Mám obavy z pořízení carbonového rámu z důvodu poškození, existuje vůbec nějaká ,,hlína,, která by ke carbonu aspoň trochu přiblížila a přitom něco vydržela ;) ?, váha cca 1400–1500g :) ?, díky
Mám obavy z pořízení carbonového rámu z důvodu poškození, existuje vůbec nějaká ,,hlína,, která by ke carbonu aspoň trochu přiblížila a přitom něco vydržela ;) ?, váha cca 1400–1500g :) ?, díky
Tuhý hliník se pružnému karbonu nepřiblíží nikdy. Jdi do titanu. Vydrží, je pružný i lehký.
Bohuzel ale ve vsech castech kola pruzi stejne.
To jo, ale zase to nemá kde kdo. Tak si při této příležitosti říkám, jestli příští kolo nepostavit právě komplet na titanu.
kolo komplet na titanu ma kdejakej trouba :-D. nevim, jestli jsi titan zkousel, ale bojim se, ze by ti nevyhovoval. kdyz na to sednes prvne, furt cucis na zadni kolo, jestlis nedefektil, jak ram pruzi. pozoroval jsem to ja na svem klonu van nicholase a mam to i nezavisle od jezdcu moratek.
pro titan je vpodstate jen dva argumenty. chces ho ;-) a snad vetsi odolnost. jinak ma ve vsem soucasny karbon navrch.
Jen mě to tak napadlo, že bych si s ním mohl udělat radost na stará kolena, kdy už se člověk za nějakými megavýkony nehoní :-)
Doporucuji skusit modernejsi titan :-)
Netvrdim ze nemas pravdu, ale na svem titanu tohle nepozoruju ani nahodou a na oceli taky ne a to sem sakra tezky a silovy jezdec :-)
mne to uz taky vubec neprijde, ale kdyz jsem ten ram prvne nastrojil zazival jsem vyse popsane.
co máš za rám ;) ?
se podívej ;-)
Hledej smudlo :-)
Viz profil.
Karbon jede lip, ale titan taky jede vyborne
S tou odolní titanu to prej tak slavný neni, Bartosz z RB kdysi psal jak je titan náchylnej na vrub- např. zásek od zasukování řetězu, že prej se tam pak lehce může rozjet prasklina, titanový ventily u moderních krosovejch motorek taky vydržej nesrovnatelně míň než ocelový etc etc.
hliníkovej rám se vlastnostma karbonovýmu nikdy nepřiblíží…
Dvě věci carbonu bych se nebál alespoň ne top modelů velkejch značek a co se jinejch rámů týče vzal bych třeba nějaký scandium který maj kolem 1300g a vydržej toho poměrně dost ;o]
kde to mám hledat ;) ?
zkus napsat do googlu MTB scandiový rám určitě ti to nějaký adepty najde cenu tipuju ± 10 tisíc ;o] váhu 1300–1400g :O)
A nebo něco zušlechtěného za pomoci Zirconia. Takové rámy jsou o 15% pevnější a lehčí, a vyznačují se 5× větší únavovou pevností než klasika hliník.
Mňo, třeba můj Trek ZR9000 zrovna lehký není. Jinak s tou festovností souhlasím, aspoň u Treka.
No u Kleina(Treka)souhlas
Třeba tady :-)
Prodává se ještě? Já ho nenašel.
Tak to sloužit nemůžu, já ho kupoval na jaře 2007.
Zrovna skandium dost mekne, mozna jeste rychleji nez hlinik…
Uz je to tady zas. Hlinik se na stavbu ramu nepouziva, to mozna tak na vyrobu priboru pro skolni jidelny. Meknutni duralu a jeho slitin je znatelne az po takovem kumulovanem namahani, ze driv dojde k lomu materialu a to nejcasteji ve svaru.
Mel jsem moznost videt test, kdy byl bezny duralovy ram namahan 50000 cykly, coz je celkem slusna zatez a zadne zmeny v tuhosti nebyly zaznamenany. Pro zajimavost. Bezne se meri treba riditka na 10000 cyklu kvuli bezpecnosti a bezna zavodni duralova vydrzi tech cyklu jen o polovinu vic nez prasknou.
uz mlcim… :) Ale stejne mekne :D
nevidel jsem zadny test, ale imho i ti sestkovi a sedmickovi hlinici budou oxidovat. tzn. nejake zhorseni tuhosti bych ocekaval.
hmm, to ale potom ramy ktere nemaji lak, ale elox maji horsi tuhost nez ramy s lakem, ne?
