• elies

    Ahoj všem,

    z tohoto fóra hodně čerpám, jeden z Vašich členů mi poskládal HT, který mám dodnes.

    No a i proto se znovu na Vás obracím s výběrem kola pro příbuznou.

    45 let, cca 165cm/70 kg, středně zdatná, ani amatér, ani závodník. Takový ten typ, co jezdí na kole rád s cílem něco nahnat či udržet kondici – nějaký tracking na hodinkách tepu, atd., určení 90% cyklostezky. Závody nehrozí. Doteď HT hliník, nevyhovuje. Z aktuálního kola brní ruce, asi moc natažená, váha na rukou. Cíl mj. pohodlný posez. Berany ne, vpředu ideálně dvouplacku, Valaššký region tz. i kopce stojky, i rychlé přesuny po cyklo směrem dolů údolím podél řek.

    Co doporučit? Říkal jsem si kolo typu kross, není (asi?) třeba odpružení, z mého úhlu pohledu nižší váha (tlačit na karbon?)/uzší pláště (čerpám ze zkušenosti z gravelu) pomůžou k lepšímu pocitu z jízdy/lepším výkonům. Rovněž posez by měl být vhodnější u kolo viz níže. Cenovka max 38k CZK. Je to úplně mimo tyto odkazy?

    Díky moc za rady, na canyona si má kde sednout a zkusit geo, authora musíme zkusit nechat dovézt na prodejnu.

    https://www.bikefrodl.cz/…na--vel--18/?…

    https://www.canyon.com/…-7/3874.html?…

    0 0
    • Ali.1982  

      Partnerce jsem pořizoval Meridu Speeder 400 ročník 2019, sice hliníkový rám s karbon vidlí, ale s relativně příjmenou váhou kolem 10kg na Shimanu 105 2×11, a nicmoc brzdami MT200 (na tohle kolo dostačují).

      Můžeš zkusit kouknout

      0 0
    • bara2  

      Proti brnění ruk mi výrazně pomohly berany. Za mě určitě co nejlehčí kolo bez odpružení. Canyona bych klidně vzala (s beranama), při její výšce (mám stejnou) v S.

      2 2
      • Alojs01  

        Na 165cm je u Canona XS. S bude hodne dlouhy.

        1 0
        • bara2  

          S beranama XS, to máš pravdu. Ale u toho fitnes by podle tabulky, co je u kola v odkazu výše, mělo stačit S. Oni tam ani XS nemají. Ale určitě ne M a u toho Authora určitě ne 18".

          U Authora bývá výš střed, na cyklostezky zbytečné, mám to na zimákovi, na podzim si musím zvykat a vždycky, když na jaře přesednu na Favoritku s nižším středem, mám lepší pocit. Zvyknout se ale na to dá.

          1 1
          • elies  

            Author má výš střed…víte prosím někdo něco blíže o tom Authoru Avion? Je to nablýskaný šrot? Na celém netu je jedna recenze na to kolo a vypadá příliš pozitivně, možná placeně?…ani autorizovaní prodejce tady kolem ty Aviony nedrží skladem, takže je to takový shit, že na tom nikdo nejezdí?

            Canyon v „mém okolí“ je považován na dobrý standard, kterým se nešlápne vedle, jen mi ta GEO přijde o dost víc sportovní oproti Authoru – tam je to posez alá teta na Libertě do jednoty…a nevím, jestli je to dobře/špatně

            0 0
            • bara2  

              Na ten vyšší střed se dá zvyknout a když nepřesedáš na jiné kolo, tak to ani nepoznáš. Mám s Authorem z hlediska pocitu dobrou zkušenost, geometrie posedu u dámského trekového kola byla velmi dobrá. V originále to mělo polohovatelný představec a dalo se nastavit jak vzpřímenější, tak nataženější posed a poloha sedla proti šlapacímu středu (sklon sedlové trubky) byla ideální. Vyšší střed je podle mě daň právě za lepší úhel sedlové trubky, dnes má většina malých kol sedlovou trubku hodně strmou a mně ze šlapání „za sebe“ bolí kolena, vyhovuje mi klasická kolmice z kolene do osy pedálu.

              0 0
    • Lišák  

      Dej fotku aktuálního HT a jak na něm sedí. Můj takový nástřel úprav by byl:

      1. kratší představec
      2. gripy s "ploutvičkou a rohy třeba, nebo
      3. srovnat sedlo, ať není špičkou dolů
      4. osadit pláště TB
      5. pokud to umožní ráfky, tak přejít na bezduše

      Pokud je jí nepohodlné MTB, tak dost pochybuju, že by se na trekkingu cítila líp.

