• Jenik87

    Ahoj potřeboval bych poradit. Mam vydlici Manitou Scareb super 80mm, vážím cca 80kg a mam ji nafoukanou na 140 PSI. Když na nohu hodím gumičku tak je až nahoře i při relativně pohodovém sjeti schodů a v terénu jde vydlice nadoraz relativně lehce… Na jakej tlak bych mel vydlici nafoukat, jak to určit? A rovnou se chci zeptat na udržbu vydlice? jak často měnit olej a na co si dát u toho pozor? Diky moc za rady.

    0 0
    • scret  

      pravdepodobne bys tam mel dat tvrdsi pruzinu, tim padem nebudes muset foukat takovy tlak…

      Jinak foukej podle chodu vidlice, pokud chodi casto po dorazech, neni nic jednodussiho nez ji trochu prifouknout…

      Udrzba: po cca kazde druhe vyjizdce setru nohy hadrikem a striknu trochu silikon.oleje, to idealne necham „zatahnout“ do druuhyho dne, pak otrit…

      Jinak bys mel promazavat spec.Manitou vazelinou – vzadu na nohach jsou maznice (napis Microlube)

      Cca 2× rocne kontrolovat olej na vzduch.pistku, pripadne doplnit…

      Minimalne jednou za 2 roky vymenit tlumici olej v prave noze…

      Cca 1× rocne vycistit vidli od stare vazeliny a dat tam novou…

      Manual se urcite pujde dat stahnout na www.progresscycle.cz

      0 0
      • Vilém  

        To vazelinove mazani mely vsechny Scareby? Nejak se mi to mate, ale myslel jsem, ze s microlube byl snad jen prvni rocnik, nebo tak neco.

        0 0
        • scret  

          tyjo, tak ted jsi me dostal:) Mas asi pravdu, od r. cca 03–04 bylo uz Evil Genius tesneni a mazani… Takze pocitam ze prvnich par rocniku bylo s Microlube, dalsi Evil…

          Otazka co ma…

          0 0
        • scret  

          Tak jsem na to schvalne kouknul a Marsy mely jeste Microlube, Scareby vsechny uz Evil, Blacky 03 Microlube, 04ky uz Evil…

          0 0
      • MlokCZ  

        Ne, je to přesně obráceně. Chodí příliš snadno až na doraz. Tomu zabrání pouze přifoukání. Když to pořádně přifouká tak jak to má, tak už sice na doraz chodit nebude, ale bude to zcela necitlivé a zabije počátek zdvihu.

        Když dá tvrdší pozitivní pružinu, tak to akorát ještě zhorší. Nafoukat bude muset kvůli dorazám pořádně tak jako tako a s tvrdší pružinou to více zabije počátek.

        Potřebuje využít více progresivitu vzduchu a omezit pružinu. Potřebuje pružinu měkčí. Pak konečně může v klidu nafoukat kolik je třeba aby nechodil moc po dorazech a počátek zdvihu celkem půjde.

        Při 80kg už to možná ale nebude tak hrozné i v originále, prostě jen musí přifouknout. Na 140psi + originál pružina jsem ho posílal běžně po dorazech i se 70kg. Takže bych přifoukal a pokud pak nebude totálně zabitý počátek zdvihu a citlivost, tak to může nechat. Pokud bude problém, tak pak ta měkčí pružina.

        PS: Skareba máme stále doma, přesně stejný problém měl taky. A pružinu mám v rámci úpravy u Milana vyměněnou za měkčí a je to pak výrazně lepší.

        A je to 2004 Skarebe, který je mazaný olejem (už v originále) a má dokonce i HS epxanzi.