Duratec…:))
Titan. S tim vubec nic neskazis a vahove to bude v pohode.
MRX, má kolem 1350g a je supr:-)
můžeš dát nějakej odkaz, odkud by se to dalo pořídit ?
Pěkné, ještě kdyby dělali 29" :)
29 taky dělaj, myslím že aj ten samý
Klikám po jejich stránkách, ale nějak to nemohu najít. v nějaké tabulce tam bylo 29 elite, ale v modelech jsem to nenašel. Ale koukal jsem na 26 rámy a geometrie by mi teda seděla, jestli takovou budou dělat i 29, mám o čem přemýšlet.
Pěkny…všechno najdes na Ebay levneji…a navic uplne stejny!
hm, ale aby ti nedošel klacek
máte nějaké zkušenosti s MRX rámy v carbonu ?, jsou to jedny z nejlevnějších carbonových rámů aj desing mají pěkný, ale vydrží ?!
Tak co jsem slysel, tak napriklad Spesl S-Works M5 HT frame je docela slusnej. Ta M5ka je lepsi nez normalni dural. Ale nemam vyzkouseno na vlastni kuzi :(
Ale ten zase není až tak lehký.
vysolit tolik peněz za takový rám – to si koupí ten, kdo CHCE Specialized :)
Za danou cenu už mám třeba karbonovej rám Wilier Solitario – jo pokud by nebyla ve výprodeji právě Alma, tak by člověk asi nakonec zkusil toho Wiliera…
obr. 1 – Specialized 2010 17.5 a 1556 g
jenže ten vilier je „Celokargonový rám“ a těžko říct co to vydrží :D
Do cyklobaru jeden jezdí tak se optej majitele ;o]
Do karbonového rámu bych nikdy v životě nešel, dva kamarádi měli karbonové kolo a oboum do roka ježdění prasklo. Karbon je jen pro závodníky na pár závodů a pak vyhodit.
hehe samo do sebe že ano ? :O) nechceš napsat taky co měly za karbonový kola ?
Nevim co to bylo za značky, ale nejezdili žádný velký terén a ještě než to prasklo tak už si stěžovali, že karbon je strašně měkký a kolo se kroutí. Takže karbon prý už nikdy.
To byly asi Dominatory v carbonu, ne?
Ne nebyly. Dominator by nikdy rámy z karbonu nedělal.
Proč ne? Hokejky má taky z karbonu.
Tam je to zcela něco jiného, tam je právě ta měkkost materiálu žádoucí, hraju hokej a karbonové hokejky používám.
Covece nejak sem tu mekkost u carbonovych hokejek nepoznal :-)
Ono staci zvolit pozadovanou tvrdost a mas hokejku jakou chces
Ano, hokejky se vybírají podle „tvrdosti“, ale koukni se na nějaké videa se zpomalenýma záběrama, hokejka se leckdy ohýbá skoro do pravého úhle a pak se okamžitě vypruží zpátky a to je právě žádoucí. Kdyby byly karbonové hokejky pevné a neohýbaly by se, byly by uplně na nic.
Chci vidět zpomalený záběr hokejky ohnuté do skoro pravého úhle.
ja videl golfovou hul, ale hokejku zatim ne :-)
To byla nadsázka, pro méně chápavé jedince.
Ty jsi celej nadsázka, protože to jinak neni možný :-).
Nápodobně.
Řek bych, že narozdíl od tebe mám kapku lepší informace, než „jedna paní povídala“ ;-).
Nemáš.
:-) Bavíš mě čímdáltím víc. Tak kdy se potkáme na závodě?
:D:D:D uz se to rozjizdiiii :D
Mazej ven na kolo :-)
pravy uhel to pravda uplne neni, ale stejne je to slusny…
Drevene i alu ti udelaji to same :-)
Drevene i alu ti udelaji to same :-)
No vždyť ale on neříkal, že dřevený a alu to neudělaj :) Naopak to docela dokázalo jeho pravdu, ten pravej úhel teda trochu přehnal )ale ohejbaj se prostě fest a věř, že alu se ti rozhodně tolik neohne aniž by nepraskla :) Carbon je prostě bláto, pryč s ním :)
Hraval sem s drevem i alu pak s carbonem. Nejvetsi prinos carbonu bych videl ve vaze :-)
Vydrz je otazka jak ti ji kdo nacne :-(
Souhlas, vaha je nejvetsi pozitivum.