      0 0
      • bara2  

        Nenechávala bych ji zbytečně trápit na HT po cyklostezkách. Pro mě bylo kolo vepředu lehčí strašná úleva. Zbytečné casnování se s váhou, pak potřebuje široká řidítka, jak tyčku od smetáka, rozpřažené ruce a ty ji pak z toho brní. Uzší úchop a lehčí předek je jako balzám.

        Vlastně až na těch kolech s beranama a pevnou vidlicí jsem dokázala pustit řidítka a jet. Ta odpružená kráva ani sama neudrží stopu.

        1 3
        • elies  

          Vidíme to velmi podobně jako Ty, nicméně, ty berany asi neprojdou :)

          0 0
          • oddie  

            Nedivím se, že neprojdou. Nadělit mé ženské berany a neodpruženou vidli, s kolem by skončila.

            2 0
            • bara2  

              Však nemusí mít berany, stačí uzší řidítka s rozumným zahnutím. Na nákupním kole mám staré favorití vlaštovky a drží se to bezvadně. Hlavně ne gripy kolmé na kolo a ještě daleko od sebe.

              0 0
              • elies  

                To spíš vidím, jak posílal kolega nahoře, ty gripy se zabudovanými „rohy“. něco takového mám na starém HT a vyhovuje :)

                0 0
                • Kouba_2005  

                  Jo, ty SQ Lab gripy s rohama jsou super, žena taky nejdřív remcala, že je to hnusný, ale pak se projela a sundat už je nechce. Ta možnost změny úchopu pomůže hodně.

                  0 0
                • oddie  

                  Na výletní kola mám osvědčené tyhle

                  https://vi.aliexpress.com/…8608655.html

                  1 0
                • bara2  

                  U paroží mi vadilo, že nemůžu při pohodlném úchopu za rohy zároveň mačkat brzdu, přehmatání na řazení jsem ještě zkousla. Ve výsledku byly řešením silniční páky na beranech, shora to držím zcela komfortně a aniž bych pohla rukou, můžu řadit i brzdit ;-)

                  Toto je ten mezistupeň, kdy jsem zúžila řidítka, držela to za paroží, ale brzdy a řazení byly zcela mimo úchop.

                  1 0
                  • rimuln  

                    na HT jsem to vyresil vnitrnimi rohy SQLab. Z nich nemam problem dosahnout na brzdy a brzdit. Ale samozrejme jen takove to vyletni brzdeni, pokud potrebuji vic ve sjezdu, tak jdu z rohu normalne na gripy. Mam ty 411R bo mam k tomu i prislusne SQLab gripy.

                    0 0
        • Lišák  

          V půlce října jsem měl letecký den na trailu a natáhnul jsem si vazy v pravém zápěstí. Měsíc na neschopence, ruka v ortéze s dlahou. Od té doby nosím ovinovací ortézu přes den a tu s dlahou na noc. Bolí to furt, už je to pět měsíců.

          Jezdil jsem do práce na gravelovi. Když jsem to zkusil po tom pádu, tak bolest jako prase. Kupodivu mě ta ruka bolela víc, když jsem se držel za páky. Od té doby jezdím na XC HT. Průměrka mi klesla o cca 1 – 2 km/h, podle toho kde jedu. Takže nic zásadního. Řídítka rovná 720 mm. Obuto mám Ray 2,25" / Ralph 2,1, foukám 1,3 /1,7 bar bezduše. Na rozbikým asfaltu a na polňačkách / lesních cestách, co mám do práce, je to sakra pohodlnější, než gravel na 40 mm Maxxis Rambler s dušemi. Na asfaltu je to pomalejší, ale nic zásadního. Jen když je protivítr, tak sakruju a vzpomínám na berany. :-)

          1 0
          • elies  

            Zdar,

            takže přínos gravel/kross/fit­ness bike je tak malý, že nejvíce doporučeníhodné kolo je klasický HT na cyklostezky pro babu?

            Mám pocit, že takový názor zde sdílí většina fora :-) zatím se nevyrojili prakticky žádní fanoušci původně zamýšlených kol :) (asi žádní nejsou?)

            1 0
            • Dan205  

              Přínos gravelu je velký, pokud ti bude vyhovovat absence odpružení a berany Jestli plánuješ 90% cyklostezky, tak (z mého pohledu) ideální kolo.

