• Dusche

    prosím o radu při výběru kola pro drahou polovičku. Cyklistka víceméně rekreační turistika., žádné hony. Má trekové kolo a trochu nadává při projížďkami horšími polními cestami. Chci jí pořídit MTB a nemám žádné zkušenosti s výběrem. Na bazaru mi dnes zaujal inzerát http://www.bike-forum.cz/…-5-er-stavba

    a původně jsem vybral

    https://www.canyon.com/…3-9-wmn.html

    případně vyšší model

    https://www.canyon.com/…5-9-wmn.html

    ale cena už je vyšší a nejsem jistý jestli by poznala nějaké rozdíly. Děkuji za pomocné názory.

    0 0
    • mr.antik  

      klidně tu stavbu nebo něco v tom duchu… na pohodlí (i hmotnost) jsou fajn bezdušový gumy.

      0 0
      • Dusche  

        ani jsem netušil, že to jsou bezdušové pláště.

        0 0
        • mr.antik  

          to asi ne (i když by možná šly), ale jako extra požadavek na stavitele bych si za to klidně připlatil i na kole za ty peníze.

          0 0
        • novas752  

          0 0
      • maajkee  

        Na hmotnost? To je asi to poslední :) Duše cca 120g, mlíka aby to fungovalo a hned nezmizelo to chce alespoň 90,100ml. Hmotnostní úspora opravdu gigantická! :)

        Na pohodlí určitě, díky možnoti vozit nižší tlaky a zbavit se tření mezi duší a pláštěm, takže to líp jede.

        0 0
        • mr.antik  

          …za předpokladu že tam jsou dražší plaště i duše… Což většinou nebývá.

          Jinak nepamatuju že bych někdy lil vic než 60ml do xc kol ale je fakt že jsem nikdy nedával průsvitné slupky

          0 0
          • maajkee  

            Tak pokud dá tubeless ready pláště tak hmotnost naopak o dost zvýší :)

            0 0
            • mr.antik  

              Třeba WCS Z-max je o 100g lehčí v bezduši (proti kevlaru, proti drátu 140g), samozřejmě to je jiná závodní odlehčená verze, ale prostě jsem chtěl říct, že za třeba cca litr navíc proti základním dráťákům a duším to má smysl, navíc to paní hned nesjede za 3 měsíce ježdění

              0 0
              • maajkee  

                Já si zas myslím, že pro rekreačně jezdící ženskou to nemá smysl žádnej. Naopak když budeš chtít tak lehčí plášt seženeš vždy netubeless ready.

                0 0
                • mr.antik  

                  vůbec nevim jestli se vůbec dělaj ještě dušový pláště ve vyšších verzích… ale myslim že ženská to pohodlí pod zadkem ocení víc než cokoliv jinýho

                  0 0
                  • maajkee  

                    Jenže ženská ti řekne, že to má nějako měký a že to nejede :)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Asi jak která. Od té mojí jsem kdysi ohledně tlaku slyšel pouze přesný opak, tedy, že je to nafoukané moc a drncá to (to ještě neměla fulla).

                      0 0
                      • maajkee  

                        Tak je mi jasný, že zorvna ty jsi ji už dávno předtím umlčel hordou fundovaných informací :)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Vůbec ne. Doma technické věci ohledně kola s ženou vůbec neřeším (jí to nebere řešit po technické stránce, tak to do ní nebudu hustit), takže jakékoliv výměny co jsem ji kdy na kole dělal, tak byly výborným testem, kde jsem zjistil, co ocení a co neocení.

                          Někdy jsem ji o některé výměně ani neřekl, někdy jen věděla, že se něco měnilo a pořádně nevěděla co. Občas věděla co se měnilo, protože toho si všimne každý (třeba kotouče vs v-čka).

                          Ohledně foukání jsem s ní nikdy detaily neřešil a foukal dle mojeho uvážení. A na trochu přefoukané si stěžoval jen jednou když jsem to opravdu více nafoukal už nevím přesně kvůli čemu (myslím něco ve stylu, že jela někam sama s kolem a chtěl jsem aby to vydrželo celou dobu typu týden+ a nemusela to vůbec řešit).

