• Zesty

    Zdravím všechny

    prosím o radu, rok mě křupe a lupe v kole hlavně když šlapu do kopce mám Bianchi Jab a střed Shimano XT udělal jsem snad všechno sundal střed i kliky vyčistil znovu namazal dotáhnul dal si pod šlapátka podložky. Dotahl si šrouby na převodnících sedlovku očistil i sedlovkovej zámek zkoušel jsem i jinou sedlovku a sedlo a šlapatka a pořád dokola to sam,í vubec nevím co už to muže dělat, i hlavu jsem sundal a vyčisti promazal a dotáhl . Dotahl snad všechny šrouby a pořád ten samej bordel… už fakt nevím co mám dělat a aby toho nebylo málo tak jsem si koupil fungláka Lapiere Zesty 327 má to střed Sram GXP AM BB92 Pressfit MTB a začalo to dělat taky sem s toho neštastnej dal jsem za něho hromadu peněz a lupe to jak flašinet, začínám přemýšlet že mám v garaží nakej kolovej bacil kterej tohle dělá. Díky za každou radu jsem fakt zoufalej. Vašek

    0 0
    • Espen  

      Já musel mezi sedlovku a rám dát kus plechovky od piva. Do té doby vždy opět začala lupat.

      0 0
      • Zesty  

        ja tam mel 3 ruzný sedlovky a stejně to dělá navíc i když ji vyndám du to zkušebně projet tak to dělá to samý ale zkusím to páč už vážně nevím co dělat …

        0 0
      • xcbike  

        Zajímavé…asi to zkusím.Taky mi křupe sedlovka,po vyčištění to přestane a po pár kilometrech to pomalu začíná na novo…zkusím a uvidím(uslyším) :)

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Podmazat sedlovou objímku vazelínou?

          Kdysi jsem strašně dlouho hledal zdroj pazvuků v sedlovce/ná­boji/RU/objím­ce/hlavovém složení/klikách/stře­du/…, byla to nakonec lanka v plastovém vodítku pod středovou mufnou. Stačilo jednou stříknout silikonem a bylo po muzice.

          0 0
          • Espen  

            Mě začalo na silničce něco lupat :-(. Doufám, že je to pravej pedál. Dvojlupnutí mezi jednou a pátou hodinou. Prohodil jsem pedály, tak zítra uvidím.

            0 0
            • Zesty  

              umě to pedály ani kufry dal jsem tam na zkoušku obyč šlapátka a křupe to furt, ale zkus si očistit pořádně zavity jak v klikách tak na šlapátkách lehce máznut vazelínou a mělo by to pomoc, taky se někdy davaj podložky mezi kliky a pedály a křupání pak zmizne, takhle jsem zpravil tento problém kolegovi z práce…

              0 0
          • xcbike  

            Ne..ten plech.Vím na 100% že je to sedlovka.Vytáh­nu,vyčistím a je klid…na chvilku,pak(20–30 minut jízdy) to začíná pomalu zase :(

            0 0
            • Espen  

              Prostě se to kvrdlá jako mě. Plech to vyřešil.

              0 0
              • xcbike  

                Tak jsem přeložil igelitový sáček a nasunul ho na sedlovku a tu zastrčil do rámu…světe div se,je klid :) sáček není vidět.

                0 0
                • Espen  

                  1+. Ještě není špatný ustřihnout 10 cm starý duše a přetáhnout ji přes objímku sedlovky,aby sis tam nenaházel dordel. S Alu sedlovkou jsem to používal.

                  0 0
          • Zesty  

            no zkusím to ja je mam ve spod vedený v takovým Xku a omotal jsem je ustřižkem z duše bo tam byli celkem na volno a křupou furt zkusím to ještě máznout teda

            0 0
        • Zesty  

          promazany očistění a křupeto s ní a i když ji vytáhnu a jdu to na zkoušku projet bez sedlovky a sedla takže sedlovku jsem tak nějak vyloučil…

          0 0
    • Libas  

      Zkus namazat niple na zadním kole (prostříknout silikonovým olejem).

      0 0
      • Zesty  

        taky zkusím mel jsem sundanou i patku očištil a namazal a zase a rychloupínak to nebude mám tam pevnou osu

        0 0
    • Espen  

      Neříkám, že je to ono, ale můj rám je asi prostě trochu větší a tohle mi to vyřešilo. Když do Google zadáš redukce sedlovky, tak to jsem udělal z ty plechovky. Mazl vazelínou a narval to tam a byl klid. Letos karbon sedlovka už plechovka nebyla potřeba.

