• cyborg

    Nazdarek,

    pomaham kamosovi s vyberem kola.

    Shani jezdive Enduro/AM kolo kolem 160mm zdvihu

    Kamos ma 190cm pomerne slusnou kondicku na pomery lidi kolem nej a prave na takovym Enduru od Spešlu drží krok s lidma na XC Fullech.

    Ten bike by mel zvladnout 100km vyjizdku, melo by zvladnout i prudky stoupani (idealne volba zmeny zdvihu vidle) a zaroven by se nemel v bike parku rozsypat. Vetsinou stejne bude jezdit AM, ale on se s tim popere..

    Rozpocet je 50–70k max..

    Zajimal by me i nazor na vidli Fox Talas 36 Vs Lyrik Vs Fox Float

    Diky moc za nazory a napady

    Anketa: Favoriti

    11x
    13%
    8x
    10%
    17x
    21%
    27x
    33%
    3x
    4%
    0 0
    • JFtryall  

      190 cisel a vaha? Nejsem si jisty, zda-li nejake z uvedenych kol prezije v rozumne mire bikepark. Aspon dvoje zaplety, jinak to pujde do vecnych lovist. :-)

      Spatna kvalita.

      0 0
    • logoman  

      reign jedine s teleskopem (coz asi nebude problem pri tomhle rozpoctu) Foxky jsem nejel, jen lyrika a tam je rozdil mezi pruzinou a 2-step v odtrhu propastnej. Az bude pekne tak vyzkousim i solo air, ten snad bude v poho.

      0 0
    • mr.antik  

      Když Reign tak určitě X. Na něm se šlape hezky. Ale nevim jestli se dá ještě sehnat něco z výprodejů, aby byla cena únosná…

      0 0
    • Jenda  

      Fritzka mam, jsem s nim spokojenej, jezdim to co popisujes az na nejaky dovadeni v bikeparkach – zkusil jsem ale nejak me to nechytlo. Zatim dve sezony, najeto asi 6kkm, drzi bez problemu.

      160 snizovaci vidle je jeden velkej pruser – Talas 36 je povestna svoji necitlivosti, jestli je to u 2012 modelu lepsi nevim, Lyrik – 2Step pruser, nefungoval dlouhodobe prakticky nikomu, Dual Position po zkusenostech uzivatelu Revelationa ve me taky moc duveru nevzbuzuje, U-Turn – citlivost parada, dolu to da clovek i za jizdy, nahoru uz je lepsi zastavit, porad je to tocitkovy oser, takze nic rychlyho. Durolux – 2012 velka neznama, cekam s cim se Milan vytasi, pokud se mu povede vyresit HS expanzi a bude fakt tapered krk tak jdu asi do nej. Jeste netusim jak jsou na tom novy Marzocchi – jestli je ten TA system jednoduchy prepinani nebo tocitko a jak jsou na tom s HS expanzi.

      Jeste bych do vyberu zaradil YT Noton

      http://www.yt-industries.com/shop/index.php…

      nebo jeho model 2012.

      0 0
      • cat  

        Me funguje prakticky doted ;)

        0 0
        • Kubiczech  

          A kde servisuješ?

          0 0
          • cat  

            Zatim uplne bez servisu, tovarni nastaveni. Ted pujdu vymenit po sezone olej, pokud tam teda nejaky z vyroby je:)

            A je to snad prvni vidle ktera nema vakl.

            0 0
            • Kubiczech  

              A tak, já myslel, že konečně narazím na servis, kde to s 2stepem budou umět. Mně fungovaly spolehlivě oba kusy do chvíle než se jim dostalo servisu. První jízda po něm a konec.

              0 0
              • cat  

                Aha, tak to si ten olej radsi vymenim sam:D

                No uprimne receno doufam, ze to co nejdriv prodam. Nemuzu rict, ze je to spatna vidle, ale jsou lepsi:)

                0 0
              • fousek  

                On 2-step funguje na bazi prepousteni oleje a drzi pohromade na tesnicich o-krouzkach. Myslim ze se tam prepousti cca 10ml (ta hodnota musi bejt hodne presne odmerena) oleje a staci aby malo oleje z toho uteklo kam nema a uz se nemeni zdvih v celem rozsahu. No a podle toho kam ten olej utece tak bud se nesnizuje nebo naopak nevysouva. Proste je to cely dost nachylny na objem prepousteneho oleje a na tesnost, pokud jedno neni splneno tak nefunguje. Podle me zarucit tento stav pri kazdym servisu vidle se rovna vymenit vsechna tesneni v 2-stepu a dukladne 2-step vycistit, coz jde dost blbe a samozrejme ho spravne dat dohromady a spravne tam nalejt olej.

                Myslim ze kdyz menis olej u Lyrika tak 2-step musis castecne rozebrat a doplnit, ale tim si uz nejsem uplne jistej. Delal jsem to v lete, takze si to presne nepamatuju.

                Kazdopadne verim tomu ze po servisu prestane casem fungovat 90% Lyriku, pokud si s tim neda nekdo dost prace.

                0 0
                • Kubiczech  

                  Přesně. Jak funguje vím a i proto jsem se to servisu nikdy sám nepouštěl, to by byla jistota následné nefunkčnosti stoprocentní. Jak vidno, tak ani mechanici od Žitného si s tím rady nevědí (nemyslím to nijak ve zlém, jinak jsem se servisem celkem spokojený) a jestli vůbec někdo… (:

                  Každopádně já byl s tou vidlicí celkem spokojený, když zrovna fungovala. Uvidíme co vyreklamovaný DPA.

                  0 0
                  • Jenda  

                    hlavne ten system mel tolik tesneni ze pokud mel fungovat tak byla zase na prd citlivost. Ale treba prubeh mi absolutne vyhovoval coz o nynejsim U-Turnu nemuzu rict :-/

                    Ty jsi zkousel na Lyrika DPA? Co je za problem – klasike Revelationu – propadani do zdvihu?

                    0 0
                    • Kubiczech  

                      V rámci reklamace mi tam místo 2stepu nacpali DPA. Zatím žádný problém nemám, ale najeto je nula nula nic, takže očekávám stejné problémy jako se vyskytují u Revelationu. Z těch pár km jsem žádné větší rozdíly v chování nezaznamenal.