                          Výsledek jsem tu už i někdy psal, co ocenila a co vůbec:

                          • nadšená z kotoučovek oproti v-čkám
                          • nadšená z fulla
                          • pohodlné nafoukání vždy oceňovala, i když nezávisle na tom, jestli tam jsou duše nebo ne (bez duší ji kolo foukám o něco méně, ale to jsem s ní více neřešil)
                          • lehká daleko lepší kola (STčka místo těžkých 2,2kg levných zápletů) neocenila ani trochu, tam nepoznala vůbec žádný rozdíl (STčka mi zbyla, nekupoval jsem je cíleně, že bych si myslel, že bude jásat po výměně)
                          • těžší vs lehčí pláště také nepoznala vůbec (zkoušel jsem ji jednou dát snake skin RaR místo UST RaR a pak zase vrátil UST RaR)
                          • ocenila, že nikdy nemusel řešit defekt, čeho si kdysi bála když jela někdy sama
                          • Sram devítkové řazení, jediná varianta, u které si sama chválila jak to řadí (a jezdila postupně více různých variant)

                          Bohužel ohledně defektů nevím jak to v budoucnu řešit. Řešení UST plášťů tu žádné adekvátní není a všechny dostupné varianty mají nějaké mouchy.

                          0 0
                          • mr.antik  

                            řešením je holt koupit odolnější gumu/verzi

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Odolnější verze, to je jasné. Bohužel ani v tomhle případě to není srovnatelné řešení. Už to několik let to samé řeším i pro sebe (sám jsem také vozil UST Schwalbe a byl maximálně spokojený).

                              Když chce rychlé pláště, tak toho na výběr moc není.

                              Když vezmu z důvodu odolnosti protection Contíky (odolnost výborná na XC pláště, řekl bych ještě o chlup lepší než dříve ty UST XC Schwalbe pláště), tak oproti těm UST Schwalbe tu máme celou řadu nedostatků:

                              • extra tuhá kostra, která zhoršuje pohodlí i grip (UST XC Schwalbe měly výbornou odolnost při současném zachování ne příliš tvrdé kostry, boky dokonce méně tuhé než snake skin boky)
                              • fungování bez duší nesrovnatelně horší: jednak nutnost udržovat trvale hodně tmelu, jinak po čase přestanou těsnit patky (to je oproti UST plášťům opravdu bída, když UST pláště fungují trvale i zcela bez tmelu) a pak o něco horší zacelování defektů tmelem (to jediné by se dalo zcela prominutou díky jejich odolnosti)

                              Když vezmu TLE Schwalbe, které se postupem času a po několikáté úpravě pomalu a jistě těm UST blíží, tak tady zůstává jediné negativum a to výrazně méně odolný běhoun (boky jsou možná u TLE snake skin verze o chlup lepší než dříve u UST).

                              Když by ovšem u TLE Schwalbe bylo o něco více materiálu na běhounu, tak z toho bude zase zpět v podstatě původní UST verze.

                              0 0
                              • maajkee  

                                Taky ty tady pořád ale píšeš o firmách kterým pláště moc nejdou. Myslím, že Maxxis EXO 3C TR splní tvůj požadavek :)

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Jsou to jediné firmy, které umí udělat opravdu rychlé pláště. Maxxis EXO 3C TR nesplní vůbec to nejzákladnější. Tedy pro moje požadavky jsou to naopak jediné firmy, kterým pláště jdou. Tím je vůbec necpu ostatním, každý má jiné požadavky.

                                  Pokud by byl čistě jen požadavek na odolnost a grip bez ohledu na to jak jedou a hmotnost (i když hmotnost je pouze méně důležité kritérium a může být klidně do 700g za XC plášť s malým vzorkem), tak takových plášťů je na trhu celá řada.

                                  A já jsem u Schwalbe s poměrem grip vs rychlost opravdu hodně spokojený.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    A když to ještě upřesním konkrétně tu odolnost.

