• dummy

    Rád bych nové MTB. Najezdím kolem 1500km ročně napůl po okreskách a napůl v lese/po polňačce. Jsem 175 cm vysoký. Vybral jsem tyto modely GT Avalanche 3.0 2008 a Kellys Quartz 2008. Chtěl bych se zeptat, zda je velký rozdíl mezi těmito vidlicemi RST a SR Suntour, brzdami APSE a TEKTRO a měniči Shimano Deore a Alivio?

    Anketa: Které z těchto kol se vám líbí více?

    0 0
    • Hádě  

      velikost je nejlepší odzkoušet na nějakém kole v prodejně, nejspíš ti sedne 19".

      Vidlici bych bral spíše RST, pokud SR Suntour tak alespoň model XCR, který má výrazně lepší citlivost.

      U těch brzd asi větší rozdíl nebude, důležité je, jaké použiješ špalíky.

      Vzhledem k tomu, kolik za rok najedeš km je úplně fuk jakej bude na kole šaltr, Alivio i Deore bude fungovat bez problémů.

      Já bych se klonil spíš k tomu kellysu, ale špatně neuděláš ať zvolíš jakékoliv z těchto 2 biků

       
      0 0
      • dummy  

        díky, abych pravdu řekl, GT se mi líbí více. Moc si mě nepotěšil s kvalitou té Suntour XCM, myslel jsem, že je na tom lépe. Na kolik km celkem jsou asi dělané ty měniče?

        0 0
        • Wojtek  

          dobrá otázka :-D,slouží do té doby,než se zvedne klacek ze země :-D

          0 0
        • kesu  

          obecne se to rict neda

          kazeta a prevodniky vydrzi podle toho jak menis retezy cca mezi 5–10tis km ale spis tech 5–6

          levnejsi smyky chytnou vakl povetsinou velice brzo (2–3tis km)

          Saltr je celkem nesmrtelnej,po­vetsinou muze zacit odchazet nekde kolem 5–10tis Km,ale znam i XTR co najezdily nekolik desitek tisic.

          razeni obecne muze zacit vynechavat ale tma bych zivotnost neresil

           

          Obecne nejvetsi problem levnejch kol jsou:

          naboje,rafky a vidle

          osobne bych rekl , ze resit razeni a menice je blbost,spis jde o ty kola a vidli.ono ze by byl nejakej velkej rozdil mezi zivotnosti Alivio/deore a SLX sady se rict fakt neda.XT uz mi prijde lepsi(smyk)

          0 0
          • dummy  

            Jak často se asi mají měnit řetězy u při střední zatěži (žádná tvrdá jízda, ale sem tam docela spěchám :-D)? Brzdy nejsou problém (to je snad to nejlevnější na kole)

            0 0
            • Smazaný účet  

              někdo mění po 500 km, někdo po 3500 km, kup si měrku a občas ho změř. Jinak se to tu řešilo a řeší neustále takže hledej.

              0 0
            • kesu  

              merku a na tretim zoubku pokud setris kazetu,pokud penize tak neco mezi 3tim az 4tym.Ja menim retez na 1000km a podle merky mi to vychazi tak ale jsou lidi co najedou vyrazne vic.

               
              0 0
          • Martin  

            je sada SLX na trhu tak dlouho, aby se dala objektivně soudit životnost?

            0 0
            • Evilcleaner  

              není, navíc největší rozdíl mezi smykem slx a xt je kromě loga v materiálu objímky

              0 0
              • Martin  

                no právě. SLX ve většině komponent z XT přímo vychází.

                0 0
    • Hornet  

      Ak si vyberies GT, tak pre teba velkost „M“, mam o par cm menej a sedi mi dobre, L-ko by ti bolo uz velke. A odporucam GT :-) ale pokial mozes trosku viac investovat tak chod aspon do 2.0

      0 0
      • dummy  

        ale je mi teprv 16, sice už asi moc nevyrostu, ještě se uvidí na prodejně.

        0 0
    • Dalas  

      určitě GT..tento Kellys nebrat

      0 0
    • dummy  

      Je opravdu ta vidlice u toho GT zamykatelná?

      0 0
      • Hejdik  

        V popisu je lock out,takže zamykatelná bude.