                      0 0
                      • logoman  

                        Takze porad stejne tupy? to neni dobry …

                        0 0
                        • Kubiczech  

                          Já mám ruce snad dřevěný, jemnocit veškerý žádný, nároky nevelké, takže radši žádné soudy na chod vidlic vynášet nebudu. (: S 2stepem jsem po nějakém zajetí neměl problém a po poslední servisu těch pár hodin chodila dokonce moc pěkně. Etalon v citlivosti to ale rozhodně není.

                          0 0
    • Jorge 50  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • pitos  

      Z výběru bych bral Reign X, v druhém případě to Enduro.

      0 0
    • Azmir  

      IQ6 jede jako silnice, takže bych neváhal.

      0 0
      • nox159  

        ja taky ne, na silnici v terenu to neni to prave :D

        0 0
        • Lister  

          Furt lepší než silnice, co jede jak MTB :-)

          Jinak IQ6 by mohla být z těchto ta jezdivější.

          0 0
    • jeffino  

      kua, uklikl jsem, samozřejmě reigna

      0 0
    • ClAyD  

      Já bych vzal Reigna X. jenom pozor na to pravý vahadlo! Kvůli úchytu ISCG je zůžený a často praská, takže bych to nechal rovnou něčím vyztužit.

      0 0
    • PatrikL  

      hmm nejako nechápem prečo má rb iq toľko hlasov a oproti tomu napríklad haibike rockstar nemá zatiaľ žiadny :)

      Či už spravili nejakú novú verziu toho rb-čka že má pevnú os vzadu, pridané vahadlo a aspoň tapered hlavovku? :D

      0 0
      • nox159  

        flame? :D

        0 0
      • AsiJura  

        Asi to bude tím, že tu víc lidí jezdí RB než hibike, přece by nedoporučili něco jiného, tak jako jsme to udělal já:)

        0 0
        • PatrikL  

          nj len sú určité objektívne a dosť vážne dôvody, prečo sa tomu biku vyhnúť a uprednostniť konkurenciu :D Snáď spravia nejakú upgradovanú verziu, takto neviem či to je smiešne alebo do plaču :)

          0 0
          • Lister  

            Z tvého úhlu pohledu by bylo třeba Mojo SL nepoužitelné kolo – kolo je víc než jen pevná osa a tapered vidlice.

            0 0
            • Jenda  

              tak treba mojo ma funkcni pruzeni :-)

              0 0
            • PatrikL  

              keď som teraz vyberal nový bicykel, tak som si to všímal podrobnejšie :) Nejaký výrobca dá 1.5" hlavovku a pevnú os aj na xc 100mm bike, niekto ostane pri klasike a necháva si priestor pre uvoľnenie bombastickej novej verzie na rok 2013 ktorá už nebude vyzerať ako z minulosti – viď tiež http://www.scott-sports.com/…us-10-hmx-m/ :)

              0 0
      • kesu  

        souhlas

        0 0
    • goofy  

      Z tehle vypsanych asi Spesl Enduro nebo Giant Reign X. Zalezi o preferencich systemu… Fritzz je taky hodne fajn kolo, ale nejsem si jisty, jak by snaselo bikeparky.

      A ohledne tech vidli:

      Rychle snizovani zdvihu je u tehle typu vidlic bohuzel celkem nahouby. Talas bida, Lyrik ani jedna varianta se neukazala jako nejaky zazrak. Novy Durolux celkem neznama zatim…

      0 0
      • pavlik6022  

        DPC od RS se jeví oproti vzduchové verzi jako blbuvzdorné a ovládání proti u turnu nesrovnatelně pohodlnější

        0 0
        • goofy  

          No uz jsem prave zahlidnul taky nejake problemy (vcetne vyrazne horsi citlivosti oproti SA). Pokud se pletu, tak se omlouvam, a byl by to prinos, aby konecne nekdo ukazal, ze to jde. Co treba X-Fusion Vegance DLS? Nekdo nejake zkusenosti? :o)

          0 0
          • pavlik6022  

            nepleteš si DPC – pružina s DPA – vzduch. verze?

            Můžu srovnat oboje a pr. verze má výbornou citlivost, průběhem mi taky vyhovuje a to hlavní – zatím se nesere :)

            0 0
            • MlokCZ  

              Taky u DPC není v konstrukci nic, co by tu citlivost mohlo znatelně kazit.

              0 0
            • goofy  

              Pletu, ale jelikoz na Lyriku neni, tak me nenapadlo, ze je rec o ni

              0 0
          • Jenda  

            on ma na mysli coil verzi, jenze ta zatim neni na lyrika ale jen na Revelationa/Sec­tora:-(

            0 0
      • Jenda  

        jako vim ze vetsina lidi pise ze Fritzz na bikeparky ne ale proc vlastne? Je na to uz blba geo? Mala progresivita? Forovej ram? Ja sam tomu nejsem schopnej dat dost pokourit tak by me zajimalo od vetsich krutorideru v cem ten ram limituje.

        Tim nechci nejak rejpat, ja sem s nim na svoje alpsky XC naprosto spokojenej, jen me zajimaji zkusenosti z jinyho pouzivani.

        0 0
        • mr.antik  

          nevidim na tom nic co by to nějak v parku výrazaně limitovalo v porovnání s ostatníma 160–170mm kolama. Možná absence expanzky.

          0 0
          • Jenda  

            jo to je fakt ze je nevyhoda toho ramu, prakticky jinej tlumic nez ta RP23 tam nejde nacpat :-(

            Me to zajimalo z toho duvodu ze to na me dela dojem ze se vsichni chytli toho jednoho testu v Bikeradaru nedo kde to bylo s HV komorou na tlumici a prekvapive s ni to je fakt tak malo progresivni ze to na nejaky divoceni neni.