Nerikam, ze ne. Referoval jsem k tomu uhlu pruhybu.
No ale někde jsi psal, že ještě lepší, než dominator je Author. A Author kola z karbonu „dělá“. Tak jak to vlastně je? Co na to trenér?
„Měkký a kolo se kroutí“. Jo, proto na tom jezdí všichni eliťáci a používá se to u fullů, kde je potřeba rám co nejtužší. Bingo!
To je jen propaganda výrobců.
no kde tebe zase vyhrabali… ale jo, pis dal, clovek se potrebuje obcas i pobavit a zasmat :-)
K čemu potřebuješ u fullu tuhý rám? Co nejtužší rám je přece třeba tam, kde potřebuješ při přenosu síly co nejmenší ztráty a to u fullu těžko bude priorita.
svez se na nejakym rychlym karbon fullu ;-)
To mi chceš jako tvrdit, že tuhost rámu je důležitější u fullu, než u pevného kola?
To je naprostá pravda.
Vždyť jo. Co nejmenší ztráty síly ze šlapání v rámu a co nejlepší přenos rázů do tlumiče. Alespoň teda já žiju v tom, že tak se to snaží udělat :-).
Vždyť jo. Co nejmenší ztráty síly ze šlapání v rámu a co nejlepší přenos rázů do tlumiče. Alespoň teda já žiju v tom, že tak se to snaží udělat :-).
Jasně, že i u fullu ten rám nemůže být ze žvýkačky, ale ty jsi napsal používá se to u fullů, kde je potřeba rám co nejtužší. Bingo!. Z toho jasně plyne, že si myslíš, že u HT ta tuhost až tak důležitá není, když je potřeba co nejtužší rám mít právě u fullu. Což je z hlediska logiky blbost.
Myslím si, že u HT je důležité mít tuhý přední trojúhelník a zadní může lehce pružit z důvodu pohlcování vibrací. U fullu si myslím, že je lepší, aby byl rám tuhý komplet a o pohlcování rázů se staral pouze tlumič.
Při přenosu síly u HT okamžitě poznáš, když někde něco propruží, proto je tento jev nežádoucí. U fullu poznáš kulový, jestli se ti při šlápnutí ohnul rám nebo nějaké to hejble. Mám za to, že rám bude vždy pevnější, než to hejble a proto na jeho ohnutí prakticky ani nedojde. Ale jako placebo, proč ne :-)
kdyz zamknes tlumic, tak mekkou konstrukci fullu poznas taky… navic cim mekkci soustava zadni stavby a ramoveho trojuhelniku, tim vice jsou namahany loziska..
Já myslím, že hlavně zamknutím, se hlavně nesmírně namáhá tlumič.
viva propedal :O)
No jasný, propedal má smysl a pokud funguje jak má, tak není třeba žádnej lock.
Jenomže tady je řeč o fullu a já si pod tímto pojmem představuji pohyblivou zadní stavbu. Tím, že ji znehybníš, tak se z fullu pokoušíš udělat HT a pak platí to, co jsem psal.
Tuhost u HT při šlapání oceníš vždy, u fullu jen někdy – když ho znehybníš. Z toho jasně plyne, kde je ta tuhost důležitější.
zkusil jsi nejakeho fulla?
to si pis, ze poznas, jestli ti zadek uhyba do boku. dyt i pevnaky se konstruuji tak, aby mirne pruzily, nebo spis tlumily vibrace, ve stejnem smeru jako full. snaha o ram tuhy do boku musi byt vzdy.
To ale přece neznamená, že tuhý rám je u fullu důležitější, než u HT.
to mas pravdu, ale ty pises, ze je dulezitejsi u pevnaku. s tim nesouhlasim. je dulazity vzdy a vsude ;-).
je všude stejně důležitý, stačí? :-)
Začalo to tímto tvrzením.
