• jest_cz

    Zdravím,

    Chystám se investovat do nové vidle a potřeboval bych poradit při výběru … v hledáčku mám RS Lyrik a Totem. Vzduch nebo ojl/péro. Jaké jsou výhody/nevýhody těchto systémů? Jezdím hodně FR+ parky, ale taky 50km výlety (asfalt,kopce,pol­ňačky). Zatím jsem neměl tu čest jezdit vzduchové vidle, takže nemůžu srovnávat. Teď jezdím Rs Domain, na SSX-Trail , ale chtěl bych něco lehčího a žehlivějšího. Na Koloshopu je teď obě mají za hubičku. Nebo mi klidně doporučte nějakou jinou vidli. Každopádně bych uvítal možnost nastavení zdvihu a přitvrzení (Lock jsem u vidlí tohoto ražení nepostřehl) pro případné stoupáky. Díky

    0 0
    • goofy  

      S tim nastavenim zdvihu u tehle vidli to bude krapet problem. Za prve ani jedna zlevnena z koloshopu je nema… A hlavne zadruhe 2step od RS se co chvili rozsype, cili nic moc v tomhle ohledu… Zamykani vidle u fullu dle me nic podstatneho neprinese… Do kopce se stejne jenom zvetsi sag na tlumici a jeste zorsi uhel predniho kola.

      0 0
      • jest_cz  

        Ten 2step je nějakej vzduch. systém? Díky za upozornění.

        No a pro Mě je zamykání vidle hodně podstatný. U mě to funguje. No a kdyby sme se bavili o cenové relaci nezlevněné vidle, cca 22000,– je nějaká alternativa od foxu, bo někoho jiného ? ´… dvoukorunu nechci. Díky

        0 0
        • Jenda  

          tak vyhoda Lyrika je ze si za jeste rozumny penize muzes predelat pruzici vnitrnosti na co chces – komplet U-Turn kit prijde na cca 2200, Solo Air to samy a pristi rok s nejvetsi pravdepodobnosti bude k dostani i samotnej dual position air (misto debolniho 2-stepu). Dual position na Revelationa se da sehnat za nejakych 1500. Takze za me klidne vem Lyrika – tlumici cast je v pohode, nekurvi kompresi citlivost jako u 36 foxek a za rozumny penize si ji muzes predelat jak budes potrebovat. Podle me jedina nevyhoda proti foxu je vyssi hmotnost i kdyz u vzduchovy verze to je jen asi 150g.

          0 0
          • Smazaný účet  

            takze radis klido vzit toho 2-step a predelat na solo-ait ci neco jineho jo?

            0 0
            • Atilla  

              Tak na koloshopu mají Lyrik RC2 DH solo-air, tak si ho rychle objednej a máš vyřešeno, za to cenu nádhera.

              0 0
              • Smazaný účet  

                koukam, uvazuju no:)…docela by mne zajimal rozdil oproti domainu:)

                0 0
                • Atilla  

                  Ne věř, že mě to opravdu překvapilo. Nikdy jsem moc nevěřil těm řečem o expanzi, ale teď bych se měl asi omluvit těm lide, kterým jsem říkal, že to jsou kecy:) Nejvíc cítím rozdíl v rozbitých zatáčkách, kdy přední kolo drží opravdu tam kde má a nelítá ve vzduchu.

                  0 0
            • cat  

              2-step zatim drzi…

              0 0
          • goofy  

            A tos vycet kde, ze 36tkovy Foxky kurvi kompresi oproti treba Lyriku nebo Totemu? :o)

            0 0
            • Jenda  

              tady na foru – talas tam se bez upravy nedostanes pod 15–20kg, nova jakakoli 36 foxka na tom aspon dle ohlasu zde nebyla buh vi jak – vetsinou byl odtrh kolem 15kg.

              Pravda nevim nakolik to bylo kvuli napevno nastaveny kompresi a nakolik diky vnitrnim odporum ale kombinace obojiho z toho dela necitlivou mrchu. Na Lyriku U-Turn jsem po uprave kolem 5 kg (kolo vlastni vahou zajede min o 2 mm)

              0 0
              • goofy  

                Talas je specificka vidle, a tam to neni jenom kompresema (u 160mm verze to mozna tak muze byt, ale to zatim nikdo nepovrdil jak ty patrony vypadaji). Vetsinu toho odtrhu bych stejne prisoudil Talas patrone…

                No a jinak u RC2 verzi dle me moc nemuze byt rec o nejakem kurveni komprese. jelikoz si kazdy muze poladit rychlou a pomalou kompresi v dostatecnem rozsahu, stejne jak u RS… To ze je tam u novych vidli tak vysoky odtrh, bych prisuzoval spise tem tesneji sestavenym vidlim… Jinak pokud se ti zda, ze foxky maji zkurveny odtrh kompresi, tak muj Van ma odtrh cca 4–5 kilo

