni. 07 Disc jenom nemaji brousene boky pro spalky a usetrena hmotnost je jenom na nabojich, takze tech par gramu usetrenych na nabojich se ti do jizdnich vlastnosti neprojevi. A navic nejsem zadny gramhonic ;-) Ale kdyby ta hmotnost byla usetrena na rafcivh, tak to uz je o necem jinem…

              0 0
    • MARIN  

      NEBER JE v historii je toho o nich spousta

      0 0
    • yago  

      na agresivnejsie jazdenie ich urcite nekupuj,moji dvaja kamosi ich jazdia,jeden ma 06 a druhy 07 (rozdiel v rafkoch) a obaja maju problem s brzdenim na prednom kotuci,pri 160mm im kruti koleso vzdy do lavej strany a to viditelne!!!! tie kola su jednoducho makke pri akejkolvek hmotnosti pokial mas hryzavu brzdu,fyziku neoklames.....co sa tyka nabojov shimano,ja by som ich bral,konusy nie su nevyhoda a dokonca aj pri agresivnom jazdeni,moj LX zadny naboj po 4 rokoch skakania bol pri predaji biku uplne v poriadku,oska nehadzala a konusy sa tocili bez zadrhavania…

      0 0
      • macendy  

        ale to bym este musel prihodit dalsich 1000 za redukcie centerlocku na 6 dier.

        0 0
      • macendy  

        s tymi konusmi mas pravdu.s mijim predoslym bikom (trekingom) som casto daval hardcore XC :) a naboje boli smiechuhodne shimano 475 a po dvoch rokoch sa zadny krutil ako novy…predny bol na mraky.

        0 0
    • pajasimi  

      já o nich taky uvažoval, nakonec jsem si trochu připlatil (1200kč) za hezčí a snad i odolnější kola viz. profil

      0 0
    • Comby  

      Negativne nazory na Crossride su zaujimave. Vo Vele 1/2008 testovali biky s tymito kolesami a ani jedno krive slovo na ne nenapisali. Crossride su podla Vela dostatocne tuhe kolesa, poskytujuce velmi dobry komfort, naopak Crossmax su az velmi tuhe, nekomfortne. Ja teda neviem.

      0 0
      • MlokCZ  

        Už jen ten jejich přístup k tuhosti. Kola nejsou od toho aby poskytovala komfort a pokud o nějakých kolech prohlásí, že poskytují komfort, tak to může znamenat jediné – ty kola jsou bláto.

        A když se jim Crossmaxi zdají pomalu tuhé moc, tak k tomu není co dodat… Crossmaxi jsou kola tak normálně celkem slušně tuhá.

        0 0
      • yago  

        no velo by som zase nebral az tak vazne, a hlavne ak su to komponenty na testovacich bikoch tak urcite tie kolesa ako komponent nie su cielom testu ale bike ako celok…no a hlavne na tom asi nenajazdia tolko km aby vedeli dat objektivny zaver…to by museli mat svoje tela ako chodiace laboratoria…

        0 0
      • yago  

        inak suhlasim s Mlokom, kola nemaju pruzit ale zaberat,pruzit ma vidla a tlmic,pripadne pneu…ak zacne pruzit koleso tak zacne byt v ..... prinajmensom vyplet

        0 0
        • macendy  

          preco mi potom niekto pise ze tuhost je v pohode a niekto ze je to uplne blato ?…94 kg chlap mi pisal ze ma problem len ked prechadza pozdlzne po rigoloch a inac nema ziadny problem

          0 0
          • MlokCZ  

            To je jednoduchý, hrozně záleží na několika věcech, co dotyčný jezdí a s čím může srovnávat a jestli tam má kotouče nebo v-čka. V lehkém terénu a na silnici také nemám u Crossridů s tuhostí žádný problém. V těžším terénu to je ale horší, prostě pak nedrží přesně stopu a kolo si tak trošku jede kam chce a ne kam chci já (samozřejmě tohle je trošku nadsázka a jezdit se na nich dá i těžší terén, ale když to pak srovnám s tužšími koly, tak to není ono). A to mám jen 70kg.

