• Tomas51

    Ahoj,

    Je tady x témat vybrat kolo v dané cene a točí se dokola ty stejné modely. Co se spíš zeptat, podle čeho z nich vybrat? Některý model má horší tohle, některý tamto.

    Ale třeba by nam nováčkům pomohlo vědět co je nejdůležitější a co tedy oželet víc při nějakém rozhodování mezi kompromisy.

    Když byste dnes kupovali nové kolo – u mě třeba sportovní XC HT, co je pro vás bylo při výběru nejdůležitější a naopak nejméně důležitý (pro pohodlny pozdější výměny)?

    Pevné osy, boost, aktuálnější geometrie, vidlice, kola, brzdy, řazení nebo něco jiného?

    Třeba to pomůže lidem se rozhodnout mezi těmi modely, které se tady navrhují a snáze pochopí proč se doporučují nebo nedoporučují a budou si umět vybrat.

    Cyklistice zdar!

    Anketa: Co je klíčové?

    7x
    88%
    0x
    0%
    0 0
    • jonti  

      Geometrie – neresit ale jestli je moderni nebo nemoderni, ale jak se ti na tom kole sedi a jede.

      Vsechno ostatni co uvadis beru, ze kazde normalni kolo ma dostatecne dobre.

      0 0
    • Tomas51  

      Dobře, geometrie je individuální, pevný osy a dobrá vidlice je základ, to je jasný. Ale má třeba smysl povazovat boost jako opravdu důležitý?

      Respektive je pak těžký kola na něj upgradovat?

      0 0
      • jonti  

        Boost ti na HT pokud nechces vozit ultra siroke plaste nic neprinese, ale ted uz skoro kazde lepsi kolo je boost a v budoucnosti bude ne-boost zastaraly a snizi prodejni hodnotu kola.

        0 0
    • novas752  

      To docela dost záleží kdo na tom kole bude jezdit (hmotnost) a jak bude jezdit – jaké terény, jak moc kopců atd.

      0 0
    • Chlebovnik  

      Geomterii tlačí výrobci, ale samozřejmě všechno je kompromis. Oni vyzdvihují jen výhody, to je třeba si uvědomit. To, že má jedno kolo o 0,5° vyšší hlavový úhel neznamená, že nesjede to, co kolo s úhlem o 0,5° nižším.

      Provedení rámu, řešení vstupů a výstupů kabeláže. Drobné detaily a vychytávky. Na tom se pozná strašně moc jak u toho výrobce přemýšlel. V některých rámech klepou bowdeny a vypadávají špunty při otočení řidítek. Nechtěl bych na rámu ostré hrany.

      Aby používal co možná nejmíň atyp komponentů.

      Aby uměl teleskop s vnitřním vedením.

      Prostupnost rámu na plášť 2.3" na 25mm ráfku, lépe 30mm s dostatečnou rezervou.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.