Manitou Swinger air SPV - PROBLÉM

30 nepřečtených
  • Trojci

    Ahoj, jedná se o tlumič z LRS Meridy. Problím je následující:

    • úplně přestalo fungovat tlumení odskoku
    • při nízkém tlaku v SPV komoře (méně než 50 psi) se kolečko štelování odskoku protáčí úplně naprázdno – a to v obou směrech
    • při tlaku okolo 70 psi v SPV komoře je znát pouze doraz při úplném otevření tlumení – na druhou stranu se opět protáčí naprázdno, bez konce a úplně bez efektu

    Z praxe vím, že když to ještě fungovalo, tak byly jasně čitelné oba dorazy kolečka štelování odspoku.

    Momentálně to nemůžu ani reklamovat, protože ty potvory v Plzni v Meridě mají až do 16.3. zavřeno.

    Máte nějaký nápad co s tím? Nemáte někdo náhodou rozkres tohoto tlumiče? Rozebíral jste ho už někdo někdy?

    HEPL PLEASE

    0 0
    • Trojci  

      To že při tlaku 0 psi v SPV komoře to tlumení nefunguje jsem si všiml již když to bylo všechno nové – ale po nafoukání SPV bylo vše v pořádku – teď se to tedy vysralo úpně..

      Chcíp :(

      0 0
    • MAJX  

      No já mám „normální“ tlemič SPV Swinger 3way – ale myslím,že princip bude stejnej. Hodně a opakovaně několikrát mě v kšeftu varovali,abych do SPV komory nikdy nefoukal míň jak 50 psů – neměls tam míň ?

      0 0
      • Trojci  

        Při jízdě rozhodně ne.. jen když jsem to nastavoval..

        0 0
        • coffield  

          Předevčírem jsem byl v Progresscycle a tam tvrdili, že SPV systém, pokud je prázdný, nechá tlumič chodit jako každý bez SPV systému a nic se nestane. V návodu ale zase píší, že má být SPV komora za jízdy nahuštěná alespoň na 50psi, aby se předešlo poškození. Je vidět, že tomu u autorizovaného dovozce rozumí ;-)) Každopádně ten tlumič vymontuj, zabal a pošli poštou do Progresscycle do Hostivic. Normální servis, i když oficiálně dělá Manitou, s tlumičema nikdy nechce mít nic společného. A běžnou údržbu dělají docela rychle.

          0 0
      • Trojci  

        A řekli ti taky důvod?

        0 0
        • MAJX  

          Očekával bych nějakej průraz – ale vnitřek SPV neznám – takže nevím.

          0 0
          • MAJX  

            Citace z manuálu – zatím jenom hledám …

            Správná funkce SPV technologie závisí na nastavení tlaku vzduchu. Použití tlumiče s nesprávně nastaveným tlakem vzduchu v SPV komoře bude příčinou jeho poškození nebo jeho selhání. V takovém případy nelze uplatnit záruku na vzniklou vadu.

            0 0
            • Trojci  

              No, vzhledem k tomu že jsem žádný manuál k tomu tlumiči nedostal..

              ***** ***, to jestli sem to po****, tak to byla drahá sranda

              0 0
              • MAJX  

                Tak sem letmo přečetl manuál co sem našel na netu a několikrát taky opakují těch 50 psů,ale nikde nepíšou co se stane,když …

                0 0
    • Smazaný účet  

      stim koleckem odskoku fakt nevim, ale to ze spv presta uplne tlumit, ma jednoduchy vysvetleni, ten spv prvek se naplni olejem misto vzduchu kterej tam ma bejt, posli/dones to do progresscyclu a voni ti vymenej olej, namazou pripadne vymeni tesneni f tom spv a bude to zase slapat :-)

      voni dyz menej olej tak to preventivne promazavej aby se to nestavalo, jestli si stim jezdil dlouho 5–10tis km, tak je to tutove vonco :-)

      0 0
      • Trojci  

        Zajímavý.. ale mě to SPV funguje dál.. ole tlumení odskoku rezignovalo.. mám pocit jako by tam úplně chyběl olej..

        0 0
        • Smazaný účet  

          jo, takhle se to projevuje :-) tlumic kope…

          0 0
          • Trojci  

            ou shit.. a myslíš, že je to na reklamaci?

            0 0
            • Smazaný účet  

              neni to rozbity, proste jen tesneni f tom spv prvku uz neni namzany po tedlech km, misto vduchu se dovnitr dostane olej a ten prvek prestane pruzit, na cemz je to cely zalozeny :-) takze voni to namazou a jedesh dal… :-)

              nevim jak si sikovnej ale vymenit olej f tlumici neni zas takova prdel, uz jen ho rozebrat vyzaduje mit spec. naradi…

              na vymenu oleje je potreba to knim poslat :-)

              0 0
              • Trojci  

                No, rozebrat Manitou vidlici už dovedu (a nic jsem přitom neponičil :) Ale u toho tlumiče ani nevím, jak se vůbec otevírá – tom sakra nikde není žádný šroub (?!??)

