• nenapapanec

    Zdravím chtěl bych poprosit o radu. Rád bych si pořídil nové kolo, jelikož mám horské kolo 26 a když s kamarády vyjedu cítím se mezi nimi jako bych měl poníka :-D . Jezdím spíše polní cesty a cyklostezky. Říkal jsem si horské kolo 29 HT okolo 30 000, že oproti mému dosavadnímu kolu by to mohlo jít trochu poznat. Ale jelikož jsem nerozhodný a kolo neměním každé 2 roky říkám si jestli nekoupit něco nového z roku 2022 nebo rok starý z bazar ale už v karbonu. Tak bych chtěl poprosit někoho kdo přešel z HT 29 z hliníku na HT 29 karbonu jestli by se semnou nepodělil o své dojmy jestli to stalo za to nebo v tom takový rozdíl není  Ještě dodám mám 175 cm a cca 80 kg tak nějaké kilečko tam navíc bude jestli v tom hraje roli váha :-D Ještě dodám, že nejsem žádný závodník, ale rád bych posouval své maximální nájezdy a jak říkám kolo mám na dlouhou dobu (pokud si ho teda někdo nevratně nepůjčí jak tomu v poslední době bejvá)

    0 0
    • Gru  

      Hele, já jezdil hliník od Cube, jestě loni na jaře. Pak jsem si našel ve městě testovačku kol Trek. Tak jsem si zarezervoval Procaliber 9.8 . S tím že každý mi tvrdil jak je karbon super a že pozná rozdíl mezi hlínou a karbonem. Já jim to moc neveřil a jel jsem se přesvědčit že kolo je prostě kolo. No už po pár šlápnutí jsem poznal ten nezkutečný rozdíl jak to kolo s každým šlápnutím a takovou lehkostí letí dopředu, že jsem byl naprosto unešený. Ten večer jsem doma nemohl nadšením ani usnout. No a do měsíce jsem ho měl doma. Dnes když na něm jedu, tak se mi to už nezdá, ale na těch pár prvních vyjížděk asi nikdy nezapomenu. A to jsem tu hlínu měl dobře vybavenou. Takže není od věci si kolo někde půjčit.

      2 0
        MTBIKER doporučuje
      • nenapapanec  

        No Procaliber 9.8 to je cenovkou někde jinde :) ja koukal něco tak do 40 000. Líbí se mi docela superior https://www.sterbabike.cz/…-xp-939-2022?…

        ale bojím se toho, že s rozpočtem 40 000 to na nějaký extra carbonový jestli teda nejít do hliníku jestli v tom takový rozdíl nebude

        0 1
        • Gru  

          Jako asi je opravdu lepší vzít raději hliník líp osazený než karbon hůř osazený. Ale pokud budeš víc a víc jezdit, tak si myslím že vždycky bude co upgradovat na lepší komponenty ke vzoru svému. Takže můj názor je, vzít si klidně základní karbonové kolo dle finančních možnosti s dobrým základem a postupně si ho upravovat ke vzoru a potřebám svému. Ano možná ti spousta lidí řekne že se to nevyplatí, ale já sám to tak dělám.Rád se v tom vrtám a komponentově posouvám na vyšší řady, i za cenu že ta vyšší řada je v podstatě funkčně stejná. I ta 9.8 má podle mého rezervu, a už jsem nějaké komponenty vyměni, ikdyž kolo mi naprosto sedí a vyhovuje tak jak je.

          2 4
        • Baf13  

          https://www.elementstore.cz/…bon-smoke-P/

          Co bych tam pro začátek upgradoval, tak brzdy, třeba za MT6100 (už jsou docela slušně a nestojí raketu)

          0 0
    • novas752  

      Materiál rámu má na požitek z jízdy o dost menší vliv než kvalita ostatního osazení (odpružení, brzdy, řazení, výplety…). Raději dobře osazený hliníkový rám než špatně osazený karbonový. Navíc není karbon jako karbon – typicky hodně levný karbonový rámy jsou sice tuhý (moc se nekroutí při šlapání) ale tvrdý jak prase = hrozně nepohodlný. I mezi hliníkovýma rámama jsou rozdíly, ale o něco menší.

      Váha to samý, karbon a hliník je rozdíl něco přes 0,5kg. Jen na levné nebo dražší vidlici může být skoro kilo, na výpletech, klikách a kazetě to samý = s levným těžkým osazením nemá vůbec žádný smysl honit váhu rámem.

      8 0
    • Jáchym 1  

      Já hlasuju pro karbon.

      Jezdil jsem na hliníkové cyklokrosce,teď mám karbonovou.Rozdíl v útlumu je zásadní.

      1 1
      • novas752  

        Cyklokroska neni bike, tam neni vidlice a pláště toho oproti mtb taky zrovna moc neodtlumí.

        1 0
        •  

          Bez odpružení právě nejvíc poznáš ten rozdíl.

          0 0
          • novas752  

            Na kole bez odpružení s úzkejma pláštěma na rámu hodně záleží protože tam neni z hlediska pohodlí nic lepšího. Na xc ht ti daleko víc než rám pobere vidlice a pláště = na pružícíchh kvalitách rámu nezáleží tolik.

            0 0
            • Jáchym 1  

              Ano,pláště + vidlice jsou nejmarkantnější prvky a když pomůže ještě rám,tak to bude ,,lábuž,,

              1 1
              • novas752  

                Nebude, furt je to hardtail, furt to drncá. Oproti pohodlí který poskytuje full 160/160 na pružinovym tlumiči je to furt kostitřas, z tohohle pohledu je materiál rámu na xc ht rozdíl skoro bezvýznemný. Extrémní případ uveden aby tazatel neočekával nemožné.

                2 0
                • Jáchym 1  

                  Ano,to je extrém a tam materiál rámu nehraje zásadní roli.

                  Já k tomu napsal své doporučení.

                  Musí si to rozhodnout sám.

                  1 0
                • liborg1982  

                  Zadání je „spiste polní cesty a cyklostezky“. To bude na toho fulla. :-)

                  1 0
    • Velomiwookie  

      Tady maj super slevy https://www.cykloerben.cz/…black-vel-m/

      Isospeed bomba, zakladni pouzitelny deore, zakladni vzduchova vidlice

      Pokud je budget, tak pak ta 9.6 za 41 je super

      https://www.cykloerben.cz/…-deep-smoke/

      10 0
      • Cavendish  

        Teď sem to chtěl postovat. Rozhodně super nabídka, která by se měla zvážit, protože osazení kola není ošizené

        0 0
        • Velomiwookie  

          Kamos ho koupil, vse super, majitel mu jeste dal na vyber zda to chce poslat duse nebo bezduse. Pekny

          0 0
        • Cavendish  

          Klidně ho můžeš vzít taky. Proti tomu Treku za 42k má trochu slabší vidlici, jinak jsou vlastně identicky osazená

          0 0
      • cft  

        Na 175 Cm velikost akorát. Těžko najdeš něco lepšího.

        3 0
      • blackboy007  

        Ten první odkaz je super vyměníš vidlici za rebu nebo sid a máš super kolo

        0 0
        • Cavendish  

          Nic měnit nemusíš. Gold Recon je v pohodě

          0 0
          • RichP  

            Recon gold je až na té 9.6. Uvažoval jsem nad tou 9.5 pro syna hodně dlouho, ale nakonec vzal rovnou tu 9.6. Lepší je tam kromě té vidlice i skoro vše ostatní, tak mi to za ten rozdíl stálo.

            1 0
      • nenapapanec  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 1
      • nenapapanec  

        Mohl bych poprosit názor na procaliber 8 není to sice karbon, ale váha není tak hrozná jen nevím co osazení jestli už je slušné ? Díky za názor

        0 1
        • Lišák  

          Mimo to, že brzdy nemají servo wave, tak všechno ostatní je fajn.

          0 1
    • Simi82  

      Za mě jasně karbon, měl jsem Exceeda cf6 a to kolo prostě letí, tlumí a je pocitově rychlejší než hlína. Teď mam v hledáčku procalibera 9.6, po tom co mi Canyona ukradli, takže nevýhoda karbonu, bacha na zloděje…

      0 0
      • cyklista86  

        Tak bacha davat muzes, ale pokud toho Treka zase nechas pred vecerkou, tak si ho aspon predtim vyfot. Aby jsi mel pamatku. :))

        0 0
        • Simi82  

          Kolo jsem měl za bezpečnostním zámkem za dveřmi z hliníku a oceli, prostě vytipovaný…

          1 0
          • cyklista86  

            Tak to sorry., Kazdopadne kdyby jsi ho mel vedle postele tak ti ho neukradnou. :D

            0 0
            • Esi  

              Kolo vedle postele bych si nikdy nedal, nebo mas v obýváku i lyže a auto?

