Které kolo? Full hliník - XT nebo full karbon SLX- prosím o radu

32 nepřečtených
  • ArmaniMan

    Ahoj. Můžete mi prosím poradit do kterého z níže uvedených 2 kol by jste šli? Když nebudeme řešit cenu, ale spíše výbavu kola jako celku (rám, osazení, kola…) Vzhledem k tomu, že dle mého laického názoru 1. kolo má „asi“ lepší rám, ale 2. kolo má zase lepší komponenty – kompletně v XT, „asi“ lepší kola. Nebo se pletu. Dík moc.

    1. http://www.bianchicz.com/…1sp-ynbs9ibf

    Bianchi Methanol FS 9.4 – XT/SLX 2×11sp

    Rám: Methanol FS 100mm 29" full carbon HM monocoque, 4-bar linkage, 1.5" tapered HT, PF30, ERC, high direct mount, PM 160mm carbon dropout, 12×142 Shimano E-thru standard, internal cable routing, seatpost 31.6mm,

    Vidlice: Fox 32 Rhythm 29" remote, 100mm travel + zadní tlumič Fox Float DPS Performance

    Hlavové složení: Fsa Orbit 1.5 ZS

    Řazení: Shimano SLX SL-M7000-I 2×11sp

    Přehazovačka: Shimano XT RD-M8000-GS Shadow + Design 11sp

    Přesmykač: Shimano SLX FD-M7020-D

    Kliky: Shimano FC-MT600–11–2, 36/26T, Hollowtech II, crank length: 175mm-17/21"

    Řetěz: Kmc X11 EPT finish

    Kazeta: Shimano CS-M7000–11, 11sp, 11–42T

    Brzdy: Shimano BR-MT500

    Přední náboj: Formula DC-711

    Zadní náboj: Formula DCL-360

    Kola: Wtb KOM i23 29" nebo Crankbrothers Cobalt 2 29

    Pláště: Kenda Honey Badger XC Pro 29×2.05

    Představec: Tec Cursus, 3D forged AL7050-T6 w/forged alloy 4-bolt faceplate, +/-7º, 1.1/8", 31.8mm size: 90mm-17", 100mm-19/21"

    Řídítka: Tec Cursus flat, double butted AL2014-T6, width 720mm, diam. 31,8mm, backsweep 9°

    Sedlovka: Tec Cursus Carbon UD shaft with forged head, 31.6mm, 20mm seatback, length:400mm-17/21"

    Sedlo: Fi'zi:k Tundra M7 VS, 7mm Mg rails

    Držák na láhev: Elite Paron composit

    Další: Shimano RT-66, F:180mm & R:160mm

    nebo

    2. http://singletrackworld.com/…uron-al-9-9/

    Canyon Nerve AL 9.0 Specifikace

    Rám / / Hydroformované trubky, 110 mm Travel

    Vidlice // Fox Performance Elite 34 Float, 120mm Travel

    Shock // Fox Performance Elite Float DPS LV

    Huby // DT Swiss XM 1510 Spline One

    Ráfky // DT Swiss XM 1510 Spline One, šířka 25 mm

    Pneumatiky // Continental Mountain King II RaceSport 2.4, Continental X-King RaceSport 2.4

    Chainset // Shimano Deore XT

    Přední mech / / Shimano Deore XT

    Zadní mech / / Shimano Deore XT 11-rychlostní

    Shifters // Shimano Deore XT 11-rychlostní

    Kazeta // Shimano Deore XT 11-rychlostní, 11–42T

    Brzdy // Shimano Deore XT

    Stonky // Canyon V14, 70mm

    Bary // Canyon H13 Plochý AL, 740mm

    Gripy // Ergon GA30

    Sedlovka // Rock Shox Reverb Stealth B1, 125mm cestovní

    Sedlo // Fizik Tundra 2 MG

    Testovaná velikost // Střední

    Dostupné velikosti // Střední, Velké, X-Velké

    Uváděná hmotnost // 12,8 kg (28,2 libry)

    0 0
    • kejda  

      Porovnáváš 29 s 27,5. To jsi tak chtěl?

      Protože Nerve je 27,5 a Neuron v odkazu je 29. Tak jak?

      0 0
    • jonti  

      Jedno i druhe je dobre kolo, chtelo by to vyzkouset ktery ram ti bude vic vyhovovat geometrii a zdvihem. Nebo ktere se ti vic libi.

