• fluider

    Čaute, už ste asi zaregistrovali nové modely Zesty (140mm) a Spicy (160mm) s novým systémom zadnej stavby. Lapierre síce stále tvrdí, že je to modifikácia VPP.

    Mňa ale skôr zaujíma torzná tuhosť takejto stavby. Aj iní výrobcovia používali/používajú takýto spôsob uchytenia tlmiča a vahadiel. Aké sú vaše skúsenosti ?

    www.singletrackworld.com/article.php?…

    0 0
    • scret  

      no to je nadhera! tuhost asi nikdo ted neposoudi,obrazek muze klamat:)

      0 0
    • Lister  

      chtělo by to vidět oblast středu z druhé strany, protože takhle to na první pohled vypadá jako kalsický FSR závěs, ale když se podívám jak jsou tam posazený kliky mimo hlavní trojúhelník, tak tam bude určitě někde zádrhel :)

      0 0
      • fluider  

        Ten červený bod nad stredom je len NÁLEPKA, nie je to ďalší čap.

        0 0
        • fluider  

          Detail na vahadlá…

          0 0
          • Dijck  

            Ta horna cast uchytenia vahadla je dost subtilna-v ramovom trojuholniku.

            0 0
            • ota  

              předchozí řešení se mi líbilo víc,nejen proto,že ho vlastním.problém s licencí?snaha za každou cenu přijít s něčím „novým“?já jako fanda této značky tohle nechápu-profilace mě neoslovují,zpro­hýbané trubky už vůbec nemusím.vážně nechápu to nadšení-starší LP měly ducha

              0 0
        • Lister  

          no tak to potom je čtyřčepový závěs s Horstlinkem, jak je to pak přepákovaný na ten tlumič, je už celkem jedno, ale VPP to pak není :o)

          0 0
          • ota  

            jj

            0 0
          • MlokCZ  

            A ještě se mi zdá ten horstlinkový čep umístěný nezdravě nízko. Možná to pak bude větší raketa, ale žehlení půjde do háje.

            0 0
            • Macik  

              Jo. Souhlas. Mě to umístění toho čepu zase připomnělo někdejší Giant NRS. Ale až praktický zkušenosti ukážou, jak to je vlastně ve skutečnosti.

              0 0
    • fluider  

      Nový XControl má krásne profilované trubky.

      0 0
      • fluider  

        A možno bude mať vzorovaný design … :-)

        0 0
      • PePu  

        Ale asi bude jen ve verzi x10 (tj. 10cm zdvihu). Pro LP by nebylo ani moc moudré mít dva modely s blízkým zdvihem (Zesty 14cm, XControl 13cm).

        0 0
    • fluider  

      Na bike-tv.cc v epizode 74, www.download-biketv.com/…isode_74.wmv , predstavovali Spicy, Zesty. Sympaticka slečna moderátorka sa pýtala aj na ceny: Spicy (160mm) 2 400 – 4 000 EUR Zesty (140mm) 2 000 – 4 500 EUR čo je už vcelku dosť :-/, hoci tie biky budú mať vyššiu výbavu. Dúfam, že budú na SportLife, že Zamo bude mať lepšiu expozíciu ako min. rok a že sa budú dať skúsiť.

      Btw: na konci videa je rozhovor aj s Nicolas Vouilloz, keďže je angažovaný v Lapierri.

      0 0
      • vlk  

        Docela dobrá stránka-kvalita videí sice nic moc, ale aspoň něco.

        0 0
        • vlk  

          PS: Omlouvám se za mystifikaci-ta kvalita je u formátu mpeg4-pro ten ipod dost dobrá-doporučuji.

          0 0
    • fluider  

      Detail upevnenia zadnej vidlice. Celkom zaujimava spleť kovu :-)

      0 0
    • Smazaný účet  

      bych si dovolil tipnout ze tuhost bude mensi nez u ‚klasickeho‘ vpp, nebot zadni stavba uz neni komplet trojuhelnik, coz byl celej ten ftip proc to bylo tuhy…

      0 0
      • fluider  

        Mna ale zaujima torzna tuhost tej stavby resp. celeho zadku.

        0 0
        • Smazaný účet  

          aha, aha, tak to promin, tedka si uvedomuju ze sem mel na mysli urcite nejakou jinou tuhost nez torzni :-) jen si nemuzu vzpomenout jakou…

          0 0
          • Hrabě  

            Cetl jsem dva kratke testy na netu a vsichni si tuhost chvalili. Nechce to dat na prvni vizualni dojem. ;-)

            0 0
    • 0riso0  

      ja som sa pytal kamosa (pracuje u dovozcu pre irsko) ze preco sli toho roku do Spicy a Zesty a preco nie s VPP ale s FSR a povedal mi ze preto , lebo tym chcu zvysit podiel na americkom trhu. pre konzervativnych amikov. ale info je len JPP (jedna pani povedala)

      0 0
      • fluider  

        V USA doteraz neboli kvôli tomu, že ich FPS2 by kolidovalo s VPP patentom. Keby išli do FSR len kvôli „konzervatívnym amíkom“, tak to sú v USA nasačkované už všetky nemecké značky… Čo myslíš, prečo sa nemec. biky predávajú len v Európe? Na FSR si tento rok vylámal zuby Scott, pretože chcel svoje Geniusy predávať aj v amerike, ale so Spešlom prehral všetky súdne spory… A síce má Lapierre za sebou finančnú skupinu, boli by hlúpi, keby sa do toho vrhli. Ale Zesty/Spicy nie sú klasický FSR systém, a ani VPP. Niečo medzi. Niečo je vysvetlené aj tu: www.cyclesuperstore.ie/…wContent.asp?…

        Tvoj kamoš mal v podstate pravdu, kvôli vstupu na US trh museli vymyslieť systém, ktorý by tam MOHLI predávať.