      0 0
    • allrose  

      nejčastěji sedlovka,výplet…na­posled nedotažená na krev kazeta,zvuky jako výplet..rodla/před­stavec a mnoho dalších…pedály

      0 0
    • Fran7  

      Já tenhle problém řešil taky již několikrát a jednou to bylo sedlo, lupalo na něm spojení obou ližin vpředu, ale jinak na vině při šlapání do kopce jsou pedály. Proto bych zkusil vyměnit prvně je. Lupaly mi i značkové crankbrothers a stačilo rozebrat promazat a bylo po lupání.

      0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Přiživím se zde. Nemá někdo tip na zdroj cvakání, spíše jakoby tikání, při zařazení velké pily a posledních třech pastorků? U španěla to už přechází v silnější cvakání. Stejně tak malá pila + největší pastorek. Zaboha nemůžu najít příčinu, střed je ok, sedlovka to není (ta křupe jinak). Poslechem se mi zdá, že to jde od smyku, ale jistý si tím nejsem (samozřejmě to není drhnutí o vodítko smyku). Sada DA 9000, kazeta 11–25. Kazetu jsem měl sundanou, vyčistil jsem to, prohlídl ty poslední pastorky, unašeč, vše ok. Díky

      0 0
      • allrose  

        olej na řetěz,kolečka přehazky,jestli se vychylují jemně kliky tak ten smyk bych nezatracoval

        0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Řetěz samo mažu. Smyk to není, i když ho maximálně posunu, tak to pořád tiká / cvaká.

          Blbý je, že se to stalo v servise, kde si s následným odstraněním nevěděli rady. Argument, že na španěla se nejezdí, neberu.

          0 0
          • allrose  

            blbost-konec lanka do drátů

            0 0
          • Zbyněk  

            Dělá mi to úplně stejně. Přesnou příčinu jsem nezjistil, ale na 100% je to ovlivněné smykem. Stačí cvaknout o polohu níž a je po lupání/cvakání. Zkus ten smyk posunout lehce dovnitř.

            0 0
      • Dlhý pes  

        U mě nejčastější příčina „cvakání,tikání“ jsou nečistoty na styčných plochách zadní náboj vs. zadní vidlice. Dnes, když něco takového zaslechnu jako první řeším toto a v 9 případech z 10 je to ono.

        0 0
      • nooski  

        Vyzkoušel bych jinou kazetu, pokud je ta tvoje DA, tak ty jsou dost problémové viz. : http://weightweenies.starbike.com/…iewtopic.php?… taky jsme 2 kazety řešili.

        0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Ano, kazeta taky DA. Zajímavý odkaz, díky za něj!

          0 0
          • Člověk a jeho svět  

            Kazeta ok, vyměněný řetěz, dotažené šrouby v převodnících, dotažený ořech, vyměněné lanko od smyku a furt to pořád cvaká, pořád jen velká – velká a malá pila – velký pastorek, čili dva vždy na posledním pastorku. Už mě to dere. Teoreticky může být špatně nastavený horní doraz, i když to řadí dobře? Fakt už nevím.

            0 0
    • triss  

      Hledal jsem na kole něco podobného a dělo se to pouze někdy.Dotáhl jsem také totálně vše a nakonec to dělala pravá tretra. :)

      0 0
    • -b-n-x-  

      Jednou kdysi se mi stalo, ze cvakaci zvuk zpusobilo tukani kliky do koncovky elektrikarske pasky. To jsem jeste odhalil celkem rychle.

      Ovsem tukajici snurka z vetrovky do ramu me pred jednou vyjizdkou zamestnala na dve hodiny, takze jsem pak vyjizdku zrusil.

      Od te doby pri nejakych zahadnych zvucich proveruji nejdrive tyhle s kolem nesouvisejici veci :-)

      0 0
    • satanus  

      No mi zase půl roku lupalo v zadním náboji. Zkoušel sem všechno. Od patky po servis vidle. Hold někomu to nevadí někomu to vrtá hlavou a někomu drasa nervy.