            0 0
      • Extremist  

        Ve Velu uz toho napsali… :-)

        0 0
    • Splinter  

      Jestli chceš kola leštit a opravovat kup si Crossridy, jestli chceš jezdit, ber nějakou „klasiku“…

      0 0
      • dejvv.  

        Zajímala by mě tedy nějaká alternativa ke crossridům(disc – za podobný peníze). Já chtěl původně XT 08, ale jsou víc jak dvakrát dražší a můj rozpočet se rapidně snížil, tak jsem si říkal že vezmu ty crossridy. Po tom co tady zas čtu si říkám, že snad radši počkám až našetřím než se někde kroutit.

        0 0
    • kesu  

      na tvoji vahu je klidne vem

      0 0
      • Schrama  

        Už bych je teda nebral na žádnou váhu! Nikdy více!! Zrovna je mám opět po 6 měsících v servisu. Byla to nejhorší investice za 15 let mýho ježdění. Je to blato, i přes odborný servis (2× za rok) absolutně nespolehlivý .viz historie,(ve vyšší rychlosti z kopca se mně z kola stal „furtšlap“.....tzn. devítikolo mně bralo řetěz do drátů a napnula se přehazka!!!). Málem jsem si dal na držku. Jdu do klasiky 32 nebo 36 děr! S nostalgií vzpomínám na kola s Aliviem z roku 93, na kterých je 40tis. km bez zásahu. Jezdí do dneška na jiným kole. Jak píše Splinter. Akorát tak na leštění, ale na ježdění nebrat.

        0 0
        • MlokCZ  

          K tomu furtošlapu už jsem se tu vyjadřoval. To není chyba těch kol obecně, ale buď špatný servis (což se stává často, že ve spoustě servisů použijí nějaké náhradní mazání na ořech a to je pak konečná, pokud je to mazání jen malinko hustší), vadný kus nebo nedostatečně často namazané. F urtošlap se z toho stane pouze, když to není namazané správně nebo by to musel být vadný kus ořechu. A v případě potřeby namazání o sobě dává ořech vědět větším hlukem dlouho dopředu, takže v tomto případě je nutné na to kašlat a ignorovat to co kola naznačují delší dobu (že chce ořech namazat), aby nastal problém s furtošlapem.

          Schválně si zjisti, čím ti ořech mažou.

          S ořechem u Crossridů a ostatních Maviců (tohle je u Crossmaxů to samé) normálně lidi problémy při správném mazání nemají a originálním olejem na Mavic ořechy to stačí máznout 1–2× do roka. Sice je to častěji než u jiných nábojů, ale zato je to otázka na 2 minuty, protože ořech je super rychle přístupný.

          0 0
          • mastihuba  

            sory, ale abych si ještě lámal hlavu s domazáváním ořechu po pár kilometrech u kol za 4kk, tak na to by mne neužilo. už jen todle by je vyřadilo z výběru i kdyby byly pozlacený.

            0 0
            • MlokCZ  

              O pár kilometrech tady nikdo nehovoří, 1 x za rok je podle mě normální odservisovat náboje a ořech na každých kolech (a spousta dalších ořechů je náchylná na správné namazání, nejen všechny od Mavicu, ale i DT a další). Dvakrát do roka bylo myšleno pro ty, co najezdí hodně km (třeba 10tis. a více).

              Samozřejmě je to tvoje volba, co bys koupil a co ne. Já bych si osobně dnes Crossridy také nekoupil, ale zrovna ořech by nebyl tím důvodem proti ale naopak důvodem pro.

              Nebo, že by všichni majitelé Crossmaxů (s ořechem je to úplně stejné jako u Crossridů) na BF byli tak hloupí a kupovali si tak mizerná kola? A ve světě to samé?

