• kapo22

    Zdravím, mám dotaz ohledně kompresoru na nahazování bezduší.

    Mám kola DT E1800 a pokoušel jsem se na ně nahodit Tufo Speedero 36mm. Ani s duší to za boha nešlo, tak jsem dospěl k názoru, že to asi bude chtít pořídit kompresor (využiju ho asi i kolem baráku a tak).

    Jaké parametry by ale takový kompresor měl mít?

    Docela se mi líbí PARKSIDE PKZ 180 C5 z LIDLu

    Je vhodný nebo mi můžete doporučit jiný?

    Díky

    0 0
    • Tomcat  

      Ani s duší to za boha nešlo… nebude zadrhel jinde ?

      4 0
    • virtualcop  

      Nenaskočí ti patka ani s duší? Mýdlová voda apod. – to si zkoušel?

      Kompresor je obecně dobře použitelnej na spousty věcí, ale na nahození bezduší takovejhle malej bude stejně efektivní, jako klasická velká dílenská pumpa (respektive odhaduju, že ten kompresor bude ještě „pomalejší“).

      Na bezduše jsou ideální buď velký kompresory, nebo pumpy či kompresory se vzdušníky (potřebuješ rychlej ráz většího objemu).

      Nicméně nejdřív bych řešil, proč ti to nejde pořádně nahodit ani s duší, protože bez duše to pak nepůjde tuplem :)

      2 1
    • mais  

      Co s tím kompresorem chceš všechno dělat – hlavně kolem baráku. Ten odkaz co jsi poslal, je tak na nafoukání toho, co je na obrázcích, možná vyfoukat nějakej bordel, ale zapomeň např na lakování na to potřebuješ kompresor s nádrží, na odvzdušnění brzd na autě jenomužnou sadou to taky není pravý ořechový

      0 0
      • virtualcop  

        Tak na to dofukování všeho možnýho (gum u kola, auta, míčů, matraček…) proč ne? Na nic jiného to asi není, ale občas se to hodí.

        „Velkej“ kompresor je většinou za jiný peníze, taky v jiné velikosti (nutnost na něj mít prostor k uskladnění) – jdeo o to, zda by měl využití na ty „jiné“ věci.

        Pokud z Lidlu, tak spíš něco takovéhleho (ale vůbec nemám páru, jak je to spolehlivé a funkční, jen že tam ty „trošku větší“ verze s nádrží maj také).

        0 0
        • mais  

          ani nemusí být problém se skladováním, musí si říct, na co to chce – to, co posíláš už bych z Lídlu nebral, obvykle si to pořizují uživatelé, co jsou náročnější a brzy narazí na něco, co je limituje,

          my máme něco takového: https://www.hornbach.cz/…kit/8479185/ jako kompromis dobrý, nádoba na lakování airbrush atd stačí, lakovat s tím větší plochy je tak trochu utopie, respektive trochu lepší než fixírka, nafoukat s tím auto v pohodě, brzdy jsem s tím ještě neodvzdušňoval, ale teoreticky by to podle sady na odvzdušnění brzd mělo na limitu jít.

          0 0
        • tom-xc  

          Mám doma Stanley 24l z Amazon.de za €127. Na 10 Bar je natlakovaný za cca 2,5 minuty, rachot dělá velkej. Nekupoval jsem ho přímo na nahazování bezduší, ale když přezouvám xc pláště, tak ho používám. Gumy na traily nahodim Topeak Mountain, ale asi 40% z xc plášťů co jsem vozil nešly ani bez ventilku nahodit ani s Joeblow Booster. Ještě mě napadá, jestli nemaj No Tubes ventilky nějaký menší otvory v tý gumě do ráfku.

          0 0
    • skaj  

      Speedero jsou prvni plaste, co jsem nedal ani CO2 bombickou. Coz byla moje tajna zbran – a navic je ted zdrazili z 20 na 70 i v decathlonu…

      Pri nahazovani nepotrebujes vzduch malo a dlouho, ale hodne a najednou. Takze ten kompresor, cos poslal, je spise nevhodny – chtelo by to se vzdusnikem. Ja jsem koupil Beto CJA-001S Tire Booster a funguje dobre, ten „tok“ vzduchu je fakt masivni.

      0 0
      • Lister  

        Jenže pokud tam má duše tak ten plášť musí časem zaskočit.

        Tufa sice mají volnější patku a tak chtějí na bezduše vhodné ráfky nebo booster, ale nahodit nakonec jsou jednoduše.

        Já to vyřešil druhou vrstvou pásky a teď je nahodím na DT malou ruční pumpičkou.

        0 0
        • Dan205  

          Jako neznalý, který se zrovna chystá dát speedera na dt, jaký vliv mají dvě vrstvy pásky, když chci použít ruční pumpu?

