• Bugs

    Ahoj, potřebuji poradit s výběrem kola pro přítelkyni. Po projetí internetu se nám zamlouvá toto:

    Rock Machine Crossride 500 Lady

    Rok: 2012

    Rám: Alu 6061 Prestige

    Vidlice: SR Suntour NEX4610 V2 HLO, 63mm

    Přehazovačka: Shimano Deore RD-M592-SGS

    Přesmykač: Shimano Deore FD-M590

    Řazení: Shimano Deore SL-M591

    Brzdy: Avid FR5 / Shimano BR-M442 v-brake

    Brzdové páky: Avid FR5 / Shimano BR-M442 v-brake

    Kliky: Shimano Alivio FC-T431 38/36/26T

    Kazeta: Shimano HG50–9, 11–32T

    Řetěz: KMC Z9000

    Středové složení: Shimano SM-BB25

    Pedály: Feiming FP-971 Alloy

    Říditka: Ritchey OE low riser

    Hlavové složení: ONE IHS 1–1/8.0" Integr.

    Představec: Ritchey OE

    Náboje: Shimano M70

    Ráfky: Weinmann X Star 19 Sport

    Špice: Sapim stainless

    Pláště: Impac Crosspac 700×38C

    Sedlo: WTB Volt

    Sedlovka: Ritchey OE

    Gripy: Ritchey PRO TG6

    Přední zdvih: 63mm

    Ale raději jsem píšu o radu, abychom nekoupili něco co za pár kilometrů bude poruchové. Moc děkuji za případné názory na toto kolo, případně o jiné typy do 12 000Kč

    Díky

    0 0
    • KubaBajk  

      Na tom kole není nic, co by mělo vykazovat jakoukoliv vyší poruchovost než cokoliv jiného co je na trhu v dané relaci. Vidlice odpovída české ceně kola, osazení Deore v pořádku, pohon je spotřebák takže to netřeba řešit, konusové náboje při troše údržby slouží dlouhé roky.

      Takže bez problému.

      0 0
    • Pedro RB  

      Nevím proč, ale na českém trhu se nabízejí snad jen ošizená a podivně osazená sériová crossová kola. Pro dámská to platí 100%.

      Po rámu (kterej bude v týhle nižší cenový třídě spíš předimenzovanej, tak není důvod hledat reference značek podle množství prasklejch) je nejdůležitější vidlice. Zvlášť u ženy předpokládám mnohem míň než 80kg, na který je každá pružinovka jakž-takž naladěná. Tak doporučuju rozhodně vzduchovou. A ty jsou sériově jen na hodně předraženejch kolech.

      Týhle díry na trhu si všimlo dost stavitelů kol. I tady na fóru jsou např. pod nicky majkee, scalar, patar..

      Napiš jim mail s výškou a zaměřením (co za terén a jak intenzivně bude jezdit), preferencema (hmotnost, barva) a cenovým stropem. Pošlou ti nabídku a vyber si podle toho, jestli chceš mít stavitele co nejblíž kvůli doladění nebo servisu, nebo toho s kým sis nejlíp porozuměl, nebo podle nejnižší ceny.

      Za těch 12000 asi nabídnou AL rám MRX nebo Force, vzduchovku Suntour NOX, mix Sh. Alivio/Deore nebo Sram X5/X7, solidní kola nebo ráfky Remerx a doplňky jako na tom Rock Mach. ale bez nápisů Ritchey, což je fuk…

      0 0
    • Bugs  

      Děkuji Vám za pomoc, nenapadla mi možnost sestavení kola, zkusím sehnat nějaké nabídky a uvidíme co se naskytne.

      Ještě jedna otázka mimo toto téma. Prosím o názory na kolo, které jsem si koncem minulého týdne zakoupil.