                0 0
        • goofy  

          Takze alternativa. No tu se dostavame k zasadni otazce, kolik tam chces zdvihu. Tos porad este nejak moc nezminil :o) Varianty samozrejme jsou. Otazkou je, jak moc lepsi. Talas system od Foxe se nijak nesype, ale zase je prachbidne citlivy, cili tak no. Ja osobne bych se na snizovani vykaslal a sel do pera, nebo vzduchu pokud chces usetrit vic vahy. Jestli tam das zase nejakou 160 max 170 vidli, tak to do kopce este porad bude hodne vklidu a nebude treba vymyslet snizovani…

          Jinak jo. Omlouvam se. Ja uz mam v hlave porad jenom ty DH patrony od RS, tak jsem zapomnel, ze tam v nekterych verzich locky jsou…

          0 0
          • jest_cz  

            Doména mám na 16O ale to mi nestačí, není vyjímka, že jdu na doraz a to i s pomalo kompresí.. těch 17O na lepší vidli bych viděl asi jako minimum …

            0 0
            • goofy  

              To neni jenom o chodu (tohle se da poresit kompresema v lepsim tlumici), ale hlavne jaky ocekavas uhel hlavy

              0 0
              • jest_cz  

                no v sérii je SX, na 180mm takže to bych viděl jako strop… a nemusim řešit úhel, kterej tam je do tohohle zdvihu snad porát stejnej, bo se mejlim? :)

                0 0
                • goofy  

                  Aha. Ty uz mas 2011 verzi se 180mm vidli, jo? No tak to bych nic neresil, a sel do 180mm Vana… Ale tak Totem sezenes v te akci levneji, to jo.

                  0 0
    • Mr.Duck  

      Na SX mám Totema, a snižování sem vyhodil hned jak to šlo, jak píše goofy, 2step se sype :-( Mám tam teď SoloAir patronu, nejezdil sem na pružinový, ale ve srovnání s Boxxerama na pérech co sem se tak vozil mi to přijde srovnatelný, je to spíš o nastavení kompresí.

      Lyrik/Totem, to už je asi o tom, jak moc tomu chceš nakládat, já se občas projedu třeba do práce, a 30km na SX se sedlem dole a dh pláštěma neni med :D Každopádně ten váhovej rozdíl vzduch/péro je docela velkej, takže na ty výlety to možná smysl má..

      0 0
      • Mr.Duck  

        Jó a zamykání to má, teda když tam nemáš tu DH patronu. Minimálně Totem by měl, ale myslim, že i lyrik. Jen ta nejlevnější coil verze tušim že to nemá..no..já klidně vyměnim svojí patronu za tu dh, lock nepoužívám, akorát mi to furt někdo mačká :D

        0 0
      • kesu  

        a nemáš náhodou ještě ten twostep air vyzkoušel bych si ho kdyby ses ho chtěl zbavit..

        0 0
        • Jenda  

          fakt to nedelej, je to desna *****, navic je dost linearni (aspon na Lyrikovi).

          0 0
    • KRAJIC  

      Co jeden z těch Duroluxů z Tuning testu?

      0 0
      • Georrge  

        taky si myslim ze by durolux nemusel byt spatny. A za ty prachy…

        0 0
    • Atilla  

      Zdar, mám teď nově Totema RC2DH Coil právě z koloshopu. Chodem si oproti tomu Domainovy určitě polepšíš, ale váhou asi moc ne. Ten můj váží 2950g, dneska ji rozeberu a dám do ní tolik oleje kolik v ní má být, takže bude zase asi o trochu těžší. Zamykání bez snížení zdvihu podle mě nemá smysl a ten 2-step se prý hodně sere, takže buď solo air, nebo coil.

      0 0
    • Blackbiker  

      rozumná Fr vidle je fox 36 Van R…nějaké snižování zdvihu(2step air) je nesmysl na FR bajk.Ale když jde o cenu udělej to jak Atilla. Prostě na FR to chce pružinu,věř prověřenému,nechtěl bych jinak-stejně tak s tlumičem-jedině pružina-možná staromilecké názory ale obecně platné a fungující…Totem coil je cca těžkej jak moje FOX 40-a to je tedy peklo:-)

      0 0
      • jimiAJ7  

        ale chodem s tupou 40 se neda srovnat…

        0 0
        • Blackbiker  

          tvl po servisu v bikelive ta moje foxa chodí až moc medově…jsem až moc překvapen:-)

          0 0
      • Blackbiker  

        Fox 40 RC 2 fit patrona 2010 nová za 28000kč, to není špatná cena…koloshop má fakt dobrý ceny

        0 0
    • logoman  

      Me by zajimalo jak se ram sx-trailu chvoa jako normalni kolo? jak se na nem jede kdyz se vytahne sedatko, houpe moc? nebo kdyz se pritahne odskok tak nehoupe vubec? Trosku o tom ramu uvazuju, ale potrebuji aby se na nem dalo porad normalne jezdit ne jen z kopce dolu.