          0 0
          • krabica  

            Zvětší se průměr vnitřku ráfku a plášť se tak zatěsní i v nenafouklém sta­vu.

            2 0
            • Lister  

              Přesně tak. Dnes jsem z takhle omotaných DT dával dolů Tufo plášť a docela mne překvapilo že po vypuštění to v patkách drželo. Takže i v tomhle to pomáhá, což je fajn, protože v terénu plášť kompletně uprostřed žlábku → bez duše hezká procházka domů.

              0 0
    • novas752  

      Kompresor samotnej ti je na nahození bezduší k prdu pokud to neni mašina jak prase. Podstatnej je vzdušník – nádoba stlačeného vzduchu a čim ho tam stlačíš je už jedno – proto se dělají i dílenské pumpy se vzdušníkem.

      Na nahození bezduší všeho druhu máme kompresor se vzdušníkem necelých 10 barů objem asi 50l (což je na domácí použití zbytečný, stačilo by i 10l).

      1 0
      • Lister  

        Problém u DT je v tom, že po úniku tlaku mu ty pláště z toho sletí, takže pokud použije klasický postup s vytáhnutím vnitřku ventilku pro maximální průtok, tak po odpojení bude tam, kde na začátku.

        0 1
        • couffy  

          DT Swiss ráfky, kompresor se vzdusnikem 6l a úplně v poho při vyšroubováním ventilku.

          0 0
        • novas752  

          Na starších DT M1900 což jsou profilem velmi podobné ráfky jako na kolech E1800 jsem nesvlíkl plášť z patek ani když jsem na tom jel s úplně prázdnym pláštěm. Takže s timhle nesouhladim. Nahazování bylo taky v pohodě, ale byly to mtb pláště. Pro ty gravelové bych tam prostě přidal vrstvu pásky navíc (už jenom proto že vyšší tlaky) a mělo by to pomoct i tomu nahození.

          0 0
        • adam320  

          Vnitrek toho ventilku tam po odpojeni pistole vratis i se zasroubovanim asi tak za 2 vteriny, za tu dobu ti nic extra neutece

          0 1
          • skaj  

            To nesouhlasim, za tu obu zvladne guma uplne v pohode spadnout do zlabku. Vyzkouseno na vlastni kuzi pred tremi tydny…

            0 4
            • adam320  

              Je to sranda jak lidi co to „zkousi“ jednou za tri tydny jsou schopny nesouhlasit s nekym kdo to „dela“ trikrat za den:)

              Fakt se mi takova vec nikdy nestala, ani me to nikdy nenapadlo nebyt BF

              0 0
              • skaj  

                Hele tak si treba nevidel moje rafky (nejake obyc na mem rondu) v kombinaci se speederama (a challenge plastema). Proste jejich kombinace takhle nahodit nejde, plast okamzite pada z patky do doprostredka hluboke drazky, tam nestaci ani dve vrstvy pasky. Continentaly 5000 ani Schwalbe Pro to nedelaji. Ne kazdy videl vsechno a to ze neco vetsinove jde, neznamena ze to jde vzdycky #sestimsmir :)

                Jen pro info kol na bezdusich mam aktualne doma 5, vozim je urcite 10let, znamena to nahozene vyssi desitky ruznych plastu. Vsechny nahozene dilenskou pumpou a nebo bombickou. Az speedera nedavno me donutili poridit vzdusnik a delali tuhle neplechu … Takze rukama to nebude. Proste smula na plast a blby tvar rafku, potrebny vysoky tlak a maly objem udela svoje. Tlak pri kterem uz padaji dolu je tak velky, ze bez ventilku nemas sanci. Ted je budu po mesici sundavat, tak je schvalne zkusim nahodit znova a podle me uz budou vytazene a pujde to.

                A kde prosimte trikrat denne nahazujes silnicni plaste? Ve vetsine servisu co jsem potkal videli bezdusovou silnici stejne casto jako jednorozce:)

                0 1
          • Lister  

            Nikdy jsem to nezkoušel protože ráfky které roe dělají většinou hned prodávám, ale na gravelu jsem si DT nechal a dnes při nasazování to vyzkoušel.

            A i když mám vzdušník se šroubovací ventilovou hlavou, tak to fakt jde.

            Takže díky za tip.

            Ale nakonec tam věk pravděpodobné půjdou lehké vložky, které by krom větší ochrany před procvaknutim měly vyřešit i to padaní patek.

            0 0
    • kubad  

      kompresor bez vzdušníku je vcelku k ničemu, slušná pumpa bude rychlejší

      1 0
    • kapo22  

      Díky za reakce, pokusím se to nějak shrnout.

      Vnitřní šířka ráfků je 20mm. Měl jsem na jich předtím Panaracery GK SS a nahození na bezduše úplná pohoda klasickou pumpou. Nikdy žádný problém.

