• Syky78

    Dobrý den, potřeboval bych poradit s vidlicí, mám manitou splice comp 80mm a vždycky když se vrací tak udělá takový kovový zvuk, takové bouchnutí, potřeboval bych poradit čím by to mohlo být.

    Děkuji za odpověď předem :)

    0 0
    • novas752  

      Asi si bouchne o horní doraz.

      Jestli tam máš tlumení, máš asi málo utažený odskok.

      Jestli v tý vidlici je nějaký prvek který by tomu měl bránit (dorazová pružinka nebo gumový „nárazník“), nejspíš je zničený – prasklý/rozpadlý.

      Nebo málo předepnutá hlavní pružina, jak se vidlice roztáhne, pružina uvnitř přestane být alespoň trochu stlačená a „poskočí si“ uvnitř.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • Majky21  

      Zdravím. Připojím se k této diskuzi. Mám vidlici DVO Diamond D3 (najeto cca 100 KM) a při stlačení dělá vidlice takový kovový zvuk. Nevíte, co by to mohlo být a zda je vidle v pořádku? Vidlice udělá ten zvuk když se začne vracet. Díky

      https://m.youtube.com/watch?…

      0 0
      • novas752  

        Klepe negativní pružina když narazí na svoje uloženi během vracení se ze zdvihu. Asi je tam málo vazelíny resp. Kluci z DVO tohle nemaj moc vychytaný a vazelína kterou to mažou je snadno rozpustná olejem ve spodní noze. Doporučuju udělat za takových 200km úvodní amlej servis a kromě jiného tu negativní pružinu napatlat nějakou odolnější vazelínou. PM600 nebo Marine Grease třeba.

        Taky jedu na DVO. :-) Onyx SC D1 + Jade X.

        0 0
        • Romancero  

          sakra to je ale s.aní s těma odpruženýma vidlicema! jak to , že u auta tlumiče žádnou údržbu nebotřebují?

          0 0
          • PENE  

            Ze by jina konstrukce? Nelze srovnavat tlumic s vidlici!

            0 0
            • Romancero  

              jak to že ne? pružina plus tlumič! ale je jasné , že jde hlavně o hmotnost celé té legrace..

              0 0
              • PENE  

                Tak to muzes srovnavat s tlumicem na kole, ale urcite ne s vidlici.

                0 0
          • novas752  

            Protože tlumiče na běžných autech jsou něco jako vidlice Suntour XCM, a ta taky údržbu nepotřebuje. Závodní odpružení pro motorsport údržbu samozřejmě taky potřebuje. A může být o dost těžší protože neni limitováno nizoučkym výkonem člověka který by pětikilovou vidlici asi moc neutáhl.

            Navíc na kole ta vidlice musí nějak fungovat i pod 50kg jezdcem i pod 100kg jezdcem a jak v lehkym terénu tak na prudkym skalnatym padáku. Odpružení v autech je naladěný na jednu hmotnost ± pár procent nebo desítek procent. A na jeden styl použití.

            Navíc tohle asi úplně nelze považovat za závadu. Na fukci rostlináře to nemá vliv akorát to trochu klepká. A první malej servis kratce po zajetí by se měl dělat i kdyby se ta vidlice zdala úplně v pohodě.

            0 0
            • Romancero  

              dík za osvětu! Mě před odpruženou vidlicí právě nejvíce odrazuje ta údržba! Carbon je fajn..ale přece jen:-)

              0 0
              • novas752  

                Tak ono odpruženou buď potřebuješ nebo nepotřebuješ. To neni o tom že chceš/nechceš.

                0 0
          • Smazaný účet  

            Nemyslím si, že nepotřebují. Imho i mezi jezdícími cyklisty je hafo těch, co údržbu vidlice vůbec neřeší.

            0 0
            • novas752  

              A jak ty 5 let neservisované vidlice pak chodí! To je najednou udivení, když se na tý vidlici udělá servis a ona najednou funguje tak jak má! Minimalně citlivost jde na neservisovaný vidlici dost brzo totalně do pryč a přesně to přeci chceš, enduro vidli tupou jak poleno.