      0 0
      • Zesty  

        me to lupání přímo sere zvlášt když si splním sen a koupím si takhle drahý kolo a zadlužím se až po uši tak prostě chcu aby to fungovalo navíc kolo to má znít jak šepot květi a ne klap klap klap no nic jdu čistit a zkoušet dál co to muže být jestli na to příjdu tak odstřelím ohnostroj a ožeru se do bezvědomí :D

        0 0
    • Clight75  

      Ja na horsim kole urcenym na jezdeni po meste svyho casu resil takovy divny rytmicky cvakani/cinkani pri slapani. Je to sice starsi plecka, ale nepatricny zvuky pri jizde proste nemam rad ani pri posunovani se po meste.

      Skoro dva tydny jsem koumal, cistil, mazal, dotahoval…abych nakonec zjistil, ze to delaji klice a drobny v kapse u kratasu:)

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Nebo také zip na dresu o plastové díly zapínání přilby, hlavně ze sedla. Nebo také povylezlý špatně zalomený nýtek v řetězu, který chytá o větší pastorek (zlaté spojky). Tkanička od turistické zavazovací tretry o kliku. Ponechané příliš dlouhé bowdeny pod řídítky o sebe navzájem. Zrnko písku ve spodní misce hlavového složení. Neohraněná sedlovka, jakkoli dobře namazaná správnou pastou.

        0 0
        • Clight75  

          Jo, tak tkanicku a bowdeny uz taky znam:) Jeste docela dovedou potrapit odrazky ve vypletu kol, kdyz se posunou bliz ke stredu. Vydava to takovy zvlastni drnceni a zajimavy na tom bylo to, ze to drncelo jen pri urcitych rychlostech, asi to melo nejakou souvislost s vibracema od asfaltu a plastu. Stacilo je posunout smerem k rafku, aby drzely pevne mezi dratama, a byl klid. Ale toho casu a vzteku, nez jsem na to prisel…:D

          Nase mestska policie se cas od casu bavi kontrolovanim a pokutovanim za povinnou vybavu, takze ty odrazky radsi mam…

          0 0
          • Esi  

            No tak na ty vzácné odrazky v kole bych byl opatrný, známému se stalo že se uvolnila a dostala se příčně mezi dráty a vidlici, naštěstí se kromě toho že se rozpadla na milion kousku nic jiného nestalo, ale leknul se slušně. Když už chceš mít na kole takové nesmysly tak se dělají takové ty navlíkací „bužírky“ které fosforeskují, ale na sportovním kole by snad ani naše městské policisty nenapadlo kontrolovat zrovna odrazky v kolech, blikačku vzadu mám trvale, přední světlo vozím v batůžku pro případ potřeby. Ale na druhou stranu třeba tohle by muselo vypadat s odrazkama v kolech neuvěřitelně to určitě nikdo nemá :-)

            0 0
            • Clight75  

              Ze bych je tam chtel mit, to se rict neda, ale mistni MP si na odrazkach ujizdi:) Odrazky ve vypletech, odrazky na pedalech, odrazka vepredu a vzadu…loni mi davali sodu za to, ze nemam odrazku z jedny strany pedalu. Puvodne tam byla, ale asi nekde odpadla a ja si toho nevsimnul…uz tahali pokutovej blocek, ale povedlo se mi to jeste ukecat. Na kole na jezdeni ven tohle neresim, to mizim nejkratsi cestou z mesta a statni policie me nikdy nestavela. Ale na starsim horakovi urcenym do mesta jo, jezdim na tom denne do prace a na nakupy. Mestaci mivaji parkrat do roka chytaci akce a samozrejme vedej dobre, kde a kdy si stoupnout, aby zastavili co nejvic potencialnich darcu financi. Se zeleznou pravidelnosti me stavej a kontrolujou, nestoji to za to. Reflex buzirky jsou fajn, ale na mestkou plecku zbytecne drahy reseni – zamerne na tom mam co mozna nejlevnejsi veci, aby pripadna skoda, az mi to nekdo ukradne, byla co nejmensi. Prece jen se u nas kola kradou fest, uz mi taky jedna mestka plecka zmizela – za bilyho dne, na hlavni tride, behem asi peti minut.

              0 0
              • Esi  

                No tak to je celkem smutný že se měšťáci zabývají takovejma kravinama, mělo by stačit blikačka vzadu a pro případ snížené viditelnosti světlo vpředu, vše ostatní je již pouze buzerace.

