Kolo pro rekreačního jezdce o váze 105 kg do 25000 Kč

25 nepřečtených
  • Eva68

    Dobrý den,

    předem se omlouvám, jestli už takové téma tady bylo probíráno, snažila jsem se hledat v lupě, ale když jsem podobné téma našla, bylo minimálně 10 let staré.

    Manžel by si chtěl k 60. narozeninám pořídit nové kolo. Měří asi 185cm a váží 105kg. Kolům ani jeden z nás nijak nerozumí, takže co se týče např. komponentů, to je pro nás španělská vesnice. Na kole před tím nijak nejezdil a představoval by si kolo na cyklostezky, nezpevněné cesty, polňačky a na cyklovýlety do 50km max. Byli jsme se ptát v několika cyklo prodejnách u nás, ale buď dané kolo nedoporučovali kvůli vyšší manželově váze a nebo už byla cena vyšší než si můžeme dovolit.

    Proto bych tady vás, zkušenější, chtěla požádat o radu, na jaké parametry se při výběru zaměřit a nebo jestli byste někdo měl přímo tip na kolo co by vyhovovalo takovým parametrům.

    Děkuji za všechny rady a přeji krásný den.

    1 0
    • cyklista86  

      Tak asi MTB(horské kolo) a chce to urcite vzduchovou vydlici(aby se mohla nafoukat podle vahy, pruzinova to nastaveni podle vahy jezdce neumoznuje).. Vetsinou se za tyhle penize doporucuje treba Kellys gate 30. Je to idealni pomer cena/vybava. Sam mam model 2020 a jsem spokojeny. Je to uz kolo ktere nemusi clovek moc setrit a nemusi se bat, ze se rozpadne, kdyz pojede v lese z kopce.. Divam se na ceny a cena je cca 30 tisic.. K tomu bude potreba koupit jeste pedaly. Nejake platformy pokud bude jezdit v normalnich botach.. Levnejsi kolo bych urcite nedoporucoval. Tam uz by byly horsi brzdy, horsi vidlice a pod. a to uz bude problem pri takove vaze jezdce..

      0 0
    • roman 3D  

      hlavně né rychloupínáci

      0 9
    • vt  

      105 neni zadna extremni vaha. Normalni mtb za 25k to budou zvladat bez problemu.

      7 0
      • vt  

        orientacne treba: https://www.mtbiker.cz/…d-green.html

        Koukni jake znacky maji lokalni prodejci.

        0 0
        • roman 3D  

          tuším tam rychloupínák, na 105 kg nebrat na 29

          0 3
          • Spartak  

            Před pár lety byly jen tu a všichni byli spokojeni.

            2 0
            • Spartak  

              Mělo být: ru (rychloupínák)

              0 0
            • Lišák  

              Je nutno si uvědomit, že Roman má jen několik témat, která stále opakuje:

              Funkční vidlice od TT – houpací kůň.

              Nikdy bezduše – duše Tubolito.

              ČeMBA.

              Elektromotorové kolo je nejvícnejlepčí!

              Pevné osy vždy, všude a pro kohokoliv, bez ohledu na hmotnost a předpokládané využití uživatelem.

              Zapomněl jsem na něco?

              ;-)

              5 0
    • michomin  

      S tímhle https://www.decathlon.cz/…_/R-p-330066?… by mohl být s velikostí XL spokojený. Kratší představec (nenáročná operace) a mělo by mu to sednout. Na zadní stavbě je žlutý motivační nápis „Chyť mě když to dokážeš“, takže to nemá chybu.

      1 0
    • easton  

      K pár předchozím příspěvkům. Všichni víme, že pevné osy jsou lepší, ale osobně se stejnou váhou používám už spoustu let jako zimáka a na najíždění kilometrů HTčko s rychloupínaky zcela bez problému. Troufnu si tvrdit, že při popisované rekreační jízdě manžel ani žádný rozdíl nepozná.

      A co se týče obecně kola a 105kg, tak bych se u MTB taky ničeho nebál.

