• netus

    Ahoj bikeri. Chtel bych se zeptat na vase zkusenosti s endurem, jaky jsou dobry ramy i osazeni, co byste mi doporucili. Chtel bych aby to nebylo moc tezky, tak do 14kg, zdvihy kolem 130 mm. Cena neni urcena, ale ramy za 50 hadru uz sou docela drahy ;) Dik

    0 0
    • Páník  

      treba… www.kolokolo.cz/…-drive-5-2-0

      0 0
    • MlokCZ  

      To hrozně záleží jaký chceš systém, jaký styl jízdy preferuješ, jestli to má být spíš XC nebo více enduro.

      Tady máš nějakou inspiraci, co jsem jen tak rychle našel, některá z nich jsou laděna více do XC, některá více do endura

      0 0
      • kesu  

        doporucuju todle www.specialized.com/…CBkModel.jsp?…

        0 0
        • kesu  

          spatny razeni sorry

          0 0
        • MlokCZ  

          Ty Spešly jsou velmi pěkný, ale pokud nejsou ve slevě, tak jsou podle mě dost předražený.

          0 0
          • kesu  

            na tom neco bohuzel je,me na nich jako nejvetsi lakadlo prijde vaha.Tendle stumpjumper FSR se dostane jiste pod 13kg..

            0 0
            • MlokCZ  

              Ale váhu má dobrou i konkurence. Ten Cube AMS Pro má 12,5kg, ten Lappier taky (oboje i s pedály, u Cubu ověřeno že uváděné váhy sedí).

              0 0
            • MlokCZ  

              A ještě se mi u nich nelíbí, že je tlumič tak na ráně a blatníček na něj je zcela nezbytný.

              0 0
              • kesu  

                no pokud vozis takovou tu šprcku na ten tlumic tak je to jedno:).Lapierre je zajimaveja urcite se nebude tak houpat jako spesl ale zase urcite nebude tak aktivni.A s cube a ghostem nemam zkusenosti tak nemuzu soudit

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já nemám moc zkušenosti se Spešlem, ale co jsem na něm jen chvilinku jel, tak mě přijde chováním velmi podobný Cubu (a Ghost musí být téměř totéž, i když jsem na něm tedy nejel).

                  A Lapierre by mě zajímal v praxi jak se chová, zatím jsem neměl tu příležitost vyzkoušet. Podle grafů z bike-magazinu je naopak na počátku zdvihu velmi slušně citlivý a zdvih má hodně lineární téměř bez progresivity na konci, takže podle toho se mi zdál, že bude chodit až moc do zdvihu. Nebo když ho přifoukneš, tak se ztratí ta citlivost na počátku. Ale jak říkám chtělo by ho to někdy zkusit.

                  0 0
                  • scret  

                    mel ho Tutite,psal jsem mu kdysi mejla,jaky ma z nej pocity a psal ze hodne dobry,jede svizne vpred,zdvih se mu zdal temer bezednej…ostatne mrknete do recenci!:)

                    0 0
                    • ota  

                      a proto ho prodává:)

                      0 0
                      • scret  

                        prodava ho proto ze chce kazdej rok novy kolo,takova prej uchylka:)predtim mel Propheta… asi ma trochu vyssi prijmy nez ja:)

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      Tu recenzi jsem už dříve četl. Bohužel u fullů je to hodně subjektivní (tím myslim, že každýmu sedí úplně jiné chování fulla) a proto se to nedá až tak moc brát podle pohledu někoho jinýho. Ještě kdyby srovnával přímo s kolem, který jsem já jezdil, tak by z toho ještě něco pro mě bylo znát.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        A podle grafů (kde se tedy pozná u fullu jen část chování, u zadní stavby je ještě mnohem více faktorů než u vidlic, které na grafu nejsou poznat), co jsem porovnával s grafy kol, které jsem jezdil (a vím jak odpovídá graf skutečnosti) se mi ten průběh zdvihu zadní stavby u Lapierru nelíbí. Ale jak už jsem napsal, chtělo by to stejně projet.