                0 0
                • Barak  

                  Já za chybějící odrazky na silničce dostal i pokutu. A ne od měšťáků ale od stáťáků. Bylo to v červenci asi v 1 odpoledne. Měl jsem dokonce přední i zadní světlo, protože jsem v ten den nevěděl, v kolik se mi podaří dorazit domu, takže sichr. Vůbec je to nezajímalo.

                  0 0
                  • Esi  

                    Pokud to nebylo za 100Kč tak bych to snad risknul a šel do správního řízení a doufal že tam bude někdo kdo má rozum, na sportovním kole snad odrazky nemá nikdo ne vždyť se s tím nedá jezdit

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Nemám rád neviditelné cyklisty a chodce, ani jako chodec, ani jako řidič nebo cyklista.

                      Já i na silničce odrazky mám. Vepředu samolepka 4×4 bílá a dvě menší na vidlici, na sedlovce vzadu červená + dvě menší na vzpěrách, na ráfcích reflexní nápisy Ksyrium, velká blikačka vpředu a vzadu, k tomu odrazky na tretrách a dresech a v horší viditelnosti a špatném počasí reflexní pásky na nohy a ruce a samolepky na přilbě.

                      Musím se podívat do vyhlášky, bylo tam něco o „nahrazení“ odrazek jinými reflexními materiály.

                      0 0
                      • lidumil  

                        Něco takového tam je, ale chybí Ti tam odrazky v kolech, což reflexní nápis ráfku plochou nejspíš nenahrazuje.

                        0 0
                        • Esi  

                          toho exota co vymyslel odrazky v drátech do vyhlášky bych posadil na kolo v rychlebkách, dal mu tam ty odrazky a schválně kolik jich tam po jednom průjezdu bude mít :-)

                          0 0
                      • Esi  

                        vůbec nemluvím o blikačce vzadu a světle vpředu, ale z boku ? jakákoliv odrazka je to ve dne naprosto k ničemu a v noci vzadu musí stačit blikačka je vidět daleko víc než nějaká odrazka a vpředu přece svítíš, tak že i když stojí auto z boku tak to světlo musí vidět, nějaké reflexní prvky mám na tretrách vzadu.

                        0 0
                        • Clight75  

                          No jo, ale vysvetli to policajtovi, kterej potrebuje vybrat prispevek do magistratni/statni kasy…jeste muzem byt radi, uz neni v povinny vybave treba zvonek;)

                          0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Není pravda. Vidět je až blikačka cca 1W +, pod 0,5 W nikoliv. Z auta jsou jinak daleko lépe vidět odrazky – světlomety auta mají přece jen většinou jiný výkon, takže to světlo stačí na cestu k odrazce i zpátky. Vepředu platí totéž. Zboku nic vidět být nemusí – typicky stojíš na křižovatce, kde odbočuješ doleva a jsi tam už mírně natočený řídítky, pro auta na hlavní odbočující na Tvou vedlejší doleva jsi neviditelný. Stejně tak na asfaltce ve stínu okraje lesa.

                          Nejvíc jsou vidět odrazky na pohybujících se segmentech, takže ve výpletu a na pedálech, případně na kmitajících nohách. Víc vidět, než jebky na 2×CR2032 jsou i žluté fluo podkolenky.

                          0 0
                          • Esi  

                            Mám vzadu blikačku ve které je 0,5 W dioda+ 2 nějaké ty obyčejné a vidět je to 200m daleko to už stačí, vpředu pokud není úplná tma mám světlo puštěný jen na záblesky přijde mi že je to více rušivé pro auta než trvalé svícení. Jediné přijatelné by pro mě bilo z boku pokud se dělají nějaké záslepky do řidítek z fosforeskujícího materiálu. U některých řidičů by bohužel nepomohlo ani kdyby jsi měl maják na helmě, ale to je jiná kapitola. U nás z vedlejší vesnice do města je to asi 2km mezi polema a tam každou chvíli jede nějakej debil na kole bez jakéhokoliv osvětlení v tmavejch hadrech za to bych dával řádné pokuty to je fakt o život. Většinou mají jedno společné jsou to kola tak v hodnotě do 500kč :)

                            0 0
                            • ˘Ö˘ Krab  

                              Ve všem souhlasím, krom záslepek do řídítek. Blikačku mám vepředu puštěnou i v úplné tmě, k ní pak ještě světlo kvůli sobě.

