• Lukun

    Zdravím,

    rád bych koupil horské kolo. Asi by mi vyhovovala dneska poměrně oblíbená 29´, cena do 18tis. (opravdu strop 20tis.) s nějakou slušnou výbavou. Nemám žádné velké ambice (nájezd do 2000km/rok), asfalt vyjímečně, lesní cesty, šotoliny, hory.. zkrátka rekreační jízda (někdy s přítelkyní :-) ) Je miliony diskuzí, proto vás prosím žádám o zkušený cílený tip.

    Jinak měřím 181cm, váha 73kg. Rám samozřejmě vyzkouším.

    Co třeba toto?

    http://www.mojekolo.cz/…ey-grey-2013

    Díky moc

    0 0
    • Hynas  

      29 NEBRAT! (…)

      0 0
    • Hynas  

      http://www.yogi.cz/…/cobia-2012/

      Nebo nechat něco poskládat…kon­taktovat uživatele Hnoj, Majkee, Scalar (abecední pořadí).

      0 0
    • tomxxx  

      Za 18 bude lepší 26 než 29, páč 29 bude těžký jako tank a pak to moc nejede, ale proti gustu…

      0 0
    • Azmir  

      Takže volíš 29", protože je hodně oblíbená? Nechceš raději taky uvažovat mozkem a ne jenom mediální masírkou? Kup raději 26, za ty peníze dostaneš o hodně lépe vybavené kolo relativně bez kompromisů a ne těžkou a drahou 29.

      0 0
      • Lukun  

        To jsem neřekl, seděl jsem na jediném.. nebráním se 26´. Z toho důvodu sem píšu.. najít pro a proti. Člověk čte různý argumenty: větší kolo, lepší nájezd na překážky, lepší udržení rychlosti, větší styk s terénem/větší brzdná plocha..a fůra dalších, každopádně jsem si vědom, že praxe je jiná. Je faktem, že 29´ je o dost těžší..

        0 0
        • tomxxx  

          A zároveň píšeš, že nebudeš závodník, takže uvedené důvody tě vůbec nemusej trápit. Kecy o tom, že jede rychleji to či ono…to je starost tak pro závodníky, ale i tam je to dost otázka, protože všem narvali 29, ale na jejich výkony to moc vliv nemá, jen tim trochu zabili techniku.

          Každýmu sedne něco jiného, ale nečekej, že za 20tisic nebude 29 težká mrcha.

          0 0
          • Milvus888  

            Ale záleží. Právě překonávání překážek je jedna z největších výhod 29 = pohodlnější jízda a nezáleží na tom jestli jsi nebo nejsi závodník.

            0 0
          • borda  

            Clovece, kdyz si kupuju horsky kolo, tak zrovna vetsina uvedenych duvodu me dost trapi. V podstate pise o pruchodnosti terenem, coz je u MTB dost podstatna zalezitost, nemyslis? nebo v terenu jezdi jen zavodnici? ty jezdis po silnici? nevim, v profilu nemas vubec nic.

            Cobii, kterou navrhuje hynas vyse, jsem si pred lety koupil ze zvedavosti, abych si vyskousel, co to ta 29 vlastne je. a bylo to dobry kolo. Obzvlast pro rekreacniho bikera, ktery asi nebude jezdit ultrattechnicky zalezitosti a nebude mit excelentni techniku.

            ta cobia ma slusnej ram, na svou cenu solidni vidlici a zbytek se za ty prachy da prezit/casem doaldit. Co je na ni spatne?

            Dalsi vec je, ze si znacne protirecis a uvadis naprosto nelogicke argumenty. v podstate pises, ze pro nezavodnika neni vubec dulezity faktor pruchodnost kola terenem ale vaha. neni to trochu na hlavu postaveny? Neni to naopak?

            0 0
            • nox159  

              ja se nechci vyjadrovat konkretne k tomu jake kolo, ale k tem vecem co pises…

              ona je vzdy otazka je lepsi se do kopce drit na tezkem kole kde me bude limitovat fyzicka nebo jet a mit limit prohrabnuti zadniho kola… ono kolik situaci za rok zazijes takovych ze na suchem povrchu te limituje adheze zadniho kola? 0,0nic pokud slusne slapes… on jako tusista se stejne do extremu asi poustet nebude ( tezko soudit ale rvat to do poradne stojky ve volnych sutrech asi nebude…)

              a k te pruchodnosti terenem to je kec, kolik to udela? stejne kdyz nema koule tak to z kopce nepustis a kdyz koule mas a nemas techniku tak te zas nepusti do rychlosti pevny zadek takze je to vlastne fuk ne?

              stejne se zabiha do extremu jako u kazde takove diskuze :)

              0 0
              • Pac029  

                Hm, ja si tech 0.0 nic lepsi adheze a stability, stejne jako lepsi pruchodnosti pres sutry,sterk, pisek,snih,bla­ticko,koreny,… uzivam snad kazdou vyjizdku pri svem turistickem XC jezdeni, tak bych to zas tak nezatracoval.