      Teď se Speederama nešlo nahodit vůbec. Když jsem dal duši, tak všechno pěkně zaskočilo ale jakmile jsem ji vytáhl a chtěl nahodit, tak šel vzduch všude kolem ale plášť se ani nehnul. Nejsem si teď jistý, zda po vytažení duše zůstala aspoň jedna strana nahozená nebo padla dovnitř ráfku.

      Nakonec jsem teda hodil duše a jezdím teď s tím ale chtěl bych to nějak vyřešit.

      Je to přesně jak píše Lister. Obávám se, že jakmile to vyfouknu, sjede plášť dovnitř.

      Kompresor bych využil přesně na věci tu zmíněné. Nafouknout kolo, míč, bazének, kola od auta a podobně.

      Chápu teda, že by bylo nejlepší pořídit, nebo si udělat, booster, je to tak?

      0 0
      • virtualcop  

        Na zaskočení patek určitě (booster nebo kompresor se vzdušníkem). Na všechno ostatní ti je booster na pikaču, kompresor se vzdušníkem zvládne opět vše popisované, včetně těch patek.

        Nicméně kompresor se vzdušníkem (alespoň těch 10–20l) je i od Lidlu otázkou cca. 2500,– (a bohužel nevím, jak jsou na tom dobře s výdrží a dodržením parametrů dle specifikace), rotační kompresory se vzdušníkem začínají obecně tak na 3k.

        Pokud tuhle cenovou kategorii jseš schopný akceptovat, tak bys měl mít rázem vše, co potřebuješ – nahodíš tím bezduše (pokud tam samozřejmě nebude nějaká jiná chyba, kterou ani superkompresor s velkým vzdušníkem nevyřeší) a zároveň to samozřejmě můžeš používat na vše ostatní popsané.

        Ten tvůj první z odkazu je skutečně jen na pomalé dofouknutí gum, matraček, míčů… – bez přidaného boosteru/vzdušníku s ním problematickej plášť nenahodíš.

        Nicméně vyřešit tenhle problém s pláštěm obecně (třeba na zkoušku druhou vrstvou pásky, kontrolou ventilků atd.) je vcelku přínosné – protože pokud někde daleko od domova budeš mít takovej defekt, že to nepobere mlíko a plášť ti spadne z patek, jediné řešení na dojezd po vlastní ose je pak jen duše…

        0 0
        • Lister  

          Dej tam ještě jednu vrstvu pásky. To mi na DT pomohlo a teď tam nahodím i Tufa. Jiné pláště šly i s jednou, ale teď je to se všemi mnohem jednodušší.

          Edit: blbě zařazeno

          0 0
      • kedi  

        Ty už na nich jezdíš, ale kdyby jsi měl třeba přes týden málo času na kolo, mě se u některých plášťů osvědčilo je par dnů před obutim někam pověsit obrácené naruby, běhounem dovnitř. Oni se tím roztahnou a po nazutí snadněji drží co nejblíže patkám a celkem snadno naskočí.

        0 0
        • kapo22  

          Zajímavá myšlenka. Obdobně by mohlo fungovat, když už jsem na nich nějakých 300 km najel. Určitě trošku povolily a tak by to možná na druhý pokus mohlo jít. Zítra zkusím a snad budu úspěšný :)

          0 0
          • novas752  

            No jo jenže to že povolej ti moc nehraje do karet když se pokoušíš nahodit už tak volný pláště. (-: To je výhra když tam plášť nejprve nemůžeš narvat.

            0 0
      • Tomcat  

        Upřímně s tou duší to byla dost matoucí formulace. Která vyznívala, že to tam nejde ani s duší tedy osazené duší.

        0 0
    • pavel675  

      Proboha vy neumíte nahodit bezduše obyčejnou pumpou? Asi máte špatný ráfky/ gumy… Na dobrou gumu žádný kompresor není potřeba…

      0 4
      • virtualcop  

        Jistě máš dalekosáhlé a dlouhodobé zkušenosti – že se ti povedlo úspěšně nahodit pár gum obyč pumpou, to fakt není vypovídající o tom, že to půjde vždy a na všech kombinacích ráfků a gum, které jsou dnes k dispozici. A někdy je to celkem peklo i přes různé známé „hacky“ jako namazání patek tmelem předem apod.