                              0 0
                            • Lahvis  

                              Souhlasím s Tebou, že bíle blikající světlo ve předu je fajn, ale zase s mírou. Fascinují mě lidi, co otočí ty cree světlomety nahoru a pustí plnou palbou blikání… Jinak záslepky do řidítek jsou si myslím málo. Kór ve městě, kde je tuna různých světýlek, odrazů a tak.

                              Jako řidič dost oceňuji reflexku, ty capiny do výpletu (viz. níže) a třeba super je blikačka vzadu na helmě. Je to v úrovni, kam se člověk při řízení běžně kouká. Naopak odrazky vpředu i vzadu mi přijdou jako totální blbost…

                              0 0
                              • ˘Ö˘ Krab  

                                Píšu blikačku. Tedy Zoom, Egg 1W a podobně. Za hodně špatného počasí přidávám druhou blikačku na batůžek -Redspot 0,5W.

                                0 0
                        • Lahvis  

                          Nemusí „vidět“ i daleko výraznější věci.. Mě málem sundalo tágo z boku, když jsem jel ve městě po hlavní. Cca 10 večer. Na sobě reflexku, ve výpletu ty reflexní tyčinky z Lidlu, vzadu jedna blikačka na kole, druhá na helmě, vpředu blikačka na kole, solarstorm na helmě, reflexní pásky na rukách i nohách. A to jsem si na něj i solarstormem pěkně posvítil…

                          Jinak tyčinky ve výpletu vozím i na fullovi celoročně celodenně a přes den si skoro nikdo nevšimne, že tam jsou. Téměř se to nedá ztratit. V noci to šajní jak o život. Navíc konkrétně ty Lídlácký mají atest, že splňují požadavky z vyhlášky. Stojí to pár šupů a jako cyklista i řidič jsem za to neskonale vděčný! Pokud člověk nevozí reflexku, tak mi přijdou někdy i efektivnější, než skomírající blikačka. A jestli někdo uvádí důvod proč to nevozit, že to „vypadá blbě“, tak je stejný ucho jako ten, kdo to samé tvrdí o helmě. ;o)

                          0 0
                          • Clight75  

                            Kdyz ridic necche, tak neuvidi ani laserovy delo…na lepsim kole mam vepredu 2×CREE Solarstorm a jeste nejakou slabsi Sigmu (sice 3 diody, ale ne CREE), vzadu 2 diodovou blikacku SMART RL-321 R, odrazky podle vyhlasky a k tomu reflexni prvky na dresu, gatich i botach…a stejne si me vecer kazdou chvili nejakej sikula „nevsimne“ a narve se mi z vedlejsi do cesty, jako kdybych byl komplet neviditelnej.

                            Ve meste to se svetelnym vykonem tak nehrotim a na mestsky plecce mam obyc. blikacky z Lidlu. Pod lampama mi prijdou spis lip viditelny ty reflexni prvky – na to mam batoh, kterej ma reflexni popruhy z predni strany a zezadu je reflexni skoro celej, ten zari jak kometa:)

                            0 0
                          • -b-n-x-  

                            Treba te nevidel, protoze byl tim vsim svetlem oslnen :-)

                            0 0
                    • Barak  

                      Bylo to za 200,– Přičetli mi ještě nepoužití souběžné cyklostezky, která začínala hned za nepřehlednou křižovatkou a byla oddělená od silnice živým plotem. V tom místě jsem to neznal, takže jsem si stezky nevšiml. Teda, ne že bych po ní jel, i kdybych o ní věděl…

                      S tím správním řízením mi to ani moc nedošlo. Měl jsem tak rudo před očima, že jsem se s nima chvilku hádal a nakonec zaplatil. Ale kdybych neměl ani ta světla, tak dejme tomu, ale takhle? Fakt kokoti. Btw, bylo to v Doksech, takže jsem od hlídky pak popojel pár stovek metrů a už sledoval, jak tam řáděj motorkáři (jízda po zadnim, předjíždění přes plnou atd.). To mě dorazilo.

                      0 0
      • Jason Voorhees  

        …a nebo datel

        0 0
    • Pida  

      Moje aktuální zkušenost na skoromanželky treku, cvaknutí jednou za otočku předního kola, stačilo se opřít o řídítka, v nezatíženém stavu se nic nedělo.