                                    Prorval jsem na běhounu zatím 5× RaR, vždy na zadním (na předním nikdy žádný TLE Schwalbe). A bylo to během 20tis. km+. Z toho 4× jsem to nakonec dal jen pomocí tmelu (i když 3× bylo nutné dát nový z lahvičky). A jednou jsem to dotlačil 1km domů (tenkrát jsem neměl knot a duše se mi na ten 1km dávat nechtěla).

                                    Vše starší kousky (nejnovější 2015). Nové mají i vyšší udávanou hmotnost a možná budou na běhounu trochu odolnější. Uvidíme, první nejnovější kousek jsem nahodil teprve teď (tedy zatím nenajeto nic).

                                    U Thunder Burtu jsem za 6tis. km+ neměl kupodivu žádný defekt. Může to být i jen náhoda. Může to být tím, že je novější a má o chlup odolnější běhoun. A nebo možná trochu pomůže hustý i když nizoučký vzorek.

                                    Každopádně kvůli 1 defektu ročně, který jsem musel řešit určitě nechci pomalejší pláště.

                                    0 0
                                  • maajkee  

                                    Ikon nebo aspen nejsou o nic pomalejší než Race kiNG nebo racing ralph, popřípadě Ardent Race Maxx speed. Hlavně Maxxis dela gumy co nehazej, v tr verzi jsou vždy nasadit pumpou, exo verze se v zatáčkách nehroutej a kupodivu při dobrým gripu máj delší výdrž. Netrhaj se figury jako u conti a neparou se boky jako u schwalbe a conti. A cena přijatelnější, vozil jsem x druhu schwalbe a conti na x druhu kol a na kolo dokud bude Maxxis dělat takový gumy jako ted už bych Schwalbe nebo Conti nedal.

                                    Ale jak říkáš je to osobní preference.

                                    0 0
                                    • mr.antik  

                                      taky preferuju Maxxis, i když jsou třeba o fous těžší. Schwalbe jsou fajn ale děsně krátkou dobu.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Tak hmotnost určitě není u Schwalbe žádnou extra výhodou. První problém je ten, že jim hodně lítá hmotost kus od kusu a třeba u RaR a RoR od 2017 museli i zvednout teoretickou hmotnost v katalogu. A i pro ní ty kousky lítají spíše hmotnostě nahoru.

                                        Takže ve výsledku zase nijak extra lehké nejsou.

                                        A pak rozdíl hmotnosti typu 50g na plášti neudělá v reálu vůbec nic. To by nešlo změřit ani Wattmetrem jak je to malý rozdíl.

                                        Oproti rozdílu, který udělá valivý odpor je tohle několikásobně menší vliv. Aby to dohnalo rozdíly, které jsou ve valivém odporu, tak by rozdíl hmotností plášťů musel být typu 2–3kg a ne v desítkách gramů.

                                        0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Předem píšu, že každý ať jezdí co mu vyhovuje a pro spoustu jezdců budou Maxxis dobrá volba a vůbec nechci Contíky nebo Schwalbe nutit někomu jinému. Pro mě ale Maxxis nemá plášť, který by splňoval moje základní kritéria.

                                      Ikon je přesně ten případ o hodně pomalejšího pláště (Ikon je dokonce ještě pomalejší než Hans Dampf pace star., to je prostě tragédie z mojeho pohledu – konkrétně řeším verzi 3C MaxxSpeed TLR), který mi na kolo nesmí.

                                      O subjektivních dojmech toho jak který plášť jede debatu vést nehodlám (to není nic proti Tobě nebo komukoliv jinému), subjektivním dojmům ohledně rychlosti plášťů už nevěřím nic nikomu, subjektivní dojmy jsou v tomhle ohledu prostě zcela zcestné (samozřejmě do toho počítám i moje subjektivní dojmy), protože podléhají dalším vlivům, které jsou násobně větší než rozdíly mezi plášti.

                                      Ardent už nemá pro mě smysl ani řešit, to je úplně mimo jak jede.