              0 0
              • cyklista86  

                Ukrast a prodat auto neni to same jako ukrast a prodat kolo. To uz se tu resilo asi dveste miliardakrat. Nicmene kdo ma sklep na zavarene okurky a stare harampadi co potrebuje jednou za 10 let nikdy nebude plakat, ze loupeznici sli na jisto a ukradli sportovni vybaveni za statisice. Clovek co ma na takove vybaveni na to ma mit aspon poradnou pojistku a nebo je tak ve vate ze mu to je sumak a naopak bude rad, ze si muze poridit nove.. :)

                0 0
                • Esi  

                  Tak sklep je pojištěny v rámci pojištění domacnosti, kolo se dá pojistit za par stovek měsíčně, rozhodne nebudu po vyjizdce upocenej místo sprchy hodinu lestit před barakem kolo abych ho dával do bytu, to fakt ne

                  0 0
                  • jmaselnik  

                    tak si jenom ověř u pojišťovny, jaký máš limit na cenu kola ukradeného ze sklepa. Myslím, že budeš dost nemile překvapenej. A taky si určitě přečti podmínky pojištění kola „za pár stovek měsíčně“, je to většinou dost nesmysl.

                    0 0
                    • Esi  

                      Tak třeba BikePlan na moje kolo vyjde cca na 500kč měsíčně co jsem teď koukal a pokud mi kolo ukradnou z garáže tak tam žádný zádrhel není. Samozřejmě 4 kg řetěz s sebou na vyjížďky vozit nebudu, ale taky neopřu kolo zvenku o hospodu a nepůjdu dovnitř, takové kraviny prostě nedělám

                      Za stejné peníze lze pojistit řadovou garáž která není součástí domu proti vykradení do 150 000kč taky v tom nevidím žádný problém

                      0 0
                      • jmaselnik  

                        a na jakou cenu máš to kolo pojištěný? Jinak debata, jak jsem pochopil, byla o sklepě v bytovém domě, ne o garáži u baráku, což je dost jinej příběh.

                        0 0
                        • Esi  

                          garáž je řadová asi 500m od baráku, tak že jí musíš pojistit zvlášť, je to teda drahé jako prase pojistka na 150 000kč vyjde asi na 6500kč/rok

                          Sklep jsem nezkoumal, nemám samostatnou místnost ve sklepě kde bych mohl kolo nechat, kdybych měl tak bych to rozhodně udělal, v baráku jsou kamery a nějaké levnější bezpečnostní dveře a kamera by bohatě jako zabezpeční stačilo

                          0 0
                          • jmaselnik  

                            no pojištěná garáž na 150 ale znamená, že když Ti ji úplně vyberou, dostaneš 150k max. Pokud tam máš více než jedno kolo a zničí Ti vrata, už to taková paráda není. 6500 je skoro 5% pojistné částky, to už je za mě dost na zváženou, jestli stojí za to.

                            Mě spíš zajímalo na jakou cenu to máš od bikeplanu. Oni chtějí pro kalkulaci kontaktní údaje a to ze zásady nedávám.

                            0 0
                            • Esi  

                              U BikePlan ti tu kalkulaci ukáží na Webu tak že si ty kontaktní údaje klidně můžeš vymyslet jen tam něco napsat musíš :-)

                              Takhle je to pro 115 000kč, tak y je to takové hraniční, ale je to pojištěné i pro případ nehody. zatím nemám pojištěné ani jedno, u nového kola jsem zatím ve stádiu odeslání objednávky :-)

                              0 0
                              • jmaselnik  

                                Jo, tohle je přesně, o čem píšu, přes 5% pořizovací hodnoty kola a 15% spoluúčast.

                                0 0
                                • Esi  

                                  Jojo, ještě to řeším, švagrová děla v pojišťovně tak čekám jaká vypadne podpultovka, za oficiálních podmínek to vlastně nedává smysl

                                  0 0
              • Sooree  

                No moment, ja kdyz asi v 10 letech dostal novy lyze, tak jsem s nima spal v posteli :D

                1 0
                • Esi  

                  věřím, ale po prvním lyžování už bych je nechal raději v lyžárně :-)

                  0 0
                  • TK75  

                    Radši stokrat jetý lyže, nez chrapající žena

                    1 0
                  • cyklista86  

                    Lyzarna to je co jako?

                    0 0
                    • Esi  

                      To je takové to místo kam po lyžování v horské chatě postavíš lyže, na vyhřívané háky pověsíš lyžáky a jdeš si dát něco dobrého k jídlu a pití. Ráno přijdeš lyže jsou suché a lyžáky nahřáté, občas i suché podle toho jak moc jsi je den předtím propotil

                      0 0
              • gerrard  

                Kluk má 19 a musí mít svoje nejmilejší kolo v pokojíčku dodnes a začal s tím ve 3 letech.

                3 0
              • Charlie_R  

                Tak to já ho v ložnici měl léta. Kam ho dáš ve 2+0?

                0 0
                • Esi  

                  Do garáže :-)

                  0 0
                  • Charlie_R  

                    Na garáž při stavbě zapomněli, asi měl některý zedník zrovna svátek :-) U rodičů mám k dispozici dokonce 2, ale je to přes celý město, to nechceš.

                    0 0
                    • Tatut  

                      Vyměň byt s rodiči :D

                      1 0
                      • Charlie_R  

                        Nápad dobrý. Ale právě jsme se sestěhovali s přítulkou ze dvou malých bytů do většího. Tři měsíce peklo, už to nechci absolvovat :D

                        0 0
                • J1RKA  

                  Mame 1 plus nula a obe kola uvnitr :D

                  1 0
              • racker  

                No, vedle postele zrovna ne, ale v bytě určitě – jakékoliv prostory mimo jsou neúměrné riziko. Oba karbonové mazlíky máme pochopitelně v kvartýru. :-)

                0 0
          • enjoy  

            Někdo, kdo umí otevřít takový dveře krade kola jo… super.

            0 0
          • TK75  

            Hmm hlinik …Bejt ty dveře z karbonu, tak byl zloděj pohlcen

            )

            2 0
    • enjoy  

      V podstatě jsem byl ve stejné situaci loni.

      Ale zkrátím povídání na minimum..

      Rozdíl mezi materiálem rámu nepoznám(nejdřív jsem něco pojezdil na ženine Kellysu, který jsme taky kupovali loni). Kromě toho, že mám o svůj karbon mnohem větší strach.

      Mnohem víc bych si být tebou pohlídal dobrou geometrii. Tak, aby vyhovovala tobě.

      Mně vyhovuje kolo, které umí stoupat, klesat i letět po rovině a to BMC splňuje absolutně.

      1 0
    • Floydie  

      Hele, presel jsem z HT 26" na Carbon Full 29" za 150tacu a zaroven uplnou nahodou ziskal i stary Full 26" s hlinikovym ramem. A asi me tu zaskrti, ale v zime je ta hlinikova 26 proste zabavnejsi :-) Celkove je to proste od urcite ceny dost podobny a nakonec je to stejne hlavne o fyzicce a pozitku z jizdy. A kdyz nezavodis tak si proste vyber co te bavi.

      2 0
      • Floydie  

        Takze k otazce – ten karbon je lehci, ale mnohem vic se o nej bojim, je urcite nachylnejsi k poskozeni. (nosice kol, montazni stojany, kameny..) A musel jsem dokoupit momentove klice, proste samy starosti :-)

        1 0
          • cyklista86  

            To je vsechno pekny, ale je znamo, ze karbon je odolnej vuci poskozeni na ktery je to delany. Tzn. narazy do spodni trubky zespodu a pod.. Pak mas modely treba silnicek, kde mas na horni ramovce varovani, ze se na to nema sedat a pod.. Proste na takove to ruzne „accidental“ poskozeni je karbon urcite nachylnejsi nez jine materialy.. Protoze v ruznych mistech je ten karbon ruzne silnej a odolnej a pod.. Nekde jsem videl i video kde typek normalne palcem promackl z boku trubku tusim Tarmacu. Kdyby jsi to zanesl do prodejny tak ti reknou no jiste. To neni na to, aby to nekdo mackal v tomhle miste.. :D To u hliniku, titanu, ocele a pod. fakt resit nemusis..

