• tomxxx

    Ahoj, máte někdo zkušenosti s komponenty newmen? Vše je poměrně lehké, ale nikdy jsem o nich pořádně neslyšel a třeba cube je na kola dost montuje. Předevšim mě zajímají náboje a karbonové ráfky.

    http://www.newmen-components.de/de/

    0 0
    • surfridertom  

      Po sezoně a půl mohu prohlásit že náboje NEWMEN gen2 na endurku Stereo150 2019 nic nevydrží…tedy jejich ložiska – jsou sice lehké , ale ložiska jsou rozměru 26×17×5 !! ultra tenkostěnná , tak drobná jsem ješte v náboji neviděl…

      Ložiska jsou sice dobře těsněná po rozborce bez stop rzi , ale i na zadním už vůle po sezoně (max 150h provozu)na předním náboji už taky vymačkané dráhy a zadrhávaný chod…

      Toš tak

      0 0
    • Roura74  

      Ložiska tam fakt stojí za houby. Měnil jsem je po cca 1500 km, protože jedno se už začalo přidírat. Dal jsem SKF a od té doby pokoj a náboje šlapou v pohodě.

      0 0
    • BikerM  

      Rad bych ozivil tohle tema. Budu skladat noveho gravela a v merku mam riditka Newmen Wing Bar Advanced 318 Carbon. Nekdo nejake osobni zkusenosti? :)

      0 0
      • HadVoe  

        ahoj. mam od nich dvoje rodla 318.20 / 760. nebral jsem ty nejlehci, ale stred. zpracovani dobre, cena taky. a drzi uz dlouho. nebal bych se. cube je taky dava na svy lepsi kola.

        0 0
        • tonik666  

          Majitel Newmen je byvaly inzenyr ze Syntace. Smer podobny, lehke odolne komponenty.

          Mam od nich lehci riditka 318.2 760 na Enduru a drzi, predstavec a carbon kola a vse drzi slusne.

          0 0
      • BTom1  

        Newmen Carbon rodla dobře tlumí vibrace.

        0 0
      • Martinson  

        https://www.bike24.com/p2365845.html Tyhle vozím rok na gravelu ve verzi 460 mm. Mám k metráku. Za ty prachy jsem nic lepšího nenašel.

        1 0
      • Jáchym 1  

        Jsou OK,ale já jsem na Agree pořídil SQ lab 312R.Jsou výrazně pohodlnější a ergonomie úchopu je perfektní.

        Jen cena vysoká,ale nelituju.

        0 0
        • Martinson  

          Nevím co si představit pod výrazně pohodlnější. Na gravelu mám future shock a starý esi gripy pod tlustou omotávkou takže do pohodlí to bylo i předtím na hliníku. Chtěl jsem spíš silniční tvar řídítek, karbon a ne noname.

          0 0
    • ZDRI  

      Jezdím už skoro rok zapletená kola Newmen Evolution SL X.A. 25 Factory. U mě zcela OK, zatím nebylo třeba ani doladit výplety a to je vozím na MTB s pevnou přední vidlicí a občas i něco schytají… Uvedené platí na mou váhu (lehce přes 60 kg), u 100 kg chlapa to asi bude jinak :-)

      0 0
    • mr.antik  

      Jako zarytej DTéčkař vozím jejich kola SL A30 a musim říct že nemaj chybu a líbí se mi že jsou celkem tichý. Mít prachy tak hned uprgraduju na jejich karbony.

      1 0
      • ZDRI  

        Jo, tichý jsou ty moje taky, já to mám rád, nesnáším „signální“ ořechy.

        Paradoxně kolegové při společném švihu bručí, že co na volnoběh řádně necvrčí – to nejede :-)

        0 0
      • Dag  

        SLA30 mám též a po roce nic moc ježdění se kola skoro netočí. Ložiska i když čistá tak se nějak netočí. Výměna ložisek za Endury a kola lepší než nová.

        0 0
    • Fofrník  

      Měl jsem MTB náboje Newman Straight Pull 142mm/100mm a vydržely nehorázný zacházení. Konstrukce vymyšlená s vysokou funkčností a současně dobře servisovatelné. Teď vozím DT 240s a nejsou o nic lepší než Newman.

      Potom jsem vozil sedlovku Newman Advanced a stejně tak MTB řídítka. S Newman jsem prostě nikdy žádný problém neměl a navíc je mi ta značka dodnes sympatická.

      2 0
    • Yaron  

      Ahoj, vozí někdo kola Newmen Advanced A.50 ?

      https://www.bike-discount.de/…bon-wheelset

      Pokukuju po silničních kolech jako 2. pár kol k mému gravelu, cenově okolo těch cca 25tis.