        0 0
        • dummy  

          Tak mi moravec psal, že je chyba, že lock out má až 3.0 disc

          0 0
          • Hejdik  

            Co se týká Lock-outu,tak si nemyslím,že by to byla naprostá nezbytnost.Já jsem si třeba kupoval vidlici,na které jsem nechtěl locj ani za boha ,kvůli mým zkušenostem s lockem,kdy jsem ho mel na předešlém kole.Párkrát jsem ho zapoměl vypnout a když jsem s tím zaplým lockem vjel do terénu někde z kopce,tak vidle šla do kytek.Kor u levnější vidlice.Teď jezdím s Marušou bez locku a ten mi vůbec nechybí…

            0 0
          • Hejdik  

            Co se týká Lock-outu,tak si nemyslím,že by to byla naprostá nezbytnost.Já jsem si třeba kupoval vidlici,na které jsem nechtěl locj ani za boha ,kvůli mým zkušenostem s lockem,kdy jsem ho mel na předešlém kole.Párkrát jsem ho zapoměl vypnout a když jsem s tím zaplým lockem vjel do terénu někde z kopce,tak vidle šla do kytek.Kor u levnější vidlice.Teď jezdím s Marušou bez locku a ten mi vůbec nechybí…

            0 0
            • dummy  

              Lock out je podle mě nezbytnost, mimochodem, dnes jsem byl na prodejně a –

              GT 3.0: vidlici nemění, takže vypadla ze hry

              GT 2.0: měl tam už jen disc, ale ten byl za 13, tak jsem ho nechal

              A zamluvil jsem si…Kellys Salamander 2007 za 11, nevím jak je dobrá ta vidlice, ale rozhodně je lepší než XCM na GT 3.0

              0 0
              • Evilcleaner  

                rozhodně lepší?? mno tak toto je ovšem velmi odvážné tvrzení. gt narozdíl od kellyse vypadá aspon jako kolo… ale je to tvůj boj;)

                0 0
                • dummy  

                  já vím ,ale když neměl a přes net se mi kolo kupovat nechce a včem konkrétně je horší?

                  0 0
              • DaSnail  

                zober to GT za 13tis., za 2tis naviac od kelysu máš hydry a vidlu čo vidli.

                Gila je des a ten kellys- možno má nejakú vnútornú krásu, ale zvonka je to také tescoidné

                0 0
                • dummy  

                  začínal jsem na 9 tis. a teď mám koupit za 13? to už je moc, vím, že XCR je jiná třída a kotoučové brzdy (nikdy jsem je neměl rád), ale jsou to 2 tis. navíc

                  0 0
              • Lišák  

                Pokud Byh se mohl vmísit s mojí radou, tak bych postupoval takhle:

                 

                Vzal bych Phantom, nebo Razzer. Při Tvé výšce velikost „M“. Toru od Stevense. Je jistota, že ji jezdila (nebo spíše ji měla na kole a moc toho nenajela) Lucie, tudíž je to stav nové vidlice.

                Tu původní vidlici bych se pokusil tak za 500,– prodat a měl bych solidní kolo za 9.500,– Přinejhorším za 10kKč. Tedy v případě Phantoma. Razzer by byl o fous dražší.

                0 0
                • Lišák  

                  oprava:

                  Byh=bych

                  0 0
                • Lišák  

                  Teď jsem na to kouknul znovu a ta Tora je jen na kotouče :-/ Tak bych vzal XCR. A měl bych kolo za 8,5–9kKč.

                  0 0
                  • piskot  

                    jednu Toru 302 na véčka bych měl možná na prodej, jetou nečekaně také dívkou (koupil jsem jí raději upraveného Epicona), mám k ní střední i nejměkčí pružinu

                    0 0
      • mates555  

        Omlouvám se…to jsou naše strnky a je tam chyba…vidlice na tom kole uzamikatelná neni…

        0 0
        • mates555  

          další chyba…uzamykatelná pochopitelně..:-)

          0 0
          • dummy  

            Nic se nestalo a vše se ujasnilo.