            2 0
            • Gru  

              To sice jo, ja teda s karbon ramama nemam problem. Mame doma 2. Vozim je na nosici kol. Upnu je za ramovku kde chci a neresim. Nemam zadne spesl upinaky na karbon a zatim to funguje. Ale co posloucham ze vsech stran je. Ze hlinik driv nebo pozdejc stejne praskne a pak ho neopravis. Coz o karbonu a opravitelnosti se rict neda. Tak nevim, pak si vyber. Ja tu na foru vseobecne ctu spousty veci o ruznych komponentech a ja i nikdo v mem okoli s tim problem zadny nema( napr. Gx kazety, xtr kazety a podobne) . Takze vse tady beru s rezervou. Ale to co pises, asi pravda bude, jen neznam nikoho kdo by to resil.

              https://youtu.be/AX31sQHug54?…

              1 0
              • Fazzy  

                Letos sem behem lakovani svyho wiliera nasel nevinne vypadajici prasklinku na spodni trubce. Jediny co ten ram zazil neprijemnyho, byl pad spatne oprenyho kola s plnym 0,75 bidonem v drzaku. A prave u nej to prasklo. Neco takovyho se u hliny nestane. Karbon je sice pevnej, ale jsou mista na ramu, ktery muzou bejt extremne tenky a citlivy. At uz schvalne nebo chybou ve vyrobe. Nicmene lze pomerne v pohode opravit, takze porad vyhody z myho pohledu hlinu jasne drti.

                0 0
        • Johny.Merida  

          Blbost…žádný poškození …a když už, tak relativně jednoduchá oprava .

          1 1
          • Floydie  

            Tak jak je mozny, ze mam na karbonovych rafcich co maj najeto cca 5000km uz plno mist poskozenych od kamenu (sice je to povrchove, ale znatelne) hlinikovy rafky co maj najeto nekolikrat tolik jsou jako nove. Fakt ten karbon neprecenujte. Klidne poslu fotky az se k nemu dostanu.

            1 1
            • novas752  

              to je lak

              0 0
            • cyklista86  

              Uka foto.

              0 0
              • Floydie  

                Zitra poslu.

                0 0
              • Floydie  

                Tak tady ten slavnej karbon, je mi uplne jedno jestli to je lak nebo odloupnuta struktrura, po jedny sezone mam tehle vad nekolik, na hline co mam deset let nic takoveho neni, schvalne se podivejte na vase rafky :-)

                0 0
                • cyklista86  

                  Jo to je asi pruhlednej lak.

                  1 0
                  • Gru  

                    Já to na ráfkách Bontrager, EIE nemám. Je fakt že každému se prostě karbon nemůže zavděčit. A ty jsi jeden z těch co na něj bude prostě nadávat, že je na prd ale na druhou stranu si ho i kupovat :-))))))

                    0 0
                    • Floydie  

                      Ja chapu ze ma nektere vlastnosti lepsi, ale je to proste vykoupene zase jinymi nevyhodami. Nic vic nic min.

                      0 0
                  • Floydie  

                    Cim to mam zalepit, vi nekdo? Lakem na nehty asi ne..

                    0 0
                • ladys  

                  Co to je za značku??

                  0 0
                  • Floydie  

                    Ten vlastni brand Orbea – Oquo

                    0 0
                    • Gru  

                      Kamoš je má taky, už i měnil nějaké špice co poohýbal v lese o zamotaný klacek ve výpletu, ale nic takoveho na ráfkách nemá. Prostě máš tam od nějakého kamene asi porušený lak. Nic hrozného. Na kola i materiál samotný žádný vliv. Pokud ti to vadí asi bych to zatřel bezbarvím lakem na nehty a hotovka.

                      2 0
                • kubad  

                  , hliník bude omlácený a odřený ještě víc a bude svítit stříbrný podklad, je to jen kolo a jezdíš v terénu,

                  1 4
        • XNeo  

          Ale karbon jde celkem rozumně opravit, hliník moc ne.

          0 0
    • cyklista86  

      Mam hrozne rad videa s timto expertem na karbon https://www.youtube.com/watch?… https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
    • skaj  

      Bacha na tyhle hodnoceni a zkusenosti, spousta lidi preslo hlinik->karbon jen jednou v zivote, ale zaroven s tim se zmenilo na kole spousta dalsich veci. Takze sice ted prikladaji zazracne zlepseni materialu ramu a pritom vetsinou lezi jinde (rozptylene po celem kole a v hlave dotycneho:)

      Pokud hledas pohodli, tak vic udelaji spravne nafoukane bezduse, nez material HT ramu.

      Cimz nehanim karbon, obecne je to super material – ale ohledne jizdnich vlastnosti je na MTB HT vyrazne mene super, nez si lide vysnili.

      5 0
      • andy97  

        Máš pravdu, kvalitní zapletené kola a dobrý pláště na bezduších udělají větší službu než hliník-karbon. Ale samozřejmě rozdíl poznáš no.

        0 0
      • KRoser  

        Taky myslím, navíc placebo efekt je opravdu silný, když člověk koupí nové kolo za kolik desítek, set tisíc chechtáků, tak to prostě musí být lepší :).

        Osobně jsem přecházel na silničce z hliníkového CUBE na TCR, všechny komponenty jsem přeházel, takže kola byla úplně stejná, jen rám jiný a žádný extra rozdíl jsem tedy nepociťoval, jen to TCR bylo něco kole 700g lehčí ale ani to nebylo na časech v kopcích nijak extra poznat.

        3 0
        • cyklista86  

          Měl jsem stejný pocit hliníkový endurace vs karbon ultimate. Možná lepší tuhost toho hliníku protože to bylo Sko oproti Mku toho ultimatu.. Co udělalo brutalni rozdil byl přechod z 23 vitoria nebo jak se to pise na 25mm contiky. To byl rozdil tridy co se tlumeni nerovnosti tyce..

          2 1
        • ladys  

          A když to změří,tak zjistí že, AL 26 je na cyklostezce je stejně rychlé jak Carbonn 29 :)

          3 1
          • J1RKA  

            je, no :DDD

            0 0
          • enjoy  

            Já mám změřeno, že jsem na stejném úseku(Branická cyklostezka) o 1km/h rychlejší:-))

            Jinak pro mě asi hlavní benefit(bohužel) 29" kol je ten, že už nevypadám, jakobych to kolo ukradl někde na dětském hřišti.

            1 0
            • ladys  

              Hlavní benefit je v terénu. Zkoušel jsem to na silničním segmentu vícekrát a bylo to plus mínus s stejně. Spíš záleží jak foukne. Oboje bez duše,ale na 26 jsou zápletky a pláště podstatně lehčí.

              0 0
              • cyklista86  

                Ale prostupnost terénem s 29 je úplně jinde. Takže to chce stejně těžké 29 jako jsi měl 26ku.. :) To musí být mazec 8kg HT 29. Dovedu si představit jak bych se na tom projel a uz bych měl problém jezdit na mém 13,5kg tanku. :))

                1 0
                • ladys  

                  Ty kola váží stejně. Porovnatelná kvalita komponentů. Jinak to nemá smysl porovnávat.

                  0 0
        • gerrard  

          Já mám rád, jak každému letí kolo po velkém servisu před sezonou. :)

          0 0
          • J1RKA  

            tak staci trochu dotahnout vyplet, a hnedle jeto poznat

            0 0
            • gerrard  

              Tak já si myslím, že nejdůležitější je ten pocit v hlavě. :)

              1 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          1 0
    • racker  

      Tak to já bych řekl, že přínos karbonového kompozitu (pochopitelně při srovnatelné úrovni osazení i cenové hladiny biku) je nejen jasně patrný. Bývá, řekl bych, spektakulární :-)

      Vlastní zkušenost:

      Leta jsem jezdil Giant Anthem, napřed 26, jeden z prvních Anthemů tady u nás. Odzávodil jsem si na něm několik sezon maratonů a to kolo jsem fakt miloval. Doba se změnila, přišly 29, tak jsem si pořídil hliníkový Anthem 2 na 29 z roku 2017. Měl jsem ho pěkně udělaný 1×12 SRAM Eagle kombinace GX a X0 (kazeta a přehazka byly X0) kola DT SWISS, bezduše, karbonové komponenty – sedlovka, řídítka… A nikdy jsem ho nedotáhnul do takového nadšení jaké jsem měl tenkrát z té 26.