      O možnosti koupě E!E kol vím, s Tomášem komunikuju, ale nevím, jestli chci čekat 2 měsíce.

      Děkuju za zkušenosti s Newmeny, nebo osvědčený tip na set silničních kol v cenové kategorii cca 25tis. Chtěl bych širší ráfky pro možnost vozit pláště 30 – 32mm.

      Děkuju

      0 0
    • K2  

      Mam kola Newmen Evolution a nedari se mi je predelat na bezdusaky.Zkousel jsem nekolik ventilku i podlozku z suse a vzdy po nafouknuti mi uchazeji malymi bublinkami kolem niplu. Kola jsou 1 sezonu jete.Zatim jsem to vzdy zkousel bez tmelu.Predpokla­dam,ze spatne tesni paska..

      Jake je doporuceni?

      Vymenit pasku nebo nalit do toho tmel a cekat,ze netesnosti ponpar projizdkach utesni?

      Diky za rady

      0 0
      • va-bo  

        Vyměnit pásku, nalít tmel a nepropadat panice, když to pár dní bude ztrácet tlak.

        1 0
        • Elektronik743  

          Tak tak. Taky jsem měl kola prázdná do dvou hodin hodit od nahození a po dolití tmelu a zajetí to vydrží skoro týden bez dofukování.

          0 0
      • milan.v  

        Jaký jsi použil tmel?

        0 0
        • va-bo  

          Asi ještě žádný.

          0 0
          • milan.v  

            Aha, už to čtu pořádně…

            Tak potom není co řešit… ;o)

            Hlavně ta kola co nejdříve projet po aplikaci tmelu…

            2 0
        • K2  

          Tmel zatím žádný, nachystaný mám NoTubes.

          Předchozí kola DTSwiss nebo Shimano mi držely tlak třeba 2 dny i bez tmelu.

          Má smysl na nových kolech měnit hned pásku nebo si to „sedne“ třeba po týdnu ježdění a dofukování?

          0 0
          • milan.v  

            To bohužel nikdo neví, každá kombinace se může chovat jinak…

            Jinak je tu obsáhlé vlákno k silničním brzduším také… ;o)

            1 0
          • tonik666  

            a proc chces menit pasku? menim jen kdyz se poskodi

            0 0
            • va-bo  

              Protože mu to uchází kolem niplí.

              1 0
              • tonik666  

                Pokud to uchází kolem niplů, tak je nutné nalepit novou. Pokud to neuniká k niplům okolo ventilku, to je potřeba opracovat okolo ventilku.

                0 0
                • K2  

                  Ventilky jsem zkoušel 2 různé typy. Po té co ucházely bublinky kolem niplů, tak jsem přidal podložku z tenké duše (to mi na předchozích kolech vždy pomohlo).

                  Kolo tlak drží, otázka jak dlouho. Mlíko jsem tam zatím nenalil, protože mám podezření, že budu muset pásku vyměnit a ptám se na vaše zkušenosti

                  0 0
                  • LM  

                    Jak rychle to teď bez mlíka uchází?

                    0 0
                    • K2  

                      Malé bublinky kolem každého niplu – tipuju vzduch pod páskou.

                      Na DT Swiss kolech se mi to stávalo na kolech po cca 5 letech, tím že přestal těsnit ventilek, ale dalo se to napravit podložkou z duše a byl zase klid

                      0 0
                      • LM  

                        Myslel jsem to takto: Pokud to nafoukáš dejme tomu na 2 bary/30 psi, za jak dlouho to bude prázdné? 2 hodiny, druhý den, ještě později? :-)

                        Pokud to uchází pomalu, tak to většinou mlíko vyřeší. Pokud rychle, tak hledám, kde je zrada.

                        1 0
                        • K2  

                          Myslel jsem, že mlíko potřebuje kontakt s okolním vzduchem, aby zatuhlo (díra v plášti). Netuším, jestli to ucpe škvíry pod páskou, kdy se to pak musí dostat ještě k niplu…

                          Nemám s tím ale zkušenost, proto se ptám.

                          0 0
                          • va-bo  

                            Časem to ucpe všechny díry, i ty ve ventilku.

                            1 0
                            • K2  

                              Hlavne abych nedofukoval rano,v poledne a vecer a neskoncil s rafka vypln3nymi tmelem ;-)

                              0 0
                              • va-bo  

                                Proto bych tu pásku vyměnil preventivně. Chce to ale udělat kvalitně.

                                0 0
                                • tonik666  

                                  Podle me je blbost, aby to uchazelo pres pasku.