      0 0
      • Mr.Duck  

        Když utahneš propedál (jestli máš), tak to celkem jede, ale pořád je to vcelku těžký..nebo aspoň moje 2008 Lko je :) Ale jezdit na tom de vcelku v pohodě, jen to chce nemít super tacky pláště a 15cm sedlovku no :)

        0 0
      • jimiAJ7  

        no 2010 s rc4 se houpe jak … jeden z mych kamaradu ho ma tak ti mozna rekne sve houpaci zkusenosti :)

        0 0
        • logoman  

          To je blby, ja treba na kole nemam propedal, ale kdyz pritahnu naplno na zelvu odskok tak se pri jizde ze sedla po asfaltu ani nehne samozrejme kdyz du ze sedla a zacnu do toho dupad tak je to houpacka.

          0 0
      • jest_cz  

        za sebe můžu říct, že kolo se dá celkem dobře zavřít. Rám je krátkej, to ano ale řeším to posunutím sedla na max. kolo se mi nezvedá ani při prutkým stoupání. Vidli pošlu na pomalou kompresi a DHX4 v zádu natlačim na max tlak, plus propedal na full a poštelovat odkskok a kolo je pěkně tvrdý. Není to jako na XC ale je to mazec optroti nastavení pro sjezd. Zadní stavba má opradu funkční systém a nehoupe. Jediná nevýhoda je, VÁHA, a to při 2,5pláštích s butylem a tlusté duši je opravdu mazec. Zatím nemám na druhou sadu kol, ale když jsem obul 2.1 semi slick od WTB (švihy po asfaltu, polnačky ale i technika ve skalách) byla to rázem stihačka a nahozený jsem měl skoro stále netjtěžší převody.

        0 0
        • jest_cz  

          sedlovku to chce taky delší, ale tu už potom nepošleš celou do rámu, takže Ti bude civět aspoň 5–1O cm z rámu. Na dálky je to ovšem k nezaplacení. Jezdím 2010 v Mku, při cca 176cm nohy proplý nejsou ni hovno :( ale dá se! Kolo to při FR vynahradí na 1OOp, je neskutečně hravý a nejsem sám, co to říká.

          0 0
          • logoman  

            Diky za info ja bych prave pripadne chtel koupit v L. Sedlovou trubku to ma delsi nez to co mam ted takze by se snad nohy meli dat propnout i kdyz pocitam s tim, ze sedlovka bude couhat. Spis me prekvapilo, ze se ti zda ram kratkej pri vysce 176. To me privadi na myslenku podle ceho vybirat ram horizontal nebo actual delky. Nerad bych aby kolo bylo kratsi nez momentalni pitch.

            0 0
            • jest_cz  

              Chce to určitě ošahat. Mně osobně přišel i můj bejvalej Felt krátkej… Takže to klidně může být mnou :D Jinak sériovou sedlovku zasuneš v poho skoro na doraz… má něco kolem 30cm, takže žádnej macek.

              0 0
        • goofy  

          Preladovat tak extremne tlumic, kvuli ruznym jizdam…

          logoman: Jinak ja bych to nevidel tak extremne. Vsechno to bude nakonec stejne o plastich… Vaha kola sice bude vyzsi, ale pokud to nebude osazeno lehkyma plastema, tak stejne nepojede. A ted je otazka, kde budes jezdit… Ja sem uvazoval o jinych XC plastich na vymenu (usetril bych i kilo a pul), ale proste do Beskyd to u mne nema cenu si lajznout. Ja ikdyz jedu treba hrebeny, tak to stejne beru takovym enduro stylem, a vzdycky si neodpustim to z kopce pustit a tady v Beskydech by me uz nejake chrti plaste mohly limitovat…

          0 0
          • gazman  

            Je pravda to cos napsal, zároveň je ale dle mého všechno taky o tlaku v gumě, pokud to napereš tak se dá sjet bez úhony i na NN 2.25 nebo FA 2.25 , ale jízdní vlastnosti jsou na hovno oproti podfouknutým balónům s butylem.Záleží jestli se chceš vláčet celý den po kopcích s těžkými koly a pak si vychutnat sjezd, nebo naopak.

            0 0
            • goofy  

              Jo samozrejme. Je to proste o prioritach, ale treba vcera jsem byl moc rad, ze jsem si je mohl ufouknout, kdyz jsme valili z Lyse… Porad se rozhoduju, jestli nejake FA 2,25 koupit, ale zatim jsem se k tomu jeste nedostal :o)

              0 0
              • gazman  

                Jo tak na Lysé bych to s 2.25 FA asi ani nezkoušel,to je utopie, pokud bys tedy dolů nejel jak na nákup, což ale u tebe nepředpokládám.

                0 0
                • goofy  

                  To jo.. Tam bych asi lepil furt.. Jsem totiz slepavy, tak jsem si samozrejme vybiral ty „nejlepsi“ lajny, a gumy dostavaly zabrat pekne..

                  0 0
          • logoman  

            Jo to souhlasim, ze gumy jsou nejpodstatnejsi, ale presto me zajimalo jak moc se zadni stavba houpe pri klidnem slapani po silnici. Po silnici vzdycky musim udelat podstatnou cast vyletu a prilisny pohupovani by mi pak vzalo silu si sjezd uzit,takze pozaduji co nejpevnejsi stavbu. Prekvapilo me, ze dhx rc4 ma propedal, nikde sem o tom nenasel zminku. Neni to spsi utahnuti nizkorychlostni komprese?