      0 0
    • plysovykozisek  

      Cokoliv od Bianchi je dost předražený.

      0 0
    • novas752  

      Noo porovnavas zavodni xc kolo s lehkym trailbikem. Takze by bylo dobre ujasnit si co vlastne chces – durazne doporucuji vyzkouset si nekolik kol na jarnich testovacich akcich.

      Razeni, Brzdy a za me i kola jsou lepsi na Neuronovi, odpruzeni odpruzeni ma o neco lepsi Neuron – Performance Elite ma Fit4 patronu misto FitGrip v Rhythm + cernou anodizaci misto sede. A vyssi zdvih a sirsi vnitrni nohy, ale zda-li je to vyhodou to zavisi na zamylenem pouziti. Navic Neuron ma teleskopickou sedlovku – opet zalezi na preferencich, ale pokud neni hlavni prioritou hmotnost, je teleskop super vec.

      Jinak bike od Bianchi, no nevim, ja bych si ho nekoupil. Jedno jejich mtb mi proslo rukama a smrdela z toho dost levna cina.

      0 0
      • ArmaniMan  

        Dík moc za srovnání. Jako řeknu to takhle…jezdil jsem zatím jen na hardu. Hlavní můj účel je polní, lesní cesty, nějaký ten lesík, ale i cyklotrasy a cyklostezky, ale také traily, např. Rychleby, ale to tak párkrát do roka. Jinak prostě lehký terán, žádné extrémy. Jsem rekreační jezdec co má rád jízdu jakoukoliv přírodou a co jezdí docela často. Je mi jasné, že nemá cenu kupovat nějaký levný full, protože váha a komponenty jsou šílené, ale ani nemohu za kolo dát 150 tisíc.

        Jde mi hlavně o to, zdali je karbon fakt tak „nejlepší“ a upřednostnit ho, nebo zdali je to jen marketing a brát spíš dobrý hliník s lepším osazením jako např. výše uvedený Canyon Neuron AL 9.9 (model roku 2017).

        0 0
        • novas752  

          Jinýmy slovy potřebuješ něco typu Neuron. Ale pozor! – je možný že tě full posune do náročnějšího terénu (velmi častý jev) a brzo bys pošilhával po „většim kaldivu“, proto je fakt důležitý nejdřív vyzkoušet několik různých kol z kategorií xc/marathon, lehký a těžší trailbajky, abys zjistil jaký jsou možnosti (například ten rozdíl mezi karbonem a hliníkem. :) Ale spíš jaká ti sedí geometrie, zdvihy…).

          U fullu bych pod 100 000 o karbonu spíš neuvažoval. Kvalitní kola, brzdy, ten teleskop jsou podle mě důležtější. Když se poštěstí, hliníkovej full bez nedostatků se dá sehnat za 60–70k, v podzimních slevách občas i pod.

          1 0
          • ArmaniMan  

            No právě že mám možnost tohoto neurona koupit za 70 tisíc..... a to není špatná koupě ne? A to co říkáš si myslím že neurony splňují ne? Resp. se stím kolem dá jezdit po polních cestách, cyklostezkách, ale i tvrdším terénu.....je tomu tak?

            0 0
            • Al Stra  

              já bych tedy chtěl větší slevu, takovej canyon rychle ztrácí na hodnotě-)

              0 0
      • ArmaniMan  

        Jako on by mi asi i ten lehký trailbike stačil, ale canyon teď už stejně žádný full s vidlicí méně než 120 mm nedělá ne? jedině model lux https://www.canyon.com/…ro-race.html ale nevím zdali to je to pravé ořechové, co myslíš?

        0 0
        • novas752  

          Lux je imho bezproblému, taky jsem na něm jel, ale fakt záleží na co, je to tvrdší závoďák, a na rok 2019 bude pravděpodobně nový model. Rychleby jdou sjet i na bídnym hardtailu, ale pro největší zábavu to tam chce aspoň těch 120mm, místy i víc a odpovídající geometrii.

          A neboj se že to nepojede, největší rozdíl dělají pláště.