      Po roce a půl mi praskl na Anthemu rám, nechal jsem ho svařit a za dva měsíce prasknul kousek vedle (proč, to velmi dobře chápu, slitina s velkým procentem zinku se svařuje fakt blbě).

      Chtěl jsem to vyřešit radikálně, koupil jsem si olítaný Specialized EPIC taky 2017(expert v karbonu), dal jsem ho z gruntu dohromady, Pohon jsem použil ten samý SRAM Eagle X0, kola Roval Control SL (karbon), bezduše, lehounká teleskopická sedlovka, karbonové komponenty – prostě mazlík.

      Takovou raketu jsem v životě nezažil, tuhost rámu fenomenální, ve stejných pasážích o tři až čtyři převody výše, ztráty minimální – fantazie. Netušil jsem, že něco takovýho někdy na starý kolena zažiju, ježdění mě začalo zase bavit jak za mlada a pište si, že si ho pořádně užívám.

      A ještě jednu zkušenost, která jasně mluví pro karbonový rám:

      Dcera jezdila XCO a maratony od žákyně až po třiadvacítky (než musela skončit kvůli zranění). Všechno absolvovala na karbonových Specialzed a silnici měla taky karbonovou. Že se to neobešlo občas bez zásadních šrámů je celkem pochopitelné – a všechny rány byly na karbonových rámech odstranitelné tak, že byste je neuviděli ani zblízka, a jejich funkce se taky nezměnila. Jasně, nebylo to zadarmo, ale bylo to proveditelné. Kupříkladu silnici měla rozsekanou, že jsem tomu nechtěl ani věřit, že je živá. A odborná firma to dokázala opravit, že byl rám jak nový.

      Proč o tom mluvím.

      Poškozený hliníkový rám bývá většinou na vyhození – karbonový vám dokážou opravit, že poškození nepoznáte.

      Tak s tak.

      Ať vám to jezdí.

      6 2
      • cyklista86  

        Ty karbonová kola udělala žáky dost ne?

        0 0
      • Endryju  

        To bys musel srovnat dva stejné modely v hliníku a karbonu včetně identického osazení, abys mohl hodnotit rozdíl. Srovnávat hliníkový Giant a karbonový Specialized … jabka s hruškama, jiná geometrie, jiné osazení.

        3 0
    • roman 3D  

      loni po dlouhých letech na tvrdém nepohodlném karbonovém Lectorovi jsem přešel na hliník Quayron a geometrie a pohodlí úplně jinde, rozdíl 1,5 – 2 kg v neprospěch hliníku nepoznám.

      A elektrokolo samozřejmě taky hliník, při váze 22+ se ten rozdíl už vůbec nepozná, rozdíl tam je ale finanční

      0 7
      • esmo  

        hh

        1 2
      • VojtaXY  

        Ale Lector ma byt tvrde a tuhe kolo. Je urceny na zavody. Nezavodni hlinik muze byt pohodlnejsi.

        Je to podobne, jako si stezovat, ze na aero kole ho boli zada a trekove kolo je pohodlnejsi a ujede na nem dal a rychleji.

        1 1
        • TK75  

          No když byl takovej starej lector tak právě kvůli tvrdosti byl přepracován…po­něvadž se s tím nedalo jet rychle mimo opravdu hladký povrch (takhle to zaznelo v recenzi)

          0 0
          • VojtaXY  

            To je mozne, ale porad budou od toho ramu chtit vetsi tvrdost nez je prumer.

            0 0
        • roman 3D  

          na bf říkali že karbon je pohodlnější než hliník, není to ale pravda

          1 2
          • J1RKA  

            JE!

            0 2
          • K2  

            Karbon je univerzální tvůrčí materiál, který umožňuje dosáhnout záměru zadavatele :-)

            Pak, ale záleží na zadání…hmotnost, tuhost, pružnost? Každé zvlášť nebo všechno dohromady?

            1 1
            • J1RKA  

              kdyby aspon trochu premejslel, tak uplne jednoznacne jeto poznat na pevny vidlici

              0 2
              • scalar  

                To by tu byla nuda, kdyby roman 3D aspoň trochu přemejšlel :-)

                3 1
    • jmaselnik  

      Přecházel jsem mezi karbonem a hliníkem několikrát, dlouho jsem jezdil karbonové i hliníkové kolo současně a s klidným svědomím můžu říct, že karbon má smysl na silnici, nejsem si úplně jistý na gravelu a docela jistě, pokud neřešíš gramy, nemá smysl na biku s gumama 2"+.

      Váha je u slušných hliníků dost podobná karbonu a řešit komfort karbonu na gumách, které udělají klidně cenťák vyrovnání nerovnosti i dost nafoukané, je fyzikálně poněkud mimo.

      S rozpočtem kolem 30K se stejně novej kloudnej karbon koupit nedá, ale pěknej hliník pro radost určitě ano.

      5 2
      • Esi  

        na MTB má karbon smysl spíš z pohledu únavového praskání hliníkových rámů, praskl mi i takový ingot jako RB CRR

        0 1
        • jmaselnik  

          Únavový praskání hliník vs karbon beru spíš jako urban story než cokoli jiného. On ten karbon věkem taky nemládne

          3 4
          • Esi  

            třeba na RB mi praskla zadní stavba dolní vzpěra 3cm od středové mufny. V tom místě je to schované za převodníkem tak že to nemohlo dostat žádnou ránu, byl to klasický únavový lom. nebyla tam žádná deformace čistá prasklina

            0 0
            • jmaselnik  

              může být, nemám páru jako to byl starej rám a tak. Nicméně beru to v porovnání starej hliník vs starej karbon. To pojivo v karbon rámech taky není věčný a UV například mu nedělá úplně dobře, stejně jako změny teploty a tak.

              Můj první hliníkovej Duratec Cyborg pořád jezdí a žádnej problém, přičemž kupovanej byl před 19ti lety.

              0 0
              • Esi  

                RB bylo staré 5,5 roku, záruka na rám 5 let :-), ale ono by to dopadlo stejně protože to bylo už v době kdy spíš nefungovali než fungovali

                0 0
      • K2  

        Zrovna ten Trek Procaliber s tou pružnou sedlovou trubkou za cca 33 tis mi dává smysl a poznat v pohodlí půjde

        1 0
      •  

        Moje řeč. Pěkná hlína z dekáče za 20–25k, k tomu AXS za ušetřený peníz a co člověk víc potřebuje. Pro běžného MTB cyklistu je karbon postradatelný. Ale ty slevněné Treky v karbonu za úvahu stojí.

        2 1
        • roman 3D  

          Přesně, a zbytek ušetřených peněz jako základ na pořízení elektrokola

          0 7
        • Esi  

          Běžný mtb cyklista nepotřebuje to asx a za ušetřené peníz v tom dekaci by mohl k tomu rámu koupit funkční vidlici, nechat zaplést nějaká použitelná kola a podobně, to by třeba ocenil, ale dat na kolo za 25 tisíc asx za 12 000kč je opravdu volovina

          5 1
          •  

            Dal jsem na kolo za 20k (Rockrider XC100) AXS a nelituji ani koruny, protože zvýšení komfortu je pro mě významné. Plánuji ještě elektronickou sedlovku! ;)

            0 7
      • boo-beek  

        Přecházel jsem mezi karbonem a hliníkem několikrát, vždy full 130mm+ (edit: a 1× 26" HT, to byly časy… :D) a s klidným svědomím můžu říct, že karbon má smysl i tady. A myslím, že dobrá práce s flexí na HT udělá rozhodně službu, kterou ani správně nafoukaný objemnější pláště z principu udělat nemůžou.

        0 1
    • Kiny  

      Mate niekto skusenosti ako funguju rozen flex prvky v karbonovych HT ramoch? Cannondale Scalpel HT ma velmi zaujimave ceny a lakalo by ma ak by tlmenie karbonoveho ramu a flex zadnej stavby realne fungovali. Samozrejme neocakavam zazraky ale vobec nemam skusenost s tym ci karbonovy ram s takymito prvkami dokaze urobit citelny rozdiel oproti hliniku.

      0 0
      • RadimMan  

        Přešel jsem z AL Meridy big nine na Ghost Lector SF. Rozdíl v pohodlí je opravdu cítit. Samozřejmě po nějaké době si človék zvykne a už to nevnímá, furt je to HT, ale ty první pocity byly parádní.