      4EVER CREDIT Disc 2013

      Rok: 2013

      Rám: ALU 7005DB

      Vidlice: SR SUNTOUR NRX-D RLO

      Přehazovačka: SHIMANO DEORE RD-M591, 9-SPD

      Přesmykač: SHIMANO ALIVIO FD-M431

      Řazení: SHIMANO ALIVIO SL-M430 3×9-SPD

      Brzdy: TEKTRO HDC

      Brzdové páky: TEKTRO HDC

      Kliky: SHIMANO ALIVIO FC-M431 48×36×26

      Kazeta: SHIMANO DEORE CS-HG50

      Řetěz: SHIMANO CN-HG53

      Středové složení: SHIMANO UN26

      Pedály: UNION SP-600

      Říditka: DNA 620 sand blasted

      Hlavové složení: RITCHEY Integrated COMP PRESS FIT

      Představec: DNA sand blasted

      Náboje: QUANDO DISC QR

      Ráfky: MACH1 M240 DISC

      Špice: MACH1 STAINLESS

      Pláště: SCHWALBE CX Comp

      Sedlo: SAN MARCO SPID GLAMOUR

      Sedlovka: DNA 27,2 sand blasted

      Pods. objímka: Superlight 4EVER

      Počet rychlostí: 27

      Gripy: NOBLE HY 480

      Hmotnost: 13,60 kg

      Přední zdvih: 63 mm

      0 0
      • roman 3D  

        tak jestli jsi to koupil za šest tisíc tak to je zatraceně dobrej kauf:-)

        0 0
        • Bugs  

          Ajéje, takže špatný nákup?

          0 0
          • roman 3D  

            když nenapíšeš kolik jsi za to dal tak se pak dočkách takovejhle přiblbléch odpovědí, ale kolo jsi už koupil tak se už vyprdni na názory jestli to byl dobrej či špatnej kup

            0 0
      • KOLOMECH  

        No na TDF to není, ale jinak..

        0 0
      • johninho017  

        být tam vzduchová NRX namísto pružiny, tak je to za těch 17 tisíc dobrý kauf. Ale v porovnání s jinými crossy za tuto cenu to tak špatné není.hlavně ať dobře jezdí :-)

        0 0
      • johninho017  

        být tam vzduchová NRX namísto pružiny, tak je to za těch 17 tisíc dobrý kauf. Ale v porovnání s jinými crossy za tuto cenu to tak špatné není. Hlavně ať dobře jezdí :-)

        0 0
      • scalar  

        Na už koupené kolo se raději neptej :-)

        Jestli to bylo za nějakých 16–17 tis., tak tam vidím nedostatky:

        • vidlice jenom v pružinové verzi
        • shitové náboje
        • osa na čtyřhran za stovku, kliky s ocelovými převodníky
        • přehazovačka není ve verzi Shadow
        • vysoká hmotnost kola
        0 0
        • roman 3D  

          no, tos ho asi moc nepotěšil:-)

          0 0
          • McBlacky  

            prostě to hrotí, aby si zajistil kšeft.

            kliky s ocel převodníky většinou osadí v téhle ceně taky, nebo max velký bude AL, přehazka shadow nebo ne u takovýho kola to je úplně fuk, a těžký jsou levný jebky všechny.

            0 0
            • scalar  

              To mi opravdu chceš tvrdit, že nevidíš rozdíl mezi následujícím:

              • pružinová vidlice x vzduchová vidlice s nastavitelnýmm tlumením
              • neznačkové mizerné náboje x náboje se slušnými konusy (Deore, Sram506) nebo na průmyslech (Sram X.7)
              • přehazovačka obyč. s obloukem vedeným lankem a měkkou pružinou xShadow přehazovačka s přímým vedením lanka u tužší pružinou
              • kliky s osou na čtyřhran a komplet ocelovými převodníky x Deore klikys integrovanou dutou osou a velkým Alu převodníkem (rozdíl na hmotnostisestavy je kolem 0,4 kg)
              • hmotností kola 13,6 kg x 12,5 kg

              Chápu, že jezdíš závodně, crossová kola jsou pro tebe jebky, ale běžný cyklista to asi vidí jinak.

              0 0
              • McBlacky  

                rozdíl v tom je, ale ne pro člověka co si takový kolo koupil v obchodě a nic o tom zjevně neví…

                zase to ber tak, že pokud se mu něco posere a nebo bude chtít servis tak když to koupí v okolí bydliště v kameňáku bude mít kam s tím chodit. A to je věc, kterou lidi co do kol nedělají ocení.