Tam jsem ale o HT nic nepsal ;-). Prostě jsem napsal, že se používá u fullů. A nikdy jsem netvrdil, že u HT není důležitá tuhost rámu, jen jsem potom napsal, že je tam víc potřeba pracovat s různou tuhostí částí, aby se dosáhlo optimálního kompromisu rychlosti a pohodlí, potažmo rychlosti na mírně rozbitých cestách. U fullu tohle odpadá vyjma kol typu Scalpel, kde karbon v určité části nahrazuje čep.
Kdybys napsal, že tuhost rámu je důležitá i u fullu, vůbec bych nereagoval, protože by to byla pravda. Ty jsi ale jako příklad, kde je potřeba co nejtužší rám, uvedl právě full. Což je logická blbost.
Dobře. Osobně bych nechtěl ani málo tuhý HT ani fulla.
ale tak nebudeme slovíčkařit :-)
Budeme. Chci krev! :-D
Vždycky je lepší, když pruží jen jeden prvek a pruží dobře, než když ti propruží rám, pak zatlačí tlumič, rám se vrátí zpatky a tlumič to ještě víc nakopne. Myslim si, že je daleko snazší udělat dobře fungující full, když se nemusí počítat s pružením rámu.
Myslím, že ti spíš nejdřív propruží tlumič, ne? A pak když to je velká prda, tak možná trochu zapruží i rám.
Ale možná kecám, nejsem odbornej fyzik :)
No, kdyby se udělal málo tuhej karbec rám, tak zapruží už při relativně malý síle.
Jasan, taky mám takovej pocit.
Otázka je, jak se rám chová při šlapání, který je v ideálnim případě kruhový a na rám působí při správném šlapání jen vcelku málo a rázy od země, které ve vyšší rychlosti působí daleko větší silou. Podle mě u fullu je při krátkém rázu nežádoucí, aby propružil rám a tlumič se ani nehnul, zatímco u HT je dobře, když zadní trojúhelník lehce propruží a přední trojúhelník se ani nehne. Většina jezdců karbonových rámů to popisuje jako příznivý jev a většina jezdců ultratuhých rámů, jako byl Klein, popisuje bolesti zad :-).
Moc nevím, o čem tady teoretizuješ. Já na kole prostě jezdím a nic moc při tom neřeším. Co neřeším už vůbec, je způsob, jakým šlapu, prostě jedu, jak umím. Řešit kruhové šlapání má smysl na silnici a i tady ho člověk ocení nejvíce na rovinách, které drtí sám. A samozřejmě při časovkách, ty bez umění dokonalého šlapání jezdit ani nemá smysl. Pochybuji, že toto jsou případy, na které by si člověk bral fulla.
projed se treba na nejakym speslackym fullu s vyssim zdvihem a prestanes pochybovat ;-).
Já přece o ničem nepochybuji :-)
nevim proc, ale nejak jsem si ulozil do hlavy misto tve vety Pochybuji, že toto jsou případy, na které by si člověk bral fulla. neco ve smyslu pochybuji, ze u fullu potrebujes kruhove slapani. O:-)
Nepsal jsem nic o tom, že u fullu nepotřebuješ kruhové šlapání. Psal jsem o tom, že šlapu, jak umím. Tím jsem jen naznačil, že se nemíním nechat zotročovat fullem, který by při tomto způsobu šlapání asi moc nejel.
Já nepochybuju o tom, jak jezdíš. Podchybuju o tom, že by u fulla nebyl důležitej tuhej rám. A i u HT sám vozíš karbonovou sedlovku, aby ty vibrace pohlcovala.
Koukám, že se tady vyskytuje i jeden cyhtrý člověk mezi hromadou machrů co věděj houby. Díky za to.
Tak to tam toho carbonu asi moc nebylo :-)
Bylo.
Hehe vtipny :-)
Podle ceho s to poznal? Podle zvuku ne ty si fakt komik
Měli karbonový rám, výrobce nemůže riskovat svojí pověst a vyrobit karbonový rám z něčeho jiného. Ptal jsem se kamaráda a jeden měl prý Cannondale Scalpel a druhý Author Introvert.
První kola, co vylezkla z googlu, když jsi zadal „karbonové kolo“? Nebo jsou kamarádi zrovna náhodou oba online na icq? Možná by se taky mohli zaregistrovat na B-F, ať je nějaká zábava.