                                      Sám svojím testováním v rámci možností, které jsem dříve prováděl dokud mě to ještě bavilo (žralo to hodně času, který s dětmi už nemám) jsem si ověřil na větším množství plášťů, že relativní srovnání měření plášťů na bubnu realitě opravdu odpovídá. Jen se samozřejmě nedají brát absolutní hodnoty a pak neplatí oproti reálu stejná závislost na tlaku, ale to ničemu nevadí. Podstatou je to relativní srovnání plášťů mezi sebou.

                                      A změřených plášťů jednotnou metodikou stále přibývá:

                                      http://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews

                                      Odolnost běhounu (jediné negativum RaR z mojeho pohledu) to také neřeší, na běhounu Ikon není odolnější než RaR (o protection RK ani nemluvě, tam to nemá ani smysl srovnávat).

                                      A ten zbytek:

                                      • s nasazením nemám problém ani u Schwalbe, ani u Contíku, takže tady není co řešit
                                      • v zatáčkách se při mojem stylu jízdy, hmotnosti (72kg) a tlakům co jezdím nehroutí ani TLE Schwalbe (na 23mm ráfkách co vozím), protection Contíky už vůbec ne, když mi na nich právě vadí příliš tuhá kostra i když jde hlavně o běhoun (kde mi to vadí ta větší tuhost a neborcení řeší hlavně boky); pokud s tím někdo problém mám, tak chápu, že to pro něj může být u Maxxisu výhoda)
                                      • figury jsem nikdy nevytrhal ani u Schwalbe ani u Contíku, takže další vlastnost, která mi vůbec netrápí; někdo ty figury trhat samozřejmě může (fotek jsem viděl také dost, kde někdo vytrhal figury) pokud jezdí jiný povrch a více agresivně než já a pak je to pro něj zásadní
                                      • házení: u Contíků z 12+ protection RK neházel ani náznakem ani jeden co jsem sám nahazoval, protection XK pak některý nepatrně ano, ale nic podstatného; u Schwalbe jsem měl z obrovského množství kusů v minulosti pár více házecích kusů, ale to už se mi nějaký čas nestalo, v poslední době mívám kousky, které hází naprosto minimálně
                                      • s výdrží nemám problém, Contíky i Schwalbe dávám na zadním kole 3–4tis. km při včasné výměně (tzn. u Schwalbe už cca při 1/3 vzorku), takže s tím také nemám problém, je samozřejmě možné, že by některé jiné pláště vydržely ještě déle, ale výdrž není to co mi trápilo; na předním kole jsem ještě nesjel nikdy plášť žádný
                                      0 0
                                      • maajkee  

                                        No a vem si co profíků třeba Ikon jezdí, kdyby nebyly blby a jezdili by schwalbe mohli by bejt neustále na bedně :)

                                        Ono není důležitý měření na bubnu, záleží jak ta guma jede po tom a tom povrchu. Dost velký rozdil co jak a při jakem tlaku dela taky kulatost nebo nekulatost plaste. Třeba na šotolině jsem se s ralphem a nobbym vždycky desne trápil a Ikon tam exceloval.

                                        A samozřejmě je to o jizdnim stylu. Řekl bych že Maxxis vyhovuje právě spis agresivnějším jezdcům.

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Souhlasím s tím, že je důležité jak jede na daném povrchu. Se stylem jízdy také souhlasím.

                                          Svoje testování valivého odporu v minulosti jsem kvůli tomu prováděl na více typech jezdivých povrchů, které odpovídají 95% toho co na HTčku jezdím (na fullu už to bude o něco menší podíl). A testování na bubnu ± odpovídalo všem těm povrchům i když docházelo k mírným rozdílům dle povrchu.

                                          V pořádném terénu nebo některé typy hodně měkkých povrchů se to otestovat objektivně nedá vůbec (už jen dvě projetí po sobě s nepatrně odlišnou stopou dají dost odlišné výsledky) a tam to i může být úplně jinak než to je na bubnu. Ale to jsou povrchy, které sice také jezdím, ale jednak jich je z celkového nájezdu velmi málo (hlavně na HTčku) a pak jsou to situace, kde nějaký drobný rozdíl valivého odporu nic neřeší (buď je starost s technikou ve sjezdu nebo už to jede tak blbě, že to zhoršení dané rozdílem plášťů je v tom zanedbatelné).