                0 0
                • nox159  

                  ty mas ale celopevnaka ne?

                  a kdyz to reknu takhle, tak 29" celopevnak bude v terenu daleko pomalejsi nez 26" HT :)

                  0 0
                  • borda  

                    hele to je vo koze a vo voze. Ale hlavne mas recht, ze to je porad dokola a do extremu

                    0 0
                  • Pac029  

                    Jezdim i 26er a 29er HT. Nepopiram vetsi zivost 26er, ale terenem dik vyse zminenemu mnohem lip projedu na 29er i kdyz ty 29er jsou o 0.5 – 1 kg tezsi. Rychlost je relativni, po silnici jezdim rychleji na 26er a to i na hrubsich plastich.No a na HT 26er proti celopevnaku 29er, bych zas taky tolik nevsadil, vyhoda je jen v rozmlacenych sjezdech, ale ja treba nejezdim jen dolu.

                    0 0
                    • nox159  

                      mel jsem pevnou vidlu a je to o urvani rukou pokud nejezdis po cyklostezce polnacce a lesni ceste…

                      asi je to o tom kde jezdis… dokazu si predstavit specificky teren kde bude celopevnak zabavny nebo aspon ne nepohodlny ale to jsme nekde v olomouci, hradci… :)

                      0 0
                      • Pac029  

                        Mozna, ja mam nejvic najeto okolo Brna, v Jesenikach a Rychlebkach. Kazdopadne puvodni otazka byla vetsi adheze a pruchodnost, a tu ma obdobna i kdyz tezsi 29er lepsi jak 26er IMHO,a navic to vyuziji casto, to je cele co jsem chtel rict :o). A s rukama mas pravdu, ale ja mam silne ruce, neco vydrzim a bavi me to, a na horach i tak uprednostnuji HT proti celopevnaku,i kdyz jak mi v lete HT odeslo, tak jsem leccos musel odjezdit i na celopevnaku neb na 26er me to uz fakt neba,toz tak.BTW kdyz tak o tom premyslim, tak vyuziji poslednich par dnu tu vetsi adhezi a pruchodnost i na te cyklostezce…

                        0 0
                        • nox159  

                          pak je to treba i otazka plastu ale to uz se v tom vylozene jen stouram… pokud vozis treba RK bez ochran… a nemas je po jizde na sracku tak si porad na te cyklostezce no :D

                          0 0
                          • Pac029  

                            Ale i s RK bude mit 29er vetsi adhezi a pruchodnost jak 26er s RK rikam :o). A ono i nektery ty jak rikas cyklostezky taky vsichni nedaj, tak nevim jak to odlisit…a tak se nejvic jezdi XC turistika…

                            0 0
            • tomxxx  

              Nechápu co se ti nelíbí. Prostě tahat těžkou krávu je děs a nuda. Když je to těžký většinou to ani nejede. Kecy o lepší průchodnosti terénem 29 jsou jen kecy. Ono to sice přejede líp nějakej ten kořen a šutr, ale po rovině. Když potřebuješ manévrovat rychle z kopce, tak je to horší než 26. Ty rozdíly jsou pro normálního smrtelníka dost minimální, takže to nemá cenu řešit, jestli budeš na vyjížďce o minutu rychlejší.

              To co jsi z mého příspěvku vytáhl, jsi chtěl v textu vidět a já to tam nenapsal. Nakonci jsem říkal, že každému sedne něco jiného, takže člověče, nemusíš se tu rozčilovat jako malé děcko, ačkoliv jsem tu věkově děcko já.

              0 0
              • borda  

                kolik a na kolika 26 a 29 jsi toho najezdil?

                0 0
                • tomxxx  

                  Málo, moc málo. Zkusil sem jen 3 29 (nějakej pevnej trek, IQ a S-Works epic). 26 normálně sedlám.

                  Pocit sem měl vždy podobnej a to takovej, že je to prostě nudný. Přejede to všechno a spíš je to placebo efekt, než že to jede fakt líp.

                  Ale je to hodně o tom, že sem malej a pro malý ta 29 prostě neni.

                  O kole to moc neni, je to o nohách, ale malý ženský se na XC závodec s těma 29 očividně trápěj a je mi jich líto.