      6 1
      • cyklista86  

        Nechtel bych kombinaci rychloupinaku a kotoucovych brzd. Ten opruz jestli to mam dobre upnute a pod. Pevnou osu proste prostrcim dirou a nemusim resit jestli to kolo nemam nejak vyosene nebo neco..

        1 4
        • Kalic  

          Máš na mysli větu „Pro nenáročné výletníky bude rychloupínák vždy dostatečné řešení“?

          1 0
          • roman 3D  

            jasně, má 25 a koupí si kolo s rychloupínákem když za ty peníze může mít pevné osy, to je logické:-))

            0 1
        • cyklista86  

          Me by zajimalo jestli se da opravdu poznat ten rozdil v „tuhosti“. Kdyz prece rychloupinaky pouzivali i ti nejvykonejsi spurteri, kteri maji v nohach neskutecne bomby a nikdy s tim nebyl problem, tak pochybuju, ze normalni clovek pozna nejaky rozdil. Jinak se vsim ostatnim souhlasim a pevne osy maji jen vyhody. Jen teda moc neverim tomu, ze je tam nejaky vyrazny rozdil co se funkcnosti tyce. Jo kdyby ty kola z tech rychloupinaku vypadavaly a pod. to je jina, ale to se snad nikomu kdo radne ten rychloupinak upnul jeste nestalo..

          0 0
          • Johny_r  

            Podle mě to pozná zkušený cyklista v těžším terénu, pokud bude mít srovnání (tedy je zvyklý na jedno a přesedne na druhé). Amatér na cyklostezce pozná tak leda to cinkání kotoučů.

            5 0
          • virtualcop  

            Oni ty mýty o větší tuhosti stavby s pevnou osou jsou celkem vyvráceny (solidně, propočty, měřením atd.). Jde primárně o konstrukci upínáku/pevné osy a spoustě dalších faktorů.

            Největší výhoda pevné osy vůči kotoučům je to, že díky závitu a „silné“ ose, se kolo upne pokaždé stejně a odpadá tedy případné řešení cinkání kotoučů. U RÚ díky konstrukci se to kolo dá upnout defakto pokaždé trošku jinak = pak možný problém s vystředěním kotouče.

            Jinak se bez pevných os jezdilo léta a pro „výletníky“, kteří zrovna kolo nesundávají x-krát za týden a nenajedou za rok tisíce kilometrů (=nemusí tohle pravidelně řešit) není RÚ zásadní problém. Dnes má většina základních hydro brzd dostatečné vůle mezi třmeny, na tyhle výletní základní kola se dávají maximálně 180mm kotouče dopředu, takže opět minimum problémů s kotouči.

            U požadovaného kola na trošku vyšší váhu jezdce je to samozřejmě plus, nicméně není to parametr, podle kterého se asi kolo v téhle cenovce nutně musí vybírat.

            9 0
    • vsevcajku  

      Dobrý den, toto téma tu bylo nedávno ..... osobě jsem do něj prispival, bylo mi tam také řečeno že to chce pevné osy. Mám lehce přes 100kg, měřím 190 a koupil jsem před dvěma měsíci Kellys spider 80, za 23000kc, a v onom vlákně tam dal na něj někdo odkaz dokonce za 20, je to na deorecku, vzduchová vidlice, dvojprevodnik, ..... mně to vyhovuje nejsem typ profi jezdce, až bude problém s rychloupinakem budu to řešit. Ať se daří vybrat kolo, hlavně správná velikost, já mám L.

      2 0
      • Eva68  

        Dobrý den, děkuji za tip a omlouvám se. Přehlédla jsem toto vlákno.

        0 0
        • roman 3D  

          Tak si z toho vemte že nemáte pořizovat něco s rychloupínákama a 2× něco za opicema, když můžete mít pevné osy a 1×11

          0 6
    • vsevcajku  

      Tipy na pánské horské kolo ( 15–20k ). je to cca 10 příspěvek na podsekci kola

      0 1
    • roman 3D  

      Tak jak a co jste nakonec pořídili, podle rad zdejších zamrzlých tipuji pružinovku a stále moderní rychloupínáci????

      0 4

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.