      – přední náboj Formula DC-51 – konus na 15mm osu – rozebráno 2×, měl jsem za to, že za cvakání můžou otřepy na vnitřní straně konusu, kterých se kuličky ovšem ani nedotknou – slepá ulička

      – brzda vyloučena celkem rychle po sundání kotouče

      – pevná osa – komplet vyčištění benzín, tlakový vzduch, promazání – stejný stav

      – vycentrování, dotažení výpletu – koupil jsem si dokonce tenzometr (unior), stejně jsem si ho přál k vánocům :-) – cvakání se změnilo na dvě menší cvaknutí za jednu otočku

      – když jsem se chystal na hlavové složení, vyndavam kolo z vidlice, nějak se mi smeklo v ruce a ozval se TEN zvuk, když jsem zmáčknul plášť.

      Ano správně, cvakání vydával plášť v ráfku.

      Pro ověření jsem nejprve nasadil kolo bez pláště, popotlačil po trávě – ticho, pak starý plášť – ticho, nakonec jsem boky pláště máznul tekutým mýdlem, aby pořádně zapadly patky.

      Jak plášť tak ráfek je TLR, takže patky drží po vypuštění duše v ráfku jako přibité a zřejmě i drobná špína dokáže udělat takový bordel.

      0 0
    • jihra  

      Lupání je nejhorší záležitost na hledání. Dělám servis kol už pár let a někdy je to opravdu o štěstí najít, co to lupe. A moje poslední osobní zkušenost. Celopéro, při jízdě něco začalo nepravidelně lupat. Prohlídnul jsem všechno možné, zaměřil jsem se i na rám, zda nenajdu nějakou prasklinu – prostě nic jsem nenašel. A pak mi při jízdě rupla sedlová trubka – viz. foto. Prostě ta začínající prasklina nebyla pod lakem vůbec vidět. Smůla.

      0 0
    • Zesty  

      Tak už jsem na to přišel na Bianchi to byla mikro prasklina v trubce na hlavový složení, a na celoperu Lapiere to dělaly ložiska v zadní kyvný vidlici stačilo klouby a pouzdra na ložiska vyčistit a promazat a je ticho po pěšině ale díky za rady :)

      0 0
    • Yura  

      Menil jsem kazetu, retez a nejvetsi a stredni prevodnik. Ted kdyz jedu ze sedla nebo do toho poradne slapu, tak s kazdym slapnutim lup lup. Jde to jakoby od leve kliky, ale s klikama se nic nedelalo. Prevodniky, kazeta je utazena.. Cim to muze byt.. :DD

      0 0
    • zdenalfofin  

      Zdravím.Nechci zakládat nové,podobné téma, tak to napíšu sem.Silničku budu mít tď 2 roky a od začátku co ji mám mě při záběru lupe/křupe v kole.Když jsem to zpozoroval poprvé, tak jsem se ozval prodejci a on mi řekl, že to je ve středu a,že stačí vydělat převodník, vyčistit a vše promazat, že se tam ze spodu dostal bordel nebo voda.Po rozdělání a smontování byl chvilku klid a potom to začalo na novo.Minulý jsem postupně začal rozdělávat a promazávat vše co se dalo.Rychloupínák vzadu i v předu,patku, vyměna řetězu,sedlovku, šlapátka jsem měl první 520 a poté jsem koupil Shimano PD-R550 a tretry Sidi a dělalo to pořád.Letos jsem před první jízdou opět vyměnil řetěz a sundal kazetu a vypral v pračce.Když jsem opět kontaktoval prodejce, tak mi řekl ať vylisuji ložiska ze středu a promáznu, že to bude tím.S kolegem jsme vyrobili vyrážeč na ložiska a když jsem je měl venku, tak jsem rovnou koupil celý pressfit.V sobotu první projížďka a po ujetí pár metrů jsem viděl, že se nic nezměnilo.Celou diskuzi kde teď píšu jsem si pročetl, tak budu postupně, ale asi až o víkendu zkoušet po jednom úkonu, čím by to mohlo být.Díky za vaše návrhy čím by to mohlo být.

