• APEiRON

    Ahoj, rozmýšlím nad koupí HT 29 kola. Chtěl bych něco krapet rychlejšího do méně náročnějšího terénu než můj Habit. Dal bych do toho maximálně 35.000 kaček. Z toho co je teď skladem jsem výběr zúžil na dva kandidáty:

    Kellys Gate 50:https://www.kellys-bike.cz/…22-d2928.htm

    Kross Level 7: https://www.skiandbike.cz/…dra-cervena/?…

    Kellys se dá koupit i levněji, kolem 32.000.

    Mám 174cm a vyšší váhu kolem 96kg, což by možná nahrávalo hliníkovému Kellysu.

    Co je podle vás lepší volbou? Lépe vybavený Kellys nebo Kross s karbec rámem? Kdyby jste měli i jiné návrhy, klidně dejte.

    Díky

    0 0
    • APEiRON  

      ..

      0 0
    • Alojs01  

      Ja bych sel do karbonu a max pak vymenil brzdy. Pokud to max na rekreacni jezdeni, tak rozdil mezi 1×11 a 1×12 nepoznas, rozsah kazet je temer stejny.

      0 0
      • Breakpain  

        Pokud je to hobik a stále plati, ze 50z je jen na 12s, tak pozna ;) …

        2 0
    • jirkaRS  

      Za mě Kellys, je lépe vybavený. Ten „karbon“ u Krosse v této cenové relaci nebude asi pravý karbon, zajímala by mne váha rámu a celého kola, od Krosse.

      1 0
      • Dan205  

        Celé kolo 12,8.

        0 0
        • jirkaRS  

          Tak to tam toho karbonu moc nebude…

          1 0
          • APEiRON  

            Ten Kellys na tom hmotnostně asi o nic horší nebude ne? cca 13kg na HT je docela dost. Velikost M

            0 0
            • blackseal  

              No, myslim ze bude ;). Skor blizsie k 14 kg.

              0 0
              • APEiRON  

                No ptal jsem se v obchodě a máš pravdu. Vel. M prej 13,8kg. To je na HT teda dost. Myslíte, že těch 12,8kg je reálných?

                0 0
                • TK75  

                  Těch skoro 14 je bez teleskopky?

                  0 0
                • APEiRON  

                  Upřesním že hmotnost 13,8kg je prý včetně pedálů.

                  0 0
                  • TK75  

                    No jo no…k tomu tvému fullu bych já radši volil nqaq výlety grevl, 10 kg a když už bych teda nešel do beranů, tak bych volil hardtail typu Silverback…kde je jasne vidět, že ta zadní stavba bude hodně pohodlná, váha taky pěkná a je jasný že to se správným obutim pojede

                    Ta kola z tvého výběru mi moc jako nějaký doplněk k tvému fullu nepřijdou…:-)

                    0 0
                    • APEiRON  

                      Tak minimálně ten kross docela sportovně vypadá ne? Gravel asi ne. Bojím se, že tady v Bilých Karpatech bych na tom nevyjel žádný krpál.

                      0 0
          • vaclaw  

            Obávám se, že pokud stejný komponenty pověsíš na rám S-Works, tak taky zas tak výrazně lehčí nebude.

            0 0
            • jirkaRS  

              Šlo mi o porovnání rámů z karbonu a hliníku, kdy v tomto případě nelze brát karbonový rám jako lepší a lehčí než hliníkový rám. U dražších kolech se lze bavit o „opravdovém“ karbonovém rámu, ale u kola s cenovkou 35K to nebude to pravé ořechové, proto si myslím, že je lepší vzít lépe vybavený hliník. Ale zase mezi kamarády je určitě lepší říkat, že mám kolo v karbonu…

              0 0
              • APEiRON  

                Já nějak nemůžu přijít na to, co je na tom Kellysu tak těžkého. Taky bych řekl, že ten hliníkový rám dá navíc třeba 0,2kg, ale víc bych tomu nedal. Jsou třeba 12s převody o tolik těžší než 11s?

                0 0
                • jirkaRS  

                  Ono jenom ta přední vidle má 2400g,

                  Pláště váží 1480g,

                  Ty jejich vypletená kola budou taky pěkná závaží, takže ono se to nasčítá…

                  0 0
                  • APEiRON  

                    Tyvole, to mi neříkej, že ten Recon má 2,4kg, když ten sektor, co mám na Habitovi má pár gramů pod 2kg (sám jsem vážil). Navíc ten samý Recon je i na Krossu. Pláště 1,5kg asi myslíš oba dohromady. To samé jak s Reconem, na crossu jsou nějaké Schwalbe, které taky nebudou mít daleko od 800g/ks.

                    0 0
                    • jirkaRS  

                      Sorry woeee :-) Skočila mi tam vidle s 150mm zdvihem, ta má 2.399 gramů. Ta s 100mm má skutečně 2 kila. Pláště dohromady.

                      0 0
                      • APEiRON  

                        :)

                        Ono to prostě asi bude tak, že Kellys bude mít cca o 200g těžší rám, 12s řázko bude o něco těžší a byl vážen s pedálama, což taky asi hodí tak 400g. Dohromady to to kilo navíc asi dá.

                        0 0
              • vaclaw  

                Jenže on ani ten Kellys není komponentově žádný zázrak. A nechci říkat, že ten rám bude nějaká velká hitparáda, očekával bych nějaký čínský katalog, nic proti, ale čisté na základě váhy a ceny, zvlášť když všechno ostatní je budgetový, mi přijde trochu krátkozraký ho hned odsuzovat. Pokud by byl rám aspoň trochu slušnej, tak popravdě nevidím moc důvod, proč jít do toho Kellyse.

                0 0
    • roman 3D  

      kellys v M na 174 cm bude hraniční jestli máš krátký nohy, odpovídá L u jiných výrobců

      0 0
      • blackseal  

        Tak toto nie je pravda, ak sa bavime o modeloch roku 2022 (2021?). M ak nema velmi nestandardne kratke nohy bude uplne v pohode. Gate 2022 ma inu geometriu oproti starsim verziam. Prvy obrazok je myslim rok 2018, druhy aktualna verzia.

        0 0
        • blackseal  

          Tak opacne mi to zaradilo. Jednoducho polozenejsi uhol vidlice a strmsi uhol sedlovky zodpoveda aktualnej geometrii.

          Ilustracna fotka pri inseam 86 cm, velkost M.

          0 0
          • TK75  

            Máš pravdu…úplně normálně bych pro sebe na 180 bral L…na 174 p M

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.