            0 0
            • jest_cz  

              můžu s klidem říct že nehoupe a když tak já to moc nepostřehnu. Je to ale hodně o tom, že tlumič mám natlačenej na max a další věc je, jakou a jak tam máš natočenou pružinu. Propedal tam na 100p je a ta komprese taky. pokud pojedeš s podhuštěnou 2,5 tak nějaký houpání pocejtíš maximálně z tej pneu :) samo, že nějakej pohyb stavby tam je, ale jak říkám nic hroznýho to nejní.

              0 0
            • gazman  

              Propedal a lowspeed komprese je totéž.

              0 0
          • jest_cz  

            Tohle „extrémní“ přelaďění mi zabere cca minutu.. A s těma pláštěma máš určitě pravdu.

            0 0
            • goofy  

              Vpohode… jsem byl uz vcera ospaly, tak jsem to nejak nepobral presne… Ale stelovat odskok?! Ten snad ovlivnuje vraceni tlumice. To me nejak nikdy nenapadlo menit. Proboha proc? :o)

              0 0
      • xpiv  

        hodně záleží na gumách.nemám problém ujet 80km po turistickejch značkách po kopcích.když jedu na celodenní vyjížďku,tak mam nazutý xc pneu purgator a captain ve 2,2 a na těch to letí vcelku parádně.když jedu na hory kde je lano,tak mám miniony nebo swampy 2,5ST.s vytaženym sedlem se dá jezdit uplně normálně,jen je lepší mít sedlovku s nulovym offsetem,pak už je sedlo moc vzadu a šlape se hůř.

        co do houpání,tak si nastavim propedal na max a pohoda.nebo se dá taky víc přifouknot tlumič,ale to nedělám.

        trošku nevýhoda je váha samotnýho rámu.v mý velikost L má 5kg s tlumičem.pokud to nebudeš uplně hrozně ****** z kopce,tak enduro by určitě stačilo.

        nikdy to nebude uplně kolo na švihy,ale nevadí mi na něm objíždět celej den kopce.vyjede nahoru v pohodě a dolu už je to paráda a můžeš ho krmit jak je libo.vydrží toho MOC.

        kolo je postavený na 16,4kg a je ještě kde uspořit na váze.jenže potřebuju aby to vydrželo 90kg.

        0 0
      • Maynard  

        sx trail je podle mě normální kolo, když na něm normálně šlapeš(ověřeno 3 letým používáním na výlety do hospody po asfaltu, přes hřebenovky na celý den po dh tratě). tzn udržuješ pokud možno plynulý tah řetězu. pláště: jak psal goofy, je to otázka priorit-buď jsi rád rychle nahoře a pak ti to dolů trvá, bo furt měníš duše(málo tlaku) nebo házíš tučňáky(moc tlaku) nebo si řekneš, že to nejsou závody, dáš tam butyl a jsi vklidu v obou dvou směrech. a jako bonus ti jde díky vyšší váze fyzička nahoru rychleji:-P

        0 0
    • xpiv  

      pokud má sériově montovanýho domaina na 160ti mm,tak rám má zdvih 170mm a jedná se o model 2009 a 2010.ročník 2011 už má domaina 180mm a rám zdvih 180mm.

      0 0
    • xpiv  

      řešil sem uplně stejnou věc a nakonec sem koupil fox36 vanrc2 160mm.do­konce sem i předělal domaina na 180mm zdvih,protože se mi zdálo 160 málo a chodilo to nadoraz vcelku často.nevýhoda 180ti mm bylo prodloužení už tak velkého rozvoru(mám sx velikost L),na doraz to chodilo pořád.

      pokud chceš 180mm,tak kup foxu na 180mm s normálním nezeslabovanym sloupkem,spodní misku naklepni tu redukovanou z 1,5ky na 1 1/8 co se schová do hlavovky a tím ušetříš cca 1cm ze zvýšenýho zdvihu vidle.ale ze zkušenosti ti řeknu že těch 160mm najednou stačí.komprese u foxy funguje dobře,vše si nastavíš jak potřebuješ a dorazy už jsou minulost.

      problém s odtrhem a nízkou citivostí nemám.pobírá všechno parádně.s domainem nesrovnatelný.

      akorát moc neušetříš co se týče váhy,protože domain má skoro 3kila a 180ka foxa ± 2,8kila.výrazně ušetříš se 160mm foxou,ta má ±2,2kila.