        0 3
    • Copernicus  

      dural

      0 5
    • petrjaros  

      Ahoj, za kola uz jsem utrati celkem dost penez, abych vedel co je dobre a co ne. Pred mnoha lety mi nejaky prodavac rekl, ze zaklad kola je ram, zbytek spotrebak. Tenkrat jsem nevedel o cem mluvi, dnes mu davam zcela za pravdu.

      Nevim odkud jsi, ale svych asi 7 kol (vc.deti a manzelky) jsem nakoupil v PM Bike Židlochovice. Majitel driv prodaval Specialized, dnes se venuje individualne kazdemu zakaznikovi, tzn. udela ti kolo dle tvych pozadavku, tedy carbom ram, deore vybava , rRockshox vidla a jsi prave na 30 tis. Pod tuto castku se spatne dostava, pokud na to nejdes mazane. Stejne kolo ted ladim pro svagrovou.

      Vygugli, kontaktuj a uvidis sam.

      Ted mu tady asi delam reklamu, ale si ji zaslouzi.

      Drzim palce

      Petr

      0 5
      • Jason Voorhees  

        Dovolil bych si oponovat. Pro mě je nejdůležitější sada, kterou je to osazený a záplety. A samozřejmě správná velikost. Jestli je rám hliník, nebo karbon, je mi fuk, ale musí se mi líbit a dobře na tom jezdit (mluvím o silničkách).

        1 4
        • boo-beek  

          Autor tak vlastně zastává názor, který zároveň vyvrací…

          2 1
        • popokatepetl  

          Důležité je koupit kolo s kterým je majitel spokojený a dále nemá nutkání na kole spousty věcí měnit. U někoho to je trekové kolo za 10 tisíc.

          U silnice bych ale hliníkový rám nechtěl, u horského kola to už takový rozdíl není.

          1 0
        • gerrard  

          Jo byl tady jeden co si na „m…u“ z dekáče navěsil AXS a divil se chichotu. :) Základ dobré silničky je dobrý velikostně odpovídající rám, pak dobré kola a obutí a nakonec sada. Silničku dělá hlavně rám. Ten správný převod ti tam hodí i ta SORA.

          2 0
          • TK75  

            To je přece nej nej upgrade…

            I v magazínu píšou (můj upgrade před sezonou)…nech shit zaplety, ale hlavne dej elektrošaltr :D

            0 0
      • XNeo  

        S tím souhlasím, kromě rámu jde všechno vyměnit. Teda on jde vyměnit i ten rám, ale pak máš jiný kolo :)

        0 0
        • xtonda  

          Já sem po prasknutí vyměnil jen rám a navěsil na něj vše z původního kola, je to jiný kolo?

          1 0
      • ladys  

        Po té reklamě co jsi mu cíleně udělal to budou prodeje :D

        0 0
        • gerrard  

          Taky se k tomu nešťastnému příspěvku přidám. Top mechanik, rozumný prodejce, kola na zakázku, výroba vlastních zápletů, dodavatel zápletů pro několik klubů. Jezdím za ním z Brna, protože se to kvalitou rozhodně vyplatí. Při jeho vytížení nemá potřebu si tady dělat takovou hloupou reklamu. Přikládám silničku na jeho zápletech, kdyby měl někdo pochyby, že píšu o něčem o čem nevím nic.

          0 1
          • Tomcat  

            veterán s ráfovými brzdami asi nebude ideální případ.

            1 0
            • Jason Voorhees  

              A ještě ke všemu asi o 2 čísla větší. Mít sedlo úplně vepředu a krátkej představec (kolik, 60mm?) a skoro zasunutou sedlovku, to fakt na silničce chceš. Sory Gerrard, ale tohle se moc nepovedlo, jestli staví kola „na míru“.

              1 1
              • Cavendish  

                Podle převodů a velikosti je to kolo pro nějakého kadeta., který časem poroste. Tak mu to aspoň vydrží déle :)

                0 0
              • Tomcat  

                Na míru to být může, může to být pro ženskou tam i ty ráfkový brzdy mohou pro nějakýho skřítka stačit. při takovýhle geometrii bych třeba očekával , že na řídítkách bude rovnou hrazda a dotyčná to má třeba na triatlon.

                1 1
                • kubad  

                  ten koment patří do vtipů :D

                  1 0
                  • Tomcat  

                    Jestli narážíš na to, že koupený rám není na míru. Tak připomínám jedno vlákno nějaký měsíc zpět , kde místní dělnická třída se mohla zbláznit z toho, že skládačka okolo konfekčního rámu není na míru. A je to až rám svařený nebo upečený na přání podle individuálního fitingu.

                    0 0
                    • kubad  

                      Narazím na ty bláboly co tu píšeš. Ale když té to baví :)

                      1 0
              • VojtaXY  

                A neni to detske kolo, u ktereho se pocita se zvedanim sedla, riditek a prodluzovanim predstavce?

                1 0
                • Tomcat  

                  může být ale pokud jsem pochopil zakládací vlákno je na horské kolo a jak je vidět místní old school silničářská sekta opět jede propagandu.

                  0 2
                • kubad  

                  jak píšeš, podle převodů to tak vypadá

                  1 0
                • gerrard  

                  Jasně. Mně ani nenapadlo, že to je potřeba vysvětlovat, když tu jde o něco úplně jiného.

                  0 0
              • gerrard  

                Kde přišels na to, že to je jeho stavba? Píšu jasně: „na jeho zápletech“. Je to roustoucí kolo pro dítě v nejmenším setupu. Aktuálně vypadá úplně jinak. Jen projevuješ svoji neznalost.

                0 0
              • bara2  

                Velikostně skoro na mě, tu štanglu bych chtěla o fous níž… ale u tohoto kola bych to i zkousla, ale hlavu bych chtěla kousek vyšší. :-)

                1 0
                • Aduldinho  

                  Baru, to bys ses ale už vznášela, zůstaň raději u Růženky! :-)

                  0 0
            • gerrard  

              Borci, jak chcete diskutovat, když neumíte číst. Kolo je moje stavba, jeho jsou jenom záplety. Je to tam jasně napsané. A ten veterán je z mého úhlu pohledu naprosto ideální kolo pro malou holku, pro kterou je to postavené. Jsou to bezduše, je to lehké, nemusím řešit kde s tím švihne. Aktuálně je sedlo o kus výš a je tam delší představec. Ale chápu. Lepší je hned dělat chytrolína mimo téma.

              6 0
          • ladys  

            Když se kouknu na tu fotku, to ma být vtip?

            0 0
      • mart910  

        Ten majitel bude asi Petr.

        0 0
    • Huskyboy  

      Hlína, pro cloveka jako jsem ja rozhodne. Jezdim na XP919 a to co vydrzi, karbon uz bych opravoval jako muj kolega z prace. Jednou sebou placnul a mel na Canyonu v ramu dulek jako kdyz promacknes vareny vajicko na mekko. Do te doby resil kazdy odraz od kaminku. Pak si sel koupit nove kolo. Ja? Proste slapu, projedu vsim :)

      2 9
      • Azmir  

        Tak kolega důlek za pár korun opravil, ty bys při stejném pádu rám vyhazoval. Zůstaň radši u toho šlapání, než u šíření názorů ;-)

        6 9
        • Huskyboy  

          Ne, muj ram by prezil s odreninou, neni to krehka skorapka. Nazory muzu sirit stejne jako ty. Tak si zacvakni flasku.

          1 4
          • theedge  

            vrať se do té díry odkud jsi vylezl …

            1 9
            • Huskyboy  

              Vy jste tady fakt banda arogantnich trotlu. Pumpicka vedle pumpicky. Zalez do rohu.

              2 7
              • theedge  

                Zacal jsi arogantne, stacila jedna veta a pekne jsi se odkopal. Ty novy registrace si jsou si cim dal podobnejsi …

                4 2
          • Esi  

            Až budeš jednou ten rám měnit tak vezmi flexu a na pár místech ho rozřízni, možná se budeš divit jak slabou stěnu ten hliníkový rám má. Karbonový rám v případě že někde prorazíš trubku se dá snadno opravit u firem které to umí za jednotky tisíc kč, jen je dobré ho opravit hned a ne čekat až se to úplně rozletí. Hliníkový rám se opravuje velmi obtížně, samozřejmě opravit jde skoro vše, jen u toho hliníkového rámu musíš vyměnit celou trubku, aby jsi to udělal pořádně tak cena opravy většinou přesahuje cenu nového rámu, proto se hliníkové rámy obvykle neopravují. Promáčknutý hliníkový rám už jsem viděl, mimo to hliníkové rámy trpí na únavové praskliny, praskla mi zadní stavba u převodníku i u takového ingotu jako je RB CRR a to že ten rám byl vše jen né lehký.