                                          Další věc, že u pláště v závodě nerozhoduje zdaleka jen valivý odpor, ale hodně také grip a také i odolnost. Takže profíci rozhodně nevybírají stylem vezmu plášť s nejnižším valivým odporem.

                                          A pak je tu zásadní rozdíl, který jsem tu už v minulosti rozebíral. Čím méně výkonný jezdec (a ještě více se to zvýrazňuje u lehčích méně výkonných), tím se daleko více projeví valivý odpor, protože výrazně narůstá jeho podíl z celkového odporu (celkový odpor je daný gravitací v kopcích, valivým odporem a odporem vzduchu).

                                          A jak je vidět u profíků, tak tam se také stává, že vyberou špatné pláště (ať už je důvod jakýkoliv i třeba ten, že z důvodu sponzora nemohou jet takové jaké by chtěli). U Cape Epicu Sauser s Kulhavým nevyhráli právě kvůli špatnému výběru plášťů. V tomto případě to byl problém malé odolnosti.

                                          S šotolinou ale tedy s RaR vůbec nesouhlasím (i tam jede dobře), i když samozřejmě není šotolina jako šotolina.

                                          Jinak třeba Schwalbe s Trailstar směsí jsem si v minulosti sám otestoval, že vůbec nejedou. Tedy ty jedou tak blbě, že tam to bylo jednoznačné i jen dle pocitu, cílené testování to jen potvrdilo.

                                          A to tak blbě, že je to kotva i když je jen na předním. A pozdější testy na bubnu tomu opět přesně odpovídaly.

                                          A po 6tis.+ km na Thunder Burtech je vždy šok tam dát cokoliv pomalejšího.

                                          0 0
                                      • mr.antik  

                                        Ten buben asi odpovídá asfaltu/betonu, na přirodnim povrchu ty rozdíly nejsou tak velké, např Ardent vs Noby nic.

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          To jsem teď psal výše. Test na bubnu mi při srovnání s cíleným testováním v reálu (které jsem před pár lety dělal a věnoval mu dost času) odpovídal v podstatě každému tvrdému jezdivému povrchu. Tedy nemusí to být vyloženě asfalt.

                                          A jak také píšu výše, tak pořádnému terénu a hodně pomalým povrchům to už odpovídat nemusí vůbec, tam se může i stát, že rozdíly se nejen zmenší, ale i se změní pořadí jak který plášť jede.

                                          Tedy pokud někdo jezdí opravdu většinu jen pořádného terénu, tak tam bych také na měření na bubnu vůbec nehleděl. Pro takový typ ježdění já ale pláště nevybírám.

                                          I na fullu mám jezdivého povrchu pořád většinu. A od narození dětí jsem i na mě ještě ubral opravdu těžkého terénu, abych se vyhnul možným pádům.

                                          0 0
                          • vpa007  

                            Víceméně souhlas, mám čerstvou zkušenost… žena sedla po zimně na kolo, kdy jsem z toho shodil 2kila…

                            • lehký kola/pláště nepozná (je to nad její rozlišovací schopnost), pozná to ale pasivně, že není tolik utahaná, neb má o dost lehčí kolo
                            • vidle (RST CAPA T4 → Rock Shox SID)… „nebe a dudy“, konečně pod ní začala chodit a pružit/tlumit (+ opět razantní úspora hmotnosti stroje)
                            • převody 3×8 → 1×9… to poznala a moc si to pochvalovala, je to jednodušší, s přesmykačem měla děsný problémy
                            0 0
                            • MlokCZ  

                              A to jsem zapomněl zmínit, úprava vidlice u Milana, z toho byla také nadšená a to ve slepém testu. Dostala jen info, že vidlice byla na běžném servisu.