      akorát ta cena…

      0 0
    • jimiAJ7  

      STALE MAM K DISPOZICI TOTEMA 2010 SOLO AIR, NOVEHO…

      0 0
    • FairyTale  

      Obe vidle jsem mel a dlouhodobe vozim RS. Co se tyka totema tak je jedno jeslti coil nebo air verzi obe sou super, citlive a suprove stelovatelne vidle nicmene pokud to mas spis univerzalnejsi kolo tak bych sel do lyrica coil u turn nebo air, two step air urcite ne mel jsem 2 kousky a oba se neustale sraly v te levenoze ten 2 step system. Sice oprava stala vzdycky 10kc ale komu by se chtelo co mesic rozebirat patronu vidle. Lyrik je super v tom ze si ji nastavis uplne k dokonalosti vč zdvihu, nizke, vysoke komprese, lockoutu a urovne „prorazeni“ lockoutu. Mam tu vidli na dirt/slopestyle/fr/ lehci dh a sem s ni naprosto spokojen. Mohu jedine doporucit. Co se tyka foxin tak musim rict ze to sou super vidle krom talas 36 RC2 (necitlivy) pruser je ale s repasema, vyjde to strasne draho oproti RS. Pokud ti staci 160mm zdvihu nevahal bych do lyrika. Ja osobne pokud tohodle co mam ted ohnu, zlomim nebo neco tak si vemu znova lyrika.

      P.S: pro toho s tim domainem na doraz. Pokud si takova guma a myslis ze to opravis 2cm zdvihu navic kdyz jej vytahnes tak sory ale vysmech. Nova pruzina stoji 700. Pokud i ta nejtvrdsi by byla meka tak neni problem si nechat stocit péro za par stovek takove jake potrebujes. To ze se to meni i s kusem patrony je sice hezke ale rozebrat to stejne de, domaina sem mel taktez.

      0 0
      • jest_cz  

        Díky moc. Konečně nějaký srovnání.

        0 0
      • xpiv  

        sám seš guma,nevychovanej spratku!!!

        0 0
      • xpiv  

        abych to uvedl do pořádku,tak jsem nejdřív vyměnil i za tvrdou pružinu,poté na zkoušku jinou kompresní patronu a nakonec i hustší olej.předělání na 180 vyšlo na sedm stovek za polopatronu v noze s pružinou.vše ostatní je stejný.

        nechat vyrábět ještě tvrdší pružinu byl nesmysl,když sag byl v pořádku a přitvrzovat už tak docela tvrdou vidlici se mi taky zdál nesmysl a zkušenost s výrobou jiný pružiny sem neměl.

        a omlouvám se jestli sem byl hrubý,ale začít komentář nějakou nadávkou je víc než neslušný.bohužel jsou fóra nejen o podělení se se zkušeností,ale i tom začít do někoho prudit,že?

        0 0
    • krk  

      Vidím, že procházíš podobným procesem jako já, tak snad Ti moje osobní zkušenost v rozhodování pomůže. Přes Pitche, Reigna X jsem se dostal k SX Trailu, model 2010. Lyrika coil 170 mm jsem vyměnil za Totema coil a i přes nárůst váhy jsem s ním spokojen. Nejen, že se do boku tak nekroutí, ale přijde mi i citlivější. K RC4 (a logomanovi)…o­vládání s 18ti polohami pro pedalu, navíc ten debilní křížek a ještě pod horní rám. trubkou mě donutilo na to příliš nesahat. Je pravda, že při delší jízdě po asfaltu ho přitáhnu na max a pak houpe jen velmi málo a v terénu mám zas úplně otevřeno, houpe jak cyp, ale je zas supr citlivý. Ještě k Pitchovi, pokud můžu radit – nezbavuj se ho, sám jsem tu chybu udělal a dneska lituju, že nemám druhé, lehčí AM kolo.

      0 0
      • krk  

        Jest cz: sorry, mělo to být celé logomanovi, tak snad jsem pomoh aspoň s tou vidlí..

        0 0
      • logoman  

        Diky za info, vypada to, ze bych si asi vyrazne pohorsil v jezdivosti kola coz by mi hodne vadilo. Dve podobny kola urcite nechci ani na ne nemam finance.

        0 0
      • Burizon  

        Tos teda chybu udělal převelikou ;-)

        0 0
    • Baba-Ji  

      Pomalu začínám uvažovat nad výměnou vidle na biku.

      Od začátku mám v hledáčku Totem, Lyrik, 66.

      Teď jsem narazil na Totemem RC2 DH Coil 2011 za nějakých 15500,– nebo Mz 66 RC3 EVO 180mm 2010 za 10200,–.

      Kterou by jste radili, třeba i vzhledem k poměru cena/výkon, pááč Totem bude asi vlastnostma pořád o řád jinde, ale taky cena je kus jinde.

      Od Totemu mně trochu odrazuje to, že bych asi po jeho kupu měl časem pořídit i lepší tlumák, páč spojení tlumících vlastností Totema a X-Fusionu Vector vzadu nebude úplně to pravé ořechové. U 66 nemám tak silný pocit, že ten rozíl, hlavně chodů bude „tak“ markantní.

      0 0
      • pitos  

        Jestli vybíráš i mezi Totemem a Lyrikem tak si ujasni jaké jsou tvoje priority.Každá vidlice je určena na něco trošku jiného a takový Totem ti udělá z doposud jezdivého endura spíše těžkopádnější kolo.A navíc chodí každá trošku jinak.

        0 0
        • Baba-Ji  

          To že je Totem a Lyrik jiného určení je mně jasné, na to se ani neptám, spíš právě čekám, že mně tady někdo napíše ty rozdíly v chodu.