            Spousta lidí netuší že na zeslabované hliníkové rámy se třeba nedá dát dětská sedačka která se upevňuje na rámovou trubku do které se dává sedlovka, jednoduše proto, že v těch místech je ten rám tak slabý že by jsi ho utažením toho držáku sedlovky zdeformoval jako prázdnou plechovku od piva, někde tady na foru je tuším i fotka po takové akci.

            4 2
        • xtonda  

          Jasně a proto se u karbonu děsně řeší nepřetáhnout sedlovku aby nepukla, žádný dětský sedačky na rám, žádný nosiče chycený na vzpěry, extra vycpávky do držáků na auto. To je fakt materiál snů

          6 4
          • Azmir  

            No je právě úžasné, jak s ním můžeš pracovat a pokud stavíš co nejlehčí rám, což zákazníci chtějí, tak nemusíš dávat tolik materiálu na určitá místa. Proto ta omezení, které píšeš. Nikdo ti nebrání si koupit ocel.

            3 5
            • Huskyboy  

              Resime hlinik a jeho slitiny, ne ocel. Hlinik neni ocel.

              1 7
              • Esi  

                3× zeslabovaný hliníkový rám má úplně všecchna omezení která píše xtonda :-) jen na rozdíl od karbonu tolik nepruží a trpí na únavové praskliny

                4 1
      • kubad  

        jediná výhoda hlíny je nízká cena, tam to končí

        3 5
        • 123J  

          druhá výhoda je že ti ve sběrně dají pár kaček.

          2 2
          •  

            třetí výhoda, že se nemusíš bát každého šutru

            čtvrtá výhoda, že co ušetříš na ceně můžeš vrazit do lepších komponent (axs)…

            5 0
            • Digitl  

              Tady v odkaze vse jasne mluvi pro karbon. Material, ktery mi nevydrzel ani na GPR vyfuku u motorky a rotrhala ho jako papir.

              https://www.bike-forum.cz/…na-reklamace#…

              0 0
              • Huskyboy  

                Mimo tema teda kdyz jsi zacal. Vyfuk, SMCR 690 vytrhla karbon z nytu asi po roce a pul, hlinikovy arrow je tam porad. :) to jen tak odbocka…

                Vydrzi to na ctyrvalci, jedno a dvou valce to bez katu casem urvou.

                Mam to jen jako ozdobu v podobe krytu motoru, krytu kolena a podobne. Je to hezky, ale nevydrzi to.

                Jinak je to celkem k hovnu.

                Jsou blazni co si koupi i rafky za nesmysl. Mam asi 10 fotek, praskne to v paprsku.

                Material budoucnosti stejne jako elektroauta.

                0 1
                • Digitl  

                  Je to tak. Jak mas vyresenou palivovou mapu bez katu, tlumivku mas? Mam Gase 700 23. Nahoda :)

                  0 0
                  • Huskyboy  

                    Pridaval jsem za 400€ jednotku od Cooberu. Celkem vyfuk s jednotkou vysel asi na 1400€, je to plug&play.Tlumivku mam, bez ni se to neda, strasnej bordel. Nicmene ji mam trochu modifikovanou, radil jsem se prave s nemeckym Cooberem jak to upravit. Tady nic nekupuju, stalo by to 2000€ a je to vykuk vedle vykuka. Vyfuky beru z racingonelab z Neapole. Mezisvod je taky homologovanej , ale bez katu a musel jsem upravit lauf skrz pruchod hmoty do nadrze :) Ta sestava prida asi 5 koni a 5Nm, ale ten zvuk a hlavne AFR by melo byt bezpecny bez chude palivove smesi. Kdybys potreboval flashnout stavajici jednotku na brzde, hledej treba murkina. Ten motor potrebuje ale trochu protitlak, nema rad volny vyplach, takze tlumivku je potreba nechat kdyz vyhodis kat. Ted budu pridavat telemetrii od Berotec.de. Vcera mi prisla. Kdybys neco potreboval vedet, napis. Da se z toho udelat brutalni nacini, jen menit olej 300V 15W60 po 3000km na doporuceni pirateracing ;) Kdybys byl kolem Prahy nebo Sčk, můžem vyrazit a pokecat :) Tady to resit nebudeme.

                    Kdyztak me najdes pod stejnou prezdivkou v mezinarodni skupine 701 na fcb. Je tam jen jedna s poctem 50000+ clenu… Znama skupina ;)

                    Měj se a wheelie zdar

                    0 1
            • Cavendish  

              K čemu ti je AXS, když se rám kroutí jak žížala a s první prasklinou ho můžeš vyhodit? Nejdůležitější komponenta kola je rám! Ne elektronická šaltr omg…

              4 0
              •  

                Upřímně nevím o čem mluvíš. Ještě jsem žádné alu kolo nevyhazoval, žádné praskliny. Na XC mám masivní alu rám, přesto lehký (celé kolo 12.5 kg podobně jako levnější karbon modely) a nějaké kroucení rámu tam nezažívám nebo to nejsem schopen indentifikovat. Občas zapruží zadní stavba, ale nemá tohle dělat? Na gravelu mám karbon vidlici, která hezky hladí drobné nerovnosti. Rám je pevný. Hlína je dnes na jiném levelu a obecně se mluví o návratu metalu :) Pro naprostou většinu cyklistů nebo cykloturistů jako jsem já je karbon marketingový hype (Sava!) a pro komfortní jízdu udělá axs větší práci. Toť má zkušenost. Obě kola na hlíně a s axs… :)

                1 1
                • JakeF  

                  Kdyz na to mas mentalne, tak mas AXS i na karbonu.

                  3 1
                  •  

                    Ano, je to mentální záležitost. Nepotřebuji karbon, když mi stačí hlína, stejně jako nepotřebuji velké auto, když mi stačí malé. O penězích to není…

                    1 1
                    • JakeF  

                      Vsak nepotrebuj…

                      Ale nevymyslej si k tomu pohadky, jakoze se clovek musi bat kazdyho sutru. Vozim karbon ram roky i na Enduru a vydrzi to nesmysl. Samozrejme si clovek musi vybrat ram, kterej je na dany pouziti stavenej… Pokud si koupis 800g ram, tak je jasny, ze nevydrzi extra moc… Ale stejne tezkej alu bys promacknul prstem.

                      1 3
                    • pavelxy  

                      Já sem si taky myslel, že mi stačí hlína dokud sem si nekoupil karbon… Teď už hlínu nechci. Stejně tak jak když jsem zkusil AXS… Taky už nechci mechaniku…

                      3 3
                      • jIrI___  

                        Měl jsem několik hliníkových rámů, teď mám několik karbonových a přechod zpět na hliník bych mi nijak nevadil. Resp. nejsem dostatečně citlivý na to, abych poznal přínos karbonu. Ale jsem dost citlivý na to, abych se přechodu z AXS zpět na lanko bránil zuby nehty, to by byl prostě obrovský krok zpět :)

                        0 0
                        • JakeF  

                          No vidíte, kluci… Já bych zase nepřešel zpátky na hliník, ale AXS bych se klidně zase zbavil.

                          3 1
                          •  

                            Proč? Něčím nevyhovuje?

                            0 1
                            • Cavendish  

                              Sere mě už blbé nabíjení hodinek jednou týdně, natož abych hlídal baterku ve smyku a šaltru :)

                              6 3
                              • jIrI___  

                                Ona se hlídá sama a nutnost nabití ti oznámí na Garminu, telefonu i přímo svou vlastní LED. U mě to je zhruba jednou za 1500 km a přehlédnout všechna ta upozornění může jen opravdový ignorant.

                                0 3
                                • Cavendish  

                                  Garmin nemám a mobil vozím v brašničce a na řídítka ho určitě dávat nebudu. Takže zbývá ta ledka. A ta mi určitě neřekne, kolik mi přesně zbývá. Takže to vlastně musím před každou jízdou zkontrolovat v apce na mobilu co.

                                  0 2
                                  • myscho  

                                    Ked beriem 1 500 km ako píše Jiri. To je taky problém si dat do mobilu napr raz za mesiac pripomienku a rovno to nabit?

