• jarda_x1

    Potřeboval bych poradit s výběrem vhodného kola pro lyžaře na rehabilitaci po operaci kolene. Kolo je „pouze“ doplňkový sport, předpokládám, že bych jezdil zhruba 3× týdně po cca 50km, převážně po horším asfaltu + občas nějaká lesní/polní cesta. Váha 70kg/výška 170cm,před úrazem fyzicky v kondici. Předpokládám, že správná velikost by byla M / 18" / 46 – sedí?

    1. První dilema je zda cross nebo MTB. Původně jsem uvažoval pouze o cross, ale v nějakém příspěvku bylo, že díky odlišné geometrii se na cross sedí příliš vzpřímeně a bolí záda.
    2. Druhá otázka – nové nebo použité? V bazarech je toho spousta, rok/dva staré modely za polovinu pořizovacích cen. Hrozí nějaké nebezpečí nebo se dá koupit i bazarovka?Rád bych,

    aby mi alespoň pár let vydrželo.

    1. Cena – zřejmě někde kolem 15000 bych unesl. Modelů je samozřejmě spousta, co jsem vyčetl, tak celkem se doporučuje Merida, GT, Superior, …
    2. To nejhorší nakonec – poradíte vhodné modely? Nezáleží mi na vzhledu, hledám pokud možno co nejlepčí poměr výkon/cena.

    Předem díky všem za rady někomu, kdo normálně preferuje tu opačnou část roku.

    0 0
    • Svět videa  

      mohu se na něco zeptat? to ti poradil lékař? mě osobně se nezdá kolo jako vhodná terapie po operaci kolena… ale je to jen můj názor

      0 0
      • jarda_x1  

        jo, jo, to je nejběžnější rehabilitační doporučení po lyžařské vyrážce – potrhaných vazech v koleně. Je totiž třeba posílit svaly stehna a kolo je na kolena nejšetrnější pohyb – samozřejmě napřed pěkně v klidu po rovince.

        0 0
        • Svět videa  

          tak hlavně koupit něco měkkého a vyhýbat se náročnějšímu terénu, asi nejvhodnější by byl full, ale v to tvé cenové relaci nevím nevím… možná spíš obejít bazary a vyzkoušet

          0 0
          • jarda_x1  

            Full??? I když jsem psal, že to bude převážně po asfaltkách? Je jasné, že zpočátku to bude pomaloučku a kratičké trasy, ale když se bude dařit, tak po cca msíci/dvou by se dalo těch cca 150km týdně dělat. A s přibývajícím časem bude třeba možná ještě trošku potlačit a zařadit i kopečky.

            0 0
            • Almond  

              Full je setrnejsi ke kolenum, to by byl asi jedinej duvod proc by sis ho mel porizovat, ale to v tyhle cenovy relaci nevidim moc realisticky. Navic full setri kolena jenom v terenu, ne na asfaltu, takze nevim do jaky miry by to bylo vyhodny jit do nej…

              0 0
              • jarda_x1  

                Ja jsem si prave myslel, že na ten asfalt by možná stačilo i úplně neodpružené.

                Ale můžete někdo poradit pomoc rozlousknout ty základní otázky v úvodu?

                0 0
                • t29  
                  1. Velikost 18" / 46cm obecně ano, ale pozor, konkrétní modely se můžou dost lišit v skutečné délce. Nejlíp osobně vyzkoušet.
                  2. Obecně ano, na crossu je vzpřímenější posez, než na MTB. Nicméně otázka bolesti zad je individuální. Vzhledem k tomu, že chceš na kole rehabilitovat, tak doporučuju MTB, ze kterého budeš míň „vydrncaný“.
                  3. S novým kolem si uděláš větší radost :) U výprodeje loňských nebo starších modelů se dá dostat na zajímavé ceny, zas je otázka omezeného výběru. Bazar klidně, pokud jsi dost zkušený, abys poznal vady kola, případně komponenty zralé na výměnu. Nebo pokud máš zkušeného známého.
                  4. „Kolem“ patnácti tisíc může znamenat kolo za 12 nebo za 17 + výbavu za další dva až tři tisíce (helma, rukavice, brašna, nářadí, světla, pumpička, rezerva). Každopádně vybírej verze bez kotoučových brzd, v téhle ceně jsou V-brake lepší volba. Zbytek viz bod 4.
                  5. Poměr cena/výkon bude dobrý spíš u „levnější“ značky, ohledně konkrétních modelů je to na delší srovnávání. Napadá mě GT Avalanche 1.0, Apache Tanka Tate, Ghost SE-3000, Giant Terrago 3, Pells Razzer Pro, Superior XC 840, a určitě najdeš další.
                  0 0
                • Lowrider  

                  Na české silnici HF nepřipadá v úvahu.

                  0 0
                  • t29  

                    Na české silnici nepřipadá v úvahu ani celopéro za 15kKč, když použiju tvůj příměr :)

                    0 0
    • exin  

      V každým případě cross

      0 0
    • exin  

      nejlepčí poměr cena výkon

      komplet na Deore (nešizeno  fšechno Deore)

      13500,–

      za 15000,– ozdobíme přehazovačkou a přesmykačem  XT 2008

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.