          0 0
          • pitos  

            Rozdíly jaké jsem mezi těmito vidlicemi poznal ti klidně napsat mohu.

            Lyrika považuji za dobrou enduro vidlici ale při ostřejším zacházení jsem chodil často po dorazech a vidlice se propadala dost do zdvihu.Musel jsem ji teda na takové srandy vozit s menším sagem a citlivost byla tím pádem horší a i tak to nebylo ono.

            Odtrh jsem měl myslím 8–9kg.

            Totem byl přesně to co jsem hledal.Tedy pro moje ježdění lepší využití zdvihu.Nepropadá se do zdvihu, je progresivnější ale při odpovídajícímu nárazu využívá svůj zdvih celý.Také mám lepší odtrh(6–7kg) ale mám coila.

            Jinak Totem má samozřejmě větší tuhost,což vyplývá z konstrukce, ale zase díky váze zase ztratíš na obratnosti/hravosti endura zejména v menší rychlost.

            0 0
            • Baba-Ji  

              Díky, tohle jsem potřeboval.

              Nahozením 66 teda kolo „zneobratní“ ještě kousek víc než s Totemem, který je nějakou stovku gramů lehčí.

              Vzhledem k tomu, že teď vozím Duro, které je na tom váhově někde kolem Totema a 66, tak si myslím, že v obratnosti si ani jednou vidlí nepohorším :).

              0 0
              • pitos  

                Také si ale můžeš polepšit třeba Lyrikem ve verzi 170mm,což na enduro vidím jako ideální volbu:)

                0 0
                • Baba-Ji  

                  kor s DH vnitrnostma, co :)

                  Jenze takove pruzinove Lyriky nejsou az tak rozesete po shopech, jako totem/66, kor jeste treba v nejake akci nebo vyprodeji.

                  0 0
                  • logoman  

                    Jop prave ty DH vnitrnosti by meli odstranit to propadani u lyrika. Ale vyzkouseny to nemam. tady http://www.hibike.de/…anguage.html maji lyrika 1.5" (myslim ze tvuj ram ma tuhle hlavu podle fotky) dh 170 mm za 600e

                    0 0
                  • goofy  

                    Klidne kup soloaira si myslim. V kombinaci s DH tlumenim to chodi fakt pekne, a urcite to nebude linearnejsi nez pruzina. Co jsem mel moznost tak lehce pozkouset, tak chodil fakt hdne pekne. Mile me prekvapil. Ale je fakt, ze skakat jsem na nem nezkousel

                    0 0
      • Smazaný účet  

        nevim esi MZ ma HS expanzi…totem ji ma…

        0 0
      • logoman  

        Kolik ma to tvoje kolo zdvih, neni tech 180 mm u totema a 66 na nej moc? A vidli nevim, kterou bych vzal :)

        0 0
        • Atilla  

          Buď má enduro 170mm, nebo dh 190mm, takže bych se nebál.

          0 0
        • Baba-Ji  

          mám sice u kola poznámku „Enduro“, ale to nejní proto, že je to EN Monster, ale protože jsem tímhle stylem ježdění trávil zdaleka nejvíc času na biku.

          Je to DH a 180 mu určo problémy dělat nebude :)

          0 0
      • kesu  

        připlať si za totema, já měl m66 ata 2008 a pak totema DH coil a HS expanze posouva totema jinam..

        0 0
        • Baba-Ji  

          u 66 RC3 EVO je LS i HS expanze taky

          0 0
          • Baba-Ji  

            jen ta HS se tam prej šteluje nějak podložkama, což moc nechápu a nepřijde mně to moc praktické.

            Jestli to dobře chápu, tak než zjistím/otestuju, jaké mně pasuje nastavení, tak budu mít furt rozebranou vidlu :/

            0 0
          • Smazaný účet  

            zajimave…web vyrobce tvrdi neco jineho

            66 RC3 EVO TI / 2011

            • Available colors: grey
            • 180mm Travel
            Coil Preload
            • RC3 EVO (Air Preload, Hi/Lo Compression, Rebound)
            • High speed compression shim stack valve
            • Titanium Spring
            • Alloy Steer Tube and Crown
            • 38mm Nickel Coated Alloy Tapered Stanchions
            • New fitted and slotted bushing
            • Post Mount (Max Disc 229mm)
            • 20mm quick release axle
            0 0
        • Baba-Ji  

          no počkej, teď koukám na Totema a štelování expanze nemá

          (vlastně se ani nějak extra do hloubky v těch expanzích a kompresích nevyznám, jen vím, k čemu jsou rychlé a pomalé komp. + zákl. fičury)

          0 0
          • logoman  

            Sak to nema zadna vidle, ne? Jen tlumic double barrel?

            0 0
            • Baba-Ji  

              nevim, moc jsem zatim po tomhle nepatral.

              Pri poohlizeni se po nove vidli jsem se snazil koukat po nastaveni HI/Lo komprese a i kdyz Kesu napsal expanzi, stejne jsem ji povazoval za kompresi :D (to je tak, kdyz clovek necte text poradne a jen preleti ocima)

              0 0
            • goofy  

              Ma to asi jenom Boxxer Team co vim..