          1 0
          • ArmaniMan  

            Když to shrnu, tak hledám všestranný, pohodlný full, který budu moct uplatnit ve všech podmínkách...­..silnice, stezky, les a občas traily…samozřejmě převážně příroda… nelpím na karbonu, ale samozřejmě aby kolo nebylo težké… ten lux nevypadá špatně, ale nemám stím vůbec zkušenosti a nevím jak velký rozdíl je mezi luxem a neuronem al 9.9… tedy kromě cenového rozdílu 10 tisíc…

            0 0
            • novas752  

              Lux je tvrdší, odpružení je naladěno aby chodilo trochu míň. Neuron je o něco pohodlnější a při běžném tempu nejede o nic hůř.

              1 0
              • ArmaniMan  

                Super…tohle jsem chtěl vědět. Ještě se zeptám jinak… po 5 hodinové cestě po lesních stezkách a rovinách bude na kterém kole jízda méně pohodlná a více náročná? Je to stejné, či např. na neruonu se více nadřu a budu mít méně pohodlnou jízdu oproti luxu? či je to naopak?

                Doufám že rozumíš k čemu cílím? Souvisí to s mám stylem jízdy …

                0 0
                • novas752  

                  No rozumim, Lux je závodní kolo, takže méně pohodlný, ale efektivnější v přenosu síly. Neuron naopak, jede o chlup hůř, ale je pohodlnější a lepší do těžšího terénu než Lux.

                  1 0
    • lunochod  

      Agonist nebo Topfuel mezi tím bych se rozhodoval pokud nemám řešit cenu.

      0 0
      • ArmaniMan  

        Myslel jsem to tak, že cenu do 100 tis…

        0 0
        • tomas.nov8  

          To je slušnej rozpočet, každej ti doporučíme něco jinýho. Nejlepší by bylo fakt ozkoušet, nevim jak na kolo spěcháš, ale na jaře bude spousta testovaček po republice.

          0 0
          • ArmaniMan  

            No to je jasný…akorát že práve mohu teďka koupit toho neurona za 70 tisíc..... :-) Skoro nového…najeto 500km. A právě že se bojím když budu čekat až do jara tak samozřejmě všechno bude za plné ceny. Sledoval jsem toho neurona a stál přes 85 tis. a do výprodejů se vůbec nedostal, protože byl už v červenci vyprodaný..takže tak. Samozřejmě peníze na vyhazování úplně nemám… :-) Ale za tu cenu by to špatný kup nebyl ne?

            0 0
            • novas752  

              Nebyl, je to pěkně vybavený. Jako první full na kterém se rozkoukáš co a jak bych řekl že velmi dobrý. Ale stejně to ještě promysli – třeba ve vláknech o Canyonech je dost jedinců co koupili Neuron a za čtvrt roku slintali po Spectralovi. :).

              0 0
            • DADMTB  

              Opravdu si musíš rozmyslet co chceš jezdit, nechci se pasovat do kdo ví jakého znalce, ale za sebe a po přečtení toho co jezdíš dosud bych bral toho – https://www.canyon.com/…ro-race.html.

              Není o tolik cenou, byl by nový a to co píšeš že jezdíš Lux plně splní a přidá bonusy – už jen váha, ovládání …

              Ale je to jen můj názor, snad nerozpoutám nějaký boj. :-)

              0 0
              • ArmaniMan  

                Také jsem se na něj díval…hodně zajímavé kolo…je zde někdo kdo by ho mohl na základě osobních zkušenosti porovnat s neuronem AL 9.9? Resp. zdali jsou u těchto kol znatelné rozdíly v jízdě např. na lesních cestách vzhledem k pohodlí?

                0 0
        • Smazaný účet  

          mÍT 100 TIS

          Tak bych šel do tohoto:

          https://www.trekbikes.com/…144600-2018/?…

          nebo

          https://www.trekbikes.com/…140600-2018/?…

          a nebo

          https://www.transitionbikes.com/…e_Detail.cfm?… ,

          transitiony prodávaj v crabcycles.cz

          0 0
    • mr.antik  

      U pevňáku určitě karbon ale u fullu záleží na spoustě dalšich věci..

      0 0
      • ArmaniMan  

        Jasny… u pevnaku je to bez debat. U fullu bych asi rekl ze spise zalezi na kvalitních kolech a dobrem osazeni. Nebonse pletu? Chci fulla vyuzivat nejenom v terenu ale i na cyklo ci silnici.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.