      0 0
      • hmm  

        Kolik vážíš? A vyvolat to na místě nelze? A když jdeš ze sedla tak to dělá stále? Jaký máš řetěz? Pokud dotáhneš zadní rychloupínák dělá to taky?

        0 0
        • zdenalfofin  

          Ahoj. Vážím teď po zimě 82kg. Lupání to dělá jen za jízdy, ze sedla i v sedě.Řetěz byl na kole při koupi CN-HG601 ale hned další výměna byla za ultegrácký CN-HG701.Vždy když jsem kolo čistil, tak jsem namazal rychloupínák i rám.

          0 0
      • milan.v  

        Takto mi lupalo v silničce minulý rok, dotahoval jsem všechno možné, řešil záplety, střed, převodníky, sedlo…, nakonec to byla voda na sedlovce, co se tam dostala při mytí hadicí… Očištěno, namazáno karbon pastou a jako když mávneš…

        0 0
        • zdenalfofin  

          Zkusím rozdělat sedlovku očistit a máznout.

          0 0
          • rob7  

            Nevím, jestli to tu už nepadlo, ale mně to dělal bordel pod „sedlem“ osy v zadním kole. Strašné pazvuky. Stačilo jen otřít

            0 0
            • hmm  

              No tohle mi dělají pevné osy ale on má rychloupínák pokud se nepletu.

              0 0
            • zdenalfofin  

              Zadní kolo jsem měl sundané několikrát i teď před první vyjížďkou a vždy jsem všechny plošky otřel a máznul vazelinkou, tak tam by problém být neměl.

              0 0
      • Jáchym 1  

        Jak máš vedený lanka?Dorazy venkem?Nanýtovaný?

        Vzít kolo za řídítka a sedlo/stojíc vedle kola/pokusit se kolo skřížit,jako by jsi ho chtěl zlomit.

        Stoupnout na pedál celou vahou z jedné a druhé strany.Tlačit jako by jsi chtěl kliky vylomit z rámu.

        0 0
        • zdenalfofin  

          Lanka jsou vedený rámem(je to vidět na mém profilu). Omlouvám se, nevím co myslíš tím „dorazy venkem a nýtovaný“ .

          0 0
          • zdenalfofin  

            Ještě zde někdo psal, že mu to dělalo vodítko lanek pod rámem, stačilo promazat.Budu zkoušet postupně…

            0 0
          • Jáchym 1  

            Na fotku jsem nekouknul,moje chyba.

            Dorazy bowdenu na spodní rámové trubce u hlavovky-když jsou lanka venkem,tak můžou být na al.rámech buď navařený nebo nanýtovaný.Na crb.rámech většinou nanýtovaný.Styčná plocha může být zdrojem zvuků.

            0 0
    • zdenalfofin  

      Mrknu, pošlu foto. Děkuji za vysvětlení.

      0 0
    • scoty  

      Zdar, zajímá mně vaše zkušenost:

      Myslíte, že může v křupat ložisko vahadla, nebo zadní stavby i když chodí úplně normálně? Třeba vnější kruh vůči rámu, nebo vnitřní vůči ose?

      Poslední dobou se mi to stává při odrazu či dopadu a dokážu to vyvolat mírnými poskoky na místě. Jen při větším zatížení ve zdvihu. Zkontroloval jsem kde co a zatím jsem na důvod nepřišel. Při šlapání to nedělá. Prasklinu na rámu jsem taky nenašel:)zatím:)

      dík

      0 0
      • Jáchym 1  

        Tak na celopéru může vrzat,lupat,křupat cokoli.

        0 0
      • scoty  

        Byla to hlavní ložiska v horní rámovce. V rámci vyhledávání jsem je prohlížel a točila se dobře.. No vakl tam byl a při většim tlaku se osa dotkla stěny domku. Musim je měnit častěji. Hlavně že to nebyl rám nebo vidle.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Na 99% je to v hlavku. Ale tam musíš promazat všechno (kvalitní tuhá vazelína) kromě té části trubky, kde se dává představec !!

      0 0
    • Smazaný účet  
      0 0
    • Milda6  

      Dobrý den, při šlapání mi lupalo ,praskalo, vše jsem vyčistil /promazal. Po vyjetí znovu lupáni až skoro kdyby se měl rám rozlomit. Pri bližším pohledu jsem zpozoroval praslklinu v rámu viz foto. Teď mám obavu, že je to příčina toho lupáni.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.