            Jinak jsem rad ze to kolo moc lidi nevozi – vsichni ted budou jezdit na LV, Endurech a Reignech a ja si i se svoji pleckou budu mit porad urcitej pocit jedinecnosti :-)

            0 0
            • goofy  

              Jako Fritzzek je hodne pekne kolo, a docela se mi libi, ale prave mi nejak zustalo v hlave, ze neni nijak progresivni a tudiz na zadne extra divoceni… No s tim tlumicem to je taky fakt, ale to u nekterych nemusi byt zadny problem. Ted uz se to na kola tohodle razeni rve porad (viz Mojo HD, Enduro apod.). O proti DHX tam je prece jenom uspora par gramu, a to je hlavni prej :o)

              0 0
              • Jenda  

                ono jak to tady v tech alpach vidim tak v podstate u ty zdvihovy kategorie ~160 mm jsou dva naprosto odlisny typy biku – bud je to neco jezdivejsiho a pokud mozno i lehciho kde se predpoklada ze jedes nahoru vetsinou vlastni silou a dolu tomu muzes slusne nalozit. Nicmene nikdo nepocita s tim ze by se na tom vikend co vikend blblo nekde v bikeparku no a nebo je to presne naopak – tedy kolo staveny tak aby na tom kopec v nejhorsim sel vyjet ale spis se pocita s lanovkama a bikeparkem. Vzdycky u tech kol to bude o nejakym kompromisu.

                0 0
                • cat  

                  Jo stimhle souhlasim, nekde na 150 cm se to lame. A pak uz je to o setupu. Bud primarne kolo na jezdeni, nebo na parky.

                  Jinak ty „lehke“ tlumice s expanzkou BOS Void, CCDB air, Monarch + budou dobre reseni misto pruziny a timpadem zustavaji dva sety kol a obuti.

                  0 0
              • mr.antik  

                Teď se začaly dělat ale i lehký expanzkový tlumiče, určitě Monarch a možná i Fox…

                0 0
            • MlokCZ  

              Tak ono si s tím bohužel zavařili u Cubu sami tím, že delší dobu prodávali Fritzz i Stereo s tlumičem s HV komorou.

              2012 co jsem koukal, tak už je všude (Fritzz i Stereo) komora normální (tedy malá)…

              A s malou komorou lze oboje (Fritzz i Stereo) dle interního nastavení tlumiče poladit i na už i opravdu větší skoky bez toho aby to chodilo po dorazech. Ale naopak tomu lze i lehce pomoct s využitím zdvihu bez větší skoků (laděním tlaku BV).

              HV komora je na obě ta kola prostě nevhodná. Ono i když někdo jezdí méně agresivně a nemá problém s HV komorou s dorazy, tak stejně je s HV komorou dívný průběh (na počátku se tomu vůbec nechce, sag minimální a pak to už přehnaně propadne do zdvihu a to už i na můj vkus kdy mám rád, když stavba chodí ochotně do zdvihu).

              Teď to hlavně pro Stereo můžu říct opravdu s jistotou po té co mám na Stereu vyzkoušeno už velké množství RP23 (už jich bude asi celých 10 kousků) a to různé kombinace interních nastavení s BV, bez BV i upravné v TF tuned a vše s malou i HV komorou.

              0 0
      • honzarb  

        proc je Talas bida?

        0 0
        • goofy  

          Myslen Talas 36 a napsano uz bylo mnoho… Hlavni nevyhodou je jeji vysoky odtrh

          0 0
    • cat  

      Enduro Expert v Lku ve sleve:)

      0 0
    • volodaj  

      Neviem, či sa nájde v požadovanej cene, ale skúsil by som pozrieť aj po Lapierre Spicy.

      0 0
    • Carlos.f  

      Felt Compulsion – nyní se dělá v 150mm setupu (lehčím spíše AM) nebo v 160mm (odolnějším) setupu.

      0 0
    • l.smetana  

      A co takhle Marin: http://www.marinshop.cz/cz/vyprodej ??

      0 0
    • Maras V.  

      čau, řeším podobný problém. Uvažovali jste nad stavbou kola?

      Napadnul mě taky Lapierre.

      Mám strach, že ten Giant nebude jezdivý :/

      0 0
      • cat  

        Poradi ti la Pier ;)

        0 0
      • mr.antik  

        neměl bych strach. To spíš u Endura bych se bál.

        0 0
        • Jenda  

          stejne vzdycky zalezi na motoru – v podani nekterejch jezdcu bude i 180/180 kolo jezdivy na me az moc :-)

          0 0
        • cat  

          Reign jede, Enduro ne, kdyz to zjednodusim:)

          0 0
      • logoman  

        Prave, ze reignX jede vyborne.

        0 0
        • Carlos.f  

          Pokud myslíš starší verzi Maestra, kde byl tlumič uchycen v kleci, tak to jede opravdu dobře.

          Ale současné Maestro se alespoň podemnou houpalo celkem dost.

          Oproti Reignu se současným systémem jede Specialized Enduro o dost lépe.

          A to Enduro je samozřejmě lepší i zkopce dolu.

          0 0
    • Ondrais  

      docela zajímavý srovnání…

      http://www.bikeandride.cz/…ized-enduro/

      Já osobně mam Enduro Comp, ale na reignu ani ničem podobném jsem ještě nejel, takže sice každá liška chválí svůj ocas ale já to dělat nebudu když nemam srovnání.

      Nicméně vim, že Enduro je hodně bytelná mašina na zkopcedolů a jezdí se mi na něm skvěle i dálky. Taky záleží hodně na obutí.

      Co se mi na něm hodně líbí je, že když dám na předek přilnavější plášť, tak se opřu pěkně na předek a skvěle se to řídí a sedí. Mam tam lyrik solo air 160 a nemůžu si na ni nijak stěžovat – naprosto bezproblémová, chodí parádně a necítim že by mě nějak omezovala při jízdě.

      0 0
      • cat  

        Na tom Lyrikovi nemas vubec nastaveni komprese? To by me stvalo. Prijde mi, ze vidle si se zadkem vubec nerozumi.