            Tak po hodinovém prohlížení kol přímo na prodejně jsem si nakonec koupil Kellys Salamander 2008 za 11 000kč. Je trochu lepší než ta 07, kterou jsem měl vyhlídnutou a kromě jiné vidlice má lepší výbavu než to GT 2.0 za 12 000.Vzal jsem vel. 21,5 přijde mi akorát (byl jsem zvyklý na malé kolo, tak mi zatím tolik nesedí) Nevím jak bude vypadat kvalita vidlice a rámu(časem se uvidí), ale věřím, že bude vše OK.

            1. dojmy: naprostá spokojenost (jak jinak:-))

            0 0
            • zikky  

              Co že si vzal za velikost??? To je naky velky ne?

              0 0
              • dummy  

                21,5" taky jsem si říkal, že 19,5 je pro mě max, ale kupodivu opravdu se na něm cítím pohodlně, akorát sedím možná trochu výš než jsem zvyklý :-)

                0 0
                • piskot  

                  kolik máš vysunutou sedlovku?

                  měřím 171cm, začínal jsem na 20" RockMachinu, přešel jsem na 18" a teď jezdím 16" Cube

                  0 0
                  • dummy  

                    10–15cm, teď pořád nebyl moc čas, ale zítra je volno, tak pokud bude hezky, protáhnu mu pérka!!!

                    0 0
                    • Evilcleaner  

                      proboha zbav se te jednadvacitky… na tvoji postavu je horní hranice tak u 19''

                      0 0
                    • Lišák  

                      Tak na silničku by to bylo fajn. Na MTB bych to viděl tak na 20 a více. Taky jde o délku rámu. To se dá sice poladit délkou představce, ale je lepší mít kolo na svoji postavu, než to pak zbytečně dolaďovat. Stejně to nebude nikdy ono.

                      0 0
                      • dummy  

                        zkoušel jsem i 19.5" ale 21.5" mi přišlo lepší (psal jsem, že jezdím i na silnici a když už v terénu, tak jen lehčí)

                        0 0
                        • vikicek  

                          a když sesedneš ze sedla, nevisíš na koulích, přičemž nohy máš stále ve vzduchu? :)

                          0 0
                          • Evilcleaner  

                            :-D

                            0 0
                          • dummy  

                            když zesednu ze sedla, tak mám ještě 2cm vůli :-D

                            0 0
                            • ufonek  

                              To jde, teď už si dej jen majzla ať nožičkou nikdy nesesedáš do nějaký díry, či prohlubně. To už by pak mohlo bolet.

                              0 0
                            • zikky  

                              Vyměň to za menší. To kolo musí bejt hravý, v terénu musí jít lehce ovládat a pochybuju, že s těmahle štaflema to půjde. MTB neni silnička. Skus poslechnout názor většiny tady.

                              0 0
                            • destr  

                              2 cm vůli a sedlovku vytáhlou 15cm? To mi nějak nesedí ;-)

                              0 0
                              • dummy  

                                proč by nesedělo? ta vůle je možná větší než 2cm (neměřil jsem) ale na kole se mi jezdí dobře a v terénu mi jeho velikost nedělá problém, když se potřebuju opřít o zem mám to akorát.

                                0 0
            • zikky  

              Já mam 176 cm a mám vel 17,5…

              0 0
    • Hejdik  

      více se mi líbí to GT,ale pokud na tom budou Nevegaly,tak ty bych vyměnil za něco universálnější­ho.Tohle jsou hrozný traktory.

      0 0
    • dummy  

      Tak zítra jdu do obchodu a zeptám se prodejce na jiné pláště a jinou vidlici (např. XCR) kolik by za ní chtěl. Co znamenají písmenka za ní LO a RL? Lock out?

      0 0
      • castro  

        lo je lockout a rl je remote lock(lockout z riditek:)

        0 0
        • dummy  

          dik, tak RL nepotřebuju, ale kvůli tomu, že prej tam není ta XCM uzamykatelná, tak přemýším, zda nemám chtít místo XCM hned XCR LO, vyplatí se? Bude pak lepší než ta RST Gila TnL?

          0 0
          • castro  

            100% XCR LO vozim, za ty penize si nejde stezovat

            0 0
            • Wojtek  

              tjn,ještě když ji předěláš na olej,tak ještě o kotel víc zlepšíš její už tak dobrou citlivost

              0 0
              • castro  

                ja teda zil v iluzi, ze je olejova od zakladu, ale asi to vi wojtek lip

                0 0
                • dummy  

                  Jak to s ní teda je? v jedné patroně má pružinu a ve druhé uzavřenou olejovou bombičku ne? a co ta XCM? nestačí ona? a co porovnání s tou RSR gila TnL? dejte si pls tu práci.