              0 0
              • Mr.Duck  

                r2c2 a WC. U Totema to pude interně…

                0 0
                • goofy  

                  Jsem myslel, ze to je jedna a tataz vidle, ale moje chyba. Ono existuje pruzina i vzduch :o)

                  0 0
                • kesu  

                  u F40 to jde taky interně..U dorada taky..

                  0 0
      • Mr.Duck  

        Hele tady ho ňákej hroznej bůh prodává za nula. Určitě je jak novej, a určitě to neprodávám já! http://www.dolekop.com/…tem-solo-air

        A já vim že tu neni bazar..když já potřebuju na boxxera :P

        0 0
      • Mr.Duck  

        Hele tady ho ňákej hroznej bůh prodává za nula. Určitě je jak novej, a určitě to neprodávám já! http://www.dolekop.com/…tem-solo-air

        A já vim že tu neni bazar..když já potřebuju na boxxera :P

        0 0
        • Baba-Ji  

          no kdo ví, spíš bych cenu viděl tak kolem 9, ale neznám detaily o té vidli (zrovna před týdnem tam týpek prodával pružinového Totema za 11000, novější ročník, prej sundaný z kola, vypadal hodně slušně, ale někdo byl prostě rychlejší…:( )

          0 0
        • Atilla  

          Tohle je model 09, ne?

          0 0
          • Baba-Ji  

            na 95% bude

            0 0
          • Mr.Duck  

            Měl by bejt. Cena je jaká je, nýbrž je na prodej čistě za účelem nákupu Boxxera, a zrovna nejsem moc při penězích abych moc doplácel, takže když neprodám, holt zůstane Boxxer..na druhou stranu k ní rád nabídnu na sezónu nějakej rozumnej servis, a kdyby náhodou třeba něco netěsnilo, tak asi i tu výměnu těsnění, nejsem zrovna obchodník, a tak se rád postarám aby posloužila, jak o vlastní :)

            0 0
    • Baba-Ji  

      Jak je na tom Totem s ježděním v bordelu? Prý Totem funguje skvostně po namazání, ale při jízdě v prachu a bordelu se vlastnosti Totemu docela zhoršujou(oproti jiným vidlím).

      0 0
      • Atilla  

        Nevím asi když jí 2týdny nečistíš, tak to může být znát, ale já to po ježdění stříknu brunoxem, otřu a nikdy jsem neměl problém.

        0 0
      • Jenda  

        otazka je z jaky hodnoty se to zhorsuje :-) pokud budes mit citlivejsi kousek s odtrhem kolem 5 kg a po delsim jezdeni ve velkym bordelu se to zhorsi na 10 tak uz to poznas ale porad na tom muzes byt lepe nez nektere jine vidle na pocatku. Jestli ma 36 talas odtrh na zacatku 25kg nebo po sajrajtovym jezdeni 30kg uz takhle v ruce nepoznas – proste fungoval na hovno uz od zacatku :-)

        0 0
      • Mr.Duck  

        Hele ani po loňskym 3DH na Jedlový nebyl problém, když to vobčas vočistíš vod sraček, semtam cákneš silikonovym olejem, tak je to máslo. Vcelku bezúdržbová vidle, a po sezóně bez nejmenšího náznaku problému..

        0 0
        • Jenda  

          jj. nicmene si i dovedu predstavit ze nekdo bude mit stesti na extra citlivej kousek kde ta citlivost bude diky i hure tesnicim stirakum takze pak muze byt jezdeni v bordelu problem. Ale hlavne i sundani spodnich nohu a ocista stiraku po prasecim jezdeni je prace na 15 min takze mi to prijde celkem v pohode.

          0 0
        • Baba-Ji  

          OK, to jsem chtěl slyšet, že člověk po cestě pro rohlíky nemusí trávit další hodinu čištěním a mazáním

          0 0
          • Atilla  

            To rozhodně ne.

            0 0
            • Baba-Ji  

              Už nevím odkaď, ale z kohosi zkušeností jsem právě měl v hlavě zafixovaný podobný obraz o téměř puntičkářské údržbě. RS vidle > třeba se o ně starat

              Mz > stačí jen jezdit a občas „kouknout“ na údržbu

              Fox > ?

              Tak nějak to na mně dycky působilo, co se potřeby údržby a celkové „háklivosti materiálu“ týče.