        0 0
        • scret  

          jj, vim ze jsme to kdysi resili, ja mel na Blacku Super Air opacnou zkusenost, ale pokud da mekci pruzinu, bude muset foukat jeste vic a sice se zlepsi citlivost, ale bude to pracovat se zbytecne vys.tlaky a otazka potom je, kolik to vydrzi… Takze ja dal tvrdsi, snizila se sice citlivost, ale uz jsem nemusel foukat tak vys.tlaky… Presto preze vsechno byl ten Black daleko citlivejsi nez R7 v tovar.setupu… Po uprave R7 u Milana je to cca nastejno jako muj stary Black s tvrdsi pruzinou:)

          Max. dop. tlak mely tusim do 180PSI…

          0 0
          • MlokCZ  

            Já ho jezdil po úpravě asi na 160psi a chodil pak super s tou měkčí pružinou (citlivost vynikající, 80mm ale samozřejmě toho moc nepobralo). On by musel ještě o trošku vyšší tlak. Třeba mu to ale bude stačit s tou originální při jeho vyšší hmotnosti.

            Každopádně o něco přifouknout bude muset.

            Tvrdší pružinu jen aby nemusel tolik foukat bych řešil pouze ve chvíli, kdyby mu nestačila maximální povolený tlak. Nepamatuju se už kolik bylo povolené maximum, určitě ještě o něco více než těch 160psi, na maximum jsem ještě tenkrát nejezdil.

            U Blacku to nemuselo být úplně stejné, nevím jestli je tam konstrukce totožná.

            0 0
            • scret  

              s origo stredni pruzinou byl ten muj Black prave az moc citlivy a moc se to houpalo… Skoro se s tim nedalo jezdit… Coz u 80–100mm vidle moc rad nemam, tam precijenom clovek chce i nejaky vykon…

              Dnesni neupravene vidlice se na nej vubec necapou!

              0 0
              • MlokCZ  

                Problém je, že s moc tvrdou pružinou také přijdeš o sag. U 80mm zdvihu nelze sice chtít žádný velký sag. Já s origo pružinou neměl už sag vůbec žádný ještě i ve chvíli, kdy jsem dokázal chodit po dorazech.

                S tou měkčí po úpravě jsem měl sag kolem 1cm, to už šlo.

                A nedalo jezdit? Mně se tedy nijak více nehoupala nikdy žádná vidlice, ani ten Skareb s měkčí pružinou a to navíc byl ještě upravený, ani upravená Reba s 5kg odtrhem. Tenhle problém jsem nikdy neměl aby byla vidlice citlivá příliš a houpala se při jízdě v sedle. A při jízdě ze sedla se pohne i méně citlivá vidlice.

                0 0
          • MlokCZ  

            Tak když jsi hodil dole odkaz, tak jsem koukal na ten maximální povolený tlak a pro 2004 Skareb Super (ten máme doma) je to 190psi.

            Takže zcela vklidu může přifoukat a to i více.

            0 0
    • Jenik87  

      Mam ročník 2009 maznice tam nemam (pokud sou to stejný maznice jako na hřídelích) jo kluzaky mažu a čistim po každy vyjížďce… Manual si najdu, no ale nevim jak zjistim jakou mam pružinu, myslim že by se měli lišit barvou, ne?

      0 0
      • kubad  

        pokud si to dobře pamatuju tak Skareb končil 2006 takže to 2009 být fakt nemůže :D

        0 0
      • scret  

        no, mrkni se sem a zjisti nejdriv co mas za vidlici:) Skareb 09 urcite neexistuje…

        0 0
    • Neunzikger  

      Při cca stejné tělesné hmotnosti jsem ji foukal na 150 psi – to jsem měl jako horní hranici komfortu. Přesto jsem ji občas hrcal na doraz. Poté, co jsem podruhé přerazil osu předního kola, jsem zodolnil předek: vyměnil vidli + osa QR15. Servis: 2× ročně dofouknout, nohy udržovat čistý a máznutý. 6 let nepotřebovala rozebrat.

      0 0
    • náčelník  

      Mám tady nějaká PDF – návod v češtině a servisní manuál v anličtině. Pokud máš zájem, mail mám v profilu, tak napiš.