              1 0
            • Daf  

              Taky bych vybíral spíš gravela, ale ten Canyon, co jsi vybral, vypadá docela dobře ;)

              0 0
    • drakoplas  

      přítelkyni taky brněly ruce, musel jsem ji zvednout a zkrátit představec pro pohodlnější posed a dát pohodlnější anatomické gripy

      0 0
      • Azmir  

        Chápu, že to je větší investice, ale nebrní ji ruce taky proto, že ji vepředu nic moc netlumí(ano narážím na vidlici)?

        1 0
        • bara2  

          A už je to tady :-D Celopéro bude nejlepší :-D :-D

          3 2
          • J1RKA  

            cj spatny na celoperu?

            0 0
          • Tomcat  

            Nikoliv protože je to parodie Kootu Hydraulic na odpruženou vidlici s hyper pohodlným obutím CST 29×2.10 All terrains ideálně na nafoukáno na tři barči.

            Od https://sava-bicycles.cz/…va-fjoll-2-0?… opravdu bych extra pohodlí nečekal.

            0 1
            • elies  

              Lidi a nějaký tip byste neměli? Co se hledá, asi jakžtakž víme, ale jestli to najdeme? Nikdo tady na takových kolech opravdu nejezdí? :) prý se tomu moderně říká Gravel flat bar :)

              0 1
              • Lišák  

                Flatbar gravel je pevné MTB. Může být i flatbar gravel HT. Ten je pohodlnější. :-)

                0 0
                • J1RKA  

                  tj jako kdyz svoji Marce zacnes rikat Angelina a hned si lip zapichas :DDD

                  1 0
                  • Lišák  

                    Přesně!

                    Proto říkám svýmu XC HT flatbar gravel! A pak to frčí! Když to bylo HT MTB, tak to moc nejelo.

                    0 0
                    • oddie  

                      Já mám celoodpružený cross :) jede pěkně, ale když mi pro něj najdete lepší jméno, třeba pojede ještě líp!

                      0 0
                    • DaW_e1  

                      Já si jednoho „flatbar gravela“ nechal čerstvě složit.

                      Ještě jsem to neprojel, tak se aspoň kochám, když jdu kolem.

                      0 0
                      • elies  

                        Hezky kolo, tak nejak bych to videl… Kolik prosim vazi a cena orientacne? Nebo pripadne do zpravy soukrome info ;-) pokud samozrejme chces sdilet …

                        0 0
              • Tomcat  

                Typ bych měl neposouvat těžiště ( jezdce) tak moc dozadu zkracováním a zvedáním představce.

                Zkuste věnovat pozornost tomu nastavení úhlu sedla. Jiné gripy také zvládnou ledaco. Ony širší bezduše také mnohem lépe tlumí a jedou lépe něž některé mnohem užší a víc nafoukané pláště. A pokud jde o „karpály“ tak pomůže lékař a né tunění kola.

                …Odlehčuje se přední kolo a který nejen nemusí patřičně držet na silnici natož na třeba na zpevněné polní lesní cestě kde to lehce odskakuje kaže lehne protže se moc odlehčí kolo.....

                To samé pak se „otupuje“ vidlici která pak nefunguje ideálně. RST,Zoom,Kootu a jiný parodie se nepočítají, ty nefungují nikdy pořádně a servis\tuning se dost blíží ceně nové.

                0 0
      • Jason Voorhees  

        Tvle, nic ve zlým, ale to je šílenost :-D.

        Neohne záda? Nebo proč?

        0 0
      • drakoplas  

        reagoval jsem na tazatele, že pokud má žena váhu vepředu a možná ji z toho bolí ruce, zda by nebylo lepší upravit posed než to řešit novým kolem, které to nakonec taky vyřešit nemusí

        1 0
        • Jason Voorhees  

          Jasan. Nic ve zlým. Akorát ten „komín“ je šilenej :-D.

          Ty jo, bál bych se na tom.

          0 0
          • drakoplas  

            jo jo:) je teda dost vysoká (185), zvedal jsem to na 2×, pořád to bylo málo, teď je spokojená. Ženský to mají prostě jinak

            0 0
            • la-da  

              Jestli je takhle vysoká proto, že má dlouhý nohy, tak holt potřebuje krátký vysoký kolo, to se nedá nic dělat.

              0 0
    • Gwaihir  

      Asi by si měla berany zkusit, pak se bude vybírat líp.

      0 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.