                  0 0
      • Necris  

        Zato na Bike Fóru nikdo nikoho nemasíruje. Všechny 29 jsou těžké a hnusně vybavené, kdežto 26" kola jsou dobročinnost sama. Je to prostě přesně tak a nikdy jinak… achjo ! ;)

        I kdyby ta 26" byla bez kompromisů, což dost dobře nevím co si pod tím mám představit, tak už jen fakt, že je to 26" může být kompromis, ne ? :D

        0 0
        • šlapatko  

          Ty jsi taky kompromis:-D Jo máš pravdu 29ky jsou na hovno :-)

          0 0
          • Necris  

            Hopem si to přečíst ještě jednou, dvakrát, třikrát … a pak odpověď !

            0 0
        • nox159  

          sex je o kompromisech, masturbace bez kompromisu!

          0 0
        • DaSnail  

          26ka za 18–30czk asi uplne bez kompromisu nebude.

          BF masíruje dost ;o)

          0 0
          • DaSnail  

            oprava: 18–20

            0 0
            • Azmir  

              No tak samozřejmě, pro někoho je kompromis, když tam není SID,XTR, a crossmaxy. Bez kompromisů jsem myslel třeba sram X.7 desítkový, slušné kola na průmyslech, rám tak do 1800g a na bižu už tolik nesejde.

              0 0
    • Martin  

      už jsi někdy seděl na 29"? vyzkoušej si, co ti sedne líp

      0 0
    • Kolonožka David  

      čau, když bys zapátral, možná ještě někde vyšťouráš tenhle výprodej http://www.mojekolo.cz/…zer-229–2012 ve velikosti 19.

      PS. Jeden jim stále stojí v Hradci v Intersportu.

      0 0
      • Mirek_29  

        jen né pellse. mezi sedlovkou a gumou je asi tak 3,5mm tak že jakýkoliv bordel ti to ucpe. pellse v 29 nebrat

        0 0
        • Kolonožka David  

          vidím na profilovce, že jsi pellse asi měl. Já tu 229 mám, místa tam fakt není zrovna přemíra, ale rozhodně mi to nedělá problém s ucpáváním. Není tam 3,5 mm, ale 9,5mm :)

          0 0
        • borda  

          To tam nesmis rvat gumy z traktoru :-)

          0 0
    • xp3  

      Někdo to sem dát musel:-)

      hier

      Taky bych na masírku moc nedal. Každému bude vyhovovat něco jiného. Projeď se na 26", chvíli na to na 29" a uvidíš.

      I když zrovna toho canyona si můžeš vyzkoušet pouze v Koblenzi, a to je tak trochu z ruky no…

      0 0
    • šlapatko  

      Opravdu je ideální srovnat podobné kola i v terénu, ne před krámem na asfaltu.

      Dvě kola cca 20000kč, stejná trasa ideálně Beskydy s dlouhými kopci.Taky nějaké utáhlé trailíky s vracečkami.

      Tady má 26ka opravdu nahoru.V téhle cenové relaci.Samo že u top kol by mohla mít 29ka nahoru, teda až na ty vracečky.

      edit: Dost si všímám že 29ky vozí kopa lidí jako odolnějšího krose.Tam je to pak jedno a nemá smysl řešit nějaké akcelerace a mrštnost.

      0 0
      • tomxxx  

        Přesně to si myslim. všichni říkaj jak jednou do terénu, ale pak to pálej v lese, ale na asfaltu max na šotolině. Na kole pak nesejde.

        0 0
    • Edis  

      Podívej se třeba na tento STEVENS

      http://www.bike-store.cz/…9–2013/d1294

      0 0
    • colop  

      Já bych z vlastní zkušenosti vůbec nedal na rady, protože to pak sbíráš informace o tom, co sedí druhým. Vybrat správně kolo je jenom o tom, co bude sedět tobě. A co se týče levných 29 kol – kupoval jsem bike letos na jaře, měl jsem strop 30 tisíc, a předem vytipovaný buď Cannondale Trail, nebo Specialized Carve. Oba už hodně slušné HT biky, o chlup lépe mě seděl Spešl, chtěl jsem jít do něj. Pak jsem vyzkoušel model o třídu níže Rockhopper, a pak ještě o třídu níže Hardrock (15000 kč) a ten jsem si nakonec koupil, protože mnou vnímaný rozdíl mezi Carve a Hardockem byl velmi malý, ale Hardrock stál polovinu. Za rok najedu cca 3000 km, 30 % asfalt, zbytek les a na tohle mé ježdění mě Hardrock naprosto stačí, a slouží mě k plné spokojenosti.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.