                                  Bez mlika si myslim bude uchazet ve vetsine pripadu, mliko zatesni. Na mirny unik staci mala dirka kdekoliv.

                                  Bezne mi (na bajku teda) uchazelo kolo hned po nahozeni a naliti mlika. Az po projeti kdy se mliko rozlilo a zaplnilo dirky tak unik ustal.

                                  Takze stav bez mlika bych fakt nebral v uvahu.

                                  Az kdyz bude uchazet po naliti mlika a projeti, tak bych resil vymenu

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    páska by měla držet i bez tmelu, a pokud to letí kolem niplů tak je to páska, nebo kolem ventilku, ale je asi pravda že tmel to pobere :D

                                    1 0
                                  • va-bo  

                                    To je fakt, ale lepší je měnit pásku za sucha, než se pak patlat s rozlitým mlíkem. Nová paska nestojí svět.

                                    0 0
                                    • tonik666  

                                      Souhlas. Rekl bych ze to 99% je to okolo ventilku.

                                      Opruz je pasku lepit – je to hodne pracne. Mene prace mi prijde vycistit rafek od mlika- osprchuju hadici, otru hadrem s isopropylem.

                                      1 0
                                      • K2  

                                        Ventilky jsem zkoušel 2 různé typy. Po té co ucházely bublinky kolem niplů, tak jsem ještě přidal podložku z tenké duše a pořádně ventilek utáhnul (to mi na předchozích kolech vždy pomohlo) – pořád bublinky

                                        0 0
                                        • LM  

                                          Tak zbývá ta páska :-)

                                          0 0
                                        • MatS  

                                          Místo toho diskutování tady několik dnů už si tam mohl mít novou pásku a jezdit.

                                          3 0
                                          • K2  

                                            2× měř a jednou řež!

                                            Mám tam teď duše a už sháním patřičný rozměr pásky :-)

                                            2 0
      • Slavik  

        Ano, bez tmelu mi to taky ucházelo zadní kolo. Přední kupodivu drželo.

        0 0
      • mata1  

        Mám Newmen Evolution X.A.25 (2023) a origo páska podle mne nebyla „bezdušová“. Vyměnil jsme jí za NoTubes a drželo/drží mi to bez problémů i bez tmelu.

        0 0
        • PetHi  

          Prosím tě, jak širokou pásku jsi na ně použil? Mám ty samé ráfky (Newmen Evolution X.A.25). Bezduše na nich jezdím druhý rok, tlak drží, třebaže pásku na každém kole mám jinak širokou…

          0 0
      • lith  

        U Evolution SL A.30 nebyla páska ani náhodou bezdušová. Tak jsem dal a je to. Každopádně to bylo pro mě překvapení. Píšou totiž, že nachystáno na bezduše.

        1 0
        • mrozu  

          A ventilky u toho byly? Newmen dělá bezdušovou pásku, která se nelepí, ale jen natáhne na ráfek, podobně jako Specialized 2bliss. Je taková poddajnější a náchylnější na shrnutí při nahazování pláště, ale když se to ohlídá, funguje dobře.

          0 0
          • lith  

            Kola byly na novém bajku a ventilky k tomu nebyly. Což může byt tím. Je možné, že k samostatnému setu kol jsou. Páska byla obyč, tu od spešlu mám na jiném kole a poznal bych.

            0 0
            • mrozu  

              Tak to pak jo, bez ventilků to taky chápu tak, že jsou tubeless ready ráfky, ale předělat si to musíš sám.

              0 0
            • K2  

              Díky za info!!! To bude ta příčina…

              0 0
      • va-bo  

        Je tam ta originál páska vůbec nalepená, nebo drží jen pružností? Měl jsem to na Rovalech, byla sice až do kraje ráfku, ale moc to netěsnilo. Jestli není nalepená, tak vyhodit.

        0 0
        • Adalbert  

          Jak píše mrozu je natahovací, musí se pohlídat, aby po nahození plášťů seděla díra pro ventilek, může uhnout. Jinak ok, s mlíkem v pohodě těsní. proč by jí tam vůbec dávali, pokud by nebyla bezdušová.

          0 0
          • va-bo  

            Protože tam dávají duše.

            0 0
          • LM  

            No třeba Decathlon do tubeless ready kol dal jenom obyčejnou plastovou chráničku.

            Já si naivně myslel, že to je bezdušová páska (když ta kola označují jako tubeless ready) a nepodařilo se mi ani pořádně nahodit patky jak rychle to ucházelo. Po nalepení normální bezdušové pásky to najednou začalo těsnit. Ještě, že jsem to s tou chráničkou nezkoušel „řešit“ nalitím mlíka :-D.

            1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.