        0 0
        • Bysto  

          mám tiež len R-ko, a chodí dobre, ale je fakt, že tie kompresie tam chýbajú ( potreboval by som fúkať trošku nižší tlak, ale bez tých kompresií by som chodil po dorazoch, ale už mám vnútornosti viac-menej objednané, len sa čaká, kedy ich zoženie dovozca a bude možné to nahodiť). Skôr si myslím, že zadok si nerozumie s predkom, tlmič sa nedá rozumne nastaviť, potreboval by som to viac do FR, lebo je dosť tažké odlepiť ten bajk od zeme jak preletí celým zdvihom ( ale vždy tam ostáva asi 1 cm na piestnici cez ktorý neprejdem – ako osobne to mi vyhovuje, keby som ho náhodou zobral niekam prevetrať na skoky a do parku, tam sa to môže hodiť, len mi vadí, že sa tažko odlepuje od zeme. Asi budem musieť porozmýšlať o zmene interných nastavení, snáď to pôjde nejak spraviť

          0 0
          • fousek  

            Komprese ti sice lehce ovlivnujou vyuziti zdvihu, ale aby to bylo znat nejak hodne tak budou nastaveny tak ze ti prijde ze ta vidlice je hoodne nepohodlna.

            U soloairu vidim jediny reseni a to udelat delsi horni zatku s ventilkem.

            0 0
          • cat  

            Jo, ten zadek je jako lepidlo. Nicmene jedna vec co nechapu. Tlumic je „Velocity“ tune L. Ale kdyz stim vlitnes do korenu, tak se propada minimalne, jako kdyby byla dobre nastavena high speed komprese a zadek chytre vyuziva svuj zdvih. Nicmene pri pomalejsim zhoupnuti jde okamzite do zdvihu, takze low speed komprese zadna a az na poslednich centimetrech zacina byt progresivni.

            Chcu tam casem nacpat tlumic s expanzkou, ale hlavne v rychlosti jsem stim chovani spokojenej:)

            0 0
            • Bysto  

              no zmena tlmiča by bola naj, ale keďže je to atyp rozmer, tak tam nie je čo dať. Niekde na zahraničnom fóre to riešili skrátením chodu tlmiča, ale nedalo sa to dostatočne a zväčšil sa aj zdvih. Ale asi to nebolo ono, lebo to potom vracali naspäť

              0 0
              • cat  

                Jo, chce to tlumic s expanzkou. Zvazuju RS Monarch +, CCDB air a nebo BOS void. Krome Bose se delaji vsechny v 216 mm. A Bos podle me taky bude, kdyz maji ten pruzinovej 216. Jen je to slusna palka no:)

                0 0
                • Bysto  

                  ono nie je problém zohnať tlmič s vhodnými roztečami, ale s vhodným zdvihom na piestnici. 8.5×2.125", teda 216 na 54 a neviem, či také niečo sa dá zohnať. Bežne je 216×70

                  0 0
                  • cat  

                    Aha tak. No bezny rozmer je teda 8,5" x 2,5".

                    Enduro ma 8,5" x 2,125" ?

                    To je teda bomba no, asi nepujde sehnat nic. Jedine nejak priskrtit chod toho tlumice, ale to se zase narusi charakteristika.

                    0 0
                    • Jenda  

                      obecna nevyhoda vetsiny speslu ze maj nestandartni tlumic :-(

                      0 0
                      • Bysto  

                        jj, endurko má atyp tlmič. Jediné, čo tam môžeš dať bez nejakého kutenia je Fox RC2, či jak sa to volá a ten by si si musel objednať priamo zo spešlu, ak sa teda také niečo dá robiť. A ešte k tomu budeš potrebovať nové vahadlo, na tlmiče s expanzkou je iné.

                        http://forums.mtbr.com/…-768944.html

                        http://forums.mtbr.com/…82434–3.html

                        tu sa to riešilo ako sa to dá

                        0 0
                        • cat  

                          Dik, ten druhej thread mam proctenej, na prvni mrknu.

                          Takze na kazdej jinej tlumic bude potreba „EVO links“ nebo to plati jen pro pruzinu?

                          Viz. foto, ma tam standartni kyvku, ale nejak musel redukovat ten zdvih. Zkusim mu napsat.:)

                          A BTW: 100! :D

                          0 0
                          • madcat  

                            To asi nebylo levný…

                            0 0
                          • Azmir  

                            Tak to je maras kolo.

                            0 0
                          • Azmir  

                            Tak to je maras kolo.

                            0 0
                          • Kubiczech  

                            No vypadá to dost hrůzně…

                            0 0
                          • mr.antik  

                            Tak pokud je délka standard a je potřeba jen zkrátit doraz, tak stačí jen nacpat nějaký patřičně vytvarovaný váleček do tlumiče, nevyděl bych v tom nic extra složitého. A podle potřeby progresivity ten váleček nechat plný nebo nějak děravý

                            0 0
                            • Bysto  

                              No je to tak ako vravíš, dåžka štandard, len zdvih je tam na tu dåžku nestandard. Ak by sa to dalo takto fajn riešiť skok na pruzine, tak teraz majú na CRC RC4 za hubicku ;-). Aj ked osobne by som tam pružinu nedaval, aj so vzduchacom je to dost „zrave“ a v stoji to len tak priletí zdvihom, ale to je tým zlým interným nastavenim

                              0 0
                              • logoman  

                                Tak treba na rc4 si s prubehem muzes pohrat, na zacatku zravy a ke konci progresivni. Ja bych na enduro prskl pruzinu hned :)

                                0 0
                                • Bysto  

                                  pohrať môžeš, ale to by potom bola stašná hojdačka, aj na vzduchu to chodí dosť ochotne, si myslím, že by to už zbytočne zabilo jazdivosť toho rámu

                                  0 0
                                  • Bysto  

                                    keď už tam chce niekto pchať pružinu, tak to si asi fakt mohol kúpiť rovno SX traila

                                    0 0
                                    • logoman  

                                      :) Tohle je nazor toho s CCDB „Bike is a MILLION times better with the CCDB in place, takes big hits, better small bump compliance and offers signifincatly more traction at the limit.“ Na jezdivosti to urcite neprida, ale ostatni veci by to melo zlepsit.