                  0 0
                  • castro  

                    XCM jsem nejel, rst jo, ale je to uz delsi dobu. Ale kazdej ti rekne, ze za ty prachy je nejlepsi XCR.

                    0 0
                    • dummy  

                      Kdo má nějaké zkušenosti s XCR? jakou má stavbu? olej+pružina?

                      0 0
                      • Evilcleaner  

                        jo. a nevyplatilo by se ti rovnou vzít 2.0, je to samo o sobě o dost lepší kolo..?

                        0 0
                        • dummy  

                          taky o dost dražší, v čem je lepší? ve vidlici, měniči a… v čem ještě? opravdu se vyplatí? je dost drahé

                          0 0
                          • Evilcleaner  

                            no nepřipadá mi o dost dražší, nicméně už jenom kvůli tomu že vpyadá o 100% lepe bych bral 2.0, vzhledem k tomu že výměna vidlice tě vyjde minimálně na 1000 a to možná i víc protože taková (xcm) vidlice sundaná z kola (uřezaný krk) je prakticky neprodejná. a na tvém místě bych zvážil jestli se ti vyplatí investovat do levného kopa, protože pokud budeš jezdit více tak časem stejně většinu věcí vyměníš a vyjde tě to podstatně dráž než koupit pořádné kolo už ted

                            0 0
                      • metr-x  

                        mám přibližně dvouletou zkušenost s touto vidlicí.Do města a na nenáročné výlety do lesa to stačí,s véčkama není problém,ale když jsem nasadil kotouče,tak je to děs a hrůza.Kroutí se fakt hodně.Se stavbou ti moc neporadím,ale myslím,že je tam olejová patrona a pružina s elastomerem­.Mazání je vazelínové,ale dá se předělat na olej.Za ty peníze je to ale jedna z nejlepších vidlic na trhu.

                        0 0
                        • dummy  

                          Moc děkuju. Kámoš si ji nedávno koupil s discama (avalanche 2.0) tak se má na co těšit :-).

                          Jak je to s tím mazáním, jednou do roka otevřít a znova namazat? a když si to nechám předělat na olej, tak to bude lepší? za kolik? a proč bude lepší?

                          a ten elastometr, někde jsem tu četl, že když ho vyndám, tak sice nebude vidle dobržďovat do vrchní polohy, ale zase bude líp pružit, jak to teda je?

                          0 0
                          • metr-x  

                            Je dobré jí párkrát ročně otevřít,vyčistit zevnitř,očistit pružinu a namazat vazelínou ať necinká o tělo vidlice,namazat vnitřní nohy vazelínou a stíráky pravidelně ošetřovat přípavky k tomu určenými.Takhle to aspoň dělám já.Předělání na olej má za následek to,že by měla být vidlice citlivější vůči měnším nerovnostem.E­lastomer je dobré vyndat,pokud jste lehčí jezdec a chcete,aby vidlice vícechodila.Já mám cca 64 kilo,elastomer jsem vyndal,ale nějaký velký rozdíl v tom nesleduji.Je zde dost odborníků na vidlice,takže pokud se mýlím,snad mě opraví,píšu jen z vlastní zkušenosti.

                            0 0
                            • dummy  

                              já jsem těžší váha – 75 kg, takže by to pro mě nemělo výzanm. Opravdu to má hlavně brzdit dojezd do původní polohy? stíráky jsou prachovky? kolik stojí to předělání na olej? to pak ale nejde ta vidlice už otevřit že? 

                              0 0
                              • Hádě  

                                neřeš kraviny kup to GT s XCR vidlí a jezdi…

                                0 0
                                • dummy  

                                  GT koupím XCR vidlici tam doufám budu mít taky, jen se ptám na tuning té vidlice

                                  0 0
                      • Hádě  

                        jj je to systém pružina/olejová patrona

                        za ten doplatek se ti určitě XCR vyplatí, oproti XCM je to velký rozdíl (jezdil jsem obě)

                        s XCR sem odjezdil 1 sezónu závodů naprosto bezproblémově, je celkem bezúdržbová

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.