              0 0
              • Smazaný účet  

                O kazdou vidli je treba se starat a otreni stiraku od bahna a jejich striknuti olejem je proste zaklad pro kazdou vidli. U MZ bych mensi miru urdzby videl v otevrene olejove lazni, ktera proste absorbuje vice bordelu nez se nejaky problem zacne projevovat. FOX a RS jsou na tom s udrzbou imho stejne, lisi se cenou servisu(ofiko..):)

                0 0
                • Baba-Ji  

                  jasny no, taky vidli dycky po navratu domu minimalne otru(pred vetsi vyjizdkou dycky jeste maznu), ale pul hodiny kolem litat s hadrikem a olejem po kazde vyjizdce(tzn. prakticky „kazdy“ den od jara do podzimu), tak to by mne fakt docela sralo

                  0 0
              • goofy  

                Starsi RS (kolem 2004?) mely tusim tyhle detske nemoci… Nemely tak tesne stiraky a stavalo se, ze se zasiral molitan pod nima. Marzocchi se svoji otevrenou lazni melo dokonalejsi jak horni prachovku, tak i vnitrni stiraky a byly tudiz vic blbuvzdornejsi. Neco muselo ty kvanta oleje uvnitr drzet, ze jo :o)

                Tohle uz je ale davno pryc, takze neni se ceho bat. Sam mam Foxku, a proste pred vyjizdkou (nebo po) pretru vnitni nohy hadrem, maznu tlumicovym olejem a neni problem prezit celou sezonu. Maximalne po fakt extremnim marastu se doporucuje sundat vnejsi nohy, vycistit a vymenit mazaci olej

                0 0
        • madcat  

          Nějakej tip na vhodnej silikonovej olej?

          0 0
      • pitos  

        V okolí znám několik Totemů a o nějakém výraznějším zhoršení chodu jsem neslyšel.Jsou to ale převážně všechno kusy od roku 2010, u starších nevím.

        0 0
    • logoman  

      btw co toto? fox van r teda ma to byt pro baba-ji

      0 0
      • Baba-Ji  

        ee, trvám na 180-ce, navíc se teď za tu cenu daly sehnat na Chainu Totemy RC2 DH Coil a od 7. by zasej měl být nějaký kousek být na skladě, takže VAN určo ne.

        Teď mně ještě nějaký slovák nabídl jetého Totema, podle fotek vypadá super, ještě čekám na víc info a cenu tak uvidíme.

        0 0
        • Atilla  

          Takovou věc jen pěkně z ručky do ručky.

          0 0
        • logoman  

          Jestli to tak beres ze chces 180, taky jsem uvazoval o sehnani 180 mm vidle, ale ted jsem to zas ulozil k ledu. Nerad bych z kola udelal jenom dolekop zalezitost s tim, ze to bude mizerne obratny v nizkejch rychlostech, diky polozenymu uhlu, silene dlouhymu rozvoru + dalsi vaha dopredu taky nic moc neprida :| Jestli vyssi zdvih tak me spis laka lyrik 170 s tou DH patronou, zda je to opravdu takovej zazrak jak jsem na netu cet :))

          0 0
          • Baba-Ji  

            Že jsi to zatím uložil k ledu se vůbec nedivím. Mně už z toho vybírání jde taky hlava kolem. Asi to máme podobně, protože to taky nechci házet moc do DH, rád a docela často si vyrazím někam jen tak. Ale říkám si, teď mám zbytečně vysoké řidítka, když hodím novou vyšší vidlu, nahodím nízké rodla a bude to ± nastejno.

            No ale stejně, s tím výběrem, to je mazec, kór když na to člověk nespěchá, tak se v něm ty názory a nápady furt tak nějak převalujou ze strany na stranu. V jednu chvíli je to jasný Totem, pak si říkám že mně bude víc sedět chodem 66(MX styl, citlivý začátek, progres. konec a navíc je cenově víc friendly), ale zatím mně vždycky spolehlivě odradila váha. Pak se ke mně zčistajasna dostane nápad s Duroluxem od Milana a je v tom ještě větší bordel než na začátku :D. I když ten Durolux zasej moc skákání nezkousne(i když nějaké pekla neprovozuju :)), ale na výlety po kopcích by byl super.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Hele já s tim Totemem párkrát i někam vyjel, a na SX v Lku to bylo akorát takový lepší endurko, spíš je to o pláštích ;) Vyšší vidle bych se vůbec nebál, jak píšeš, kdyžtak snížíš kokpit, jenom aby rám nebyl třeba moc krátkej.

              Každopádně sou to furt kompromisy, myslim, že to neni cesta..taky sem to zezačátku (což je docela čerstvý, něco přes rok ;)) takhle nějak vymejšlel, nakonec sem SX zle pod cenou prodal a jak to dopadlo mi koukejte řádně chválit! ;D Chtěl bych k tomu eště endurko, ale nejdřív auto…nicméně když seš na kopci s kolem, který je tak od všeho něco, a pak se tam dostaneš s kolem jasně zaměřenym, je to nesrovnatelně zábavnější..

              0 0
              • logoman  

                Aby ten tvuj sx trail v L co jsi mel nebyl lepsi na DH nez status v S :D Ja treba fakt pouzivam kolo vsestranne, takze dh kolo by byla pro me blbost, ale kdyz se ty dostanes do parku tak je to jina.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Tak to se neboj, včera sem to testnul, sice mi po tom bahně na kole nezbyl asi žádnej lak, ale co mi to kolo dovolí je neskutečný! A dokonce i zatáčí! ;D

                  0 0
              • Baba-Ji  

                tak rám krátký je :D, ale zatím se na tom dycky dalo

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.