                        0 0
                        • scret  

                          dost je to taky o nastaveni a tlumici,kamos (RUMcajs) ma taky Cuba AMSko a podle me to na fulla vubec nepruzi,pocitove jsem mel pohodli jak na mym softailu… jemu to ale vyhovuje…vahove jsme nastejno…

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Na tlumiči fakt hodně záleží, to je jasný, on tam má ale swinger s SPV. A když jsem prohlížel grafy od mnoha fullů, tak jakmile tam byl swinger s SPV, tak graf průběhu zadní stavby byl naprosto rozdílný a ani trošku se mi nelíbil. Já taky na AMS-ku jezdím v terénu téměř trvale s tlumičem na plně aktivní chod. To já mám pro sebe jako základní podmínku, že ať už budu mít jakýkoliv kolo, tak tlumič musí jít přepnout do polohy bez jakýhkoliv omezení jako SPV, propedal, floodgate.

                            0 0
                            • scret  

                              jj,tak to az jednou bude full,tak tohle chci taky,nesnasim kdyz mi neco krade pohodli a pruzi a nepruzi kdyz to chce ten tlumic a ne ja:)

                              0 0
                        • milan1  

                          Grafy zadní stavby je třeba brát i s ohledem na osazení tlumičem. Tlumiče mají samozřejmě své extra systémy to lae nacháme stranou.Ale i když budeme počítat jenom základní funkci, tak rozdíly se najdou a to podstatné. I když mají stejnou délku, tak rozhoduje opět objem komory a ten není vždy a u všech stejný. Všimni se takzvaných velkobjemových, nebo se zvětšeným objemem, záleží na označení. Ty potom dělaj tu charakteristiku plošší. Zadní stavba svým přepákováním vše ovlivňuje ještě víc a tak zase stejný tlumič montovaný na různé stavby bude podávat jinou charakteristiku a tedy i jízdní dojem. Z tohohle udělat nějaký závěr a porovnat zkušenosti, to je dost problematické. Ty měření Bike Magazínu jsou super, alespoň něco. Mountain Bike má tyhle údaje také. A jenom detail. Každý chválí VPP od Santy a hodně se pěje chvály na FSR, tyhle systémy jsou ale tak odlišné svým naladěním jak jenom mohou být. FSR není nijak radikální v tahu řetězu a jeho přepákování vlastně hlavně zmenšuje progresivitu, takže křivky všech tlumičů u FSR vychází hodně ploché a to jsi jistě pozoroval i ty na grafech.

                          0 0
    • goofy  

      Pokud chces opravdu lehke, tak tady v bazaru je neco takoveho: bike-forum.cz/img/u­pload/bazar/3776­.jpg

      0 0
    • Pá-dlista1  

      S timhle se pod 14kg vlezes: www.norco.com/…ry/model.php?… zdvih 108–136mm cena 50kKc komplet.

      0 0
      • MlokCZ  

        Že se mi Norca dřív moc nelíbila, tak s Fluidem souhlas, to je pěkný kolo. A pokud chce spíš malinko víc laděný kolo do endura než do xc, tak pěkná volba.

        Já ho při výběru vyřadil, protože jezdím opravdu pohodový XC, tedy vůbec do endura a konkurence nabídla lehčí o chlup lépe osazené za stejnou cenu (ale laděné více do xc, Fluid bude určitě bytelnější).

        0 0
      • wroum  

        s tema 14 kg fakt nevim

        0 0
      • 111  

        a mužeš s tim dávat i třímetrový dropy :)

        0 0
        • wroum  

          tak to fakt asi ne, nebo spis urcite ne cilene. vydrzi to dost, ale je to kolo na jezdeni a ne na skakani.

          0 0
      • fousek  

        Hmmm, pokud by to fakt melo tech 14 kg tak je to dobry, ale nejak se mi nelibi ten trend vsechno vohnout/prohnout do oblouku

        0 0
        • wroum  

          taky se mi to nelibi – vypada to jak to moje po nejaky brutalni havarce.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Vsak to jsou lonske modely po testovacich dropech. Jsou lehci o to co upadlo :)

            0 0
            • wroum  

              aha, este ze se predloni netestovalo a ten muj je rovnej :-)

              0 0
        • MlokCZ  

          To mě se to zase docela líbí, protože to dává prostor nad horní rámovou trubkou (sice to je rozdíl jen tak 2–3cm, ale dobrý jsou). Třeba já už ani u kola v profilu nemám téměř žádnou rezervu nad horní rámovou trubkou, když stojim na zemi. A to mám 18-ku na 182cm, takže žádný příliš velký rám.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.