                                      0 0
                                      • Bysto  

                                        mm, tak to potom fakt stojí za úvahu. Ale tak skoro sa do toho asi radšej nepustím. Najskôr až keĎ mi padne záruka na tlmák :D

                                        0 0
                            • cat  

                              No to me taky napadlo, narvat tam centimetrovej valecek, ale co to udela s progresivitou to netusim. ja si to kazdopadne sam nevyrobim, neumim ani rozebrat tlumic :)

                              K tomu kolu, je tam moc samolepek a divny sedlo, jinak luxus:)

                              0 0
                              • mr.antik  

                                tlumič rozebrat umíš, ale ještě o tom nevíš. Jak udělat ten vnitřek to by se muselo improvizovat, třeba vysoustružit z nějakého silonu, ale vůbec to přeci nemusí být strojařsky košér, protože to není vidět :-)

                                Tu progresivitu pružení to samozřejmě zvýší odpovídajícím způsobem, možná až příliš, tak pak už jen zkoušet a odvrtávat ten váleček.

                                Začal bych tim, že bych se podíval do stávajícího tlumiče, jak to uvnitř vypadá.

                                0 0
                                • Bysto  

                                  no ale ono ten váleček by musel byť spravený skôr z nejakej tvrdšej gumy, lebo si nechcem predstaviť čo by sa stalo keby si dal taký fajnový doraz o tn silonový valček, by sa celý roztoto ( a tým duplom ak by bol odvrtavany) a mohol by pekne dokántriť vnútro. Ale ja som v živote tlmič nerozoberal, tak to len tak hádam. Skôr by sa k tomu mal vyjadriť niekto so skúsenosťami /oni tuším používali originálne nejaké, ale nedokázali znižiť chod tlmiča na 54mm, takže aj chod zadnej stavby bolo okolo 175mm/

                                  0 0
                                • cat  

                                  No moje kolo je zatim zazracne bezproblemovy a nechci dotoho hrabat abych neco nepokazil, zvlast kdyz je venku tak pekne a da se jezdit:)

                                  Napisu tomu typkovy z MTBR jak to udelal, treba se dozvim vic.

                                  0 0
                                  • Bysto  

                                    tak to si na tom super, mne začali lupať kluky, hľadal som čo to je a zistil, že mám povolenú kluku, doma som to dal dole. očistil, dotiahol ale stále tam je malý vakel a randál to robí riadny, budem ešte musieť asi poriadne prečistiť závit na pedál, no a k tomu som ešte predvčerom sekol zadný plášť, takže môžem nahodiť dušu a aby toho nebolo dosť, tak po tejto skvelej zime mi odchádzajú ložiska v zadnej nábe, takže fasa

                                    0 0
                                    • cat  

                                      Nemas uz vyjetej stred? Mam kolo od poloviny minuleho roku, takze zatim nic neodeslo, ale pomalu to zacne, tomu verim:)

                                      Snad se nekdy dopracuju ktomu, ze si budu kolo kompletne servisovat sam:)

                                      0 0
                                      • Bysto  

                                        neviem presne odkial to ide, alek možno budú už ložiská v prdeli, som ich asi odrovnal jak som jazdil na ten povolenej kluke. Ale radšej by som bol ak by to bol len nejaký bordel na spoji kluka osa alebo kluka pedál.

                                        0 0
                                        • cat  

                                          To vypada na ten stred. Na minulym kole jsem mel to samy – lupani a vakl. Vymenil jsem to a bez problemu.

                                          0 0
                              • logoman  

                                A co to udelat jak ten na mtbr. Ani nebudes muset bych rekl delat novy oko na tlumici. Predpokladam, ze staci sehant „evo links“ (je na nich napsany rc 2/4) a pak neco co ti zkrati chod a bude to vypadat nejak takhle.

                                0 0
                                • cat  

                                  Evo links jsou tusim pro uchyceni pruzinoveho tlumice, ale maji stejnou delku jako ty standartne montovane. Pak se jeste delaa dlouha kyvka, ktera je delsi o 5 mm nez standart.

                                  Tzn, ze bych musel hledat delku tlumice 210 mm, coz neexistuje.

                                  Nechci nijak rozhodit geometrii ani zdvih, rad bych to zachoval tak jak to je.

                                  Vikingboy na MTBR psal, ze v linkage to pro vyssi zdvih vychazi spatne, nevim co tim konretne myslel, akorat jsem pochytil neco o zivotnosti lozisek.

                                  0 0
                                • cat  

                                  Tak pry to dela Push, staci jim rict, ze tlumic bude na Enduro od roku 2010 a oni vysoustruzi novy oko a snizi zdvih. Tos to je dobre:)

                                  0 0
                                  • logoman  

                                    Ja prave myslim, ze u dhx to nove oko neni potreba, proto se pouzivaji tyhle evo link, ale je otazka kolik stoji …

                                    0 0
                                    • cat  

                                      Je to mozny, ale ja DHX nechci:)

                                      0 0
                                      • logoman  

                                        a co chces CCDB?

                                        0 0
                                        • mr.antik  

                                          Monarcha Plus psal. Jak je to dělaný u toho origo tlumiče – ten je bez vložky nějak opracovan přímo pro tu osičku? Tj. asi jak o u gianta, možná na jiný rozměr aby to nebylo zaměnitelný :-)

                                          0 0
                                        • cat  

                                          BOS Void aby to sedlo k vidli. Potom toho Monarcha+ nebo CCBD Air. Ale vsechno je to vzdalena budoucnost. I takhle je to dobry.

                                          0 0
                          • logoman  

                            Ty hnusny enve kola zabiji cokoliv … Ale jestli se daji ty samolepky strhnout …

                            0 0
                          • Georrge  

                            to je ta foxa s 30kg odtrhem?:)

                            0 0
                      • Bysto  

                        jj, endurko má atyp tlmič. Jediné, čo tam môžeš dať bez nejakého kutenia je Fox RC2, či jak sa to volá a ten by si si musel objednať priamo zo spešlu, ak sa teda také niečo dá robiť. A ešte k tomu budeš potrebovať nové vahadlo, na tlmiče s expanzkou je iné.