Jeden je na icq, s tím druhým kamarádem hodně jezdí, takže počítám s tím, že asi ví co má za kolo. Ten scalpel prý prasknul v zadní stavbě a ten Author v hlavové trubce.
Tak se zeptej, na čem jezdí teď, když Scalpel se kroutil :-).
Sorry, to mělo být o příspěvek výš. Ale asi to bude kapku B-F bug, protože on mezitím příspěvek editoval a já kubadův příspěvek ještě ani neviděl, když jsem reagoval.
spíš bych řek že tu zahlíd fotku mýho rozlepenýho scalpela ;o] ale že by prask tomu fakt nevěřím :O)
Mýlíš se chlapečku.
Ty vole, trochu se mírni, myslím, že to je přesně jak napsal roud. Jseš obyčejnej plácal.
Buď zticha a nepleť se do toho ty mechováku.
:D ty jsi šašek
Kde mu ten Scalpel praskl a z ktereho roku ho mel?
a nerozlepil se ten scalpel nahodou?
Kolik?
vidis. kamarad ma treka 9.8 z 2001 a uplne vpohode. najeto nekolik 10k km. kolo padlo nescetnekrat a ram prezil vsecky komponenty, nektere i vicekrat ;-).
aha, to mě zajímá, vyprávěj víc, prosím :-)
:-) Co názor, to perla. Hele, včera jsem viděl hodně starej karbon a to u jezdce, kterej tomu na 100% dá zabrat víc, než tvoji kamarádi… Až seženu bližší info, co to bylo za kolo nebo fotku, tak to sem hodim.
a heleme se, minule jsi mi vyhrožoval jak mi to nandáš na dominátoru a když jsem se tě ptal, kdy a kde teda, že klidně přijedu do pardubic, tak bylo najednou ticho po pěšině, tak kdy ty srábku? :)
Taky jsem mu to psal a neozval se :(.
Jseš trapnej.
Podle sebe soudím tebe? :-)
No jo, machýrci se zase slezli. Jste ubohý. Nemám zapotřebí vám dokazovat že bych vás nechal daleko za zádama. Protože vy nejezdíte, vy tady jen pořád tlacháte o ničem.
uklidni se, dej si pivko, a zamyslise nad svym postojem a tim, co a jak tady pises… a pokud si myslis, ze je v poradku, tak jdi do ******, protoze na tebe neni nikdo zvedavy… peace
Nemyslím si, že by si začal. Napsal svůj názor a byť by to byla sebevětší blbost, tak nevidím důvod, proč na sebe nechat halekat devatenáctiletým cápkem.
Zase je fakt, že smyslu pro humoru moc nepobral, perníkář (nic ve zlém, ostatním jsou tyhle bojůvky pro smích).
napsal, ale po te co si nedal vysvetlit, ze placa blbosti, se zacal chovat arogantne a pote se rozjeli i nadavky… neco podobneho se strhlo i u toho vlakna s dominatorem mam takovy pocit
:-) víš hovno, tak nemel kraviny.
přesně tak! :)
jj. znas tento vtip?
na dalnici jede jedno vozidlo znacnou rychlosti v protismeru. tyvole, kdyby jenom jedno. ;-)
To už by stačilo ty rozumbrado :-) Dej si kolo do profilu, ať víme, na čem jezdíš a z čeho máš podložené informace, zatím je to jen z doslechu kamarádů…
Ty nevíš, že ON jezdí Dominator? Co k tomu ještě chceš za důkaz?
Mě by spíš zajímalo JAK jezdí, když už má plnou hubu keců, že by nám ukázal záda :-).
Taky vám všem ukážu záda. Klidně si přijeďte. A klidně i ranec nebo koleno, když to některým z vás bude stát za tak dlouhou cestu.
Víc ale ne. Prdel na veřejnosti neukazuju a zpěváčka jen tý svojí.:-)
prdel uz tady ukazuje nekdo jiny ;-)
To jsou zase kecy …:-//
Vy jste řízci, to neni možný :D Ještě sem si přečetl slavné téma „Dominátor“ a musim říct, že mu dáváte docela kapky… Možná jeden z posledních hezkejch dnů a vy to tady prokecáte :)
hlína už je out, vůbec bych se karbonu nebál a myslím že vydrží víc než celá hlína..
tss :D