                              0 0
                              •  

                                už jsem se lekl že by někdo naslepo nepoznal nejlepší vidlici na světě a v celém vesmíru:-)

                                0 0
                                • Kukla  

                                  Myslíš jako Epicona?

                                  A nenapadlo tě, že tam třeba poslal jinou vidli na úpravu? :-)

                                  0 0
                                • MlokCZ  

                                  No vidíš jak jsi vedle, jak ta jedle. Žena nikdy žádnou Suntourku nejezdila (ani neupravenou). Měla upravenou u-turn dual air Rebu a pak předtím ještě prastarého Skareba.

                                  0 0
                                • Singlespeed  

                                  Tak, Mlokova žena bude za ty roky už vycvičená. Předpokládám, že sedla se zavázanýma očima na kolo a po deseti metrech jízdy zvolala nadšeně: „To nemohlo být v běžném servise! Jasně cítím rukopis Milanův. Vždyť odtrh je pouze 0,625 kg!“. :-)

                                  0 0
                            • Tehu  

                              Sakra to mě tu strasite :D mám v plánu pořídit ženě nové zaplety lehčí o pul kila, sirsi, tuzsi za cca14k a vy mi naferovku řekněte že to nepozná :DDD

                              Asi jiné senzory než chlapy…

                              0 0
                              • vpa007  

                                Tak třeba tvá drahá polovic bude ta, co to pozná a vytřeš nám zrak.. aspoň za zkoušku to stojí, takže do toho jdi ;-)

                                0 0
                                • Tehu  

                                  Tak ne jen že dokáže bfko vytáhnout z lidí pěkné peníze navíc, ono taky dokáže i ušetřit ;D

                                  0 0
                              • Pavell007  

                                Tak ona to možná nepozná takhle když se jí zeptáš, ale možná po vyjížďkách bude míň unavená, víc ujede, bude se jí víc chtít jezdit apod… Žencký jsou v tomhle rafinovaný :)

                                0 0
                              • alinceb  

                                To bych netvrdil tak jistě. Manželčino kolo pořád prochází nějakým upgradama a třeba lehká kola nebo jezdivé pláště teda rozhodně poznala.

                                Největší přínosy:

                                1. Full rám
                                2. Citlivá vidlice
                                3. Lehké pláště – TLR
                                4. Lehká kola
                                5. Karbonová sedlovka
                                6. Karbonový rám (evoluce před fullem)
                                0 0
                    • mr.antik  

                      tak to chce samozřejmě argumenty. Větší problém je, když po tobě bude chtít koupit ten gelový návlek na sedlo z lídlu

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    Dělají. U Schwalbe jsou snad všechny XC pláště ve snake skin i light skin verzi, kde light skin oficiálně není TLR (kdysi byla, v každém případě se zatěsňuje blbě). U Contíků máš zase race sport verze.

                    V obou případech jsou ty lehčí neTLR verze ale pěkné šlupky. U boků to nemusí nutně tak vadit, dle toho co a jak dotyčná jezdí.

                    U běhounu je to horší, i když zrovna u Schwalbe běhoun ani u těžší snake skin verze není nijak výrazně odolnější (u Contíků u protection je o hodně odolnější).

                    Pointa ale je v tom, že když to bude s duší, tak ten méně odolný běhoun vadí mnohem více, protože takový trn chytne snadno i při turistice.

                    Bezduše jsem viděl jako obrovskou výhodu ještě v něčem jiném. Ale to platilo pro UST 26" pláště (které na kole žena ještě pořád má a pár kousků mám v zásobě).

                    A tím je odolnost a bezproblémovost i když to pořád výborně jede. Když sem tam jede na kolo sama, tak duši by si sama nevyměnila.

                    Na UST (o které se starám já) neměla defekt nikdy žádný.

                    A pohodlí na bezduších tedy oceňovala vždy taky.

                    0 0
    • novas752  

      S tou stavbou chybu neuděláš. Když sedne velikost.