              Taky je hafo těch co jsou schopni jezdit s retězem suchym jak Sahara, s poloprazdnym kolem, pětibprdlejma dratama ve výpletu a zadřenejma ložiskama.

              0 0
          • bathed  

            Hlavni duvod je pracovni rozpeti…

            1. Motorka (rekneme enduro) – vaha stroje cca 110kg. Jezdec ve vystroji 80. Na predni kolo jde pro zjednoduseni problematiky polovina – tj. 95kg v klidu. Tohle je vaha kterou ma vidlice zehlit v prvni casti zdvihu. I pri odlehceni predku (potahnes za plyn) je tam porad 30–40 kg… Potom je tu intenzivni brzdeni, skoky, kde to muze jit klidne u nejostrejsich pilotu k 300–400kg. Namotas pruziny s progresivnejsim prubehem. Ale hlavne: aby ti fungovalo tlumeni v obou smerech, pracujes s uplne jinyma silama jak na bajku. Planzety silnejsi, hustsi olej, vsechno dimenzovane jako vetsi a mohutnejsi.
            2. bike – vaha 15 kilo, jezdec 70–80. Zase ta nase idealni polovina: 45kg. Pri odlehceni nula… pri slapani v zaberu treba od 0 do 20. Duraz na vahu… vsechno na tenke hranici mezi subtilnosti a funkci.

            Cele to vyzniva jak srovnavani skolni kuchyne s laboratori kde se prehrabuji vedci pod mikroskopem v kulturach na petriho miskach. Ja mam s timhle praktickou zkusenost a moznost srovnani. Ani u tech motorek to neni vubec jednoduche. Ale treba ja to mel tak, ze jsem deset let jezdil na vidlici od Solvy co jsem zdedil po chlapikovi z tovarniho tymu Yamahy. Udelali mi na zacatku jenom par kosmetickych uprav a pak to doslova zralo i sneci ulity v plne rychlosti! Ja pak uz jenom pravidelne rozebiral, cistil, menil planzetky tak ze poradi a typ (tloustku) jsem dodrzoval, jen jsem daval nove neunavene… jediny typ oleje co mi tehdy rekli, nove futra, steraky (original) a slapalo to celou dobu neskutecne. Nova motorka, originalni WPecks ven, Solvy na motorku. Pri prodeji posezone sla zpatky nejeta vidlice. Ta Solva chtela jen obcas podle profilu trate kliknout tu o cvak nahoru nebo dolu jak na kopmresi tak na tlumeni. Ale jinak bezudrzbovy produkt… U bike si nic takoveho neumim predstavit…

            0 0
        • Majky21  

          Ok díky, zkusím to tedy dát za nějakou dobu na servis 

          0 0
        • Majky21  

          Jen taková technická…s nas­tavením to asi mít společného nic nebude, že? Mám na mysli třeba tlak. Mám nafoukáno na cca 55 psů.

          0 0
          • novas752  

            S tlakem to trochu souvisí ‐ čim víc je vidlice nafoukaná tim víc to ťuká protože tim rychleji ta pružina narazí. Taky to souvisí s odskokem – možná ho máš málo utaženej a opět čim méně utaženej odskok, tim rychleji se vidlice po stlačení roztahuje a tim rychleji ta pružina narazí a cvakne si. Koukni se na nějaké video jak si nastavit odpružení.

            Charvatbros, Bikeradar atd.

            0 0
            • Majky21  

              Ještě jeden dotaz. Nevíte, jak je to se servisem DVO v době záruky? Mohu dát vidlici do kteréhokoliv servisu nebo to musím řešit reklamací přes prodejce kola, případně autorizovaný servis DVO?

              0 0
              • novas752  

                Proč bys servis řešil reklamací?

                Nebál bych se to dát kamkoliv, kde deklarují, že DVO dělají.

                0 0
    • Majky21  

      Právě nevím, jestli se pak neztrácí záruka nebo něco. Problém je, že DVO dělají jen kolem Prahy, což mám trochu z ruky.

      0 0
      • novas752  

        Tak to pošli?

        0 0
        • Majky21  

          To mě samozřejmě napadlo :-) Já jen řeším to, zda servis v záruční době musí dělat autorizovaný servis DVO nebo jakýkoliv servis.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.