                No, nebudu se v tom hrabat – hodím to Meriďákům k záručnímu servisu..

                0 0
                • Smazaný účet  

                  jo nehrabej se f tom :-) sem byl chytrej a rozebral ho, mam teda jinej ale to je fuk, olej vymenil prvek namazal… asi 2kkm to slapalo ale pak se to zase vysralo, je potreba presne vymezit vzduchovou komoru a ktomu musish mit takovej cajk, jinak se zaplavi olejem… a dalsi vychytafky ;-) vysledek byl, ze sem skurvil taaahlo ( pac sem nemel ten spravnej cajk na odmotovani hlavy ) a nakonec musel nechat vymenit celej vnitrek tlumice… ;-)

                  :-))

                  0 0
        • Trojci  

          Jako těch 5000 už to najeto má..

          0 0
          • Smazaný účet  

            me se to poprvy ‚rozbilo‘ asi po 6sti tis… :-) tedka po temer repasi.. to jede asi 8sm tis…, tak cekam ze me brzo ceka cesta do praglu do progressu ;-)

            0 0
      • hanz  

        ten spv prvek sou dva kroužky a sou v tlumiči, nikde žádnej vzduch…vzduchem děláš akorát tlak v oleji kterej pak ty „kroužky“ zavírá. Slavná spv komora je jen krabička na vzduch..spv je ventyl totiž a je to přío tlumící mechanizmus..­.....tu výše popsanou závadu bych tipl na uvolnění celýho spv ventylu, popř na nějakou závadu na jehlici…každopádně reklamace nebo repas.

        0 0
        • Smazaný účet  

          nahore vidish kde to je, dole je spv prvek rozebranej, ty krouzky sou ‚duty‘ a uvnitr je ‚traped air‘ jak pishou v manualu.....

          ty krouzky se pri navratu tlumice vlivem prutoku oleje stlaci a ‚ucpou‘ velky diry v ty spodni planzete → tlumi

          dyz je tlak malej, spv komora tlaci na olejovou napln… sila oleje pri navratu nedokaze ‚zmacknout‘ ty dva ‚krouzky‘ a netlumi… ( to je ktem 50psum ), dyz se mezi ty krouzky dostane olej.. nedokaze je zmacknout nic.. → netlumi to vubec…

          0 0
          • Smazaný účet  

            popisek k obrazku z manualu:

            Separate the two halves as shown. Inspect the two seals for signs of damage. Grease seal surfaces and reassemble. When reassembled, the valve will trap air inside and keep the two haves from nesting completely. A good valve when fully compressed to a flat condition will smoothly return to its original state .025 (.6mm) offset when released.

            tak ja myslim ze je to jasny ne ?

            0 0
          • hanz  

            jj to je ono…myslel jsem že sa bavíš o komoře jak se všichni domnívaj že právě v ní je to spv.....nicméně to že se protáčí jehla je známkou toho že je závada jinde (nebo i jinde)

            0 0
            • Smazaný účet  

              no…, bych si tipl ze dyz mu to prestavalo tlumit tak pritahoval a pritahoval.. ten ‚sroubek‘ co tlaci na jehlu je hlinikovej :-))))) jehla je ocelova… asi ho vomackal.. mozna :-) to fakt nevim :)

              0 0
              • hanz  

                ale to by zase neměl doraz na jedný straně…by se to protáčelo na obě

                0 0
    • Trojci  

      Jelikož budu muset na záruční servis čekat 10 dní a chci jezdit, musel jsem to nějak pořešit alespoň provizorně.

      Takže co jsem s tím udělal:

      *vypustil jsem z obou komor všechen vzduch *nafoukal jsem SPV na 130 psi *nafoukal jsem pozitivku na 110 psi

      A co se stalo?

      • z tlumiče při nafukování pozitivky vycházelo prapodivné praskání/skřípání – ale při akci je potichu
      • začalo funfovat SPV
      • u kolečka regulace útlumu jsou opět patrné oba dorazy
      • útlum odskskoku však stále nefunguje

      Výsledek je takový, že když se tlumič nafouká tak, aby měl sag 3 cm a v SPV komoře se nechá těch 100 – 120 psi, tak se s tím dá jezdit.

      Pokud ale nastavím sag na 2 cm (jak jsem byl zvyklý) a mám v SPV 60–80 psi, tak tlumič strašně „kope“.

      0 0
    • kovar  

      a sakra

      0 0
    • Frankie  

      Hmmm, tohle tema mozna bude odpoved i na me problemy s tlumicem, taky kope, ale dorazy funguji… podle toho co se tu pise, tak to bude asi ubytkem oleje (po cca 7000km) … uz se pomalu chystam do Progressu nebo do toho Live bike nebo bike live nebo tak nejak, coz nekdo tady doporucoval na servis Manitou…

      FV

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.