        0 0
        • MlokCZ  

          Mě to tedy přijde jako zcela klasický horstlink s nízko umístěným horstlink čepem, což mě osobně se moc nelíbí. Sice to pak lépe pojede, ale nebude to tak dobrá žehlička. Ale uvidíme až co ukáže praxe, tohle jsou zatím jen moje odhady a nemusí být správné. To jiné přepákování bude mít vliv na progresivitu, odhaduju, že to opravdu bude mít opravdu více lineární průběh.

          0 0
          • fluider  

            Asi si mal pravdu. Na foromtb.com, asi španielske forum, som našiel toto porovnanie so systemom XControl (LP X-160 vs. Zesty/Spicy). Na prvom grafe je asi chain extansion a na druhom asi leverage ratio. A podla neho je to vskutku zaujimave, nie? Ani progresivny ani degresivny system.

            0 0
            • fluider  

              Tu je leverage ratio

              0 0
              • MlokCZ  

                Průběh lev. ratio je rozumný a příliš progresivní to s tím ve výsledku už nebude (jako byl problém u Xcontrolů). Celkově to samozřejmě lehce progresivní bude, protože se k tomu ještě přidá tlumič (ale rozumně, odhaduju tak akorát na střední skoky kolem 0,5m výšky, které už jsou třeba právě na AMS 125ku skoro moc). I muj Cube AMS 125ka, který má samotnou zadní stavbu degresivní je ve výsledku s tlumičem stále nepatrně progresivní.

                0 0
                • fluider  

                  Snáď máš pravdu. Uvidíme. Španiel. kolegom som napísal dotaz nech Zesty file uploadnú do Linkage web library, tak sa možno dočkáme kompletného porovnania.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To by se hodilo, tam by to bylo vše vidět ještě lépe. A taky těch kol 08 je tam zatím jak šafránu, takže budu rád, když něco přibude.

                    0 0
                    • fluider  

                      Hm, teraz ma napadlo, že v demo verzii to asi nebude prístupné :-\. Tak si počkám na výplatu ešte :-).

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Já teď pořád nevim, jak to je v demu, neměl jsem důvod to zjišťovat když mám plnou verzi. Ale někdo tu psal, že po registraci je možné i v demu stahovat kola z databáze. Pokud ten model nebude read only, tak ho můžu v každém případě pak uložit a někam hodit.

                        0 0
                  • fluider  

                    Španielský kolega mi teda poslal svoju simuláciu Zesty, ale nechce to dávať do web library lebo je vraj nepresná. Tak tu zatiaľ dám len screenshoty. Si predstavte, že Linkage blokuje Printscreen funckiu v demo verzii, tak som ho musel dať do VM waru a tam už nemal šancu :-). No ale tu je graf síl.

                    0 0
                    • fluider  

                      Leverage Ratio

                      0 0
                      • fluider  

                        a Pedal Kickback

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          A tenhle průběh je tedy brutální, to jsou šíleně vysoký čísla. To se mi nelíbí ani trošičku. A koukám, že tohle nebude pouze tím horstlinkovým čepem tak nízko položeným, ale i k tomu dohromady hodně vysoko položeným hlavním čepem. Doufám, že se mi tohle kolo podaří někde vyzkoušet. Zatím odhaduju, že se mi chování nebude ani trošku líbit.

                          0 0
                          • cabbage  

                            někdo udělel NRS alá enduro:-) to by bylo přesně pro mě.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Ještě jsem na tom nejel, ale dle těhle prvních info se mi zdá, že se to bude zamykat ještě výrazně více než NRS.

                              0 0
                          • fluider  

                            No, nepamätám si hodnoty Pedal Kickback iných modelov, tiež uznávam, že 12st sa nevidí často :-). Ale na druhú stranu, zvyknete šlapať do pedálov ked máte zadok vo zdvihu 100mm a viac ? Ale zase taký RM Slayer SXC má aj pri 160mm pedal kickback len 1 stupeň…

                            0 0
                      • MlokCZ  

                        Tenhle průběh by se mi líbil.

                        0 0
                        • fluider  

                          No, práve sa na to chcem spýtať. Vieš presnejšie odhadnúť, ako to bude chodiť v teréne? Na 60mm sa z degresívnej povahy zmení na progresívnu… nebude to „kopať“ ? Pozeral som v Linkage a celkom dosť stavieb má taký priebeh LR napr. SC Blur XC, Intense 6,6 aj Spider, RM Slayer SXC, Yeti 575 …

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Kopat to rozhodně nebude. Hlavně musíš brát v úvahu k jakým docházím změnám v tom průběhu. Celý rozsah je v rozmezí 2,88–3,05, což jsou hrozně malé rozdíly (maximální rozdíl kolem 5%). V lehké nadsázce bych mohl prohlásit, že ten průběh je úplně lineární.

                            Když to srovnáš s jakýmkoliv kolem, kde je větší progresivita nebo degresivita, tak tam ty rozdíly jsou mnohem větší a teprve ty začnou být trošku výrazněji znát. Pro příklad Canyon ESko. Počátek lev. ration 3,17, konec 2,45. Pokud vezmu jako základ tu menší hodnotu z konce grafu, tak ta počáteční je o 30% větší. Tohle už znát je, těch 5% u Lap. je skoro zanedbatelných. Proti těm 5% rozdílům bude mnohem zásadnější rozdíl oproti lienárnímu průběhu dělat ve výsledku tlumič.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              A to ten Canyon není žádný extrém ještě. Najdou se ještě výrazně větší rozdíly.

                              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.