                        http://forums.mtbr.com/…-768944.html

                        http://forums.mtbr.com/…82434–3.html

                        tu sa to riešilo ako sa to dá

                        0 0
                      • Bysto  

                        jj, endurko má atyp tlmič. Jediné, čo tam môžeš dať bez nejakého kutenia je Fox RC2, či jak sa to volá a ten by si si musel objednať priamo zo spešlu, ak sa teda také niečo dá robiť. A ešte k tomu budeš potrebovať nové vahadlo, na tlmiče s expanzkou je iné.

                        http://forums.mtbr.com/…-768944.html

                        http://forums.mtbr.com/…82434–3.html

                        tu sa to riešilo ako sa to dá

                        0 0
    • Luk02  

      Něco podobného se řešilo tady: ODKAZ

      Jinak za mě – téměř všechny kolo co jsi vybral jsou v pohodě – mě se moc nelíbí jen ten Canyon (není to osobní zkušenost)

      • Super kolo je Remedy perfektí universál
      • Pak bych vzal Enduro
      • Fritzze – lze postavid levné rámy jdou sehnat z DE
      • Reigna ne Xko (k reignu mám teda trochu výhrady z hlediska konstrukce achodu pružení)
      • No a pak nějak ty ostaní
      0 0
      • mr.antik  

        proč reigna ne Xko? Co chceš zajezdit s ultralehkou 32mm vidlí za Enduro?

        0 0
        • kesu  

          otázka je co je enduro, do krušnejch hor se mi hodila dvoukorunka a na některý „enduro“ bych si vzal radši 32foxu. Mimochodem taky záleží na váze, v morzine na DH trati jezdil týpek s 32 floatem takový kule, že jsem se nestačil divit. Kamarád zvládnul jezdit rolety ve francii na HT s RS pike 5 dní a ještě pořád držel řídítka:-)

          0 0
          • Maras V.  

            řeším podobné dylema jako zakladatel příspěvku. Dnes jsem měl možnost se projet na Reign a Reign X.

            Sice jen krátká projížďka, ale pár postřehů mám.

            Reign X2 2011 (zdvih 160/170)

            Byl jsem z toho celkem nadšený. Už ten posed na širšími řidítky byl výborný, pevná osa na obou kolech, vpředu 2-placka, vzadu jen 9. Nicméně si myslím, že bohatě dostačující i na přejezdy po cestě nebo penetračce. Trochu jsem měl strach co se bude dít když to rozjedu. Když jsem na to sedl celkem dost to totiž kleslo. Ale musím říci, že absolutní žehlička. Trochu pro mne zklamání Elixir 3 (na kole za 60 by mohly být lepší, ale slušné i tak) no a samozřejmě ta vidlice není žádný zázrak. Zkusím se podívat co se s tím dá ještě dělet případně předělat na U-turn apod. Jinak dojem velmi dobrý. Jinak v základu napínák řetězu, kola DT Swis, sedlo fyzik. Co bych z toho asi určitě sundal jsou ale pláště (nevegal). Do bláta asi dobré, ale myslím si že jsou i rychlejší pláště které by splnily účel.

            MAESTRO velmi dobré.

            Reign 2 2011 (zdvih 150mm)

            Přišlo mi to podobné jako stumpjumper. Ani ryba ani rak. Vyveze tě to všude, ale nadšení se nekonalo. Za pedálem to šlo celkem pěkně, ale něco mi tam chybí.

            Enduro jsem zkoušel a přišlo mi dost drahé za to co nabízí za výbavu. Navíc to jde celkem obtížně odlepit od země. Moc mě to nenadchlo.

            Za ty prachy co to stojí a s ohledem na výbavu a funkčnost je u mne zatím „REIGN X“ číslo jedna

            0 0
            • cat  

              Takze mas vlastne vybrano:)

              0 0
            • Kubiczech  

              Stump jsi zkoušel v hliníku? Jestli jo, tak rád poznávám někoho, kdo sdílí můj názor na tohle kolo. I když mě přišlo, že ani za pedálem to nijak závratně nešlo.

              0 0
            • logoman  

              http://www.nevix.cz/…gn-x-2–2011/ zkus tady preci jen 45 vs 60k je rozdil

              0 0
              • Maras V.  

                Asi jo, pokud nemáte lepší nápad. ..

                Zítra tam zavolám. Chtěl jsem ještě počkat, ale mám obavu abych nepřebral.

                Jestli ta cena platí, tak ho asi objednám a nebudu dál špekulovat. Jede to fakt pěkně, na ten zdvih až neuvěřitelně.

                Toho SJ jsem zkoušel v hliníku. Bude asi rychlejší, ale Reign bude zcela určitě zábavnější.

                0 0
                • goofy  

                  Kdyby ho nemeli tam, tak muzes zkusit i tady

                  Otazkou je, kolik kusu jake velikosti jeste zustalo. Kazdopadne pokud ti nevadi znatelnejsi kickbar Maestra, tak do neho klidne jdi. A za usetrene penize budes moci poresit vidli

                  0 0
                • logoman  

                  Kdyz ti sedlo tak ho vem, ja jel jen vduch a ten byl na p*cu. Hlavne kup teleskop. Nebo aspon me to vadilo, ze nejde poradne dat dolu sedlo (i kdyz nekdo rekne, ze nizky sedlo je jen trend rofl)

                  0 0
                  • Maras V.  

                    teleskop musím pořídit, nebudo to furt šrubovat jak před 10 lety

                    0 0
                    • Maras V.  

                      Karta se trochu obrátila. Dnes jsem byl u prodejce a ten mi reigna vůbec nedoporučoval.

                      Potíž je zejména v tlumiči, kde je pručina. Ta se prý velmi brzy unaví a kolo hodně změní vlastnosti k horšímu (cca půl roku). Lze prý měnit, ale stále kolem dokola. Navíc kolo nemá vhodnou geometrii, protože má zadek větší zdvih než předek.

                      Máte s tím někdo zkušenosti?

                      Prodat mi jej mohou kdykoliv, protože těch kol je skladem mraky…

                      0 0
                      • logoman  

                        Dal bych prodejci pesti :)

                        0 0
                      • Frostty  

                        Tož trochu to vydémonizoval. Osobně bych v tom takový problém vážně neviděl.