                                    0 2
                                  • jIrI___  

                                    :D ok, zkušenosti s elektrikou z tebe sálají, tady je diskuze marná.

                                    1 1
                                    • Cavendish  

                                      Je netvrdím, že s ní mám zkušenosti. Mě jen obecně vadí, že bych měl mít doma další krám na baterku, další nabíječku, další aplikaci v telefonu. Toť vše :)

                                      3 0
                                      • jIrI___  

                                        Pak vše v pořádku, víš co chceš. Všiml jsem si, že i přesto, že AXS je na trhu spoustu let, tak mezi lidmi stále koluje obrovské množství polopravd až lží. Nedávno jsem prodával kolo s AXS a volal jeden pán, jestli bych mu kvůli té elektrice nemohl dát slevu. Když jsem se nad tím podivil, že právě kvůli elektrice je cena taková jaká je, tak z něho vylezlo, že jezdí spíše delší trasy 50–60 km a že mu kamarádi říkali, že bude muset vozit powerbanku nebo zastavovat během vyjížďky v hospodách, aby dobil přehazovačku… Tomuto smýšlení tak nějak nasvědčovala za tvoje poznámka o nutnosti mobilu na řidítkách, asi abys mohl online sledovat stav baterie. To je samozřejmě úplný nesmysl, v mobilu to to jen zapípá, že zbývá 20 % baterie a po tomto upozornění najedu dalších 200–300 km. Btw. baterie v pákách jsem měnil přesně po dvou letech :)

                                        1 1
                                        • Tatut  

                                          Pro hračičky dobrý.

                                          Pro mne naopak má být kolo co nejjednodušší mechanická věc. Dost jsem zvažoval zbavit se teleskopu….. no zatím ho vozím. Ještě sem tam nemusel nic řešit…

                                          0 0
                                          • TK75  

                                            To už radši zahodit šaltr, než teleskop )

                                            1 1
                                            • theedge  

                                              Teleskopka je nejvetsi upgrade MTB od dob uvedeni odpruzene vidlice a kotoucovych brzd. Jenomze turisti na sotolinach to nepotrebujou.

                                              Mel jsem znamyho co koupil XC full s teleskopem a porad nadaval ze tam to tezitko nepotrebuje. Nakonec skoncil na gravelu, cely mtb u nej byl omyl. Takze je to o typu cloveka.

                                              5 1
                                              • Tatut  

                                                Jo. Mate pravdu a druhej upgrade je i hlavový úhel pod 68 stupňů. Ted jsem jel na kole s 71 a málem

                                                Jsem spadl jak je to vratké :) musím zkusit něco kde je 65

                                                1 0
                                              • Yatza  

                                                Teleskop sem vozil asi rok. Ze ho mam, sem si pokazdy vzpomnel az pod kopcem :D Ale byla to naprosto uzasna vec, kdyz sem potreboval nacpat bike do auta :D

                                                2 1
                                                • TK75  

                                                  Mě zas až teleskop udělal z kola ten pocit, ze mám pod sebou kolo na hraní jak zamlada na trialu.Hlavní čas na kole je se sedlem dole, vestoje a pokud možno ve vzduchu.V místech kde někdo na xc bajku sedí a šlape, ja stojim, prislapnu a hop sem hop tam..sutr, kořínek, boulicka …vždy se něco najde.Navíc technika …zataceni atd. to taky vše vestoje

                                                  Jinej styl no ))

                                                  0 0
                                                  • Tatut  

                                                    Ale potrebujes na to skill. Verim ze spousta lidi zvyklých drtit cyklostezky se bude cítit lépe se sedlovku zařazenou až v..

                                                    0 0
                                                • Barak  

                                                  Zrovna řeším, jestli na novém kole teleskop nechat a dát mu šanci nebo ho rovnou sundat a dát tam normální sedlovku.:-) Když už jsem z důvodu větší náročnosti údržby zavrhl návrat na fulla, znovu se přiklonil k HT a zúžil už i výběr, je tady zase tahle past v podobě teleskopu.:-)

                                                  0 0
                                                  • jIrI___  

                                                    Na gravelu jsem teleskop vyzkoušel a zase vrátil pevnou pružící sedlovku. Na MTB už je teleskop ale nezastupitelný, takže tady není o čem diskutovat :)

                                                    0 1
                                                  • Barak  

                                                    Nebudu vůči tvému názoru v opozici, protože každý jezdíme jinde, jinak atd. Fakt je ten, že mi to zas tak nechybí. Neříkám, že si někdy neřeknu „jo, tady by to chtělo teleskop“, ale to zas tak často neni. Ale asi podlehnu masírce B-F a nechám ho tam.

                                                    0 0
                                                  • TK75  

                                                    Na kole kde hlavne sedim a slapu (coz byl u me grevl, ale může to být klidně pro někoho i něco jineho) jsem měl taky radši pruznej karbon, nez tahat teleskop kterej tam stejně s ničím nepomohl, protoze to nebylo delany na hraní ale na dupacku)

                                                    0 0
                                        • Cavendish  

                                          A neměl páanna mysli spíš elektrokolo, než elektrořazení? Tam by těch 50–60km nabíjení po hospodách sedělo :)

                                          1 1
                            • JakeF  

                              Ma svoje plusy i minusy… Dobre serizeny radi oboji podobne, mechanika min prace s udrzbou, ale zase nabijeni. V souctu na jizdu zanedbatenej vliv. Daleko vic me zajima, jak funguje odpruzeni, lehky kola, dobry gumy.

                              5 2
                • Esi  

                  No když ona Sava má do karbonového rámu asi tak daleko jako octavia ke sportovnímu autu :-)

                  Na starém HT mám hliníkový rám, už druhý, RB CRR ruplo. Na full XC mám karbonový rám, ten full je lehčí než to HT a je tužší, pokud ho úplně zamkneč tak jde za pedálem daleko líp než když u toho HT zamkneš vidlici. Toť moje zkušenost.

                  Jinak RC CRR byl opravdu masivní rám a i tak skončil s únavovou prasklinou zadní stavby dole u převodníku, v podstatě neopravitelná záležitost, vydržel pouhých 6 sezon lehkého XC ježdění, řekněme tak 20 000km, tak že nic moc.

                  1 0
                • Cavendish  

                  Tak píšeš…

                  ,,čtvrtá výhoda, že co ušetříš na ceně můžeš vrazit do lepších komponent (axs)…"

                  A já říkám, že tohle není žádná výhoda :) Vyměnit časem komponenty za kvalitnější, je podstatně levnější a jednoduší, než měnit rám. Dnes je hliník sice jinde, ale pořád má svoje limity a ty už se těžko posouvají, na rozdíl od karbonu. A návrat metalu, je spíš myšleno nerezová ocel ;)

                  A zmínka o savě je spíš úsměvná no :) Mám doma alu i karbon a jedině v čem je alu lepší, je pohodlí, protože je prostě měkčí :)

                  0 2
        • Huskyboy  

          Kazdy si to musi vyhodnotit sam, ja nejsem odbornik, chtel jsem uz v minulosti 929, nakonec jsem rad za 919. Ted mi v hlave vrta procaliber 9.6. Jenze s mladym (uz je dospelej) kdyz jedeme, tak se celkem hecujeme. No a tohle kdyz zahodim, tak to zvednu a vim, ze tam dulek neni, sednu a jedu. To kolo je za ty penize dobre udelany. Tak pro me to proste neni. Nesnesl bych opravovany ram :). Mam problemy s pohyb. aparatem a nemuzu moc dlouho pri slapani sedet, protoze by se mi to mohlo vratit, takze mejm hnatam, ktery radi kopce je fakt jedno jesli vezou o kilo vic nebo min. Jezdim pro radost. Nezpochybnuji karbon, je to moc hezky, libi se mi ten design, ale tady nemam starosti a hlina mi vyhovuje. A jak jsem psal, kdyz to zahodim ze strane, resim jen sedrenou barvu. Nezavodim, karbon je fajn, ale proc zatracovat hlinu, mne slouzi dobre a vydrzela moc. Karbon by tohle nedal.

          0 2
          • hustolez  

            Na zahazování kola do stráně bych si taky vybral hliník, někteří ale řeší i jiné aspekty cyklistiky. Tak jezdi a buď šťastnej.