      Co se týče výměny pružimy, originál je dle mé zkušenosti nesehnatelný. Pokud by někdo o nějaké věděl, mám zájem. S tuzemskou výrobou (zatím) nemám dobré zkušenosti.

      0 0
      • Jenik87  

        Je to bys byl moc hodnej. E-mail v profilu mam. diky moc

        0 0
      • Jenik87  

        Koukam ze je to asi ta sama co mas na tom GTcku, jen ja tam mam kotouc.

        0 0
        • MlokCZ  

          Máš tedy úplně stejnou verzi Skareba, co máme doma (teď ho má manželka na HTčku), tedy Skareb Super 2004 na kotouče.

          0 0
    • Jenik87  

      Tak ročník je 2004 (ram mam 2009 to byla ta mejlka) vydle ma najeto sotva 1300km, koupil sem ji s kolem jako skladovku… Asi teda přifoukam… jak hluboko by měl zajet kluzak při nasednutí na kolo?

      0 0
      • MlokCZ  

        Sag u Skarebu moc neřeš a prostě foukej dle toho, abys moc nechodil po dorazech.

        Pokud při takovém nafoukání nebudeš mít sag už žádný a počátek zdvihu bude zabitý, tak jak jsem psal výše, je třeba měkčí pružina.

        Rozhodně ale u Skareba, zvlášť pokud není vhodná pozitivní pružina, nemůžeš foukat dle sagu.

        0 0
    • MlokCZ  

      Stejně si ale nedokážu moc představit kombinaci Skareb + 80kg jezdec + kotoučovky (tedy jestli máš kotočouvky).

      To se musí kroutit hrozně, i při mojich 70kg se kroutil neskutečně.

      0 0
    • Jenik87  

      Tak se jeste zeptam… Jakej byste doporucili olej do vidlice? a jakou vazelinu?

      0 0
      • Luma  

        Vazelinu tam nedavej je mazaná olejem.Do pravé nohy tlumičový olej 5W a do levé jsem dával motorový syntetický 5–40W a na pístek je dobrý RedRum od RS .

        0 0
      • náčelník  

        Do TPC – tlumičový olej SAE 5 W.

        Na futra – motorový olej SAE 5W-40, nejlépe plná syntetika – 16 ml do každé nohy (v některých manuálech uvedeno chybně 6 ml).

        Na vzduchový píst – motorový olej SAE 2OW-50, takový jsem našel jen motorkářský Castrol, ale ten nebyl k mání, tak používám též motorkářský Shell SAE 20W-40.

        0 0
        • scret  

          pouzivam stejny olej co davam na mazani nohou, i na pistek a vse ok… Hustsi je samozrejme lepsi… ale koupit 3 oleje jen kvuli jedny vidli je trochu komfort, obvzlast kdyz si dneska kazdej vyrobce naporouci neco jinyho:(

          0 0
        • Jenik87  

          ještě se zeptám, je něco na co bych si měl dávat vyloženě pozor při servisování?

          0 0
          • Vilém  

            Treba na to, ze pistnice tlumice se pri rozebirani zasroubovava do vnitrku vidlice. Uz se to tu nekomu podarilo urvat. Ale pokud mas nastudovanej manual, tak je to zbytecne upozorneni.

            0 0
            • Jenik87  

              jo jo to vim, spis sem myslel nejaky tajemstvi co v manalu neni. :-D diky moc

              0 0
          • scret  

            dotahovani vsechno s citem, nektery dily tam jsou plastovy a jak to strhnes, jsi v pytli…

            0 0
    • McBlacky  

      díky extrémní linearitě chodu budeš u scareba bud dávat dorazy nebo bude vidle z počátku méně citlivá.

      Horší chodem jsou ty s provedením tlumení FFD, ty co mají TPC byly o kousek lepší.

      Když se scareb vozil jako závodní vidle, tak se to korigovalo množstvím oleje ve vzduchové komoře, což zabránilo vymlacování dorazů.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.