                0 0
                • scalar  

                  Jenomže v kameňáku zase prodají cokoliv komukoliv. Schválně se někdy podívej na cyklostezku nebo někde v místě zvýšeného výskytu cyklistů (běžných uživatelů, turistů nebo sportujících jezdců na kolech za 10 – 20 tis.). Podle mne tak u 80% z nich je něco špatně – nefunkční vidlice (bez tlumení) nebe pro uživatele nevhodná vidlice (pružinovka pro jezdce výrazně lehčí nebo těžší než je určená pružina) nebo nevhodná velikost rámu, špatné nastavení posedu…

                  0 0
                  • McBlacky  

                    nj ale na to, že dají 20–30km po rovině za půl dne to až tak vliv nemá.

                    0 0
                    • scalar  

                      Jadou pomaleji, ale ten čas na kole stráví stejný nebo ještě delší, jako by jeli 100 km maraton, takže na záda, ruce… to má stejný vliv.

                      0 0
                • scalar  

                  Ještě k tomu servisu – proč by nemohl jít do nejbližšího servisu s kolem koupeným přes e-shop, od stavitele z druhého konce republiky nebo v obchoďáku?

                  0 0
                  • McBlacky  

                    může, ale pokud je nával jako na začátku sezony nebo před hezkými víkendy, dostávají přednost lidi co mají kolo od nich.

                    0 0
          • scalar  

            Ptal se :-)

            0 0
            • Bugs  

              Díky za názory. Teď už s tím nic neudělám, tak musím doufat, že nebudu muset do kola pořád investovat. No měl jsem hold tohle forum najít dřív :-)

              0 0
              • KOLOMECH  

                Pokud jsi to koupil na eshopu do 14ti dnů zpět, tak vrátit. (..píšeš které jsem si koncem minulého týdne zakoupil.)

                0 0
                • nitraq  

                  A teď tu bude vlákno Jak vrátit kolo eshopu :)

                  0 0
                  • Bugs  

                    Je to z e-shopu :-) Zkusím se domluvit na výměně přední vidlice za vzduchovou a na přehazovačkách. Uvidíme co mi poví :-)

                    0 0
                  • Bugs  

                    Zkusím se s e-shopem domluvit na výměně přední vidlice za vzduchovou a na výměně přehazovaček. Tak uvidíme jak se k tomu postaví :-)

                    0 0
                    • scalar  

                      Myslím, že výměnu Ti udělají pouze za příplatek (rozdíl v ceně pružinové a vzduchové vidlice je asi 2000,–, u klik bude rozdíl tak 700,–, u přehazky 200,–).

                      0 0
                      • Bugs  

                        Tak alespoň, že tak..Zkusím se zeptat a dám vědět, jak jsem dopadl.

                        Scalar: výše ve vláknech jsem na tebe dostal typ na poskládání kola..Neměl by jsi návrh na sestavení slušného kola v cenové relaci cca 12000Kč pro přítelkyni? Váha je cca 60 – 65Kg, budeme jezdit rekreačně – cyklostezky, silnice i lehčí terén.

                        0 0
                    • nitraq  

                      Do toho bude eshop celej žhavej:)

                      0 0
              • Madtomas  

                V klidu, ted uz s tim nic neudelas a zas takova hruza to taky neni jen mohls mit za ty penize kolo o neco lepsi. To neznamena ze se tohle za 14 dni rozpadne. Pokud se neco pokazi at uz v zaruce nebo po ni tak se ptej co by se dalo dat jinyho, drtiva vetsina komponentu jde v pohode vymenit. Ted bych jezdil a neresil to :)

                0 0
                • Bugs  

                  Uvidím co na to e-shop, pokud by výměna byla za nějaký menší příplatek, tak bych vyměnil. Pokud ne, nechám to tak, kolo je přeci jen v záruce a navíc nejsem žádný závodník :-)

                  0 0
                  • KOLOMECH  

                    Bych to připodobnila k tomu, že si koupím starou jetou fabku, ale za stejné můžeš mít nového logana od renaultu, přičemž ti dali lhůtu 14dní na vrácení bez udání důvodů a ty si necháš fabku a do měsíce toho budeš litovat. ;) Nic ve zlém, jen můj názor.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.