            2 0
            • Huskyboy  

              Je to nazor obycejnyho, rekreacniho pumpickare. Ten muj. Chapu, ze kluci co jezdi zavody, maji karbon, mam kolem sebe 2 co jezdi zavody a vsichni sdili muj nazor pro moje potreby. A ne, nebudu jim rikat kupte si hlinu. Tady se ale pomalu tlaci nazor, ze karbon je potreba i na nakup. A kdyz nekdo chce kolo kolem 30 tacu, nebude mit ambice na zavody. Ostatne ti 2 amatersky zavodnici maji jako druhy (zimni) kolo taky hlinu. Tak proc si nekoupit o tridu lip vybavenou hlinu a nestrachovat se. Resime cenovky kolem 30 tacu, to dneska nejsou penize. Za me karbon na co? Protoze tohle kolo kolem 30–40 si kupuji lidi jako ja. Nechteji resit osekanou spodni trubku od kamenu a neco nekde opravovat po padu, kdyz to ja nemehlo zahodim pri jizde po zadnim do kopřiv. Vzdyt pulka lidi je rada ze jen slapou. Jako mladej jsem jezdil bmx, motocross, ted mam supermoto Husqvarnu, ale jeste pred 3ma rokama s klukem blbnul ve skateparku nez si tam udelal rameno. Nejde to, boli to:) Jsem z motorek a bmx rozmlacenej, ale ty hovadiny budu delat porad. Kdyz tady napisu, ze crmo je vecny a klidne bych si ho koupil, treba v podobe Ronina, pulka z Vas me tady sezere…

              0 4
              • XNeo  

                S rozpočtem 30–40 toho zas tolik v karbonu v nabídce není. Kupoval jsem v této ceně slušně vybavené HT MTB pro manželku v hliníku. Karbon by ve stejné výbavě vyšel tak o 15–20t více. Pro rekreačního jezdce, který nemá potřebu si honit triko s tím, aby všichni viděli, že má karbon, to nemá smysl. Stále mám svého fulla na hlíně a slouží dobře, bohužel pokud chci do budoucna zůstat věrný značce, tak už mám s hliníkem smůlu.

                0 0
    • budíček  

      Otázka zní, co si pod pojmem karbonové kolo představit? Já si pod pojmem karbonové kolo představuji: karbonový rám, představec, řídítka, sedlovku, zapletená kola…atd. Kolo jen s karbonovým rámem není karbonové kolo.

      0 5
      • JakeF  

        Dokud nemáš karbon dráty a náboje, tak jsi socka na hliníku.

        8 1
      • Simi82  

        A co to tedy je? Rám je vždy základ a pokud na tom nejsou extra těžký výplety, tak je karbon rám vždy výhodou a na jízdě je to jednoznačně poznat. Ostatní karbon doplňky snad mimo sedlovky jsou už je o gramaření.

        0 2
    • jan.pernik  

      Hele borci dotaz. Když se dívám na ceny rámových sad tak je pálka jak prase. Máte někdo zkušenost s

      https://www.carbonbikeframe7.com/

      Např. když se dívám na Colnago C68 tak tam to je za cca 800 USD na rozdíl od ceny u nás přes 100k.

      0 6
    • Ales007  

      Že bychom byli další na řadě? :-/

      https://www.novinky.cz/…aci-40517385

      0 0
      • TK75  

        Máme ocel, máme titan :))

        1 1
      • roman 3D  

        Co jste si zvolili tak to máte, navíc ty katbony moc vÿhod nepřinášejí

        1 6
        • Esi  

          No to je přece jasný, je to jen taková póza jinak je to úplně k ničemu. Přece nechceš aby byl rám tuhý, lehký a snadno opravitelný.

          4 1
          • JakeF  

            Hlavne par kaminku a mas v nem diru :D

            5 0
          • roman 3D  

            Hlavně často opravitelný, ekologicky nepřijatelný pro příznivce zeleného údělu

            0 2
      • Georrge  

        Kupujte nez to zakazou!

        Ale tak uvidime no. Jeste par let zpatky se karbon nerecykloval vubec a byly obavy, co s tim odpadem bude. Dnes se recykluje a chapu, ze karbonovy prach a mikrocastice jsou problem. Ted jen zalezi, jestli se to podari vyresit, nebo to bude pruser.

        0 0
        • marabo  

          EU chce zakázat používání karbonových vláken.A kolo ktere ma ted 10kg bude mit 13kg? Protoze, ram, zadni stavba, sedlovka, sedlo, tretry, riditka, rafky, prevodnik, kotouce, hazka, vyplet, vse je z karbonu a rafky maji mensi valivy odpor.

          0 0
          • Georrge  

            Spíš by mě zajímalo, jestli je problém opravdu jen u karbonu, nebo je problém s recyklací u všech laminátů. On totiž takový sklolaminát taky není žádná ňamka a i té chemie při výrobě se spotřebuje dost.

            2 0
          • TK75  

            Karbon potřebuju na rafkach…to chce výjimku :))

            4 0
            • theedge  

              A taky riditka – ja vlaste potrebuju karbon vsude :-D Kdyby k tomu doslo tak bych musel nakoupit dozivotni zasoby :-D rafky a rodla

              1 0
    • LTZ1000  

      Lze nějak s karbonovým rámem používat stojánek? Předpokládám, že NE. Na fotce je asi BBB BKS-04.

      0 3
      • Barak  

        Proc by to neslo?

        0 0
        • LTZ1000  

          Nebude rám nevhodně namáhanej třeba?

          0 0
          • Barak  

            Jako ze o zadni stavbu opres vahu kola? To bych vubec neresil.

            0 0
            • Vilém  

              To bys jako timto stojankem v klidu stahnul karbonove trubky zadni stavby?

              0 0
              • Barak  

                Ja uplne v klidu. Vzdyt ten stojanek nijak extra neutahujes.

                1 1
                • Georrge  

                  Jenze lidi to vetsinou utahuji (zbytecne) fest a karbonove trubky u toho rady praskaji.

                  0 0
                • Vilém  

                  Tak to mas odvahu. Vubec by me nenapadlo neco takoveho na karbonovy ram dat a to nemluvim o namahani kdyz se o to opira kolo.

                  1 0
                  • Barak  

                    Ja zas vubec nechapu, proc by to mel byt problem. Tolikrat jsem se s karbonovym kolem smotal, kolo letelo do sutru, do stromu, spadlo mi ze strechy auta, ma uz celkem dost sramu a nic. Resit stojanek mi prijde fakt usmevne.

                    0 2
                    • theedge  

                      To stažení objímkou té zadní vzpěry je dost riziko. to že ses s nějakým rámem několikrát smotal do šutrů vůbec nic neznamená. Při konstrukci rámu se používají různě tloušťky stěny a při stažení takovouto objímkou to může prasknout rad dva.

                      0 0
                      • Barak  

                        Jo, tyhle B-F urban legend tady čtu už 15 let, ale nikdy sem nikdo nedal fotku, kde by mu to při něčem podobném prasklo. Ale ať samozřejmě každý dělá, jak myslí. Stažení objímkou je tlak nula nula nic.

                        0 2
                      • ladys  

                        To jsou hrozný kraviny :) Zadní stavba musí vydržet obrovský nápor při ježdění. A je na to dimenzovaná.

                        0 0
                        • theedge  

                          Vsak ty zadni stavby taky umi pekne prasknout. Hele namontuj si tam ty stojanky klidne 4 … me to je uplne fuk :-)

                          0 0
                          • ladys  

                            Prasknou v úplně jiném místě a z úplně jiného důvodu. Stojánky nevozím , fuck :)

                            0 0
                • jIrI___  

                  Jak píšeš, je to úplně v pohodě. Na měšťákovi (starý karbonový Sup) jsem podobný typ stojánku vozil a žádná apokalypsa, jak tu někteří předpovídají, se nekonala. Utaženo jsem to měl samozřejmě s rozumem.

                  0 1
      • Simi82  

        Pokud bude karbonovej, tak určitě jo… :-D

        0 0
      • roman 3D  

        To praskne, karbon není dobrý materiál

        0 7
        • kubad  

          Ty budeš odborník, to se pozná

          0 2
          • scalar  

            A je to vůbec člověk? Vždycky si najde nějakou kravinu, a tu mele pořád dokola. Asi nějaký robot, možná jako umělá inteligence, ale obráceně.

            5 1
            • Lišák  

              Jako umělá demence? Bych to tipovl, že spíše přirozená.

              8 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.