                        0 0
                      • mr.antik  

                        omg… se zeptej kolikrát za sezónu mění tady sjezdaři pružinu v tlumiči nebo ve vidli :-)

                        Jedinej problém X2 z mého pohledu je hmotnost – pružina v tlumiči a vidlici, což může být i problém se trefit do hmotnosti jezdce.

                        Linearita zadku – nevím co jde na Van R štelovat, ale bude to hodně DH projev, z kopce žehlička ale do kopců houpačka.

                        Plus ty brzdy co zmiňuješ a nějaký drobnosti (přehazka, kliky atd, to se časem stejně vymění)

                        Vidle jde upgradovat v pohodě na vzduch a lepší tlumení. Tlumič se hůř mění, protože tam je atyp uložení ve spodním oku (osa s ložiskem) místo klasického pouzdra.

                        Ve slevě fajn a prostor k upgradu ideální :-)

                        0 0
                        • Vegan  

                          Ja zil v tom, ze ta vlozka dolej de v pohoe vylisovat a muzes pouzit jakykoliv tlumic daneho rozmeru a chodu.

                          0 0
                          • mr.antik  

                            ruku do ohně bych za to nedával, že to bude 100procentně sedět (to se bavíme jen o foxech, možná x-fusionech), opracovat oko na patřičný rozměr by samozřejmě neměl být zas tak velký problém

                            0 0
                          • Luk02  

                            Dole u Reigna žádná vložka není jde to do oka přímo a zboku jsou na to daný atypický pouzdra..

                            0 0
                      • Baba-Ji  

                        by mně zajímalo, co by mně pán navykládal za apokalyptické scénáře, kdybych si k němu šel koupit například takovou vysokozdvihou vidli 8D

                        …dost mně to připomnělo: „otevřel si hospodu, ale chodili mu tam lidi!“ 8D

                        0 0
                      • pavlik6022  

                        tak od toho prodejce bych asi už nic nekoupil :))

                        0 0
                        • Maras V.  

                          Už jsem byl rozhodnutý, ale teď se mi zdá že jsem zase v ř.t.

                          Zkoušel někdo Geniuse? Poněvadž toto mi bylo doporučeno.

                          0 0
                          • Frostty  

                            Podle mě má X2 slušný potenciál, já osobně bych šel touto cestou.

                            0 0
                          • cat  

                            Genius LT?

                            Test

                            Jinak vem radsi Xko, tohle me pripada jako marketingova sra*ka:)

                            0 0
                            • Jenda  

                              tak jak na tehlech scotech tak na jejich kopiich od canondalu lidi v alpach potkavam. Ja jsem takovej ten packovej a hejbrlatkovej typ takze me by se to i celkem libilo, rozhodne se mi libi koncept ze na stoupani spis nez snizeni vidlice se zvysi zadek. Nicmene pro me je to jednak porad hodne draha sranda a hlavne mam panickou hruzu z atyp tlumice.

                              Samozrejme pro ego je to super protoze tehlech kol fakt moc nejezdi, Reignu X tu bude zachvili jak LV :-)

                              Jak moc pekne chodi zadni stavba ale nemam tuseni.

                              0 0
                            • Maras V.  

                              když vidím ten tlumič u scotta, není mi dobře.

                              to jak se posere, tak to neopraví ani béda trávníček.

                              to bude řacha…

                              0 0
                      • cat  

                        To jsou strasny kecy. Never prodavacum, ver Bike-foru. ;)

                        BTW: Proc maji sjezdaky vetsi zdvih vzadu nez vpredu? Ja spis nechapu lidi co to vozi naopak.

                        0 0
                        • Baba-Ji  

                          třeba je to zapřísáhlý silničář, tělem i duší, dosud nesmířívší se s výskytem mtb, nedejbože odpruženého!!!

                          0 0
                      • Kubas.1  

                        zase nějakej hrozně chytrej prodejce :-) chudáci ti lidi co se v tom moc neorientují…

                        0 0
                      • pavlik6022  

                        bonzni ho odborníka :) – kde prodává?

                        0 0
                        • Baba-Ji  

                          nebylo by spatne domluvit se a navstivit ho s nejakyma vtipnyma dotazama >:D

                          0 0
                          • Frostty  

                            Objednáme autobus a pojedeme tam jako zájezd..

                            0 0
                            • cat  

                              Ja budu chtit vysvetlit HS expanzi, to jsem nikdy nepochopil :)

                              0 0
                              • Frostty  

                                nápodobně :o)

                                0 0
                                • mr.antik  

                                  LS expanze – olej teče při vracení vidle přes dírku

                                  HS expanze – olej neteče přes dírku protože je krytá napruženou záklopkou, takže so přiotvírá až při větším tlaku (tj počátek kopnutí vidle)

                                  Tak si to nějak zejednodušeně přincipiálně představuju, fyzicky to určitě vypadá jinak.

                                  0 0
                                  • Jenda  

                                    temer :-)

                                    HS – tece to pres LS dirku a jeste je moznost ze pri vyssi rychlosti olej pretlaci v dalsi „dirce“ pruzinku drzici zaklopku a tedy tece to rychle, tlumi mene, ve chvili kdy uz je rychlost navratu vidle mensi (vraci se do vysunuti) uz to tu pruzinku nepretlaci a HS kanal se zavira a v konecny fazi je to tlumeny jen LS tlumenim.

                                    Vyhoda – vidle se vraci dostatecne rychle i pri utazenejsi LS expanzi, utazenejsi LS expanze = vidle nekope.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Ano, tak to je. Jen bych upřesnil, že jde vždy o rozdíl tlaků a ne o rychlost návratu vidlice.

                                      Ta rychlost s tím někdy souvisí, ale ne vždy.

                                      A pak je tam ještě další důsledek, který je méně jasný a možná ještě důležitější.

                                      A to nevracení se předčasně vidlice ze zdvihu už na překážce.