              0 0
              • Schrama  

                Pochop, že chcu kolo, který se točí. Rozumím servisu, že je potřeba, ale jezdit s tím, že se to může opakovat, opravdu nechcu. Jen se dělím ze zkušenostma. Kdo chce, ať si je koupí a sleduje „mazání“ a počet nejetých km. Toto není účelný kolo.

                0 0
            • jecnak  

              No treba Aksia jsem nemazal jeste po 10 000, Cridy na Meduncine kole byly mazany nekolikrat ale skutecny duvod namotavani retezu to nebyl, takze to mohlo v klidu zustat jak bylo. Fakt nechapu co s tim lidi delaj.

              0 0
              • MlokCZ  

                Mě kupodivu když jsem řešil problém mazání pak vydržel poměrně dlouho i ten olej na šicí stroje (když jsem ještě nemohl sehnat ten origoš Mavic, který už teď mám).

                0 0
                • jecnak  

                  Mazu Cmaxy a Cridy tlumicovym olejem a vydrzi to dyl jak rok, coz mi prijde naprosto bez problemu. Zjistuju ale posledni dobou, ze asi nejsem az takovy ras na material a nebo umim extremne dobre jezdit, protoze mi Cridy vydrzely i nejaky ty skocky, Crosmaxy dropy z 85cm na placku, silnicni American Classiky prelety pres prejezdy, Aksia primy naraz prednim kolem do auta v cca 35km/h (precentrovano jezdi se dal) atd. atd.

                  0 0
          • jecnak  

            Ja jsem se setkal jeste s jednou veci. Doted kroutim hlavou jak to muze souviset. Namotavani zpusoboval zatuhly horni cep prehazovacky a pri shozeni z velkeho pastorku na maly to diky nedostatecnemu napinani retezu zaclo namotavat retez na pastorky. Nez jsem na to prisel…

            0 0
    • duk  

      Nevim no, kámoš asi 90 kilo u nás na kritériu zničil dvě zadní kola Crossride při jídě po schodech- vytrhal dráty z náboje, takže ty kola byly na vyhození. To mi přijde nic moc, když nevydržej ani schody tak si nedovedu představit co se s nima stane při nějákym ostřejším sjezdu v lese…

      0 0
      • fousek  

        Malokterej sjezd v lese je drsnejsi nez schody

        0 0
      • jIrI___  

        Tak Crossridy nejsou ani delane na nejake ostre sjezdy v lese nebo polety na dirtech… :-)))

        0 0
        • duk  

          To sice nejsou, ale zase by se nemusely rozsypat už při menší námaze…

          0 0
          • MlokCZ  

            Jenže jak můžeš vědět, že by nezničil v té situaci i jakákoliv jiná kola?

            Už jsem tu psal několikrát, že bych si Crossridy dnes nekoupil (více než rok jsem je jezdil), ale s odolností to nebylo vůbec špatné, když přežily můj předloňský pád, když jsem to v 50km/h zapíchnul předním kolem do jámy a pak kolo letělo x metrů i se mnou. Sice obě kola totální osma, ale po znovupřepletení naprosto v pohodě (ráfek byl po ropletení ok a nemusel se rovnat vůbec).

            A centrovat jsem je nemusel nikdy vůbec, v tomhle na tom byly lépe než tužší klasika na 32 drátech.

            Zničit se dají v pohodě každá XC kola.

            A co se Crossridům musí přičíst k dobru, že jsou už teď lehčí, přeci jen předtím když měly ještě přes 2kg to bylo dost i na tu cenu.

            0 0
            • duk  

              Podle mě největší slabina těhle kol je uchycení drátů k náboji. Tohle uchycení je sice možná dobrý pro supertlustý hliníkový dráty u crossmaxů, ale na uchycení normálních ocelovejch drátů je podle mě přípiš náchylný k rozevírání. To způsobuje že při jakýkoli větší zátěži vyrveš drát z náby a pak jí rovnou můžeš vyhodit. Já jsem tyhle kola nikdy nevozil, takže to možná nemůžu tak objektivně posoudit, ale když jsem se na nich projížděl, tak se mi nezdály pevnější, než moje normální 32 děrový kola, a těch pár gramů si pro nesrovnatelně větší trvanlivost klidně odpustím. Nebo když už bych musel mít mavicy, tak bych si radši trochu pošetřil a koupil CMaxy.