      0 0
      • Smazaný účet  

        nejdulezitejsi (!!!) je barva…

        0 0
        • Dusche  

          Chci hlavně aby to jelo, barvu má taky ráda, ale není zase s těch co to tak řeší a je to na prvním místě. samo, že černé by být nemuselo :)

          0 0
    • TeryPV  

      Za mě ten bazar. Dle mě za ty peníze dobře vyvážené kolo a myslím, že se bude manželce i líbit :) Ale neznáme proporce manželky, takže velikost si musíš určit sám, zda by seděla :)

      0 0
      • Dusche  

        Má 167cm a z předchozího kola jí bolely dost záda. Má 17 trekový Leader Fox. Tak hlavně aby jí sedlo a neměla problém. Ve výbavě určitě nebude hledat rozdíly.....to spíš já:) Rozhodně nebude absolvovat divoké lesní sjezdy :)

        0 0
        • TeryPV  

          tak to si pak za mě myslím, že ten bazar by byl ideální.17 ženský rám, by sedět mohl, výbava u toho kola je víc než slušná a pokud to má borec i s doklady, šel bych do něj. Možná se mýlím a poradí někdo jinak, ale za mě volba číslo jedna. A určitě se ji bude i líbit :)

          0 0
        • mr.antik  

          bolest zad je spíš o doladění posedu, takže plus mínus základní velikost a pak řešit zda řidíka níž/vejš, blíž/dál… no a většinou je to ale o tom, že jsme fyzické trosky a za to kolo nemůže, spíš lenost :-)

          0 0
        • michomin  

          K tomu Canyonu: jakou velikost bys tak viděl jako správnou? Nesmíš přebrat, aby manželku nebolely záda, repete je nepřípustný.

          0 0
          • Dusche  

            Myslím že bych volil velikost S 27,5.

            Mám ještě nabídku sestavení kola v této výbavě, případné změny jsou možné:

            Rám – MRX Elite X7 29" Al

            Vidlice – SR RAIDON LO-R 29"

            Brzdy – SHIMANO DEORE M615

            Kotouče – SHIMANO SMRT56 160mm

            Řazení – SHIMANO DEORE 610 2/3×10

            Kliky – SHIMANO DEORE 610 3×10

            Přehazovačka – SHIMANO DEORE 610 10sp

            Přesmykač – SHIMANO DEORE 611 3×10

            Řetěz – HG-54

            Kazeta – HG-50 11–36

            Řízení – PROFIL semi-integrated

            Představec – PROFIL RACE 31,8

            Řídítka – PROFIL RACE 31,8 / 720mm

            Gripy T-ONE

            Obj.sedlovky – MRX XC-68 35mm

            Sedlovka – PROFIL RACE 31,6

            Sedlo – MRX

            Pedály – WELLGO D224

            Výplety – SHIMANO DEORE 615/ REMERX FASTDISC

            Pláště – MAXXIS CROSSMARK 29×2,1 60 TPI

            Cena: 21.500Kč

            Díky za odpovědi a ještě popřemýšlím. Asi se rozhodnu pro sestavené kolo.

            0 0
            • maajkee  

              Pro ženskou určitě radši ten Force Bellona rám.

              0 0
              • TeryPV  

                Všichni mu říkáme, že bellona je asi nejlepší volba, ale on si prostě nenechá poradit :) nechápu, proč tedy zakládal vlákno :)

                0 0
            • kodyz  

              Já jsem přítelkyni nechal postavit téměř to samé na rámu Bellona 27,5 a dal ji tam pro začátek záplety 28palců s úzkym pláštěm.

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Úzký plášť je psychologický efekt – není tolik vidět, takže to nejspíš nic neváží a o to přece musí jet rychleji. Přeloženo: o co méně jede, o to více drncá. Mám to doma u manželky podobně, jezdí výhradně na trekovém kole, přestože MTB (na 2,25") je stejně těžké a drncá polovičně.

                0 0
            • mr.antik  

              29ku bych určitě nebral, jinak pěkná sestava. Možná by stačil levnější dámský SCUD, nevim jestli tenhle MRX nebude moc dlouhý, jestli měří pod. 165cm

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.