        Prostě ne vždy je to neschopnost nebo neznalost – někdy to nedá nebo se u toho hodně zapotí i hodně zkušenej „servisman“, co už těch plášťů takto řešil stovky…

        4 0
      • skaj  

        “Kecy prdy bedary” jak by rekl muj skolni syn… To jen ty nemas dost zkusenosti a zatim jsi nepotkal nesednouci si rafek s gumou. Zato mas dost odvahy svoji slaboduchost prezentovat verejne:)

        1 1
    • Breakpain  

      Aby měl kompresor smysl, musí mít vzdušník = toto je Ti k ničemu ;) …

      3 0
      • zdenek  

        Tento může použít k nafoukání externího vzdušníku, pokud nespěchá a nechce se namáhat ruční pumpou.

        0 0
      • adam320  

        Hele ja mam nejakej podobnej Osram v aute a uz jsem s tim nahazoval dvakrat na cestach.

        Konkretne dt swiss 1700 spline x schwalbe magic mary a po druhy sun ringlé 35 x minion dhr

        Domu bych si to taky nekoupil, tam mam vzdusnik 150l, ale rozhodne lepsi nez pumpa. Kompresor fouka sam nasazenej na ventilku a ty mas obe ruce volny k tomu abys hejbal s gumou na rafku. Nevidim v tom problem

        0 0
    • K2  

      Mám kompresor se stejnými parametry od jiné značky a používám ho na všechno kolem domu i na nahazování plášťů, které se mi nedaří pumpou (asi jeden případ z 10ti). Cena je OK, klidně si ho kup. Pokud ho objednáš na internetu a z nějakého důvodu se ti nebude líbit, tak ho po vyzkoušení vrátíš

      Ten kompresor je na domácí použití OK. Z mého pohledu dá znatelně více vzduchu než běžná dílenská pumpa

      Nemám zkušenost s problematickou kombinací ráfek a plášť, kompresor mi vždycky pomohl. Vzdušník na problematické případy vyrobíš z PET flašky, hasičáku nebo si ho jednoduše přikoupíš

      0 0
      • virtualcop  

        OK, ale přeci jen kompresor nekupuješ 2× za rok a tím pádem mi dává ještě větší smysl „přiložit“ těch cca. 1500,– a koupit si už „dospělejší“ verzi se vzdušníkem – pak bude mít vše „all in one“ a nemusí bastlit vzdušník, nebo kupovat externí (při tom, co i nějaký obyčejný externí stojí, mi to dává ještě větší smysl, si koupit už kompresor se vzdušníkem :) )

        0 0
        • K2  

          Hele souhlasím, ale má to ještě jeden aspekt – kolik ti doma zbývá místa na všechno to nářadí, stroje a sportovní vybavení.

          Já jsem si koupil ten malý kufříkový, protože v garáži na ten velký už nemám místo…

          Odkládám i koupi nosiče kol na tažné a půjčuju si 2–3× ročně od kamaráda. Prostě to už nemám, kde dát

          0 0
          • Slavik  

            a jak to asi řešení v paneláku, kteří nemají garáž? Máš tam asi zbytný bordel…

            0 1
            • novas752  

              A na co by mi v paneláku byl kompresor? Na kolo stačí pumpa + vzdušník.

              0 0
              • Breakpain  

                Zatim jsem vse nahodil vzdy jen pumpou :) …

                0 0
                • TK75  

                  To jsem taky vždy psal…

                  Než jsem narazil na zlou pneumatiku, která nešla ani doma a ani na pumpě…musel jsem jet do práce na extra tlakovej bazmek co funí jak tryskáč :-D

                  A Od té doby jsem tam musel zajet ještě xkrat

                  0 0
    • kapo22  

      Tak se nakonec dneska dílo povedlo :)

      Stačila druhá vrstva pásky a hektolitry mýdlové vody. Pak už jeden plášť šel dílenskou pumpou v pohodě a druhému bylo potřeba pomoc duší. Nakonec ale dobrý a po troše přemlouvání to dobře dopadlo a já ušetřil za kompresor :-D

      Díky tedy všem za cenné rady a postřehy.

      1 0
    • MartinKun  

      Můžete poradit nějakou dobrou pumpu s boosterem kterou nahodim v klidu bezduse? Mám ráfky DT xrc 1200 a klasickou dilenskou se nepodařilo a nechci při každé výměně pláště do servisu. Díky za tipy

      0 0
      • filipino_23  

        Ja som si vyrobil „vzdusnik“ z pouzite SodaStream lahve. Do vicka dva ventilky a neni problem nahodit bezdus (nahodim to v pohode tlakem 1bar)

        0 0
      • tom-xc  

        S Topeak Joeblow Booster jsem měl u některých lehkejch xc plášťů s nahazováním problémy i s vyndanym ventilkem a nahazoval jsem přes duši, kde byl problém nevim, možná moc dlouhá uzká hadice. Jestli máš pumpu do 10 bar, tak bych koupil jen booster/lahev s co největším objemem. Trail/enduro pláště nahodim Topeak Mountain, ale ta je zas jen do 4 bar a nenafouknu s ní booster…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.