              0 0
              • jecnak  

                To sice jo, ale vetisnou se nerozevre to letme uchyceni v naboji ale drat se z nej proste vyvlikne. Cely problem je v tom, ze draty na Cridech maji byt relativne dotazene. Spousta lidi totiz zapomina, ze se po nejake dobe musi draty na kolech dotahnout, protoze si sednou a trochu povoli. Spousta servisaku je taky nerada centruje, protoze je to piplacka (Je treba si pri centrovani pridrzet ten plochy drat.) U letmo uchycenych dratu to muze mi takovehle nasledky.

                0 0
                • MlokCZ  

                  S utažením máš sice pravdu, ale zase na druhou stranu Crossridy nejsou stavěné na takové napnutí drátů jako Crossmaxi a to je jejich problém (samozřejmě ale cena je také úplně někde jinde).

                  0 0
                • macendy  

                  takze sa da povedat ze to bocne ohybanie na ktore sa ludia stazuju je len dosledok toho ze sa im povolia spice po „sadnutisi“ ?

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Je to mozne…

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    No to určitě zase né. Pokud jsou nedotažené ty špice, tak je to pak u Crossridů katastrofa. Ale i pokud dotažený výplet je, tak ty kola prostě o něco měkčí jsou. 24 drátů prostě udělá svoje a když to není jako u Crossmaxů kompenzováno o mnoho větší tenzí špic než u klasiky, tak prostě tak tuhé být nemohou.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Já je měl dotahované po tom co si sedly. A pak ještě jednou po tom, co jsem je trošku zrušil, tak byly přepletené znovu a pak znovu dotahované a s tuhostí jsem nikdy spokojený moc nebyl.

                      0 0
                  • MARIN  

                    Neni to jen dusledek povoleneho vypletu dela to i dotazeny vyplet

                    0 0
              • MlokCZ  

                Já jsem při tom pádu 2 dráty vyháknul z náby při tom nárazu, ale nic se přitom neurvalo.

                Pevnější se ti zdát ani nemohly, protože pevnější nejsou (narozdíl od Crossmaxů nejsou dráty výrazně více napnuté a projeví se pouhých 24 drátů).

                S tou trvanlivostí bych si ale u levnější klasiky vůbec nebyl tak jistý.

                Já jsem za život zrušil kola (samotná, ne kolo jako celek) pouze dvě a v obou případech to byla klasika s 32 dráty a v jednom případě výrazně tužší a lepší kola než Crossridy. A Crossridy jsem přitom nezrušil (tak aby nešly opravit).

                0 0
      • jecnak  

        Dejte mi nejaky kola s vahou do dvou kil a spolehlive je na schodech taky dokazu znicit…

        0 0
        • duk  

          Pak jsou takový kola úplně na hovno, pokud je nemáš jenom jako závodní.

          0 0
          • jecnak  

            Ctes nekdy co pises a na co reagujes? Jestli jo, tak se nad tim zkus i zamyslet.

            0 0
            • duk  

              Já si za tím stojím, na bike bych si kola, který se mi po půl roce ježdění rozsypou nikdy nenamontoval i kdyby byly zadarmo.

              0 0
              • jecnak  

                Takovy kola bych si na kolo taky nedal, ale Cridy na zimaka s klidem.

                0 0
              • MlokCZ  

                To je ale celé především o tom, co s těmi koly kdo dělá a ne o tom jaká to jsou kola.

                Někdo zruší téměř cokoliv a někomu vydrží i ty nejmenší držáky na trhu.