                                      Najedeš na překážku a vidlice jde do zdvihu. Jezdec ještě stále působí svojí vahou na řídítka, takže i když je vidlice více ve zdvihu, tak se neotevře HS okruh expanze (není dostatečně velký rozdíl tlaků). A výrazně více přitažená LS expanze zabrání vidlici se vracet rychle ze zdvihu.

                                      A díky tomu na konci překážky je vidlice ještě stále ve zdvihu téměř stejně jako na začátku. A za překážkou kolo zjístká rychleji kontakt s terénem.

                                      Bez HS expanze dojde již na překážce k rychlejšímu návratu ze zdvihu a na konci překážky už může být vidlice téměř zpět, což má za důsledek, že za překážkou už nemůže dojít pouze k rychlému vysunutí vidlice (překážka je výrazně větší než sag) a získání kontaktu s terénem, ale stane se tak až ve chvíli kdy celá soustava jezdec s kolem se dostane gravitací zase níže.

                                      Zkráceně řečeno s HS expanzí se po celou dobu řídítka ani nehnou (nebo o hodně méně). Bez HS expanze jdou už na překážce výrazně nahoru.

                                      0 0
                            • Maras V.  

                              koukám, že jste tady veselá parta :)

                              tož dá se s tím jezdit aj na kopec a hřebenovky nebo to jede enom z kopca?

                              0 0
                              • logoman  

                                Muzes jezdit z kopce, dokopce i po rovinach.

                                0 0
                              • Frostty  

                                V rámci kategorie jede solidně a pokud bych bydlel přímo u „hor“ tak je pro mě Xko jasná volba. Nicméně v současné době je u mě 150 mm zdvihu a GT Force ažaž.

                                0 0
                              • mr.antik  

                                má to tak 15,5 kila takže nějakou fyzicku to bude chtít…

                                0 0
                      • goofy  

                        :-D Vetsi blabol od prodavace uz jsem teda dlouho neslysel.. :-D

                        0 0
        • Luk02  

          Protože v téhle zdvihové kategorii co je Xko bych si prostě vybral něco jiného…

          0 0
          • mr.antik  

            no jasně, to chápu, vzal bys to Enduro co dáváš na druhé místo :-))

            0 0
            • Maras V.  

              Kamarád má poslední model endura. Dlouho si zvykal na Lyrik-a. Přesto mi říkal, že i u endura musí dávat propedal protože se to houpe.

              Před tím měl Giant (maestro) a to prý fungovalo lépe než FSR.

              Proto se mi do endura nechce i když ten rám bude pevnější a vyzerá to nádherně :/

              Kolo chci hlavně do Beskyd, občas Lysá hora no a samo bych chtěl zkusit jeseníky. Navím jsem neměl 4 roky dovolenou a letos jsem se zařekl, že jestli koupím to kolo bude dovolená ve slovinsku :)

              Alternative je klasický reign, ale to mě moc nebere.

              0 0
              • logoman  

                Pokud vim tak jsou to jsou charakteristicky vlastnosti tech systemu. fsr je houba, hodne se houpe narozdil od maestra u giantu, ktery tak citlivy neni diky cemuz se ale zase min houpe. Co sem zkousel reigna X tak by to odpovidalo. Je to na tobe co chces …

                0 0
              • goofy  

                Kazdy system je uplne jiny. FSR je hodne citlive, ma prakticky nulovy pedal-kickback, ale zase se krapet vic houpe. Maestro jde zase vic za pedalem, ale kor na malym prevodniku uz ma hodne znatelny kickback… Pokud ti to nevadi, a Maestro ti vyhovuje, tak ho ber a nic neres :o)

                0 0
              • Bysto  

                tak ono na to tam je ten propedal, aby si do kopca zapínal, že :), ak sa zapne, tak to ide pekne, pohupovanie sa koná možno v rozsahu 1mm na tlmiči, ale ten propedal má najväčší význam keď sa ide hore po nerozbitej ceste, jak už to je viac rozbité a sú tam šutre, tak vypínam, Do kopca to ovplyňuje dosť ale stáva sa mi, že dojdem dole a propedal zapnuty, proste jak sa postavíš zo sedla, tak ten rám je sakra žehlička ( zase sa prejavuje to „DH“ nastavenie tlmiča, kedy ani pri zapnutom propedále sa to nedá nejak rozumne katapultovať, proste ten rám žere a žere

                budem musieť nechať niekedy časom naladiť priebeh aby sa s tým dalo aj rozumne odraziť (ako nie som nejaký jumper, ale rád sa odrážam od nejakých terenných nerovností )

                0 0
              • Bysto  

                tak ono na to tam je ten propedal, aby si do kopca zapínal, že :), ak sa zapne, tak to ide pekne, pohupovanie sa koná možno v rozsahu 1mm na tlmiči, ale ten propedal má najväčší význam keď sa ide hore po nerozbitej ceste, jak už to je viac rozbité a sú tam šutre, tak vypínam, Do kopca to ovplyňuje dosť ale stáva sa mi, že dojdem dole a propedal zapnuty, proste jak sa postavíš zo sedla, tak ten rám je sakra žehlička ( zase sa prejavuje to „DH“ nastavenie tlmiča, kedy ani pri zapnutom propedále sa to nedá nejak rozumne katapultovať, proste ten rám žere a žere

                budem musieť nechať niekedy časom naladiť priebeh aby sa s tým dalo aj rozumne odraziť (ako nie som nejaký jumper, ale rád sa odrážam od nejakých terenných nerovností )

                0 0
              • cat  

                Houpe se vic, ale to na rychlost nema moc vejkej vliv. Spis je „problem“ s geometrii, tzn. je to dlouhe a nizke, vozi se sag okolo 30 procent a v kombinaci s nizkym stredem a polozenou vidlou se to hur ovlada v malych rychlostech a na uzkych singlech. Ani tlumic neni nastavenej na malou rychlost. Pocitove jako kdyby byla utazena Hi-speed komprese.

                Vsechno ti to ale vynahradi dolu.

                Doporucoval bych ti, si to projet:)

                0 0
          • Maras V.  

            Např.?

            0 0
    • fíha  

      Ajtak netusim, co je to -jezdive endurko-..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.