                0 0
                • Schrama  

                  Osobně neznám nikoho, kdo by s nima byl spokojenej. A to kamoš měl dokonce dvoje, já jedny, kamoška taky (té se vyrvaly i dráty z ráfku). Já nikomu tady nic nevymlouvám. Jestli máte zbytečný 4 litry, tak si je vyzkoušejte:-)......jen chci říct, že „není všechno zlato, co se třpytí“.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Ja treba jsem spokojeny plne. Nic se mi na nich nepodelalo a asi bych nemenil za nejaky jiny zapleteny koplet.

                    0 0
                  • djano  

                    Ja som spokojny – a to som kupoval 06 (jazdi kamaratka) aj 07 disc – tie som jazdil menej, pretoze som ich vymenil za DT, ale uz su na inom biku.

                    0 0
        • McBlacky  

          pokud jedeš závodně /nekravíš/ měly by XC kola schody vydržet. zničit něco není problém, když zajdeš za hranu zamýšleného užití…

          0 0
    • Splinter  

      Další „plus“ Cridů: www.bike-forum.cz/…8/forum.html#…

      0 0
      • jan_hrusa  

        Ahoj všem. Kupuji kolo a mám nabídku na Crosmaxi nebo na klasicku 32 děr s náboji XTR a ráfkama Mavic 717. Co by jste doporučili kdybychom nebrali v úvahu cenu a váhu. Jde mi o vlastnosti. Jak tady tak čtu tak jsou reakce na Mavici docela rozdílné…:-)

        0 0
        • Vlado Jekyll  

          ja mám tie ráfky, sú super pevné, na xc jazdenie hádam dokonalé, keď je dobre urobený výplet zo správnych špicí a správne napnutý, tak budeš veľmi spokojný. Náby XTR sú určite super.

          0 0
        • McBlacky  

          pokudy xtr/717 dal bych lehčí dráty než compy 2,0 radši bych ale vzal crossmaxy, jsou tužší – lepší odezva na záběr a jistota v těžším terénu.

          0 0
      • jan_hrusa  

        Ahoj všem. Kupuji kolo a mám nabídku na Crosmaxi nebo na klasicku 32 děr s náboji XTR a ráfkama Mavic 717. Co by jste doporučili kdybychom nebrali v úvahu cenu a váhu. Jde mi o vlastnosti. Jak tady tak čtu tak jsou reakce na Mavici docela rozdílné…:-)

        0 0
      • jan_hrusa  

        Ahoj všem. Kupuji kolo a mám nabídku na Crosmaxi nebo na klasicku 32 děr s náboji XTR a ráfkama Mavic 717. Co by jste doporučili kdybychom nebrali v úvahu cenu a váhu. Jde mi o vlastnosti. Jak tady tak čtu tak jsou reakce na Mavici docela rozdílné…:-)

        0 0
      • Polka  

        Ty voe, te nechapu. Do te doby, nez jsi je zrusil vlastni (Manasovou) chybou :-), tak sis je nemohl vynachvalit. Navic ty stary ted jezdi prece v pohode svica a imho ji vydrzi jeste hafo dlouho. To je paniky z jednech kol.

        0 0
        • mastihuba  

          no dat 800–900 za ráfek jen kvuli tomu že má 24 děr je na muj vkus dost. :)

          0 0
          • Polka  

            Tak to bude tim, ze jsem nikdy samotnej rafek zatim nekupoval. Vzdycky jen cely kola :-) Ale cridy zatim drzej a vorech rozhodne nemazu teda, nemazal bych ho ani na jinejch kolech.

            0 0
    • jecnak  

      Kdyby to nekoho zajimalo, tak jsem vcera uspesne aplikoval orech z Crossride na Crossmax XL, ktery uz byl totalne obehany s uchvatnou vuli. Taktez jsem pouzil praporky z Crossride. Vse slape jak ma. Crossmax ted ma naslapnuto na dalscih 40k km. Za tech 40k km jsem Cmaxum daval dopredu nova loziska a menil vlastni blbosti praskly zadni rafek (vyrval jsem klackem drat i se zavitem) + dva draty.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.